Valohoitoa kirjaimellisesti?
Valvoja: ffp jäsenet
Valohoitoa kirjaimellisesti?
Aattele jos olisit ostanut Jettan, tai Jetan. Sellaisen uusikorisen. V-korimallin. Hopianharmaa, ja vielä manuaalilaatikolla.
Sitten siitä porsii, sanotaan nyt vaikka, vaihdelaatikko. Noh, sen verran uusi auto, että jos takuu ei korvaa, niin ainakin tuotevastuulaki toimii.
No sitten auto menee pajalle, ja sitä korjataan siellä. Sitten yhtenä päivänä menet sattumalta Volkkari-liikkeen ohi, ja huomaat että "jaaha, kiva että näkyy olevan homma käynnissä, pelti auki joten siellä on varmaan työt kesken".
Niin että oisko paskamaista huomata, että autosi on seissyt ilman vaihdelaatikkoa ainakin kolme päivää kaatosateessa tälviisii?
Auto ei siis ole minun, enkä siksi näytä rekkaria, mutta fakta on, että ajoin menneenä torstaina muuan VW-liikkeen ohi, ja katsoin että "jaaha, siellä on Jetta pelti pystyssä ja moottorinkannatuspukki paikallaan. Pihalla. Onpa jätkillä kiire sen kanssa."
Sitten tänään lauantaina käväisin ihan kyseisessä liikkeessä, ja se sama Jetta oli siellä pelti auki, sama teline paikallaan. Ja tässä välissä on satanut sitten vallan hiton monta kertaa ja kaatamalla vettä. Ja Jettassa konepelti auki, eikä vaihdelaatikkoa paikallaan. Melkoinen määrää raakaa rautaa, sähköliittimiä sun muuta on aika kivasti siellä taivasalla ja näkyvillä, ja kohtalaisesti pintaruostettakin on jo kehittynyt.
Että jos näyttää sinun autoltasi, niin olisin huolissani.
Sitten siitä porsii, sanotaan nyt vaikka, vaihdelaatikko. Noh, sen verran uusi auto, että jos takuu ei korvaa, niin ainakin tuotevastuulaki toimii.
No sitten auto menee pajalle, ja sitä korjataan siellä. Sitten yhtenä päivänä menet sattumalta Volkkari-liikkeen ohi, ja huomaat että "jaaha, kiva että näkyy olevan homma käynnissä, pelti auki joten siellä on varmaan työt kesken".
Niin että oisko paskamaista huomata, että autosi on seissyt ilman vaihdelaatikkoa ainakin kolme päivää kaatosateessa tälviisii?
Auto ei siis ole minun, enkä siksi näytä rekkaria, mutta fakta on, että ajoin menneenä torstaina muuan VW-liikkeen ohi, ja katsoin että "jaaha, siellä on Jetta pelti pystyssä ja moottorinkannatuspukki paikallaan. Pihalla. Onpa jätkillä kiire sen kanssa."
Sitten tänään lauantaina käväisin ihan kyseisessä liikkeessä, ja se sama Jetta oli siellä pelti auki, sama teline paikallaan. Ja tässä välissä on satanut sitten vallan hiton monta kertaa ja kaatamalla vettä. Ja Jettassa konepelti auki, eikä vaihdelaatikkoa paikallaan. Melkoinen määrää raakaa rautaa, sähköliittimiä sun muuta on aika kivasti siellä taivasalla ja näkyvillä, ja kohtalaisesti pintaruostettakin on jo kehittynyt.
Että jos näyttää sinun autoltasi, niin olisin huolissani.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mjaa... Eikös konetila periaatteessa pitäisi olla sadevedenkestävä? Jollainhan ne pestäänkin ja virranjakaja joskus muistetaan peittää?
Kaikki liittimethän nykyään tuntuu olevan kumitiivisteellä, mutta ei toi kyllä hyvältä tunnu.
Jos tunnet kaverin niin sano että heti menee liikkeeseen valittamaan jos pienintäkään sähkövikaa tulee.
Kaikki liittimethän nykyään tuntuu olevan kumitiivisteellä, mutta ei toi kyllä hyvältä tunnu.
Jos tunnet kaverin niin sano että heti menee liikkeeseen valittamaan jos pienintäkään sähkövikaa tulee.
No juu, mutta sadeveden koostumus ja happamuusaste lienee ihan toinen kuin moottorinpesuaine/kraanavedessä. Ja vauhtipyörä tuolla nyt ainakin oli jo hyvän matkaa ruosteessa, jos ei muuta. Kaikki suojamuovit puuttui tietysti koneen päältä.
Kyseistä kaveria en tiedä enkä tunne ollenkaan, eihän sitä tiedä vaikka kyseinen auto olisi henkilökunnan jäsenen kulkupelejä. Mutta silti, en mä nyt konepeltiä auki jättäisi päiväkausiksi sateeseen semminkin jos sieltä puuttuu reilusti osia?
Kyseistä kaveria en tiedä enkä tunne ollenkaan, eihän sitä tiedä vaikka kyseinen auto olisi henkilökunnan jäsenen kulkupelejä. Mutta silti, en mä nyt konepeltiä auki jättäisi päiväkausiksi sateeseen semminkin jos sieltä puuttuu reilusti osia?
Voi herran jestas sentään. Tuonne vauhtipyörään pääsee vettä vesisateella ja moottorin pesussa, joten kyllä sekin vesipesun kestävä tuote on. Kyllä jeesustelullakin pitäisi joku raja olla. Jotenkin tulee jo mieleen keltaisen lehdistön "isot lööpit maksoi mitä maksoi" meininki
Yhtään kyseistä asiaa tuntematta uskoisin tilanteen menneen jotenkin näin:
Auto tulee korjaamolle, veto kateissa.
Todetaan ettei voima välity. Vika joko kytkimessä tai vaihdelaatikossa.
Otetaan laatikko pois, todetaan vaikkapa kytkimen olleen ehjä, tilataan uusi vaihdelaatikko.
Toimitusaika 1 vko, auto ulos odottamaan uutta osaa, koska korjaamotiloissa ei ole tilaa seisottaa autoja, joihin ei mitään tehdä.
Moottori ei pysy paikallaan ilman tukea, joten konepeltiäkään ei saa kiinni.
Autojen sähkösysteemit ovat olleet jo useampia kymmeniä vuosia sellaisia, että autoja voi säilyttää ulkona. Konepelti auki tai kiinni. Jormalainenkin voi vaikka vilkaista seuraavan kerran vesisateella ajamisen jälkeen autonsa konehuoneeseen, ja todeta, että sehän pääsee kastumaan vaikka konepelti on kiinnikin.
Yhtään kyseistä asiaa tuntematta uskoisin tilanteen menneen jotenkin näin:
Auto tulee korjaamolle, veto kateissa.
Todetaan ettei voima välity. Vika joko kytkimessä tai vaihdelaatikossa.
Otetaan laatikko pois, todetaan vaikkapa kytkimen olleen ehjä, tilataan uusi vaihdelaatikko.
Toimitusaika 1 vko, auto ulos odottamaan uutta osaa, koska korjaamotiloissa ei ole tilaa seisottaa autoja, joihin ei mitään tehdä.
Moottori ei pysy paikallaan ilman tukea, joten konepeltiäkään ei saa kiinni.
Autojen sähkösysteemit ovat olleet jo useampia kymmeniä vuosia sellaisia, että autoja voi säilyttää ulkona. Konepelti auki tai kiinni. Jormalainenkin voi vaikka vilkaista seuraavan kerran vesisateella ajamisen jälkeen autonsa konehuoneeseen, ja todeta, että sehän pääsee kastumaan vaikka konepelti on kiinnikin.
Vesisateessa seisottamisessa on sellainen pointti, että moottorin oma lämpö ei kuivata paikkoja kuten ajon jälkeen, joten kosteus pysyy pitempään ja siten ollen ruosteelle alttiit kohteet ruostuu. Mutta vaikuttaako auton toimivuuteen jatkossa mitenkään en ota kantaa. Kuitenkin konehuoneen puolella olevat vermeet ovat jossain määrin tehty kestämään kosteutta/vettä.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
kertoo se jotakin huoltoliikkeen tasosta ruostui osat tai ei. Kaverin firmassa ei ainakaan toimita noin vaan konepelti auki olevat autot majailee sisällä vaikka tilaa on niukahkosti. Pikkupajat ei uskalla elää noin välinpitämättömästi toisten omaisuutta kohtaan, kun niiltä menee leipä jos tuollaista ohikulkijat pääsee näkemään...
Elikkäs
Golf 2.0 TDI 4 motion
PostPosted: 6.9.2009 7:47 Post subject:
Sadevesi on puhtaampaa kuin hanasta saatava vesi.
Mutta silti konetilan liotus ei liene järkevää.
Sadevesi ei ole puhtaampaa kuin juomavesi yleisesti, sadevesi kerään ilmasta kaikkia epäpuhtauksia ja myrkkyjä mukaansa tippuessaan siitä johtuu sateen jälkeinen raikkaus kun ilma on puhdasta hetken.
Mitä tohon peltiauki säilytykseen tulee niin vaikka ei välttämättä vaikuta mihinkään toimivuuteen niin silti näyttää vähän hassulta kun auto on pihalla sateessa pelti auki. Jos kattoluukku hajoaa niin tuskin sitä autoa ilman luukkua suojaamatta pidettäis ulkona vaikka kyllähän se sisusta kuivaa joskus ja tuskin edes vauriotuu :D
Olishan tuon tietty voinut hoitaa niinkin, että öljypohjan alle olisi laittanut jonkin tuen (jakkaran tms.) ja laskenut koneen sen varaan, tuon moottorituen olisi saanut hyötykäyttöön, ja pellin kiinni.
Ja se vauhtipyörä ym osat ruostuisivat siellä ihan yhtä lailla vaikka pelti olisi kiinnikkin, kyllähän ilmankosteus jo sinällään ruostuttaa osia, vaikkei sinne suoraan sataisikaan.
Ja se vauhtipyörä ym osat ruostuisivat siellä ihan yhtä lailla vaikka pelti olisi kiinnikkin, kyllähän ilmankosteus jo sinällään ruostuttaa osia, vaikkei sinne suoraan sataisikaan.
Ja sinäkö luulet, ettei konehuone pääse kastumaan muuten kuin pellin auki ollessa korjaamon pihalla?
Ei esim Salmen kertoman ilmankosteuden ansiosta joka aamu näin syksyllä, tai vesisateella, tai lumisateessa?
Mutta pääasiahan näissä keskusteluissa yleensä on, että päästään joku (yleensä merkkihuolto) haukkumaan oli perusteita tai ei.
Ei esim Salmen kertoman ilmankosteuden ansiosta joka aamu näin syksyllä, tai vesisateella, tai lumisateessa?
Mutta pääasiahan näissä keskusteluissa yleensä on, että päästään joku (yleensä merkkihuolto) haukkumaan oli perusteita tai ei.
Heikki joo uskon että kyllä että tuskin se katto luukku auki ainakaan parantaa minkää toimimista, mutta tuskin sinäkään uskot että toi pelti auki sateessa seisottaminenkaan ton auton luotettavuutta ja toimivuutta parantaa....?
No ei varmasti paranna, eikä kyllä parane vaikka säilytettäisiin kuivassa sisälläkin.
Rolle kirjoitti:Mutta pääasiahan näissä keskusteluissa yleensä on, että päästään joku (yleensä merkkihuolto) haukkumaan oli perusteita tai ei.
Oletko oikeasti sitä mieltä, ettei tuota Jettaa voisi säilyttää hieman toisinkin? Kyllä mielestäni tämä on hyvä esimerkki merkkihuoltojen (oletan, että kyseessä on sellainen) välinpitämättömyydestä toisen omaan.
Voisi toisinkin säilyttää, mutta ei tuosta kyseisestä säilytysmallista (olettaen että osia odotellaan tosiaan muutama päivä) mitään haittaakaan ole. Auto ei tuosta huonone vähääkään verrattuna siihen, että moottori olisi jonkun pukin päällä ja konepelti alhaalla, tai verrattuna siihen, että se täysin ehjänä seisoisi viikon omistajansa pihalla ajamattoma, kun omistaja on lomalla Pattajalla.
Rolle
ffp jäsen
Golf 1, 2, 4 ja Eos
New postPosted: 8.9.2009 7:38 Post subject:
Ja sinäkö luulet, ettei konehuone pääse kastumaan muuten kuin pellin auki ollessa korjaamon pihalla?
Ei esim Salmen kertoman ilmankosteuden ansiosta joka aamu näin syksyllä, tai vesisateella, tai lumisateessa?
En luule vaan tiedän että konehuone kyllä kastuu muulloinkin mutta ei ehkä ihan samalla tapaa. Tuskin sinäkään rolle sateeseen jättäisit eoksesi peltiä auki jos sataisi ja joutuisit tehdä siihen jotain remonttia niin luulempa että joko siirtäisit auton suojaan tai suojaisit kone huoneen jollain vaikka siitä ei mitään haittaa sitten olisikaan...!?
Auto ei tuosta huonone vähääkään verrattuna siihen, että moottori olisi jonkun pukin päällä ja konepelti alhaalla, tai verrattuna siihen, että se täysin ehjänä seisoisi viikon omistajansa pihalla ajamattoma, kun omistaja on lomalla Pattajalla.
Väitätkö että jos auto seisoo esim. 3 päivää sateessa noin olisin vähemmän haitallinen kuin se että se seisoo 7 päivää ehjänä luukut kiinni pihalla? vai ymmärsinkö tekstin väärin?
Ennemmin olisin huolissani siitä, että tuosta saattaisi osia kadota konehuoneesta aika paljon helpommin kuin vieressä seisovasta autosta jossa konepelti on kiinni. Tuollainen matala verkkoaita ei paljon hidasta..
Aikuisten oikeesti, se sadevesi ei sitä konetta turmele, jos konehuoneessa on kaikki vermeet paikallaan (eli vesi ei pääse suoraan sähkölaitteille / moottorin sisälle jne).
Aikuisten oikeesti, se sadevesi ei sitä konetta turmele, jos konehuoneessa on kaikki vermeet paikallaan (eli vesi ei pääse suoraan sähkölaitteille / moottorin sisälle jne).
Olenpa joskus ostanut sellaisenkin auton, joka on seissyt lähes puoli vuotta moottori auki vesisateessa ja tuulessa ja tuiskussa, ja tuon jälkeen vaimokulta on kurvaillut työmatkoja Golfin romun kanssa ilman minkäänlaista murhetta lähes 100 tkm.
Ei siinä kyllä niin lukenut, vaan niin että konepelti auki seisottaminen on yhtä haitallista tai haitatonta kuin konepelti kiinni seisottaminen, mutta en mä jaksa kinata. Pointti varmaan tuli selväksi. Aiheella haettiin vaan sensaatiota faktoista välittämättä, kuten keltaisella lehdistölläkin on tapana.
Väitätkö että jos auto seisoo esim. 3 päivää sateessa noin olisin vähemmän haitallinen kuin se että se seisoo 7 päivää ehjänä luukut kiinni pihalla? vai ymmärsinkö tekstin väärin?
Ei siinä kyllä niin lukenut, vaan niin että konepelti auki seisottaminen on yhtä haitallista tai haitatonta kuin konepelti kiinni seisottaminen, mutta en mä jaksa kinata. Pointti varmaan tuli selväksi. Aiheella haettiin vaan sensaatiota faktoista välittämättä, kuten keltaisella lehdistölläkin on tapana.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa