Audi 1.9TDI / multitronic ..

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

PP440
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 12.3.2009 20:00

Audi 1.9TDI / multitronic ..

ViestiKirjoittaja PP440 » 12.3.2009 20:10

Morjestusta!

Haulla yrittäny ettiä tietoa 1.9TDI:stä ja noista multitronics automaattivaihteistosta. Lähinnä siksi koska tarkoitus ois siirtyä BMW -> AUDIIN ja nyt ois tähtäimessä tämä http://www.nettiauto.com/audi/a4/1952294

Pitkään jo Audi houkutellut parin BMW:n jälkeen...

Lähinnä tossa arveluttaa toi multitronic vaihteisto, onko ihan paska yhdistelmä ton TDI tekniikan kanssa (vai onko se oltava manuaali) ? Helposti lastutettavissa oleva kone? Onkohan joku kenties käynyt kyseistä autoa katsomassa ? Kertokaahan kokemuksia esim. juurikin tosta 1.9 TDI koneesta ja automaatista...

Ps. Millanen liike toi GTI Car Center on?

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.3.2009 23:09

Meil on nyt parissa autossa ollut toi multitronic. Äärimmäisen mukava loota kyl,
silloin kun se ei ole hajalla. Sit kun siihen tulee vikaa, niin alkaa tonnit paukkumaan.
Keskimäärin kai toimii kuitenki ihan hyvin tuo loota, katkeamatonta vetoa.

Kone on toki helposti lastutettava, mutta suositeltava on varauksella loodan kestävyyden
kannalta. Toki joutuu loodankin ohjelmoimaan ja varmaan rajamaan vääntöä jne.


täs jotain pientä

Hervast
-
Viestit: 352
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja Hervast » 16.3.2009 16:06

A6 2.0t multitronic vs BMW 525iA

Noista suosittelin veljelle tuota Bemaria jo pelkästään tuosta Audin laatikon kestävyydestä kuuluneiden soraäänien takia. Ja onhan se Bemari muutenkin ajolleen laadukkaampi ja kulutus erittäin kohtuullinen.

VAG konserni ei ole tainnut vielä tehdä muuta hyvää automaattilootaa kuin DSG ja kutosmoottoritkin on vähä mitä sattuu. Jos automaattia + dieseliä tekisi mieli ja luotettavuutta haluaa, niin ehkä kannattaa yhä ajella Bemarilla tai Mersulla.

Toisallta taas DSG laatikolla nykyaikainen tdi kone näyttää parhaimmat puolensa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.3.2009 16:39

VAG konserni ei ole tainnut vielä tehdä muuta hyvää automaattilootaa kuin DSG


Aika tasaisen tappavaan tahtiin noita DSG:itäkin paukkuu, ainakin taksikäytössä. Parhaimmillaan jo 30-40tkm ajettuihin vaihdettu laatikoita.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 16.3.2009 20:54

Sijoitat vähän lisää ja ostat multa tuon 120tkm ajetun 2.5tdi quattro tiptronicin...

SK-T4
-
Viestit: 137
Liittynyt: 27.8.2008 19:16

ViestiKirjoittaja SK-T4 » 16.3.2009 23:53

Viime kesänä käytiin ko. liikkeessä kaverille iv gti golffia kattomassa/ostamassa. Aina kun kierrokset nous autossa ni öljyvalo sytty (öljynpaineet katos?).
Jätettiin auto tien varteen ja soitettiin ukko hakemaan meitä, ni auto millä tuli hakemaan oli vastaava A6 "edustus s-line audi" mistä ei saatu ovea edes auki. Tais olla aika huono päivä/onni kaverilla.

Eli vähän jäi paska maku suuhun ku tre:en eteläpuolelta sinne mentiin =hukkareissu.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 9.4.2014 9:11

Mulla olis auton vaihto edessä kun pitäisi vaihtaa 3BG AVF tiptronic johonkin tilavaan farmariin. Dieseli ja automaatti se saisi olla sekä edullinenkin, alta 7k€ sanotaan.
Lähimpänä vaihtoehtona on kaiketi A6 C5 Avant. 3BG farkku ei kiinnosta ulkonäöllisesti ja hintaero Audiin on aika mitätön. A4 ei käy takapenkin lapsen istuimen mahtuvuuden takia.

A6:een saisi 1.9TDI (AVF?) myös, mutta loota on kaiketi Multitronic. Onko se oikeasti herkempi hajoamaan? Tiptronicci minulla toimii hienosti ja siihen luottoa löytyy kun on kestänyt 360tkm.
Jos Multitronic on riski niin ottaako sitten samaan kuolemaan 2.5TDIq:n? Nelivedosta olin jo luopumassa siksi, että sitä ei saa pienemmällä koneella jossa on kaiketi oleellisestikin pienempi kulutus ja vero?

Millainen laatikko Multitronic on noin muuten ajaa verrattuna Titronicciin? Entä öljynvaihto, onko hinnoissa eroa?

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 4.6.2014 12:01

Nostoa ja vastauksia edelliseen?

Tiptronic ja multitronic eroja?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 4.6.2014 13:11

Taitaa noi asiat olla ihan yksilökohtaisia. Asennoituu vain siihen, että askiin voi jossain vaiheessa palaa muutama harrasteyksikkö. Jos ostat V6TDI:n, missä muitakin varusteita, ilmajouset ym, on taas paljon hajoavia kalliita vikapaikkoja.
Jos ei rempat pelota, niin kyllähän se 2.5 V6 TDI q olis varmaan ihan jees! Näyttäisi olevan ihan asiallisen oloisia tyrkyllä. -Tosin varmaan saa aika monta versiota käydä katsomassa..
Kilsoja ei näissäkään taida kannattaa miettiä yhtään. Kun se enempi ajettu voi olla paljon parempi, kuin "kakkosautona" nurkka-ajossa ollut vähemmän ajettu. Ja tehdyt rempatkin kiinnostaa..

Vanhoissa paskoissa on aina kyse siittä miten hyvän saa hankittua. Nääkin autot enimmäkseen jo vanhoja "käyttiksiä", niin sanoisin että oikeasti hyvää saa hetken etsiä.. Kukaan ei halua maksaa vanhasta "3k autosta" enempää, vaikka se olisi sitten kuinka hyvä tahansa. -Kun samalla rahalla saa naapurin silmissä hienomman pykälää uudemman korimallin kulkineen. (toki tuskin sitä hyvää..)

Neckarsulm
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.12.2011 15:13

ViestiKirjoittaja Neckarsulm » 3.7.2014 22:12

Multitronic ei ole yhtä kestävä kuin Tiptronic ja profiloituu selkeästi pienten moottorien vaihteistoksi. Jos automaattivaihteista autoa on ostamassa on turha miettiä mukamas kalliita öljynvaihtoja: Multitroniciin öljyn vaihdetaan määrävälein ja Tiptronicin ollessa vm. 2002 tai uudempi ei tehdas määrittele sille ollenkaan öljynvaihtoväliä. Jyvitettynä ajokilometriä kohti ovat nämä öljynvaihtokustannukset varsin marginaalisia - omiin laitteisiin Tiptronicin öljyt vaihtuvat Audi-Centerissä vapaaehtoisesti omasta pyynnöstäni aina sopivin väliajoin...
Valitettavan usein nuo A6:t jotka edustavat vm. haitaria 1998-2005 tulevat "säästäväisiltä" ukkeleilta joten kaikki mahdollinen mitä ei ole ollut "pakko" tehdä on yleensä tekemättä. Lähtökohtaisesti tuollainen A6 on hyvä auto ja hyvin pidettynä tarjoaa varmasti mukavia kilometrejä tulevaisuudessa. Omistin joskus vuosia sitten A6Q 2,4V6 2002:n joka oli Tiptronicilla varustettu - hyvin toimi - nykyisessä S8:ssa on niin ikään Tiptronic ja hyvin toimii... Jos 2,5 V6 Tdi pitää saada niin sitten mieluummin vm. 2003--> joissa paremmat nokat etc...


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa