Kokemuksia 2000- luvun alun tdi passateista.

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Niiranen
-
Viestit: 233
Liittynyt: 15.10.2004 22:20

Kokemuksia 2000- luvun alun tdi passateista.

ViestiKirjoittaja Niiranen » 14.7.2010 15:46

Mitä kannattaa erityisesti katsoa/ottaa huomioon, kun harkitsee ostavansa kyseistä passattia ? Mitä vikoja on odotettavissa, eli tyyppivikoja voi kertoa . Onko 110 hv tdi kone miten perusvarma ? yms...

Onko näissä samaa lukko/ovenkahva ongelmaa, kuin edeltäjissään ?

Myös varusteiden toimivuus kokemuksia saa kertoa, esim. automaattisen ilmastoinnin toimintavarmuus yms.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 14.7.2010 19:34

Kyllä toi naapurin ex-taxi oli melkonen pommi.. Melkeen 400Tkm taulussa ja moottori melko wainaa.. Kerrankin pullautti jonkun stefan jakopäästä mäelle, remontin yhteydessä todettiin että kampiakselin stefa oli lukittu paikalleen lyömällä tuurnalla sitä kotelonreikää "lommoille" siihen stefan reunan päälle.. Alustaan sai myös uusia tukivarsia suht useesti ja laturikin antoi käyttösavut pihalle.. Onneks tossa pajan pihalla..

Toki hyviäkin löytynee kun jaksaa ettiä..?

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 14.7.2010 19:44

2000 luvun alun vehkeet on vielä 3b koppaa, joten samat perusviat kun niissä alkupäänkin. 01 -> on bg ja näissä jo jotain vikoja korjailtu. Tuohon BG koriin vain ei saa kun 100 ja 130 heppaista PD konetta, + tietty 2.5 tdi.

Tuo 110 on perusvarma moottori, paljon halvempia kilometrejä ei voi enää saada kuin passat + tuo pikku tdi. Ellei satu pommi, josta vaan leviää kaikki käsiin :-)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 14.7.2010 20:30

Kyllä toi naapurin ex-taxi oli melkonen pommi.. Melkeen 400Tkm taulussa ja moottori melko wainaa.. Kerrankin pullautti jonkun stefan jakopäästä mäelle, remontin yhteydessä todettiin että kampiakselin stefa oli lukittu paikalleen lyömällä tuurnalla sitä kotelonreikää "lommoille" siihen stefan reunan päälle.. Alustaan sai myös uusia tukivarsia suht useesti ja laturikin antoi käyttösavut pihalle.. Onneks tossa pajan pihalla..

Toki hyviäkin löytynee kun jaksaa ettiä..?


Ihan mielenkiinnosta, mikä tekee moottorista pommin jos väärin tehtyjen huoltojen, tai mitä todennäköisimmin väärän käytön takia jokin stefa irtoaa paikaltansa? Tukivarsia saa vahvistettuja uusia joten sekään ei ole ongelma. Latureita menee kaikista autoista ja 400tkm ei ole mitään tuollaiselle koneelle oikein huollettuna. Nyt hei ihan oikeesti ajatus mukaan.

Toki 3B korinen se vaan on BG:tä huomattavasti parempi peli jos järjen kanssa ajatellaan, 3B on vaan aina vakiona aikamoinen keinulauta että hyvähän se ei semmosenaan ole.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 14.7.2010 21:35

pOwer.. huollot oli tehty ajallaan.. Jne.. Ton kampuranstefan oli joku lappeen asiantuntija laittanu paikalleen, sano että toimii??

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 15.7.2010 0:52

aikamoinen asiantuntija jos on hakattu lommoille :D

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 15.7.2010 2:17

Niitä riittää, kannattaa jättää tuollaiset esimerkit ihan omaan arvoonsa. Jos jonkun randomin asentama kampuran stefa pyrkii ulos pielavetisen asennuksen takia, on aivan turha syyttää siitä moottorin huonoutta. Jos kaikki on tehty oikein alkuperäisillä tai niitä vastaavilla osilla, voi olla aivan saletti varma että stefa pysyy paikallaan ilman tuurnaakin.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 15.7.2010 2:46

Joo näitä asiantuntijoita, jotka on ollu "30 vuotta alalla" riittää :D törmään niihin päivittäin, eikä sen takia kannata koko automallia sanoa sitruunaksi.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 15.7.2010 16:43

Automaatit ja tiptronicit kun kiertää kaukaa niin hyvin menee.

Toki 3B korinen se vaan on BG:tä huomattavasti parempi peli jos järjen kanssa ajatellaan,


Mikä tuosta BG:stä huonomman tekee?

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 15.7.2010 17:14

Mä en kyllä tajuu miks tiptronikit pitäs kiertää kaukaa? Toimivia pelejä, kunhan on myös huolettu tietty.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 15.7.2010 21:58

pOwer:toihan oli vaan mun kokemus KO laitteesta, en todellakaan yleistä.. Toi vikaherkkyys vaan oli jotain "käsittämätöntä". Yhen fixaat kaks tulee. Mut tää sit oli varmaankin joku "maanantain" tekele??

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 15.7.2010 22:10

-04 3Bg farkku, ex-taksi.
Ajettu 350tkm josta itse 2 vuoden aikana 80 tkm.
Sinä aikana korjauksia 2kpl ylätukivarsia,
kytkin (330tkm kohdalla) ja jäähdyttäjän flekti, joka toissapäivänä meni itestään palasiksi.
Tietty noiden lisäksi normi huollot.

Täytyy kyllä sanoa et paljon paremmin on toiminut mitä ostaessa edes unelmoin.

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 16.7.2010 2:28

Passatin automaatti-ilmastointi on aivan mahtava! Toimii ja työntää kylmää, etenkin nyt pääsyt tehotestiin kovilla helteillä...;)
Ja tämän auton kokoisessa on miltei ehdoton...:D

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 16.7.2010 9:33

Vanhalla -99 3b taxilla ajoin noin 100tkm ja luottopeliksi osoittaui. Kaikki tuona aikana vaihdetut osat eivät ole poikenneet muista omistamistani ajonevoista joilla on jotakuinkin samanlaista ajoa ollut. Varauduin ostaessani kyllä siihen, että näitä "repullinen vuodessa" -tukivarsia saa olla aikalailla vaihtamassa. No.. kaikki kaksi meni. Samaan tahtiin alustan nippeleitä on saanut vaihtaa muihinkin. Myyntihetkellä kilometrejä oli 575tkm.

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 16.7.2010 16:15

Itsellä vajaa vuoden ollut -01 tdi. Autolla ajettu n 340tkm. Tuntuu että kokoajan hajoaa jotain, mutta täytyy muistaa että kyseessä on jo 9v. auto.
Remonttia tähän asti: Kaikki tukivarret+raidetangonpäät, vetonivel 1kpl, jarrulevyt+palat eteen,lohkolämppäri, lämppärin kenno, pakoputkea hitsattu, egr poistettu.
Vielä tarttis toi tandempumppu vaihtaa.

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 28.7.2010 23:06

^Toihan on vielä pientä......... ;P

Hervast
-
Viestit: 352
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja Hervast » 1.8.2010 12:45

Muijalla ollut nyt puoltoista vuotta -98 afn syncro. Ostaessa oli kilsoja 282 tkm ja nyt likemmäs 350 tkm. Vikoja on ollut ilmastointi josta leipoi kompura kiinni, kansi joka alkoi vuotaa kun tehoja lisättiin ja tukivarsi + pallonivel etuakseliin + kaikki jarruletkut uusiksi. Eli aika peruskauraa tuommoisessa reilut 10 v vanhassa autossa.

Edullista ajoa, kulutus n. 4.8 l/100. Tehoa autossa on nyt n. 200 hepoa ja vääntöä jotain 380 nm, ohituksetkin sujuvat ilman stressaamista.

3B kori on vaan selkeästi paremman näköinen kuin 3bg joka on mm. takavalojen osalta kölhömmän oloinen, liki 1:1 skoda superb. Myöskään pumpparikoneet ominaisuuksineen eivät herätä intohimoja.

Ani
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.9.2008 15:10

ViestiKirjoittaja Ani » 1.8.2010 21:12

Itsellä oli aijemmin -97 vm afn passatti.. Kilometrejä oli 230tkm ostaessa ja puolentoista vuoden omistuksen jälkeen 310tkm.. Ainoat viat oli kun sadekelillä tai kostealla kelillä ei ilmastointi pukannut kylmää kun ulkolämpötila-anturi antoi periksi, lisäksi kovilla pakkasilla auton lasit laskivat itsestään alas (lukkopesä oli ihanan väljä). Ja ainoastaan yhden tukivarren jouduin vaihtamaan..

Ovien mikrokytkimet oli edellinen omistaja vaihdatuttanu joskus 04-05 jonka kyllä huomas jäljistä..

Lisäksi auto jätti kerran tielle kun sähköinen kaasupoljin otti ja meni jumiin.. Tosin hinausauton tilauksen jälkeen ja korjaamolle tiputtamisen se rupes itsestään toimimaan..

Todella mukava autohan toi oli mut ikävästi vain lähti yksi ilta hinausauton lavalla kohti vakuutustarkastajaa ja sinne tielle se jäi.. Olis kiva kyl tietää missä se tällähetkellä oleskelee

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 2.8.2010 13:39

3B kori on vaan selkeästi paremman näköinen kuin 3bg joka on mm. takavalojen osalta kölhömmän oloinen, liki 1:1 skoda superb. Myöskään pumpparikoneet ominaisuuksineen eivät herätä intohimoja.


hmm. mielenkiintoista.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 2.8.2010 18:23

04 BG Variant 1.9 tdi 4-motion 6v. manuaali

Ajettu nyt n. 120 000

20 000 km:n aikana:
Normaali huollot (öljyt moottoriin, perään ja laatikkoon) (jakopää)
Etujarruletkut
Ilmastoinnin kuivain

Rikunaattori
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.9.2009 9:08

ViestiKirjoittaja Rikunaattori » 6.8.2010 16:32

Meillä "edustus"-vankkurina tuommonen -o1 BG 2,5tdi 4-mot Pasuuna. Karvan auki 300t ajeltu. Hyvin toiminu. Tosin edellinen omistaja oli alkanu kuulemaan kummia ääniä koneesta jolloin oli vaihattanu nokat. Kohta olis edessä jakopään remppa, osia vaiheltu kuluneisuuden mukaan. Mm. jarrupalat joka nurkkaan, muutamat tukivarret eteen. Ei toi mun mielestä mikään paha auto ole ajaa. Ja ihan riittävän pirtee vaikka joutuu auto-traikkua vetelemää välillä perässäki.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 11.8.2010 14:21

Mikäs noissa pumppareissa niin kauheasti vastustaa?
Vähemmällä rahalla niistä sen vajaa 200 hummaa saa.
Vikoja ei yhtään sen enempää kun muissakaan.
Nämä omia näkemyksiä.
E: kun siis jakajapumpullisista
Viimeksi muokannut SR2001, 13.8.2010 10:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 12.8.2010 11:03

^Vähemmällä rahalla kuin mistä???


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa