Muutama kysymys:
Onko havaintoja Oulussa arktisesta dieselistä eli yli -34 kestävää?
Millä T5:sen dieseliä saa terästää laillisesti ja toimintavarmasti?
Onko keulan aukkojen peittämisellä 30 asteen pakkasilla jotain haittaa?
Juuri äsken kun peitin keulasta ala-aukonkin niin auton ulkolämpömittari rupes mittaamaan 20 astetta todellista lämpimämpiä lukemia.
Nesteen sivuilla annetaan ymmärtää että talvilaadun vähimmäispakkaskestävyys olisi tuo -34 mutta aineen tavanomainen kestävyys -38. Ehkä tuon takia vielä ollaan tien päällä.
http://www.neste.fi/tuotteet_tuotelistaus.aspx?path=2589;2655;2710;2821;2944;3361;4080&trnro=150#
ja eikös sullakin ole siinä se vakiolämmitin pohjassa että kyllä aine aina sen verta liikkuu ettei suotimeen jää jos on vaihdettu joskus etes.
Mikä vakiolämmitin? Webasto siellä on mutta sehän se ensimmäisenä hyytyy jos alkaa polttoaineputkesta tulemaan toffeeta nesteen sijaan. Polttoaineen-esilämmitintä tuossa ei käsittäkseni ole ja paluukierto lienee olematonta. 130tkm ajettu ja huolto-ohjelman mukaan huollettu eli ilmeisesti on suodatin vaihdettu joskus. Ehkä??