VOI POISTAA

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

-jarkko-

VOI POISTAA

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 29.8.2010 12:09

Onkos kellään kakkos tms käyttöautona näitä hieman vähemmän suosittuja merkkejä esim Fiat, Ford, Rellu, Pösö, Citikka, Nissan?

Näyttää että golffi lähtee liikkeeseen vaihtoon mutta en enää malta 5000-7000e laittaa välirahaa ja parin vuoden jälkeen pistää tonnilla kiertoon joten nyt katsellaan halvempia merkkejä.

Toitsun avensista tai 03- corollaa tekis mieli mutta suomesta niitä ei liikkeistä kannata ostaa, samaan rahaan veroineen saa ruotsista alle 200tkm ajetun kun mitä suomessa maksaa 250-300tkm ajettu.

Saabin 9-5 farkku 2.0L koneella olis mukava mutta yli 200 päästöillä käyttömaksu heilahtaa noin 180 euroon jos yli -01 eikä noita vanhempia 99-01 malleja tahdo suomessa myynnissä olla.

Fiiatin Stiloa sais farkkuna ja vähän ajettuna aika edullisesti mutta mites kestävyys?
Asuntoautothan tapaa olla fiiatin alustalla ja niillähän ajetaan reilusti.

http://www.nettiauto.com/fiat/stilo/3132970

Voorttin focusta sais myös samaan hintaan, vähän ajettuna ja ilmastoinnilla, korisaumojen ruosteviat tiedetään ja aika monesta on kone sylkenyt vedet ulos, samaa vikaa ollut mondeossakin mutta mites muu tekniikka?

http://www.nettiauto.com/ford/focus/3459054

Rellun laguna olis mitoiltaan meille sopiva, mites legendaariset sähköviat?
Tilaa ja tyyliä olis + herkut samassa paketissa.

http://www.nettiauto.com/renault/laguna/2670042

Pösöltä kiinnostais 406 korimalli, farkkuna tilava ja 5000e hintaan saa reilusti alle 200tkm ajettuja.
http://www.nettiauto.com/peugeot/406/3355354

Citikalta on katseltu xsara -mallin farkkua, mitoiltaan kolmosgolffin kokoinen, varusteita ja tehoja hieman enemmän.
http://www.nettiauto.com/citroen/xsara/3454235

Nissanilta primeran farkku kiinnostaa, tavallinenhan se on mutta japsin luotettavuus?

http://www.nettiauto.com/nissan/primera/3454474

Ja onhan tässä muutamaa skodan octaviaakin katseltu mutta ihmeen nihkeesti ottavat saman konsernin tuotetta vaihdossa.
2.0L koneellahan tuo pitäisi olla että johonkin ehtii, niitä vaan on myynnissä vähemmän.

http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/3451991
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/3453980
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 16:54. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 29.8.2010 20:38

Pari tuollaista Citroen Xsara-farmaria on ollut naapureilla, vähän ajettuja (reilusti alle 100tkm), mutta paljon niissä on ollut epämääräisiä vikoja: vuotavaa takaikkunaa (naapuri tiivisti sikamassalla), maskin merkit lähtenyt ajossa matkoihinsa, penkin korkeussäätö rikki ja muutenkin sisustat kärsinyt ja muovit repsottanut ilman mitään varsinaista syytä + sun muuta pientä. (Kuitenkin huollettu merkkiliikkeessä koko ikänsä ja "hyvin pidetty".)

Ajoltaan nuo ihan ok, mutta esim. diagnostiikka pimennyt ja jotain muita teknisiä "turhia murheita". Vastaava mk3 Golf tuntui todella laadukkaalta :D Ja luonnollisesti ranskalaisittain yhtään senttimetriä ei johdoissa ole liikaa.

Myös Fiateissa noita ärsyttäviä pikku vikoja on tullut vastaan, leikkö ns. laatukysymyksiä. Samalle viivalle tai sen alle menee myös rellu ja tuo citikka. Tuosta Peugeotistakaan ei oikein ole hyvää sanottavaa, joten jos tuosta listastasi täytyy valita, niin Fordi Focus tai Nissanin omien mieltymysten mukaan.

t.t.j
-
Viestit: 144
Liittynyt: 15.9.2008 18:53

ViestiKirjoittaja t.t.j » 29.8.2010 20:42

Ehkä vähän puolueellinen näkökulma mulla, mutta kyllä tuo Saab 9-5 on ihan eri planeetalta jos vertaa noihin muihin heittämiisi vaihtoehtoihin.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 29.8.2010 21:19

No saabia on kehuttu ja kyllähän se voima/ajomukavuus mukava olis.
C-klasse mersu olis myös listalla mutta menee myös samaan luokkaan kun avensis ja saab, suomesta ei kannata ostaa, tuontina saa halvemmalla.

Kyllä netissä muutama c-klasse mersu olis mutta ei vaihtoa.
300 -sarjan bemaria käytiin kattomassa, 320 e36 oli liikkeessä mutta aivan liian pieni ja kallis kun 95-96 malleista pyydetään 6-8000e.

307 pösöä kävin testaamassa ja mukavalta tuntui ajaa mutta huolimatta että oli farkku niin pieni oli tavaratila eikä tuo meidän "johtaja" sinne oikein mahtunut.
406 taas oli myös mukava ajaa, tehoa 2.0 koneessa oli hieman eri lailla kun tuossa 75hv talouskolperossa. Tavaratila myös erittäin tilava ja tuota mallia olis muutamassa lähiliikkeessä sopuhintaan, ehkäpä vaihtuu jo ensviikolla?

Eli lommoja ja kukkaa saa olla, kunhan ajomäärä/vuosimalli ja hinta kohdallaan, käyttöautoahan tässä etsitään.
Ehkäpä vaihdan johonkin sopivaan ja jos ei miellytä niin se seuraavaan, tuntuu että noi kolmoskopat on myrkkyä tällä hetkellä, todella paljon myynnissä.
Ehkä ne pian kelpaa jopa vientiin :)

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 29.8.2010 21:57

Käsittääkseni nuo Primerat on olleet aika varman auton maineessa. Koneet jokseenkin pomminvarmoja, mutta jos jotain vikaa niin pellit iän myötä heikot. Ajotuntuma nyt ei saksalaisille pärjää, mut kohtuullisia muuten.

Meillä oli ajossa aikanaan P10 korimallin (-91) Primera, eikä siinä oikeastaan muuta vikaa ollut kuin ohjausvaihde. Muut jutut oli enemmän tai vähemmän kuluvia juttuja kuten jarruja, ovitunnistimia ja renkaita. Maalipintaa piti hieman "paikkailla" iän myötä, mutta varsinaisesti mistään näkyvästä paikasta tuo -91 vehje ei ollut mennyt vuoteen 2008 mennessä puhki kun se myytiin pois.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.8.2010 22:05

Eikös mercedeksen C- ja E-luokkalaiset ole pärjännyt kovin huonosti katsastustilastoissa viime vuosina?

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 29.8.2010 22:19

kaverilla oli vm. 2004 laguna..

Siinä oli vähän väliä jotaki sähköhämminkiä, viimesimpänä meni kaikki moottorinohjaukset yms...

käyntiin ku laitoit niin kierrokset oli 5 tonnissa ja kun painoit jarrupolkimen pohjaan niin tippu tyhjäkäynnille ja sitten kun vapaalla ollessa päästit jarrulta pois niin laguna lähti eteenpäin liikkumaan ja vieläpä ylämäessä :)

Eli näin tälläkertaa, sitten sen sai vaihettua subaru imprezaan oisko ollu 06 niin on tyytyväinen

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 29.8.2010 22:20

Saabin 9-5 farkku 2.0L koneella olis mukava mutta yli 200 päästöillä käyttömaksu heilahtaa noin 180 euroon jos yli -01 eikä noita vanhempia 99-01 malleja tahdo suomessa myynnissä olla.


Siis paljonko se vuotuinen käyttömaksu olisi sitten vanhemmassa vuosimallissa pienempi? 20€? Vaiko jopa 30€?
Onko noilla oikeasti mitään merkitystä? Varsinkaan jos puhutaan muuten samasta automallista, eli kulutus ja kaikki muut kulut olisi muuten samat.
Jos se käyttömaksu olisi vaikka 50€ halvempi, niin sehän olisi lähes 14 senttiä päivässä enemmän. 20€ erollakin tulisi melkein 5,5 senttiä takkiin joka päivä. Siis joka päivä!

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 30.8.2010 9:26

C-koppa mersua on muutamalla tutulla ja hyvin toimivat, ruostehan noita vaivaa mutta sillä nyt ei ole merkitystä jos vaan hinta kohdallaan.
Jostakin luin että 9-5 saabissa co olis 223 jolloin käyttömaksu olisi noin 200e, jos taas painon mukaan mennään niin tuollainen painaa 1600kg jolloin käyttömaksu noin 120e.

Mutta tuo saabi, avensis ja mersu pitäis hakea ulkomailta.

850 farkkuvolvo myös kiinnostais, alle 200tkm ajettuja ja mallisarjan loppupäästä vielä löytyy ja varmatoimisia ovat, nämäkin ovat yksityisillä eikä vaihtoa.

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 30.8.2010 10:26

Mulla oli uusi Stilon farkku 1.8 bensakoneella. Öljyä meni aika reilusti, mutta pysyi vielä "tehtaan rajoissa". Konalan pikahuolto tuli tutuksi tuon vehkeen kanssa. Moottoriohjelmaa päivitettiin useasti, mutta ei se ihan kuntoon ehtinyt tulla 14kk aikana mitä se mulla oli. Sitten vaihdoin dieseliin kun rupesi ajoa tulemaan enempi. Inhottavin vika oli se kun tuli risteykseen ja painoi kytkimen pohjaan niin auto sammui aina välillä. Välillä tyhjäkäynti muuten vaan humppasi 300-1900 välissä. Ja konepelti meni vaihtoon jo uutena, siinä oli siisti vekki jo uutena :D
Aika janoinen kone oli myös tuo 1.8. Pakkasella oli välillä stereoiden virrat hukassa ennenkuin auto lämpeni sisältä.

Eli ei ole ikävä ollut.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 30.8.2010 15:27

Niin kyseessä oli uusi auto, onhan volsullakin noita ongelmia ollut ihmeen paljon.
Rellusta tuossa lueskelin ja aika vikainen näyttää tuo uudempi -03 malli olevan, halvalla niitä kuitenkin näyttää saavan.
Rajuja on hintaerot eri liikkeillä ja näyttää että pohjanmaalta ei autoa kannata ostaa, hinnat kunnolla yläkantissa vaikka 4000e pitäis taas kaivaa kuvetta jos meinaa volsusta eroon päästä,prkle.

JukkaKo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 15.3.2007 20:24

ViestiKirjoittaja JukkaKo » 30.8.2010 16:23

Verohan menee kokonaismassan mukaan, joka tuollaisella Saabilla on varmaan jotain 2100kg, jolloin vero onkin jo sen 200€.

Yllämainituista vaihtoehdoista varmimmat ja edullisimmat kilometrit lienee Nissanilla, laatu likimain Toyotan luokkaa ja helpohko hukata eteenpäin. Lisäisin vielä mustana hevosena Mazda 626-farkun 2000-luvun taitteesta.

btw. Millaisia hyvityksiä liikkeet lupailee Golfista?

tolind
-
Viestit: 43
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

ViestiKirjoittaja tolind » 30.8.2010 17:13

Viimeiset kuusi vuotta ja n 220 tkm on menty kahdella Citikalla: Xsara farmari 2,0 Hdi ja nyt on C4 1,6 Hdi BMP. Eivät ole olleet ollenkaan maineensa veroisia autoja, ainoa minkä heikkous on ihmetyttänyt on etupyörän laakerit. Kuuluukohan niiden mennä alle 100 tkm. Konsernia ei tarvitse vaihtaa seuraavaa hankkiessa, tuskin merkkiäkään.

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

ford on ihan ok..

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 30.8.2010 17:43

Itsellä kokemusta focus farmareista vm.2000 ja 2006. Molemmat dieseleitä. Vanhemmassa oli noita kittisaumojen ongelmia, mutta takuusen menivät. Uudemmalla ehdin ajaa vain 60tkm ja sen aikaa toimi moitteettomasti. Molemmat hyviä ajaa.

Marko.l
-
Viestit: 173
Liittynyt: 9.2.2004 19:41

ViestiKirjoittaja Marko.l » 30.8.2010 17:55

Jokunen vuosi sitten olin citroen merkkikorjaamossa hommissa. Niiden kokemusten perusteella uskaltaisin ostaa ihan huoletta uudempi korisen xsaran.

Etupyörän laakerit noissa on tosiaan kulutustavaraa, samoin raidetangon päät ja vakaajatangot. Osat on kuitenkin edullisia marmoritiskiltä haettuna ja helppoja vaihtaa(ei ehdi paikat jumiutumaan). ;)

Nuo takalasin vuotamiset ynnä muut edellä mainitut viat lienee olleet niissä ns. maanantai-kappaleissa joita meillä asti ei eksynyt yhtään. Ikähaitari meillä käyneistä xsaroista oli kuitenkin aina ensimmäisistä vuosimalleista uunituoreisiin kulkineisiin ~1500km-400tkm ajomäärillä.

En mä sitä sano etteikö tuollaisia vikoja vois olla, mutta noita taitaa kuitenkin olla häviävän pienessä osassa kyseisiä autoja.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 30.8.2010 20:32

Joo mazdan 626 malleja katselin mutta vain muutama alle 200tkm on myynnissä, nekin turhan kaukana.
Liikkeiden hinnat on tuon 2000e yli yksityisten pyynnin ja yli 6000e vaihdokista saa tuon 2000e, muuten hyvitys on sen 1000e.

Saabin kokonaismassa näyttää olevan 1685-1735 kg eli vero olis noin 140e.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 31.8.2010 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 30.8.2010 21:29

Jokunen vuosi sitten olin citroen merkkikorjaamossa hommissa. Niiden kokemusten perusteella uskaltaisin ostaa ihan huoletta uudempi korisen xsaran.


Niin kauhealta kun se tuntuukin niin aivan samat sanat,mutta eri suusta. Juuri systerille hain -03 farkku xsaran.( ja vielä ollaan väleissä)

Hyviä ovat ajella ja ei niissä mitään sen ihmeellisempää ole kun missään muissakaan.

Ves_ku
-
Viestit: 188
Liittynyt: 14.8.2003 16:16

ViestiKirjoittaja Ves_ku » 30.8.2010 22:40

Citikalla on tullut nyt viimeset 110 tkm ajettua.

Edellinen oli -04 Xsara hdi farkku. Ei isompia ongelmia. Niitä kuuluisia sähkövikoja oli kolmen vuoden ja 100 tkm. aikana kaksi. Kaukosäädin hukkas koodauksen ja ratti bägin spriraalikaapeli katkes.

Etupyörän laakerit siitä loppumeterillä meni ja jarruja joutu aika paljon rassaileen, mutta se on aika halpaa touhua. Pistin kiertoon kun 240 tkm. ajettuna alko oleen kytkin finaalissa ja sen remontti kaksoismassavauhtiksen kera olis tullu maksaan noin tonnin. Kytkin varmaan olis kestäny maltillisemmalla käytöllä pitempäänkin, mutta vakkarilla on niin kiva ajella hitaammissakin nopeuksissa.

Vaihdoin C5 farkkuun ja mukavasti sekin on pelannut 15 tkm mitä sillä oon ajellu.

Kannattaa muuten varoa kun diesel autoo ostaa, psa:n koneita voi olla yllättävissäkin laatuautoissa.

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 31.8.2010 0:17

eipä ainakaan uudet saapit voi laskea halpisautoksi, olisko ollut hesarin sivulla on oli mainos, uusi saapi vain 44 645€

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 31.8.2010 0:20

Tutuilla ollu Xsara farkkuja ja ovat olleet tyytyväisiä. Varmoja, ihan mukavia ajaa ja huollotkin edullisia. Dieseleinä ollut paljonkin ajettuja, yks tais laittaa kiertoon ku mittaris oli 360tkm.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 31.8.2010 1:20

Rellun 90-loppupuolen Mégane 2.0 8v tuli hommattua käytettynä loppusyksystä 2001 noin 40k mittarissa ja oli ajossa viimesyksyyn asti jolloin mittarissa oli muistaakseni palttiarallaa 130tkm ja risat.

Hyvä ajettava ja liikahti ihan riittävästi ettei jäänyt jalkoihin. Monet lippalakit heilahteli Hervannassa Shellin valoissa kun tavisrellu ponkaisi valoista ja vielä vinkaisi kakkoselle vaihtaessa (kiitos energy-Misukoiden). Samat nakit myös aiheuttivat melkoista hilpeyttä kun ranskalaisia ja italialaisia vaihto-oppilaita kuskasin Mikontalon Karting-kisoista Kaanaalta takaisin Hervannan rampissa: 80 vauhdissa misukat vinku kuin viimeistä päivää. :)

Sen jälkeen tuli pävitettyä vanteet ja nakit. http://plasmis.zapto.org/temp/oz1.jpg
Noilla loppui vinkuminen ja kääntyi mutkiin kärppänä. Tuon 2.0:n vakioalustan ajettavuus jopa parani.

Vakavasti sanottuna tuo Rellun 2.0 8v oli mukavan vääntävä kone verrattuna senaikaisiin 1,6 ja 1,8 16v vaparikoneisiin. Talvellakin se lähti kunnon pakkasissakin kuin palmun alta ja lämpeni nopeasti! Kuluttikin sitten bensaa aika ronskisti jos sitä polki.

Ainoat 3 ongelmaa jotka kaikki sattuivat kahtena ensimmäisenä talvena meikäläisen pitkähkön palvelun aikana:
- tyhjäkäyntimoottorin servon temppuilu ensimmäisenä talvena josta Bilia sai tehtyä saatananmoisen rumban, kun eivät vaihtaneet ~20e hintaista osaa kerralla vaan nypläsivät 2 huoltoa peräkkäin kaikkea sekaisin.
- kytkimen vaijeri jäätyi 35 asteen pakkasessa kun Bilian huollossa eivät ottaneet meikäläisen napinaa kytkimen tahmaisuudesta tosissaan
- samoissa pakkasissa jäätyi bensatankin lukko, mutta siihen on jopa patongit osanneet varautua: sen saa vedettyä auki takakontista verhoilun alta.

Kahden ensimmäisen vuoden jälkeen kun vaihtoi huoltopaikkaa ei ollut mitään ongelmia kyseisessä patongissa, mitä nyt vähän öljyproppu vuosi välillä. Kaiken kaikkiaan hyvä auto.

Nuhapumppu
-
Viestit: 274
Liittynyt: 18.6.2004 4:29

ViestiKirjoittaja Nuhapumppu » 31.8.2010 2:04

Täältä itseltä löytyy 2001 Ford Mondeo farmari. Koneena 1.8 bensa,ei todellakaan mikään kiireisen miehen auto muttei kyllä syökkään mitään. Tilaa oikeinkin mukavasti,esim 4ihmisen tavarat+täysi kasvuinen jämpti kulki ilman ihmettelyä mukana. Noiden mondeoiden suurin ongelmahan todellakin on tuo saumauksien irtoaminen luukuista,liima vedetty kiillon päälle. Koritakuutahan noissa muka on jatkettu vaan se on ihan kyllä haistapaska takuu,ei korvaa muka jossei huoltokirja ole täynnä merkkiliikkeen leimoja,ei mekaanisen kulumisen aiheuttamia eikä ulkopuolelle tullutta ruostetta,eli käytännössä täysin hyödytön takuu. Kaverille olivat sanoneet että eivät korvaa kun ei ole huollettu merkkihuollossa,kuluttajasuoja asiamies oli ollut vähän erimieltä päätöksestä,että saas nyt sen nähdä miten etenee.
Tuosta nesteiden ulos sylkimisestä en ole kyllä kuullut mitään,auton entinen omistaja on Viescarin asentaja ja on tullut monesti juteltua auton hankinnan jälkeenkin.
Ainut minkä moottoreiden ongelmista tiedän,on alkupään mondeoissa imusarja josta läpät lähtee moottoriin. Itsellä tämä vaihdettu uudempaan malliin,muistaakseni tämä paska imusarja oli vain 01-02 vuosimalleissa.
Käsittääkseni kaikki mondeot on ketjukoneella jotenka remmistäkään ei tarvitse huolehtia. Omastamme on katkennut ainoastaan kaasuvaijeri mutta muuten on menty vailla huolia.

Ajoltaan uskollan sano että tuo on parempi kuin Golf IV sekä saman ikäluokan Passat koska molemmat on lähipiirissä olleet ja niillä paljon ajoin,tämäkin tosin on maku kysymys. Tosin itselläni on alustaa madallettu joka vaikuttaa osittain ajettavuuteen. kaikin puolin ok. auto,vaikka onkin Mazda 6 kanssa samalla pohjalevyllä,ei ole kuitenkaan samanlainen ruostumaan pohjasta kuin mazda.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 31.8.2010 19:22

Oli eräällä autoliikkeellä mazda 6 vaihtorivissä, komeasti oli helmat ja takakaaret ruskeena, hintalapussa luki kuitenkin 10900e, jep jep.
200tkm ajetun ja 2001 vm avensiksen pyynti liikkeessä 7900e, 5700e pitäis kaivaa välirahaa, eli 2200e sais golperosta, hmm....
Kyllähän tuollaisen mondeon nyt pitäis hyvin kulkea kun koneena on 110/125hv?
Toisin kun 75hv puunhalaajien ekomalligolf, hain tuossa polttopuita peräkärryllisen ja melkein puoli tankkia meni 120km reissulla, ei ristus.....

406 pösöjä ei tahdo lähiliikkeissä olla, lähin 2L koneella alle 200tkm olis kokkolassa mutta eipä ole sieltä sähköpostia tullut.

On tässä noita neloskoppasia golffejakin katseltu mutta 1.6 mopomallia ei kiitos eikä 2L koneella ole liikkeissä.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 31.8.2010 19:46

Meillä on kauniimmalla osapuolella 2006 Nissan Note, 1.6 litranen, 115 heppanen, varustelutaso on välimalli Acenta.

Ihan mukava auto ajaa, suht ripeäkin. Pituus suunnassa liukuva takapenkki on todella hyvä keksintö, parimetrisellekin riittää takana tilaa. Tosin tämä syö tavaratilaa.

Pitkällä kuljettajalla keskikonsoli painaa hieman oikeaan sivusääreen, tähän auttaisi vakionopeudensäädin.

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/niss ... -16-acenta

opa
-
Viestit: 491
Liittynyt: 23.7.2003 21:32

ViestiKirjoittaja opa » 31.8.2010 20:27

Älä nyt jumakauta ainakaan volkkaria enää osta. Siinä ei tuu ku itku parku ja vitutus. Menet nyt vaan ja ostat sen laadukkaan ranskalaisen tai italiaanon ja pääset kokemaan ja nauttimaan varmatoimisista autoista
Sinuna kyllä menisin ja ostaisin sen vanhan mannelavetti mersun ku siihenhän ei tarvinnut koskaan uusia mitään.
Sehän se olis pitkässä juoksussa se kaikista edullisin meno peli.
volkkarin kanssa edessä on kuitenkin loputon suo ku se ei olekkaan uusi ja siihen joutuu jotain uusimaan.Menee rahat ja hermot.TAAS: :)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 31.8.2010 20:49

Mitäs se opa siellä mesoaa, huono päivä?

Kyllä mersujakin on katseltu mutta nakuna se pitäis olla eikä nakulle ole tarvetta.
Tässä nyt vaan kysellään muista merkeistä kun ei itsellä niistä kokemusta ole toisin kun mersusta ja toitsusta. Isäukko tuossa manas kun hiaceen piti tähän mennessä kallein varaosahankinta tehdä mitä se meillä on ollut, akut piti uusia, 200e.
Eihän tuohon muuta sitten olekkaan tarvinnut tehdä vaikka 60tkm on meidän aikana ajettu.

10 vuotta oli -77 lavettimersu EIKÄ siihen tarvinnut vaihtaa esim pyynkijänkoneistoa, lämppärinmoottoria, lämppärin kennoa, starttia, kytkintä, tehostajan pumppua.....
Sillä kuitenkin ajettiin 400tkm ja myytiin täysin toiminana eteenpäin.

Kannattaisko opa kokeilla tuollaista vanhaa taxia, voisit vaikka yllättyä että hyväkyytisiä ja varmatoimisia autojain vielä on :)
Vituttaahan se varmaan korjata autoja töissä päivät ja omaa romua kotona.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 31.8.2010 22:24

sen siitä saa ku ostaa "vähän" ajetun auton halvalla. ja tuo asenne että ei haittaa vaikka kukkaa sun muuta on.. ja sit ku menee vuosi niin kiroat toivottavasti jollakin toisella foorumilla kuinka paskoja nämäki on ku joutuu korjaamaan.

ettei olis golffin kohalla ollu apinaa koijataan meno jos vähillä kilsoilla pitää vaihtaa osia. kuiten alle 300tkm.

ja vikoja nyt on kaikissa merkeissä ihan samalla lailla usko pois vaan. sen verran monia seurannu läheltäki ja silloin tällöin sanovat että autosta meni sitä ja tätä. ja en nyt jaksa edes luetella merkkejä ettei tuu sotaa siitä.

ja herranjumala sie hehkutat jotain kivikautista laitetta hyväksi ettei tarvinu mitään tehä. eihän niihin voi niillä tehoilla ja sähköjärjestelmän määrillä mitään tullakkaan :)

anteeksi OT

Sami H
-
Viestit: 81
Liittynyt: 11.6.2005 21:36

ViestiKirjoittaja Sami H » 31.8.2010 23:23

Nissaniin törkeen kalliit varaosat ja niitä tarvii. Tuo Primera viimeisin mallihan oli aika susi ja se lopetettiinkin -07 muistaakseni.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 1.9.2010 7:45

Saab 9-5 on hyvä ostos jos huohotinpäivitys on tehty ja öljyt +suodattimet vaihdeltu ajallaan. Jos ei niin pientä jännitysmomenttia on ilmassa jakopään ketjun rallatuksen ja öljynsyönnin suhteen.

9-5:n Garrettin 1752 on samanlainen tuomiopäivän turbo kuin juuttuvasiipiset eli voi kestää ihan mitä tahansa 10tkm-500tkm. Aeron Mitsu TD04-15T taas tuntuu kestävän ja vaihto on plug-n-play. Takapään iskarit ja puslat saa vaihtaa 100-130tkm välein

Vastapainoksi saabeissa on todella kestävä ja luotettava automaattilaatikko joka kestää vireistämistäkin ihan mukavasti kunhan muistaa vaihtaa öljyt ajallaan...toisinkuin VAG:n tomaatit.

Mannelavettimiesten märkä päiväunihan on saada puolipuristin moottoriin jotta pääsisivät kalliista ja epäluotettavasta sähköstartista eroon ;)

Osta jarkko vain joku japsi niin ei tarvi kiukuta kuinka epäluotettavia eurooppalaiset autot on.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.9.2010 9:14

Saa nähdä, kuinka moni 2000 -luvun puolella valmistetuista ns. halvoista merkeistä on liikenteessä vielä 20 vuotta valmistumisen jälkeen.

Autoja ei oikein kannata enää rakentaa kestäviksi, koska kuluttajille pitää saada myytyä uutta ja kun erinäiset määräykset muuttuvat nopeaan tahtiin, pitää olla speksit täyttävää tavaraa hyllyssä.

Ei ole paljoa kokemusta noista halvoista merkeistä, kannatan kestävää kehitystä ja pysyttelen merkeissä, joiden elinkaari on oletettavasti pitkä. Kaverilla oli vuosikymmenen alussa valmistettu Daewoo, josta muutaman vuoden käytön jälkeen olivat ovenkahvan "kromaukset" rapisseet pois. Mitään muuta ei autosta ole mieleen jäänyt.
Mainittakoon vielä, että Delta-auton merkeillä siinä perheessä ajellaan.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 1.9.2010 12:05

Saa nähdä, kuinka moni 2000 -luvun puolella valmistetuista ns. halvoista merkeistä on liikenteessä vielä 20 vuotta valmistumisen jälkeen.


Saatika premium merkeistä. Kyllä moni auto menee paaliin, kun auton "arvo" on 6k, ja vian korjaaminen maksaa 4ke tms. - Lisäksi kun autoja on valmistettu suuret määrät, ei kenellekään tule ekana kiusausta säilöäkään..

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 1.9.2010 12:24

^Helvetin hyvä vaan, jos poistuu, niin ei jää semmosia vanhoja pommeja pyörimään liikenteeseen mitä siellä nyt on. Eli ruosteisia ritsoja, joissa ainoat turvalaitteet on homeiset turvavyöt.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 1.9.2010 12:31

Fiatin stilosta ei montaa kommenntia ole tullut, eli lienee harvinaisempi kakkosauto?
Focuksen hinnat näyttää kuukaudessa pompsahtaneen yli budjetin eli taitaa olla viisainta hinkata tuosta golperosta leima kuivaksi ja paaliin.

Golffi myynnissä nyt toista kertaa, 1,5 viikon jälkeen katsojia 1038, 0 kysyjää, 0 vaihtotarjousta.

Golf variant 1.8 -97 17kpl 163-332tkm ajomäärillä 1250-4450e hinnoilla.
-97 noin 260tkm ajetun keskihinta 1800e ja nämäkin perus akvaarioita peltivanteilla eli ns karvalakkeja.

"Mannelavettimiesten märkä päiväunihan on saada puolipuristin moottoriin jotta pääsisivät kalliista ja epäluotettavasta sähköstartista eroon ;) "
Siis täh? Omaan vaihdoin 9v ankkurin starttiin jolla saatiin tehokkaampi pyöritys, tällä hinkattiin tuo 10 vuotta tekemättä tuon jälkeen startille mitään.

Siis jarskii- tarkoitan sitä että kunhan auton ajomäärä/pyynti ja vuosimalli ovat ok niin ei mua kiinnosta onko siinä lommoja tai kukkaa, riittää kun tekniikka pelaa eli en ole se kusipää jonka pitäis saada se uusi auto eurolla ja 10 vuoden takuut päälle.

Golffiilla on rullattu nyt 276tkm, 66tkm mun ajamia kolmessa vuodessa ja kuluvia osia tuohon on vaihdettu, kuitenkin sellaisia joita toiseen merkkiin ei välttämättä tuolla ajomäärällä tarvisi vaihtaa.
Pitkiä reissuja tuolla ajetaan eli luotettava on ollut sen suhteen, 500-1000km/kk.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 1.9.2010 15:14

Tuosta mersujen hehkuttamisesta... ainut auto millä oon koskaan jääny tien päälle on w124 200d ja silläkin 2 kertaa (ja oli huollettu ihan ok), mutta sieltä meni just hihnapyöriä ja muuta semmosta kivaa, mitkä ei kuuluusi mennä... tämä noista muiden merkkien nostamisesta muiden yläpuolelle. Kaikki autot hajoaa, mutta esim se on ihan normaalia kulumista esim tojotamiehille, että sähkölasit tai ilmastointi ei toimi, joten niitä ei mielletä vioiksi. Ite ostan sen takia semmosen auton mikä sopii käteen, vaikka sitä ny joutuukin silloin tällöin huoltaan, hajoamatonta autoa ei vielä oo keksitty.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 1.9.2010 19:43

Niin, olikos mittarissa 200tkm vai + 500tkm? Moniurahihnan kiristin kannattaa vaihtaa jos alkaa ääntämään, kiristimen hihnapyörän laakeri maksaa saman verran kun koko hihnapyörä.

Taidan vaihtaa tuon tuollaiseen -02 140tkm ajettuun xsaraan ja sen sitten seuraavaan, tuon sais kohtuu välirahalla.
Eli talvirenkaat konttiin ja tampereelle.

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 1.9.2010 21:22

Ei ole kyllä pöllömpi vaihtoehto tuollainen sitikka, varsinkin nuin pienillä kilometreillä. Meillä on kakkos pirssinä juurikin saman ikäinen, mutta pösö sillä HDI koneella. Nyt on kilometrejä siihen tahkottu 50tkm ja linssissä on kohta jo ihan miehekkäät 420tkm :D. Yksi pyöränlaakeri ja pari kertaa on öljyt nuille kilometreille pitänyt meillä vaihtaa, että aika halpaa ajoa on ollut? Joka päivä on käyntiin lähtenyt ja kertaakaan ei ole (vielä) välille jättänyt. Ihan naurettavan halpaan hintaan sai webaston ja ilmastoinnin yms. hiluja, niin ei kyllä ole voinut kuin nauraa että miksi ei ole aikaisemmin voinut tuollaista hankkia :D.

luukkonen
-
Viestit: 101
Liittynyt: 23.10.2006 20:20

ViestiKirjoittaja luukkonen » 2.9.2010 7:48

Hauskinta näissä autojen paremmuus väittelyissä on se että kuinka jotain patonkia mollataan sen sähkövioista tai nivelistä. Mersu kun vielä oli talossa ja tuolla mersufoorumin puolella kun tuli notkuttua tunti jos toinenkin niin kyllä oli naurussa välillä pitämistä kun kaverit laitto 3-5v vanhoihin mersuihin tonnikaupalla euroja jotta saatiin auto takaisin liikkeelle. Sama osa ranskalaiseen olisi maksanut 200€. Sähkövikojahan mersuissa on ja paljon sillä kaikki toimii sähköllä.

Nykyisessä megane II parasta on tuo tekniikan yksinkertaisuus, olihan se kiva kun mersussa oli termostaattiohjattu ilmastointi, mutta oli se niin kiva kun 30asteen helteellä toinen "närhenmunista" jumittui ja kuskin puolelle tuli vain tulikuumaa ilmaa ja apparin puolelle kylmää.

Samallalailla se mersukin kolisi kuin ranskalaiset ja samallalailla siitäkin menee 30tkm välein koiranluut+narinanivelet+apurungonpuslat+ne 20kpl muita puslia. Eihän ne maksa kuin 50€ kappale, mutta vaihda niitä se n.20kpl, niin hintaa onki jo ihan mukavasti. :)

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 2.9.2010 15:10

^Se vähä kokemus mitä mulla on Mersuista, niin nykyisestä kulkineesta loppui pikku kolina vain 6 puslan vaihtamisella. Yksittäisestä puslasta en löytänyt vikaa/väljää, joten vaihdoin kaikki samaan pisteeseen vaikuttavaa osaa.

Ja tossakin on saanut suunnittelijat käyttää aikaa, että ovat saaneet suunniteltua niistä noinkin heikot, ihan kuin mikroauton osia...

lasses
-
Viestit: 608
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 3.9.2010 8:52

Huvittaa tuo ihmisten vetistely käyttömaksuista. Jos ei ole varaa 180 euron vuotuiseen käyttömaksuun, niin kyllä sitten kannattaa ihan vakavasti harkita polkupyörän ostoa.

Jos noin auton kustannuksia mietitään niin polttoaineeseen menee hankinnan jälkeen eniten rahaa ja sitten taitaa tulla vakuutus tai korjaukulut riippuen kapineesta.

Itte olen nyt kaksi vuotta luukuttanut tolla 9-5 varmarisaapilla, eikä ole vaggineita ikävä tullut. Bensaa menee ja käyttömaksut nousee, mutta eipähän ole mennyt rahaa korjaamolle. Öljyt olen vaihtanut itte kun se ei ole suuri rasti. Muuten bensaa tankkiin ja menoksi.

Mutta kukin tavallaan ja loput taksilla.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 12.9.2010 12:05

Tässä taidetaan puhua nyt noista uudemmista mersuista, c-kopassa nyt sähköhiluja jonkinverran on mutta suvusta löytyy onneksi entinen käyttöauton mekaanikko.

406 pösöä käytiin testaamassa ja todella hieno kyyti, ja hiljainen.
Työkaverilla tuollainen oli ja ei moittinut, 2L kone ja 136hv, kulutus kuitenkin seka-ajossa 10 luokkaa. Lähistön liikkeestä löytyis alle 200tkm ajettu 1.omistajalta ja välirahakin olisi sopiva.

Saabia on muutama tuttu kehunut, kummallakaan ei saabeja ennen ole ollut mutta ei kyllä kuulemma pois vaihtais.
Kaverilla lastutettu 2.0 jossa kulutus kuitenkin alle 10.
Mutta tämä kannattaa hakea ruotsista, saa alle 200tkm ajetun veroineen alle suomen hintojen.

Sama juttu näyttää olevan tuon avensiksen kanssa, suomessa liikkeet pyytää 7900e 200-300tkm ajetuista, ruotsista alle 200tkm noin 6000-7000e veroineen.
Välillä tulee myyntiin 200tkm ajettuja sopivaan hintaan mutta ne menee heti.

Kyllä ainakin meikäläisen kukkarossa tuo 180e vuosimaksu tuntuu, golffissa tuo on nyt 120e. 2 autoa on pakko talossa olla.
Ja kummastuttaa kun vähäpäästöisiä malleja ei ole huomioitu mitenkään, eli jos katti autosta löytyy niin sille pitäis olla oma käyttömaksu.

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Paanu » 12.9.2010 12:49

Joskus 90-luvulla ainakin toi ruotsalaisten rehellisyys mittarilukemissa oli turkkilaisten luokkaa. En tiedä miten mahtaa nykypäivänä olla, eikä se ruuvaminenkaan nykyautoissa taida olla enää niin helppoa?

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 12.9.2010 14:07

kaveri osti varmaan 7 vuotta sitten 406 hdin, piti sitä kolmisen vuotta ja myi isselleen, ainoat viat mitä on ollu on jotain etuakseliston niveliä, siis perus kulutus kamaa.. ja itsellä on ny 406 coupe käyttö/projektiautona, 270tkm mittaris ja oikeastaan ainoat viat mitä oon korjannu on iskarit ja käsijarru (se käsijärru on 406:ses rummulla ja on oikeasti aika huono mutta kyllä niillä ihmiset tuntuu pärjäävän)
on siitä helvatan hyvä auto et mukavat kyytit ja erittäin halpa siihen nähden kuinka hyvä auto on

e: mitä stiloista on päässy käsitykseen niin ainakin täälä meilläpäin olevat fiatit tuntuu toimivan niinkuin kello.. yks bravo oli jossa outo tyhjäkäynti vika (tyhjäkäynti +2000rpm) ja sille ei ainakaan täälä kukaan paikallinen firma osannu tehdä mitään (ei siis yhtään fiatin merkkiliikettä), ja itse vaihdoin tohon kyseiseen vehkeeseen kytkimen (oli ihan muusina, johtuen tietysti tuosta tyhjäkäynti viasta -> järjettömän paljo joutu luistattamaan esim kaupunki ajos)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 12.9.2010 18:16

Just meinasin sulle pistää yv:tä kun tuosta coupesta luin mutta kysytään nyt suoraan että huohotin ongelmia noissa 2L koneissa on ollut mutta sähkölämmityksen niihin saa ja pösö on muuttanut venttiilikoppaa ja sen korkkia niin että öljyt ei pitäis tulla ulos jos tuon huohotin jäätyy, venttiilikopan korkissa on venttiili tätä varten, onko kokemuksia kuinka tuo systeemi on toiminut?
Tiedossa olis -00 mallin 406 2L koneella jossa siis tuo 135hv.
autolla on 1 omistaja ja täys merkkiliikkeen huoltokirja, ajettu 180tkm.
Aiemmin ei ole ranskalaisia ollut ja hieman olen niitä vastaan mutta tuntuu että ne pelittää siinä missä muutkin, ainakin tuo 406 on todella tilava ja hyvä kyytinen.

Työkaverilla oli 7 vuotta 306 jolla päästi huoletta 270tkm, nyt tuli miehelle autokuume joten vaihtoi porissa parin tonnin välirahalla samanlaiseen mutta pari vuotta uudempaan jolla ajettu 140tkm.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 13.9.2010 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Volkkarilla
-
Viestit: 51
Liittynyt: 22.9.2008 17:57

ViestiKirjoittaja Volkkarilla » 12.9.2010 21:25

Tuota listaa kun katsoo niin ääni nissanille. Ollu tuommoinen -98 farkku ja ei paljon muuta tarvinnut kuin tankata. Mukava ajella ja kun jotakin tarvii huoltaa niin ei jää kasaa muovin kappaleita/katkenneita klipsuja niin kuin vw kanssa :( :( :(

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 13.9.2010 16:42

Ei noista 2l bensamyllyistä oikein oo henk.koht kokemusta nois 406sis... kaverin xsara vts (-00?) lykkäs yks talvi kerran vai kaks öljyt pihalle tuon huohottimen jäätymisen takia, se ei sille asialle ikinä tehny mitää vaa vaihto autoa (sen takia et se tarvi kiisseli koneellista).
_ilmeisesti_ tuo sähkövastushärpäkkä, mikälie korjaussarja asiaan on korjaa vian täysin. oma coupe on 3.0l motilla ja siinä ei tuota onglemaa ole :)
sanotaanko että lähinnä toistaseksi vierestä seuranneena ei noi ranskanpullat sen huonommin toimi, tekniikkaa ruuvataan vähemmän kun saksalaisis, alustanosia taas enemmän :) (jos ei muistella sitä murheellista passatin korimallia/etupään ripustusta -00 luokkaa?)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 13.9.2010 17:36

Nismoja on vähän myynnissä ja mielellään 2L koneella sais olla. Pösöfoorumilta luin noista tyyppivioista ja tosiaan tuo sähkövastusjuttu on yx korjaustoimi ja venttiilillä varustettu venttiilikopan korkki toinen.

1.8 avensista katellaan myös mutta liikkeiden hinnat liian korkeet, tai siinähän on vaihdokin hinta huomioitu, -02 avensis 191tkm 7800e, väliraha 6000e.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 13.9.2010 18:30

Kyllä ainakin meikäläisen kukkarossa tuo 180e vuosimaksu tuntuu, golffissa tuo on nyt 120e


Tätä mää aina olen jaksanut ihmetellä varsinkin uusien autojen ostajien keskuudessa. Ostetaan kallis uusi auto jotta saadaan käyttömaksu pienemmäksi. Samalla käytetään auton arvon alenemiseen kuitenkin useita tuhansia euroja vuositasolla vaikka sillä ei ajettaisi metriäkään. Ehkä se on sitten niin että summat menee niin isoksi että niitä ei enään käsitä kun taas noita pieniä summia ymmärtää vielä jotenkin niin niistä on helppo kitistä. Työpaikalla jaksanut aina naurattaa joku työntekijä joka ostanut 25000e uuden auton, mutta säästänyt lämmityslaitteen johdon pituudessa, tästä johtuen joutuu ajamaan auton aina vinoon parkkiruutuun että saa johdon ylettämään :-)

Jos tuo erotus tuntuu oikeasti autoilun kuluissa niin kannattaa alkaa miettiä myös :
- mikä auto laskee eniten arvoaan
- mikä kuluttaa vähiten.
- millaiset renkaat tulee auton mukana
- onko ostamassasi autossa tankki täynnä vai vajaa
- millaiset vakuutusmaksut on eri merkkien välillä
- minkähintaiset varaosat on eri merkkien välillä

Ihan sama miten sen laskee mikä auto tulisi edullisimmaksi. Kuitenkin siinä voi käydä niin että eteen tulee se korjaus johon ne "säästetyt eurot" menee eikä riitäkään.Ei kenenkään autoilu voi olla vuositasolla 180e hinnasta kiinni.

Viimeksi kun tuon farkku-Audin tankkasin niin mittarin loppusumma näytti 110e.
Kaikki on niin suhteellista.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 14.9.2010 4:18

tuohon varaosien hintaan osaan sen verran sanoa että nissanin osat ei halvimpia ole, yks jos toinenkin almera purettu pelkän takapyöränlaakerin takia...

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 14.9.2010 9:28

Olen ihmetellyt ihan samoja asioita kuin cool blue tuossa justiin listasi.
En ymmärrä sitä(kään) logiikkaa että miten se "halvempi" automerkki on säästeliäämpi ostos. Eikös ne aikapitkälti sen takia ole halvempia kun arvon alennus on suurempi? Tietysti jos auton arvo on joku viis tonnia niin eipä se enää siinä kohtaa useinkaan radikaalisti laske millään merkillä.

Itsekkin kyllä avoimin mielin katsellut IV farkkugolffille tilavampaa ja suorituskykyisempää seuraajaa, mutta kyllä ne ranskikset sun muut on vaan rimpulan tuntuisia. Pitäis osata muuttaa tottumuksiaan todella paljon, ja toistaiseksi siihen ei ole löytynyt riittävästi perusteita. Toki tilanne voi olla toinen jossain toisessa tarpeessa ja/tai hintaluokassa.

Rikunaattori
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.9.2009 9:08

ViestiKirjoittaja Rikunaattori » 14.9.2010 9:54

Tunnustuksen voin nyt itekkin tehdä että on ollu muitakin vankkureita kuin Volsuja.
Auto oli vm. -99 Escort STW. Ja oli Voorti yllättävän hyvä ajaa vaikka olikin ollu omilla vanhemmilla käytössä. 1.6 voima ruiskulla oli tyrkätty menemään jo 299tkm. Ite ajelin tuon nykyisen vaimon kanssa vielä rapsakan 30tkm lisää ja sitten vaihettiin tilavampaan farkkuun. Eli ei ne kaikki Voortit ihan sysipaskoja voi olla, vaikka aika moni niin sanooki. Alkohan siinä olla jo vähä ajan patinaa ulkopuolelta ku auto oli täällä etelän suolatuilla teillä liikenteessä vuoden jokaisena päivänä. Mutta haikeena muistelen Ekkeriä. Käytiinhä sillä suitsait sukkelee Sodankylässä kahvillaki. Ja aikaa meni 26 tuntia.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 14.9.2010 14:00

mutta kyllä ne ranskikset sun muut on vaan rimpulan tuntuisia.


Tuossa taas sitten jo mentiikin metsään ja lujaa... koitappa mielenkiinnosta ottaa budjetiksi vaikka 5000euroa, ja lähde katteleen minkälaisia autoja saat, kaikilta merkeiltä; tulet toteamaan sen että nissanin lisäksi et saa mitään muuta _oikean_ tuntuista autoa kun ranskalaisia, jos haet jonkun 3 koppaisen golffin niin voi haloo jos se ei ole rimpula vehje verrattuna nyt esim 406:seen.

Ja mitä tuohon arvonalenemiseen tulee niin toyota mahtaa olla ainut merkki joka pitää yhtään hintaansa (puhutaan siis vähä kalliimmista 10t€ luokasta), taas jos haet tollasen neljän tonnin vehkeen niin ei se hinta siitä miksikään paljoa muutu, oli merkki mikävain

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 14.9.2010 14:05

c4 ässäaudi tai V8 audi menee heittämällä toho pudjettiin (tosin ei kyllä oo tän vuosituhannen pelejä, mutta olis mun ehdottomat valinnat 5k pudjettiin...) ja väitäkkö että nuo muut ei olis rimpuloita niihin verrattuna???

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 14.9.2010 18:50

Joo, audit ei kiitos :)

Tojota mielessä pyöriin tilavuuden ja varmatoimisuuden takia, noita kun suvusta löytyy useampikin eikä niissä ole ongelmia ollut.
850 farkkuvolvoakin sais edullisesti ja vähän rullattujakin löytyy, bensankulutus kaupungissa vaan mietityttää, työkaveri vaihtoi tuollaisen corolla versoon kun volvolla oltiin tankilla viikon välein, 12L meni helposti seka-ajolla.

300-sarjan bemarikin on liian pieni, kävin e36 328 farkkua katsomassa.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 14.9.2010 19:29

No en mä olisi sitä sulle ehdottanukkaan, kun tunnut nipottavan joka pikku viasta ja auton käyttäminen ei saisi maksaa mitää. kävele, jos on noin vaikeaa. Koita ny käsittää että joka autos on vikoja, isukkikin osti ooppelin, kun tuttavapiiris ei oo kooooskaan ollu mitää vikoja, arvaa vaan kaduttaako sitä tälläkin hetkejjä B4:n myyminen... Autoilu maksaa se on karu totuus ja mitä uudempi auto sitä kalliimpaa se on kiitos kehittyneenpien elektroniikkojen jne.

Lähinnä tuohon 5k hintahaarukan "laatuautojen" saamiseen tuo oli.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 14.9.2010 19:52

noita -00 molemmin puolin nissanin 1.8 ja 2.0 koneissa ollut aikas paljo sähkövikaa.. Niinkuin myös vanhemmissa.

-Latureita, virranjakajia yms. 1kpl ruiskun ohjainlaitteita mennyt parillakin tutulla ( ei kuulema halpaa ). Molemmilla ajettu alle 250tkm -00 ja -01.

Sitten vanhemmissa oli valot, vaihdelaatikot ja korit tuo heikoinlenkki :) Mutta itte moottorit kohtuu hyviä.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 14.9.2010 20:05

volkswäägen: toistit melko tarkkaan sen mitä jo aiemmin sanoinkin :)
Mielipideasioista on helppo vängätä, mutta ei toinna vakavasti ottaa.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 14.9.2010 20:08

joo, en mä mitään tiedä, mutta onko se vm.2000 toyota corolla 200 000km ajettuna parempi ja varmempi kuin 1995 vuoden ja saman verran ajettuna.En usko. Ero luetettavuudessa löytynee korkeintaan korin ruostevaurioista. Saattaahan se kyyti olla parempi uudemmassa, mutta jos hintaeroa on useampi tonni niin onko siitä valmis maksamaan jos rahasta on tiukkaa.
Nyt jos ostat 5000e auton niin kyllä siinäkin arvo laskee vielä n. 1000-1500e vuodessa riippumatta siitä paljonko ajat sillä. Ja saman verran joudut kuitenkin korjauksiin laittamaan kuin siihen vanhempaankin vehkeeseen.Ei ne perusosat eli laturit, jarrut,kytkimet,vetonivelet,puslat ja iskarit kestä kuitenkaan yhtään sen kauempaa kuin siinä vanhemmassakaan mallissa.Sähköä on vaan enemmän uudemmissa malleissa ja sitä myöten kallista korjattavaa.Samaten tuo OBD-mittaus tuo omat ongelmansa.

Oman kokemuksen mukaan noi 90-luvun Nipponin pojan vehkeet (Lue Nissan, Toyota )on tehty siten että kun esim. iskarit kuluu niin niistä tulee sellaisia keinuhevosia jotka nyökkii joka suuntaan kun taas VAG vehkeillä voit ajaa iskarit niin loppuun että nesteet tulee pihalle ilman että huomaat sitä aikaisemmin mistään nyökkimisestä.

No, jokainen valkatkoon kukkarolleen sopivan ja omia mieltymyksiään vastaavan pirssin. Meillä tehtiin se ratkaisu että laitettiin vm.2001 Skoda Fabia myyntiin ja tilalle otettiin
vm. 1994 Audin 80 farkku.Tuossa Audissa ei ole tarpeettomia sähkövehkeitä kuten ohjaustehostimen pumppu (n.500e maksoi ml 120tkm kun hajosi), ei ole OBD mittausta josta pomppasi katsastuksessa kun joku aktiivihiilisäiliön venttiili (120e) oli rikki. Mistään tuota venttiilin vikaa ei ajossa huomannut.
Audeissahan tuo kori kestää kyllä kunhan viitsii tekniikasta pitää huolta.Kaveri osti vm.2000 Opel Vectran pari viikkoa sitten ja huomattavasti enemmän on ruostetta siellä täällä.
No jaa, vanhassa vara parempi mutta ei tuota seuraavan korimallin Audiakaan 1995-->(A4)voi suositella, on siinäkin omat ongelmansa. Ihan järjetön etupään ripustusratkaisu tehty, aina on joku nivel väljä katsastuksessa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 14.9.2010 20:26

Tarkennetaan nyt että en aja vuosimallilla vaan autolla eli nyt ei haeta sitä -07 siihen 5000e hintaan vaan perus kauppakassia.

Vanhemmatkin japsit kelpaa mutta valikoima niukkenee kun sitä ilmastoitua mallia haetaan.
Mulkosilmä corolla on tuosta avensiksesta vanhempi mutta liian pieni sama juttu citikan xsaran kohdalla mutta taas laguna ja pösön 406 olis sopivaa luokkaa.

Mersulta legendaarinen w124 farkkuna ruma mutta tilava, diiselinä tuo pitäis olla koska bensana isoruokainen ja taas ilmastoidut mallit kiven alla.
Uudempaa c-koppaa alkaa saamaan tuohon 5000-6000e haarukkaan ja jos otetaan perus 97-99 niin siinä ei vielä ole näitä luistonestoja ym elektroniikkaa.

Volsun passat farkkuna olis tilava mutta sain tarpeeksi kyseisestä merkistä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.9.2010 20:28


tounigee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 20.10.2007 23:05

ViestiKirjoittaja tounigee » 14.9.2010 21:07


Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 14.9.2010 21:10

Aika paha ;)

Volkkarilla
-
Viestit: 51
Liittynyt: 22.9.2008 17:57

ViestiKirjoittaja Volkkarilla » 14.9.2010 21:23

Lähetetty: 14.9.2010 3:18 Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

"tuohon varaosien hintaan osaan sen verran sanoa että nissanin osat ei halvimpia ole, yks jos toinenkin almera purettu pelkän takapyöränlaakerin takia... "
...Ja gollffin etupään laakerit kestää???

Sam79
-
Viestit: 143
Liittynyt: 31.8.2003 0:48

ViestiKirjoittaja Sam79 » 14.9.2010 22:24

Tolla rahalla saa myös C5:n, iso auto hyvillä varusteilla ja mukava ajaa. Sitä jousitusta on turha pelätä, kestää sen mitä normi iskari/jousiyhdistelmä ja helppo itse rempata. Itsellä ollu nyt 1,5 vuotta C5 farkku 2.0 bensakoneella ja manuaalivaihteilla, bensaa menee alle kymppi rivakassa kaupunkiajossa.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 14.9.2010 22:32

No entäs sitten Volvo? Itsellä menossa jo toinen kyseistä merkkiä/mallia. Ei sillä, että ensimmäinen olisi porsinut vaan enempi sain siitä rahaa myydessä kuin mitä maksoin, joten pakkohan se oli luovuttaa eteenpäin. Nyt tässä vaiheessa joku jo huutaa, että ei mitään kiinalaista Geelyä. Volvo sitä ja Volvo tätä. Tosin eipä ole vielä uusin S60:kään kiinalaisten tekele.
Ensimmäinen ´99 T5 aut., autom.ilmastointi ym. lelut, josta ei mitään valittamista ja tämä toinen ´99 2,5 turbo (193 hv), automaatti tämäkin, kuten myös löytyy ilmastointi ja muutkin härpäkkeet. Tähän astisista autoista ihan ehdottomasti parhaita ajaa nämä. Tämä nykyinen auto on n. 80:s, joten veikkaan, että tiedän mistä puhun. Ei ehkä ihan pieniruokaisin kaupungissa, mutta voi voi. Kaikki mukava maksaa. Ainoa mikä oli hiukka kallista oli jakohihnan vaihto (n.500-600€), mutta ei se halpa ollut ´99 TDi Golfiinkaan (AHF). Volvossa sentään vaihtoväli 120tkm

opa
-
Viestit: 491
Liittynyt: 23.7.2003 21:32

ViestiKirjoittaja opa » 14.9.2010 22:34

Missään ei mielestäni puhuttu noista laakerien kesto iästä mitään vaan niiden uusimis hinnasta.

Mä vaan kuolen nauruun täällä koneella kun luen tätä juttua.Seuraava on oma näkemys asiasta enkä mitenkään väitä että olisin oikeessa tai esittämäni asiat olisivat tosia.

Jotenki vaan hymyilyttää kun lukee tämänki topikin aloittajan viestejä pitemmältä ajalta.Ensin on ostettu ilmeisesti jo osto tilanteessa normaalia markkina hintaa halvemmalla oleva käyttöauto jonka yllä pito kustannukset on yllättänyt.Sillähän ei ole ollut merkitystä et auto oli jo ostettaessa halvempi ku muut samanlaiset.
Sitten sitä on tultu foorumille itkee ja parkuu tilitetään ku kaikki maksaa niin vitusti ja kuinka paska se auto on.
Kerrotaan kuinka autoa korjataan kaiken maailman virityksillä ja vippaskonsteilla ku varaosat maksaa niin saatanasti.
Ja kun tämä "viritys" päätetään myydä ni lyödään tuplasti auton kuntoon nähden hintaa ja sit parutaan taas ku kukaan ei kysele eikä osta.Hiukanki aiheeseen tutustuen uskallan väittää et olisit ollu yksi viimeisistä foorumilla kirjoittajista jolta ostaisin käytetyn auton johtuen ihan omista kirjoituksistasi.
Lopuksi vielä kun tästä helvetistä on päästy eroon ni pitää vielä tulla foorumille tuulettamaan kuinka loistavan ratkaisun on tehnyt ku pääsi siitä hevonvitun volkkarista eroon.
Toivottavasti nyt sit vihdoin ja viimein sinullekkin aukeaa se auto omistamisen onni ja autuus ku ei tarvi enää volkkarilla ajaa.
Lopuksi vielä en tiedä menikö homma todellisuudessa näin.Mutta tälläinen kuva minulle on tästä vuosien mittaan kirjoittelua seuranneena syntynyt.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 15.9.2010 10:59

^ täysin samaa mieltä :)


itse en vaan ymmärrä asiaa kuinka toista autoja voi haukkua toista paskemmaksi. kuiten aika pitkälle autotehtaat käyttää saman valmistajan osia.


ai niin ja ventolla ajettu vuoden sisään n.40tonnia. kerran jättäny tielle sammutinsolenoidivian vuoksi ja sisätilapuhallin vaihettu. eikä pelota lähteä edes pitkää matkaa ajamaan. kuiten ajettu 240tkm eikä totali enään lue :)

ja golffilla tais mennä 60-70tkm minun ajoilla ja ainoat mitä oikeastaan joutu kunnolla remppaan niiin puslat eteen ja laatikko ja kytkin. tosin kaks viimistä omasta tyhmyydestä johtuvaa

et ehkä kannattaa kuiten kattoa kunnolla minkälaisen ruusun tai kukkasen sitä ostaa sieltä. monelta vit*tukselta säästyy tällä tavalla

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 15.9.2010 12:45

Saabin kokonaismassa näyttää olevan 1685-1735 kg eli vero olis noin 140e.


mistä jarkko löysi tuon? äkkivilaukselta venton kokonaismassa näyttäis olevan 1580 eli isoksi autoksi todella kevyt.

ja taas luotettava wikipedia kylläkin kertoi painoksi 9-5 saballe
sedan:
# Omamassa: 1455 kg
# Kokonaismassa: 2020-2090 kg

farkku:
Omamassa: 1685-1735 kg
ei löytyny koknaismassaa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 15.9.2010 19:28

Nettiauton tiedoista poimittu mutta näköjään ei pidä paikkaansa koska monella myyjällä eri lukemat.

Opalla taas huono päivä, mee talliin purkamaan ne paineet, älä tänne tuu itkemään.
Ensinnäkin -06 farkkua etsiessä kävin koeajelemassa noin 20 erilaista golffia, ensin hakusessa kylläkin oli audi 80 farkkumalli mutta niitä kun oli myynnissä niukasti niin vaihtoehtona oli golf.
Vuosimalli oli -97, 210tkm ja hinta 4900e, eli kaikki vaatimukset kohdallaan.
Eihän mulla auton ylläpitämiseen tuhottomasti rahaa mennyt, turhiin korjaamokäynteihin kylläkin ja se jatkuva pikkuvikaisuus alkoi nyppiä.
Esim golffin alustaan piti mun aikana uusia vain etujarruletkut, raidetangon suojakumi,etupyörän laakeri, takaäänenvaimennin.
Jarrut, iskarit ym oli kaikki kunnossa kun ostin eikä niissä vikaa ollut myydessäkään.

Tuossa kun nyt nettiautoa selaa niin noita löytyy 500-3000e haitariin, koita nyt sitten siinä hinnoitella se oma sopivasti, myyntihinta oli 1700e ja sillä nyt saa -98 mondeon alle 200tkm ajettuna, eipä oikeastaan muuta, tai no samanlaisen golffin auringon polttaman punaisena, akvaariolaseilla ja peltivanteilla.
Kertaakaan golffi ei jättänyt tielle vaikka pitkiä reissuja koiran kanssa tehtiinkin, pisin taitaa olla viime kesällä vaasa-polvijärvi-vaasa ja tulihan toinenkin reissu ajettu vaasa-turku-lohja-tampere-vaasa.

Golffi oli netissä 3 viikkoa, 1700 katsojaa, 2 soitti ja toinen osti.
Olis pitäny vissiin maalata omas tallis sähköruiskulla paskanruskeeksi ja tontittaa huolella, hinnaksi 3000e, olisko ollut ostajia jonossa oven takana?

En tiedä mistä tuo epäluotettavuus meikäläisen kalustoa kohtaa sulle tuli mutta tätä foorumia lueskellessa väitän että puolet porukasta on täysin kädettömiä korjaamaan mitään ja onko itelläs pokkaa heittää satunnainen 500km päiväreissu 277tkm pukatulla ilman että puoli varaosa-autoa on mukana?
Meillä on kalusto ajokunnossa ja konttorillekkin ajetaan suoraan ajosta, ei korjata viikonloppuna "leimauskuntoon".
Sukulainen tuossa soitteli ja kyseli jos golffi vielä on, tarvi käyttöautoa, olisin myynyt sillekkin eli paskaa ei todellakaan meillä ole.

Ja tämän topicin saa poistaa, aiheena oli kokemukset muista automerkeistä mutta eihän täällä tiukkapipojen joukossa mistään muusta voi keskustella.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 15.9.2010 20:17

En tiedä mistä tuo epäluotettavuus meikäläisen kalustoa kohtaa sulle tuli mutta tätä foorumia lueskellessa väitän että puolet porukasta on täysin kädettömiä korjaamaan mitään ja onko itelläs pokkaa heittää satunnainen 500km päiväreissu 277tkm pukatulla ilman että puoli varaosa-autoa on mukana?


no noista sinun valittamisista että kun on vähän väliä jotain vaihettava. ja on tosiaan pokkaa heittää 277tkm ajetulla autolla jos venton kilsat kuiten huitelee n.550tkm yhteensä eikä tuo huoleta. kuiten parin viikoin välein tulee ajettua oulu-rovaniemi-oulu väliä. onhan kamasan pakki kontissa jos jotain sattuu mutta minkäs teet jos sippaa välille. ihan hyvin voi jäähä 20tkm ajettu mersu tai audiki tien poskeen jolle ei taas ihan tien poskessa juuri mitään voi tehä.
toki jos minua tarkoitit tuolla.

oma asian pointti on kuiten että enpä piä muita autoja sen luotettavampana tai epäluotettavampana kuin volkkaria. kaikissa on maanantai kappaleet ja omat tyyppiviat ja niiden kanssa pitää yrittää elää jos haluaa autolla ajaa

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 15.9.2010 20:27

onko itelläs pokkaa heittää satunnainen 500km päiväreissu 277tkm pukatulla ilman että puoli varaosa-autoa on mukana?

Täällä ainakin allekirjoittanut uskaltaa omalla 288 tkm ajetulla vulvalla lähteä ihan mihin suuntaan vaan :) No problem! Pari autoa aiemmin hiukka yli 400 tkm ajetulla kolopallolla ei myöskään ollut mitään estettä. Siinä välissä oli vähän yli 350 tkm ajettu Vani, ei silläkään mitään ongelmia.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 15.9.2010 21:49

Ei ne kilometrit vaan se kunto ja miten niitä autoja huolletaan. Omalla A6:en bensavehkeellä kelattu 370tkm ja en epäröisi hetkeäkään lähteä vaikka Euroopan reissulle.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 15.9.2010 21:54

Nytkö tän aloittajan mielestä saa jo poistaa? Miksi? Selitä! Menikö herne nenään? :D

shrteam
-
Viestit: 51
Liittynyt: 4.12.2008 15:28

ViestiKirjoittaja shrteam » 15.9.2010 22:04

Itse ajelen "pokkana" ainakin 564tkm ajetulla, luultavasti emmänkin, vuosimallin 1980, ainakin moottori korista ei varmuutta, autolla viidensadankm lenkkejä, esim. viikonloppuna olis tarkotus ajaa Kouvola-Kuopio-Joensuu-Kouvola. Eikä ole varaosia, saati työkaluja mukana!

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 15.9.2010 23:31

c4 ässäaudi tai V8 audi menee heittämällä toho pudjettiin (tosin ei kyllä oo tän vuosituhannen pelejä, mutta olis mun ehdottomat valinnat 5k pudjettiin...) ja väitäkkö että nuo muut ei olis rimpuloita niihin verrattuna???


Juu, mut 5k menee äkkiä moisen ylläpitoon. - Kun ostaa vanhan + 200k ajetun pskan, saa melkeinpä aina käydä alustan kilkkeet läpi, kun ei ainakaan minua kiinnosta ajaa autolla jossa alustassa tuntuu ajossa väljyyttä ym. (oletuksena, ettei kaikkea remppaa tehdä itse vaan teeteään korjaamolla) Samoin vanhassa autossa usein on kalliita kulutusosien uusimisia edessä, ym ym. Kyllä sille, joka etsii huoletonta peruskippoa jonka kanssa siirtyä paikasta a paikkaan b, kannattaa katsella noita mahdollisimman tuoreita perus japseja sun muita. Muuten saa ressata ja itkeä jatkuvasti vikoja ja sitä kun korjaaminen on kallista.
- Eri homma taas sitten, jos tykkää ja osaa/viitsii harrastaa/näpertää eikä pidä hulluna sitä, että auton ylläpitoon menee vuodessa helpolla jo osiin mukavasti hilloa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 15.9.2010 23:33

Voi poistaa, mutta onneks ei oo pakko. Mikäs tässä oli alkuperäinen otsikko, niin vaihdan takaisin?

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 15.9.2010 23:46

[/quote]Mikäs tässä oli alkuperäinen otsikko, niin vaihdan takaisin?[quote]

Jutustelua muista automerkeistä

edit: hyvin toimii tuo lainaus :D

Adenoid
-
Viestit: 142
Liittynyt: 21.2.2006 12:16

ViestiKirjoittaja Adenoid » 16.9.2010 0:23

Mikäs tässä oli alkuperäinen otsikko, niin vaihdan takaisin?

Jutustelua muista automerkeistä

edit: hyvin toimii tuo lainaus :D

e.v.o.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.9.2010 6:03

Ite ostin 560tkm ajetun -87 Audi 80, 1.6 koneella 140e hintaan.
Ainut remppa mitä sille tein oli öljyt, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajankansi ja pyörijä. Ja syy miksi edellinen myi sen, kun ei pysyny käynnissä, syy oli kumilaippa kaasarin välissä.
Sen jälkeen ajelin 6viikkoa joka viikonloppu Ruovesi-LPR väliä sillä. Ainut vika oli, kun pinnatusta renkaasta lähti keskeltä soiro pois. :)

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 16.9.2010 20:05

eihän ne kilometrit aina määrää vaan minkälaisessa käytössä. ei se 100tkm ajettu mummon kauppakassikaan aina paras ole, tuskin vitosta edes käytetty :) ei väitä että aina näin olisi, mutta eikai autokauppiaatkaan aina perättömiä puhu (?)

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 16.9.2010 20:42

En mäkään halua ajella kolisevalla romulla siksi olen aina pitoautoissa käynyt alustan läpi ja vaihtanut uudet :

- alatukivarsien puslat
- koiranluut
- alapallonivelet
- raidetangonpäät
- iskarin yläpään laakerit

Muuta vaihdettavaa alustanosaa siellä etupäässä ei juuri sitten olekaan riippuen tietty mallista.

Esim. Audi 80 -94 mallissa noi maksoi yhteensä alle 200e ja illassa vaihtaa nuo uusiin jos on vehkeet omasta takaa. Sen jälkeen pyöränkulmien suuntaukseen ja kyllä on hyvä ajaa taas pitkän aikaa eikä tarvii miettiä mikä siellä alustassa kolisee.
Ei ne niin kalliita ole kuitenkaan kuin luulisi.

Oman kokemuksen mukaan, mitä noita koeajettavia autoja on vastaan tullut, ottaisin ennemmin 300tkm ajetun kuin 200tkm ajetun. Hinta on pudonnut jo reippaasti enemmän ja osiakin on yleensä ollut jo pakko vaihtaa jos on mielinyt ajaa.Ja jos ei ole vaihdettu niin kyllä noilla kilometreillä sen kyllä jo huomaa koeajossa.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 16.9.2010 21:45

ja VAGeissa tuntuu kykä antavan myöden just tossa 200tkm nurkilla :) riippuen toki tekniikasta, mutta mitä ite olen huomannut. Varsinkin Q-veihkeissä on kiva bonari, jos ei tarvis sitä kykää heti mennä uusimaan... ja on tullu muutes ajettua 500+500km ilman mitää työkalujakaan mukana ihan huoletta yli 380tkm ajetulla 2.8 q:lla, ja eiköstä noi v6:t pitäny olla niitä pommeja :D (muutenkin oli kivan huoleton auto)

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 16.9.2010 22:45

sanotaanko et 200tkm ja kytkin alkaa antautua joka vehkees, riippuen ny toki et onko kaupunkiajoa vai matka-ajoa :) 260tkm oli omas pökös lasis ja kytkin oli oikeastaa iha valmis

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 18.9.2010 19:05

Tuli tuossa ajetua vaasa-uusikaupunki-vaasa katsomaan yhtä autoa kaverin 9-5 farkkusaabilla.
180e on käyttömaksu tuossa saabissa vuosi ja kulutus ei mun mielestä paha, tuolla reissulla keskinopeus 90km/h jolloin kulutus oli 7,5L/100km.
Alla 17" kummit ja tuo on lastutettu 2.0L.

Talvella suurin kulutus seka-ajolla oli ollut 9,5L ei samoihin menee 1.8 55kw golffin kanssa, tehoeroa kuitenkin vaatimattomat 130hv.

Vakiovarusteista löytyy jopa koiraverkko, kuppitelineet ja cruise.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 26.9.2010 17:50

Toyota avensis tuli pihaan.
200km päästä piti tuokin hakea mutta mitä nyt viikon ja 350km on ajettu niin ihan soiva peli.

2000 on vuosimalli ja 1.8 vvt-i koneella jossa 129hv. Mittariin on kertynyt 208tkm.
Malli on linea sol joka pitää sisällään 4* sähkölasit,ilmastoinnin,ajotietokoneen ja vakiona sävytetyt takasivulasit.
On vetokoukku, 2 hyvät renkaat ja leimakin on tuore eli koitetaan nyt tällä mennä jonkin aikaa.

Auto on ollut 3 omistajalla joista 2 on firmoja ja kolmas yksityinen, sisältä löytyi kännyteline ja handsfree -setti eli millälie reppurilla ollut.
Huoltokirja loppuu 180tkm lukemaan joten viikonloppu meni huoltotöissä.
Vaihdoin öljyt koneeseen ja laatikkoon, tulpat + ilmansuodattimen.
Ensviikolla olis tarkoitus tummennuttaa takalasit.

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 27.9.2010 17:46

muista seurata tarkkaan öljynkulutusta.noista on menny koneita aika paljon juuri öljyn loppumisen takia.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 27.9.2010 19:13

Tiedossa on mutta eiköhän se ole jo takuuseen korjattu noilla kilometreillä. Auto on ensimmäiset 6 vuotta ollut 2 eri firman omistuksessa.

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 28.9.2010 8:20

^ Tiedä tuosta "takuukorjauksesta" Velipoika vei aikanaan tuollaisen vvt koneisen XL Corollan 60 tkm valohoitoon ihan merkkiliikkeeseen. Hakiessa oli vaan pokkana kerrottu, että kannattaa tarkkailla öljyn kulutusta. Kun sitten kyseli että miten niin, vastaus oli vaan ympäri pyöree hookailu, että kun tuo vvt kone vaan kuluttaa öljyä enempi. Kotona sitten netistä hakuja ja selvis että ko. konetyypissä männänrenkaisssa ongelmia. Takasin liikkeeseen kysyyn että oiskohan kuitenkin jotain takuukorjattavaa tuossa moottorissa. Näpy näpy päätteellä ja (huonosti näytellen, kuulemma) " aiiiiiiiii tää ont tätä valmistesarjaa tää sun moottori....."

Kone auki ja uudet männänrenkaat joka putkeen. Ensin kuitenkin koetettiin että jos toi toope (toope, ostihan se jo Tohotan ;) lisäis öljyjä niin kauan että takuu menee, niin sitten voitaskin ottaa esiin tuo koneremontti.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 28.9.2010 17:55

Nooh, kattellaan tilannetta. Luin kans netistä tuosta konejutusta ja pääosin 150tkm lukemissa ilmenee vika jos sellainen on.
Auto on tällä hetkellä lasien tummennuksessa, illalla saa hakea kotiin.
Kettumainen tuo tojotan lyhyt kytkimen liikevara, ei volsun jälkeen meinaa millään siihen tottua.

400km tullu ajettua 70km/h keskinopeus ja kulutus 7.8L.

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 28.9.2010 22:09

muuten on kyllä auto kohdillaan tuo avensis.itelläki oli sellainen jokunen vuos sitte,tosin 1,6 ei vvt-i koneinen.ei pahaa sanottavaa...

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 29.9.2010 0:41

Miten voi tältä vuosituhannelta peräisin oleva 1.8 -koneinen japsi viedä 70km/h keskinopeudella noin v*tusti benziiniä kun 16 vuotta vanha 2.0 -koneinen farkkugolffikin menee alle 7 litran? ;)

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 29.9.2010 15:48

Eihän toi keskinopeus kerro kulutuksesta oikeastaan mitään.
Aika iso ero ajeleeko osan tankista kaupunkiajoa keskinopeudella 30km/h
ja loput moottoritiellä 130kmh. Keskinopeus 70km/h mutta kulutus kuitenkin kohtuullisen suuri.

Toinen ajelee pelkkää maantietä tankillisen nopeudella 70km/h.

Molemmilla sama keskinopeus, mutta kulutuksessa varmaankin aika iso ero.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 29.9.2010 20:40

Niin, 1.8 koneinen oli vaatimuksena mutta vuosimallilla ei merkitystä, tuo nyt sattui kohdalle.
Tripparin mukaan olis 570km ajettu ja tankin viisari hieman alle puolivälin eli kyllä 600-700km taittuu tankilla helposti.
Tuosta ajomäärästä on 300km matka-ajoa, muuten on ajettu työmatkat ja kaupunkipörräystä.

Mukavaa kyytiä tuossa saa ja tehoakin tuntuu olevan, onhan tuo nyt hieman eri 129hv vastaan golffin 75hv vaikka sama 1.8 kone ja suurempi korikin tuossa avensiksessa.

Garage-shop:in Ernolle pistin postia että jonkinlainen takalippa pitäis tuohon saada, katotaan miten käy, markkinoilla kun ei lippoja tuohon malliin pahemmin myynnissä ole.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 30.9.2010 18:06

ei kyllä oo lähellekkään sama 1.8 kone.. taitaa olla kolmoskopan 1.8 suunniteltu 80-luvulla kunnes luultavasti toitsun kone on 2000-luvun vaihteessa. eli luultavasti jonku verran tekniikoissa eroja. jos haluat jonku paremman vertailukohan niin passat tai a4 1.8 vaparilla ;)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 30.9.2010 19:03

Joo, aivan sama. Tojo toimii ja mukava ajaa. Pasuunasta ei kokemuksia eli vaikea verrata.
Pitäis vissiin lukasta toi käyttöohjemanuska niin ymmärtäis tuon ajotietokoneen toiminnan.
Liikkeessä on akku uusittu joten jonkun aikaahan tuo tietokone laskeskelee lukemia ym.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 2.10.2010 14:54

a taas luotettava wikipedia kylläkin kertoi painoksi 9-5 saballe
sedan:
# Omamassa: 1455 kg
# Kokonaismassa: 2020-2090 kg

farkku:
Omamassa: 1685-1735 kg
ei löytyny koknaismassaa.

Ei voi pitää paikkansa tuo sedanin omamassa kun tuo profiilini vanha 9-3:kin painaa rekisteriotteen mukaan 1460kg.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 2.10.2010 18:33

Nyt olis tojolla käyty ekan kerran tankilla ja trippari näytti 618km lukemaa jolloin tankkiin lorahti 47,2L.
Viikon mittaan on muutama pikkuvika korjailtu, tyhjäkäynnin säätöruuvin oli joku saanut poikki ja etusumuvalo oli ottanut kosteutta oikein urakalla, valo irti puskurista, dremeliä ja mattopuukkoa lasille (ei lähtenyt uunissa irti). Sumarin umpiosta oli kiilto kadonnut joten kromimaalia päälle ja uusi poltin, toimii taas ja näyttää hyvältä.
Kattovalo sai uuden polttimon ja puskuriin tilasin uuden ajovalon pesimen suuttimen, se kun tuosta puuttui kokonaan.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 2.10.2010 18:40

Kyllä nyt tojotaa jaksetaan hehkuttaa....

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 2.10.2010 19:01

Ei herneitä, kyllä se volvokin oli harkintalistalla.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 2.10.2010 19:03

eipä otettukkaan herneitä :) Oli vaan toteamus. Sama mulle millä kukakin ajaa

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 2.10.2010 20:31

Tämän näköinen O***in moottori pitää hirmuista naputusta nokka-akselan seutuvilta, mikä sieltä porsii? Kulunut nokka, hydr. säätimet? Ja asennettunahan toi on `00 Astran keulalle.

http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=4507155#

Eli käsittääkseni on jo Kadeteista tuttu 55kW mosa.
Muutoin pelaa, mitä nyt kaasu jääpi makaamaan päälle ja kylmänä heijailee, osansa antaa varmaan antautuneet tukikumekset.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa