VW Golf mk2 mattamusta (1.8 -> 1.9 tdi)

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

VW Golf mk2 mattamusta (1.8 -> 1.9 tdi)

ViestiKirjoittaja Arto S » 20.1.2008 15:10

Edellisen GTI:n sain myytyä ja pihaan tuli jo uus Golf. Hain samana päivänä kun ostajat haki entisen pois. Kahtovat vähän ihmeissään..

Moottorina toimii 1.8 jota syöttää aina niin toimiva ja käyttäjäystävällinen Pierburgin kaasari. Tuossa on kyllä ainakin toiminut ihan hyvin se, kaks kertaa on sammunut auto itsestään tyhjäkäynillä. Kantta on laskettu ja vauhtipyörää kuulema kevennetty, pakosarjakin on gti:stä. Koneen jatkoks on laitettu 8v gti:n laatikko muistaakseni joka pitää ääntä.

Alustaan on vaihettu Jomin säädettävät tolpat joka kulmaan sekä uretaanipuslat. Edessä gti:n jarrulevyt. Renkaina toimii talvella 195/55R15 ja kesällä 205/55R15 samoilla vanteilla..

Ulkoasusta: merkitön tuplavalomaski jossa konepellin jatke ja Jetan alaluomi, isot puskurit ja gti:n puskurin jatke, G60-kaaret ja helmat, pikkulistat, punamustat takavalot joissa luomet, silotettu kontti.

Ja autosta pari kuvaa jossa auto juuri vahattu:

Kuva

Kuva[/url]
Viimeksi muokannut Arto S, 21.6.2012 14:45. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 20.1.2008 21:08

Etukaaresta näkyy palanen puuttuu. Ei siinä, ihan siisti peli mutta takavalojen luomet ei oikeen iske..

Jos laatikko ääntää niin osta minulta 4T laatikko pitkällä viitosella ;)

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 20.1.2008 21:49

Ai niin, aivan totta että palanen on rapsahtanut poikkeen siitä kaaresta :) Täytynee tutkailla asiata laatikon osalta ettei kytkin vaan pitäisi ääntä. Voisin ihan oman topikin siitä tehdäkin..

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 20.1.2008 21:51

kuumailmapuhallinta näytät takapuskurille niin avot. komee peli :)

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 20.1.2008 22:02

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=552614#552614

Tuossapa topikki laatikosta niin jos joku tietäisi.

Täytynee joku päivä puskurit mustuttaa taasen sillä puhaltimella :)

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 29.1.2008 15:20

Tähänkin autoon on noi popit saatu viriteltyä jo yli viikko sitte. :) Mutta laturi ei tainnut hyvää oikein tykätä, rupes lataamaan valot päällä vaan 13 volttia. Onneksi hyllyssä gti:n laturi niin laakerin vaihto siihen ja kokeilemaan josko auttas..

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 6.2.2008 21:17

Edistystä on jopa tapahtuna. :) Ajovalot on tilattu uudet sekä puskurin vilkut.

Nyt pistetään sellanen juttu että ehdotelkaas jottain hyviä 13-14" vanteita tähän, käytettyjä voitte myös tarjoilla, huulta pitäisi olla ja leveät! Meinaan kesäksi pitäisi saada jotkin vanteet alle..! Tosin noille on kesäkumit mutta turhan korkea noilla.... ;)

Sekä saa tarjoilla EHJIÄ vaihelaatikoita!

Käykö muuten ohjaustehostin ja sen hammastanko tuon tavallisen hammastangon tilalle?

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 5.3.2008 15:11

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=565051#565051

Tajoilkeehan vanteita.. :)

Vaihdettiin lootikko, kytkimestä puuttui yksi jousi ja laatikko ollunna vinossa, puuttui yks ohjuriholkki. Myös mittarin vaijerin kiinnityspultti puuttui = aivan harmaata ja vetistä öljyä.. Ihmekkään jos lootikko leviää.. :D

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 26.5.2008 21:27

Nyt tuli vihdoinkin Slamit.netistä kirkasoptiikka valot ja vilkut! Mitä ootte mieltä?


Kuva

Kuva

Jute
-
Viestit: 969
Liittynyt: 23.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Jute » 27.5.2008 6:55

Tämä on hyvin 90-lukumainen.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 27.5.2008 7:34

Toi etulippa voisi olla ihan hyvä mustana ja muovisena. Ei oikein tuo korinväri istu tohon lippaan mun mielestä.

Muuten kyllä ihan maukkaan näköinen kakkis! :)

Vanteita olitkin jo (luojan kiitos) suunnitellut vaihtaa. :D

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 27.5.2008 11:31

Tästä tosiaan huokuu 90-luvun meininki (hyvässä mielessä), mutta vaihtolistalle laittaisin tuon etulipan tosiaan. Mustana parempi ois. Valot sopii hyvin ja vilkut. Osta multa 17" tuohon ;)

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 27.5.2008 13:03

Kaaret mustaksi, puskurin lippa mustaksi ja puskureihin mustaus/hoitoaine tai kuumailmapuhallin käsittely, sekä vanteet vaihtoon ;)

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 27.5.2008 15:57

Ääh, meikä tykkää nii auton kaaret taitaa pysyä punaisena. Miksi puskurin lippa pitäisi maalata mustaksi? Kovin erottuisi sitten joukosta :D Punaset kaaret ja musta lippa, ei ikinä :( Mikä tässä on niiin yheksänkymmentä lukua? Eikö melekee jokkainen tavallisesti tuunattu kakkis ole tätä tyyliä xD

Pistin privaa vanteista :)

edit. saako noissa puskurien vilkuissa olla parkit samaan aikaan päällä kuin ajovaloissa on parkit tai ajovalot päällä? :)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 27.5.2008 16:22

Pöh, ompahan kerranki kaaret korinvärissä niin ihan surutta voi etulippakin olla punanen! Vähän outo jos tosiaan punaset kaaret ihan alas asti ja sitten "töksähtää" mustaan etulippaan.. Vähän vois ehkä väännellä tuota keskiosaa ulospäin.. kyllä sitä röpelomustaa kuitenki vielä riittää ;) Tuossaki nuo puskurien yläosat ja kylkilistat.

Eikö melekee jokkainen tavallisesti tuunattu kakkis ole tätä tyyliä


Paitsi että nykyää pitää olla ne nolot pikkupuskurit, röpelömustaa ja lasinpyyhin pitää todellakin olla jotain muuta kuin ykspyyhin. Eli mahdollisimman paljon alkuperäistä.

LeZero
-
Viestit: 96
Liittynyt: 21.4.2008 21:54

ViestiKirjoittaja LeZero » 27.5.2008 21:46

edit. saako noissa puskurien vilkuissa olla parkit samaan aikaan päällä kuin ajovaloissa on parkit tai ajovalot päällä? :)


Mulle sanottiin joskus konttorilla että valojen kaksinaistaminen kielletty eli suuntaat siihen lähimmälle konttorille ni voit kysästä että saatko siirtää ne parkit sinne vilkkuihin...

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 27.5.2008 22:10

Aivan, no pittää käyä huomenissa kyselemässä asiasta!

Ei kun niinhän se taitaa ollakki että nykytyyli on aika alkuperäishenkistä, joten ollaan sitten massasta poikkeavaa. Mutta vähän aikaa sitten minusta kyllä lähes aina ehotettiin yhtä pyyhintä, g60 kaaria, isoja puskureita sekä tontitusta :)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 27.5.2008 22:25

Minkäs gti:n pakosarja tässä on paikoillaan, 16v vai?

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 1.6.2008 15:39

Se on muistaakseni 16 venttiilisen pakosarja..

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 3.6.2008 18:16

Rohkenen kyllä epäillä, ei ainakaan -87 KR:n pakosarja passaa sinnepäinkään 8v kanteen. Perkele. No mettästellä suosiolla 8v:n oma möykky.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 4.6.2008 0:26

8v:n ja 16V:n pakosarjoilla ei ole muuta eroa, ku pakokanavien halkasia. 8v:ssä huomattavasti pienemmät mitä 16v:ssä. Muistan ku mulle tuli kerran 8v:n tiiviste tohon omaan rotteloon. En sitte asentanu! :)

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 4.6.2008 13:03

Aivan aivan :) No jos niilläki 16 venttiilisen pakosarjoilla on jotain vuosimallieroja. Mutta muistelisin että se olis 16 venasen sarja, käytännössä tuskin mitään hyötyä..

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 4.6.2008 13:17

No tuo KR pakosarja ei kyllä mene 8v kanteen mitenkään ku kiinnityspulttien reijätki on vinottain ja 8v:ssä ns. pystyssä. Muutenki se oli kapeampi mitä 8 tappisen, ku siinähän on vierekkäin kaikki ne pakokanavat ku 8 tappisessa on keskellä isompi väli.

Noh se siitä, pitää laittaa 8v oma pakosarja.

agee
-
Viestit: 940
Liittynyt: 4.1.2004 14:35

ViestiKirjoittaja agee » 12.6.2008 23:48

Niin 90-lukua tollanen golffi ;)

Omistin joskus tollasen, voi niitä aikoja kun sais takasin :)

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 13.6.2008 11:21

OSta tuosta, on just vaihettu kannen tiivistettä ja kunnostettua kantta sekä kytkinlevyä =) Nyt toimii muuten kuin ajatus paitsi ryyppy kylmänä :/ Niin ja putki vuotaa vähän.. ;)

g-point
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 7.7.2008 13:49

ViestiKirjoittaja g-point » 7.7.2008 13:52

Miusta taas tuo lippa on mukava korinvärisenä. Kaikissahan se on musta, niin hyvä vaan että näkee välillä vähän jotain erilaisempaakin. Makuasia tietty, sano Musti, kun muniaan nuoli.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 8.7.2008 10:02


sampu
-
Viestit: 103
Liittynyt: 29.1.2006 1:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja sampu » 22.7.2008 21:44

kyllä käypi nuo uudet valot tohon aika hyvin.. uutta vannetta vaa alle ehtimään..

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 1.8.2008 21:31

Kummat sumarit sopis paremmin, kirkas- vai tummaoptiikka? :p

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.8.2008 22:50

keltaset tietenki.

sampu
-
Viestit: 103
Liittynyt: 29.1.2006 1:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja sampu » 8.8.2008 0:26

ääni keltasille

zetorcrystal
-
Viestit: 54
Liittynyt: 23.7.2008 19:38

ViestiKirjoittaja zetorcrystal » 8.8.2008 1:19

kirkkaikkaille ääni!

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 20.8.2008 19:37

Eipä siitä tullukkaa mitää.
Viimeksi muokannut Arto S, 22.8.2008 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 21.8.2008 18:27

Jahas. Minkä tyylistä meinaat tehä? Millä tekniikalla tuo pörisee? Tarviitko osaa ja onko mitään jäämässä yli?

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 4.9.2008 15:47

Ostin sitten ATS Cupit tähän :) 15x7 tuumaa.. Eikun ahkeraa hinkkausta ja maalia, talveksi alle :D

sampu
-
Viestit: 103
Liittynyt: 29.1.2006 1:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja sampu » 4.9.2008 16:35

Hienot vanteet oot kyllä löytäny. Äkkiä vaan sormet syyhyämään ja kuvia nettiin ;)

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 4.9.2008 18:05

Huomenissa maalia ja lakkaa ostamaan ja hiomatarvikkeita :) Mutta ei kiiltoa yhtään tällä kertaa.. Kuvia ensi viikolla koska viikonloppu menee Oulussa =D

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 22.9.2008 17:47

Nonnih, ei tullu sitte laitettua kuvia niistä vanteista seuraavalla viikolla vaan laitellaas nyt :) ATS Cupit

Mutta itse asiaan. Ajelin tuossa sopivaan mäkeen Golfin ja sopivan mataluuden sain aikaiseksi jota varmaan vois tavoitella ensi kesänä = Louraiter

Lauantaina oli sitten Golfilla paha päivä. Ensiks meinasin ajjaa auton perään mutta onneksi nippa nappa pysähty ennen. Noh, illan mittaan sitten Timpalle kääntyessä alkoi töötti huutamaan suoraa kurkkua :D Syynä oli ratin alla taittunut se lipare joka otti sitten ratista maihin koko ajan, kiitos kuluneen kosketuspinnan koska siitä oli pala irronnut.

Seuraavaksi parin rajumman kiihdytyksen jälkeen alkoi kuulumaan outo ääni.. Ensin kuulosti kuin vetari olisi sanonut sopimuksen irti. Aikamme siinä tutkimme ja ajelimme. Huomasimme että ääni kuuluu myös paikallaan, tämähän sulki pois vetarin rikkoontumisen. Parkkiin vaan ja tutkimaan konepellin alta. Ja kas, hihnan turkanen oli menny nurin. Tähän tyyliin =D No, reunasta oli irronnut ne nauhat vai mitkä ne oli.. Käänsin hihnan oikein päin niin se käänty heti väärinpäin kun käynnisti. No eiku vaan pihaan sitten ajamaan ja toivoo että kestää.. Onneksi kesti :) Ovipahvikin irtosi alareunasta joten meinasi koko auto särkyä samana iltana!

No, laitetaas sitten koko autosta kuva:
Kuva

E. Kuvat napsittu sitte Sony Ericsson W660i:llä joten turha napista laadusta :D
Viimeksi muokannut Arto S, 22.9.2008 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 22.9.2008 19:28

^Ei ollu yhtä hyvä tuuri kun mulla keväällä...Laturin hihna hyppäsi akselia pitkin jakopäähän ja poks.(no, ei sitä sinne uudestaan saa vaikka yrittäisi)

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 22.9.2008 22:25

Menikö venttileitä solmuun? =D Toivottavasti tuossa ei hyppää koska on laskettu kansi :)

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 2.10.2008 22:44

Kuva

Koittelin tuossa kaaren ulkopuolelle miltä näyttää nuo ATS:t alla :)

Kuva

Ja siinä vielä alla, ei saanu kauempaa kuvaa ku tallin seinä tuli vastaan :(

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 3.11.2008 13:40

No, eipä ota oikein tuulta tämä juttu, mutta koitetaas vielä yhden kuvan verran :) Vähän yli viikko sitten laiteltiin autosta kuskin ovesta ruosteen paholainen kuriin ja takaluukusta halennut pakkeli kuntoon :D Eli siis pientä pintaremonttia vain. Samalla vaihtui alle talvipallot eli ats cupit :) Vielä täytyisi laittaa VW:n omat keskilätkät kiinni.. Kuvaa:

Kuva

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.11.2008 13:42

kaaret helmat ja etulippa mustana olisi oikein hyvännäköinen.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 3.11.2008 18:54

Nyt on hyvä, oikein hyvä :)

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 3.11.2008 18:58

Kesäksi suunnittelin muutes logotonta sinkkumaskia batboy-luuk lipalla :D Olisikohan se hienon näköinen? Muokatkaas joku tuota kuvaa jos osaatte..

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 10.11.2008 20:39

Kuva

No nyt on kokeiltu se viimeinenkin osa irroittaa Golfista mitä en ole ennen ottanu irti =D

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 10.11.2008 21:20

Hyvin käy noi ATS:sät mustana maalattuna punaiseen autoon.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 11.11.2008 16:03

Toihan on oikeen kivan näkönen noilla korinvärisillä muoviosilla nyt kun siinä on kunnon vanteetkin. Sinkkuvalomaski olis varmaan hieno, mut siitä bäädboysta en tiiä :)

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 11.11.2008 17:13

Eihän tuo kojelauta oo kovin paha irrottaa, takasin laitto on kyllä vittumaisempi. Meinaatko laittaa pehmeen vai?

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 11.11.2008 17:28

En kun vilkut hävis jonnekki kettulaan niin aattelin samalla nuo sähköt siistiä, oli vähän sotkuset :) Löytys vaan se vika niin olis hyvä juttu..

Edit. löytyhän se, rele väärässä paikassa.. No, tulipaha johot siivottua ku pitäny ostosta lähtien siivota :D

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 4.7.2011 23:39

Jahas, tämänkin auton takia on koettu verta ja hikeä viimesen puolen vuoden aikana :) Auto näyttää tältä:

Kuva

Isä ammattimiehenä veisti semmosen luukun että varmasti kestää:

Kuva

Kuva

Kaaria vähän kiinni:

Kuva

Elikkäs auto on käyty lähestulkoon läpi kokonaan, konehuone ei saanut vielä kunnon maalausta ylleen kun talven aikana vaihtuu tekniikka. Onhan tuossa melkoinen urakka ollut. Kaarista vejettiin ylimääräinen pois elikkäs ruosteet sai aika hyvin kyytiä, peltiä jätettiin sen verran että kaaret sai vielä liimattua. Helmat oli puoliks mädät ja niitäki uusittiin tarpeellinen määrä. Peräpäästä löyty myös lahoa jonkin verran mutta minkäs teet; alotat pelkästään takaluukun vaihdolla nii tässä on sitte lopputulos! :) Keulaan tulossa vielä luomet ja tummat valot + tummat sivuvilkut ja taakse takalasin yläreunaan votexin spoileri joka näkyy aikasemmissa kuvissa.
Sisustaa rakennellaan mielen mukkaan sitä mukkaa kun kiinnostaa ja huvittaa, nyt on vakio ovipahvit ja penkit vaan kiinni.

Jos jollakulla olis tarkota td tekniikkaa nii eiku vua yyveetä! :) Myös levveet ja pienet vanteet kiinostas, eiku yyveetä niistäki.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 21.6.2012 14:40

Elikkäs tämäkin auto on kokenut pieniä muutoksia edellisten päivitysten jälkeen. Välillä alla oli Lensot koossa 9x16 joka nurkassa ja tällä hetkellä pyörii Borbetin a:t joka nurkassa tietysti 9x16 koossa.

Kuva

Kuva

Lensot tuli sitte myytyä kun kaveri erehty myymään noi borbetit! :D

Viime kesän värin vaihdon jälkeen sikisi idea että pitäs saaha voimaa pellin alle. Ja riittävästi. Jotenkin mielessä vaan piipahteli tiisselitekniikan asettelu konehuoneeseen ja niinpä tuumasta toimeen yhdeltä tutulta puolivahingossa löyty kolaroitu Cordoba jossa oli 1.9tdi ALH mylly. Asiaa tutkiskeltuani ja kyseltyäni totesin että sehän sinne passaa ihan pienokaisin muutoksin.

Seatti kärrättiin trailerilla pihaan ja eikun konetta irroittamaan siitä. Kuvat laitan kyseisestä tapahtumasta kunhan pääsen toiselle koneelle jossa ne kuvat on.




Seuraavaksi sitten kesäloman alussa aloitettiin Golfin rakentaminen. Ensiksi poistin kojelaudan ja muut helposti irtoavat tavarat joita ei tarvita enää uuden tekniikan kanssa.

Kuva
Kuva
Kuva

Vanhasta 1.8 bensakoneesta oli jo antautunut tiivisteen joten se sylki öljyä vähän joka puolelle. Olihan mittarissa jo 386 tuhatta kilometriä.

Seuraavaksi otettiin entiset johdot pois ja alettiin suunnittelemaan nestekytkintä ja sähkökaasua. Ratkaisuksi keksin hienoisen patenti kytkinpolkimeen jotta tulipeltiin saatiin kiinni sylinteri.

Kuva

Sähkökaasun patentoin tulipeltiin kiinni ja vanhalla vaijerilla toimimaan..

Seuraavaksi laiteltiin sitten johtosarjaa sisuksiin. Se kyllä aiheutti hieman päänvaivaa että miten päin se oikein asettus sinne mutta pientä mietiskelyä ja kyllähän se sopii!

Kuva

Tullaan toki kiinnittämään paremmin, väliaikaista vain :)

Johtosarjan saatuani oikein pään, arvelimme että asentasimme moottorin ja laatikon vetareitten kanssa paikoilleen. Tutkiskeltuani moottoria, huomasin että erinäisiä pieniä rakennuspuuhia oli vielä tehtävä, irroitin ohjaustehostimen pumpun, laitoin lyhyen moniurahihnan joka kiertää vain kampuran ja laturin rullat + kiristäjä, vaihdoin oikean takakannakkeen vanhasta koneesta, startin ja korvakon kiinnitin, vetarit uusilla 12.9 kuusiokoloilla kiinni yms tällaista pientä säätöä.

Kuva
Kuva

Ja sinnehän se motti hyppäsi muita mutkitta!

Kuva

Aikani johtoja ja ahtoputkia näpläiltyäni ja soviteltuani konehuone näyttää jo tältä:

Kuva

Ahtoputket on sommitteluvaiheessa että jostain pitäisi löytää mutkat ja kunnon klemmarit? Mikä olisi hyvä firma?
Sommittelin keulille Subaru Imbreza GT:n orggis välijäähyttimen ainakin kokeeksi, tilaa ei hirveemmin jäänyt :D

Kuva

Autokin peräti hörähti käyntiin ja ei anna yhtään vikakoodia! :) Pari suutinta vaan fuskaa hieman, näihin perehdytään myöhemmin juhannuksen jälkeen ja yritetään jonkinlaiseen ajokuntoon saada.

Vaihdettua on siis tultua uusiksi ainakin:

Uusi turbo Borgwarner (130 heppasen vastaava, Fin turbo)
Stage 3 suutinkärjet (Fin diesel)
Sachs parempi kytkin ja paineasetelma
Kaikki stefat
Jakopää + vesipumppu
Lyhyt moniurahihna (730mm)

Paikoilleen tulee siis:

ALH TDI mylly
Seatin laatikko
Seatin vetarit
Seatin virtalukon seutu
Golfin uudenmallin sähköjen vilkkuviikset
Seatin sähköt + mittaristo
Golfin rattiakseli
Muokattu poljinsetti
Nestekytkin
Vaijeri/sähkökaasu (:D)

Korjailemma virheitä paremmalla aikaa + lisää kuvia.

Hyvää JUHANNUSTA!

Antti_L
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.10.2004 18:50

ViestiKirjoittaja Antti_L » 22.1.2015 15:05

Mitä tälle autolle kuuluu? Samanlainen projekti tulossa itelle ni kiinnostaa kovasti. Jouduitko alustaa tai jarruja vaihtaa leimalle?


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa