Golf Mk 6, ensimmäiset kuvat
Valvoja: ffp jäsenet
Golf Mk 6, ensimmäiset kuvat
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=1441
Ensimmäiset (ilmeisesti) viralliset kuvat uudesta Golffista ovat näköjään lipsahtaneet julkisuuteen.
Ensimmäiset (ilmeisesti) viralliset kuvat uudesta Golffista ovat näköjään lipsahtaneet julkisuuteen.
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
Aikas paljon on samoja osia näköjään kuin V:ssäkin.. Hanskalokero napattu varmaan ihan ilman muutoksia;)
Tuolle linkkari avaimellekkin sais tehdä jo jonkinlaisen "faceliftin", samanlaista nähty jo nelosgolffissa. Alkaa näyttämään vanhanaikaiselta kun vertaa vaikka 3C passatin tai uudempien audien avaimiin..
Varmasti on jo olemassa, jos tulee syksyllä kauppoihin. Eiköhän seiska golffia tuherreta jo kovaa vauhtia, niin kova kiire nykyään on lanseerata uusia malleja myyntiin;)
Tuolle linkkari avaimellekkin sais tehdä jo jonkinlaisen "faceliftin", samanlaista nähty jo nelosgolffissa. Alkaa näyttämään vanhanaikaiselta kun vertaa vaikka 3C passatin tai uudempien audien avaimiin..
Sebastian kirjoitti:Onkohan nämä autot jo niinku "olemassa" vai onko kuvat jotain tietokonetuotosta? Mietin vain.
Varmasti on jo olemassa, jos tulee syksyllä kauppoihin. Eiköhän seiska golffia tuherreta jo kovaa vauhtia, niin kova kiire nykyään on lanseerata uusia malleja myyntiin;)
LauriJT kirjoitti:mikähän hämminki tuohon taustapeilin jalan yläpuolelle on väkerretty?
Aamulla luin Helsingin Sanomien Autoliitettä, ja siinä kansilehdellä kerrottiin tuon peilin yläpuoleis virityksen olevan automaattisesti säätyvän vakionopeussäätimen lähetin ja/ vastaanotin. Uudessa golffissa tuo toimii laserilla, toisin kuin tähän astisista malleista totutulla tutkatekniikalla. Tuo vempain on tietenkin lisävaruste:/ Itse tuulilasi on lukeman perusteella erikoislaminoitua lasia, joka vähentää sisämelua. Se puolestaan on vakiona akikissa Suomeen tuotavissa malleissa, ainakin Hesarin mukaan.
En tiedä miksi mutta nyt tökkii kyllä tosissaan nuo kahta puolen olevat putken päät. Varmaan siksi että tuo on nyt jokin muoti-ilmiö koska joka auto valmistaja kylvää noita tuplaputkia samalla tavalla. Muutenhan tuo näyttää ihan tutulta ja turvalliselta. Vähän nuo Peugeotin etuvalot vielä aristaa mutta luulen että nuokin alkaa näyttää hyvältä ajan kanssa.
Penkit sinällään on mun mielestä varsin hienot, mutta tuo kalsariväritys vaan on melko perseestä. Voin melkein kuvitella noi nahkaisena 8)
Kokonaisuudessaanhan toi on ihan perus tyylikäs. Ei tosin mitenkään sykähdyttävä, jotain jää vähän uupumaan.
Putket on toisaalta ihan hyvät noin. Tosin vähän eri muotoista ulostuloa kaipaisin noihin. Ei nyt mitään kylänsuurintaputkea vaan vaikka joku sopivan kokoiset ovaalit kävis noihin paljon paremmin. Nyt noi on jokseenkin orvon näköiset tuolla reunoilla.
Kokonaisuudessaanhan toi on ihan perus tyylikäs. Ei tosin mitenkään sykähdyttävä, jotain jää vähän uupumaan.
Putket on toisaalta ihan hyvät noin. Tosin vähän eri muotoista ulostuloa kaipaisin noihin. Ei nyt mitään kylänsuurintaputkea vaan vaikka joku sopivan kokoiset ovaalit kävis noihin paljon paremmin. Nyt noi on jokseenkin orvon näköiset tuolla reunoilla.
^No mun kohdalla voidaan sitten jättää tuo sana "vähän" tuosta vielä pois.
Mutta jos se rahoituspuoli nyt unohdetaan kuitenkin, niin silti siitä vähän jotain uupuu. Tosin se vähä mitä siitä uupuu on varmasti korvattavissa erinäisillä lisukkeilla sen jälkeen, kun sen kulkineen sieltä kaupasta on itselleen saanut lunastettua.
Mutta jos se rahoituspuoli nyt unohdetaan kuitenkin, niin silti siitä vähän jotain uupuu. Tosin se vähä mitä siitä uupuu on varmasti korvattavissa erinäisillä lisukkeilla sen jälkeen, kun sen kulkineen sieltä kaupasta on itselleen saanut lunastettua.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
http://www.vwvortex.com/gallery/gallery ... psize=1024
Eikö kellään muulla tuu tuosta ratista mieleen joku yybertuuning härpätin, en ostais 30k:n autoa tommosella ratilla :D
Eikö kellään muulla tuu tuosta ratista mieleen joku yybertuuning härpätin, en ostais 30k:n autoa tommosella ratilla :D
Muuten aika maukas toi uusi GTI, mutta selkeästi turhan ujot ulostulot perässä... Scirocco-mallinen keulamaski olisi ollut asiallinen jo vakiona, mutta eiköhän noitakin ala saamaan jossain vaiheessa myöhemmin. Tosiaan takapuskurin olisi voinut jättää vaikka ilman ulostuloja mk4:n ja mk4 r-line puskurin mukaan, olisi tullut huomattavasti tasapainoisempi tosta persiistä. Näyttää nyt lähinnä siltä ettei tehtaalta löytynyt muuta kun Gerhardtin vanhan B-Asconan takakontista kaivetut 45mm halkaisijalla olevat paikallisen AutoWarenhausin putkenpäät...
Alkaa ensimmäisiä laittettujakin mk6 golffeja näkymään.
http://i142.photobucket.com/albums/r85/ ... 862653.jpg
http://i142.photobucket.com/albums/r85/ ... 277885.jpg
http://i142.photobucket.com/albums/r85/ ... 834116.jpg
http://i142.photobucket.com/albums/r85/ ... 862653.jpg
http://i142.photobucket.com/albums/r85/ ... 277885.jpg
http://i142.photobucket.com/albums/r85/ ... 834116.jpg
-
- -
- Viestit: 191
- Liittynyt: 18.12.2005 16:52
Tuossa kun tuulilasia luin, niin tuli ihan yllätyksenä, että 6 perustuukin koriltaan 5:een. Eli facelifti onkin vaan kyseessä. En oikein tätä hahmottanut, ennen kuin liikenteessä kun oli peräkkäin V ja VI niin kyllä jotenki näytti uudempi oudolta silmään. Siinä kun näki suoraan tuon peruskorin osalta, että sama auto on kyseessä. Siinä näytti 6:n hieman leikkaa-liimaa-rakennetulta keulan ja perän osalta hetken ja 5n näytti 'kokonaisemmalta'. Mutta kun sitä yksinään katsoo niin tyylikäs kokonaisuus kuitenkin on.
Tänään tuli ensimmäinen G6 vastaan Kouvolassa ja oma tuomio on ihan OK. Facelift on aina facelift, mutta huonompaakin olisi voinut odottaa. Ei kyllä erityisemmin herätä uutuuden huomiota liikenteessä.
Odotetaan nyt sitten sitä ensimmäistä koeajoa jolloin näkee onko R&D-osasto saanut muutosta rengasmeluun kuten on luvattu.
Odotetaan nyt sitten sitä ensimmäistä koeajoa jolloin näkee onko R&D-osasto saanut muutosta rengasmeluun kuten on luvattu.
Mäkin näin tänään Kotkan Vianorin pihalla (vw:n vieressä) tuollaisen mk 6 golffin.
Väri oli sinertävän harmaa ja kyljessä oli teippaukset "Uusi GOLF".
Ihmettelin aikani ja tajusin että hittolainen onhan tuo uusi. Aika paljon 5 koppasen näkönen.
Sivuprofiili tuntui korkeammalta (laatikommalta) ja keulassa oli valot + puskuri uutta. Perästä en käynyt katsomassa.
Odotin parempaa ensimmäiset suunnittelukuvat nähtyäni mitä netissä oli, taisi sen takia näyttää kuvissa paremmalta koska ne kuvat näytti ihan Siroccolta, ja hyvä niin ettei siitä samannäköistä tullutkaan. Pikku facelift mallimuutos vain...
Väri oli sinertävän harmaa ja kyljessä oli teippaukset "Uusi GOLF".
Ihmettelin aikani ja tajusin että hittolainen onhan tuo uusi. Aika paljon 5 koppasen näkönen.
Sivuprofiili tuntui korkeammalta (laatikommalta) ja keulassa oli valot + puskuri uutta. Perästä en käynyt katsomassa.
Odotin parempaa ensimmäiset suunnittelukuvat nähtyäni mitä netissä oli, taisi sen takia näyttää kuvissa paremmalta koska ne kuvat näytti ihan Siroccolta, ja hyvä niin ettei siitä samannäköistä tullutkaan. Pikku facelift mallimuutos vain...
Pääsinpä tutustumaan pikaisesti Uuteen Golf Mk6:seen Laakkosella, Boraa huollosta odotellessa. Koeajossa auto ei vielä ollut joten tyydyin pelkkään kuvailuun ja koe-istumiseen.
Ulkoasu
Keulan ilme on sporttinen, muistuttaa aikapaljon Sciroccoa. Kerrankin karvalakki-golffikin näyttää hyvältä.
Kyljessä oli isot mainosteippaukset. Tummansininen väri sopii autoon hienosti, mutta olisivat saaneet esittely-autoon ruuvata vähän kookkaamaan rengastuksen. Paketti on silti yhtenäisen näköinen.
Perä ei ole yhtä räväkkä kuin keula, mutta ajaa asiansa.
Sisusta
Auton sisusta on tyylikäs, ja laadukkaan näköinen. Esittely-autossa oli vaalea-malli, jossa kuskinpenkki oli jo nyt hiukan likainen! Ei hyvä valinta käyttö-autoon, ehdottomasti joku tummempi verhoilu. Sisustan laatu on noussut huimasti Mk5:sta, jossa kojelauta näytti roskapöntöstä veistetyltä. Tässä aletaan olla taas mk4-korimallin laatutasolla, ja jopa paremmallakin. Vaihdekepin nupissa on ne maagiset kirjaimet: DSG.
Sitten oli aika hypätä ratin taakse. Vaistomaisesti penkin säätö ihan taka-asentoon ennenkuin menin edes istumaan, on nimittäin melkein joka autossa tarpeellinen toimenpide tämän kokoiselle äijälle (192cm/110kg). Istuin autoon. Ei prkl, ei yllä polkimille ! Oli muuten yksi harvoista autoista joissa jouduin ottamaan penkkiä eteenpäin.. Sisustan tilat ovat muutenkin väljät. Käsinojakin autosta löytyi, ja perus-saksalaiseen tapaan kaikki hallintalaitteet ovat siellä missä pitääkin ja niitä osaa käyttää vaikka silmät kiinni.
Sisusta on kaikinpuolin laadukkaan oloinen, eikä muotoilussa ole missään vaiheessa tehty ylilyöntejä. Todella mukava kokonaisuus.
Vilkaisu takapenkille, sielläkin on kaikki ok ja tilaakin tuntui riittävän.
Ottaisinko auton jos uuden auton ostaminen olisi ajankohtainen asia? Kyllä. Varsinkin keulan ilme on todella hieno, ja jollakin 18" rengastuksella ulkonäkökin alkaisi olla kohdallaan. Pakko päästä koe-ajolle...
EDIT: Kirjottelinpa vähän fiiliksiäkin noiden kuvien lisäksi :)
Ulkoasu
Keulan ilme on sporttinen, muistuttaa aikapaljon Sciroccoa. Kerrankin karvalakki-golffikin näyttää hyvältä.
Kyljessä oli isot mainosteippaukset. Tummansininen väri sopii autoon hienosti, mutta olisivat saaneet esittely-autoon ruuvata vähän kookkaamaan rengastuksen. Paketti on silti yhtenäisen näköinen.
Perä ei ole yhtä räväkkä kuin keula, mutta ajaa asiansa.
Sisusta
Auton sisusta on tyylikäs, ja laadukkaan näköinen. Esittely-autossa oli vaalea-malli, jossa kuskinpenkki oli jo nyt hiukan likainen! Ei hyvä valinta käyttö-autoon, ehdottomasti joku tummempi verhoilu. Sisustan laatu on noussut huimasti Mk5:sta, jossa kojelauta näytti roskapöntöstä veistetyltä. Tässä aletaan olla taas mk4-korimallin laatutasolla, ja jopa paremmallakin. Vaihdekepin nupissa on ne maagiset kirjaimet: DSG.
Sitten oli aika hypätä ratin taakse. Vaistomaisesti penkin säätö ihan taka-asentoon ennenkuin menin edes istumaan, on nimittäin melkein joka autossa tarpeellinen toimenpide tämän kokoiselle äijälle (192cm/110kg). Istuin autoon. Ei prkl, ei yllä polkimille ! Oli muuten yksi harvoista autoista joissa jouduin ottamaan penkkiä eteenpäin.. Sisustan tilat ovat muutenkin väljät. Käsinojakin autosta löytyi, ja perus-saksalaiseen tapaan kaikki hallintalaitteet ovat siellä missä pitääkin ja niitä osaa käyttää vaikka silmät kiinni.
Sisusta on kaikinpuolin laadukkaan oloinen, eikä muotoilussa ole missään vaiheessa tehty ylilyöntejä. Todella mukava kokonaisuus.
Vilkaisu takapenkille, sielläkin on kaikki ok ja tilaakin tuntui riittävän.
Ottaisinko auton jos uuden auton ostaminen olisi ajankohtainen asia? Kyllä. Varsinkin keulan ilme on todella hieno, ja jollakin 18" rengastuksella ulkonäkökin alkaisi olla kohdallaan. Pakko päästä koe-ajolle...
EDIT: Kirjottelinpa vähän fiiliksiäkin noiden kuvien lisäksi :)
Tuli perjantaina ajettua 2.0 tdi dsg ja positiivinen kokemus oli kyllä. Rengasmelua löytyy vielä mutta koneelta huomattavasti hiljaisempi kuin edeltäjä. Nokan muodot hahmotti paremmin omasta mielestä kun kojelaudan muotoilu oli matalempi kuin vitosgolffissa.
Ja hinnoittelukaan ei ole mikään paha.. Paitsi että Xenoneita ei saa vasta kuin enskeväänä nettisivujen mukaan.
Ja hinnoittelukaan ei ole mikään paha.. Paitsi että Xenoneita ei saa vasta kuin enskeväänä nettisivujen mukaan.
tehdäänköhän tätä nyt sitten 4 vuotta, kun koko ajan korimallien valmistusaika tuntuu vähenevän? kakkista tehtiin varmaan kymmenen vuotta, kolmosta ja nelosta 6, vitosta 5...
hassua on myös se, että tämä näyttää enemmän edeltävältä mallilta kuin mikään muu tähän asti. kiire?
omaan silmään näyttää kyllä ihan hyvältä, ei siinä mitään. valot ja maski näyttää hyvältä, kaaret on mukavan pulleat, peräkin ihan siisti. mutta silti tulee mieleen että tämä on lähinnä 5-koppasen facelifti?
hassua on myös se, että tämä näyttää enemmän edeltävältä mallilta kuin mikään muu tähän asti. kiire?
omaan silmään näyttää kyllä ihan hyvältä, ei siinä mitään. valot ja maski näyttää hyvältä, kaaret on mukavan pulleat, peräkin ihan siisti. mutta silti tulee mieleen että tämä on lähinnä 5-koppasen facelifti?
^Käsittääkseni lukemistani artikkeleista, tarkoituksella auto on muotoilultaan ja jopa tekniikaltaan 5-korisesta veistetty. Erittäin hyvästä päädyttiin erilaisen sijasta tekemään parempi. Tuohon hintaluokkaan erillaisen JA paremman tekemiseen olisi ilmeisesti vaadittu rahaa ja resursseja mitä ei tällä hetkellä löydy tuotannosta tai loppuasiakkaalta.
Tuo 6-koppainen vaikuttaa - näin tässä vaiheessa vielä koeajamatta - varsin mielenkiintoiselta. Olen saanut jo tähän mennessä yllättävänkin positiivisia kommentteja autosta jopa sellaisilta tahoilta josta VW-myönteiset kommentit ovat usein olleet aika kortilla.
Tässä valossa odotan autolta henkilökohtaisesti aika paljon ja elättelen toiveita että ensi vuonna tapahtuva auton vaihto on löytänyt kohteensa.
Tuo 6-koppainen vaikuttaa - näin tässä vaiheessa vielä koeajamatta - varsin mielenkiintoiselta. Olen saanut jo tähän mennessä yllättävänkin positiivisia kommentteja autosta jopa sellaisilta tahoilta josta VW-myönteiset kommentit ovat usein olleet aika kortilla.
Tässä valossa odotan autolta henkilökohtaisesti aika paljon ja elättelen toiveita että ensi vuonna tapahtuva auton vaihto on löytänyt kohteensa.
^ juu toltahan se hiukan vaikuttais.
piti ajankuluksi (ikään kuin ei olisi isoa kasaa töitä jonossa...) taiteilla hiukan:
piti ajankuluksi (ikään kuin ei olisi isoa kasaa töitä jonossa...) taiteilla hiukan:
Viimeksi muokannut arc, 14.11.2008 10:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiva peli oli ajaa kun moista 1.4TSI 122hv versiota koeajoin! Sisusta tosiaan oli melkosen mukava, tietyllä tavalla vanhaa tuttua laatua, mutta silti siinä oli ripaus uutuutta. Ei isoja muutoksia, mutta varsin toimivia. Kone veti hienosti
Oli se turbo melko hauskan kokonen siellä konehuoneessa... :D
Oli se turbo melko hauskan kokonen siellä konehuoneessa... :D
Tämmönen bongattu suomenmaalla
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... C00591.jpg
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... C00590.jpg
ja tällänen kans, vaikkei nyt vagi ookkaa
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... C00560.jpg
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... C00591.jpg
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... C00590.jpg
ja tällänen kans, vaikkei nyt vagi ookkaa
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... C00560.jpg
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Tämmönen bongattu suomenmaalla
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... C00591.jpg
http://s419.photobucket.com/albums/pp27 ... C00590.jpg
Tuommonen tuli vastaan Oulunkylän paikkeilla joku viikko sitten. Hyvältä näytti kyllä liikenteessä.
Tässäpä Tuulilasin koeajo uusimmasta GTI:stä, jos sitä joku ei vielä ole lukenut
"Volkkari laittoi Golfin laihdutuskuurille - kori 41 prosenttia aiempaa kevyempi"
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto ... =-14062009
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto ... =-14062009
Juttua uudesta Golf R:stä; http://www.vwvortex.com/artman/publish/ ... 2660.shtml Mun mielestä ärrään kuuluisi kyllä kuutonen ja sen murinat, mutta toisaalta nyt siinä on kyllä sitten enemmän sitä virityspotenttiaalia..
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
Golf mk7 ois tulossa vuonna 2012 tämän uutisen mukaan....
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jotenkin kuulostaa epäammattimaiselta perustaa seiskan kuvat siihen että on nähty auto jossa lokasuojan kaaria muutettu. Mutta toisaalta muutenkin teksti kuulostaa vähemmän teknisluonteiselta.
Itse epäilisin enemmän että noissa kuvissa on jotain alustan testausta meneillään ja ehkäpä jotkut mittalaitteet tarvivat tilaa pyöränkoteloihin...
Itse epäilisin enemmän että noissa kuvissa on jotain alustan testausta meneillään ja ehkäpä jotkut mittalaitteet tarvivat tilaa pyöränkoteloihin...
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa