Talvi ja Diesel

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

Talvi ja Diesel

ViestiKirjoittaja vk » 7.1.2010 17:47

No onpa kerrankin kunnon talvea. On vaan ilmastonmuutos tullut huoltoasemille muutaman vuoden etuajassa kun ei mistää tunnu löytyvän dieseliä joka kestäis tuon -35 pakkasta. Muutenkin tuntuu olevan tuo portteri aika äärirajoilla kun ei enää riitä bussin sisälle lämpöä vaikka webasto huutaa täysillä. Pitäs kuitenkin tuon työauton olla ajossa ja mielellään luotettava pitkilläkin matkoilla.

Muutama kysymys:

Onko havaintoja Oulussa arktisesta dieselistä eli yli -34 kestävää?

Millä T5:sen dieseliä saa terästää laillisesti ja toimintavarmasti?

Onko keulan aukkojen peittämisellä 30 asteen pakkasilla jotain haittaa?
Juuri äsken kun peitin keulasta ala-aukonkin niin auton ulkolämpömittari rupes mittaamaan 20 astetta todellista lämpimämpiä lukemia.


Nesteen sivuilla annetaan ymmärtää että talvilaadun vähimmäispakkaskestävyys olisi tuo -34 mutta aineen tavanomainen kestävyys -38. Ehkä tuon takia vielä ollaan tien päällä.

http://www.neste.fi/tuotteet_tuotelistaus.aspx?path=2589;2655;2710;2821;2944;3361;4080&trnro=150#

ja eikös sullakin ole siinä se vakiolämmitin pohjassa että kyllä aine aina sen verta liikkuu ettei suotimeen jää jos on vaihdettu joskus etes.


Mikä vakiolämmitin? Webasto siellä on mutta sehän se ensimmäisenä hyytyy jos alkaa polttoaineputkesta tulemaan toffeeta nesteen sijaan. Polttoaineen-esilämmitintä tuossa ei käsittäkseni ole ja paluukierto lienee olematonta. 130tkm ajettu ja huolto-ohjelman mukaan huollettu eli ilmeisesti on suodatin vaihdettu joskus. Ehkä??
Viimeksi muokannut vk, 7.1.2010 21:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 7.1.2010 18:20

ei kait ne vielä articia tilaa -34 sanoo nesteenkin sivut tuolle normi aineelle mitä niillä on näillä korvilla tankeissa. Teboilin sivut ei näyttänytkään kuin normi -34 kestävää ainetta.
jos kelit jatkuu pitkään niin siten alkaa ilmestyyn artikkia asemille varmasti.
Viimeksi muokannut veksu, 7.1.2010 21:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 7.1.2010 18:24

Se ei paljon lämmitä jos "kohta tulee arktista" kun viimeyönä kahden aikaan keskellä ei mitään auton mittari näyttää -35,5 ja pari kertaa nykäsi. Hitto että pelotti.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 7.1.2010 18:31

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 7.1.2010 18:32

ääh sitten kun ei enään vastaa kaasuun alamäessä ni kansii alkaa pelkään :D toki varotoimenpiteenä kansii pitää kännykän akku täynnä ni voipi soitella hinuria tai jottain muuta sellasta.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 7.1.2010 19:23

Jos tuo talvilaatu ei riitä niin sitten ohennetaan bensalla, tankkiin hieman öljyä pumppua rasvaamaan, kuivat filtterit niin ei pitäis olla mitään ongelmia.


Ei mielellään tämän vuosituhannen vehkeissä enää. Menee muuten korkeapainepumput rikki. Tai jakajapumpullinen vielä saattaa selvitäkin mutta pumppusuuttimet ja common railit ei.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 7.1.2010 19:57

olipa vissiin polttoaine routinut tuosta -35 pakkasesta. ihan ok pyöritti mutta ei edes yrittänyt käyntiin. katotaan vkl. tilannetta uudelleen.
abc:ltä tankattu ja luvattu -32 kestävyyttä.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 8.1.2010 14:29

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 8.1.2010 16:33

^niinpä.. ainakaan vielä :)

460tkm ajettu tdi 1z toledo, muuten ok -33 pakkasessa , mutta lämpöä saisi hyttiin tulla enemmän :)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 8.1.2010 18:33

No liian uusi tuokin on jos kerran hytissä palellaan :)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 8.1.2010 21:24

ABC:n -32 Dieseli ei ollut muuttunut toffeeksi vaikka yöllä pakkanen huiteli -37 asteessa. Mersu ei ollut roikassa, aamulla -31, lähti lämmittämättä tulille ja pelasi niinkuin pitää. Lämpöäkin piisaa vaikkei ole pahvia keulalla :)

Ja bensaa sekaan jos kelit vielä kylmenee, uudemmat ei taida enää kestää sitä :/

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 8.1.2010 21:54

jarkko


-96...

No ei tuo nyt mikään pakastin ole.. Huomenna keulaa tukkoon ja viikonlopun tallissa sulaa ja kuivaa niin voi sit työmatkoilla laittaa puhallusta vähä varpaillekin :D


Äsken kävin nesteen pisteellä tankilla, niin luki vaan että talvilaatu... Ei asteista mittään

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 9.1.2010 10:51

Tuossa useampana aamuna työmatkalla on auton lämpömittari huidellut -35 c ja shellin talvilaadulla ei ainakaan vielä mitään ongelmia. Moottorin lämmöt lähtee laskemaan jos ajaa 5-sella alle 120 kmh mittari nopeutta.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 9.1.2010 16:38

Kakkis menee mukavasti -35 kelissä, vaikka on naftasuodatinkin kesän jäljiltä. Tosin bensaa tuli kyllä lirautettua ihan varuilta, ja 2T öljyä vähän ennen näitä megapakkasia.. Nesteen talvidieselit tankissa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 9.1.2010 17:22

Escmk3 on hommannut auton, ei tarvi pelleillä :) Kato vaan että se lämppärin lisäpumppu toimii. Onkos tuossa erillinen lämmönsäätö alas ja ylös laseille? Siinä mun vanhas oli. Golffis meinas -25 astees tulla varpaisiin kylmä kun laittoi puhaltimen laseille etteivät huurru, välillä kyllä piti kääntää jaloillekkin.
Tänään piti golffia hetken sahata käyntiin parin päivän seisonnan jälkeen vaikka oli pari tuntia roikassa, 1 pytty kerralla heräs henkiin.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 9.1.2010 17:24

^Ei vain taija nuo röntät tarttua parilla satasella matkaan :)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 9.1.2010 19:40

Escmk3 on hommannut auton, ei tarvi pelleillä :) Kato vaan että se lämppärin lisäpumppu toimii. Onkos tuossa erillinen lämmönsäätö alas ja ylös laseille? Siinä mun vanhas oli. Golffis meinas -25 astees tulla varpaisiin kylmä kun laittoi puhaltimen laseille etteivät huurru, välillä kyllä piti kääntää jaloillekkin.
Tänään piti golffia hetken sahata käyntiin parin päivän seisonnan jälkeen vaikka oli pari tuntia roikassa, 1 pytty kerralla heräs henkiin.

:)

Kyllä tuo on mukavan lämmin TDI-Boraan verrattuna, ilman Webastoa se oli kuin pakastin. Se lisäpumppu toimii.

Tämmöset lämmönsäätimet siinä on: (Klikkaa isommaksi)

Kuva

Eli kuski ja vänkäri voi säätää lämpötilan omasta rullasta mieleisekseen, tuo normi manuaali-ilmastoidun mallin paneeli siinä on... Jalkatilaan ja tuulilasille tulee samanlämpöistä ilmaa, hyvin tuntuu piisaavan lämpöä ja lasitkin pysyy sulana vaikka puhalluksen laittaa menemään molemmille.

Mukavan lämmin auto, lämpiääkin vielä todella nopeasti.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 9.1.2010 19:57

"Mersu ei ollut roikassa, aamulla -31, lähti lämmittämättä tulille ja pelasi niinkuin pitää"

Toihan nyt kuullostaa vähintäänkin järkevältä touhulta!

Octaviassa ei oo ollut ongelmia vaikkei ole pahvi keulalla. Lämmöt pysyy siinä 70-80 paikkeilla vitosellakin, 10kilometrin ajo riittää tuohon määrään. Pari tuntia auto roikassa ennen lähtöä. On nää letkulämmittimet jotenkin paljon parempia kuin säteilylämmittimet!

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 9.1.2010 20:07

^ No järkeä siinä ei ollut, säälitti vääntää käyntiin, mutta unohtui laittaa auto roikkaan ja liikkeelle oli päästävä. Normaalisti toki lohkolämppäri on käytössä.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 9.1.2010 21:10

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 9.1.2010 21:59

offtopicina kävin hölskyttämässä kahta avaamatonta mobilin (täyssynteettistä molemmat) 4 litran kallonaa pakkasten aikaan.
5W40 super 3000, eipä heiluttamalla saanut öljyä liikkumaan :D
5W50 ralli vormula oli notkeampaa, mutta kyllä melkoista siirappia.
melko pellepeloton saa olla että ilman lämmitystä laittelee vehkeitä käyntiin näillä keleillä.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 9.1.2010 22:08

Eipä ole tullu Mobililla sotkettua koneita sitten vuoden -05.. TB Diamond 5W-40 sentään liikku selvästi vielä purkissa vaikka oli -32 :)

teemu h
-
Viestit: 15
Liittynyt: 12.7.2007 14:15

talvi ja diesel

ViestiKirjoittaja teemu h » 10.1.2010 0:58

Tuli päivällä tankattua paikalliselta st1 asemalta -32c talvilaatua tankillinen. Illalla Mersulla liikenteeseen ja mittari näytti -19c. Kotia talsiessa ei vanha hokema paljoa hymyilyttänyt.. Siihen sammui johtotähti, kävelemään jätkä lähti.

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 10.1.2010 4:01

Pitipä akku laittaa leoniin, kun Bosch oli sökö jo 3v käytön jälkeen, ei edes lämpimästä hallista lähtenyt käyntiin. Laitoin Puuilosta merkittömän akun tilalle tästä sisuuntuneena. Tdi lähtee omien kokemusten mukaan kuin laakista käyntiin jos akussa virtaa ja hehkut kunnossa jopa 33c pakkasessa. Jos ei lähde, niin apuvirtaa antavassa autossa on syytä olla ainakin 120a laturi, muuten ihan turhaa odotella ja latailla jäistä akkua. -32,5c kävi pakkanen viikolla niin kyllä se jo vitutti, vaikka vaatetus oli varmasti riittävä. Puhallin 3 asennossa kuitenkin moottorinlämmöt pysyi suht normaalissa kun maaseutu lenkillä anto jenkaa normaalia enemmän. Yleensäkin ainoa auto mitä kollegoilla olen nähnyt sipanneen kovalla pakkasella on pösön hdi:tä käyttävä suzukin maasturi.

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 10.1.2010 9:34

Kyllä täytyy nyt olla tyytyväinen passatin toimintaan.
Rouvan työpaikalla ei mahdollisuutta autoa laittaa sähköön, eli
10 tunnin työvuoron jälkeen vaan raakana käyntiin ja aina on lähtenyt.
Akkukin on alkuperäinen vaikka auto on -04 ja 330tkm ajettu.
Taisi se pakkanen Järvenpäässäkin parhaillaan olla jossain -27 asteen paikkeilla.

Kotona auto onkin katoksessa + 2 tuntia sähkössä joten lähtee siitä
kevyemmin.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 10.1.2010 10:40

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 14.2.2011 12:09

Taas rupeaa tarkenemaan, -32 näytti aamulla ku ykköskopalla pöräytin työmaalle. Huomiselle lupaa -33 ja loppuviikolle -34, pitänee alkaa arktista dieseliä pikkuhiljaa tankkiin lorottelemaan.. Rovaniemellä kokonaista yksi paikka myy ja sekin vain netin mukaan, saas nähdä ku Nesteen pihaan kurvaa. Tiedotteen mukaan ei Kemiä alempaa löytyis ainakaan Nesteeltä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 14.2.2011 15:14

mistä löytää arktista? eikös kuiten normi talvilaatuki pitäis suodattua vielä -36?

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 14.2.2011 15:40


3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 14.2.2011 16:18

Kyllähän kemppanesteeltä on arktista saanu jo tovin aikaa, ite jo joulun tienoilla muistaakseni arktista hakenu sieltä.

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 14.2.2011 18:36

ollu nyt isännän 2.0tdi 05vm octavia 3 viikkoa itellä käytössä. tännää aamulla -30raitaa mittarissa ja 3h roikassa(joko letku tai säteilylämmitin) ni vähä jännitti miten käy,noh lähti ja sammu mutta toisella lähti ja pysy käynnissä mutta ohjaustehostin putosi pois pelistä. annoin käydä jonku aikaa ja sammutin ja käynnistin uudestaan niin johan oli taas tehostin pelissä mukana. lämmöt ei taho nousta 90 millään vaikka on pahvi keulalla mutta muuten toimii ihan ok.

eukon 2.0hdi xsara on toiminu tähän asti moitteetta.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 15.2.2011 9:27

Joo kemppaneste näyttää myyvän artikkia, eilen käväsin täräyttämässä täyteen. Ja eipä nuista nykylitkuista tiiä mitä ne kestää..

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 15.2.2011 9:43

Tuon ATD golfin kans ole mittän ongelmia ollu, vähän on telttapatjaa ollu koko talven keulalla, sisällekki riittää lämmintä vaikka kaupungissa kuha ajaa enste kunnolla vessan lämpimäksi. Tunnin ku on pörryyttäny nii pyssyy kylälläki lämmöt normaalissa ihan perus -28 kelilläki ! En tiiä sitte miten lie lähtis ilman roikkaa tulille, mutta roikasta lähtee niin kauan ku vaan nafta huilaa...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 15.2.2011 9:45

Mk1 lämpee kans ihan kohtuudella, mutta ainaki tänä aamuna valoihin pysähtyessä veti puolilämpösen koneen aika tehokkaasti kylmäksi :D Keulassa ei mitään pahveja ja suht kookas välijäähyki kaverina.

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 15.2.2011 9:52

jännää lukea miten joitteki uudet autot ei meinaa toimia. Meikäläisen rs fabia puskee menemää pakkasesta viis, lämpöö riittää sisälle jo pienenki ajomatkan aikana ja moottori lämpee aina 90 asteesee ja ei oo mitää pahveja keulalla. Lähinnä sen takia et ne näyttää maailman tyhmimmältä asialta

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 15.2.2011 10:10

Ne miltään typerältä näytä ku laittaa semmoset ja siten että silmää miellyttää... kyllä tuoki vessa ilmanki pelais, se vaan helpottaa omaa elämää ja ehkäpä autonki taivalta.

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 15.2.2011 16:23

ei niitä pahveja ole pakko siihen konepellin/ritilän ulkopuolelle laittaa. Vähän kun muotoilee niin aina on saanu siististi sinne toiselle puolelle.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 16.2.2011 9:42

Itse olen tykännyt tuosta telttapatjasta. Ei kastu ja eristää hyvin. Lisäksi sen saa hyvin rullalle ennen lattoa ja sitten taas auki ahtaassakin paikassa. Eli just niinkun tekno totesi, siististi maskin sisäpuolelle suoraan syylärin eteen.
Viimeksi muokannut ramikoo, 20.2.2011 9:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.2.2011 9:44

Tulipa tuossa yhtenä aamuna muuan tojota vastaan, missä oli (ilmeisesti tyhjä) kaljasalkku tungettu lisävalojen väliin :D Voihan niiden laitteluunki toki panostaa..

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 16.2.2011 10:30

Itselläni on kirkkaalla pakkausteipillä maski ummessa. Panostin hieman tällä kertaa. Yleensä vain ottanut lähimmästä pahviroskiksesta sopivan kokoisen pahvinpalan ja tunkenut sen konepellin ja alimman ritilän väliin.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 16.2.2011 12:35

T5 caravelle maskin sisään ku mahdu mitään joten suojien on pakko olla ulkopuolella. Telttapatja toimii tosi hyvin ala-aukossa. Leikkaa reijän muotoisen palasen mutta numeroa liian suuren. Kivasti puristuu kiinni ku survoo reunat kolon sisään.

Yläaukkoon piti laittaa ihan marmorin nahkalappu kun tuohon ei telttapatja oikein sovellu.

EDIT: Lisävalot ja niiden lisätuet hieman tekee maskin irroittamisesta työläämpää.
Viimeksi muokannut vk, 16.2.2011 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 16.2.2011 15:01

Eihän se T5 maski ole ku parilla muoviruuvilla kiinni. Sen ku nyppää irti nii sinne voi vaikka mustalaisen pistää istumaa se syylärin eteen tilkkeeksi...

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 16.2.2011 17:48

Tänä talvena on kyllä tullut bongattua ennätysrumia pahvivirityksiä keulalla. Näistä olisi saanut kunnon kuvagallerian jos vaan olisi kuvat räpsinyt kaikista tai edes osasta. Äsken tuli uuden karhea c-farmarimersu neliskanttinen pahvinpala keulilla joka peitti noin 60%-maskista. Näytti jotenkin eksoottiselta.

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 16.2.2011 20:09

Nyt varmaan ymmärrätte mun mielipiteen miks ne on maailman hirveimpiä ja rumimpia asioita. Luette vaa yläpuolelta

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 16.2.2011 20:13

Riippuu edelleen miten ne laittaa..

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 16.2.2011 23:47

Tänään tuli vastaan pösö missä oli ilmeisesti emännän eteisen matto laitettu lepattamaan konepellin välistä tuohon maskin eteen...oli vielä oikein persialaisella kuviolla.

Oli vähän naurussa pidättelemistä.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 17.2.2011 17:06

nyt kun tätä lueskelin niin täytyi kyllä kopauttaa puuta. ei ole tullut sitten naftasuodatinta vaihdettua 4 vuoteen tuohon t5:een, ei se kyllä oo halavaantunukkaan vielä muutaku pari kertaa akun kyykättyä. hyvin lämpiää-kiitos lisälämmittimien-.

Renek
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.12.2010 22:28

ViestiKirjoittaja Renek » 17.2.2011 20:16

Empä ole tukkinut ja ihan hyvin on talvilaadulla menty aika paljon matka-ajoa mutta lämmöt nousee ihan okkeei, Kyseessä siis viissiinkin -05 Täyskorotuksella oleva T5


Vaimo soitteli toissapäivänä matkalta, Oli Saabilla liikenteessä, että pakkasta on -35C Olin edellisenä päivänä käyny "aakkos" asemalla tankkaamassa ja MAX suodatettavuus oli muistaakseni -32C Mutta ihan hyvin oli pelannut, enkä ole muistakaa autoista tukkinut keulaa, ja hyvin on toiminut

henkkasavosta
-
Viestit: 310
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 17.2.2011 20:40

Mikäs tuossa,

Meilläkin on TDI:n tankissa -32C aakkosdieseliä. Pikkaisen jännitti tänä aamuna ajella töihin, kun auton lämpömittari huiteli -38 ja -40(!)C välissä. Moottorin huippulämpö oli matkan aikana 67C. Voisi olla pahvista syylärin edessä hyötyä.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 17.2.2011 22:03

Pahvi syylärin eteen, eberi, polttoainesuodin ja akku uusittu. Pitäs pärjätä...

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 18.2.2011 18:20

-36'C .... ei enää ~80kmh körökörö jonossa ajaessa enää ihan normaaliin noussu lämmöt... ja kolme ihmistä kyytissä rupes takalasitki vähän usvaantumaan.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 19.2.2011 21:43

Kertokaas tyhmälle mikä on "syväpurkausakku"? Myyjä sai ylipuhuttua, toimii hyvin lisälämmittimen ja paljon virtaa kuluttavien apalaitteiden kanssa.

Renek
-
Viestit: 85
Liittynyt: 18.12.2010 22:28

ViestiKirjoittaja Renek » 19.2.2011 22:34

Voidaan purkaa lähes tyhjäksi mutta ottaa silti virtaa vastaan ladatessa, Toisin kun tavallinen akku kuolee yleensä kerrasta jos pääsee tyhjäksi asti ei ota enää virtaa vastaan.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 20.2.2011 9:57

Itse olen ajatellut että laitan tuon oman vaparin imemään ilmaa jostain lämpimästä jos vielä nämä etelänkin -30 kelit jatkuu. Onko kukaan kokeillut? Jelppaako? Taajamassa meinaa lämmöt orkkismittarin mukaan tippua tuonne 60-70 tienoolle. Johtuu omassa kyllä siitä kun ei ole egr toiminnassa, eikä tule - kyllä tuo konsteilla lämpenee. Itse kun en tuosta kakkaventtiilistä oikein välitä.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa