Mopoautot liikenteessä - Hurjia tilanteita

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Hihhuli
-
Viestit: 106
Liittynyt: 6.5.2005 0:15

Mopoautot liikenteessä - Hurjia tilanteita

ViestiKirjoittaja Hihhuli » 25.9.2010 21:28

On tullut nähtyä kaikenlaista liikenteessä. Tänään kuitenkin sattui sellainen tapahtuma, joka sai sydämen ottamaan pari ylimääräistä lyöntiä. Mopoauto ajoi edelläni Haimoonraittia Etelään. Mopoauto ajoi jarruttamatta STOP-merkkien läpi n. 50 km/h vauhtia Hangontien (25) yli Selintielle hiljentämättä. Onneksi kummastakaan suunnasta ei tullut ketään. Hangontiellä on käsittääkseni 100km/h rajoitus tuolla kohtaa. Paikka on sen verran paha, että kunnollinen näkeminen vaatii jo ilman STOP-merkkejäkin pysähtymään.
Jos teillä on mopoautoilevaa jälkikasvua, niin lähtekää heidän mukaan ja opettakaa liikennesääntöjä. Se on turha syyttää ruumisarkulla riittämätöntä ajokorttikoulutusta. Jokainen on itse vastuussa omien lapsiensa opastamisesta elämässä.
Tämä sattui 25.9 n. 17:25 aikoihin. Kyseessä oli musta mopoauto, jossa oli kaksi nuorta tyttöä. Aika ei ole tarkka. Kellonajan olen päätellyt myöhemmin.

Usein tulee myös havaittua, että jos kolmion takana odottaa useampi mopoilija ja ensimmäinen päättää lähteä liikkeelle. Loput tulevat perässä risteävän liikenteen eteen. Olen joutunut useamman kerran jarruttamaan tälläisessä tilanteessa välttääkseni kolarin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.9.2010 22:00

Ei noi opi ennen kuin omalle tai kaverin kohdalle jotain sattuu. Samaa puuta kun noi mopoilijat.

Eikä se auta jos iskä tulee pari kertaa kyytiin neuvomaan; silloin ajetaan nätisti ja ne samat asenteet palaa mieleen kun iskä jää kotiin. Noi tarvis in car-kameran jonka tallenteen se iskä kattoo joka ilta läpi...

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 25.9.2010 23:30

Tuo tehon puute ajaa kyllä käsittämättömiin suorituksiin kun ei viitsitä hidastaa yhtään koska uudelleen kiihdyttämiseen menee ikuisuus.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 25.9.2010 23:33

Ei se tehon puute vaan asenteen ja liikennesääntöjen.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.9.2010 23:34

Ei muutakuin Darwin awards jakoon....

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 26.9.2010 0:06

Kesällä kohdalleni sattui sellainenkin kireempi mopoauto, jossa oli neljä(!) nuorta jullia kyytissä.. Nopeusrajoitus oli 50km/h ja ajoin itse GPS:n mukaan 54-55km/h, jolloin suoralla, tasaisella tiellä mopediautonen lykkäsi ohitseni tuossa vauhdissa tuolla painolla! Oli siinä jullit hymyt persläpeen asti levällään, kun "me V***U kepitettiin se Cupra!" ;)

Ajelin siinä perässä hetken ja mittailin GPS:llä sille nopeutta noin 66-67km/h.

Mitenkähän muuten mopoautolle (L6e- tai L5e-luokka) käy jos kulkee sen maagisen rajan yli, mistä tulee moposta moottoripyörä? Verrataanko mopoautoa henkilöautoon (M1-luokka) vaiko nelipyörään (L7e-luokka)? Siis lähinnä seuraamuksia verojen ja ajo-oikeuden riittämättömyyden muodossa..

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 26.9.2010 10:06

Tänäpänä ei taideta penskoilta ottaa leluja pois jos niillä ei osata leikkiä. Ehkä se kotiaresti ja kuukausi jalkapatikassa opettaa. Vanhempien vika tuo on täysin jos ei lapsille järki päähän kasva liikenteessä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.9.2010 11:01

Usein tulee myös havaittua, että jos kolmion takana odottaa useampi mopoilija ja ensimmäinen päättää lähteä liikkeelle. Loput tulevat perässä risteävän liikenteen eteen.
Joukossa tyhmyys tiivistyy pätee todella hyvin mopoilijoissa. Yksin saatetaan vielä mennä kunnolla, mutta jos on toinen tarakalla tai kaveri ajelemassa vieressä, tahtovat säännöt saada kyytiä.

Olen tämän kertonut aiemminkin: kun Joensuun Karsikossa oli Pohjanneidon risteyksessä vielä pakollinen pysähtyminen, eräänä aamuna ennen kahdeksaa seurasin, kun ässämarketin suunnasta tuli lähemmäs kymmenen mopoilijan lauma -yksikään ei pysähtynyt stop-merkille. Paria minuuttia myöhemmin körötteli samaa reittiä yksi laumasta jäänyt yksilö, joka kuuliaisesti noudatti pakollista pysähtymistä.

Samaisessa risteyksessä on nykyään varsin "vauhdikas" kiertoliittymä, jonka läpi ajaessa ei tarvitse isosti hiljennellä. Taisi olla viime viikolla kun yksi mopoauto ajoi liittymän läpi sen verran kovaa vauhtia, että kallistelusta päätellen olin melko varma sen kaatumisesta -ei kaatunut.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 26.9.2010 11:53

^pätee myös moottoripyöräilijöihin ja autoilijoihin toi joukossa tyhmyys tiivistyy meininki :D

Woper
-
Viestit: 50
Liittynyt: 23.8.2009 21:51

ViestiKirjoittaja Woper » 26.9.2010 12:20

Tuossa viime talvella kun ajelin Raisiosta Turkuun päin motaria lumisateella ni päivän ehdottaman yllärin tarjosi paikalliset "mikkihiiret"...

Pojat oli lähteneet motarille Ligierillä puskemaan kohti Turkua...

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 26.9.2010 21:11

Ja varmaan vasemmalla kaistalla?

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 26.9.2010 22:07

On muutaman kerran kyllä tehnyt mieli ajaa mopoauton puskuriin kiinni ja työntää sellainen 100 kmh vauhtiin.

Woper
-
Viestit: 50
Liittynyt: 23.8.2009 21:51

ViestiKirjoittaja Woper » 26.9.2010 22:13

kyllä ne oli oikealla kaistalla...

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 26.9.2010 22:32

On muutaman kerran kyllä tehnyt mieli ajaa mopoauton puskuriin kiinni ja työntää sellainen 100 kmh vauhtiin.

Hyvä että jollain muullakin on pääs sen verta vikaa et saa tollasia ajatuksia päähänsä :D tosin et ittellä ny tullu toi monen autoilijankin kanssa mieleen...

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 27.9.2010 0:54

Tuntuu olevan suurin osa helsinkiläisistä isistä ajelemassa poikiensa mopoautoilla lahden motarin vasemmalla kaistalla aina perjantaina ;D

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 27.9.2010 4:35

tääl oolannissa on kuulema pohjoismaiden tihein mopoautokanta ja sen kyllä huomaa.

Ajelen hinausautoa toisinaan extrahommina ja olen jo 9 mopoautoa pois kuskannut. suurinosa on tieltäsuistumisia! Siis ajetaan ojaan suoralla tiellä kun kaivetaan sitä puhelinta takapenkin repusta.

joka ikisessä onnettomuudessa mitä minä olen ollut siivoamassa, on ko. mopoauto ollut kyljellään tai katollaan. Tyttöjä ja poikia, eipä sil väliä. kuten mopoillakin. Jotkut jopa ajelee niillä pyörätiellä, vaikka täällä ei saa edes mopolla ajaa. Pääivittäistä on törttöily ja ihme kyllä työt on yhtä hölmöjä kuin pojat. Jotenkin nuorilla on liikenteessä maailmanlopun meininki, hälläväliä, kuha mä oon eka. Mikä siihen sitten auttaisi? Hinausautokuskina voisi sanoa että ei ainakaan ajokortti, samalla tavalla nää kakkikset, jatkeet ja lavetit on tuolla tolppien ympärillä tasaisen tiheään.

Yhdessä tapauksessa mopoauton oli tuuli heittänyt ojaan, oli kuulema mopoauto vaan kallistunut ensi vähä ja ei ollu hidastanu ja sitte se sitte lensikin huithiiteen.

Kaverini näki tässä 4v sitten potentiaalin korjaamolla, ja hankki "yksinoikeuden" Aixam mopoautojen huoltoihin. ja kyllä, iso asiakaskunta on... yllättäen... lähes lunariin ajetut mopoautot :D Nitä siellä kursitaan kokoon joka päivä. Muovihitsi on kovassa käytössä kun varaosat on kalliimpia kuin normi henkilöautoissa.

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 25.10.2010 20:02

Sastamalassa ajeli mopoauto mun edessä 90kmh. Ei tohtinut edes ohi mennä kun oli 80 kmh rajoitus. Saa varmaan seuraavaksi lukea kun mopoauto rekisterillä XP-2xx on jonkun pylvään ympärille kietoutuneena.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa