Viimeisimmät kujeet: huollot, säädöt yms.

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Presterin
-
Viestit: 153
Liittynyt: 20.10.2008 21:24

Viimeisimmät kujeet: huollot, säädöt yms.

ViestiKirjoittaja Presterin » 3.4.2009 21:59

En ainakaan heti löytänyt tällaista aihetta, tarkoituksena on kertoa/esitellä/ylpeillä mitä on viimeaikoina saanut aikaan autolle/mopolle/moottoripyörälle/kämpälle. Kaikilla ei kuitenkaan varmaan mitään projektiaihetta ole.

Ei siis mitään "Vetäsin tossa pari pulloo keppanaa ja otin tirsat sohvalla."
Viimeksi muokannut Presterin, 4.4.2009 13:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Presterin
-
Viestit: 153
Liittynyt: 20.10.2008 21:24

ViestiKirjoittaja Presterin » 3.4.2009 22:00

Aloitan nyt sitten itse. ;)

Keväisten kelien kunniaksi askartelin putkenpäät:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuvissa näkyvät vain varsinaiset ulostulot, jatkeeksi on hitsattu 40,2mm putkea (sisähalkaisija 38,2, joissa molemmissa kaksi pidätinruuvia kierteytettynä putkeen. Isompi putki on 48mm (sisähalkaisija 44mm), molemmat putket ja pidätinruuvit umpirosteria, hitsattu rosterilangalla. Isompi putki hiottu tasaiseksi sorvissa 400 paperiin asti, sitten kiillotettu kiillotusvahoilla ja huopa/kangaslaikoilla. Myös taaemmalle kannakkeelle joutui tekemään hieman kikkailuja, koska muuten suorat päät eivät olisi mahtuneet helman alta. Siihen tarvittiin M8x35 pultteja 2kpl, 8mm prikkoja 4kpl ja M8 muttereita 2kpl. Hapokkaita tietenkin.

Olishan nuo voinut tehdä isommastakin, mutta ihan hyvä noin.

ramiv
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.10.2003 10:00

ViestiKirjoittaja ramiv » 3.4.2009 22:46

Vakkarin viiksi asennettu, seuraava menis paaljon nopeammin..

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 3.4.2009 22:51

1963 pappatunturi työn alla. tänää sain koneen kiinni ja pientä "hifistelyä"

Hes-su
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.9.2008 16:05

ViestiKirjoittaja Hes-su » 3.4.2009 23:04

Viimeviikonloppuna askartelin alustasarjan auton alle. Samassa rytäkässä vaihdoin myös alapallot, yläpään laakerit ja raidetankojen päät. Täällä jotain kuvia hommasta...

Tänään sitten pesin ja vahasin auton ja heitin kesänakit alle =)

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 4.4.2009 7:52

Eikös vastaavaa ketjua yritetty joskus perustaa? Lukkoon taisi mennä jos muistan oikein?

No joka tapauksessa, jettaan vaihdoin pyöränlaakerin ja tallikaverin auto hinattiin maalaamoon.

Edit. Löytyhän se. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=82620&highlight=mit%E4+t%E4n%E4%E4n

Presterin
-
Viestit: 153
Liittynyt: 20.10.2008 21:24

ViestiKirjoittaja Presterin » 4.4.2009 9:12

Jaha, tais tääkin idea sitten syntyä kuolleena. :|

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 4.4.2009 10:49

Ei mielestäni huono topikki, mikäli taso pysyy "hyvänä".

Eli kunhan ei tuu juttuja, joissa kerrotaan, että "kävi siwassa. Ostin purkin maitoa ja HK:n sinisen..."

Mielelläni seurailen muiden aikaansaannoksia, kuten topikin aloittaja teki mielestäni ihan mallikkaan postauksen. Vieläkö olisi ollut ennen ja jälkeen kuvat. Ei muuta ku juttua kuvien kera! Varsinkin, jos on auto vahattu, niin olisi mukava nähdä ennen ja jälkeen kuvat.

Tää oli taas vaan mun mielipide, mutta ei kannata varmaan vielä haudata ajatusta tällaisesta topikista. On niitä PALJON turhempiakin topikkeja...
Näistähän jutuista/kuvista voi saada kipinän tai hyviä ideoita lähteä itsekkin jotain väsäämään.

Presterin
-
Viestit: 153
Liittynyt: 20.10.2008 21:24

ViestiKirjoittaja Presterin » 4.4.2009 13:04

Vieläkö olisi ollut ennen ja jälkeen kuvat.


Eihän sitä tohkeissaan mitään ennen-kuvia joutanut ottamaan. :D

Kai kaikki tietää millaiset Boran/Golfin vakioulostulot on, sellaiset alaspäin käännetyt ruosteiset pillit. :P

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 4.4.2009 13:11

Mun puolesta tämä saa jäädä auki, jos pysytään autoharrastuksessa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 4.4.2009 14:51

Eilen tuli kesä. Vanteiden osalta nyt ainakin..

Kuva

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 4.4.2009 15:36

Aamulla viideltä ylös ja työpaikalle asennus hommiin.. Eli päivän aikaansaannokset on ylätukivarren vaihto,peilinkuorien vaihto,penkkien pesu,vahaus ja kesä pyörien vaihto.. Aikaa meni 7h ja lopputulos hyvä lukuunottamatta hajonnutta peilin lasia ja katkennutta ylätukivarren pulttia=)

Tossa ois kuva päivän lopputuloksesta..
Kuva

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 4.4.2009 16:59

kuvia ei vielä ole, mutta äskön sain valmiiksi boran etuvaloihin joey-modin.

eli kaikki turha heijastamaton maalattiin lämpömustalla. vielä pitäis nuo valojen lasit kiillotella. millä tosta kirkkaasta muovista saa helpoiten naarmut pois? raakasti vaan hiomaanko?

t11ker1
-
Viestit: 26
Liittynyt: 4.3.2009 21:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja t11ker1 » 4.4.2009 17:10

muutama päivä taaksepäin tuli hierastua kakkiksen oink rot takasin torando rotiksi, ja vahattua samalla... vielä kun jaksais loput pinnat hierasta samaan kuntoon.

Ainoa että kolmeovisesta kakkiksesta kaikki ovet on mätiä, ei jaksais niitä hirveesti hieroa kuntoon ;P

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 4.4.2009 17:30

Ainoa että kolmeovisesta kakkiksesta kaikki ovet on mätiä, ei jaksais niitä hirveesti hieroa kuntoon ;P

Rust Rot =D

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 4.4.2009 19:37

Lopputulos hyvä lukuunottamatta hajonnutta peilin lasia


Tuota on ollut liikkeellä... eikö niitä vois vaikka rosterista tehdä ennemmin?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 4.4.2009 19:43

Se peilin lasihan on suorastaan mahoton rikkoa, kun käyttää pidätinhakasten kampeamiseen meisseliä lasin ja kopan välistä tähtäillen. Vielä ku varovasti välillä lasia kääntää, niin saa kaikki irti kammettua. Muuten voi toki hajota.

t11ker1
-
Viestit: 26
Liittynyt: 4.3.2009 21:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja t11ker1 » 4.4.2009 19:48

nani: http://www.cb7tuner.com/vbb/showthread.php?t=34067 vaikka onkin honda forumi, niin IMO aika hyvää juttua muovin kiilottamisesta.

http://www.cb7tuner.com/vbb/showpost.php?p=1702859&postcount=167 <-tuosta "ohjeet" :p
http://autonhoito.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=1_9 ja tuolta aineet :D

No ei vaan, varmaan vastaavia löytyy muualtakin, mutta jos noita orginaalin ohjeen kamoja haluaa käyttää.

edit: vol. 32 http://forums.vwvortex.com/zerothread?cmd=print&id=2485084 <-näemmä tossa hieman seikkaperäsemmät ohjeet :)

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 4.4.2009 21:05

Tuli aika voimakkaasti nykästyä=)
Motonetissä näyttäs maksavan uusi "lasi" 39e

id
-
Viestit: 71
Liittynyt: 24.9.2003 16:46

ViestiKirjoittaja id » 5.4.2009 17:09

Kuva

Näptertelyn puutteessa laitoin kokeeksi ledit rekkarivaloihin. Kuvasta näkyy paskaisen perän lisäksi väriero valkoinen led vs. hehkulamppu.

t11ker1
-
Viestit: 26
Liittynyt: 4.3.2009 21:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja t11ker1 » 7.4.2009 20:00

KW'n 60/60 pudottava alustasatsi tuli ähelettyä kakkiksen alle, etutolpat ainakin meni ihan päin vittu, kun ei ollut sopivaa avainta siihen hassun näköseen pulttiin.

Pitää koittaa keksii ja soveltaa jotain, jahka mä sen uudestaan tunkkaan ylös.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 7.4.2009 20:13

Sain kaarimankelin lainaks ja ajattelin tehdä Audin kaariin hieman lisätilaa. Tuloksena yks mankeloitu kaari, joka sai mielenkiintoisia uusia muotoja --> pakko ostaa uus loksu.
Muita kaaria en sit edes vitutuksissani alottanu mankeloimaan.

No, sit ku saa uuden kaaren ni hieron sen irrallisena kondikseen ja toiseen etukaareen mul onkin jo hyvä ajatus et miten sen saa tehtyä hajottamatta sitä. Sit maalataan molemmat. Oppirahat tuli maksettua...

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 7.4.2009 20:57

Aloin rakentaa Golfiin valojen ja vilkkujen katsastusadaptereita. USA-mallin vehkeessä kun on nuo vilkut ja parkit vähän Suomen lain vastaiset, niin pitää leimaa varten tehdä "pikakiinnitteiset" erikoisjohdot. Tavoitteena on tehdä sellaiset, että nuo vaan napsauttelee paikalleen parissa minuutissa... ja irroittaa yhtä nopeasti.

Edit: Tuollaiset niistä sitten tuli (samanlaiset molemmin puolin):
Kuva

Noilla muutetaan ameriikan huomiovalot ja vilkut melkein laillisiksi vilkuiksi ja parkeiksi, ja toivotaan, että menee leimalta läpi. Lähinnä se lokasuojan huomiovalo ei ole ihan E-hyväksytty vilkku, mutta on se aiemminkin läpi mennyt :)

Ja leiman jälkeen sitten parissa minuutissa pois.

ville1b
-
Viestit: 51
Liittynyt: 14.6.2005 12:20

ViestiKirjoittaja ville1b » 11.4.2009 16:44

Pohjapanssari tuli laitettua golffiin, mallia fixus (sheriff)

Suosittelen kunnon ajoramppeja/monttua/nosturia, ei ollu kiva tehä silleen että vaan toiselta puolelta oli tunkattu ylös siten että renkaan alla oli peltivanne :D

t11ker1
-
Viestit: 26
Liittynyt: 4.3.2009 21:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja t11ker1 » 11.4.2009 19:31

Itse tuli "korjattua" takakontin lukko; tylysti tuli ruuvattua kunnon hakaslukko kiinne, ainoa että sen saa vain tätä nykyä sisältä auki... "harmi" :D

Samalla tuli kurkattua miksi hitossa ikkunan nostimet takeltelee, en kyllä enää kuskin oven jälkeen viittinyt alkaa aukomaan apparin puolen ovea; nostimen vaijeri oli _ruostunut_ poikki -_-'

Samalla tuli ihmeteltyä kahta bemarin peltivannetta, notta meniskö ne auton alle, sitten vaan pitäs löytää kaksi lisää samanmoisia... jos siis menee :P

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 12.4.2009 0:58

vedin pari laastaria leonin nokkapeltiin.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 12.4.2009 9:42

Cupra lippa Shiatiin ja hitsinhitsillä takakontin hifistyksille kiinnityskehikkoa. Kuvia niistä räkäsaumoista on turha odotella :D

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 12.4.2009 12:52

Eilen tuli purettua toisen kakkiksen kattoverhoilu ja muutakin hilpettä. Osaa vaan C-pilarissa olla lujassa nuo turvavyön pultit.

Nimim. kädet tohjona, toinen käsi haavoilla ja toinen käsi melkee kokonaan sininen :D Ja mutteriki pyöristy perk...!

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 12.4.2009 14:53

^Ehdotan amputointia..

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 12.4.2009 19:47

Kevätkiillotusta..

Eli auto tuli 2viikkoa sitten maalarilta ja lopputulos lähes täydellinen Huom! "lähes".
Lakkapinnassa oli aivan pientä väreilyä"vähemmän kun uusissa autoissa" jotka arvelin poistaa pikku hionnalla=)

Homma pyörähti käyntiin auton suojauksella jolla pyrin pitämään pinnat suht siistinä roiskeilta ja hiomapaperin lipsahduksilta.

Itse hionnan aloitin p2000 vesipaperilla ja kovalla hiomatyynyllä jonka jälkeen pinnan ajoin 3000 hiomalaikalla epäkeskon avustamana vettä runsaasti käyttäen.

Kun pinnasta olin saanut miellyttävän myllytin pinnan 3m:mmän keskikarhealla hiomatahnalla ja lopuksi ajoin 3m:mmän hologrammin poisto vahan pintaan,viimeinen silaus eli sinetti oli nielsen liguid gold kovavaha omilla karvaisilla käsillä levitettynä ja vuorokauden lepo sisä tiloissa.

Tulos:
Näin kiiltävää pintaa en ole eläissäni saanut mihinkään vehkeeseen joten voin kylmästi todeta että: Yhtään itseäni kehumatta kaltaistani saa hakea=)!

Huom älä kokeile jos et tiedä autosi lakkapinnan paksuutta,itsellä oli vetäisty liuotinpohjainen lakka aika miehekkään paksuisena.

-Suojausta
Kuva
-Kevyesti kertaalleen hiottuna
Kuva
-Hiontaa
Kuva
-Valmis kiillotettavaksi
Kuva
-Hologrammin ajoa
Kuva
-Edellistä
Kuva
-Valmis pinta ilman kovavahaa!
Kuva
-Tänä päivänä ensipesun jälkeinen lopputulos..
Kuva
Viimeksi muokannut helmut, 23.4.2009 20:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

t11ker1
-
Viestit: 26
Liittynyt: 4.3.2009 21:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja t11ker1 » 12.4.2009 22:30

helmut: Näyttää aivan pirun hyvältä! :O

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 13.4.2009 20:16

Nyt ruikkii kusipoika taas vänkärin puolellekkin. :D

Sen suurempia kertomuksia hommaan käytin kutistesukkaa ja jokamiehen tosiystävää - jeesusteippiä. Ihmettyttää vaan mimmosta lieskaa tuolla konehuoneen puolella on ollu ku puolet letkuista oli ihan tukossa ja sen näkösiä että ovat sulaneet joskus :D

Kuitenkin konepellin suutin uusiksi ja seki löyty sopivasti entisen kakkiksen konepelliltä, siihen sitten pätkä entisen kusipojan letkua ja kutistesukalla yhteen letkujen päät. Helpoinhan tuo olisi ollut kun olisi uusinut koko letku sarjan vaan en jaksanu ruveta tyhjentelee säiliötä :D Jos sitten seuraavaksi laittaisi takarekkarin valot kuntoon

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 14.4.2009 22:19

Perheen molemmat käyttikset pesty ja kesärenkaat alla..

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 16.4.2009 21:03

Soittelin eilen Akelle Turkuun, josko löytyis kirjallisiin aikaa, kun tuli hukattua kortti vuosi aikaa. Tänään aamulla kävin kirjallisen tekemässä ja virheillä 2 + 2 läpi. Teorian jälkeen soittelin autokouluun ja kysyin inssiaikaa, joka sitten hoituikin jo 2 tunnin päähän. Pomo tykkäsi kun pompin edestakaisin töissä.

Eli tänään kortti uusittu.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 16.4.2009 21:12

Audiin pariapykälää isompi pakopesä vaihdettu ja paluuputken öljyvuodot (toivottavasti) korjattu.

Edit1 17.4-09 klo 00:13
Hinattiin vessa tallille takas, rikki meni=jäähdytin-nesteet pisin moottoritietä..

Edit2: 18.4-09 Audi siirretty eilen toiselle tallille, ja otettu kansi irti.
pahvi rikki kolmesta kohtaa, nakujälkiä/kulumaa ja kansi sulanut vesikanavaan, männät luultavasti myös käyttökelvottomia nakujäljistä päätellen..

edit3 19.4
kone purettu, männät rikki muuten ehjää alakerrassa.
Kannesta vielä yksi venttiili palanut+yhdestä kohtaa palanut tiiviste pinnasta reikää=hitsattu, mennessa sulattanut myöskin seetistä siivun..
Osia haettu tunti sitten diileriltä kasa/laatikollinen. Huomenna pitäs saada kansi koneistamoon ja alakerta niputettua, veivilaakereita ja paria tiivistettä vajaa, niin ja se palanut pakoventtiili..
Vauhtipyörään modattu referenssitappi paikalleen, onneksi oli valmis reikä, (PO-metal, Cromoly pyörä)

Edit4. 20.4
Kansi koneistamolla, huomiseksi luvattu takaisin:)
Toivottavasti hitsauksessa ei jäänyt huokoista..
edit4.5 alakerta niputettu muuten mutta veivi laakerit uupuu ja pakoputken muutos aloitettu, rälläkällä

edit5 kansi haettu koneistamolta ja koottu naulat paikalleen ja muutenkin.
Veivilaakerit/lohko koottu muuten jo eilen mutta toinen öp tiiviste uupui, saatu tänään ja alakerta koottu "lopullisesti".
Vauhtipyörä ja kytkin kiinnitetty, lohko nostettu paikalleen.
Jokseenkin perseestä kiristää vauhtipyörän pultit kun kone roikkuu ketjun varassa moottorinosturissa, lipsuu avaimet perkele..
Viimeksi muokannut Opinions, 22.4.2009 22:00. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 19.4.2009 22:26

Tuli tuossa viikonlopun ratoksi vähän laiteltua vanteita kakkosauton vara-autoon. Pekalta löytyi varastoista tuollaiset 14x7" Melberit. Hiukan olivat tosin aikanaan nähneet elämää.

Kuva Kuva Kuva

Keskiöt ovat kohtuullisessa maalissa, niitä ei nyt jaksa alkaa uusiksi maalata. Siksi vain hiukan teippiä suojaamaan maalia ja vanhalla tutulla Nitromorssilla lakat kehältä pois... siis mitä niitä nyt oli jäljellä. Yllättävän helposti lähti, ihan ohut kerros riitti ja parin minuutin päästä sai jo lakat kaapia pois.

Kuva Kuva Kuva

Sitten otetaan avuksi ystävämme Vanhan Ooppelin Vetoakseli ja laitetaan se sorviin kiinni. Tähän sitten vuoron perään pulttaillaan ehostettavat vanteet kiinni, ja haetaan sopiva pyörimisnopeus.

Kuva Kuva Kuva

Isoimmat röpelöt lähtee pois rälläkän hiekkapaperilaikalla ja ihan kolon perälle pääsee paineilmavinkulla. Tämän jälkeen sitten hiekkapaperia karkeammasta hienompaan pikkuhiljaa vaihtaen... sorvi pyörii koko ajan. Välillä tarkistetaan tilanne ja jatketaan tarvittaessa. Itsellä käytännössä 240:stä lähtien vesihiomapaperia, ja vettä ei kannata säästellä. Näitten vanteitten kanssa lopetin tonniseen paperiin. Vähän vielä hienommalla olisi voinut vielä hiukan parempaa jälkeä saada aikaiseksi.

Kuva Kuva Kuva

Loppukiilloitus sitten porakoneeseen kiinnitetyllä rättilaikalla ja tähän tarkoitukseen sopivalla kiilloitusaineella, jota myydään tuollaisina tankoina. Lopputulos melko hyvä. Aavistuksen niissä hiontajälkeä näkyy paikoitellen, kun hiukan laiskotti.

Kuva Kuva

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 20.4.2009 13:40

Tästä se pitäs taas aloittaa
Kuva

Onhan kyseessä kuitekin wolkkarin logolla varustettu toyota :D

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 20.4.2009 17:16

^ onpa miehellä isot kädet kun turbokin näyttää noin pieneltä :)

id
-
Viestit: 71
Liittynyt: 24.9.2003 16:46

ViestiKirjoittaja id » 20.4.2009 18:30

Kuva

Piristystä poljinosastolle jettaan. Otin työvaiheista kuvat ja tein DIY guidet.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 21.4.2009 22:54

Heikki dokumentoinut hienosti vanteiden kiillotuksen :) Itse tuli tehtyä hiljattain sama temppu tosin sorvina toimi keulastaan ilmaan nostettu Golffi. 400-800-1200 vesihiomapaperit + 15 euron porakone ja 15 euron kiillotussetti motonetistä. Vanteiden ilme muuttui huomattavasti vaikka eipä niistä hyviä varmaan saa vaikka yrittäis :)

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 22.4.2009 12:07

Näin eilen autopesun jälkeistä toimintaa joka kannattaa kyllä jakaa kaiken kansan kesken.

Kaikessa lyhykäisyydessään kaveri kuivas S80 volvoa pesun jälkeen IKKUNALASTALLA! Siis kyljet ja kaikki...

Onneksi oli vaan Volvo :)

E: EN ole tuollasesta ikinä edes kuullut joten otetaas vähän takas :)
"oppia ikä kaikki" vai miten se sanonta meni
- Piti vielä kuuklata miltä tommonen lasta näyttää:) Varrellisella ikkunalastan näkösellä se sitä veteli, kuvissa taas noi autonkuivaamiseen tarkoitetut näytti hieman erilaiselta. Jääköön tämä asia sitten arvoitukseksi.

Mä jätän kuivaamatta ennenkun alan noilla raapia, kuivata siis.
Viimeksi muokannut SR2001, 22.4.2009 13:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 22.4.2009 13:39

Vai olisko ollut käytössä autonkuivauslasta. Sellainen on ihan pätevä kuivausväline ihmiselle jonka elämä ei mene pilalle pienistä hiusnaarmuista. Melko monessa autopesulassakin (pesulat joissa pestään asiakkaiden autoja käsin) kuivataan autot tuollaisella lastalla...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.4.2009 13:47

Itse asiassa noin mäkin teen jos vaan viitsin. Sellasella elastisella 40 cm halvalla lastalla. Myötäilee hyvin auton muotoja kun vähän painaa.

Saa suurimmat valumavedet pois isoilta pinnoilta nopeasti jos ei jaksa rätin kanssa nyhrätä. Koita niin tiedät :)

Kaikkiin koloihinhan vesi silti jää, mutta saa mun puolesta jäädäkin.

Niin ja lasta on aina puhdas ettei siitä jälkiä jää jos pintakin on puhdas...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 22.4.2009 14:30

Pistin Eossiin tuollaset Gti polkimet, jotka oli odotellu 10 minuutin asennusinsipiraatiota viime elokuusta saakka tallin hyllyssä.

Ei ne kyllä homosteluammeesta Gti:tä tehneet...

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 22.4.2009 16:03

Hyvähän se on varustautua ennen ratapäivää, ettei vaan tennari lipsu tiukassa tilanteessa.

tiiliskivi
-
Viestit: 90
Liittynyt: 10.1.2009 14:24

ViestiKirjoittaja tiiliskivi » 22.4.2009 21:52

Golf meni eilen katsastuksesta ekalla läpi, ja tästä innostuneena vaihdoin öljyt + suodattimen + kesärenkaat, ja tänään alkoi sitten takakaarien (ja helmojen) ruostekorjaus, huomenissa olis tarkotus laittaa muovikaaret päälle.

hirvonen
-
Viestit: 103
Liittynyt: 31.3.2009 10:24

ViestiKirjoittaja hirvonen » 24.4.2009 10:51

varikko manki saatu käymään.. 180cc twincam + ahdin..:) ihmeen tehokas on kyllä tuollainen kiinan moottori ihan vaparinakin..

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 24.4.2009 22:54

S-Line alusta teki tilaa ja KW3 tuli kietaistua RS4 takavakaimen kera B6:n alle ;) Etupään tukivarsisto päivitettiin kokonaisuudessaan uusiksi. Vielä olisi hieno säädön tekeminen kohti tonttia ;)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 25.4.2009 1:18

Asentelin tuossa päivällä Golfiin Vibroplastia reilun paketin per ovi. Täytyy sanoa, että melko huomattava ero, etenkin midbassotoistossa. Ja hiljenihän tuo ajomelukin tietty hieman.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 25.4.2009 19:53

Kirjoitetaanpas tänne.
Nuot Pasuunan "ilmasuutinten" valot on ollut pimeänä (ainakin viime syksystä, kun ko. kikkareen hommasin) ja lopultakin sain uskallusta (parin bissen jälkeen) repiä irti tuon keskimäisen suulakkeen irti (vaatii ainakin maallikolta rohkeutta) =D
Lamppuhan vaihtui mutta eikös p****** ollut toinenkin pimeänä ja nyt odotellaan harmaata arkea, että voi hakea toisenkin polttimen...
ps. varaosatiskillä lukivat tuota AKTE:a kuin piru raamattua ja sanoivat ettei keskellä ole kuin yksi polttimo...

poffi
-
Viestit: 86
Liittynyt: 21.9.2007 21:30

akte.

ViestiKirjoittaja poffi » 26.4.2009 18:49

tarkoitat varmaan etkaa. ei ole mitään aktea! lämmönvaihto vivustossa on yksi 1,2w polttimo sen nopeuden säätö namiskuukkelin alla joka lähtee vetämällä irti. ilmasuuttimissa on omat polttimot joissa on musta neliskanntinen kanta ja niihin ei polttimoita saa erikseen. niin ja vinkiksi viimeisissä 3b malleissa niihin ei tule johtoja. eli niissä ei enää ole valoja.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 26.4.2009 19:03

Nimenomaan nuo "kanttikantavalot", AKTE:n mukaan määrä on kolme, ja omien laskujeni mukaan neljä :/
Kikkareeni on '01 3BG climatronicilla, jossa onneksi valo toistaiseksi loistaa...

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 26.4.2009 22:14

Tuli vkl aikana nostettua passatti 4 pukin päälle ja revittyä jarrut remonttiin (perusläpikäynti)
Katsastuksessa kun menivät huomauttamaan etuletkuista niin ne tuli vaihettua jo viikolla mutta ajattelin että katon kaikki läpi kun "sopiva hetki" koittaa.
Levyihin oli kertynyt hieman olaketta sisä ja ulko kantille ja ruostetta ulkoreunaan. Ne tuli sitten rapsittua pois ja hieman maalia päälle...
harmi että huomasin lauantaina n. klo 14 että takapalat pitäis vaihtaa, ja autonhan pitäisi olla ma aamusta ajossa... Vanhoilla mennään.
Satulat maalasin kuumakestomaalilla ja lopuksi vaihdoin vielä jarrunesteet.
Käsijarrunkin säädin tasaisemmaksi. On muuten tuon säädön valmistelu hommat aikamoiset kun piti purkaa keskikonsoli pois autosta ja vielä auton alle mennä säätämään, on keksitty laittaa pakoputken lämpösuojan alle nuo säädöt. Säätö n. 5 min ja valmistelu 1h.
Saipahan jotain aikaseksi tänäkin viikonloppuna.

t11ker1
-
Viestit: 26
Liittynyt: 4.3.2009 21:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja t11ker1 » 5.5.2009 21:05

Golopalloon tuli ikkunan nostimet vaihdettua, ja varaosa ovet menee vasaran alle, eli pinta peltiä uusiksi tarvis alkaa taikomaan :P

Sitten ilmeisesti termari ja/tai vesipunppu porsinut, varmaankin termari kun hikoilee jostain nestettä pihalle ihan v*tusti, no termari kehiin ja ihmetellään sit :p

Ohjaustehostinkin "lähti", nesteet oli suklaanruskeeta ja tehostin pätki = nesteet ulos ja remmi poikki, pitäs keksii jotain fiksumpaa tilalle... kuten täyttää nesteet ja uusia hihna ;)

Samalla tuli spotattua notta on tuulilasin karmi/kehiys mikä lie läpimätä paska :D näkee komiasti sadevesikaukaloon kuskin paikalta *köh*.

Kaikkee kivaa saa tohon "käyttikseen" puuhastella, jos sil mielii ajella :p

t11ker1
-
Viestit: 26
Liittynyt: 4.3.2009 21:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja t11ker1 » 13.5.2009 21:39

hopsansaa, alkaa mennä usko näihin vagin vehkeisiin, nyt sitten golfin pommista vuotaa diesel pumppu, voi tätä riemuu ja onnea...

Pitäs keksii millä sen kohdan paikallsitaa ja onko pahakin rasti korjaa, ilmeisesti se vuotaa jostain nestepään(oli: jakosuuttimen) tms. o-renkaasta.

Eli onko mahdollisesti jotain pumppujen korjaus-sarjoja saatavilla noihin kikottimiin? ja kannattaako edes alkaa korjaileen, jos suosiolla ettii sopivan vastaavan?

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 1.5.2010 20:55

Tuli tuossa vietettyä 7 tuntita kälyn auton kimpussa.
Sisusta oli "aika karseassa" kunnossa. Milloin lie viimeksi putsattu mitään sisältä.

No olipa mukava puunailla ku näkyi työn jälki hyvin...

Seuraavanlainen operaatio tuli suoritettua:

-Imurointi
-Penkkien ja lattiamaton pesu kärsserin omalla aineella ja lisäksi piti käyttää pinelineä ja harjaa moneen paikkaan.
-Penkkien ja lattian huuhtelu vedellä.
-Sitten mentiin Tiksin nesteelle ulkopuolen pesu suorittamaan.
Ulkopuolelle huuhtelu, pineline, huuhtelu, pesu, huuhtelu ja kuivaus.
-Muoviosien puhdistus mikrokuitu liinalla ja tolu-vedellä.
-Lasin putsasin jollain turtelwaxin lasinpesusumutteella.
-Muoviosia ehostettiin ValetPro Protectantilla, jota voi hyvin käyttää sisätiloihin renkaisiin ja moottoritilaan.
-Lasien ulkopinnoille laitoin turtlewaxin 5sateesta.

Hinkuttelun jälkeen oli aika luovuttaa auto omistajalleen, ja kyllä oli tyytyväinen... =)

Yritin laittaa pikkukuvia tähän näkymään, mutten osannut, vaikka katsoin ohjeita miten toimia...

Enivei. Täällä kuvia jos kiinnostaa kurkata

Kuva
Kuva

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 1.5.2010 21:24

On muuten aika perkeleenmoinen homma jos haluaa saada auton siistiksi, jos tekee em. homman kerran pari vuodessa... viikottain kun aina jotakin paikkaa pyyhkääsee, esim. puhdistaa likoja ovilistoista jne, ei pääse käymään auto niin hirveän paskaiseksi. Onhan siistillä autolla paljon mukavampi ajaakin, ainakin mun mielestä.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 1.5.2010 21:42

Vielä kun saisi jostain tilat edullisesti, että pääsis myllyttelemään.

Onhan tuo mukavaa hommaa ku ei kiireellä pilaa...

tiiliskivi
-
Viestit: 90
Liittynyt: 10.1.2009 14:24

ViestiKirjoittaja tiiliskivi » 13.5.2010 10:42

Katsastus suoritettu moitteitta ja sen jälkeen xenonit ym takasin paikalleen.
Sen lisäksi harmaa farkku sai pesun, vahauksen, sisäputsauksen ja puoli kiiltävän mustan spryyn ulkoisiin muoviosiin, kuten kaariin ja kylkilistoihin.
Eipähän tarvi sadatella enää että ku motonetin tarvikekaaria ei saa millään puhtaaksi.

Edit: Punahilkkakin on näköjään alkanut saada tervettä peltiä helmoihin..

Dankkis
-
Viestit: 54
Liittynyt: 15.2.2009 17:11

ViestiKirjoittaja Dankkis » 13.5.2010 21:43

Tässä noin viikon aikana tehtyä:
Oman passatin pesu + vahaus, sisätilan pesu, kolvasin etupenkkien kiskojen muoviset näkösuojat kasaan (jokainen vähintään kahdessa osassa), perä pään madallusta, kumien päivittelyä edestakas--> etu kumien vaihto kapeampiin, pyöränkulmien säätö, muutoskatsastus.
Tulevaa: etupään "hyvin hyvin pieni pudotus", huomenna uus xenon paketti paikalleen (Tuli 5 € kalliimmaks ostaa uus setti, kuin että ois tilannu pelkät polttimot), resonointi äänen selvittelyä, kaiuttimien vaihto eteen.
Emännän golffiin: kaikki jarrulevyt + palat, kuskin puolen raidetankon pään vaihto, saman puolen moottorin kiinnikkeen vaihto, rekisterikilven polttimoiden vaihto, pesu
Tulevaa: käyttää jälkitarkastuksessa (kun ei jostain syystä "^" menny leimalta läpi), kunnon pesu + vahaus, kiinnitellä sieltä täältä repsottavat sisustan muovit.
Näiden lisäksi käyty 8 h/pvä töissä ja keskiviikko illlat ja lauantai päivät koulussa, käyty siskon tontilla puu savotassa, ja jossain välin vielä kerkesin istumaan saunassa ja sohvalla olusen kanssa... Älkää ymmärtäkö väärin en valita työn määrästä, mutta alko itteeni ihmetyttää miten oon tuon kaiken kerenny... :D

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 13.5.2010 22:12

tiiliskivi kirjoitti:Katsastus suoritettu moitteitta ja sen jälkeen xenonit ym takasin paikalleen.
Sen lisäksi harmaa farkku sai pesun, vahauksen, sisäputsauksen ja puoli kiiltävän mustan spryyn ulkoisiin muoviosiin, kuten kaariin ja kylkilistoihin.

Jokos kampiakselion löytäny tiensä takasin koneen sisälle?


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa