Golf mk1 cabrio korinvaihto arvo/käypähinta

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Lasse
-
Viestit: 351
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

Golf mk1 cabrio korinvaihto arvo/käypähinta

ViestiKirjoittaja Lasse » 6.6.2011 20:58

Mitä tollasesta aikoinaan korinvaihto hässäkästä vois tarjoo<? Poistettu kilvistä reilu 4 v sitten ja paperit jotain 80 luvun alkupuolen ja koppa joku jenkeistä uitettu. Katto oli ainaki risa ja seissyt ulkona jne. Saako tota ees kilpiin enää?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 7.6.2011 0:38

Riippuu täysin yksilöstä ja kunnosta, mutta turha tänne on mitään arvella ilman tietoa iästä, näöstä, tekniikasta ja kunnosta, mutta ei ne korinvaihtopaperit millään lailla ainakaan nosta ajokin arvoa. Itse jättäisin laitteen väliin, jos ei tarvetta laittaa osiin, muuten vaikka kilohinnalla.

lasses
-
Viestit: 608
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 7.6.2011 9:31

Jos auto oikeasti kiinnostaa, niin kannattaa etsiä käsiinsä auton kantakortti, mistä selviää mitä on vaihdettu ja mitkä ovat prossat. Oletettavasti aika lähellä 50% liikutaan. Sitten vaan kannattaa kattoa, että kanta-auton osat on kunnossa ja että niitä ei ole vuosien saatossa luvatta vaihdeltu.

j_power
-
Viestit: 296
Liittynyt: 7.10.2006 11:13

ViestiKirjoittaja j_power » 7.6.2011 21:49

jos löytää hyvän mieleisen ni onko sillä "aitoudella" niin väliä. samallatavalla se korinvaihtopelikin kuljettaa ku muutkin. ja kokoemuksesta voin sanoa et ei ainakaan katsastusmiesten pelossa kannata niitä prosentteja pelätä, ei niitä kiinnosta pätkääkään.tokihan siitä "aidosta voi voi/saa maksaa huomattavasti enemmän jos se kenet nyt onnoelliseksi tekee.

Jonde
-
Viestit: 2086
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 7.6.2011 22:48

Kyllä korinvaihdon kanssa joutuu olemaan tarkkana, ei ole mukavaa kun kohdalle sattuu se tarkka inssi, kun vie kilvet lopullisesti jos huono tuuri käy.

lasses
-
Viestit: 608
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 8.6.2011 8:32

Kyllä näitä on nähty syynnättävänkin. Jossain välissä näiden kanssa oli tosi tarkkaa, en tiedä miten nyt.

Yhteen avoseen jouduttiin 1,3 litranen remppaamaan, kun ei saanut konetta vaihtaa. Vieressä olisi ollut hyvä vaihtokone odottamassa. Ei sitten ryhdytty lieviinkään petoksiin vaan mentiin pykälien mukaan.

Harry
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.2.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Harry » 9.6.2011 14:11

Onko muuten mahdollista maksaa korinvaihtoautosta autovero jos prosentit menee yli? Vai onko auto auttamatta kilvetön purkutavara sen jälkeen jos ongelmia tulee? Eikös kv-auton voi katsastaja esim. laittaa prosenttitarkastukseen, vai valvotaanko näitä mitenkään? Ja osat joista prosentit on käytetty, saa kai vaihtaa tarvittaessa uudelleenkin? Ja osassa autoja ei ilmeisesti ole prosentteja mihinkään otteeseen merkitty? Mitä se tarkoittaa?

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 9.6.2011 14:39

Joo, siis verohan pitää maksaa, mutta samalla auton pitää täyttää KAIKKI tämän hetkiset normit autoihin liittyen, eli turvallisuus, päästöt, jne. Sillä välin britit ja ruotsalaiset naureskelee meidän säädöksiä :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.6.2011 15:03

Ja osat joista prosentit on käytetty, saa kai vaihtaa tarvittaessa uudelleenkin


Jo vaihdetun osan saa vaihtaa. Ja tietenkin kuluvat osat.

Golffimake
-
Viestit: 177
Liittynyt: 23.10.2006 11:06

ViestiKirjoittaja Golffimake » 13.6.2011 22:17

Kahden kv-avon omistajana voin sanoa nukkuvani yöni sikeästi.
Toisessa pros. ~48 ja toiseen ei merkittyjä prosentteja.
Rajoitukset tulevat lähinnä muuttamisen suhteen, ei tarvitse alkaa rakentelemaan sillä Trafia kiinnostaa edelleen näiden prosenttiautojen kiemurat siinä määrin että muutettuja autoja voidaan määrätä uudelleen laskentaan. Se laskenta suoritetaan sitten viimeisimmän muuttamisajankohdan mukaan eikä alkuperäisen. Taulukot ovat muuttuneet vuosien varrella jonkin verran.

Papereihin merkityn tekniikan väittäisin vaikuttavan eniten, muuten ehjän auton hintaan.
Katto on sitten yksi kalleimpia kokonaisuuksia ko. autossa.
Ruosteisen, kattovikaisen yksilön käypä hinta lienee reilusti alle 5-sadan euron.

Lasse
-
Viestit: 351
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 14.6.2011 21:47

näin minäkin ajattelin, meinasin vaan että kehtaako edes 300 tarjota

Lasse
-
Viestit: 351
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 21.6.2011 21:19

prosentit oli 48 jne. paperit 81 gti ja otteessa kone 1,6. Miten 1.8 ja 1.6 erottaa toisistaan. Koppa kun on jenkki versio niin autossa on ilmastointi, ohjaustehostin , vakionopussäädin,yms. Jotain ihmeellistä koneessa on kun konepellissä roikkuu semmoinen muovinen sputnikki ja kaikenlaisia alipaine putkia sinne tänne. Omassa vanhassa 1.8 gti koneessa ei ollut mitään tollasia hässäköitä. Sen puolen rupesin vaan ajattelemaan että onkohan tuhon oikeasti vaihdettu yhtään osaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.6.2011 21:34

Kaverilla aikanaan oli "korinvaihto" Escort RS Turbo. Alettiin tarkemmin tutkii niin korinvaihtoa täydet 100%. Rekisterissä 48%. Ei mitään osia vaihdettu saksasta uitettuun autoon,ainoastaan uusi runkonumero oli meistetty iskarin tolppaan. Sitten se joutikin jo myyntiin...

Golffimake
-
Viestit: 177
Liittynyt: 23.10.2006 11:06

ViestiKirjoittaja Golffimake » 21.6.2011 22:10

Lohkon alaosassa tulipellin puolella pitäisi olla moottorin koko merkittynä n.5cm kokoisilla numeroilla, moottorikoodilla voi myös kaivella tarkempaa faktaa. Moottorikoodi löytynee lohkon yläreunasta moottorin etupuolelta 3-tulpan tienoilla sijaitsevasta tasopinnasta.
http://www.autowiki.fi/index.php/Volksw ... _cabriolet
Siinä pikainen esimerkki.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 22.6.2011 21:49

onhan niitä kakkosgolffin akseleita parhaimmat laittanu mk1 korivaihto cabrioon... minusta ei mene oikeen viereenkään :D

1.6 lohkon sisään on helppo laittaa ne 1.8 sisuskalutkin

Lasse
-
Viestit: 351
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 22.6.2011 22:12

tasopintaa putsailin mutta on niin silee niin silee. Luulenpa vaa ettei oo kukaan vaihtanu yhtään osaa muuta kun runkonumeron. No ei tullu kauppoja joten minun puolesta tämän keskustelun voi laittaa lukkoon


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa