Jobbarit soittelee yksityisten myynti-ilmoitusten perään?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

Jobbarit soittelee yksityisten myynti-ilmoitusten perään?

ViestiKirjoittaja AziZ » 21.2.2011 18:52

Itselläni on tällä hetkellä edullinen 4 farkku golffi myynnissä. Hinta aivan asteikon alapäässä, onhan autolla paljon ajettu ja ilmastointikin puuttuu. (piilomainos http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/3690155)

Nyt auton oltua reilun kuukauden myynnissä on sen perään alkaneet soittelemaan autojobbarit, tarjoten äärettömän vähän, eli puhelimessa pitäisi antaa vähintään 30% pois hinnasta. Olettaisin, että kyseessä yksityiset henkilöt, kun parilta unohtunut jo nimikin kertoa.

Onko muut törmänneet tällaisiin ärsyttäviin soittajiin?Itselle ei aikaisemmin ole yhdenkään auton kohdalla tällaiset soitelleen, mutta nyt yht äkkiä ainakin neljä rasitetta on päättänyt tarjota roposiaan.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 21.2.2011 19:22

Samaa oli ilmassa tuossa hetki sitten kun kaveri autoaan kaupitteli.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 21.2.2011 19:34

Syksyllä oli kohtuu samat sävelet oman 1.6:n myynnin kanssa. Pyynti clima-ilmastoidusta, kohtuudella ajetusta, huolletusta pirssistä oli mielestäni kohdallaan, mutta silti muutama soittaja tuntui olevan varma tarjouksestaan mikä meni aika rutkasti vyön alle. Yhden muistan sanoneen puhelimessa että on "entinen automyyjä", ja lisäsi etten pyyntihinnalla saa autoa myytyä.
Yksi tällainen innostui kuitenkin "pojalleen" autoa etsiessä jopa katsomaan ja parin tuttavansa kanssa koeajamaankin auton. Kun ei siitä mitään vikaavikaa koeajollakaan löytynyt oli ilme miehellä vähän erikoinen kun sanoi minulle että soittele kun olet valmis sen tarjoamaansa hintaan myymään. Ei tarvinut soitella...

Kaupat tuli kuitenkin hieman myöhemmin tehtyä ihan oikean ostajan kanssa, jokseenkin pyyntihintaan. Joten mielestäni nuo tietyssä mielessä turhat soittelijat voi jättää hieman omaan arvoonsa. Eivät todennäköisesti ala tarjoustaan järkeväksi nostamaan.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 21.2.2011 20:10

Silti tuokin varmaan hyvää bisnestä. Jos jollain akuutti tarve käteiselle, kuulostaa monelle ne "huonotkin" tarjoukset jossain välissä ihan hyvälle.

Nettiautossa ei taida kauppa käydä ellei ole omassa lajissaan nettiauton halvin auto, ja ota vaihdossa rullatuolia ja anna loppuosaa osarilla.

nukkis
-
Viestit: 134
Liittynyt: 21.8.2009 14:39

ViestiKirjoittaja nukkis » 21.2.2011 21:08

Mä olen kyllä ihmeesti saanu kaikki pommit myytyä Nettiauton välityksellä...Ja ollut ihan kauheita kv/tv vehkeitä myynnissä.Ehkä ollut sitten hinta kohillaan :).Yhessä autossa kyl sai vastata aika moneen (31) vaihtotarjoukseen mut meni seki iha käteisellä :)

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 21.2.2011 21:35

Nettiautossa ei taida kauppa käydä ellei ole omassa lajissaan nettiauton halvin auto



Itse myin 3 (!) autoa (ja yhden prätkän nettimotossa) viimevuonna. Ja ostin 2 autoa (ja prätkän mut se oli vasta tammikuussa/11)
Hinta pitää kyllä katsoa että on linjassa vuosimallin,varusteiden ja ajokm nähden.
Ja sit pitää tietty olla säkää et se oikea ostaja löytää sen sun myynti ilmon.

Niin ja turha valedella puhelimessa jollei ostaja ole sokea, säästää vaan molemmat turhilta pettymyksiltä kun kertoo kunnon/viat/puutteet jo puhelimessa...mutta hintakin sen jo usein kertoo.
Ja kyl sen ostajan yleensä kuulee puhelimessa.
Se tietty on ongelmana na/nm:ssä myydessä kun tarvis ottaa usein joku vanhempi rutku vaihdossa mille ei oikein ole mitn käyttöä.

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 21.2.2011 22:50

Jooh, itekkin kyllä saanut autot aina menemään, vaikka joskus aikaa ottaakin. Itselläkin uskoisin pyynnin olevan kohdallaan, ja tottakai pieni tinkaus kuuluu pelin henkeen ja aina varaa pitää vähän olla pudottaakkin, mutta tosiaan tottunut siihen, että tikaukset pääsääntöisesti paikanpäällä. Pitkänmatkan kauposisa kyllä tullut on kyllä ennakkoon ollut puhetta aina, että onko kyseessä apteekin hinnat.

Thomas
-
Viestit: 106
Liittynyt: 11.4.2004 12:36

ViestiKirjoittaja Thomas » 22.2.2011 15:37

Tossa kun laskeskelin niin omat läpimenneet tarjoukset on ollu luokkaa 10-15 % alle pyyntihinnan, ja usein näissä on ollut hinta jo valmiiksi aika kohdallaan. Pitää muistaa, että moni myyjä ei ole kovinkaan tietoinen autojen hintatasosta, mutta koittaa silti myydä autoaan itse ennen kuin hakee uutta tilalle. Silloin saattaa riittää tarjous, joka vain ylittää autoliikkeen hyvityksen.

Toisaalta myydessä ei kannata ottaa suoraan herneitä alhaisesta tarjouksesta, sen sijaan voi pyytää tarjoajaa asiallisesti perustelmaan tarjoamaansa hintaa - harvoin niitä ihan niin kauheasti löytyy. Fiksu ostaja saattaa hyvin ymmärtää siinä vaiheessa että onhan se halpa oikeasti, kannattaa maksaa pyydetty hinta tai ainakin korottaa tarjousta.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 22.2.2011 19:31

Kyllähän moni kokeilee, onko myynnin syynä nk. budjettivaje. Joillain voi olla tarve silkalle käteiselle, jolloin se katiska saattaa liikahtaa pihasta halvallakin. - Näitähän ne jobbarit kalastelee..

Jape
-
Viestit: 161
Liittynyt: 23.7.2003 15:58

ViestiKirjoittaja Jape » 22.2.2011 20:25

Kyllähän nuo soitteli kun bemaria myin. 10% alle tarjosivat ja ymmärtäähän tuon, koska pitäähän heidänkin elää.

Kieltäydyin kuitenkin tarjouksesta ja myin auton itse. Kuitenkaan tuo jobbarin lähestyminen ei häirinnyt, saahan sitä tarjota.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 22.2.2011 21:56

Paras mikä mulle soitteli oli yks "isäntä", taisi olla niitä hevos-miehiä. Äijä soitteli passatista ja hieman kyseltyään ilmoitti poikansa tulevan noutamaan auton jo samana iltana. Olin ihan että, mites jos nyt tulisitte kattomaan ensin...

No sitten kysyin että mites, tuleeko kaupat pyytämälläni hinnalla... No, äijähän siinä repes ja sano, että maksaa siitä 60% alle pyynnin... Siinä vaiheessa sitten kaupan teko jäikin siihen.

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 23.2.2011 10:25

Joohkyllähän tarjota aina saa ja itsekkin 10% tinkaus yritykset ymmärtäisin. Ja miksi ei vaikka isommatkin jos asiallisesti tarjous esitettäisiin. Mutta nimettömänä puoleenhintaan yritysosto pistää itsellä jo melkeen vihaksi. Ja kai toi siihen perustuu, että kun tarpeeksi tosiaan soittelevat niin joku suostuu myymäänkin.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 23.2.2011 16:09

mulle on tullut parin viimeisen nettiauto ilmotuksen myötä tekstiviesti mainoksia, viimeksi autotarjotin.fi. ärsyttävää, ei raaskisi jättää puhelin numeroa poiskaan noista ilmotuksista.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa