auton osto virosta yksityiseltä

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Lasse
-
Viestit: 351
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

auton osto virosta yksityiseltä

ViestiKirjoittaja Lasse » 20.8.2010 18:12

onko kellään kokemusta miten toimitaan

SK-T4
-
Viestit: 137
Liittynyt: 27.8.2008 19:16

ViestiKirjoittaja SK-T4 » 23.8.2010 3:31

Eipä tuo mitenkään suomen toiminnasta eroa. Varmistaa vaan että runkonumero täsmää papereihin, Tekee kauppakirjan, täyttää rekisteriotteen ja antaa rahat.

Näin itse toimittiin ku kaverin kanssa auto haettiin. Omistaja jätti kilvetkin paikoilleen ku sano et hän ei niillä mtn. tee.
laivalta tullessa tullissa vaan täytettiin maahantuonti ilmotus ja autoon jäi ne viron kilvet paikoilleen jolla sai ajaa sen 3kk.
Se on nykyään kai ihan sama mitkä kilvet on veropäätöstä odotllessa, kunhan on jtn. kirjaimia/ numeroita.
Pitäs koittaa seuraavan kerran autoa hakiessa, jos ruuvvais teetetyt kilvet ennen tullia.

Hezekiel
-
Viestit: 397
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Hezekiel » 23.8.2010 20:26

Auton rekisteröinti pitää olla voimassa, että tunnus kelpaa. Miksiköhän?
Itse hain verotettavaksi autoa joka oli ollut Suomessa yli 10 vuotta alkuperäiset brittiläiset rekisterikilvet kiinnitettynä. Ko. tunnus ei kelvannut vaan tarrat piti ottaa, koska tuon oli virkailijan käsityksen mukaan jo täytynyt tipahtaa rekisteristä pois. DVLA:n nettisivuilta ko. tunnuksella hakemalla kuitenkin löytyi.

ajelija
-
Viestit: 19
Liittynyt: 6.8.2010 7:53

ViestiKirjoittaja ajelija » 24.8.2010 8:12

Ostin 2005 Audi 1.8TQ Virosta yksiityiseltä.Auto rekistöröitiin Virossa minun nimiin ja UUDET KILVET autoon.Hintaa meni 93 eur. Sitten niillä kilvillä suomeen ajoin insille>suomikilvet paikoilleen uudet.Virokilvet on minulla varatossa.Homma toimi hyvin.Älä karkuuta sitä virolaista auton myyjää ennenkuin sinulla on auto sinun nimissä ja kilvissa sinulle.Sillä sen virolaisen nimi tarvitaan luovariin ja katso siltä henkilökortti .Sama nimi pitää tulla luovariin mitä henkilökortissa on.Sitten vaan auto ostoksille.Sitä kauppaa ei tehä torilla vaan virolaisessa autokatsatuskonttorilla,siellä kaikki tarvittavat asiapaperit saat.

Minä kyllä hakisin auton Ruotsista,jos olisi autoa ostamassa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 24.8.2010 20:39

Sama juttu Liethuan puolella. Ei ongelmaa ollut heinäkuussa, kun auto haettiin yksityiseltä myyjältä.

Auton ja tietojen tarkastus(+soitto tutulle vakuutustarkastajalle Suomeen.. )ja myyjän henkilöllisyyden tarkastus. Kauppakirjojen teko ja maksu euroina käteen. Kilvet jää paikoilleen ja hyvää matkaa. En uskonut sen olevan niin helppoa...

Ja kauppoja EI aina kannata tehdä torilla...


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa