Talvi on tullut ja ovet jäätyy

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

Talvi on tullut ja ovet jäätyy

ViestiKirjoittaja Piedro » 12.11.2009 17:35

Tuskin olen ainoa jolla ovet jäätyy, eivät meinaa kiinni mennä millään! Mikähän olis parasta voitulu ainetta, pitäiskö vaan lukko sulaa ruiskia lukko mekanismiin?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 12.11.2009 18:02

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 12.11.2009 18:04

Hehe, talven tulon varma merkki nämä topicit :D

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 12.11.2009 18:38

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 12.11.2009 19:55

Tyyppivika eli hyvät hermot vaaditaan


Pitääkö tämä tulkita siten, että menestyäkseen volkkarin kuskina pitää henkilökohtaisena ominaisuutena olla volkkarin kuskien tyyppivika, eli hyvät hermot - eritoten talvisaikaan ? :)

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 12.11.2009 20:22

^Kutakuinkin... huono hermoista saattaisi vituttaa vaihdella mm. jatkuvasti hajoilevia ovenkahvoja ja tehdä jokaisen volkkarimiehen tulikoetta eli vaihtaa lämppärin kenno :)

henkkasavosta
-
Viestit: 310
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 12.11.2009 20:23

Lukkosula (check), aseöljy (check), tiivistesilikoni (check), tuulilasinpesuneste (check), pitkävartinen lumiharja (check).

...piti käydä ostamassa äsken. Kaupan täti katsoi, että "taisi talvi yllättää (volkswagen)autoilijan". Ei se veerankaan kuskinovi kestänyt kiinni pitämättä. Ei noita lämpimällä muista.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 12.11.2009 20:29

Lukkosula (check), aseöljy (check), tiivistesilikoni (check), tuulilasinpesuneste (check), pitkävartinen lumiharja (check).

Mites nesteiden pakkasen kesto? ;)

henkkasavosta
-
Viestit: 310
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 12.11.2009 21:14

[OT]
Mikäs tuossa: tovi sitten tehtynä termostaatti ja nesteet (check), öljyt ja kaikki suotimet (check), tulpat ja tulpanjohdot (check), kesällä ostettu akku (check), uudet nastarenkaat (check), riittävän suuri bensamoottori, joka tuottaa paljon hukkalämpöä lämppärille (check).

TDI:kin kävi isossa huollossa (120tkm). Köyhää alkaa kirveltämään.

Nyt voi sitten talvi tulla
[/OT]

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 12.11.2009 22:28

Mustekala vielä mukaan niin saa kuskin oven pysymään kiinni ja molemmat kädet rattiin ;).

Sisätilanlämmitin on aika ehdoton näissä vehkeissä talvella, samoin kauko-ohjattava lukko.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 12.11.2009 23:23

Ei kolmoskoppaan ainakaan ollu mitään asiaa jos ei ollu sisätilalämppäriä, tai sitten lukkosulaa meni enemmän ku bensaa :)

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 13.11.2009 0:05

Tänäänhän tuo piti tosiaan kolmosen lokkomekanismia voidella koulun parkkiksella aseöljyllä että sai ovet kiinni ja lukkoon.. pitäis varmaan lukotkin voidella kunnolla varmuudenvuoks jos sattuu häly/keskuslukko/akku lopettamaan yhteistyön..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.11.2009 0:11

Onko noi jotenkin kolmoskorisen ongelmia?

Kakkoskorisessa ei ikinä oo ollu mitään vikaa talvella, paitsi se kinkkinen takaluukun painike joka jää pohjaan jos sen saa kaiken jään läpi painettua.

Sitten taas neloskorisessa ei oo mitää ongelmia.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.11.2009 0:26

2 x kpl III variantteja ja molemmissa on aina ovet jumissa ja sit kun saa auki niin ovet ei mene takasin kiinni. Ei kakkakopissa näin pahat ollu.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 13.11.2009 7:08

Onko noi jotenkin kolmoskorisen ongelmia?


On, samat ongelmat myös saman aikakauden muissa vagineissa.
Sisälämppäri oli entiseen -94 passattiin ihan paras ostos. Kertaakaan ei sen jälkeen tarvinnut taistella lukkojen kanssa.

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 13.11.2009 9:36

tämän ykkösjetan kanssa ei ole mitään onglemaa ollut (toinen talvi lähtee)

Mutta aikasemmin kun omistin 89 passatin, niin voi herraisä,kun hermoja koeteltiin. Ovet kyllä sai auki, muttei kiinni ennenku oli ajanu auton lämpimäksi :D toisella kädellä koittaa pitää kuskin ovea kiinni, ja ajaakin pitäisi :D
Viimeksi muokannut Mikko83, 13.11.2009 9:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 13.11.2009 9:36

Täällä on paljon ohjeita lukkomekanismin purkamiseen ja LISÄJOUSEN asennukseen. Seateissa esimerkiksi vähän erilainen rakenne vaikka sinnekin jousi laitetaan. Kannattaa tehdä kesällä tai lämpimässä tallissa. Pelkkä mekanismin purku ja rasvaus ei pitkään auta. Lukkusulaa ei saa mekanismin sisälle purkamatta lukkoa irti. Kannattaa tosiaan uhrata vaikka yksi lauantai asian hoitoon kuin tapella lukkojen kanssa joka talvi.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 13.11.2009 10:15

Laittakaapas sheriffit linkki lukon purkamiseen ja lisäjousen asennukseen. Mielellään kuvalliseen...

Polon kuskin ovi ei satunnaisesti pysy kiinni ilman, että sitä vetää ja samalla laittaa keskuslukosta ovet lukkoon.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 13.11.2009 10:47

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=89761
Tuolla aikaisempaa pohdintaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 13.11.2009 13:41

Joo ei mk1 ja 2 ole minkäänlaisia ongelmia, nyt viides talvi alullaan. Kun tuli tuo kolmonen lähisukuun niin ei meinannu uskoakkaan minkälaiset pskat on ne lukot/kahvat.. ja nyt on Beetle tuossa niin viimeksi eilen oli urakka saada takaluukku pysymään kiinni :)

kinkkinen takaluukun painike joka jää pohjaan jos sen saa kaiken jään läpi painettua


Silotetulla lunkalla ei moisia ongelmia, kunhan solenoidi vain toimii :)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 13.11.2009 14:24

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tounigee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 20.10.2007 23:05

ViestiKirjoittaja tounigee » 13.11.2009 22:59

OT :ta paukkuu. Kolmonen oli kyllä uskomaton talvella. Välillä joutui ikkunasta kiipee pihalle, jos sattui käymään semmonen tuuri, että pääsi autoon, niin oli kyllä turha edes haaveilla ulos pääsystä.

Kakkosen kanssa no problemo.. Kahvat kyllä hajoilee tosin syykin löytyi. Sivistymättömät kaverit jotka autoon tullessa repii kahvoja ulospäin apinan raivolla.. Oon nyt alkanut sanomaan että minä avaan oven.


Pitääkö tämä tulkita siten, että menestyäkseen volkkarin kuskina pitää henkilökohtaisena ominaisuutena olla volkkarin kuskien tyyppivika, eli hyvät hermot - eritoten talvisaikaan ? :)


Juuri näin. Tänään viimeksi kun anoppilaan ajelin, niin alkoi jo tuttu summeri ulvomaan ja valo vilkkumaan. Ei sitä enää edes huomaa (paitsi emäntä)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 14.11.2009 0:37

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 14.11.2009 1:25

Oisko näin, että juuri tuon kolmosen aikaan on keksitty talvi ja alettu kilpailemaan erilaisten jään"esto" aineiden kanssa ja niitä on sitten ruutattu ties minne jo tehtaalla, tallissa ja sängyssä. Tämä sitten aiheuttaa nämä "tukkoisuudet" koska suurin osa aineista toimii vain sen halvatun kerran ja jatkossa aiheuttaa vain lisää ongelmia?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 14.11.2009 6:14

Kyllähän lukkosulaa on jo ainakin 80-luvulla ollu, että se siittä teoriasta :)

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 14.11.2009 9:27

Lukkosula taitaa olla yksi syypää näihin ongelmiin. Se kun liuottaa viimeisetkin rasvat lukoista, ja ongelma vaan pahenee.
Itellä on nuita volkkareita ollut jo kohta parikymmentä vuotta, ja kahdesti olen ongelmaan törmännyt.
Molemmilla kerroilla vika poistui pysyvästi purkamalla lukot kokonaan ja voitelemalla ne pakkasenkestävällä voiteluaineella.
Kolmatta kertaa odotellessa, kun on taas käytössä auto johon tuota voiteluprojektia ei oo vielä tehty... :)

Ongelman kanssa painivat pohtikaapa miten autonne pesette...
Ettei vaan konepesussa/painepesussa tms. menisi vesi suoraan lukkoihin.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 14.11.2009 9:46

Kunnon pesu ja voitelu aseöljyllä auttaa noihin lukkovaivoihin. Lukkosula vaan pahentaa asiaa.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 14.11.2009 10:55

Minullakaan ei ollut ongelmia ex venton kanssa noitten ovien suhteen, mut tuo golperon ovet meinaa temppuilla.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 14.11.2009 12:10

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 14.11.2009 16:18

Ehkä Jarkkoa hieman lohduttaa se että, tuon profiilin mukaisen kakkosauton ovet oli tänä aamuna jäässä. Sitten kun sain kuskin oven auki, se ei enään pysynyt kiinni ;)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 14.11.2009 18:14

Nyt pitää mikolle laittaa muutama hymynaama :) :)
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 14.11.2009 21:06

kolmosessa ainut ongelma vielä näin pikkupakkasilla ollu takaluukun nappi.ruiskutin crc sinne sisä että ulkopuolelle ja päivän toimi ja taas saatana jää pohjaa. onneks meisseli valmiina kontin nurkas nii heti saa pois pohjasta, saa nähdä mitä ovien kans tulee vielä

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.11.2009 21:10

Positiivisesti yllättänyt kuinka vähän vikaa lukkojen kanssa ollut tuossa kolmosesa,aina päästy sisään(ja ulos). Kaukosäätö löytyy ja sisätilalämppäri.

Kakkiksessa tosiaan ei ollut mitään ongelmia lukkojen kasn koskaan.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 15.11.2009 13:11

Nuo aseöljyt ja crc ovat vähän turhan ohuita ja eivät siksi yleensä auta kuin hetken.

Pitänee ottaa kuva, kun saan joskun tuon viimeisenkin kulkineen lukot pöydälle.
Yleensä niistä löytyy sisältä kauhea läjä moskaa ja tehtaan "vaseliinit" jotka on kovettuneet sellasiksi vaaleiksi kokkareiksi.
Tilalle olen laittanut jotain synteettistä vaseliinia, joka ei jähmety pakkasella.

Ja siis oikeasti, mulla tuon huollon jälkeen niin ventossa, kuin aikaisemmassa golffissakin lukot on pelanneet jo vuosia tekemättä mitään.

Hihhuli
-
Viestit: 106
Liittynyt: 6.5.2005 0:15

ViestiKirjoittaja Hihhuli » 16.11.2009 11:18

-05 Leonin kuskin oven lukon kahvat sutii välillä tyhjää. Kuskin oven saa auki, kun menee apukuskin ovesta sisään ja käynnistää auton. Sen jälkeen kuskin oven saa auki keskuslukon napista. Ilmeisesti laturi nostaa sen verran jännitettä, että lukkomoottori jaksaa rapsauttaa jäisen lukon auki.

Juiio
-
Viestit: 117
Liittynyt: 17.12.2007 18:09

ViestiKirjoittaja Juiio » 16.11.2009 19:46

Autona kolmoskoppanen golffi ja nyt lähtee kolmas talvi tekemättä lukoille mitään erikoisempaa. Ainoastaan takaluukun painike tuppaa jäämään pohjaan kaiken sen loskapaskan seassa mihin se talvella joutuu.

Autoa pestessä:
-teippiä avainreikiin
-pesun jälkeen "Alaska" lukkosulaa avaimenreijistä sekä lukitusmekanismeihin.

Eli näköjään teen kaiken väärin yms, mutta ongelmia ei ole toistaiseksi ilmennyt.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 1.12.2009 17:18

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 1.12.2009 18:53

täältä taas "onnellinen" kolmosen omistaja :(

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 1.12.2009 21:45

x2 :D ei alkanu millekkään eilen :D ei siin muttaku oli kutsuntoihin jo muutenkin kiire... kakkiksella lähdin meneen

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 1.12.2009 22:33

-05 Leonin kuskin oven lukon kahvat sutii välillä tyhjää. Kuskin oven saa auki, kun menee apukuskin ovesta sisään ja käynnistää auton. Sen jälkeen kuskin oven saa auki keskuslukon napista. Ilmeisesti laturi nostaa sen verran jännitettä, että lukkomoottori jaksaa rapsauttaa jäisen lukon auki.


Samaa tekee -00 :P

parhaimillaan joutuu kömpimään takaovista sisään :D Noh, eihän näitä välimeren kaunottaria kylmään pohjoiseen ole tarkoitettukaan...


ja nyt odotellaan sitä kun tulee ensimmäinen kiiretankkaus.. niin se PA-luukku on varmasti jäässä. Kuten joka ikinen vuosi tähänmennessä.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 2.12.2009 11:06

Autona kolmoskoppanen golffi ja nyt lähtee kolmas talvi tekemättä lukoille mitään erikoisempaa. Ainoastaan takaluukun painike tuppaa jäämään pohjaan kaiken sen loskapaskan seassa mihin se talvella joutuu.

Eli näköjään teen kaiken väärin yms, mutta ongelmia ei ole toistaiseksi ilmennyt.


Joo, aika jännää sinänsä kun itselläkään ei ole ollu noita ovien jäätymisongelmia (ei yhdessäkään autossa), sitäpaitsi edellinen auto oli sentäs patonkimaassa valmistettu.. ;)
..sitten taas toisilla ovet alkaa olemaan yhtä puuta jo nollakelillä...

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 2.12.2009 12:37

Joo olihan hieman kohmeessa kahvat ja tiivisteet aamulla. Nyt on ilmankosteus aika kova kun vettä on satanut monta viikkoa ja tulee pakkaset päälle. Lasit jäässä heti kun auton jättää varjoon.

Täytynee varmaan puhaltaa hiusten kuivaajalla kuivaksi tiivisteet, alkoholilla puhtaakseni ja silikonipuikkoja päälle.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 2.12.2009 12:44

Kyllä B3 Passat kirvoitti aamulla äänet, kun molemmat etuovet jäässä, vaikka sisälämmitin oli puhissut tunnin verran. Hetken kun odotteli niin kyllä ne siitä jäi pysymään kiinni ja sai purkaa mustekala-viritykset, vaikka 2v sankarin mielstä ne oli oikein hauskat eikä olisis saanut koskea...
Lukot putsattu pari vko sitten, mutta menin vkl pesemään sen menneenä vkl tuossa se tulos. PItänee jättää lämpimään yöksi kuivumaan ja vaihtaa 1400w sisälämppäri 2400w:hen.. Voi saunoa kun lähtee töihin.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 3.12.2009 14:41

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

maicoman
-
Viestit: 6
Liittynyt: 6.11.2008 14:12

ViestiKirjoittaja maicoman » 3.12.2009 17:27

onneks noissa tölkeissä(t3) on sen verran vahvat ovenkahvat, sillä nyt jo kolmatta päivää piti roikkuu kahvassa että pääs sisään :D

ja vinkkinä älkää kokeilko mennä liukuovesta jos muut ei aukee :p sillä se se on viimenen ovi joka aukee ja tänään se aukes sit vasta kehä3 100 vauhissa :p

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 3.12.2009 18:43

prkl vagillaisten lukot, tänään ibessä itsellä lukot jäässä, samoin emännällä cordossa. Noo onneksi takaovi päästi cordos sisään. Tänään tuli si suihkutettua nestemäistä vaseliinia lukkoihin.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 3.12.2009 22:14

Heh, Seat Incaan -99 ei päässy tänään kuin takakontin kautta. Uloskaan ei päässyt ennenkuin 25min ajon jälkeen. Sit kun pääsi ulos niin ovi ei mennyt kiinni enään :-)
Kesällä purin molemmat lukot, putsasin bräkleenillä ja voitelin aseöljyllä.Käytössä on lisäksi keskuslukitus kaukosäädöllä. Ihan yhtä tyhjän kanssa, ei ollunna mitään apua.

Tilasin kokeeksi ihan uuden lukon marmoritiskiltä kuljettajan oveen, josko sen vaihdosta olisi apua. Maksoi 78e ja jos tuo auttaa niin vähällä selviää.
Jos ei niin sitten edessä uuden jousen etsiminen siihen lukkoon.

Onko kukaan väsäillyt lämmitystä noihin lukkoihin ? Onhan niitä turhemmissakin paikoissa kuten pissapojan suuttimissa :-) Joissakin Audeissa muistaakseni on käytetty lämmitystä lukoissa.
Kahvanlämmitinelementit lukkoon kiinni ja kytkentä erillisellä katkaisijalla. Sähkö joko sisätilanhaarasta muuntajan kautta tai erillisellä akulla takakontista...

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 4.12.2009 3:46

Sitten taas neloskorisessa ei oo mitää ongelmia


Vai silläviisiin??? :) Onkohan tuo minun auto sit joku tilastopoikkeus, kun ei toi takaluukunlukko aukee. Kyllä toki sitten kun jaksaa sisätilanlämmitintä pyörittää takakontissa. Lieköhän särkee sieltä lukosta mitään ku ei aukee lukko samalla kun muut lukot?? Niin jäähän ei ajaessa oo menny etteikö lukkoon menis, mut ei vaan sitten aukea.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 4.12.2009 8:30

prkl vagillaisten lukot, tänään ibessä itsellä lukot jäässä, samoin emännällä cordossa. Noo onneksi takaovi päästi cordos sisään. Tänään tuli si suihkutettua nestemäistä vaseliinia lukkoihin.


Skodat on vähän semmosia :-P

marcou
-
Viestit: 568
Liittynyt: 26.6.2004 13:25

ViestiKirjoittaja marcou » 4.12.2009 8:50

en kyllä yhtään kaiholla muistele edesmennyttä cordobaa. piti pariin kertaan kömpiä takaoven kautta laittamaan auton käyntiin, että saa etuovet sen verta sulaksi että aukeavat =) auto ehti mennä lunastukseen, ennenkuin ovia ehdin purkaa. merkkiliikkeestä ongelmaan ratkaisua kysyin, jä käskivät pujotella silikooniletkua kaikkien metallitankojen ympärille. mk3-golffin kanssa ei ollut mitään ongelmaa etuovien kanssa, 130tkm ajettuun autoon oli varmaan tehty jo jotain, itse ajoin sillä 40tkm ja ainoastaan takaluukku jäätyi pariin kertaan, mutta poikamies sai kuljetettua romut silloin takapenkillä :)

nykyisen fiestan kanssa on ongelmia ovien tiivisteiden kanssa, aina ekoilla pakkasilla jäätyvät niin tiukkaan, ettei saa ovia auki kuin väkisin repimällä. hieman ahdas mennä takakontin kautta =) tänään hölvättävä tiivistesilikoonia oikein urakalla, se auttaa aina pari kk. no, ensi talvena toivottavasti passatin tai golfin farkku alla, niin ei tartte fordin ongelmia surra.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 4.12.2009 10:24

takapenkiltä mentiin sisälle eilen aamulla :D
kortoopa siis kyseessä.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 4.12.2009 10:51

Näyttää sitä ongelmia olevan muillakin niin ettei meidän kalusto ole poikkeus.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 4.12.2009 12:06

Mä käytin kanssa golffin(IV) eilen pesussa ja tänään konttorilla. Heittämällä läpi niinkuin aina ennenkin ja ei mitään ongelmia ovien ja lukkojen kanssa ole ollut. 5,5 vuotta ja 137tkm kestänyt yhteinen taival päättyi äsken kun auto kaartoi pihasta pois. Vähän tässä meinaa ikävä tulla kun ikkunasta näkyy tyhjä ruutu. Vikoja oli muutama muttei mitään vakavaa. Oli se vaan hyvä auto. Hiacea en huolisi mistään hinnasta vaan konsernin tuotteissa pysytään.

mabe-fi
-
Viestit: 28
Liittynyt: 6.9.2009 19:26

ViestiKirjoittaja mabe-fi » 4.12.2009 14:07

No vähän samoja itselläkin. Vitosgolffin takaovesta oli tarkoitus napata lämppärin piuha eilen, ei auennut. Tiivisteet jäässä. Kuskin ovi aukesi pienellä voimankäytöllä. Sit penkin välistä piuhaa kaivamaan. Kuskin oven kun löi kiinni niin takaovi aukes.

Selvästi paremmin pelaa lukot kun on kauko-ohjaus. Polon kanssa oli jatkuvasti joku lukko jumissa, nyt ei ole avaimella avattu ovia kertaakaan. Vähemmän paskaa lukkopesässä siis.

Kime72
-
Viestit: 73
Liittynyt: 17.9.2009 5:49

ViestiKirjoittaja Kime72 » 4.12.2009 14:14

Itellä passatin ovet myös temppuilee. Nyt ongelmana on apparin takaovi. Luulin et oli ainoastaan jäässä mutta nyt auto oli pari tuntia lämpimässä hallissa mutta ovi ei auennutkaan. Tuli sit riuhtastua ovea vähän reilummin niin kahva hajosi ja ovi on edelleen kiinni. Onko kellään ongelmaan ratkasuu, miten oven sais auki ja kahvan korjattua?

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 4.12.2009 20:15

Itsellä G3 ja ei mitään ongelmaa lukoissa.. Synteettistä vaseliinia laittanut lukkoihin aina muutaman kerran vuodessa. Kaukosäätöinen keskuslukitus omassa. :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 5.12.2009 4:50

Tänään se alko.. Vänkärin ovi jääty ekaa kertaa koko talvena! Viimetalvena ei kyllä ongelmia ollu, mutta kattotaan mitä rasvailurosessin jälkeen sanoo.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 5.12.2009 8:35

Pistäkää ny ihmeessä sitä silikoonia niihin tiivisteisiin...

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 6.12.2009 0:25

Synteettistä vaseliinia tuli laitettua cordon lukkoihin oikein reilusti, ei ole vielä ainakaan jäätynyt. Ibessä on vain kerran jäätynyt ja auto ollut kumminkin jo aika kauan mulla

Juiio
-
Viestit: 117
Liittynyt: 17.12.2007 18:09

ViestiKirjoittaja Juiio » 7.12.2009 22:36

Pesin oman kolmoskoppasen golfin tuossa pari päivää sitten plussa keleillä, jonka jälkeen pari päivää kunnon rapakelejä ja sitten napsahti mittari pakkaselle. Mielenkiinnolla lähdin tavaroita hakemaan autosta kun olin ne sinne unohtanut. Ei mennyt edes avain lukkopesään, sen verran siellä oli "kosteutta". No, kikka kutonen käyttöön ja sytkärillä avainta lämmittämään ja sitte hivuttamaan sitä lukkopesään ja muutamien lämmitysten jälkeen avaimen sai ilman suurempaa väkivaltaa menemään perille asti. Vielä pari lämmitystä ja lukko suostui kääntymään. Joka ikinen ovi aukesi keskuslukituksesta ilman mitään mutinoita!

MJii
-
Viestit: 7
Liittynyt: 8.12.2009 23:07

ViestiKirjoittaja MJii » 9.12.2009 3:37

onneks itellä ei vielä ole tänä syksynä isoja murheita ollut, hiukkasen oli kylminä päivinä tiivisteet jäässä. ei kait ihme ole jos vettä tulee ensin viikkokaupalla ja heti perään reippaasti pakkasta.

mutta asiaan, työkaveri kertoi vaarinsa käyttävän tiivisteisiin jarrunestettä eikä jäädy koko talvena kait. onkohan perää, kokemuksia kellään, ite en ihan heti uskaltanu testata.....

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 9.12.2009 17:17

Ei ne ovet niihin tiivisteihin jäädy vaan siihen kattolistan "harjaan".

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 9.12.2009 17:21

^^ Jos jarrunestettä pääsee maalipinnalle, niin maali irtoaa pellistä, eli ei varmaankaan tiivisteisiin levitettäessä ovet jäädy. En edellä mainitusta syystäkää suosittele kokeilemaan.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 9.12.2009 18:03

mutta asiaan, työkaveri kertoi vaarinsa käyttävän tiivisteisiin jarrunestettä eikä jäädy koko talvena kait. onkohan perää, kokemuksia kellään, ite en ihan heti uskaltanu testata.....

Nuo vanhat paapat keksii aina kaikenlaisia metkoja "kokeiluita".
Miksei sitten yhtälailla pakkasnestettä vois pyyhkästä oven tiivisteeseen sekä siihen "harjaan"... :D

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 9.12.2009 18:44

Aika yleistä näyttää tuo glykolilla kyllästäminen olevan, kävin alkuviikosta yhdessä oulun isoimmista autoliikkeistä ja siellä pihalla joku fixari levitti jäähd.nestettä kaikkiin pihalla oleviin vaihtoautojen tiivisteisiin...

Hihhuli
-
Viestit: 106
Liittynyt: 6.5.2005 0:15

ViestiKirjoittaja Hihhuli » 18.12.2009 9:05

Jarru- tai jäähdytinnesteitä ei kannata vetää tiivisteisiin. Jäähdytinneste voi vaurioittaa maalipintaa. Jarruneste vaurioittaa maalipintaa.

Silikoniöljyä reilusti tiivisteisiin, niin ei jäädy. Würthiltä löytyy myös silikoniton aine tiivisteiden käsittelyyn. Molemmat kokeiltu toimiviksi.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 18.12.2009 9:47

Jarrunesteellä kyllä kuoriutuu maalit, mutta empä ole kuullut että jäähdytysnesteestä ois haittaa. Ite pyyhkäsin raakaa jäähynestettä ja aukee ovet ku kesällä. Enemmän näkisin haittaa tuosta silikoonista. Jos ja kun meinaa joskus autosta jotain maalata, niin sitte kuplii ne silikoonit.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 19.12.2009 11:56

Merkkiliikkeen pikahuollosta kävin kysymässä että mitä ne tekevät noille lukoille kun siellä oli nytkin -98 Polo, josta ovi ei auennut. Sanoivat että aikaisemmin noita korjattiin laittamalla lisäjousi lukkoon, mutta nykyään sen sijaan käytetään nippusidettä. Onko kukaan tehnyt sitä nippusidepatenttia, mihin se laitetaan ?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.12.2009 19:36

no toivottavasti vuoden vois olla murehtimatta tuota lukko ongelmaa kuskin ovessa. käytin lukko paketin käessä ja tein sinne sen nippuside patentin ja bräkleenillä putsailin ja jotain rasvaa mikä kestää pakkasta eikä oo niin notkeaa ku aseöljy

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 20.12.2009 20:13

Laitetaanko se nippuside siihen samaan kohtaan mihin lisäjousi olisi tullut ? Vai tuleeko se tuon ohjeessa olevan mustan muovisen vivun ja sen alapuolella oleven jousen väliin kiristämään jousta ?
Tuolta muuten löytyy ohje sen lisäjousen asentamiseen :

http://seatclubfinland.com/filet/matti_ ... usopas.pdf

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.12.2009 21:37

ei minusta tullu samaan kohtaan. Pääsen ylihuomenna koneelle niin voin laittaa kuvan ja ohjeet siitä ellei joku muu ehi ensin

käyttäjä
-
Viestit: 141
Liittynyt: 13.4.2008 20:07
Viesti:

ViestiKirjoittaja käyttäjä » 21.12.2009 21:52

Autoglymin Bumber Carea tiivareihin niin ei jäädy.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 22.12.2009 14:20

ei minusta tullu samaan kohtaan. Pääsen ylihuomenna koneelle niin voin laittaa kuvan ja ohjeet siitä ellei joku muu ehi ensin


Juu, ei se tullut samaan kohtaan kuin jousi. Kävin merkkiliikkeen pikahuollossa irrallisen lukon kanssa ja näyttivät mihin ja miten se tulee laittaa.
Eli tuolla ohjeen kuvissa kun näkyy se poikittain oleva musta muovinen vipu.
Otetaan vipu irti ja porataan siihen päähän reikä mikä kulkee hahlossa. Reiästä vedetään pieni nippuside, jolla lukitaan tuo musta muovinen vipu sen alla olevaan metallivipuun siten että musta vipu on aina toisessa ääriasennossa siinä hahlossaan.
Teoriassa tuo kyllä varmaan toimii, miten on käytännössä. Laitoin auton ulos seisomaan, täytyy parin päivän päästä mennä kokeilemaan.
Laita ihmeessä kuva jos viitsit, uskon että on muitakin kiinnostuneita.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 23.12.2009 11:49

nyt olis tuo kuva netissä. eli kuvassa keltainen nuoli osoittaa nippusiteen paikkaa. tuohon valkoiseen muovi vipuun porataan n.3mm reikä ja taas vastoin myös sinisen nuolen osoittamaan kohtaan myös porataan reikä ja vivut lukitaan pienellä nippusiteellä toisiinsa kiinni tuo vasemman puoleinen vipu pääse liikkumaan punaisen nuolen osoittamaan suuntaan ja näin kahva "pitäisi" toimia jatkossa.
ja kun tämä on tehty niin sen jälkeen kunnollinen putsaus esim. jarrukliinerillä ja joku rasva joka ei jäädy pakkasella mutta ei ole myöskään mitään löysää

ps. tuo muovinen vaakasuorassa oleva vipu nousee pois tuolta oikealta esim ruuvimeisselillä.

http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 009031.jpg

HUOM! en ota vastuuta sitten jos joku alkaa itse korjaamaan ja onnistuu tuhoamaan lukkomekanismin jollakin ihmeellisellä tavalla. eli kaikki tekevät tämän omalla vastuulla.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

paineilmaa ja lukkosulaa

ViestiKirjoittaja A-j-P » 23.12.2009 16:19

Itte puhdistan lukot paine-ilmalla ja perään ruutaan lukkosulaa...
Tiivisteihin oon suihkuttanu jotakin crc-silikooni spreitä.
Ovet on sen jälkeen auennut ilman mitään ongelmia.
Nuissa lukkosulissa tuntuu olevan melkoisia eroja kaikista parasta tuntuu olevan joku vanha shellin lukkosula mitä itte oon käyttäny..

JukkaKo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 15.3.2007 20:24

ViestiKirjoittaja JukkaKo » 23.12.2009 18:36

Aseöljyä kannattaa käyttää, voitelee paremmin kuin lukkosula

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 24.12.2009 12:30

Ainakin muutaman päivän kokemuksen perusteella tuo nippusideviritys todellakin toimii !
Uskomatonta että lukkoa ei ole muutettu mitenkään tehtaan toimesta jos tuo on ratkaisu ongelmaan.Ainakin 15v tehty samaa lukkoa ja nyt se jäätymisongelma on selätetty
nippusiteellä :-) Ei olisi vaikea ollut muuttaa tuota lukon mekanismia sellaiseksi että se toimii samaan tapaan kuin tuon nippusidevirityksen jälkeen.
Noh, nykyautoissa se lienee toivon mukaan jo erilainen.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 24.12.2009 14:05

no se on sit eri asia että toimiiko toi todellakin. pitäis olla parempi kuin lisäjousi

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 25.12.2009 1:34

Olisiko seuraaviin kellään hyvää ratkaisua?? Ja autohan on IV-Golf

Olen huomannut, että kun käyttää sisätilanlämmitintä niin sulamisvesi jäätyy kuskin oven alanurkkaan saranapuolelle. Eli siinä nurkassa on iso jäämöykky mikä estää kuskin oven aukaisun. Saadakseen oven auki on jollain puukon terällä tökittävä oven ja lokasuojan välisestä raosta se jää kappaleiksi. Todella kätevää :) Missään muussa automerkissä en ole vastaavaan törmännyt.
Ja seuraava ongelma; niin sisätilanlämmitintä käyttäessä kuin myös lumisateessa ajettaessa lumi sulaa tuulilasinreunoihin ja jäädyttää etuovet kiinni tuulilasiin.

Onko muilla samoja ongelmia? Onko siis uskottava ettei Golffi kelpaa talviautoksi?

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 25.12.2009 2:20

Haeppas tuosta haulla. Löytyy ihan kivasti juttua.

Tyyppivika neloskorisissa, vai pitäiskö sanoa että ominaisuus. Sinne saranan lähelle saa marmorilta jonku muovipalikan mikä estää jään kerääntymisen sinne.

Haulla löytyy edelleenkin. ;)

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 25.12.2009 4:19

Yritin kyllä etsiä. En vaan keksinyt millä hakusanoilla olis löytäny. Jos itse löysit niin et viitsis laittaa linkkiä

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 25.12.2009 10:08

Tässäpä "soluutio" ongelmaan, saattaa olla jonkun verran edukkaampi kuin marmorilla...

Golf IV ovien jäänestopalat:
http://www.slamit.net/product_info.php?cPath=832_1093&products_id=5764

Enriquez
-
Viestit: 114
Liittynyt: 26.6.2009 10:08

ViestiKirjoittaja Enriquez » 4.1.2010 9:46

Itsellä 3golffin lukot niin jäässä että tuskin ennen kevättä aukeavat...

Daatta
-
Viestit: 181
Liittynyt: 10.4.2004 14:16

ViestiKirjoittaja Daatta » 5.1.2010 21:36

Tänään kävi hauska homma kun tulin töistä. Nousin autosta avatakseni autotallin oven, heitin oven kiinni mutta se jäikin jotenkin pänniin eikä mennyt kunnolla kiinni (saranat kohmeessa). Ovea ei saanut auki, kahva veti tyhjää. Ovi ei mennyt myöskään kiinni, vaan kolisi lukkolaitetta vasten. Auto muut ovet olivat takalukossa. Leonissa ne avautuvat erikseen napista, mutta nyt auto kävi ja avain siis virtalukossa... No sisältä hakemaan vara-avainta, jolla jäätyneen lukkopesän sai tuurilla sen verran taipumaan, että pääsi autoon sisään. Mutta ei olisi paljon naurattanut jos tuo olisi käynyt jossain muualla kuin kotipihalla.

Mitä voiteluainetta ovien saranoihin kannattaisi ruiskuttaa, jotta kulkisivat pakkasillakin?

Myös tankin luukun avausmekanisti on aina jäässä, jos luukun saakin auki niin kiinni se ei enää mene... Myös takaluukun kahva tahtoo jäätyä pienestäkin kosteudesta liikkumattomaksi. Silikonia olen ruiskutellut mekanismeihin, mutta ei taida sekään pakkasessa toimia.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 5.1.2010 21:45

Tässäpä "soluutio" ongelmaan, saattaa olla jonkun verran edukkaampi kuin marmorilla...

Golf IV ovien jäänestopalat:
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5764


Ja seuraava ongelma; niin sisätilanlämmitintä käyttäessä kuin myös lumisateessa ajettaessa lumi sulaa tuulilasinreunoihin ja jäädyttää etuovet kiinni tuulilasiin.


Palataas taas tähän. Kävin huvikseni kyselee merkkipuljusta noita "jäänestopaloja" ja vastaus oli, että "enpä oo ikinä moisista kuullutkaan". Siihen perään kysymään vielä tuosta ovien jäätymisestä kiinni tuulilasiin, johon tuli suunnilleen sama vastaus. Tosin nyt alkoi sitä heppua jo hymyilyttämään siellä tiskin takana. Elikkäs; onko kenelläkään kertoa tuohon jälkimmäiseen ongelmaan jotain toimivaa ratkaisua

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 6.1.2010 10:37

Mitä voiteluainetta ovien saranoihin kannattaisi ruiskuttaa, jotta kulkisivat pakkasillakin?


Se aseöljy on ihan hyvä, tai esim. WD-40.


Tuolla juttua jäänestopaloista:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... lf+j%E4%E4

..toi haku on joskus aika mystinen, kun ei meinaa löytyä.. :)

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 11.1.2010 16:20

Tässäpä "soluutio" ongelmaan, saattaa olla jonkun verran edukkaampi kuin marmorilla...

Golf IV ovien jäänestopalat:
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5764

Itse kävin tilaamassa moiset "palikat" merkkiliikkeestä hintaan 5,20€/kpl. Tosin oma työ siinäkin oli. Ensin soitto Laakkoselle (Varkaus). Siellä varaosamyyjä nauroi vaan kun kerroin ongelmasta. Olin kuulemma ensimmäinen kenellä on moinen ongelma ja koskaan hän ei ollut moisesta kuullutkaan. Tuumasi vaan ettei sinne oven väliin ole mitään "jäänestopaloja" olemassakaan. Tältä foorumilta nappasin varaosanumerot ja lampsin samaisen kuikelon tiskille osia tilaamaan ja kas kummaa. Sieltähän sellaiset löytyi. Hieman nolona oli heppu ja tuumasi vaan ettei koskaan ole moisia myyty ja siksi ei ollut niistä kuullutkaan. Että silleen! Hyvää palvelua

Misanthor
-
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2006 0:32

ViestiKirjoittaja Misanthor » 11.1.2010 20:41

Laitoin avaimet lukkoon ja käänsin. Aukes kun kesällä. Paskoja vehkeitä nää volkkarit. :(

Kuva

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 11.1.2010 22:08

Itsellä tossa Mk3 oo ollu mitää vikaa lukkojen kanssa...

Tosin johtuisko siitä kun ostin ekalta omistajalta joka piti AINA autoa tallissa eikä siis käyttänyt lukkosulaa koskaan? :)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 12.1.2010 9:49

Odota nyt hetki niin kyllä se totuus paljastuu :) Kävin viikonloppuna töissä ja ajoin auton halliin sulamaan, oli meinaan sellasessakin ahtojäässä koko laite.
No puolisen tuntia siellä oli eli jäät suli pois mutta märkänä ajoin kotiin jonka jälkeen ovet oli hieman tahmeat mutta toimivat silti.

Kait sulla on kauko-ohjattu keskuslukitus? Jos ei niin asenna jo.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.1.2010 10:13

Jos auton sulattaa pakkasella, sen pitäisi antaa kuivua kunnolla ennen takaisin ulos vientiä.
Viikonloppuna tultiin lautalla Maarianhaminasta Turkuun. Autokannella oli kahdeksan astetta lämmintä. Kun oli vähän aikaa ajettu sisämaahan päin ja huoltiksella yritettiin autosta pihalle, piti ovet potkia auki, olivat jäätyneet kiinni.

Naskali
-
Viestit: 4
Liittynyt: 24.1.2008 22:33

ViestiKirjoittaja Naskali » 22.1.2010 10:34

Saako IV golfin PA-luukun auki muuten kuin tuolla keskikonsolissa olevalla napilla? Muistaakseni ainakin mk3 golfissa luukun sai auki takakontin puolelta, mutta tässä en nyt ainakaan äkkiseltään löytänyt paikkaa, miten sen saisi auki.

Lukon avaava moottori kyllä surisee, mutta ilmeisesti lukon "kieli" on jäätynyt kun luukku ei aukene.

Eekoo
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.4.2009 18:41

ViestiKirjoittaja Eekoo » 22.1.2010 14:46

Takakontin pahveja kun raottaa niin näkyy metallitanko, mistä nostamalla aukeaa luukku. Vaatii vähän näppäryyttä ja pitkää pinnaa..

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 22.1.2010 17:18

B3 passat /lukot = mk2, kentis mk3?) lopetti lukkojen renaamisen, kun sain kunnolla ne kuivattua JA sen jälkeen jokainen kahva käytettiin irti JA kahvaan, sen reiästä näkyviin mekanismeihin sekä oven lukkomekanismiin ruiskutettiin runsaasti +60- -40C ominaisuudet omaavaa sitkostettua vaseliinia. Ennen jos/kun aukes ovet, niin ei yleensä saanut kiinni ennen kuin lämpeni hieman. Kahvat jäätyilivät ulos ja välillä meni niin et ovi aukesi, ja meni kiinni, muttei auennut kuin sisältä.

juicy
-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.3.2004 19:00

ViestiKirjoittaja juicy » 22.1.2010 19:51

Cordossa aiempina talvina ollut ongelmaa etuovien lukkojen jäätymisen kanssa. Syksyllä porasin oveen pienen reiän josta saa aseöljyä (yms.voitelevaa) suoraan mekanismeihin. Koko talvena ei ole ollut enää mitään ongelmia.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 4.2.2010 17:47

Kyllä oli itkunsekaista naurua tässä yksi päivä, kun meidän '95 Passatilla lähdin normaalisti kauppaan ja paikanpäällä ei kuskin ovi enää auennutkaan, rispektisti apparin kautta autosta pois ja myös takaisin sisään - veikatkaa moniko katsoi silmät pyöreänä ? ;) Emännän '99 Polon lukkojen kanssa tullut myös tapeltua ihan tarpeeksi siinä missä oma '97 Golfinikin. Sisälämppäriä näyttämällä saatu kyllä kaikkien edellä mainittujen lukot & ovet taas toimimaankin, että ei voi kuin sellaista suositella kaikille keillä on vaikeuksia ovien & lukkojen kanssa. :)

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 4.2.2010 18:03

Kyllä oli itkunsekaista naurua tässä yksi päivä, kun meidän '95 Passatilla lähdin normaalisti kauppaan ja paikanpäällä ei kuskin ovi enää auennutkaan, rispektisti apparin kautta autosta pois ja myös takaisin sisään - veikatkaa moniko katsoi silmät pyöreänä ? ;)

Ex Skeidaan (Ocu -97) kömmin kerran takaluukun kautta, onneksi ilmeisesti ei ollut katsojia, kun ei kuulunut kommentteja...
Nykyisen (passat 01 sedan) kanssa odotan tuota jännityksellä, kuinka suksiluukusta sopii kömpimään sisään =D

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 4.2.2010 20:06

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jami
-
Viestit: 120
Liittynyt: 17.9.2006 21:19

ViestiKirjoittaja jami » 5.2.2010 18:17

Omassa G3 Cabrioletissä jäätyi molemmat ovet. Viime viikko sitten irroitin lukot ja tein sinne nippuside virityksen joka poistaa kiinni juuttumis ongelmat. Nyt toimii paremmin kuin uusi.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 5.2.2010 20:09

Kyllä se nippuside viritys on n.1,5kk kokeilun perusteella toiminut! Sinne jäivät murheet lukkojen kanssa.Ovet on auenneet aina tuon jälkeen. Hyvin pienellä työllä pääsee eroon isosta ongelmasta.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa