Golf 1 Cabrio

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

Golf 1 Cabrio

ViestiKirjoittaja tos » 2.2.2008 21:31

(täällä oli aiemmin vitoskoppanen 4motion golffi, joka myyty... siitä johtunee viittaukset autoon keskustelun yhteydessä)

Kylpyamme -92, 1.8 2H moottorilla @ 98hp.

Kuva

Karmannin valmistama aito ja alkuperäinen...
-Quartet "erikoismalli"
-Ajotietokone (näyttämä virhe vain +0.1 litraa)
-GTI sisusta (??)
-Ohjaustehostin
-Ajovalojen korkeudensäätö
-Säädettävä tihku viive
-Digifant ruisku
-Katalysaattori, jonka johdosta hiilisäiliöt yms turhakkeet
-Uudet iskarit ja jouset
-Kangasmatot
-Uus katto @ kesäkuu 2009
-Maalattu @ kesäkuu 2009, kuvia: http://tos.pp.fi/images/album/amme/
-ATS Cup replicat vuodelta -92 @ kesä 2011


Kuva

PR

Koodi: Valitse kaikki

-125
-130 Lap belt for rear seat (automatic)
-173 185/60 R14 Steel Belted (BSW)
-197 Battery, 45 amp
-401 Aluminium rim (JX14H2 ET38)
-409 Sport seat
-430 Windscreen (laminated glass)
-433 Stereo radio fitting parts
-462
-568 Heat reflective glass all round (windscreen with laminated glass)
-571 Rear fog lamp
-615 Electric Headlamp Adjusters
-656 Front seat with hight adjustment (drivers side)
-657 Servo steering, hydraulic
-986 Front seat with hight adjustment (passenger side)


Ongelmia?
-Jäähdytin nesteen merkkivalo vilkkuu edelleen, usein myös lämpömittari ei toimi.
=>Jännitteen tasaaja "takiainen" aiheuttaa moista myös kakkiksissa. Vaihdettu... tuloksetta.

Lämpömittari korjattu tinaamalla, ledi se vain jaksaa vilkkua kunnes kone lämpenee

-Tankkiin kertyy välillä yli ja välillä alipainetta... jossain on tukos?
Hiilisäiliö hengittää ja tankille menevä letku tukittiin, kun avas niin tankin suunnalta kuulu jotai pörinää heh. Sammutuksen jälkeen joku venttiili siel pärisee.

-Uusia ongelmia, täristää 80-100 vauhdissa, täristää myös eri renkailla


edit: päivittetty kaikenlaista
Viimeksi muokannut tos, 6.1.2015 17:05. Yhteensä muokattu 52 kertaa.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 3.2.2008 0:56

Vitosesta helmat korinvärii ja dätzit :) Hyvännäkösiä tommosenaanki molemmat. Vaikkakin tuo cabrion tuplavalomaski ei mua sytytä koskaan.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 3.2.2008 9:30

Vitosesta helmat korinvärii ja dätzit

Mietin Votexin korisarjaa, mutta eipä taida punaseen kovin hienosti istua.
Lisäks pitäs tehä koukkua varten joku "omapantentti luukku" votexin takahelmaan.

Eteen vois harkita GT:n puskuria ja maskia, mut kuulemma siinä on kauhee työ ku pitää vaihtaa jotain jäähyn runkomuoveja tms...?

Avokasta varustellaan sitten kun on varaa heh... pakollisia hankintoja olis ainakin jouset.

edit: vetokoukun asennus valmis... projukuvat päivitetty


Edittiä:

Slamit.neti kyynärnoja odottanu jo toista viikkoo asennusta.
Kannellinen mukiteline ja vw pullonavaaja ei ole vielä saapunut.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 19.3.2008 9:24

Kesävanteet:
VW Karthoum 18"
http://tos.pp.fi/koukku/DSC03297.JPG

Mukiteline ja kyynärnoja putkineen paikallaan.
Tosin olis pitäny sinne putken väliin laittaa jotain tiivistettä, kitisee pakkasella.

Mystinen epäonni vaivaa, mukitelineen osia vieläki tulossa jostain.
Pohjan kumimatto on jossain saksan ja slamit.netin välillä hukas?
Muutama kuukausi kulunu jo tilauksesta heh
----
Avokkas pitäs katsastaa kohta, mut eipä oo varat piisannu alustasarjaan.
Pitää koittaa jos se menis läpi vaikka se jousi onki takana poikki yhen kierroksen hehehe

TW
-
Viestit: 189
Liittynyt: 23.7.2003 10:48

ViestiKirjoittaja TW » 19.3.2008 17:13

Ongelmia?
-Jäähdytin nesteen merkkivalo vilkkuu, usein myös lämpömittari ei toimi.


Kuulostaa ihan siltä, että on mittariston takana foliossa katkos.....tosin voi olla myös jäähdytin nesteen anturi vikakin. Melkein kokeilisin ensiksi tuon anturin, niissä on tainnut olla enemmän vikoja.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 20.3.2008 8:01

Melkein kokeilisin ensiksi tuon anturin, niissä on tainnut olla enemmän vikoja.

Ilmeisesti tarkoitit sitä paisuntasäiliön anturia? Se vaihdettiin heti ensimmäisenä mut ei auttanu.

Tosin vika joskus korjaantuu voimakkaalla "napautuksella" mittariston reunaan heh.. eli siel joku juttu on poikki.
Yritin kyl viimekesänä tutkia mut en sit löytäny.

TW
-
Viestit: 189
Liittynyt: 23.7.2003 10:48

ViestiKirjoittaja TW » 20.3.2008 9:12

Oikeastaan tarkoitin sitä lohkon päässä ylävesiletkussa olevaa anturia....muistaakseni niitä pitäisi olla tuossa koneessa kaksi peräkkäin.

Mutta kuulostaa enemmän siltä, että on foliossa katkos.

Hieno Cabrio kyllä, isäukolla on 1989 vuotinen aito ns. Suomiauto, tosin musta väriltään ja mustalla täysnahkasisustalla. Ei välttämättä kaikkein paras väri kesäisin, on meinaan pirun kuuma. Mutta on hyvän näköinen kun auto on puhdas.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 20.3.2008 9:37

Pitää tutkia nekin anturit kun otan auton pihalle tuolta säilöstä.

Nahkasisusta olis kyl hieman parempi, jos sade yllättää.
Tosin ei tuollakaan kastu, vaikka ajaes katto auki sadekuuro yllättäs. Aika ihme. Heh.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 1.4.2008 15:27

Pari päivää sitte otin ammeen pois varastosta. Ekalla avaimenkäännöllä pärähti välittömästi käyntiin :) Nopeemmin kuin porukoiden uudehko audi heh.

Oli sit etuiskari menny paskaks talven aikana.
Ei menny katastuksesta läpi.

Eivät kyl huomannu takaa sitä katkennutta jousta heh... mut vaihtoon nekin sit.
Lisäks marisi jarrutehosta takana. 0.6 näytti molemmille pyörille.
Liian vähän?

Vuosi sitte kyl kelpas noilla arvoilla.


Ostin myös uudet lämpöanturit, vaihtaa sit ku jaksaa.
Ei kyl se vesivalokaan vilkkunu jostain kumman syystä katsastuksen aikana.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 1.4.2008 16:32

Kai se takajarruje teho tarvii olla lähempänä 1.0 kN :) Ainakaa nuilla arvoilla ei marissu mulle ku viimeks siinä laitoksessa kävin :/

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 1.4.2008 18:00

No bora onkin ainakin 10 vuotta nuorempi kuin tuo vanhus, jonka tekniikka on 70 luvulta heh ;)

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 1.4.2008 18:21

^Samanlai se katsastusmies testaa ja oli vaikka 30 luvulta nii eikö niide jarruje pidä jarruttaa eikä hengailla vaan. :)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 22.4.2008 21:32

Kesävanteista (VW Karhoum 18") saatu jonkunlainen kuvatus.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 15.5.2008 15:21

Noniin nyt on avokas saatu työn alle:

Alustasarjaa ei tule, koska sitä ei sitten toimitettu vaaditussa ajassa. Ja usean firman toimitukset olis venyny myös useita viikkoja.

Joten yhden yön odotuksella paikallinen varaosaliike tilasi monroen vakiojousisatsin.
Tosin niidenkin oikean mallin löytäminen oli vaikeaa. Tuo nyt sattuu oleen jotenki erikoinen ;)

Iskareiden osalta sama juttu, lopulta maasta löytyi sachs advantage eteen ja monroen sensatrac taakse.

Takajarrut on nyt myös auki, ei siel näy mitään vikaa - pölyä vähän. Hinkkasin santapaperilla jarrupinnat.
Ehkä syy tuohon huonoon jarrutehoon (0.6) löytyy jarrunesteestä, joka oli ihan mustaa heh. En viel oo ehtiny vaihtamaan.
Tai sitten syy on jarrupaineen säädin, jos sen jostain löydän?! Pitäs säätää sitä vieteriä suuremmalle tms.

Etujarrut pitäs myös avata, satulat ruosteessa kuin vm2002 corollan pohja ;)
Mutta ne kuuskulma pultit ei vain aukea. Jumissa on!

Veli lupas ne hiekkapuhaltaa ja maalata jos saan irti.

e: Oli ne tolppien pultit myös niin ruosteessa et eessä tarvittiin kaasua, ja takana piti poikkasta iskari ensin ja sit pala palalta...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 16.5.2008 12:27

Etujarruja yrittettiin ilmata, niin meni sitte poikki se ilmausproppu prkl.
Oli sekin hiukka ruostunu jumiin.

No katsastuksesta meni läpi täysin puhtain paperein =)
Eessä jarrut molemmin puolin tasan 2kN ja takana 0.8kN, sekä käsijarru tasan 1.

J.A.A.
-
Viestit: 30
Liittynyt: 30.3.2008 18:36

ViestiKirjoittaja J.A.A. » 16.5.2008 16:28

Käviskös tohon vitoseen tummat sivuvilkut?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 16.5.2008 20:22

^Joo oon harkinnu, kun saan ensin nuo tärkeemmät hankinnat alta pois, kuten kangasmatot ;)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 23.5.2008 15:31

Lähti slamit netistä taas uus takalippa tilaukseen.
Tämännäkönen.
Photosoppasin; tuollanen siitä pitäs sitte tulla. Vetokoukun luukkukin löytyy ;)

Mallimerkintä lähti kävelemään takaluukusta, moottori ja vetotapa merkinnät must ;)

Avokkaaseen tulossa ebaystä kangas/veluuri -matot.
___
Nyt ois sit myynnissä 2kpl 4motion takahelmaa.

---------
Ediittiä:

Tuohon kylpyammeen lämpömittarin ongelmaan on ratkaisu:
-Mittaristossa on jonku jännitteen tasain "takiainen" tai sellaseks ne sitä kutsu marmoritiskillä. 10€ maksaa uus sellanen mokkula.
Tilaten siis.
----
Uus kuvatus

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 30.5.2008 21:05

No nyt kylpyamme sitten hyytyi!

Kävi tyhjäkäynnillä kunnes vain sammui.
No siitä sitte tutkimaan:
-PA pumppu käynnistyy ja polttoainetta tulee siihen paineentasaajalle tms (tankki on täys)
-Ruiskujen vastus oli autodatan mukaan OK
-LEDillä testattu että ruiskut saa signaalia
-Kipinäkin tulee

Tätä ennen, eilen vaihdoin termostaatin (pelasi viel hyvin tämän jälkeen), ja tänään syyläriin sen anturin. Muutaman kilsan testilenkki ja hyyty.

edit:

Kyllä se vaan oli niinki yksinkertainen juttu kuin PA suodatin.
Se vain päätti tulla tiensä päähän juuri eilen.

Revitään ne penkit irti ihan turhaa, sekä molemmat PA pumput. No vaikeuksien kautta voittoon.


No tulipahan jakoremmi, kiristin ja stefakin vaihdettua.
=)

edit: On se tankin sisäinen PA pumppu sittenkin paskana.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 3.6.2008 16:32

Kivoja on molemmat kulkupelit, varsinkin tuo Cabrio.

Ja hyviä videoita sun kotisivulla. ;) Mahdatko opiskella IMO:lla?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 3.6.2008 17:58

Valmistuin sieltä parisen vuotta sitten... taitaa kotisivujen tiedot hieman päivittämättä ;)

___
Amme toimii taas, vasara on valmiina että saa kolauttaa PA pumppua jos se tekee taas lakon. Uusi mahtaa olla ihanan kallis.
____
Ediittiä

Pumppu massaa 65 ekua.

Hukataan tuon uudemman avain! Ruohoa leikatessa ilmeisesti lojahtanu taskusta...
eikä uus maksa kuin 170 euroa ja koodaus. prkl

ediit:
Löyty se avain tolta puskasta... puol metriä leikkujäljestä.

Avon uus bensapumppu oli aluks väärä, mutta lopulta löyty samallainen ku alkuperänen pierupurkki.
Kangasmattoja ei oo vielä tullu.
Eikä myöskään uutta takahelmaa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 26.6.2008 21:22

No nyt sitten on GTI helma paikallaan :D
http://tos.pp.fi/koukku/helma/

http://www.ultimatevw.com/imanager/?kat ... &kuva_id=5

GT etupuskuria sitte joskus...

ediit:
Avossa kangasmatot...
Hyytyi taas.
-Hall anturi vaihettu
Viimeksi muokannut tos, 30.6.2008 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 26.6.2008 21:54

Perä hipois täydellisyyttä kunhan vähän kromia kiiltelis pakoputkenpäissä :)
100x paremman näköne tuli nyt!

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 26.6.2008 21:58

Joo sellaset OEM putkenpäät on hankintalistalla. Hieman tyyriit vaan.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 16.7.2008 21:09

Rengaspaineenvaroitin nappi asennettu.

Toiminnasta lisää täällä.

Saas nähä kuinka toi pelittää... sil pitäs ny ajella et se oppii arvot.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 3.8.2008 21:01

Tyhjäsin toista takarengasta 2.8:sta 2:n eikä systeemi huomannu mitään...
Tai sit ajoin liia vähän.

Lisäks lasinpesunesteen täyttövalon yhteydessä kuuluva KLING ääni on kadonnut jonnekkin!? Testattu vag-comilla että kaikki summerit toimii.

Tankkausvalon yhteydes kuuluva KLING kyl pelittää.

Mysteeristä.
Automaattinen sisäilmankierto rupes myös itestään pelaamaan, kun pakittaa tai pesee lasia. Tätä ei viel viimekuun puolella ollut. -Ihmettelinkin et jossain on vika ku ei pelitä, nyt siis pelaa.

Jottei olis liian pikkuvioista narisemista, moottori nykii..


Takuu loppu kohta.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 21.8.2008 8:27

Mustat in.pron peilivilkut paikallaan:
http://tos.pp.fi/images/image/golf/DSC00385.jpg

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 24.9.2008 18:41

Oem Xenonit paikallaan:
http://tos.pp.fi/images/image/sexon/DSC00606.JPG

ja: http://tos.pp.fi/images/sexon/DSC00626x.jpg

Lisäks alkuperäset ja uudet kangasmatot löysi tiensä 35 eurolla paikalleen.

Nykimisongelmasta päästiin (ehkä) ohjelmapäivityksen myötä.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 2.12.2008 20:41

Takaluukku sai nappiavauksen.
Nyt se vihdoin pelaa, kun sain uudet alkuperäset kaasujouset taakse.

Ikäänkuin näin:
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=55731

Luukun tappiin - mihin jousi kiinnittyy, vaihdoin paksun prikan sen lärpäkkeen tilalle. Koska se tappi tahtoo taipua lisäjousten voimasta.

Vapiskaa volvot ja mersut heh.

----

Rengaspainevaroitin osoitti tehonsa lomareissulla ;)
Ja xenonit sai automaattisäädön.

----

Haldexin viiveistä ja continentalin pitävyydestä vilmi:
http://tos.pp.fi/onICE/

----

Kevättä varten GTI helmat tulossa.

----

Avokas uinuu talvikopissaan, lokakuusta asti.
Lämpötila ~7 astetta ja ilman suhteellinen kosteus ~50%

Kopin kustannukset ~100€

takkukasa89
-
Viestit: 13
Liittynyt: 9.12.2008 14:07

ViestiKirjoittaja takkukasa89 » 9.12.2008 14:11

voisiko kukaan neuvoa miten mahtaisi Golf mk1:sen pakkivalon saada toimintaan.? onko jotain yleistä vikaa näissä ajoikeissa sen suhteen..?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 9.12.2008 16:09

^En kyllä osaa muuta neuvoa tässä asiassa; kuin pakkivalon kytkimestä liikkeelle.
Kai se vaihdelootan kyljessä on kuten muissakin?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 29.12.2008 17:52

Punaselle mokkelolle tuli vuosi täyteen tänään.
Pienet sille =)

KLIKS!

Hitusen vajaa 27tkm ajettu (yht 95tkm) ja keskikulutus tankkaus.comin mukaan 6.49.
Melko paljon? No jos 4motionille laskee puol litraa niin iha ok.
Vähimmällä mentiin marraskuussa 6 litralla.

Vähillä kosmeettisilla (toistaiseksi) ongelmilla selvittiin tämä vuosi.
Turboremonttia pelätään.

----

Kylpyammeen kuva valittu www.cabby-info.comin ensivuoden kalenteriin :)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 20.1.2009 8:31

Slamit netistä viimevuonna (kimppa)tilatut GTI helmat pitäs kai maalata.
-Vai pitäiskö sittenkään?

Plussaa:
-Matalempi look
-Takapuskurikin on korinvärissä joten...

Miinusta:
-Maali kuluu pois, kun hiekkateitäkin joutuu ajaan
-Maalattuna ei näytä välttämättä niin OEMilta, tosin onhan .:R32:ssa maalatut..
-Musta sopii punasen kans paremmin

Näintai näin ?

Etupuskuri on tulos saksasta.. kai tänään.
Sumaritki sit joutunee hankkiin hmp.

köli
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.4.2004 13:42

ViestiKirjoittaja köli » 20.1.2009 10:04

Slamit netistä viimevuonna (kimppa)tilatut GTI helmat pitäs kai maalata.
-Vai pitäiskö sittenkään?


Maalaa. Selkeesti nätimpi, varsinkin kun takapuskurin alaosa on jo maalattu. IMO

Antti P
-
Viestit: 457
Liittynyt: 13.9.2004 10:42

ViestiKirjoittaja Antti P » 20.1.2009 10:28

Kölin kanssa täysin samaa mieltä, et maaliin ehdottomasti kun on toi taka puskinkin korin värissä.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 21.1.2009 17:03

Saadaan ne sakot sivulasien tummennuksista, vaikkakin ne oli jo edellisen omistajan toimesta tehty ;) 35€


Slamit netistä viimevuonna (kimppa)tilatut GTI helmat pitäs kai maalata.
-Vai pitäiskö sittenkään?

Vielä helmojen maalauksesta puolesta ja vastaan?

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 21.1.2009 19:21

usko jo tos hyvällä, maaliin vaan :)
Varsinkin jos etupuskinkin vielä tulossa. Etupuskin+takapuskin korin värissä niin ei oikein istu enään ne mustat helmat ellei ole ekan kuvan gti.n kaltaisessa kuosissa.

Niistä sumareista tulee helposti kiva summa, jos joutuu asenteleen katkaisijoita myöten OEM tyylillä.
Nimimerkillä gti.n sumarit asennettuna...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 21.1.2009 22:08

Joo sumarit maksaa..

No on tässä kevättä aikaa, ennenkö nuo saa maaliin ja paikalleen.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 22.1.2009 10:57

ääni maalauksille.

Ja ei niistä maali ainakaan itseltä ole irtoillut.

Laita sitte sumuihin xenonit jos haluat että niistä on oikeasti jotain hyötyä noiden biXenoneiden päällä ollessa. halogeenit kun oli niin ei edes huomannut että onko ne päällä vai ei.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 22.1.2009 11:07

^Tai sitten yritän aktivoida kurvivalo toiminnon.

http://octavia-vrs.com/cms/content/enab ... t-function

En kyl muuta virkaa sumareille näe, kuin tukkia ne reiät.
Tai sitten hankkii GT:stä ne säleiköt ilman reikiä.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 22.1.2009 11:16

nuo mutkavalot toimii sitten vain jos sumarit näyttää sivulle. tai siis toimiihan ne mutta esim RäSässä ovat ihan turhat kun eivät näytä juurikaan enempää sivulle kun lähivalot. Mutta normi Ocussa taas sumarit ovat senverran erillaiset että niissä tuo on ihan toimiva systeemi.

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 22.1.2009 12:02

ei ääni niille xenoneille sumareissa, ennemmin se kurvitsydeemi. Vaikkei se hyödytä niin onhan se ainakin überhieno. Samaa mieltä niiden reikien tukkimisesta, tosin ilman niitä menee alastoman näköiseksi vaikka verkko olisikin.
Jos oikeasti valotehoa haluu lisää niin lisäxenonia vaan keulalle.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 22.1.2009 13:31

quote:
ei ääni niille xenoneille sumareissa, ennemmin se kurvitsydeemi. Vaikkei se hyödytä niin onhan se ainakin überhieno. Samaa mieltä niiden reikien tukkimisesta, tosin ilman niitä menee alastoman näköiseksi vaikka verkko olisikin.
Jos oikeasti valotehoa haluu lisää niin lisäxenonia vaan keulalle.

Eikös ne sumarit siinä keulalla kans ole ja tekevät "penkkanäkyvyyttä" lisää paljon. näkee ne eläimet sieltä penkoilta.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 22.1.2009 16:20

Mun puolesta voidaan unohtaa keskustelu sumareista.
Itse en niistä tykkää. Bi-xenon paljon parempi, ja sumareita tarvitaan vain promillen verran ajoista koko vuonna ;)

Onhan ne hienot, ei siitä mihkään pääse; mutta siirretään väittely johonkin toisaalle.

Etupuskuri on muuten hukassa, vaihteeks.
Logistiikka firman täti soitti maanantaina että se olis suomes..
Noh eipä sitä näkyny ja soitin samaan numeroon perään.

Vastaaja tyttelin mukaan sitten heillä oli väärä puhelin nro etteivät voineet toimittaa puskuria perille. Just just.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 27.1.2009 16:28

Rupesin valmisteleen noita helmoja maalaukseen.
Aloin miettiin että miten ne siinä kynnyksessä pysyy kiinni?

Kaksipuoliteippi niissä on, mutta ilmeisesti tarttee jonkun kiinnityksen vielä lisäks?!
Reikiä en rupee kyl porailemaan.
Slamitnetin vastausta odotellessa.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 27.1.2009 16:38

Reikiä en rupee kyl porailemaan.

Laita itseporautuvilla :D
Käsitykseni mukaan kiinnitys ruuveilla helmakoteloon.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 27.1.2009 16:40

^En oo porailemas edes ruuveja;)

Käsitykseni mukaan vaatii jotku patentit, jotka tulee pohjassa olevan tulpan tilalle.

Löyty jotain:
kuva
http://rabbitownersclub.com/vw/showthre ... -4062.html

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 8.2.2009 13:24

Puskuri ja helmaprojekti:
Osat maalissa.
Sumareita ja helmojen kiinnikeitä odotellaan.

Hurvittelua:
http://tos.pp.fi/onICE2/

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 8.2.2009 15:39

Haldexillakin ilo irtoaa ja lumi lentää.
Kai muistit mitata jään ennen noiden salmien välissä hurjastelua :)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 8.2.2009 17:27

Sitä jäätietä auras traktori hieman aiemmin, oletin jään kestävän.

Luumu
-
Viestit: 120
Liittynyt: 16.2.2007 17:49

ViestiKirjoittaja Luumu » 8.2.2009 17:38

Sumareita ja helmojen kiinnikeitä odotellaan.


Tartteeko noihin helmoihin vielä erikseen hommata jotkut helvetin kiinnikkeet?
Nimim. just tilannut helmat omaan vessaan.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 8.2.2009 18:00

^Kuulemma ne pysyy 2puoli teipilläkin. ~55 euroo oli setti, jossa on kaikki tarvittavat kiinnikkeet.

Sen mustan ja kapean muovilärpäkkeen, joka on "vakiona" kynnyksessä. Sen reikiin tulee erilline lista joka sitten tukee tuota GTI helmaa.
Tuos edellä oli jotain kuvan tapaista niistä.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 8.2.2009 21:51

"http://tos.pp.fi/onICE/" käsittämätöntä miten suomalainen takapajula tie vetää puoleensa punaisia volkkareita... ;D

Mistä etupuskin on tilattu, mitä maksoi, kuuluiko ritilät ja asennus kilkkeet hintaan. Itseänikin himottaa. Helmat ovat slamit:ssa kilpailukykyisen hintaiset.

http://vagen.vg//catalog/product_info.p ... ts_id=2711 ?
http://www.typ-17.de/index.php ?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 9.2.2009 8:13

Puskuri on ebayn kautta tilattu, vain ritilät ja rekisterikilven alunen kuulu mukaan.
Mutta esim. ruuvien "laattoja" tai mitkänenyoli, se johon ruuvi kiinnittyy - ei ole.

Itse puskuri oli edukas, tosin postikulut teki ainakin 3/4 lisää puskurin hinnasta!
Valtaisa loota tuotiin pihaan isolla kuormurilla heh.
VINKKI: Jos tilaatte jotain, kannattaa tilata kaverille kanssa, säästää tolkuttomasti ;)

Laatukin vaikuttaa olevan ok. Loppuhinta oli silti edullisempi kuin lontoosta tilatessa.

Mutta Made in taiwan! Ja on sentään ABS muovia, ettei lasikuitua.
Katotaan nyt kuinka tuo kopio istuu paikalleen.

Luumu
-
Viestit: 120
Liittynyt: 16.2.2007 17:49

ViestiKirjoittaja Luumu » 9.2.2009 15:02

^Kuulemma ne pysyy 2puoli teipilläkin. ~55 euroo oli setti, jossa on kaikki tarvittavat kiinnikkeet.

Sen mustan ja kapean muovilärpäkkeen, joka on "vakiona" kynnyksessä. Sen reikiin tulee erilline lista joka sitten tukee tuota GTI helmaa.
Tuos edellä oli jotain kuvan tapaista niistä.


Ok.
Mistäs tuollaisen kiinnikesetin sitten saapi hommattua? En todellakaan luota pelkästään teippiin :P

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 9.2.2009 15:04

^Slamit.netistä tulee mulle sumareiden ja muiden rojujen kanssa...
(ellei posti tms hukkaa pakettia)

Luumu
-
Viestit: 120
Liittynyt: 16.2.2007 17:49

ViestiKirjoittaja Luumu » 9.2.2009 18:02

^ Kiitos tiedosta!! Mäni kiinnikkeet heti tilaukseen :)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 10.2.2009 22:03

Mistä etupuskin on tilattu, mitä maksoi, kuuluiko ritilät ja asennus kilkkeet hintaan. Itseänikin himottaa.

Huh nyt se on paikallaan.
Kauhea työ että sen sai edes jotenkin siedettävästi istumaan.

Ja kannattaa todellakin sovittaa se paikalleen ennen maalausta.

Kuveja sitte ku se on täysin valmis

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 13.2.2009 16:00

Mäni kiinnikkeet heti tilaukseen :)

Kun laitat nuo kiinni... kynnyksestä tarttee repiä pois vain se muovisoiro joka vakiona on.
Se lähtee, kun sitä muovia työntää keulaa kohti.
Jos ei auta niin änkee nippusiteen takapäähän ja repii yhden kiinnikkeen auki. Sit työntää eteen niin se irtoo.

Ruuvitkin on valmiina. Itse avasin jokaisen ja ruikin sinne koteloöljyä.

Pohjan kiinnikkeisiin oli hieman työläs saada helmaa kiinni.

Tärkein pointti: Irroita 2puoliteipin suoja vasta sitten, kun helma on tukevasti kiinni listassa!!
Tätä varten siinä teipissä on sellaset "ylimääräset" lärpäkkeet. Ja sen suojan voi repiä helman välistä pois.

Itse menin repimään sen suojan heti ja siitäkös se työ alkoi. ups!
-No vahingosta viisastui.
Lisäksi se helma ei tahdo välttämättä kiinnittyä tukilistaan
Pistin puutikkuja sinne väliin, ja näin lista hieman erkani enämmän kynnyksestä ja helman sai paremmin kiinni.

Jos haluaa roiskeläpät, vakio lärpäkkeet ei sovi, pitää olla GTI versio.
Näitä asentaessa huomasin, että lokasuojan sisällä oli (taas) kilo hiekkaa!
Paineilmalla putsaus ja kuivaus, sekä koteloöljy.


Tuossa vielä jotain ohjetta:
http://rabbitownersclub.com/vw/showthre ... 062p3.html

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 14.2.2009 15:04

Nyt se on valmis ja kuvatus. Kaikkee se hullu harrastaja on valmis tekeen ;)
Kauhee työ... heh

Kuva

Eka viesti päivitetty...


Niin ja pissapoika vuotaa.
Lampunpesurien moottorin välistä jostain tip tip tip..

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 14.2.2009 17:00

Se pitää juuri olla oikeassa asennossa paikoillaan noissa muuten vuotaa varmaan 10kertaa puskurin 5 koppaseen asentaneena niin pari kertaa jäänyt vuotamaan ei muuta kuin puskuri irti ja vähän sovittaa uudestaan niitä lampunpesimen vempaimia sinne.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 14.2.2009 18:38

Sumuvalon reiästä saa hyvin vääneltyä sitä moottoria/pumppua. Laiton sinne väliin jotain silikooniakin...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 11.3.2009 18:25

Pumppuvuoto saatiin kuriin uusimalla pikaliittimen tiiviste.

Rukalta terveisiä parin kuvan muodossa:
http://tos.pp.fi/images/image/golf/DSC09397.jpg
http://tos.pp.fi/images/image/golf/DSC09393.jpg

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 11.3.2009 18:57

Hyvin sopii keula. Tuttu paikka tuo maston juuri :)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 15.3.2009 16:58

Tänks.

Se niistä lomista :/

Menomatkalla kulutus kävi jopa 4.9, ja nousi painon mukana 5.8 litraan sadalla.
Palatessa vedettiin kärryä, kulutus huiteli 7.9 litrassa.


Moottorin alasuoja, kuttaperkamuovi jäi eräälle huonosti auratulle pikkutielle rukan sivussa.
Noh, uutta tilaten slamitnet.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 20.4.2009 9:22

Avokkaaseen tilattu saksanmaalta uus musta kattoriepu.
Ja se olis jo suomessa, mutta meikän tuuria taas heh:
Pakettisi toimituksessa on tapahtunut poikkeus.
Siirretty toimitus: 27.04.2009
VASTAANOTTAJAN OSOITE ON KAUKOALUEELLA, JONNE EI TOIMITETA LÄHETYKSIÄ PÄIVITTÄIN

No ei tuolla ole kiirus, silti tyypillistä.

Samalla kun sen vanhan kuttaperkka muovin repii pois, on varmaan hyvä maalata tuo uudestaan.
Sen verran kuitenkin naarmuja ym.

Puskuria on paikkailtu jo ennen suomeen tuontia. Ja hilseilee :/

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 21.4.2009 9:30

Saapui se kattoriepu sittenkin postissa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 26.4.2009 10:19

Projektikuvia:
http://tos.pp.fi/images/album/amme/

Katto irtos yllättävän helposti. Alle 2 tuntia meni.

Helmat ja levikkeet revitty pois.
Miten puskureista lähtee kuoret?

Ja kuinka jytky nitoja pitää olla, että uuden nahkan saa kiinni takaikkunan karmiin?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 27.4.2009 16:16

Purku edistyy.

Etupuskurin sisältä löyty lämpöanturi!?
http://tos.pp.fi/images/image/amme/DSC09646.JPG

Siihen ei mene mitään johtoa.
MFA:ssa on kyllä ohjeen mukaan kohta ulkolämpötilalle.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 27.4.2009 16:20

Kyllä se nitoja saa aika hyvä olla. Itse aikanaan ensin ostin halvan ja sitten hain toimivan, kun ei sillä halvalla saanut niittejä uppoamaan siihen ikkunakarmin materiaaliin.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 2.6.2009 19:42

Alkaa amme oleen maalausvalmiina.
Muutama pikku jynssäys toivottavasti enää.. huoh alkaa puuduttaan.

Eihän tässä oo mennykkään kuin reilu kuukausi.

Samaan aikaan testattu RNS510:aa, jonka jälkeen masiina pääsi oikealle omistajeen uuteen sciroccoon.

Scirocosta peräisin oleva RCD310 odottelee pääsyä Golffiin.
4motion teksti oli kulunut vaihdekepistä, joten se korvautui myös retro-look nupikalla.

Kävi niin, että auton CAN-väylän ohjain on vanha, ja tuon GEN3 radion myötä väylä ei mene lepotilaan. Ja näin tyhjää akun ennemmin tai myöhemmin.

Revin siis mankan pois ja vanha rupinen RCD300 tilalle.
Tuollainen ohjain tarvittas: 1K0 907 530 Q, omani on H (niinku hikinen) päätteellä.
Uus maksaa 175€

Myös molemmat autot katsastetty, ei puutteita.
Tosin 4motionin vänkärin puolen takaiskari oli kulahtaneempi kuin muut.

Muita vikoja paljastui myöhemmin lukkoon jääneen takaoven muodossa. Aukes kuitenkin ja vikakoodit kertoivat johtoviasta... tyypillistä vitosgolffia.

Kesäinen kuvatus

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 2.6.2009 22:14

Kesäinen kuvatus


Ihan loistavan kuvan olet järkännyt :)

kauanko meni aikaa valmisteluihin?

vaivannäöstä kyllä 10+ :P

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 2.6.2009 22:24

Heh :D
Kiitos;)

Vuosien perinnettä kunnioittaen alkukesästä on nähty VW pellossa.

Viikkoa myöhemmin oli sopiva auringonpaiste kuvatukselle.
Logon ylläpidosta; 15minuutissa sen ajelee puhtaaks.

Jos vielä kerran sen putsais ja antais kasvaa pois.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 6.6.2009 11:26

Avokas sai eilen pintavärin.
http://tos.pp.fi/images/album/amme/pintavari/

Aamulla se lakattiin, mutta konepelti on kuulemma niin huono, että pitää lakata uusiks.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 6.6.2009 16:02

Hyvän näköinen amme.

Tuollainen olisi kiva joskus uittaa projektiksi/kesä tori kulkineeksi.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 6.6.2009 18:56

^Suosittelen. Osta niin vanha että saat siihen 1.8T tekniikan helposti.

Jop. Niin kävi että konepelti vaatii uuden lakan, ja vesiväri irtos myös kuskin ovesta.

Juhebi
-
Viestit: 3
Liittynyt: 31.3.2009 17:37

ViestiKirjoittaja Juhebi » 7.6.2009 10:23

Mistä ja minkälaiset jouset ostit siihen takakontinluukun kaasujousille kaveriks, että aukeaa ylös asti?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 7.6.2009 12:51

Mistä ja minkälaiset jouset ostit siihen takakontinluukun kaasujousille kaveriks, että aukeaa ylös asti?

Agrimarketista kyselin sormen paksusia ja jotai viis senttiä pitkiä jousia.. sattumalta sieltä löyty jotkut.
En nyt muista enää minkä koneen varaosia ne oli.

Niiden sisälle laiton toiset pienemmät jouset. Kylmällä kelillä nekään ei tahdo jaksaa pomppauttaa luukkua tarpeeks - että kaasujousien voima riittäs.
Lisäks se nupikka joka kiinnittää kaasujousen luukkuun; sen alle oon laittanu paksun prikan. Meinaa vääntyä se pelti siitä alta.

Kokeilin joskus tarvike kaasujousia ja niissä oli sitte liikaa voimaa - luukku pärähti ylös.
Ja lisäks ne oli viis senttiä liian lyhyet.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 13.6.2009 22:37

Avokkia ruvettu niputtaan.

Kuveja
Kattokin on jo osittain kiinni :D

Ja lintu prkl pasko heti läjän!

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 27.6.2009 21:23

Amme alkaa oleen niin valmis, että vain yks kylkilista on pois paikaltaan

Slamitista odotellaan kiinnikkeitä.

Mutta.
Reilu 100km ajeltu ja jo nyt kivet ym esineet on hakannu takalevikkeeseen kiveniskuja!!
Ja vänkärin puolen ovessa on myös.

Hiekkatietä on pakko ajaa, kun 5 kilsaa on täältä isolle tielle.
Max nopeus ollu 30 jos hiekkatietä ajetaan.

Stone Guard kelmuja jotka pitäis olla takalevikkeessä - ei valmisteta enään.
Ja roiskeläppiä ei tietenkään ole.. hmm

Voisko tuohon oveen asentaa jonkun kirkkaan tarran suojaksi?
Jotain patenttia, ideoita kiitos.

Kirjamuovia?
Tai kivenisku kalvoa jostain?

Siitähän ne tulostas, mut ei sovi A4:lle
http://www.golfcabrio.de/assets/files/W ... zfolie.pdf

Taitaa noita ebayssä olla

honasz
-
Viestit: 180
Liittynyt: 5.7.2008 10:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja honasz » 28.6.2009 10:09

Autotarvikeliikkeistä löytyy ainakin 3M kivenisku teippiä, muistuttaa aika pitkälti kirjanpäällystys muovia, mutta on vielä taipusampaa, eli helppo asentaa. Metritavarana saa 10-15 cm leveetä. Sillä ainakin saa kriittiset paikat suojattua

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.6.2009 12:26

3M kivenisku teippiä

Se voi juuri ja juuri riittää oven alaosaan..
Pitää käydä kyselemäs kun ehtii.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 29.6.2009 21:05

Eihän sitä ollu kuin 10cm levysenä, 15 cm on se oven alaosa taitokseen asti.
Ja niin työlästä asentaa. Ärsyttäviä kuplia jäi.

Sitten se jo loppuikin kesken, muutama harjoitus tuli tehtyä.
Hermot meni ja teippi ryttyyn.
Olishan tuon 35 euroa voinu käyttää viisaammiinkin, vaikka kurkusta alas :D

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 30.6.2009 10:17

Os varmaan pitänyt lastalla vetää ne ilmakuplat pois Tai maksanut jollekinn kuka laittaa niitä Ammatikseen

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 30.6.2009 10:20

Oli lasta käytössä.. noh pitää kattoo mitä täs ny tekee.
Pitää matkustaa 100km että pääsee jonnekkin, jossa on ammattilaisia ;)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

Climatic päivitys

ViestiKirjoittaja tos » 3.7.2009 14:39

Ennen:
Kuva

Jälkeen:
Kuva

Tarvittavat osat:
Mukavuus suutin: 1K0819153C 1QB ja hintaa 32€
Peitelevy ilman auringonpaisteen tunnistinta: 1K0919068 ja hintaa 4€

Ja miten:
http://tos.pp.fi/climatic/

Kiitokset Slamitille kun jaksoi kaivaa noita tietokannan syövereistä :D


Suutin todella toimii. Voi pistää puhalluksen vaikka neloselle ilman että tukka lähtis päästä (tosin lähteny jo aiemmin).

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 3.7.2009 21:11

Joo on se kiva muuten mutta ainakin mulla natisi vittumaisesti kun oli lämmönvaihtelua :(
On se ainakin paljon hienompi noin.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 6.7.2009 12:28

^VWvortexin sivulla on DIY miten tuo resonointi pitäs korjaantua.

Tilasin toukokuus ebaystä alkuperäsen sireenin, aattelin kokeilla josko tuo mukavuusboksi tukis sitä. Ja kyllä :D

Slamitista parit liittimet ja nysse pelaa.
Tätä ohjetta vapaasti mukaillen.

Videota:
http://www.youtube.com/watch?v=qXURiWOoVlA

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 9.7.2009 16:13

Alkaa amme oleen siivousta vaille valmis hääautoksi :D

Kuva
http://tos.pp.fi/images/image/amme/DSC00281.jpg

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 11.8.2009 8:30

Muutama hääkuva saapui:

Kliks1
Kliks2
Prkl noita kolkottimia auton peräs, toi naru jotenki kuroutui lyhyeks ja purkit hakkas puskuriin!!
Uudestaa maaliin sit kun talvi koittaa.

Jatkoilla sitten joku oli päättäny paljain persein - suoraa saunasta - käydä istumassa auton nokkapellillä...
Huomasin vasta kotona lommon, ei ees auennu koko pelti.
Maskia pois ja repimään auki.

No ei sitä perseenjälkee enää huomaa.


Etummainen moottorin kannake vaihdettu ja auttoi vähän nykimiseen.



Punaseen tulos parin päivän päästä jakoremppa ja 60tkm huolto.. maksaa liikaa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 24.9.2009 15:54

Jalkatilavalot löysi tiensä slamitista autoon.
Kiina-vag-com tilttasi ja tilattiin originaali johto obd.fi:stä.

Myös uus kamera tuli hankittua:
Kuva

Avokkiin olis hälytin odottamas asennusta.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 2.11.2009 14:56

Monitoimiratti odottelee piuhaa slamitista.


Avokkaan ovi pitäis irrottaa, koska kesäinen maalaus vaatii korjausta.
Miten se rajoittimen tappi lähtee irti?

Pitääkö se vaan katkasta?

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 10.11.2009 22:17

mitäs tuo mukavuus suutin tekee. Itelle tulossa viimein kans gti look puskuri ja helmat. Onko nuo sumarit vai lisäpitkät puskurissa? Hioitko nuo omat helmasi?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 11.11.2009 8:53

Avokkaan ovi pitäis irrottaa, koska kesäinen maalaus vaatii korjausta.
Miten se rajoittimen tappi lähtee irti?

Pitääkö se vaan katkasta?

Tapissa oli joku sokka ja se pätkähti poikki. Nyt amme on talvipesässään taas.
Viimevuoden kuvia
Kosteutta ja lämpötilaa tarkkaillaan "langattomasti" heh. Näyttäis olevan juuri nyt 12,9 astetta ja 39% kosteutta.

Hmm Avokin lämpömittari toimi varmaan kerran koko kesänä, noh öljynlämpömittari pelaa.


mitäs tuo mukavuus suutin tekee.

Climatronicissahan tuo on vakiona, joten se puhaltaa "epäsuorasti" keskimmäisten suuttimien ilman. Ja näin se vähentää vedon tunnetta.

Itelle tulossa viimein kans gti look puskuri ja helmat. Onko nuo sumarit vai lisäpitkät puskurissa? Hioitko nuo omat helmasi?

Valot on GTI mallin alkuperäiset sumarit, slamit.netin kautta johtosarjoineen. Lisäpitkätkin periaatteessa on nuo auton omat apupitkät xenonien vieressä.

Helmat ja muut maalatut osat on hiottu ensin hyvin ja hiontapohjamaalin jälkeen hiottu vielä lisää.
Saisihan sitä .:R32:n tarkoitetut valmiiksi pohjamaalatut helmatkin, mutta noilla mentiin.


Hmm. Olen harkinnut oem GTI detroit (17") vanteita. Noita Karthoumeja on 6kpl varastossa, jos joku haluaa vaihtaa ;)

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 11.11.2009 21:23

Osta BBS:n CH:t jos ei alkuperäisiin ole kanttia niin replicat. On hyvän näköiset itse sijoitan noihin.

esim
http://www.usarim.com/product_info.php? ... ts_id=1264
tai
http://www.custom-wheels-rims-alloys.co ... -rims.html

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 11.11.2009 21:29

^Nuo nyt on nähty joka autossa ;)
Ainakaan mustia vanteita tässä autossa ei minun aikanani nähdä, tehkööt sitten seuraava omistaja mitä tahtoo...heh.

Pysyn Karthoumissa, onhan ne harvinaisetkin ja "arvokkaat" tuonpuoleisessa:
http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/pr ... roduct=536

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 13.11.2009 10:07

Monitoimiratti asennettu, mutta edes volume ei pelaa RCD310:n kanssa.
Ajotietokonetta voi käyttää.
Testasin vanhalla RCD300:lla ja se toimi kyllä ratin kautta.

Muillakin ollut samaa ongelmaa, joten ratti lähtee käveleen :/
Kyl sitä sen verran jaksaa kättä kurottaa radion suuntaan, etten kyllä palaa takas tuohon vanhaan.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 21.11.2009 15:53

Rengaspaineenvaroitin nappiasennettu.

Nappi osoitti toimivuutensa jo toisen kerran

Suosittelen lämmöllä tuota varustetta.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 26.11.2009 17:12

"^En oo porailemas edes ruuveja;)

Käsitykseni mukaan vaatii jotku patentit, jotka tulee pohjassa olevan tulpan tilalle.

Löyty jotain:
kuva
http://rabbitownersclub.com/vw/showthre ... -4062.html"


Mites tuon 4motion kivensuojalistan kannakeen/pitimen kanssa käy. Käykö se GTI helman kanssa, vai täytyykö sellainenkin hommata ja ruuvata helmaan?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 26.11.2009 19:16

Se parin kolmen sentin paksuinen musta lista lähtee repimällä pois ja sieltä alta paljastuu ruuvit.
Ruuvit on samalla kohtaa kuin GTI helmojen kiinnikelistassa.

Se kiinnikelista tietenkin pitää hankkia erikseen, en muista valitettavasti osanumeroa tähän hätään.
Ei toki ole pakollista jos haluaa luottaa kakspuoliteipin voimaan helman reunassa.


Muuta:

Michelin X-ICE xi2 kitku-renkaat vaihtui alle... saas nähdä, liukasta varmaan tulee olemaan.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa