Autovahinkokeskuksen toiminnasta?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Hezekiel
-
Viestit: 397
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

Autovahinkokeskuksen toiminnasta?

ViestiKirjoittaja Hezekiel » 8.12.2009 20:24

Koetetaanpas täällä kun ei eräällä toisella foorumillal ottanut tulta:

AVK:llahan on tunnetusti myytävänä vakuutusyhtiöiden lunastamia ajoneuvoja. Ne ovat ko. yhtiön omaisuutta ja AVK vain ylläpitää myyntipalveluita. Ilmeisesti vakuutusyhtiön tarkastaja päättää ajoneuvolle pyyntihinnan, jolla se tulee myyntiin. Tuli mieleen muutama kysymys aiheesta:

Kuinka usein vakuutusyhtiön edustajat katselmoivat tehdyt tarjoukset? 90-luvun puolivälissä AVK:lla luuraavat "ammattilaiset" puhuivat varmana tietona, että "sen-ja-sen yhtiön mies käy aina torstaisin ja päättää hyväksyykö tarjouksen, pudottaako pyyntiä vai odottaako". Onko tässä joku mekanistinen malli edelleen?

Vaikuttaa, että silloin tällöin auto myydään "järjestelmän ohi". Onko joillakin isoilla toimijoilla suhteet suoraan vakuutusyhtiöihin jolloin AVK jää meklarina pois välistä? Kauppahintahan ei jää kai mihinkään näkyville muutenkaan, mutta epäilyttää että kaikissa tapauksissa olisi maksettu suoraan pyyntihinta vaikka auto häviää ykskaks myynnistä.

Maksaako vaurioituneen ajoneuvon makuuttaminen AVK:lla vakuutusyhtiölle kiinteän summan per aikayksikkö vai onko se sidoksissa pyyntihintaan tai toteutuneeseen kauppahintaan? Alkaako aikamaksu juosta vasta kun auto tulee epäselvien tarhasta myyntitarhaan? Ihmetyttää että muutaman satasen kotteroita pidetään myynnissä kuukauden-pari.

Joku muukin asia mietitytti mutta tämmöiset nyt tuli heti mieleen. Kunhan uteliaisuuttani kyselen :)

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 8.12.2009 20:32

AVK miehet ilmoittaa monesti jollekin tutulle jobbarille että nyt on semmonen ja semmonen tulossa, otatko ennenkuin laitetaan myyntiin sivuille.
Näin se homma toimii, ihan inside tietona.

Hezekiel
-
Viestit: 397
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Hezekiel » 8.12.2009 20:39

^ Uskon, että näin tapahtuu, mutta entäs niiden autojen kohdalla jotka on jo kärrätty myyntialueelle ja olleet julkisen kaupankäynnin kohteena jonkin aikaa?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 8.12.2009 20:46

joku avk tyypin tuttu tarjonnut jotain summaa ja ne haluaa siitä eroon. näinkin tapahtuu.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 8.12.2009 22:08

Hinnat putoaa kutakuinkin viikon välein. AvK:lla on omat hinnoittelijat, jotka nuo alunperin myyntiin laittavat eli ajoneuvon lunastaneella tarkastajalla ei hinnan kanssa ole mitään tekemistä. Pitää vaan seurata hintojen kulkua ja myyntiintulopäiviä.

Typ43_5D
-
Viestit: 29
Liittynyt: 27.6.2005 10:56

ViestiKirjoittaja Typ43_5D » 9.12.2009 9:03

AVK:n toimintaa on tullut itsekin seurattua käytännössä päivittäin noin kymmenen vuoden ajan ja muutaman vuoden ajan siellä tuli poikettuakin joka viikko maanantaisin ja perjantaisin TTKK:lla opiskellessani.

Tuo hintojen ja tarjousten tarkistaminen kerran viikossa oli "säännönmukaista" vielä viime kevääseen saakka, mutta viime touko-kesäkuun vaihteessa AVK uutisoi sivuillaan, että alkavat tehostaa myyntiään ja tarkkailevat tarjouksia useammin. Ilmoituksensa mukaan lyövät kaupan kiinni heti kun tarjous näyttää riittävältä.

Ja tällaiseksi se myös tuntui viime kesänä muuttuvan. Nykyään on entistä vaikeampi taktikoida tarjouksen jättämisen kanssa...

Uutinen käytäntöjen muuttumisesta oli jo poistunut, mutta tämä hehkuttelu-uutinen toiminnan vilkastumisesta oli vielä sivuilla:

http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/ajank.asp?uutinen=135&lang=fi

Tuosta tiskin alta myymisestä on tiedetty niin kauan kuin AVK on ollut olemassa, mutta tuntuisi ehkä ihmeellisemmältä jos näitäkin sääntöjä ei olisi tehty rikottaviksi. Ihminen tuntuu olevan sellainen, että se on olevinaan sallittua mitä ei ole erikseen kielletty ja/tai mistä ei jää kiinni..... ...mutta on kyllä itseäkin jäänyt vuosien mittaan harmittamaan eräitä kertoja, kun lähes näpeistä on viety jokin herkkupala ...ja todennäköisesti juuri tiskin alta Hezekielin kertomalla tavalla.

Micco82
-
Viestit: 66
Liittynyt: 20.9.2008 16:59

ViestiKirjoittaja Micco82 » 9.12.2009 19:00

Itse ostin prätkän tampereen avk:lta pari viikkoa takaperin ja homma meni suurinpiirtein näin.

Pyörä olit ollut jo viikon verran ainakin myynnissä ja ensimmäinen pyynti oli 6300e.Siitä viikon päästä hinta oli tiputettu 5800e ja kattelin että kukaan ei ollut tehnyt vieläkään tarjousta siitä ja päätin että teen tarjouksen.tarjosin pyörästä 5200e ja nainen sanoi mulle heti että otatko pyörän 5400e mukaan.No ajattelin että en mää sitä nyt jätä 200e päähän koska kyseessä oli kuitenkin 2008 pyörä joka oli periaatteessa ajokuntoinen josta oli vain lukot rikottu.Vuosi takaperin pyörä on kuitenkin maksanut n.15te joten ei toi pahan hintaiseksi itselle jää.

Yksi asia mitä joskus kaverin kanssa mietittiin että kun tekee tarjouksen niin rupee ketuttaan kun olet tehnyt tarjouksen 2600e pyörästä jossa pyynti on 3400e ja kukaan muu ei tekisi siitä kahteen viikkoon parempaa tarjousta mutta ne hiljalleen hilaavat sitä hintaa alaspäin aina 200-300e kerrallaan,esim.3100e ja sitten 2800e,mutta soittoa ei tullut että onneksi olkoon ja tule hakeen pyörä pois.Näin juuri kävi kaverille yhden pyörän kohdalla.

Idea tuossa siis oli mitä mietittiin että pitäisi aina varmaan sanoa siellä kun tekee tarjouksen että sen on tämän viikon loppuun asti sitten voimassa,ja kattoa miten käy:).

Tampereen Avk:lla pyörii 2-4 äijää joka päivä aamusta iltaan päivystämässä,ostavat joillekkin henkilöille ympäri suomen kai niitä autoja joko korjattavaksi tai osiksi.

KariM
-
Viestit: 142
Liittynyt: 9.8.2003 20:13

ViestiKirjoittaja KariM » 9.12.2009 19:15

Luin joku aika sitten BTCF:lta mielenkiintoisen taktiikan AVK:n kanssa ostotoimimiseen. Tosin tuo on päiväysten perusteella ajalta ennen viime kevättä.

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=160729

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 9.12.2009 19:23

Juu, hinnoittelussa ainakin heidän sanojen mukaan on muutos tapahtunut. Aikaisemmin sääntönä oli että hinta putoaa 10% viikossa. Se ei kuitenkaan ollut riittävä pudotus kun välivarastot alkoivat täyttymään autoista. Oli AVK:n pakko alkaa pudottaa nopeammin hintoja. Osa autoista oli jo ruosteessa kolarikohdalta, koska välivarastossa oli saattanut vierähtää useampi kuukausi ennen myyntiin tuloa.
Vielä noissa on ilmaa hinnoissa kun käytettyjä ehjiä saa samaan hintaan...

Ai niin, se on aloittelijan moka mennä tarjoamaan mitään noista ajoneuvoista, sehän saa aikaan vaan sen että joku muukin kiinnostuu samasta yksilöstä ja joudut kilpahuudantaan :-)
Parempi keino on odottaa että hinta putoaa ja ostaa sitten pois kun hinta on kohdillaan.Kyllä niitä ajoneuvoja riittää vaikka ei heti tärppäisikään.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 9.12.2009 21:02

Parempi mennä vaik paikan päälle puhumaan, saa paljon paremmin asiat hoidettua ku puhelimnella/spostilla.

Samppaz
-
Viestit: 63
Liittynyt: 11.2.2007 14:19

ViestiKirjoittaja Samppaz » 12.12.2009 0:00

Täällä pohjoisessa ostavat suoraan SVT:ltä.
Säästypähän niilläkin kulut siirtää AVK:lle etelään myyntiin.
Saa aika paljon halvemmallakin kuin jos päätyisi AVK:lle.

Ainoa vaan että näitä ei mainosteta. Tieto tulee korjaamoilta, jotka tekevät vahinkotarkastuksia STV:lle. Ja niille jotka ovat voidelleet vahinkotarkastajia, vaikka en väitä näin tapahtuneen :)

Räsä
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.1.2009 13:42

ViestiKirjoittaja Räsä » 13.12.2009 15:19

Ruttutukun toiminta on monikymmenvuotisen seuraamisen perusteella aika kieroa. Aiemmin kirjoitettuja asioita tapahtunut varmastikin. Lisäksi myyntihenkilöiden jutut ei aina pidä paikkaansa ainaskaan Espoon myyntipisteessä. Jos ostoksessasi on piileviä vikoja, AVK:lla ei ole niistä vastuuta. Kuluttajasuoja Kuluttajariitalautakunnan kautta ei toimi. AVK voi myydä ehjän tuotteen hinnalla mitä tahansa paskaa, joten olkaa varovaisia ostoissanne.
Paras olisi, kuten tekniikan monimutkaistuessa tulee tapahtumaan, ettei näitä pommeja myytäisi (epämääräisesti) kunnostettavaksi ollenkaan.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 13.12.2009 18:28

Lisäksi myyntihenkilöiden jutut ei aina pidä paikkaansa ainaskaan Espoon myyntipisteessä. Jos ostoksessasi on piileviä vikoja, AVK:lla ei ole niistä vastuuta. Kuluttajasuoja Kuluttajariitalautakunnan kautta ei toimi. AVK voi myydä ehjän tuotteen hinnalla mitä tahansa paskaa, joten olkaa varovaisia ostoissanne.

No shit, eikä yleensäkään autojobbarinkaan sanaan kannata 100% luottaa, pitää olla tietämystä itsellä asiasta, niiden tehtävä on myydä, jolloin tarkoitus on kehua tuotettaan maan ja taivaan välille. Ruttutukussa sen verran, että sieltähän ostetaan ROMUKSI ajettuja autoja, mitä vakuutusyhtiö on lunastanu.

Tottakai jokainen asiakas on itse vastuussa siitä mitä ostaa ja pitää tiedostaa, että onnettomuudessa voi olla sattunut semmostakin mikä ei näy pinnalle, koska AVK:lla eivät ne käy purkamaan autoja/kulkuneuvoja tutkiakseen niitä. Ehjiä kulkuneuvoja saa liikkeistä ja niissä on takuu. Ei tartte itkeä sitä että AVK myy paskaa ehjän hinnalla, ja että autosta löytyi pinnan alta vaurioita, ne vaan on kuin mikä tahansa yritys, saada tuottoa ja asiakas saa itse äänestää jaloillaan jos hinta tuntuu korkealta, kukaan ei ole pakottamassa ketään.

itse ostanut mm. mp:n avk:lta ja hinta/kunto oli ihan kohdallaan, eikä mun mielestä tossa touhussa ole mitään kieroa. Pitää vaan itse olla tietoinen asiasta, joten ehkä se ei ole se paras paikka tavan tallaajan ostaa kulkuneuvoa.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 14.12.2009 19:54

Ymmärrän hyvinkin kun sanotaan että AVK:n touhu on kieroa. Se kierouden tunne tulee siitä kun löydät haluamasi auton joka valokuvien perusteella näyttää hyvältä, vauriokuvauksessa lukee etupää, valokuvia ei ole lainkaan sisustasta eikä toisesta kyljestä. Ajat paikan päälle 300km katsomaan autoa niin selviää että koko toinen kylki ,mistä ei ole lainkaan valokuvia, on raapinut johonkin niin pahasti että se olisi pakko maalata/oikoa.Lisäksi sisusta on revitty/poltettu tupakalla.

Se on se mikä pistää miettimään tuon touhun kieroutta. Miksi samalla kertaa ei olisi voinut laittaa yhdellä silmäyksellä havaittavia vikoja/puutteita ?

- Siksi, koska tiedetään että ihmiset ostavat AVK:lta autoja pelkästään valokuvien perusteella.
- Siksi, koska vioista ei auton ostanut voi jälkeenpäin valittaa koska myyntiehdoissa lukee "autossa voi olla myös muuta vikaa mitä vauriokuvauksessa ei ole mainittu"
- siksi koska jos kukaan ei osta noita autoja kallilla niin vakuutusmaksut alkavat väistämättä nousemaan.


Oman juttuni ottivat kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn koska ennakkotapausta vastaavasta ei ollut olemassa. Päätös tullee n.18kk päästä :-)
Huomattavaa on että Autovahinkokeskus ei ole myyjä vaan välittäjä. Myyjä on vakuutusyhtiö joka omistaa auton.
Jutussa riita on siitä voiko AVK myydä auton myyyntiehdolla korjattavaksi vaikka siinä on ehdollista korjausta vaativaa eli turvatyynyt lauenneet. Tästä tapauksesta oli "unohdettu" laittaa ilmoitukseen että turvatyyny ja vyöt olivat paukkuneet.
AVK ei pystynyt antamaan vastausta yksinkertaiseen kysymykseen eli siihen miksi autot jaotellaan "korjattavaksi" ja "ehdollisesti korjattavaksi" jos molemmissa tapauksissa voi olla ehdollista korjausta vaativaa kuten esim.turvalaitteet.
Jos kuluttajariitalautakunta päätyy siihen että on ihan OK että molemmissa myyntitavoissa voi olla ehdollista korjattavaa niin sitten se on niin, mutta se vie pohjan pois koko tuolta jaottelulta. Eihän sillä sen jälkeen ole mitään muuta tarkoitusta kuin harhauttaa kuluttajaa yrityksen hyväksi.
Jos taas ratkaisu on päinvastainen ja vaativat selkeää erottelua tuohon niin toivon mukaan saataisiin edes jotenkin selkeytettyä tuota markkinointia.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 14.12.2009 20:10

Se kierouden tunne tulee siitä kun löydät haluamasi auton joka valokuvien perusteella näyttää hyvältä, vauriokuvauksessa lukee etupää, valokuvia ei ole lainkaan sisustasta eikä toisesta kyljestä. Ajat paikan päälle 300km katsomaan autoa niin selviää että koko toinen kylki ,mistä ei ole lainkaan valokuvia, on raapinut johonkin niin pahasti että se olisi pakko maalata/oikoa.Lisäksi sisusta on revitty/poltettu tupakalla.

Ei kuvat kerro normaalisskaan autokaupassa mitään, esim nettiautossa osa kuvista on photoshopattu, otettu semmosista kuvakulmista että auton vikoja ei näy. Jos autossa lukee etupää, ja se on pahasti solmussa, niin kai nyt voi olettaa että bägit on menneet...

Siksi, koska tiedetään että ihmiset ostavat AVK:lta autoja pelkästään valokuvien perusteella.

No mut... mitä tähän sanois, muutakuin et ehkä kannattaa perehtyä ostettavaan tuotteeseen hieman enemmän kuin kahden-kolmen 640x480 kokosen kuvan perusteella, jossa annetaan vaan ylimalkainen kuva mahdollisista vaurioista. Riskihän se on ostaa kuvien perusteella mitään, mutta tämä riski on vaan tiedostettava. Itse vaan katon kuvia viitteenä mahdollisesta tuotteesta, ja sit paikan päälle kattomaan jos on kiinnostava.

Ei mun mielestä tossa AVK:ssa mitään kieroa ole, aina menny asiat ihan hyvin siellä. Jos se tuntuu kierolta ja paskalta paikalta, niin ehkä kannattaa ajatella muualla asioimista?

Räsä
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.1.2009 13:42

ViestiKirjoittaja Räsä » 15.12.2009 11:33

Toivotaan Cool blue että Kuluttajariitalautakunta ymmärtää asiasta jotakin. Yhden siellä käyneen jutun seuranneena ei voi antaa hyvää kuvaa toiminnasta. Kuluttajasuojalain 5 luvun 14§ ja 3 momentin maininta " tavarassa on virhe jos se on huonommassa kunnossa kuin ostajalla sen hinta ja muut olosuhteet huomioon ottaen on ollut perusteltua edellyttää", ei päde AVK:lta ostettaessa. Hinta voi olla ehjän vastaavan luokkaa, mutta ostoksesi voi sisältää (purkamisen jälkeen) löytyviä vikoja vaikka kuinka paljon. AVK:lla ei ole myyntiehtoihinsa vedoten mitään vastuuta. Tätä mieltä ovat myöskin Kuluttajariitalautakunnan viisaat.
Vakuutusyhtiöiden romukauppa AVK:n kautta joutaisi lopettaa ja avata kilpailu vakuutusmarkkinoilla Suomessakin kunnolla. Vakuutusbisnes on tällä hetkellä rahan painamiseen vastaavaa. Kilpailua enemmän vakuutusyhtiöiden välillä ja löysät pois, niin vakuutusmaksut pysyvät kohtuullisimpina.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 15.12.2009 14:50

Ei kuvat kerro normaalisskaan autokaupassa mitään, esim nettiautossa osa kuvista on photoshopattu, otettu semmosista kuvakulmista että auton vikoja ei näy


Ei niin, mutta puhelimella soittamalla yleensä voi sentään kysyä muista vaurioista ennenkuin ajaa paikan päälle. Tämä ei ole mahdollista AVK:lla koska myyntipalvelussa ei muuta tietoa ole kuin ilmoituksessa mainitut asiat.



Jos autossa lukee etupää, ja se on pahasti solmussa, niin kai nyt voi olettaa että bägit on menneet...


En allekirjoittasi tätä, kaverin auto joka laitettiin kuntoon tuolta ostettuna oli pahemmin mällätty kuin omani ja silti bägit oli ehjät.


Hinta voi olla ehjän vastaavan luokkaa, mutta ostoksesi voi sisältää (purkamisen jälkeen) löytyviä vikoja vaikka kuinka paljon.


Tämä on mielestäni ymmärrettävää, aina vanhoissa autoissa on laittoa, ei siinä mitään.
Mutta se että käytetään harhaanjohtavaa markkinointia ei ole sallittua.


Ei mun mielestä tossa AVK:ssa mitään kieroa ole, aina menny asiat ihan hyvin siellä. Jos se tuntuu kierolta ja paskalta paikalta, niin ehkä kannattaa ajatella muualla asioimista?

En mä tiedä, onhan se hyvä harrastus laitella noita kolariautoja ja samalla yrittää saada AVK:n toiminta
läpinäkyvämmäksi. :-)
Loppukädessä siitä hyötyvät kaikki jotka tuolta vaurioajoneuvoja ostavat.

Räsä
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.1.2009 13:42

ViestiKirjoittaja Räsä » 15.12.2009 15:32

Silloin kun ko.pulju toimi Yhteisvaraston nimellä, oli suosittua, että "herkkupalan" ollessa tulollaan myyntiin, henkiökunta soitti tästä ostajakaverilleen. Ja äkkiä kaupoille. Eihän tämä laitonta ole. Parhaan tilin teki, jos tunsi vakuutustarkastajat ja pääsi ostamaan suoraan heiltä. Ennen auton tuloa myyntipaikalle, näin meni jokunen auto.
No aina on osattu ja osataan. Joku aika sitten lipsahti uutisiin asti, kun rakennusremonteissa vakuutustarkastajat olivat hyväksyneet ylisuuria laskuja.
Jos korkeaa autoveroa ei olisi Suomessa, pelleilemisessä romujen kanssa ei olisi mitään järkeä. Jälleenmyyntiin niitä on perinteisesti tehty, toivottavasti uudet omistajat ovat kolarikinnereihinsä tyytyväisiä

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 16.12.2009 15:43

Tietääkö kukaan miten tuolta löytyy yksittäisiä renkaita? Varaosahaussa saa vain auton merkin ja mallin josta rengas on purettu. Onko siellä renkaat läjässä josta voi mennä etsimään tarvitsemaansa?

Yritin soittaa mutta eihän siellä kukaan vastaa.

HansRuuben
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.9.2007 19:21

ViestiKirjoittaja HansRuuben » 22.12.2009 20:56

on renkaat kasassa, yksittäin ja sarjoina.
ihan järki hintaan saa romuja hallin sisältä.
joskus tarkistettiin tiistaisin tehdyt tarjoukset autoista / romuista myydäänkö siihen hintaan mitä tarjottu vai ei.

jetta82
-
Viestit: 194
Liittynyt: 15.7.2008 16:23

ViestiKirjoittaja jetta82 » 29.12.2009 15:33

Silloin kun ko.pulju toimi Yhteisvaraston nimellä, oli suosittua, että "herkkupalan" ollessa tulollaan myyntiin, henkiökunta soitti tästä ostajakaverilleen.


Yhteisvarasto? Siis joskus 1960-luvulla?

Itse olin kesätöissä Autovahinkokeskus-nimisessä yrityksessä Espoossa kesät 1986 ja 1987.

Kesäpoikakin sai pian kavereita kanta-asiakkaista tyyliin: "Hei poika, jos tulee 300-sarjan Bemari niin soita heti tähän numeroon."

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 14.1.2010 22:45

Useampi kymmene autoa ostaneena on tullut noi kaikki mainitut asiankäänteet selviksi kans. Aluksi oli kateellinen olo tai jotenkin kettumainen kun huomas että menee ennenkuin tulee nettiin mutta sitten ajan kans huomas että mitä sitten jos joku maksaa pyydetyn hinnan niin so what.
Ruttuja tulee solkenaan sisään ja yksikään ei ole halpa tullessaan muutamia harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.
Siellä vaan tulee vähän sama fiilis kuin huutokaupassa etät on jotenkin pakko saada maksaa sitten mitä vaan.
Pääsääntöisesti erittäin kalliita autoja. Hankintahinta + osat + maalaus + rekisteröinti + pyörien suuntaus + katsastus tekee liian usein enemmän tai ainakin sama kuin ehjä auto nettiautosta.
Oikeastaan ainoa mikä korpeaa on onnettomat kuvat. Mikseivät voi standardisoida kuvausta, kuvat jokaisesta neljästä suunnasta, sisältä ja konehuoneesta.
VÄlillä on niin tärähtänyt kuva ettei saa selvää ja välillä ei ole vauriopuolta edes jaksettu kuvata.
Muistaako joku lähivakutuuksen myynnin vastapäätä muutamia vuosia sitten, oli puolentusinaa ellei enemmänkin kuvia, myös pohjasta ! Ne uskalsi likimain ostaa kuvien perusteella.
Toinen mikä tulee mieleen on että miksi ihmeessä vakuutusyhtiöiden kannattaa pistää kiertoon uudelleen jotain 90 luvun alun 300tkm ajettua paskaa tai jopa 80-luvun lopun romuja. 100-200e autoja joihin arvonsa verran meneen jo byrokratiaan ennenkuin ne saa ajoon.

Kuitenkin, AVK:lla on tarjousten tekeminen iha turhaa, se on vaa merkki muille että tää kannattaa ostaa kunhan hinta laskee kohdalleen.
On toki idiotteja siellä jotka huvikseen tarjoaa aina minimin eli puolet pyydetystä.

T. AVK fani :)

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 15.1.2010 12:21

cool blue kirjoitti:Ajat paikan päälle 300km katsomaan autoa niin selviää että koko toinen kylki ,mistä ei ole lainkaan valokuvia, on raapinut johonkin niin pahasti että se olisi pakko maalata/oikoa.Lisäksi sisusta on revitty/poltettu tupakalla.


Heh, itsellä kävi juuri näin ;) Julkisivussa oli kuvissa näkymättömiä vaurioita ja sisustan oli raadellut koira tms. ja tupakalla tai sytkärillä oli kärvennetty kattoa ja muoviosia. Onneksi matkaa ei ollut tuota 300km :)


Sitten, olisi myös kysymys aiheeseen liittyen:

Joitakin autoja myydään "II-kilvet" nimikkeellä, eli jo kertaalleen kolaroituina tms. Mutta mitä tarkoittaa "II-kilvet (EU)"? Onko auto suomiauto, johon on tuolloin 2001(?) hommattu eurokilvet? Tuliko eurokilvet tosiaan uudella rekisterinumerolla?

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 15.1.2010 12:34

Jep jotkin idiootit on vaihtanut autoonsa EU kilvet. Niitä kai sai tilattua samalla tunnuksellakin.
Dsl autoja on joku voinut seisottaakin poistamalla reksiterisät ennen lakimuutosta.

jetta82
-
Viestit: 194
Liittynyt: 15.7.2008 16:23

ViestiKirjoittaja jetta82 » 15.1.2010 13:41

Joitakin autoja myydään "II-kilvet" nimikkeellä, eli jo kertaalleen kolaroituina tms. Mutta mitä tarkoittaa "II-kilvet (EU)"? Onko auto suomiauto, johon on tuolloin 2001(?) hommattu eurokilvet? Tuliko eurokilvet tosiaan uudella rekisterinumerolla?


Innokkaimmat EU:n kannattajat haki ikivanhoihinkin autoihin EU-kilvet heti kun niitä alkoi saada. Jos halusi alkuperäisen tunnuksen, ne piti tietysti tilata ja odottaa pari kolme viikkoa. Osa ei malttanut odottaa vaan otti uuden tunnuksen, koska kilvet sai heti samalla käynnillä mukaan.

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rane » 17.1.2010 0:53

Miten muuten tuo kuljetuspuoli yleensä hoidetaan jos tuolta avk:lta hommaa jonku raadon? Tai lähinnä tarkotin että pitääkö ite hommata jostaki kuletusfirmasta kyyti autolle vai onko avk:lla joku kuljetus,luonnollisesti maksua vastaan,jos esim ouluun toisi auton? Minkähän hintasta lystiä se on?

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 17.1.2010 0:59

Joitakin autoja myydään "II-kilvet" nimikkeellä, eli jo kertaalleen kolaroituina tms.

Tai saksan tuontina.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 17.1.2010 11:06

Miten muuten tuo kuljetuspuoli yleensä hoidetaan jos tuolta avk:lta hommaa jonku raadon?

Ite haet tai hommaat jonku kuljetusfirman hakemaan.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 17.1.2010 12:51

Miten muuten tuo kuljetuspuoli yleensä hoidetaan jos tuolta avk:lta hommaa jonku raadon? Tai lähinnä tarkotin että pitääkö ite hommata jostaki kuletusfirmasta kyyti autolle vai onko avk:lla joku kuljetus,luonnollisesti maksua vastaan,jos esim ouluun toisi auton? Minkähän hintasta lystiä se on?


Soitappas Savikolle...Auton tuonti Ouluun maksaa kummasta toimipisteestä vaan 150-160€ ja moottorikelkka/moottoripyörä 100-120€...Tuohon hintaan ei todellakaan kannata enää lähtä traileria raahaamaan satojen kilometrien päähän!Tuntuu, että Savikolla on muutenkin tiheään sinne käyntiä, niin vehkeet tullut viikon-puolentoista sisällä kyydin tilauksesta Ouluun...

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rane » 18.1.2010 0:15

gtikolffi: kiitti tiedosta,pitääpä kysästä sieltä Savikolta. Aika edullisestihan ne kuljettaa jos tuohon hintaan ouluun raahaavat!

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 18.1.2010 19:56

Oikeastaan ainoa mikä korpeaa on onnettomat kuvat. Mikseivät voi standardisoida kuvausta, kuvat jokaisesta neljästä suunnasta, sisältä ja konehuoneesta.
VÄlillä on niin tärähtänyt kuva ettei saa selvää ja välillä ei ole vauriopuolta edes jaksettu kuvata.

Juurikin näin, luulisi että jos kuviin olisi panostettu enemmän niin kauppakin saattaisi käydä paremmin. Kuinka moni ostaa tuolta toisen kerran näkemättä jos joutuu kerran kusetetuksi ?Jokaisen kiinnostavan yksilön takia kun ei kannata ajaa pitkästä matkasta. Näkeehän sen että nuo alkavat olla jo ongelma vakuutusyhtiöllekin kun kauppa ei käy. Parhaimmillaan autot seisovat puolikin vuotta välivarastoissa ympäri maata. Ei se oikein hyvää tee sisustalle joka on vesisateessa ollut pari kuukautta ja pelleille, josta maalit on lähtenyt kolarissa.

Jokainen auto kun olisi valokuvattu kuvaamallasi tavalla niin myyntikuvauksiin voisi edes pikkaisen enemmän luottaa.

No,niin kauan kun kauppa käy jotenkin ja ihmiset eivät valita niin se kannattanee jotenkin. En usko kuitenkaan AVK:n pystyvän tuolla tavalla toimivan enään pitkään. Ei mikään muukaan yritys saa nykyään enään harrastaa kuluttajan harhaanjohtamista, miksi AVK:lla pitäisi olla erivapauksia tämän suhteen ?

Räsä
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.1.2009 13:42

ViestiKirjoittaja Räsä » 19.1.2010 16:09

Ja kun niitä vikoja Linttaliiterin pommeissa riittäää, joita et näe paikanpäälläkään. Kaupankäyntitavat ovat aina olleet siellä omituiset. Takavuosina tuontiautojen osanvaihtoprosentit olivat ongelma. Kolarijenkkejä myytiin kovilla hinnoilla, sitten rekisteröintikatsastuksessa sanottiinkin autoveron tulevan maksettavaksi. Näitä sitten vakuutustarkastajat yrittivät sumplia... Varmasti oli tiedossa osienvaihtomäärä jo kun auto vakuutusyhtiölle lunastettiin.
Yli kymmenen vuotta vanhojen romujen myynti korjattavaksi, onko se liikenneturvallisuutta edistävää? Vakuutusyhtiöille turvallisuuden edistäminen osittain kuuluu.
AVK:n nettisivut ovat muutenkin kuin kuvien osalta syvältä.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 24.1.2010 19:56

Oman juttuni ottivat kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn koska ennakkotapausta vastaavasta ei ollut olemassa. Päätös tullee n.18kk päästä :-)
Huomattavaa on että Autovahinkokeskus ei ole myyjä vaan välittäjä. Myyjä on vakuutusyhtiö joka omistaa auton.
Jutussa riita on siitä voiko AVK myydä auton myyyntiehdolla korjattavaksi vaikka siinä on ehdollista korjausta vaativaa eli turvatyynyt lauenneet. Tästä tapauksesta oli "unohdettu" laittaa ilmoitukseen että turvatyyny ja vyöt olivat paukkuneet.
AVK ei pystynyt antamaan vastausta yksinkertaiseen kysymykseen eli siihen miksi autot jaotellaan "korjattavaksi" ja "ehdollisesti korjattavaksi" jos molemmissa tapauksissa voi olla ehdollista korjausta vaativaa kuten esim.turvalaitteet.
Jos kuluttajariitalautakunta päätyy siihen että on ihan OK että molemmissa myyntitavoissa voi olla ehdollista korjattavaa niin sitten se on niin, mutta se vie pohjan pois koko tuolta jaottelulta. Eihän sillä sen jälkeen ole mitään muuta tarkoitusta kuin harhauttaa kuluttajaa yrityksen hyväksi.
Jos taas ratkaisu on päinvastainen ja vaativat selkeää erottelua tuohon niin toivon mukaan saataisiin edes jotenkin selkeytettyä tuota markkinointia.



Heh,niin ne vaan alkoivat AVK:lla muokkaamaan myyntiehtoja jo ennenkuin päätös on edes tullut kuluttajanriitalautakunnasta. Päivitetyt myyntiehdot 19.1.2010:

Vaikka ajoneuvo myydään korjattavaksi ilman valvontaehtoja, saattavat ajoneuvon turvavarusteet tai turvarakenteet olla vaurioituneita.

Mielenkiintoista,tämähän romuttaa koko idean tuosta jaottelusta ehdollinen korjaus ja korjattavaksi. Eihän niillä ole sitten ostajalle mitään painoarvoa kun molemmissa tapauksissa voi olla samanlaisia vaurioita.

ja toinen lisäys :

Vaikka ajoneuvosta on mahdollista tehdä ostotarjous käymättä paikan päällä tutustumassa tuotteeseen, ei Autovahinkokeskus Oy:n kaupankäynti ole etäkauppaa (Internet- tai puhelinmyynti), koska tuotteeseen tulee asiakkaan toimesta tutustua aina paikan päällä ennen ostopäätöstä.

Ovelaa,kun myyntiehtoihin laitetaan tuollainen pykälä,mitäs jos ei käykään katsomassa ?
...to be continued....
Viimeksi muokannut cool blue, 24.1.2010 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 24.1.2010 21:22

Olenko minä nyt ymmärtänyt jotain väärin, kun olen ymmärtänyt näin:
* Ehdollinen korjaus: Vakuutusyhtiö tai vastaava taho valvoo korjausta ja edellyttää, että esimerkiksi turvalaitteiden korjauksesta on todistukset (kuitut ostetuista varaosista ja todistus siitä, että ne turvalaitteet on testattu)
* Korjattavaksi: Em. valvontaehtoja ei ole, eli noita todistuksia ei tarvita. Sinänsä tämä ei takaa, etteikö niitä turvavarusteitakin olisi rikki.

Vai onko joku pykälä olemassa, että aina kun turvavarusteita on hajonnut, pitää korjauksen olla valvottu/ehdollinen? Vai onko tämä vain cool blue:n oma käsitys asiasta?

Sinänsä täytyy todeta, että pari autoa on tullut kuvien perusteella ostettua, eikä ole (vielä) tullut yllätyksiä... on jopa tullut parempia kuin olen luullut. No, vielä se tuuri kääntyy.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 24.1.2010 22:23

Olenko minä nyt ymmärtänyt jotain väärin, kun olen ymmärtänyt näin:
* Ehdollinen korjaus: Vakuutusyhtiö tai vastaava taho valvoo korjausta ja edellyttää, että esimerkiksi turvalaitteiden korjauksesta on todistukset (kuitut ostetuista varaosista ja todistus siitä, että ne turvalaitteet on testattu)
* Korjattavaksi: Em. valvontaehtoja ei ole, eli noita todistuksia ei tarvita. Sinänsä tämä ei takaa, etteikö niitä turvavarusteitakin olisi rikki.


Olet, jos auto myydään ehdollisesti korjattavaksi ei se automaattisesti tarkoita sitä että joku valvoo korjauksen. Se on vain AVK:n itse keksimä myyntiehto joka ei perustu mihinkään lakiin tai asetukseen.

Vai onko joku pykälä olemassa, että aina kun turvavarusteita on hajonnut, pitää korjauksen olla valvottu/ehdollinen? Vai onko tämä vain cool blue:n oma käsitys asiasta?

Ei ole pykälää ei. Mitäs luulet miksi ehtoja on muutettu juuri nyt ?

Räsä
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.1.2009 13:42

ViestiKirjoittaja Räsä » 25.1.2010 10:25

Myyntiehdot tosiaan päivitetty, näillä jos ei pysty luikertelemaan vastuusta, on ihme. Kuluttajaoikeuden autokauppojen linjauksista ei tosin välitetä pätkääkään.
Kai tullut nurinaa kaupoista, kun on pitänyt alkaa turvaamaan selustaa lisää. Koko pulju on viime vuosituhannen Kekkoslandian jäänne.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 25.1.2010 14:44

En minä ainakaan tiedä autoja, jotka olisi myyty ehdollisesti korjattavaksi, ja jonka korjausta ei olisi valvottu. Ja valvonnalla tarkoitan siis sitä, että vakuutusyhtiön tai svt:n edustaja hyväksyy käytetyt korjausmenetelmät, ei se sitä siinä paikan päällä valvo.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 25.1.2010 15:47

Niinpä, eikö olekin hyvin yksinkertaisia ja helposti ymmärrettävissä olevia myyntiehtoja.
Hyvinkin yksiselitteisiä,ehhh?Ehdollinen korjaus heidän mukaan tarkoittaa sitä että joskus he laittavat merkinnän rikkoutuneista turvavarusteista ja joskus ei.Ihan miten itse haluavat. Ei se vielä tarkoita sitä että joku valvoo korjauksen. Korjaus valvotaan vasta kun se merkitään AKE:n tietokantaan. Senkin he voivat itse päättää milloin se merkitään sinne ja milloin ei.

Kai tullut nurinaa kaupoista, kun on pitänyt alkaa turvaamaan selustaa lisää.


Olisi ollut helpompaa laittaa sivuille myyntiehtoihin :
Emme vastaa mistään, milloinkaan eikä koskaan.Voimme kirjoittaa myynti-ilmoituksiin mitä haluamme, kaikki vastuu kaupasta ja sen tietojen paikkansapitävyydestä on asiakkaalla.

Olisiko tuo ollut riittävä litania, saman asian olisi voinut kiteyttää ylläolevaan pariin lauseeseen, mihin nyt on käytetty 3X A4 verran tilaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 25.1.2010 16:36

Niinpä, eikö olekin hyvin yksinkertaisia ja helposti ymmärrettävissä olevia myyntiehtoja.
Hyvinkin yksiselitteisiä,ehhh?Ehdollinen korjaus heidän mukaan tarkoittaa sitä että joskus he laittavat merkinnän rikkoutuneista turvavarusteista ja joskus ei.Ihan miten itse haluavat.

No siis sanon nyt vielä kerran, että mielestäni ehdot ovat olleet ihan helposti ymmärrettävissä, jos ei ajattele, että turvavarusteiden rikkoutuminen on se syy mikä johtaa valvottuun korjaukseen. Yleensä toki näin on ollut, eli ehdollisissa korjauksissa turvavarusteetkin ovat olleet rikkoutuneet, joten helposti varmaan sellainen käsitys on syntynyt. Täytyy oikein illalla tarkistaa oliko mun ex-Leon ehdollinen korjaus, siinä turvavarusteet eivät olleet rikkoutuneet. Muistelisin, että sekin olisi ehdollinen ollut.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 25.1.2010 19:06

Hitsi kun ei osaa selittää asiaa oikein.
Yritetääns näin : Autovahinkokeskus voi itse päättää mitä se merkkaa auton myyntitietoihin.

Esimerkki :
Kaksi samanlaista autoa,samanlaisilla vaurioilla, mutta eri kirjaaja. Kaksi erilaista myynti-ilmoitusta. Toinen voidaan myydä korjattavaksi ilman mitään mainintaa mistään ja toinen myydään ehdollisen korjauksen alla mainiten turvatyynyjen lauenneen ja rungon olevan kiero. Ja ettei asia koske pelkästään turvalaitteita niin sama asia vaikka runko olisi vääntynyt tai taka-akseli kierossa.
He voivat itse kirjata myynti-ilmoituksiin mitä haluavat tai sitten jättää kokonaan kirjaamatta mitä haluavat.Ihan miten kulloinkin parhaaksi katsovat. Ei sitä kukaan valvo. AVK on itsenäinen yritys, ei sillä ole sen enempää oikeuksia tai vapauksia kuin esim.Rintajouppi OY:llä.
Mitäs luulet kumpi noista menisi helpommin kaupaksi ja kummasta saisi paremman hinnan ?

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 25.1.2010 20:48

No mutta niin se vaan on. Ihan yhtälailla joku auto menee jossain katsastuskonttorilla läpi vaikka ei välttämättä toisella menisi. Maailma ei aina ole oikeudenmukainen.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 25.1.2010 21:40

Noh, kuluttajanriitalautakunta on perustettu sen vuoksi että siellä ratkotaan kuluttajien ja yritysten välisiä kiistoja. Siellä istuu sekä elinkeinonharjoittajien että kuluttajien edustajia joten päätös ei ole puolueellinen suuntaan eikä toiseen.
Saavat siellä miettiä miten hyvin AVK:n myyntiehdot osuvat yhteen mm. seuraavien kuluttajansuojalain pykälien kanssa.

Kuluttajansuojalaki 20.1.1978/38
6 § (29.8.2008/561)
Kielto antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja

Markkinoinnissa tai asiakassuhteessa ei saa antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja, jos tiedot ovat omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman annettuja tietoja olisi tehnyt.


7 § (29.8.2008/561)
Olennaisten tietojen antamatta jättäminen

Markkinoinnissa tai asiakassuhteessa ei saa jättää antamatta sellaisia asiayhteys huomioon ottaen olennaisia tietoja, jotka kuluttaja tarvitsee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen tekemiseksi ja joiden puuttuminen on omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee päätöksen, jota hän ei olisi riittävin tiedoin tehnyt.
Arvioitaessa tietojen riittävyyttä otetaan huomioon tietojen selkeys, ymmärrettävyys ja oikea-aikaisuus, käytettyyn viestimeen liittyvät rajoitteet sekä elinkeinonharjoittajan muut toimenpiteet olennaisten tietojen antamiseksi kuluttajille.

14 § (5.1.1994/16)
Sellaisena kuin se on -ehto

Jos tavara on myyty ""sellaisena kuin se on"" tai samankaltaista yleistä varaumaa käyttäen, siinä katsotaan kuitenkin olevan virhe, jos:
1) tavara ei vastaa niitä tietoja, jotka myyjä on ennen kaupantekoa antanut sen ominaisuuksista tai käytöstä ja joiden voidaan olettaa vaikuttaneen kauppaan;
2) myyjä on ennen kaupantekoa laiminlyönyt antaa ostajalle tiedon sellaisesta tavaran ominaisuuksia tai käyttöä koskevasta olennaisesta seikasta, josta hänen täytyy olettaa tienneen ja josta ostaja perustellusti saattoi olettaa saavansa tiedon, ja laiminlyönnin voidaan olettaa vaikuttaneen kauppaan

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 14.2.2010 13:17

Kirjoitetaas tänne

Eli elämäni eka kolariauto on nyt hommattu AVK:lta, ja maanantaina käydään hakemassa golffi kotiin.

Mieleeni heräsi kysymys, että koska kyseiselle autolle kuuluu / täytyy hommata liikennevakuutus? Normaalisti 7 päivän sisällä ostotapahtumasta, mutta kun tämä auto ei ole kilpien välissä.. Vaiko vasta rekisteröintikatsastuksen jälkeen / yhteydessä?

jetta82
-
Viestit: 194
Liittynyt: 15.7.2008 16:23

ViestiKirjoittaja jetta82 » 15.2.2010 10:41

Kilvetön/rekisteröimätön auto ei tarvitse vakuutusta. Sitten kun olet menossa rekisteröintikatsastukseen tarvitset siirtokilvet, joita et saa ilman vakuutusta, joten vakuutus otetaan tuossa vaiheessa ja sen saa sieltä mistä haet siirtokilvetkin tai tarrathan ne on nykyään.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 15.2.2010 19:15

Kiitoksia, taas ollaan hieman viisaampia!

Räsä
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.1.2009 13:42

ViestiKirjoittaja Räsä » 20.2.2010 17:41

Toivottavasti cool bluen asia selviää, AVK, vakuutusyhtiöt taustajoukkoinaan, ei ole paljon kauppatavoista välittänyt. Ollut maan tapa tämäkin. Myytävissä romuautoissa turvavöitä ei ole katkottu, halvalla korjaava voi jättää vanhat venyneet käytöön. Turvallisuutta huonontava juttu tämäkin ja vielä vakuutusyhtiöiden taholta.
Varaosana AVK ei myy vanhoja turvavöitä tietääkseni.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 25.2.2010 12:55

Itse olen nyt 4 autoa avk:lta ostanut. Myös yksi hyvä idea on ottaa selvää tuosta vanhasta omistajasta ennen kuin auton maksaa ja yrittää sitten soittaa hälle. Itsellä tosin kävi niin että 2 omistajaa ei vastannut puhelimeen eli oli kyllä lähellä etten jättänyt tuota ca18det s13 tuonne pihaan kun olin lähes varma että vakuutuspetos ja kiertokangen laakerit kolisee. No päätin sen kuitenkin ottaa messiin ja yllätykseksi ei siinä ollutkaan mitään vikaa.

Myös pari autoa mitä olen ostanut on todennäköisesti ollut vakuutuspetosta toisessa subarussa oli kytkin aivan loppu sekä abs:n yksikkö sökönä vaikka vaurio oli toisessa takakulmassa. Tälläsestähän tapauksesta voit ilmoittaa eteenpäin että vakuutuspetos niin voit saada jotain pientä alennusta hinnasta ja vanha omistaja sitten paskaa. Itse en jaksanut vaivautua, koska kytkin olis muutenkin heti mennyt viritysten takia vaihtoon ja tuon abs jutun huomas vasta auton seuraava omistaja koska poltin oltiin poistettu (500e maksoi uusi kun auto maksoi avk:lla 800e)

Myös yhden varastetun auton sieltä ostin ja auto kuulemma savuttaa sinistä ja omistaja oli kuulemma kylillä huudellut että pitäis vakuutusyhtiölle varmaan tämä myydä. Myös kun yritin autoa käynnistää niin startti ei edes inahtanut ja sitten siinä on bensapumpun rele ohitettu jollain rautalanka patentilla niin se ei ollut paikoillaan. Autoa muka ajettu? Eli varkaat on sitten päättäneet lopuksi ottaa tuon patentin irti jotta kukaan muu ei autolla ajaisi? Vähän haiskahtaa tämäkin...

Itse olen huomannut sen että nopeat syö hitaat eli voithan sä sen auton "varata" ja tutkia ja selvittää sitten pari päivää osien saatavuutta/vaurioita ennen kuin maksat auton. 3 ostamastani autosta on ollut myynnissä alle 30min.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 21.3.2010 19:39

Niin ne vaan muokkautuu kankeatkin järjestelmät.Ottivat kehitysehdotuksen vastaan mikä meni tuon kuluttajariitalautakunnan kirjeenvaihdon mukana AVK:lle. Katsokaa ja ihmetelkää.Avk on parantanut palveluaan!
Uusimmista autoista mitä on syötetty järjestelmään löytyy nyt riittävästi (?) valokuvia.Jokainen sivu ja jopa sisustakin on kuvattu! Hieno juttu!
Vielä kun lisäävät ne vakuutusyhtiön lunastusraportit sinne tai että ne saa pyynnöstä niin järjestelmä olisi jo liian hyvä :-)

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 20.1.2013 10:04

Onhan tuo AVK:n toiminta nyt muuttunut paljon takavuosista.
-Autoista saattaa olla kuvia kymmenenkin ja lisää saa joistain autoista pyytämällä.
-Lisätiedoissa on mahdottomat runoilut vaurioista ja joissain autoissa tiedot katsastuksista
-Maksukuitin kun lähetti sähköpostilla niin tuli oikein kiittely viesti takaisin :D
-Nyt on tullut tuo huutokauppa systeemi jolla autoja saattaa saada reilusti alle pyyntihinnan
-Kuljetuksen saa tilattua AVK:lta. Tosin hinta saattaa olla kovempi kuin suoraan kuljetusliikkeeltä tilattuna.
-Myyntiintulo päivää ei enää näy ilmoituksessa. Liekkö haluttu vähentää kikkailua sillä?


Tällähetkellä vain nuo pyyntihinnat näyttää olevan melko älyttömiä. Moni kampe saa seisoa kuukaudenkin myynnissä ennen kuin hinta alkaa olla järkevällä tasolla. Ilmeisesti löytyy varastotilaa seisottaa romuja pidempään kuin ennen. Eikös ne nuita pidempään seisoneita juuri pukkaa tuonne huutokauppaan?


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa