VAG valinta

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Zippaaja
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.6.2008 2:01

VAG valinta

ViestiKirjoittaja Zippaaja » 2.9.2010 11:44

Uutta autoa pitäisi miettiä alle, mutta valinnan vaikeus tuottaa ongelmia. Nyt pitäisi löytää mahdollisimman nuori vuosimalliltaan, kohtuu kulutuksella matkassa ja ei nyt järkyttävä mopo. Neliovinen vaatimuksena. Eli se perinteinen järkevän pirteä käyttökoppi.

Aikasempia autojani ovat olleet nyt toyota corolla, peugeot 405, bmw 518, 535, 525, 535, 318, Corrado G60, Opel vectra, Opel Omega 3000, 535, 525 ja mk2 golf.

Vaihtoehtoina ovat lähinnä nyt olleet 5000e budjetilla

Audi A4 1.8T sedan
VW Golf mk4 1.4 tai 1.8 GTi (1.4 ois edukas)
VW Passat B5 1.8 tai 1.8T sedan/farmari
VW Bora

Kaikkea saisi ehdottaa hyvillä perusteilla. Ajattelin tänne moisen kysymyksen esittää, jos jollain olisi järkeviä kannanottoja.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 2.9.2010 11:55

Vähän erottuu joukosta se 1.4 ja 1,8 vapari.. Päätä nyt ekana, etsitkö 1,8T peliä vai jotain laiskaa kauppakassia?

Muutoin noi kaikki alkaa olemaan jo vanhoja autoja, joten on ihan yksilöstä kiinni millaisen sitten löytää. Mars tutkimaan mahdollisimman monta yksilöä, jotta saat kokemusta ja vertailupohjaa ja siitä sitten valkkaat sen parhaan..

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 2.9.2010 12:16

Tuo A4, Golf ja Bora lähempänä tuon mk2 Goffin sisätiloja kun taas Passat lähempänä Omegan tiloja. Siis noista edellisistä autoistasi... Ehkä kannattaa käydä koittamassa ensin, että riittääkö noiden pienempien sisätilat.
Sen jälkeen koittaa sitä 1.4, 1.8 ja 1.8t koneista, että mikä riittävä tehoiltaan. Ei nuo vaparit niin kauhean taloudellisia ole tuohon 1.8t koneeseen verraten.

Zippaaja
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.6.2008 2:01

ViestiKirjoittaja Zippaaja » 2.9.2010 13:15

No mitenkäs tuon 1.8t huolto. Eli lähinnä tuon turbon huoltoon liittyvät asia kiinnostaa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 2.9.2010 13:31

Turbo voi joskus hajota, sitten se usein kannattaa uusia.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 2.9.2010 14:42

Ihan yhtäläisiä ne muuten on huoltaa ja korjata 20v 1,8t ku tavan 20v 1,8 paitsi se ahdin.
Joka ei sekään ole mikään sellainen mitä pelätä kannattaa. Siitä hyvästä että se auto on kuitenkin huomattavasti pirteämpi ja mukavampi ajella.

vink. kaverilla tulossa kohta puoliin budjettiin sopiva 1,8t a4 sedan myyntiin, autom ilmast. yms. privalla lisää?

Zippaaja
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.6.2008 2:01

ViestiKirjoittaja Zippaaja » 2.9.2010 17:23

Kun ei tuosta vaggilaisen ahtimen kestävyydestä nyt niin suuret kokemukset ole, eikä varsinkaan huolto puolelta ahdetun auton kanssa, niin siksi tässä varmistelin asioita.


Opinions:
Privaanhan voi toki asiasta kertoa enemmän. Kuulostaisi hyvälle tarjoukselle näin alkuun.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 3.9.2010 17:29

Sitä ahdin nyt nii paljoa tarvi pelätä... Samalla tavalla ne kuluu/hajoaa muissakin autoissa!

Zippaaja
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.6.2008 2:01

ViestiKirjoittaja Zippaaja » 5.9.2010 19:44

Nyt on audi a4 1.8t sedan ajettu ja vw passat 1.8 20v farmari.

Kummatkin oli oikein mukavia ajettavia ja sinäänsä yllätti positiivisesti tuo passatti. Vaikka ei ahdinta alta löytynytkään, niin yllättävän mukava ajettava oli. Eikä ihan niin laiskalle tuntunut. Audi taas oli oikein mukava ajettava myös, mutta passatin sisätilat oli kyllä mukavasti isommat.

Yritä tässä nyt tehdä minkäänlaista päätöstä, kun kaikki tuntuu hyvälle ja miellyttää.

lmjanttila
-
Viestit: 106
Liittynyt: 18.8.2010 6:42

ViestiKirjoittaja lmjanttila » 6.9.2010 16:51

Turbo voi joskus hajota, sitten se usein kannattaa uusia


Hei nyt jätkät v*ttu oikeesti, työntäkää suoleenne tommoset vastaukset ja koittakaa auttaa tää kaveri valitseen oikea auto.

Zippaaja
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.6.2008 2:01

ViestiKirjoittaja Zippaaja » 6.9.2010 17:55

Mitäs nyt moisista vastauksista, kyllähän tuo antaa tarpeeksi viisaan kuvan ihmisestä. Onneksi täällä tulee ihan järkevääkin apua ja mielipidettä asioista. Joten mikäs tässä.

Joku kokemuksen vahvalla rintaäänellä pystyy kertomaan Vw Passat 1.8 20v ja Vw Passat 1.8T 20v kulutuksen erosta. Kummatkin farmareita ja vm. 1999

Sinäänsä en osaa ajatella, että normaali ajossa mitenkään kovin mahtava ero. Mutta varmasti toki kovassa kaupunkiajossa turbo taitaa hörpätä hieman enemmän? Olettaisin ainakin, että moista laitosta kiihdyttelee hieman pidemmälle tuohon toiseen mopoon verrattuna. Tosin jos kaasujalkaa käytettäisiin kummallakin kopilla samanverran, minkälaisia eroja olisi?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 6.9.2010 17:56

Turbo voi joskus hajota = Renkaatkin voivat jopa kulua joskus :O oli niinkuin tarjottimella, ei voinu vastustaa :D

itsestään selvyys että nitä menee (?)

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 10.9.2010 10:22

Ja väärällä käytöllä saa varmasti kaiken rikki. Jos pelottaa, niin takuunalaista autoa ostamaan mars.

3B/3BG Passat alle. 1.8T koneella joka on suhteellisen perusvarma laitos.
Pitäis kulun olla mukavaa, matka-ajossa mennä lähes höyryillä, ja tilan pitäis riittää.

Zippaaja
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.6.2008 2:01

ViestiKirjoittaja Zippaaja » 10.9.2010 11:22

No ei tässä pääasiallisesti ole kyse siitä, että pelätään auton rikkoontumista. Eihän mitkään ikuisia ole ja tähän mennessä kaiken on pystynyt korjaamaan.

Ihan vain noin niiku luotettavuuden kannalta kestävyys kiinnosti. Nyt on 1.8 20v vapari farkku passatti ykkösvaihtoehtona. Vajaatehoinen mopo, mutta uusi ja äärimmäisen timantin kovassa kunnossa. Täyttäisi käyttöauton vaatimukset kuitenkin vielä siis.

Mutta nyt tuli järkyttävä mielenhäiriö ja alkoi mietityttämään, että hakisiko G60 35i passatin itselle. Oli tuo corrado aikasemmin ja jollain sairaalla tapaa oikein mielenkiintoinen ajettava, joten kiinnostaisi tuo passatin rungossa.

Uusihan se ei olisi ja varmasti enemmän laittoa tiedossa, kun 99vm farkussa.mutku mutku... :D

-Mika

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 10.9.2010 19:16

Hei nyt jätkät v*ttu oikeesti, työntäkää suoleenne tommoset vastaukset ja koittakaa auttaa tää kaveri valitseen oikea auto.


Jos vaihtoehdot on tota luokkaa, niin ei oikeesti tuota kukaan muu voi valita kuin kysyjä itse. Vähän sama kuin kysyisi ostaako ferrari vaiko talo savosta järven rannalta. - Kuka mitäkin asiaa haluaa ja arvostaa..

Itse en miettisi vaparin / ahdetun välillä. (Lastutettu 1,8T jo ihan arkimukava kauppakassina, vs. vaarallisen laiska vapari) - Ja vanhoja autoja nuo 3b / 3bg laitoksetkin jo on, ja se on sitten oma juttunsa miten hyvän yksilön löytää.

Musta hevonen, aataminaikainen peltikeula G60 ei yhtään huono vaihtoehto sekään. Mutta saattaa vaatia jonkinasteisen läpikäynnin tai vähän isomman mäihän että löytää hyvän yksilön, ja silloin nekään ei ainakaan halpoja ole..

sonikk
-
Viestit: 83
Liittynyt: 21.1.2007 15:27

ViestiKirjoittaja sonikk » 11.9.2010 8:58

Eikös ne väitä että 1.8T on taloudellisempi kun 1.8 vapari, eli sitä tuskin tarvii pelätä. Itsellä vapari ja on se kyllä niin mitäänsanomaton kone että ota ihmeessä ahdettu, kadut kuitenkin muuten.

Mulderi
-
Viestit: 126
Liittynyt: 23.9.2003 21:49

ViestiKirjoittaja Mulderi » 14.9.2010 15:07

Vanhassa autossa nyt vaan sattuu olemaan paljon kalliimpaakin hajoavaa kun ahdin...:)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa