Rallin MM-sarja

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

Rallin MM-sarja

ViestiKirjoittaja Eemeli » 10.3.2011 17:01

Jos viimeisimpiin huhuihin on luottamista niin näyttäs aika hyvältä näin rallifanin silmin tilanne. Panostus ainakin vaikuttaisi aika suurelta ja ihan asiallisia kuskejakin ovat koittaneet saada projektiin mukaan.
Ihan MM-sarjan kannaltakin melkoisen hyvä uutinen ja näyttää tulevaisuus jo paremmalta, kun ensi vuonna mahdollisesti osassa ralleja on jo 4 merkkiä mukana.
Joskus aiemminkin muistaakseni oli aiheesta topic, mutta en milllään sitä onnistunut löytämään, vaikka millä sanoilla haki, joten aloitetaan nyt sitten huhujen kovasti vahvistuessa uusi.

edit. lisätään nyt tuo linkki myös mikä unohtui pois.

edit2. Muutin tuon otsikon nyt koskemaan koko MM-sarjaa. Vastaa paremmin keskustelua, kun tuo VW nyt on jo ollut mukana tovin.
Viimeksi muokannut Eemeli, 10.3.2014 6:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 10.3.2011 18:03


Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 10.3.2011 18:37

Ettei kävis ku toyotalle f1:ssä... hirvee budjetti mutta ei minkäänlaista menestystä, tosin nykysäännöillä taitaa olla helpompi ja halvempi rakentaa auto. Ja onhan skodan puolella kokemusta mutta taisivat vetää herneet nenään :)

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 10.3.2011 19:34

Miksi mä en tuota topicia löytänyt vaikka kuinka koitin hakea? Kyllä tuon luulis löytyvän vw AND mm-ralli haulla, mutta kun ei. Ja vaikka mitä muutakin koitin. Enkä mä ihan väärin muistellut, varsinkaan kun olen itse kyseisen topicin aloittanut aikoinaan... :D

Toki epäonnistuneita esimerkkejä on muitakin kun Toyota, ja ihan rallinkin puolelta. Esim Seat ja Skoda. Tosin tuskin panostivat yhtä paljon kuin Toyota. Toivottavasti kuitenki VW onnistuu paremmin. Ainakin Dakar projekti tuotti erinomaisia tuloksia, mutta eihän se tietysti vielä mitään takaa. Olis aika rouhee jos tekisivät Sciroccosta WRC:n. Mutta nykysääntöjen puitteissa tuo Polo taitaa kuitenkin olla paras aihio kilpurille.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 10.3.2011 21:23

~300hv neliveto Polo :) Epäilemättä olis aika ihastuttava ilmestys <3

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 11.3.2011 5:06


SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 5.5.2011 20:27

Nonni, nyt se on sitten ihan julkistettukin eli VW tulee vuonna 2013 mukaan rallin MM-sarjaan Pololla:

http://www.wrc.com/news/volkswagen-comm ... ?fid=14623
http://www.volkswagen-motorsport.com/we ... 88&id=4426
http://www.youtube.com/watch?v=xs4donyiQgo

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 4.11.2011 19:26

http://www.rallye-mad.com/

Tuolta löytyy pätkää tienpäältä... pakko sanoa että näyttää ja kuulostaa maukkaalta.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 4.11.2011 20:27

Näyttää kyllä hyvältä, mutta noille äänille voisi koittaa tehdä jotain. Vähän saman tyyppinen repivä pärinä mitä Citroenin WRC:ssä. En tykkee.
Noh, toisaalta eipä niilä äänillä mitään voiteta. Paitsi ehkä katsojien suosiota.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.11.2011 22:46

no mitä tehä ku säädökset on kaikille samat? eipä luultavasti pahemmin äänet muutu tehtaiden välillä ku samantyyppiset koneet kuitenkin löytyy. eri asia sit boxerit ja useampi sylinteriset

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 23.11.2011 15:39


Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 23.11.2011 17:57

En yhtään ihmettele, että Ogier menikin VW:lle. Fordin touhu tuskin on vakuuttanut Ogieria juurikaan ja toisekseen Fordilla on rahat sen verran tiukilla, että ei välttämättä olisi edes ollut varaa Ogierille maksaa vaadittavaa summaa.
no mitä tehä ku säädökset on kaikille samat? eipä luultavasti pahemmin äänet muutu tehtaiden välillä ku samantyyppiset koneet kuitenkin löytyy. eri asia sit boxerit ja useampi sylinteriset

No itseasiassa ei ne kyllä tällä hetkellä samanlaiset kaikilla ole, ei oikeastaan edes lähelle. Citroenin ja Fordin äänet on ihan erilaiset. Ja Minikin erottuu noista kahdesta selkeästi. Lisäksi Minin paukku on kyllä jotain melko erikoista, varsinkin ei-tehdaskuskeilla oli esim. Jyväskylässä melkoista rätinää kun kaasun nosti.
Omasta mielestä Ford kuulostaa parhaimmalta.
Mutta kuten sanoin, niin eipä niillä äänillä kisoja voiteta, joten turhaanpa niihin keskitytään.
Tuosta vähän Citroenin ääntelyä Jyväskylän testeistä
Fordi taas ääntää Jyskälän testeissä matalampaa eikä ole niin repivä ääni
Sitten vielä Minin pärinää Jyväskylän testeistä. 1.10 jälkeen kuuluu hyvin tuo Minin paukun pärinä.
Minin testien jälkeen kuskit kehui kuinka hyvin Mini hyppää, tiedä sitten miltä se tuntuu, mutta kun tuota testiä katsoi niin ei tuo nyt ainakaan näytä järin rauhalliselta hypyissä... Keuliikin niin pahasti hypätessä, että ei kai tuolta kabiinista välillä näe kun taivasta...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 26.6.2012 22:41


VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 8.12.2012 21:15


H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.12.2012 22:01

Jos tollasen muotoista Pulua myytäisiin jollain Polo W -mallilla niin sillä kehtais jo isompikin mies ajella.

Onks noi rallimallien korit niin levennettyjä että niitä ei saa tosta vaan hyväksyttyä kadulle?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 8.12.2012 22:03

vaikka omana mallisarjana jos ei muuta? :)

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 8.12.2012 22:07

Tuolla Monacossa esiteltiin samalla Polo R siviilimalli, jota tulee myyntiin 2500kpl. Tosin se on ihan normi Polo koriltaan.

Rascal
-
Viestit: 650
Liittynyt: 11.11.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rascal » 9.12.2012 15:35

Tuolla on kuvia siviiliversio R WRC:stä.
http://volkswagen-motorsport.com/index.php?id=50

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 16.1.2013 9:55

Nythän se sitten alkaa. Saas nähdä kuinka äijien käy. Panostus vaikuttaisi ainakin olevan riittävällä tasolla ja kuljettajat tunnetusti nopeita.

http://www.volkswagen-motorsport.com/
http://www.wrc.com/

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.1.2013 10:04

Joo, no Latvala nyt on nopea ainakin poistumaan kisasta... Nyt olis sitten korkea aika alkaa pysymään ojien välissä, jos meinaa joskus oikeasti pärjätä. Montessahan ei kannata paljon ladulta luistella, koska ajopuvun voi pistää pesuun samantien mikäli laulu loppuu kesken päivän. Toivotaan parasta. Veikkaan kuitenkin, että Ogier on se potentiaalisempi mestari ehdokas, mikäli auto vaan olisi nopea.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 16.1.2013 10:23

No ei tuo ainakaan huonosti lähtenyt. Ekan pätkän tulokset. Polo keulilla


1. 8 S. OGIER
2. 1 S. LOEB +3.7
3. 10 D. SORDO +20.2
4. 2 M. HIRVONEN +20.7
5. 5 E. NOVIKOV +29.0
6. 6 J. HANNINEN +31.9
7. 11 T. NEUVILLE +33.3
8. 7 J. LATVALA +33.6
9. 22 B. BOUFFIER +38.3
10. 4 M. OSTBERG +48.8
11. 21 M. PROKOP +1:07.6
12. 31 E. LAPPI +1:25.1
13. 24 J. MAURIN +1:59.8
14. 12 M. KOSCIUSZKO 30:05.1 +33.5 +2:33.3

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 16.1.2013 10:37

Ei hassumpaa, ei ollenkaan. Veikkaan Loebin jäädessä pois asetelmien vielä muuttuvan suomalaisten eduksi.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.1.2013 10:38

Lappikin vetäsi ihan hienosti ekan pätkä, varsinkin kun huhujen mukaan puolessa välissä pätkää on mennyt rengas ja sen myötä vanne sekä tukivarsi. Ilmeisesti osunut jonnekin.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 16.1.2013 11:04

Siisti kuva.
Kuva

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 16.1.2013 11:07

tuo Lapin vauhti ei nyt yhtään yllätä kun miettii viime vuoden tunturirallia. mut hienosti Ogier on ajanu. luulis vw:lle olevan tarpeeksi kuhan pääsee maaliin asti ekassa kisassa

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 16.1.2013 12:10

Uutisten mukaan VW on panostanut rahallisesti aika merkittäviä määriä ekaan kauteen ja auton kehittelyyn, ilmeisesti ei ole mennyt aivan hukkaan, kun lähtö vaikuttaa näin lupaavalta.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.1.2013 12:44

Jooh, no sinne se Lappi jäi tokalle pätkälle. Taisi tulla liian isot vauriot ekan pätkän rengasrikossa. Hyvin alkoi, mutta vielä jäi Monte valloittamatta.
Onhan tuo Lappi jo näyttänyt, että rattimies se on. Varsinkin viime vuonna Jyväskylässä meno oli aika huikeaa siihen asti kunnes ohjaustehostin hajosi. Haastoi jopa Ogieria.

Kyllähän tuo VW on panostanut aikalailla isosti ja huolella niin rahallisesti kuin ajallisestikin, joten en nyt yhtään ihmettele vaikka auto olisikin oikeasti heti hyvä. Tosin mikäli ovat voittaja auton onnistuneet rakentamaan heti tähän kisaan mennessä niin täytyy hattua nostaa. En tiedä miten tuolla lähtöpaikasta hyötyy, mutta Ogierhan ajaa vasta kahdeksantena autona.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 16.1.2013 15:29

Eiköhän se Löppönen ala määrämään tahdin loppurallille. Mutta huomatkaapas Lapin lisäksi toisen WRC "junnun", Juho Hännisen, vauhti. Ei ollenkaan huonosti piiskaa Siestaa!

Tuo Lappi kyllä tulee varmasti menestymään vielä WRC tasollakin! Jokunen vuosi sitten katselin hänen touhuamistaan kun kaveri ajoi tuota sm2-luokkaa kuten Lappikin. Olihan se kova menemään jo silloin ja omistautumista ja usko itseen tuntui kyllä löytyvän!

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.1.2013 16:51

Juu, Hänninen ajeli kaksi ekaa pätkää aika mallikkaasti, mutta nyt sitten nelosellakin tuli pataan yli puoltoista minuuttia. Kolmosellakin näyttäs tällä hetkellä tulleen reilu puoltoista minuuttia. Tosin ajanotto tuolla on kyllä sen verran sekaisin, että ei tuosta tilanteesta oikein ota tolkkua kun kolmos pätkällekin joka lähde näyttää eri aikoja.
Tällä hetkellä tämän lähteen ajat ovat ilmeisesti edes jotakuinkin oikein...ehkä...

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 17.1.2013 21:20

Hyvin menee kyl vehkeet. Tulee kyl jännä kausi, vaik loebhan sen sit kuitenki voittaa loppujen lopuksi. :D

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 17.1.2013 21:32

Ei se loeb sitä enää voita kun ajaa vaan 4 kilpailua. :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 17.1.2013 21:37

Kai se saattaa Loebilläkin mieli vielä muuttua... jos vaikka sen 10 mestaruutta putkeen ottais sittenkin :) Ihan ei taida kuitenkaan neljällä voitolla irrota.

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 17.1.2013 21:59

Niin, mistäs sitä tietää. :) Jos kerran kunto ja motivaatio riittää niin mikä ettei. Ellei tästä tule taas sellaista ilmiötä, vuosi tauolla ja näyttävä comeback. :D

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

Hanuriterveiset Modelle!

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 18.1.2013 10:14

Uutisten mukaan VW on panostanut rahallisesti aika merkittäviä määriä ekaan kauteen ja auton kehittelyyn, ilmeisesti ei ole mennyt aivan hukkaan, kun lähtö vaikuttaa näin lupaavalta.


Amatöörien puuhastelua. Etulippakin näyttää kuin olisi pop-niiteillä kiinni. Kyllä on muuten rumat etu-umpiot ja tsiisus noiden ledien kanssa. Parempi vaan että olisi hehkulankapolttimot sulattamassa lunta ja jäätä umioista. Ledeillä saavutettu hyöty polttoaineen kulutuksessa on niin mitätön ja samalla vaarannetaan liikenneturvallisuutta kun ei valot näy lumen ja jään alta. Miksi ihmeessä pitää ajaa pololla? Eikös esim scirocco olisi enemmän racing-henkinen tai olisi edes Golf WRC. Rallye Golffissa oli sentään jotain ideaa, mutta tästä polosta tulee enemmänkin joku ruma MG Metro mieleen. Ja mitä polo wrc:n suorituskykyyn tulee niin on kuulemma enemmän etuveto painotteinen kun fiesta ja eikä edes ylärekisterissä ole samanlaista voiman tuntua kuin fiestassa, ainakin näin suomalainen ralli-ässä sanaili tämän päivän ilttiksessä. Ja kissan viikset sanon minä tämän polo:isen kanssa, en usko että polo pystyisi haastamaan rallye golffia. Paitsi jos rattiin asettuisi ensi kaudella the man himself, a.k.a Kerppenin Vittuleuka. Pelätään pahinta ja toivotaan että vielä jonain päivänä VAG-konserni viisastuisi ja ajatettaisiin sentään rallitallia Audin nimissä.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 18.1.2013 10:45

Et sitten kerrasta uskonut, että kommenttisi ei tuo mitään lisäarvoa tähän keskusteluun. Kyse ei ole siitä, etteikö täällä saisi volkkareita arvostella, mutta jos asiantuntemuksesi ja artikulointitapasi ei riitä rakentamaan asiallista keskustelua aiheesta, niin olisi parempi jättää kommentoimasta. Tuo on vaan turhaa trollausta.

Kaikki näkevät tämän hetkisistä Monten tuloksista, että Polo on kilpailukykyinen laite Fordin ja Sitikan seassa. Kuljettajat tiedetään nopeiksi, luotettavuus selvinnee kauden edetessä.

Muutama kommentti aiheeseen:
Mitä amatöörimäistä on popniitti kiinnityksessä?

Miten ledipolttimot ja EU tyyppihyväksyntävaatimusten mukaiset päiväajovalot liittyy tähän itse rallitoimintaan, tai auton ulkonäköasiat muutenkaa. Kilpa-autot kun varsin usein kehitetään tarkoituksenmukaisiksi, ei design tuotteiksi.

WRC säännöt ovat tällä hetkellä sellaiset, että sekä Golf, että Scirocco ovat koriltaan liian suuria kilpailukykyisen WRC auton pohjaksi. Lisäksi tietysti taustalla ovat markkinoinnilliset tekijät. Sciroccoa mainostetaan VW Motorsportin strategiassa ratapuolella, ja Golffia nyt ostetaan mainostamattakin.

On täysin tarpeetonta verrata uutta WRC poloa yli 20 vuotta vanhan A ryhmäläiseen rallyegolffiin. Pololla kierretään Golfin ympäri ympyrää Monten haastavissa olosuhteissa samalla kun Golfilla yritetään tulla täysillä.

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 18.1.2013 11:21

Latvala vetäisi taas hyvän suorituksen. Kehui autoa mutta harmitteli kun ei ole ajanut pätkää vuosiin.

VW:t EK11 sijat 2. ja 5.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 18.1.2013 17:18

EK 13 sijat 2. ja 3. Eihän tuolla mitään tee.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 18.1.2013 19:38

Juu ei tee mitään, huono auto kun ei ole ykkösenä ekassa kisassaan. Ei oo rahaa panostettu kehittämiseen eikä muuhunkaan. Lopettavat varmaan tämän vuoden jälkeen?

Noniin jos sitten taas palataan todellisuuten eikä trollimaailmaan, niin todella kilpailukykyisen auton ovat kyllä saaneet rakennettua ja äkkiä. Hieno homma.

Ja mitä polo wrc:n suorituskykyyn tulee niin on kuulemma enemmän etuveto painotteinen

Mitään sen enempää ja kummemmin tietämättä näistä wrc-autoista mutta eiköhän noissakin ole aivan säädettävissä kumpi pää vetää ja kuinka paljon.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 18.1.2013 20:35

Uskomattoman kilpailukykyisen paketin on Motorsportin väki saanut aikaiseksi. Eipä tule äkkiä mieleen toista valmistajaa joka olisi heti ollut yhtä kilpailukykyinen eka kisassaan. Tosin Focus taisi olla myös pohja-aika vauhdissa Montessa -99 mutta se ei ollut Fordille eka kilpailu, vain Focuksen debyytti. Joka taisi sitten päättyä hylkäykseen luokituksen vastaisen vesipumpun takia.
Ogier on aika kuha lumellakin, Latvala saa kyllä painaa Ruotsissa kovaa jos meinaa kampoihin laittaa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 19.1.2013 16:39

Noniin, VW:n ensimmäisen keskeytyksen WRC tasolla toi talliin kukas muukaan kuin Latvalan Jari-Matti...
No ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Toivotaan nyt, että Ruotsista Latvalakin saisi hyvä tuloksen aikaan. Siellä luulisi Latvalakin olevan vähän vahvempi.

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 19.1.2013 16:48

Saattaa Ogierin olla pikkusen helpompi käskyttää jos 20tkm testikilometriä takana ja JML:n "pakko" yrittää pysyä edes jotenkin kyydissä hieman isommalla riskillä.

Kunhan oppii auton niksit niin saattaa tulla tulinen taisto ykköskuskin paikasta.

pätkä 14 vissiin ollu kenkkumainen kivi ja katoa kuskeista tullut enempikin.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 19.1.2013 17:29

Joo siellä on Turinilla vissiin märkää lunta aika rutkasti.
No saapahan Latvala taas selitellä keskeytystään olosuhteilla, tuskin kuskissa taas mitään vikaa oli... :D
Onhan tuolla Ogierilla ihan eri lähtökodat tähän kisaan, joten ei oikein voinut odottaa, että Latvala sen kyydissä pysyy. Mutta ihan oikeasti minä odotin, että Latvala viimeinkin pitää pään kylmänä ja koittaa ajaa maaliin. Mutta kun ei niin ei...
Toinen mikä ottaa pattiin on tuo Hännisen keskeytys. Nyt olis pitänyt antaa niitä näyttöjä ja keskeytys 7. sijalta ei hirveästi auta jatkoa ajatellen. Onneksi sieltä tuli kuitenkin pohjat ja nippu hyviä pätkä aikoja, joten ei tuo nyt ihan katastrofi ollut. Kyllä nuokin vaakakupissa painaa, kun Wilson Rentin autovuokraamo kalustoaan jatkossa jakaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 19.1.2013 18:15

Valmar Viisel (@paddocknews)
19.1.2013 18.43
#RallyeMonteCarlo Jari-Matti Latvala crashes Polo R WRC
[photo] #WRC #Latvala http://pic.twitter.com/bdURq9gQ

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 19.1.2013 19:05

Vähän joo on Polo heikossakunnossa Latvalan käsittelyn jälkeen.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 19.1.2013 22:07

Suht vähän seuraan rallia, mutta miten minusta tuntuu että aina kun satun seuraamaan tuloksia, niin Latvala on keskeyttänyt?
Onkohan tämän miehen paikka kuintenkaan WRC-tasolla? Kaveri on pistäny "miljoonilla" autoja paskaksi.

Onko netissä mitään sivustoa, missä avaisivat vähän tuollaisen nyky WRC:n teknisiä taustoja?

edit) Taitaa se olla. Kuitenkin 26 podium-sijaa WRC-uralla ja nopee kaveri jos pääsee maaliin.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 19.1.2013 22:40

Nyt kun on keskitytty Latvalan mollaamiseen niin kuka on laskenut montako WRC-peliä Novikov on tuhonnut ja montako kartturia on vaihtanut ammattia kyseisen rattimiehen suoritusten vauhdittamana? Ryssien rahaa tuntuu kuitenkin aina riittävän.. :)
Ei siinä, Latvalan tulokset ei ole liiemmin mairitelleet kun varmuus puuttuu, positiivisena puolena tuntuu kuitenkin olevan että pahan konttaamisen jälkeen Jari-Matti on usein seuraavassa kisassa tehnyt ehjän suorituksen. Nyt ei kyllä enää ole varaa sellaiseen :/

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 20.1.2013 8:54

Latvala itse kertoo keskeytyksestään
https://www.youtube.com/embed/VvwyJWeZ5FU

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 20.1.2013 9:33

Nyt kun on keskitytty Latvalan mollaamiseen niin kuka on laskenut montako WRC-peliä Novikov on tuhonnut ja montako kartturia on vaihtanut ammattia kyseisen rattimiehen suoritusten vauhdittamana?

Sormet loppu jo ajat sitten kesken... :D Viime kaudella vähän paremmin tuntui jo Evgenyllä pelit pysyvät lapasessa, mutta silti tahtoo välillä vielä vähän lipsahdella. Viime kaudella "vain" neljä keskeytystä. Toki lipsahduksia tuota enemmän, mutta muulloin päässyt joko suoraan jatkamaan tai sitten super rallilla.
Ei se käsittääkseni ole yhtään kartturia ole saanut alaa vaihtamaan, mutta pari kappaletta on vaihtanut autoa. Ilka Minor taitaa olla kolmas kartturi WRC tasolla. Edellinenkin itseasiassa istui Montessa Novikovin etuautossa. Ei muuten yhtään paskempi kaksikko ollut Novikovilla etuautossa, herrat F. Delecour ja D. Giraudet
Paljon turhempiakin kuskeja tuolla sarjassa kruisailee sponsoreiden rahoilla kui Novikov. Novikovissa kuitenkin potentiaalia menestymäänkin.
Viimeksi muokannut Eemeli, 20.1.2013 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 20.1.2013 11:51

Nopeasta kuljettajasta voi tulla opiskelun myötä luotettava, mutta luotettavasta harvemmin todella nopeata.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 20.1.2013 12:46

Video Latvalan ulosajosta.
Aika lujasti se kyllä kopsahti.

edit. Ihan samassa kohdassa muuten lipsautti myös Novikov.
Ja tässä vielä vähän ylempää kuvattuna tuo Latvalan tilanne.
Viimeksi muokannut Eemeli, 20.1.2013 16:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 20.1.2013 15:27

Renkaat loskan päälle ja sit kuski olikin jo matkustaja

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 24.1.2013 21:56

Eiköhän se Polon todellinen kilpailukyky nähdä vasta aikaisintaan Ruotsissa ja sitä seuraavissa kisoissa.
Rahaa on toki poltettu paljon ja testikilometrejä on takana valtava määrä, mutta niin taitaa olla muillakin merkeillä.
Kun tulevissa kisoissa nopeudet kasvaa, olosuhteet on vähän paremmat ja erot mitataan kymmenysosilla eikä minuuteilla, niin nähdään millä tasolla oikeasti ollaan.
Toivotaan menestystä Volkkarille ja toivottavasti ovat kärkikapinoissa jatkossakin, niin on edes vähän mielenkiintoa koko sarjassa.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 25.1.2013 9:53

Onhan se Monte melkoista arvontaa verrattuna muihin osakilpailuihin, mutta silti ne samat autot ja kuskit tuppaa olemaan sielläkin kärkisijoilla. Minä ainakin olen melko varma että Polot menee Ruotsissakin kovaa, ainakin niin kauan kun pysyy tiellä ja tukivarret ei osu kiviin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.2.2013 14:23

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... iskokeella

ja taas mennään :) repesin tuohon latvalaan taas

matti.l
-
Viestit: 1045
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 8.2.2013 9:52

Ruotsin SS2 jälkeen Ogier 1, Latvala 2. Ei ihan hirveen huonosti tulokas tallilta :D
Ja edelleen SS6 jälkeen sama tilanne ;)
Ja pohjat 4/6 pätkälle...

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 8.2.2013 18:00

Melko ok, vaikka kuulemma melkoista amatöörien puuhastelua. :D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 8.2.2013 18:09

muut antaa näin alkukaudesta tasoitusta että eivät ihan masennu :)

kisa etenee:
Ruotsin MM-ralli, EK7/22:
1. Sebastien Ogier VW 1.14.23,1
2. Sebastien Loeb Citroen +32,2
3. Jari-Matti Latvala VW +33,7

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 9.2.2013 11:48

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... tti-pohjat

nyt näyttäis latvalallaki olevan vauhtia matkassa. vieläkö pysyis penkkojen välissä

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 9.2.2013 12:35

Östberg tosin puskee seuraavilla pätkillä Latvalasta ohi, ellei jotain muutosta saa Latvala ajoonsa toiselle kierrokselle. Toivottavasti nyt pitää sen nuppinsa kurissa ja auton ojien välissä, vaikka takaa tuleekin aika kovaa painetta.

Ogier ajaa hienosti, ei siitä pääse mihinkään. En olis uskonut, että noin nopea on Ogier ja VW Ruotsissa. Meikäläinen taitaa oikeasti nakata nämä sinivalkoiset lasit jorpakkoon ja vedän sinipunavalkoiset Ogier lasit silmille, kuten on jo aiemminkin tehnyt mieli.

Varsin mielenkiintoinen kisa kun sijat 1-4 on periaatteessa vielä ihan auki. Ogierinkaan ei tarvitse tehdä kuin yksi virhe niin jo on pojat ihan niskassa hengittämässä.
Lisäksi Hänninen Neuville kaksikolla on hyvät väännöt menossa. Tosin Hännisen ei kyllä kuuluisi vääntää Neuvillen kanssa. Pitäisi vauhti riittää parempaankin, mutta ei näytä riittävän.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 9.2.2013 17:53

Äärimmäisen varmojen lähteiden mukaan VW on erittäin huolissaan Latvalan ajolinjoista ja onkin päättänyt ottaa varman päälle Latvalan kanssa ja varmistaa maaliin pääsyn laittamalle Latvalan Polon alle huomiseksi uuden tyyppiset renkaat.
Ruotsalainen paparazzi on saanut otettua kuvankin näistä nakeista joita VW testasi Touaregin alla salaa.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/404439_501211276602680_810342746_n.jpg
:D
Jost Capiton mukaan se minkä noilla hävitään ojien välissä voitetaan niiden ulkopuolella...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.2.2013 10:18

Loeb tulee kovaa Ogierin takana. aamun ekalla ek:lla 3.3sekunttia kuro kiinni ja 18ek 1.4sek. eli 22.2sek on kokonaisero

ja Latvalan ja Ostbergin ero 6.2sek Ostbergin eduksi

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 10.2.2013 10:49

Kovaa tulee Loeb, mutta ei kyllä ajamalla taida kiinni saada Ogieria.
Täältä muuten tulee livekuvaa tällä hetkellä ek19 Kirkener 1:ltä
http://www.svtplay.se/video/1007611/10-2-10-00
Voi olla, että tulee myös Kirkener 2 ja power stage livenä.

edit. No Kirkener 2 tuolta näkyi, mutta power stage ei.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.2.2013 15:12

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... -ruotsissa

siitähän se ensimmäinen voitto sitten tulikin :) aika hyvin tuommoselta amatöörimäiseltä porukalta. mitäs sitten jos kyseessä olis kunnon ammattilaistiimi?

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 10.2.2013 19:06

Pitää hattua nostaa harrastelijoitten puuhastelulle... Onko ajettavuus vain parempi kuin muissa vai moottorissa jotain enemmän?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 11.2.2013 12:29

Noin niinku penkalta hämmästeltynä Ogier menee pääsääntöisesti etupyörät edellä eikä turhia sladittele. Eleetöntä mutta nopeaa. Volkkarilta kaksi kisaa uudella autolla ilman teknisiä murheita. Kova suoritus, mutta ei yllätys silloin kun asiat hoidetaan kunnolla.

Det var Volkswagen det.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 11.2.2013 13:47

Noh noh, eipäs vielä juhlita, seuraavassa kisassa varmaankin laukee lämppärinkenno... :D

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 11.2.2013 15:21

Ja kaksoismassa helisee =D

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 11.2.2013 15:56

Myös puolat on arvoitus :)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 11.2.2013 18:12

mut näinhän se monesti on että mitä tylsemmän ja eleettömämmän näköistä ajaminen on niin yleensä silloin kellokin tykkää. tuttu oli aikoinaan suopunki-rallissa vai tunturissa ajanu yleisöpätkän eleettömän näköisesti. no maalissa oli puhelin soinu että "mitä vit sie oikein teet että ajoit noin hiljaa, tuttu oli vastannu että kato taululle ku tulee ajat." oli vissiin aika reilusti tullu pohjat.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 11.2.2013 21:29


Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 13.2.2013 6:31

Video hyvin omin silmin hyvin leikelty. Mutta autot jäi hieman taka alalle, eli hieman torso. Olisko minttu kaakao tehny tehtävänsä? :) mutta parempi kuin moni mainos mitä pyörii maikkarilla! :D

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 13.2.2013 7:31

Tuohan oli siis traileri.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 13.2.2013 8:18

Ja nyt kun kaiken materiaalin on käynyt läpi, niin itse reissuvideossakin autojen määrä voi jäädä varsin vähäiseksi...lieneekö minttukaakaolla siihen vaikutusta?

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 13.2.2013 9:06

Tykkää tästä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.2.2013 9:06

Itse tuli viimevuonna käytyä katsomassa ruotsin ralli. Ja oli mukava reissu ja se Karlstadin yöelämä.... hieman eri meininki kuin suomessa..

Sore
-
Viestit: 204
Liittynyt: 11.9.2003 15:07

ViestiKirjoittaja Sore » 15.2.2013 21:44

Lisäksi Hänninen Neuville kaksikolla on hyvät väännöt menossa. Tosin Hännisen ei kyllä kuuluisi vääntää Neuvillen kanssa. Pitäisi vauhti riittää parempaankin, mutta ei näytä riittävän.


Itseasiassa Neuville on ollut kantona Hännisen kaskessa aiemminkin. Cyproksen IRCissä Golden Stagella Hänninen oli maalissa muistaakseni sitä mieltä, ettei kukaan tule kovempaa tuota IRC:n "Power Stagea". No, Nönnönön...Neuville tuli:

http://www.youtube.com/watch?v=bI3FO0xHzWA

Oli muuten huikee veto, kun ES:lta suorana seurasi...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 18.2.2013 19:22

"täyspitkä" kooste Ruotsista melko suttuisella resoluutiolla

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 10.3.2013 10:51

Ei se taas huonosti kulje VW Ogierin alla Meksikossakaan.

1. Ogier 0.0
2. Hirvonen +3:32.4
3. Neuville +3:39.9

Latvalan kisa meni vituiksi 500m ajon jälkeen kun tukivarsi napsahti poikki osumasta edellisen auto tielle nostamaan kiveen. Ei toki oikein voi Latvalaa siitä syyttää, mutta siitä huolimatta taas kerran keskeytys. Ei hyvin mene.
Östbergilla ja Hirvosella oli hyvät väännöt 2. sijasta, mutta Östbergin Fordista petti kytkin ja laturi.
Sitten vielä Hirvonen menetti pari minuuttia rengasrikon takia, ja nyt Neuville on aika lähellä, mutta kyllä se pitäisi takana pysyä helposti.
Ogierin vauhtiin ei kyllä pystyneet oikein Hirvonen ja Östbergikään vastaamaan.

Meksikaanoilla on vissin jotain Ogieria tai VW:tä vastaan, kun koittivat sulkea portit voittoon, mutta siitäkin selvisivät.
Kuva

Ja ex-kenkäkauppias puolestaan fiilistelee.
Kuva

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 13.4.2013 20:10

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... malaisille

niin ne amatöörit pelleilee siellä :) mut hienoa kun latvala on kisassa matkassa toisena

no suomalaisittain hyvältä näyttää wrc2-luokan meno lapin johdolla

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 13.4.2013 23:28

Lappi on jo yleiskilpailun kahdeksantena vaparinelikolla takanaan mm tehdascitikalla ååkaileva Khassimi, vaimikäsenytoli. Hyvä E-P!

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 14.4.2013 13:14

Siellä volkkari antoi sunnuntai aamuna vähän tasoitusta muille ja päätti, että saavat Latvala ja Ogier kokeilla minkälainen se WRC Polo on ajella etuvetoisena... Ogier ei tykännyt yhtään ja kokeili vaan ekat 10km, mutta Latvala ilmeisesti tykästy niin kovasti, että veti koko ekan pätkän, ekoja mutkia lukuunottamatta, ja seuraavan yli 50km pitkän pätkän siihen perään... Ja turpaan tuli minuutti tolkulla.

edit. Niin muuten taisi ollakin takana ne vetävät pyörät ainakin Latvalla.
"The car suddenly lost drive on a left-hand corner. I carried on in two-wheel drive." Jostain ihmeestä päättelin tuosta että etuveto, mutta eipä siinä tosiaan mitenkään sitä määritellä.
wrc.comin mukaan Ogier auto olisi ollut kaksivetoinen ekalle pätkällä lähtiessä, mutta kytkimestäkin ollut nyt puhetta sen jälkeen.

Onneksi nyt Latvala ei kuitenkaan varmaan putoa kolmatta sijaa kauemmaksi. Olettaen tietysti, että tuo vika saadaan korjattua huollossa.
Viimeksi muokannut Eemeli, 14.4.2013 13:45. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 14.4.2013 13:15

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... olkkarilla

jaa tuosta sain toisen käsityksen

edit: liekkö ero olis ollu noinkaan suuri etuvetosella :)

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 14.4.2013 20:53

Ogier.. On se kova.
Latvalalta ehjä ajo, toivottavasti saa seuraaviin kisoihin mieleisensä voimansiirron.
Lappi hoiti homman hienosti loppuun vaikka se kamelikassimi menikin ohitte.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 14.4.2013 21:17

Täytyy muistaa, että Lappi ajoi WRC2 luokan autolla, merkille pantavaa on se että WRC2 luokassa toiseksi tullut jäi Lapille yli 11min.

Sore
-
Viestit: 204
Liittynyt: 11.9.2003 15:07

ViestiKirjoittaja Sore » 18.4.2013 16:54

Kannattaa myös muistaa, ettei tuo Esupin ero tullut ihan pelkästään ajamalla. Portugali kun on nopeuskilpailun ohella kestävyyskilpailu ja muut WRC2:set taisivat joutua napsimaan ylimääräsiä viisminuuttisia, jottei leikki kesken jäisi.

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 18.4.2013 21:20

Lopputulokset kuitenkin ratkaisee, eikä noita superralleja, tallimääräyksiä, yms kukaan enää muista, kun aikaa hieman kuluu.
Nelinkertaiseksi maailmanmestariksikin voi päästä lentokentällä matkalaukku kourassa ja puhelin korvalla... mitäääh ;)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.4.2013 22:07

niin ja herrahan tais haastatteluissa mainita ettei tultu täysillä kun ei tarttenu ja tiimiltä oli tullu käsky että tärkeintä tuoda auto ehjänä maaliin.

ja mitä muutakaan ralli on kuin vauhtia ja vaarallisia tilanteita. joskus sattuu kämmejä ja toinen hyötyy niistä. kävihän lapilleki surkeasti montessa. ainut asia mikä ratkasee on maalin tulojärjestys. olipa se sekuntti tai kymmenen minuuttia

kyllähän herra on viime vuosina todistanu nopeutensa. nyt vielä kun sais loput kilpailut maaliin voittajana niin en pitäis yhtään ihmeenä vaikka oliskin ens kaudella WRC-auton ratissa

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 23.6.2013 20:56

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... orokkeelle

hienoa nähdä kun Latvala on vihdoin saanu autoonsa luoton, mieleisekseen ja pystyy näyttään nopeuden. pystyy haastamaan pätkillä Ogierin eli pisteet siitä.

Hirvosen tilanne näyttää koko ajan vain pahemmalta. kämmejä sattunu liikaa tälle kaudelle

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 3.10.2013 19:46

Tulokastalli ja heti maailmanmestaruus ! Onnea Volkswagen Motorsport ja Sebastian Ogier !

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 4.10.2013 16:48

Amatöörien puuhastelua.


Kuten yllä olevissa viesteissä jo todettiin. :D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 9.3.2014 21:26

http://www.mtv.fi/sport/ralli/uutiset.s ... ala-toinen

nyt jätettiin harrastelu-meno pois ja alettiin ajamaan? :) aika julma ero viis ja puoli minuuttia

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 10.3.2014 6:51

Aika vakuuttavaa menoa kyllä VW:llä ja erityisesti Ogierilla. Toki Latvalakin tyrkkäs ihan mallikkaasti.
Tosin iso ero johtuu myös muiden ongelmista, mutta ei se suoritusta sinänsä huononna.
Hirvosellakin on vauhti pitkästä aikaa vähän parempaa, mutta nuo tekniset ongelma vesitti vähän menoa.

Muutin tuon otsikon nyt koskemaan koko MM-sarjaa. Vastaa paremmin keskustelua, kun tuo VW nyt on jo ollut mukana tovin.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 31.1.2015 0:51

Korimalli pettymys mutta uutinen on paras mitä Rallin WRC - sarjalle voi toivoa.

Vaviskaa VW, Citroën ja Ford.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/117506

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 31.1.2015 1:39

Luulin että variksesta ei saa enää rumempaa edes pokemontuunauksella, mutta näköjään saa :D jotenkin ihan leluauton näköinen. En usko että ihan samallaista tulokas kautta ajaavat kun vw. Kuitenki vw motorsportilla niin paljon testiä ja kilpailuja autolla alla ennen ekaa kautta. Toki on toyotalla 2vuotta aikaa :) tuleekohan yariksesta jokin pirtsakka "luokittelumalli" myyntiin.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 1.2.2015 6:24

Naurettavaa pelleilyä tuo että WRC sarjalla mainostetaan autonvalmistajan kaikkein säälittävimpiä mummon kauppakasseja fiestaa, pooloa ja varista ja vielä naurettavampaa on se että joku hölmöläinen menee ostamaan wrc-edition perhe-hernepyssyjä, millä ei ole yhtään mitään tekemistä WRC kilpurin kanssa.

Kyllä se pitäisi oikeasti olla niin, että se komein korimalli pitäisi olla edustamassa automerkkiä rallin WRC sarjassa.

Toyotan GT86 taisi olla Suomessakin rallitesteissä viime vuonna.Kyse oli Toyotan tehtaanjohtajan omistamasta ralliautoksi rakennetusta neliveto GT86:sta. On kyllä komea.

http://www.ft86club.com/forums/attachme ... 1353299760

http://www.ft86club.com/forums/attachme ... 1336548488

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 1.2.2015 7:43

Kai se on lama niin ei oo ostajia muille ku kauppakasseille wrc-spoilerilla. Jos siellä ois gt86 ja muut sporttimallit niin nehän maksas wrceditioni-malleina kuluttajille ihan liikaa. Vielä parempi jos sais hybridimallina yariksen joka näyttäs nopealta.

Vaikkakin nuo oikeat rallivehkeet on kyllä melko härskejä laitoksia kaikin puolin.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 1.2.2015 10:40

Toyotan GT86 taisi olla Suomessakin rallitesteissä viime vuonna.Kyse oli Toyotan tehtaanjohtajan omistamasta ralliautoksi rakennetusta neliveto GT86:sta. On kyllä komea.

No ei se varsinaisesti missään testeissä ollut. Mäkisen Tommin firma rakensi GT86:sta ralliversion ihan kokeilumielessä, kun Mäkinen sitä ehdotti Toyota pamppu Toyodalle.
Istuttivat Subarun R4:sen tekniikan siihen Toyotaan Mäkisen pajalla ja sillä sitten kyyditti Akio Toyodaa Ouninpohjalla vähän matkaa VIP-teltalle nolla-autojen välissä.
Eli ei varsinaisesti mikään Toyotan projekti, vaan ihan täällä Suomessa vähän kieli poskessa rakennettu puhdas prototyyppi, mitä ei koskaan ole ollut tarkoituskaan luokitella.
Taitaa olla nykyään jossain Toyodan autotallissa pölyyntymässä.

Tuo Toyotan ralliin mukaan tuleminenhan ei varsinasesti ollut enää mikään uutinen. Uutista siinä oli oikeastaan vain tuo ajankohta minkä nyt virallisesti ilmoittivat. Onhan tuo ollut jo pitkään tiedossa, että WRC projekti siellä on menossa ja paluun tulevat tekemään MM-sarjaan, vaikka eivät sitä olleet virallisesti ilmoittaneetkaan.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 5.2.2015 5:47

Tuo Toyotan ralliin mukaan tuleminenhan ei varsinasesti ollut enää mikään uutinen


Toyota has officially confirmed it will return to the World Rally Championship in 2017 with a Yaris WRC.

Kaikki muu on spekulaatiota, paitsi virallinen tiedote.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 5.2.2015 5:50

"No ei se varsinaisesti missään testeissä ollut. Mäkisen Tommin firma rakensi GT86:sta ralliversion ihan kokeilumielessä, kun Mäkinen sitä ehdotti Toyota pamppu Toyodalle. "


Eihän tuo varsinaisesti ollut enää mikään uutinen. Oli tosiaan jo mainittu siinä alkuperäisen uutisen linkissä, että mistä on oikeasti kyse.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/115232

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 7.2.2015 12:53

Kaikki muu on spekulaatiota, paitsi virallinen tiedote.

Niin, totta tavallaan tuokin. Mutta jos autolla on jo viime vuonna ajettu testiä, niin lienee päivänselvää, että ei Toyota sitä WRC Yarista pelkästään mainoskuvauksia varten ole rakentanut.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa