Jetta II old school jurpo-tuning!
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta II old school jurpo-tuning!
Tervehdys VW-tietäjille!
Uusi VW-mies ilmoittautuu mukaan spämmäys- ja autonlaittotalkoisiin. Kalustoon kuuluu kupla -64 (2,2L) ja Jetta -91 (1.8). Kupla on talviunillaan, samaten toinen mersuista, joten nyt on aikaa pilata Jettaa kunnon wanhanajan jurpo-tuningilla. Laitetaas pari kuvaa katiskasta:
Tämmönen se oli vielä tuossa syksyllä. Toinen kuva.
Olen pikku hiljaa laitellut autoa parempaan kuntoon, ja nyt se näyttää tältä.
Auton vaiheita voivat halukkaat seurata täällä, en viitsi kopioida juttuja useammalle foorumille, kun näyttää äkkiseltää olevan hymiökäytännöt yms. toisenlaiset. Mutta olihan sitä asiaakin, tai itse asiassa kysyttävää:
Kertokaas viisaat mistä löydän lämpömittarin ja öljynpaineen merkkivalon anturit? Kannen päässä on näköjään anturi joka tihkuu öljyä. Outoa sinällään, koska minä tyhmä luulen sitä lämpömittarin anturiksi. Kertokaas joku, laitan vielä kuvan selvennökseksi: Kone.
Mitäs antureita tuossa vesiletkun tunnistinkotelossa on?
Lisää kysymyksiä luvassa, mutta aloitellaan nyt näin kevyesti näillä.
Uusi VW-mies ilmoittautuu mukaan spämmäys- ja autonlaittotalkoisiin. Kalustoon kuuluu kupla -64 (2,2L) ja Jetta -91 (1.8). Kupla on talviunillaan, samaten toinen mersuista, joten nyt on aikaa pilata Jettaa kunnon wanhanajan jurpo-tuningilla. Laitetaas pari kuvaa katiskasta:
Tämmönen se oli vielä tuossa syksyllä. Toinen kuva.
Olen pikku hiljaa laitellut autoa parempaan kuntoon, ja nyt se näyttää tältä.
Auton vaiheita voivat halukkaat seurata täällä, en viitsi kopioida juttuja useammalle foorumille, kun näyttää äkkiseltää olevan hymiökäytännöt yms. toisenlaiset. Mutta olihan sitä asiaakin, tai itse asiassa kysyttävää:
Kertokaas viisaat mistä löydän lämpömittarin ja öljynpaineen merkkivalon anturit? Kannen päässä on näköjään anturi joka tihkuu öljyä. Outoa sinällään, koska minä tyhmä luulen sitä lämpömittarin anturiksi. Kertokaas joku, laitan vielä kuvan selvennökseksi: Kone.
Mitäs antureita tuossa vesiletkun tunnistinkotelossa on?
Lisää kysymyksiä luvassa, mutta aloitellaan nyt näin kevyesti näillä.
Viimeksi muokannut HVM, 16.12.2007 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Taisi tulla väärälle osastolle? Laita mieluummin tuonne kävijöiden kalustoon.
edit. Niin tuo vika kuuluu kyllä tälle osastolle, mutta pistä ihmeessä auton esittely kävijöiden kalusto-osastolle.
edit. Niin tuo vika kuuluu kyllä tälle osastolle, mutta pistä ihmeessä auton esittely kävijöiden kalusto-osastolle.
Viimeksi muokannut PabloNeruda, 16.12.2007 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kannen päässä oleva anturi mistä tihkuu öljyä, on öljynpaineanturi. Varmaankin tiiviste sökönä siitä välistä, tai sitten kierteet menny tai voihan se anturi olla vaan löysälläkin. Lämpömittarin anturit löytyy vesiletkulähdöistä (flektille ja itse mittarille).
Nuo ylävesiletkun siniset ja punaiset anturit on ruiskun lämpöanturit, siinä alapuolella löytyy muistaakseni nuo ylempänä mainitut.
Nuo ylävesiletkun siniset ja punaiset anturit on ruiskun lämpöanturit, siinä alapuolella löytyy muistaakseni nuo ylempänä mainitut.
Kiitti tiedosta, Jak3! :)
En laittanut tätä "käyttäjien kalustoon", koska tarkoitus on kysellä moottoriin liiittyviä kysymyksiä. Kuvat alussa olivat ainoastaan sisääntulo, eli esittelin itseni ja siivilän jota korjailen aikani kuluksi.
Venttiilinnostimista löytyy haulla varmaan 10000 topikkia, mutta jospa joku viitsisi siltikin kertoa ihan pikaisesti saako niitä Forte-pesulla hiljaisiksi? Eivät äännä kuin hetken kylmänä. Eka jetta, joten pitää kysellä tyhmiä. :)
Mites tuo 1-piste ruisku, tai mikälie, onko sen kanssa voimisteltu täällä paljon? Omassa pelaa ainakin toistaiseksi moitteetta.
En laittanut tätä "käyttäjien kalustoon", koska tarkoitus on kysellä moottoriin liiittyviä kysymyksiä. Kuvat alussa olivat ainoastaan sisääntulo, eli esittelin itseni ja siivilän jota korjailen aikani kuluksi.
Venttiilinnostimista löytyy haulla varmaan 10000 topikkia, mutta jospa joku viitsisi siltikin kertoa ihan pikaisesti saako niitä Forte-pesulla hiljaisiksi? Eivät äännä kuin hetken kylmänä. Eka jetta, joten pitää kysellä tyhmiä. :)
Mites tuo 1-piste ruisku, tai mikälie, onko sen kanssa voimisteltu täällä paljon? Omassa pelaa ainakin toistaiseksi moitteetta.
^Onhan niiden kanssa temuttu, kiitä onneasi jos pelaa moitteetta :) Mutta jos alkaa oikutella, vikakohteet tässä: ruiskun/imusarjan välinen kumilaippa, putki jarrutehostimelta imusarjaan, sininen lämpöanturi ylävesiletkussa. Nuo on kohtuu helppo tarkistaa ekana, onko niissä sanomista.
Vielä noista antureista, niin lämpömittarin anturin tunnnistaa siitä kun se itse "anturiosa/pää" on ruskea, flektin anturissa se on valkoinen.
Nostajat ääntelee tutun 160tkm ajetussa 1.8i:ssäkin muutaman sekunnin kylmänä, joten ominaisuus kyseessä. Uusia nostimia saa kuitenkin kohtuu edullisesti, mikäli alkavat rakuttaa pitempäänkin. Kunnon öljyt myös auttaa tuohon.
Vielä noista antureista, niin lämpömittarin anturin tunnnistaa siitä kun se itse "anturiosa/pää" on ruskea, flektin anturissa se on valkoinen.
Nostajat ääntelee tutun 160tkm ajetussa 1.8i:ssäkin muutaman sekunnin kylmänä, joten ominaisuus kyseessä. Uusia nostimia saa kuitenkin kohtuu edullisesti, mikäli alkavat rakuttaa pitempäänkin. Kunnon öljyt myös auttaa tuohon.
Venttiilinnostimista löytyy haulla varmaan 10000 topikkia, mutta jospa joku viitsisi siltikin kertoa ihan pikaisesti saako niitä Forte-pesulla hiljaisiksi? Eivät äännä kuin hetken kylmänä. Eka jetta, joten pitää kysellä tyhmiä. :)
Kyllä ne joksikin aikaa hiljenee, mutta ei ne nostimet uusiksi siinä muutu =)
Eli jossakin vaiheessa ne joutuu vaihtamaan.
No täällähän pelaa palvelu kuin Kultarannassa, vaikkei älyäisi itse kysyäkään. Kiitokset taas Jak3:lle :)
Saattaahan se olla että tuosta on jo noita mainitsemiasi ruiskun vikoja korjailtukin, koska autolla on vedetty jo ainakin 273tkm. Kuten kuvia tutkiskelleet lienevät huomanneetkin, ei auto ollut / ole mikää pakasta vedetty museokappale, vaan ikänsä Helsingissä pätkäajossa rääkätty resu. Kaikki kuitenkin toimii ja pohjakaan ei ole mätä, joten joutessani laittelin kuoretkin suht' asialliseen kondikseen. Kone ei vuoda ventiilikopan tiivisteen vaihdon jälkeen öljyäkään (se victor reinz -kumitiiviste), joten mikäs tuolla on kaupassa käydessä. Leimaakin piisaa kesään saakka, ja kiusaus on iso ettenkö hakisi tuohon vielä uuttakin leimaa.
Jos teitä kiinnostaa tarinoida, niin kertokaa kernaasti mitä autosta kannattaa tarkistaa, ja mihin vikoihin kannattaa varautua. Intoa korjata on, himppu taitoakin, mutta merkki on näin mersumiehelle vähän outo. :)
5000 yhteistä kilometriä alkaa olla takana, ja minkä verran lie vielä edessä. Hyvin on Jetta laulanut.
Saattaahan se olla että tuosta on jo noita mainitsemiasi ruiskun vikoja korjailtukin, koska autolla on vedetty jo ainakin 273tkm. Kuten kuvia tutkiskelleet lienevät huomanneetkin, ei auto ollut / ole mikää pakasta vedetty museokappale, vaan ikänsä Helsingissä pätkäajossa rääkätty resu. Kaikki kuitenkin toimii ja pohjakaan ei ole mätä, joten joutessani laittelin kuoretkin suht' asialliseen kondikseen. Kone ei vuoda ventiilikopan tiivisteen vaihdon jälkeen öljyäkään (se victor reinz -kumitiiviste), joten mikäs tuolla on kaupassa käydessä. Leimaakin piisaa kesään saakka, ja kiusaus on iso ettenkö hakisi tuohon vielä uuttakin leimaa.
Jos teitä kiinnostaa tarinoida, niin kertokaa kernaasti mitä autosta kannattaa tarkistaa, ja mihin vikoihin kannattaa varautua. Intoa korjata on, himppu taitoakin, mutta merkki on näin mersumiehelle vähän outo. :)
5000 yhteistä kilometriä alkaa olla takana, ja minkä verran lie vielä edessä. Hyvin on Jetta laulanut.
Jak3 kirjoitti: Ja hakusanoiksi 1.8i, RP yms. niin löytyy aika kattavasti tarinaa. RP siis moottorin koodi mikä sullakin tuossa taitaa olla..
Juu, ei ole tosiaan vielä oiken "VW-Jargon", eli tyyppikoodi- yms. kieli hallussa, mutta eiköhän se tästä kun foorumia aikansa tutkii. Hakeminenhan helpottuu paljon kun osaa hakea muillakin sanoilla kuin "Jetta". Saattaa jopa löytääkin jotain?
Moottorin tyyppi RP...Moottorin tyyppi RP...Moottorin tyyppi RP.... :) *Hallitsee*
jahas, täällähän on tuttuja :) tervetuloa foorumille minunkin puolestani.
komia on tuo sun jettas, on sitä aikasemminkin tullut ihasteltua jo. LY3D + mustat muoviosat on vaan niin kaunis yhdistelmä.
RP:hän on yksi laatikkovolkkareiden perusluotettavimmista koneista, ymmärtääkseni monojetti on kuitenkin luottovarmempi kuin esim itselläni RP:n kaverina oleva pieruburggi. sukurutsaukseen rinnastettavaa haureuttahan tämmönen eri konetyyppien oheislaitteiden toisiinsasiittäminen on, mutta minkäs teet kun ei ollut mahdollisuutta itsellä monojettiä kytkeä toimintaan. jo iänkin puolesta.
komia on tuo sun jettas, on sitä aikasemminkin tullut ihasteltua jo. LY3D + mustat muoviosat on vaan niin kaunis yhdistelmä.
RP:hän on yksi laatikkovolkkareiden perusluotettavimmista koneista, ymmärtääkseni monojetti on kuitenkin luottovarmempi kuin esim itselläni RP:n kaverina oleva pieruburggi. sukurutsaukseen rinnastettavaa haureuttahan tämmönen eri konetyyppien oheislaitteiden toisiinsasiittäminen on, mutta minkäs teet kun ei ollut mahdollisuutta itsellä monojettiä kytkeä toimintaan. jo iänkin puolesta.
Terve vaan Jamkulle, ja kiitos tervetulotoivotuksista :)
Anturitieto-ongelmat on nyt ratkaistu. Tulin siihen tulokseen, että ei näihin volskeihin saa asennettua mitenkään muuten ylimääräistä vedenlämpöanturia kuin tekemällä kannen päähän lämmitysleitteen letkuun sovitinputken, johon juotetaan sitten kiinni anturille sopiva mutteri. Paikka on ihan yhtä kuuma kuin itse konekin/ sen jäähdytysneste - ainakin sadasosan tarkkuudella melkein. :)
Sekin tuli todettua, että näissä on näköjään 2 kpl öljynpaineantureita, ja ne kannen päässä ja öljynptsarin jalassa. Kiitos kovasti niille jotka yrittivät minulle asiaa tolkuttaa, mutta en näköjään ymmärtänyt lukemaani ennen kuin itse hoksasin mistä on kyse.
Muutama kuva piuhojen vedosta jne:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2378.jpg
Tässä sovitellaan mittareita, valkoinen mittari ei siis kuulu kokoonpanoon:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2371.jpg
Aika urpoa... 8)
Piuhat toin läpi täältä:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2366.jpg
Ja täältä alipainetta alipainemittarille :D
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2367.jpg
Sieltähän ne piuhat tulla tupsahti läpi, eli hanskalootan takaa:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2368.jpg
Lisää horinaa kiinnostuneille täällä. ( Ei sovi yksiin kuva- ja hymiökäytännöt, eli en kopioi tänne)
Anturitieto-ongelmat on nyt ratkaistu. Tulin siihen tulokseen, että ei näihin volskeihin saa asennettua mitenkään muuten ylimääräistä vedenlämpöanturia kuin tekemällä kannen päähän lämmitysleitteen letkuun sovitinputken, johon juotetaan sitten kiinni anturille sopiva mutteri. Paikka on ihan yhtä kuuma kuin itse konekin/ sen jäähdytysneste - ainakin sadasosan tarkkuudella melkein. :)
Sekin tuli todettua, että näissä on näköjään 2 kpl öljynpaineantureita, ja ne kannen päässä ja öljynptsarin jalassa. Kiitos kovasti niille jotka yrittivät minulle asiaa tolkuttaa, mutta en näköjään ymmärtänyt lukemaani ennen kuin itse hoksasin mistä on kyse.
Muutama kuva piuhojen vedosta jne:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2378.jpg
Tässä sovitellaan mittareita, valkoinen mittari ei siis kuulu kokoonpanoon:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2371.jpg
Aika urpoa... 8)
Piuhat toin läpi täältä:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2366.jpg
Ja täältä alipainetta alipainemittarille :D
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2367.jpg
Sieltähän ne piuhat tulla tupsahti läpi, eli hanskalootan takaa:
http://s221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2368.jpg
Lisää horinaa kiinnostuneille täällä. ( Ei sovi yksiin kuva- ja hymiökäytännöt, eli en kopioi tänne)
Ja tässäpä se edellä mainittu palikka valmiina, johon laitan vesikellon ruuvilukitteella kiinni:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2380.jpg
Tästä se etenee.
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2380.jpg
Tästä se etenee.
No nyt on mittarit yhtä lukuun ottamatta asennettu. Nauttikaa videosta ja olkaa pahoillanne siitä, jos ette ole syntyneet 60-luvulla. Urpo-tuning määrää:
Näillä saa p*llua, tai ainakin 20 vuotta sitten sai...
Viimeinen reikä täyttyy perjantaina amppeerimittarilla. Kuul.
Seuraavana asennellaan varmaan muutama puntari lisää, sekä tähtitaivas Jetan kattoon.
Stay tuned.
Näillä saa p*llua, tai ainakin 20 vuotta sitten sai...
Viimeinen reikä täyttyy perjantaina amppeerimittarilla. Kuul.
Seuraavana asennellaan varmaan muutama puntari lisää, sekä tähtitaivas Jetan kattoon.
Stay tuned.
Kas, onpahan joku lukenut tämänkin topikin, kun on oikein vastattukin hupsua mairittelevasti. :)
Viimepäivät on menneet töissä ja kinkkua sulatellessa (on muuten kakki aika kovalla..), mutta huomenna jos luoja suo menen Karjala-kopan kanssa talliin, laitan päähäni verkkoperälippiksen, vedän jalkaani salihousut & bootsit, sekä ylävartalon verhoilen romaneilta itiksen parkkihallista -88 ostettuun kuminahkarotsiin ja käyn Jetan kimppuun uusin woimin. Joulun aikaan on kerenneet mukavasti amisviiksetkin kasvaa. 8)
Öljynpainepuntaria ohjelmassa, koska tulin siihen tulokseen että en laita koko auton sähköjä kulkemaan Kekkosen satasen maksavan (oikeoppisen) amppeeripuntarin läpi, koska sen kestävyys ei minua viiden gramman painonsa ja M4-liitinruuviensa takia vakuuta. Jos tyytys pelkästään voimistelemaan sen perinteisen valokatkaisijan kanssa? No releet on laitettu, että pelko pois.
Jos joku muistaa sellaiset naaraanhoukuttimet kuin Back Off! -roiskeläpät, saa antaa vinkkejä ja tarjotakin. Eli ne missä Viiksi-Vallu seisoo wanhanajan pistoolit rinnalla ristissä vihaisen näköisenä asennossa - tuttu mm. Nakke-lehdestä, jos joku fossiili sellaisen muistaa. :) No sellaiset joka tapauksessa toiveissa asentaa, ja niihin tietysti ajan hengen mukaisesti yläpäähän vahvikkeet rosteripellistä.
Mistäs leopardi-suojat? Vinkkejä? Kattokonsoli vissiin jo tämän foorumin kautta löytyikin, tai ainakin maksoin jollekin käyttäjälle sellaisesta. :)
Kaikki glooria lasikuitumiehille, mutta tyylisuunta se on tämäkin - unohdettu sellainen. :)
Viimepäivät on menneet töissä ja kinkkua sulatellessa (on muuten kakki aika kovalla..), mutta huomenna jos luoja suo menen Karjala-kopan kanssa talliin, laitan päähäni verkkoperälippiksen, vedän jalkaani salihousut & bootsit, sekä ylävartalon verhoilen romaneilta itiksen parkkihallista -88 ostettuun kuminahkarotsiin ja käyn Jetan kimppuun uusin woimin. Joulun aikaan on kerenneet mukavasti amisviiksetkin kasvaa. 8)
Öljynpainepuntaria ohjelmassa, koska tulin siihen tulokseen että en laita koko auton sähköjä kulkemaan Kekkosen satasen maksavan (oikeoppisen) amppeeripuntarin läpi, koska sen kestävyys ei minua viiden gramman painonsa ja M4-liitinruuviensa takia vakuuta. Jos tyytys pelkästään voimistelemaan sen perinteisen valokatkaisijan kanssa? No releet on laitettu, että pelko pois.
Jos joku muistaa sellaiset naaraanhoukuttimet kuin Back Off! -roiskeläpät, saa antaa vinkkejä ja tarjotakin. Eli ne missä Viiksi-Vallu seisoo wanhanajan pistoolit rinnalla ristissä vihaisen näköisenä asennossa - tuttu mm. Nakke-lehdestä, jos joku fossiili sellaisen muistaa. :) No sellaiset joka tapauksessa toiveissa asentaa, ja niihin tietysti ajan hengen mukaisesti yläpäähän vahvikkeet rosteripellistä.
Mistäs leopardi-suojat? Vinkkejä? Kattokonsoli vissiin jo tämän foorumin kautta löytyikin, tai ainakin maksoin jollekin käyttäjälle sellaisesta. :)
Kaikki glooria lasikuitumiehille, mutta tyylisuunta se on tämäkin - unohdettu sellainen. :)
Joo, just noita haettiin, ja niitä löytyy täältä. Mielellään ostas vähän lähempää, toki...
Toisena vaihtoehtona on eräällä toisella foorumilla ehdotettu omapainatus-roiskeläppiä. Erittäin mielenkiintoinen vaihtoehto, eli läppiin painettaisiin tämän oman "tuning-pajan" EBT*:n logo.
*EBT = Eastern brainworks tuning. 8)
Saapa nähdä mille kannalle kallistutaan.
Toisena vaihtoehtona on eräällä toisella foorumilla ehdotettu omapainatus-roiskeläppiä. Erittäin mielenkiintoinen vaihtoehto, eli läppiin painettaisiin tämän oman "tuning-pajan" EBT*:n logo.
*EBT = Eastern brainworks tuning. 8)
Saapa nähdä mille kannalle kallistutaan.
Aeae, Back Off läpät <3 Ite oon useamman vuoden passiivisesti tollasia ettiny ts. pitänyt romutoreilla silmäni auki, muttei ole vastaan tullu. Vieläkin muistan elävästi, kun naskalina ihailin päivät pitkät naapurin ET (phone home) Mustangia. Siinä oli kyllä noitten lisäksi kaikki muutkin hottentotti varusteet ketjuratista lepardipenkkeihin...
Onkos tää jonkun mielestä normaalia? Autoa ei saa keittämään ja lämmintä kajuuttaan tulee, nestettä on ja se ei vaju jne...eikä mikään paikka ole jäässäkään---> mittari horii? Just ajelin 50Km, joten kai se on uskottava että vika on puntarissa eikä autossa. Öljynlämpö mittarin anturi on vielä asentamatta, että mittari on siksi mykkä. Kohta asennellaan.
No missäs ne liouuuphaard-suojat kuppaa? Eikö täällä ole muka viitsitty googletella? :(
No missäs ne liouuuphaard-suojat kuppaa? Eikö täällä ole muka viitsitty googletella? :(
Juu, olihan niihin nuppeihin valettu sisään ihan kaikkea mahdollista maan ja k*rtsun väliltä. Ei Kari L:n nuppi mahtas olla kaupallinen?
Osaatteko muuten sanoa mitä nää jousen värikoodit meinaa?
Jos kiinnostaa, lisää juttua omilla kotisivuilla - tänne ei arvaa satuilla ilman ylläpidon lupaa, tulee pian noutaja. :D
Osaatteko muuten sanoa mitä nää jousen värikoodit meinaa?
Jos kiinnostaa, lisää juttua omilla kotisivuilla - tänne ei arvaa satuilla ilman ylläpidon lupaa, tulee pian noutaja. :D
Tolpat löytyivät ennätysajassa, eikä hankkeeseen tarvinnut sisällyttää oraaliseksiäkään. Kiitos vielä kertaalleen eräälle foorumilaiselle.
Pari opettavaista kuvaa aiheeseen liittyen:
Oli piru tulla silmille
Ja kypsää oli toisellakin puolella.
Tämmönenkin saapui tänään matkahuoltoon. Kiitoksia myyjälle. :)
Olen aivan varma, että kun tuuppaan Kaken kassun pesään ja murjon volyymin kaakkoon, sekä säädän taajuskorjaimen legendaariseen v-asetelmaan, ovat Pirkot takapenkillä haarat levällään selällään niin että heilahtaa!
Nyt tehhään välipaloina kattokonsoliin emätinvalaistus neonilla - näkee katsokaas sitten pimeässä (C.S.I) kätevästi roiskeet penkeistä kun naiset ovat raiskanneet minut.
Pari opettavaista kuvaa aiheeseen liittyen:
Oli piru tulla silmille
Ja kypsää oli toisellakin puolella.
Tämmönenkin saapui tänään matkahuoltoon. Kiitoksia myyjälle. :)
Olen aivan varma, että kun tuuppaan Kaken kassun pesään ja murjon volyymin kaakkoon, sekä säädän taajuskorjaimen legendaariseen v-asetelmaan, ovat Pirkot takapenkillä haarat levällään selällään niin että heilahtaa!
Nyt tehhään välipaloina kattokonsoliin emätinvalaistus neonilla - näkee katsokaas sitten pimeässä (C.S.I) kätevästi roiskeet penkeistä kun naiset ovat raiskanneet minut.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Suunnitelmilla on tapana muuttua, joten jatketaan traditiota. Nyt olenkin yht'äkkiä sitä mieltä, että Jettaan on saatava valourut.
Täältä löytyy.
Kuka osais kertoa noista jotain? Suositelkaa, kiitos. :)
Neonia käytetään siis jossain muualla kuin kattokonsolissa, luultavasti hattuhyllyllä.
Ei pakkara kuulosta miltään ilman valourkuja, eihän? :( EIkä disko-mimmit lämpene pelkillä 6 x yseillä, näin pelkään. :/
Täältä löytyy.
Kuka osais kertoa noista jotain? Suositelkaa, kiitos. :)
Neonia käytetään siis jossain muualla kuin kattokonsolissa, luultavasti hattuhyllyllä.
Ei pakkara kuulosta miltään ilman valourkuja, eihän? :( EIkä disko-mimmit lämpene pelkillä 6 x yseillä, näin pelkään. :/
Nyt taas vaihteeksi hiukan vastustaa. Auto on pukeilla, ja matkahuollosta tulla tupsahti tänään "uudet" takatolpat entisten tilalle.
Muinaiset tolpat
Kansallismuseoon hyvää tavaraa, muttei auton alle.
-Ylälautaset lahot ja ruostuneet kiinni iskarinvarteen
-Pohjauskumit kadonneet tuuleen iskarinesteen mukana
-Iskareista kaikki mehut pihalla
Jne.
Jouset ehjän näköiset, sekä ylälautasen kumit. Muuta otettavaa noissa ei ole, ja nuo osat löytyy jo itseltäkin.
Tässä kohtaa olisin tarvinnut sitä toisaalla utelemaani Mataho:n puhelinnumeroa, herralla kun on kuulemma tolpat ja jouset jouten.
Ne välillä meinaa v*tuttaa nämä autohommat, mutta kyllä se tästä... :)
Muinaiset tolpat
Kansallismuseoon hyvää tavaraa, muttei auton alle.
-Ylälautaset lahot ja ruostuneet kiinni iskarinvarteen
-Pohjauskumit kadonneet tuuleen iskarinesteen mukana
-Iskareista kaikki mehut pihalla
Jne.
Jouset ehjän näköiset, sekä ylälautasen kumit. Muuta otettavaa noissa ei ole, ja nuo osat löytyy jo itseltäkin.
Tässä kohtaa olisin tarvinnut sitä toisaalla utelemaani Mataho:n puhelinnumeroa, herralla kun on kuulemma tolpat ja jouset jouten.
Ne välillä meinaa v*tuttaa nämä autohommat, mutta kyllä se tästä... :)
Jep. Voitas sopia treffejä vaikka huomiselle päivää, mikäli passaa? Kohta on lähdettävä töihin, eli tänään ei enää ennätä settiä noutamaan.
Ettei nyt ihan chatiksi mene, niin tässä siis jo melkein asennetaan Jettaan "uusia" tolppia. Saas nähdä laitellaanko madallussarjaa vaiko originaalia? Jännäkakkaa on 600g pöksyssä. :)
Ettei nyt ihan chatiksi mene, niin tässä siis jo melkein asennetaan Jettaan "uusia" tolppia. Saas nähdä laitellaanko madallussarjaa vaiko originaalia? Jännäkakkaa on 600g pöksyssä. :)
Madallussatsi alla. Kuvaa ennen ja jälkeen operaation:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2217.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a002-3.jpg
Ja sitten löyty vielä elimenluovuttajakin:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a001-3.jpg
Jokunen sana lisää täällä
Nyt siivotaan talli, ja sen jälkeen siirrytään taas pilaamaan auton sisustusta.
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2217.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a002-3.jpg
Ja sitten löyty vielä elimenluovuttajakin:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a001-3.jpg
Jokunen sana lisää täällä
Nyt siivotaan talli, ja sen jälkeen siirrytään taas pilaamaan auton sisustusta.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Totta töriset, hyvä setti se tuntuu olevan. Mikäs se muuten on merkiltään? Tarviis vissiin hommata jostain se tüv-lappu, ettei mene ihan pelkäksi sketsiksi koko muutoskatsastus. Apuja?
Kulmat pitää säädättää, koska tolpissa on soikeat reiät kuten jossain topikissa intettiinkin.
Seuraavana tilaillaan muutama nakkibelliitto rsi-kitkakumi, ja taikinoidaan alut alle.
Tai siis ensin siivotaan talli ja asennetaan kattokonsoli ja ja.... :/
Kulmat pitää säädättää, koska tolpissa on soikeat reiät kuten jossain topikissa intettiinkin.
Seuraavana tilaillaan muutama nakkibelliitto rsi-kitkakumi, ja taikinoidaan alut alle.
Tai siis ensin siivotaan talli ja asennetaan kattokonsoli ja ja.... :/
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Selvä, ja kiitoksia tiedosta.
Päivän korjausvihje:
Jetan takatolpan alapulttia ei tahdo päästä aukomaan pulttipyssyllä kun takavaimennin on paikallaan. Ongelma ratkeaa sillä, kun laitat pulttipyssyyn halvimman niveljatkon mitä tallista löytyy ja painat pyssystä kaasun pohjaan. Pultti ei aukea, mutta päähän noussut kananmunan kokoinen kuhmu kompensoi pettymystä aika hyvin.
Räjähti p*rkele niveljatko silmille melko vauhdikkaasti, mutta onneks ei oo päässä mitään mikä vois tällistä mennä sekaisin tai pilalle. :D
Päivän korjausvihje:
Jetan takatolpan alapulttia ei tahdo päästä aukomaan pulttipyssyllä kun takavaimennin on paikallaan. Ongelma ratkeaa sillä, kun laitat pulttipyssyyn halvimman niveljatkon mitä tallista löytyy ja painat pyssystä kaasun pohjaan. Pultti ei aukea, mutta päähän noussut kananmunan kokoinen kuhmu kompensoi pettymystä aika hyvin.
Räjähti p*rkele niveljatko silmille melko vauhdikkaasti, mutta onneks ei oo päässä mitään mikä vois tällistä mennä sekaisin tai pilalle. :D
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
^ :D
Tosiaan itelläkin AP alusta alla tuossa Golffissa, Gabrielin kaasuilla niin on kyllä mukava tuommoseen peruskäyttöön, ei ryskä ja paukuta mutta silti sopivan jämy. Ainoa vaan että perse on hiukan alempana kuin keula, pitänee tehdä sille jotain..
Aikoinaan tuommosta vastaavaa Jettaa kun rupesin madaltelemaan Inter alloyn -40mm jousilla, niin perä putosi ainakin 10cm ja keulakin varmaan 6cm, niin ratkaisuna taakse 1.3 golffin vakiojouset. Suosittelen samaa, jos tuossakin meinaa takalisto rueta roikkumaan.
Muuten, mikähän tuo elimenluovuttaja on, olisiko siitä kenties ylimääräisenä/myyytävänä nuo helmamuovit, kaaret ja kylkilistat? :)
Tosiaan itelläkin AP alusta alla tuossa Golffissa, Gabrielin kaasuilla niin on kyllä mukava tuommoseen peruskäyttöön, ei ryskä ja paukuta mutta silti sopivan jämy. Ainoa vaan että perse on hiukan alempana kuin keula, pitänee tehdä sille jotain..
Aikoinaan tuommosta vastaavaa Jettaa kun rupesin madaltelemaan Inter alloyn -40mm jousilla, niin perä putosi ainakin 10cm ja keulakin varmaan 6cm, niin ratkaisuna taakse 1.3 golffin vakiojouset. Suosittelen samaa, jos tuossakin meinaa takalisto rueta roikkumaan.
Muuten, mikähän tuo elimenluovuttaja on, olisiko siitä kenties ylimääräisenä/myyytävänä nuo helmamuovit, kaaret ja kylkilistat? :)
Akselia en pudottanut ensikertalaisena kerralla kokonaan alas, koska hirvitti että jos se reuhahtaa sieltä mitenkin reteästi alas ja rikkoo sitä sun tätä, ja saan sitten loppuviikon parsia itseäni ja työni hedelmiä :D Seuraavalla kerralla olen urhoollisempi.
Peppu ei ainakaan vielä roiku, mutta saapa nähdä mikä on tilanne kun lataan reaktorin lippaan täyteen wenaläistä raskasbensiiniä? Laitetaan varapyörään 30 kehää heliumia mikäli roikkupyllyisyyttä ilmenee.
Iskarithan ovat tosiaan käytetyt mutta kunnossa, ja hauskaa jos ne saivat uuden elämän mämmikouran rämemajavaloukussa. Lähettävät terveisiä Amille. :)
Ajettavuudesta ja perstuntumasta on vielä paha sanoa mitään, mutta kovempihan se tuntuma tietysti on kuin entisillä Hawaiji-jousilla. Toinen etu- ja toinen takaiskari olivat totaalisen entiset, että ei tässä nyt ainakaan voida puhua siitä että ajotuntuma olisi taantunut. "Nimismiehenkiharat" kertonevat totuuden alustan kovuudesta, jahka sellaisiin törmään. Tai sitten ajan ensi yön satasta ylikäytävää eestaas, ja teen kahvitaukojen aikana muistiinpanoja havainnoistani.
"Keuliminen" nyt ainakin loppui, ja se on se pääasia.
Jk: Olin muuten jo ihan vakavissani laittamassa taakse vakiojousia ja jousenvälikumeja vielä niitäkin korottamaan, koska 80's tyyliin kuuluu roima etunoja. En ymmärrä miksi en näin tehnyt, mutta eipä tuo ole homma eikä mikään veivata peräpäätä vielä kertaalleen auki, mikäli asia valvottaa jatkossakin tähän tapaan kuin nyt.
Katsokaas näin :D
Peppu ei ainakaan vielä roiku, mutta saapa nähdä mikä on tilanne kun lataan reaktorin lippaan täyteen wenaläistä raskasbensiiniä? Laitetaan varapyörään 30 kehää heliumia mikäli roikkupyllyisyyttä ilmenee.
Iskarithan ovat tosiaan käytetyt mutta kunnossa, ja hauskaa jos ne saivat uuden elämän mämmikouran rämemajavaloukussa. Lähettävät terveisiä Amille. :)
Ajettavuudesta ja perstuntumasta on vielä paha sanoa mitään, mutta kovempihan se tuntuma tietysti on kuin entisillä Hawaiji-jousilla. Toinen etu- ja toinen takaiskari olivat totaalisen entiset, että ei tässä nyt ainakaan voida puhua siitä että ajotuntuma olisi taantunut. "Nimismiehenkiharat" kertonevat totuuden alustan kovuudesta, jahka sellaisiin törmään. Tai sitten ajan ensi yön satasta ylikäytävää eestaas, ja teen kahvitaukojen aikana muistiinpanoja havainnoistani.
"Keuliminen" nyt ainakin loppui, ja se on se pääasia.
Jk: Olin muuten jo ihan vakavissani laittamassa taakse vakiojousia ja jousenvälikumeja vielä niitäkin korottamaan, koska 80's tyyliin kuuluu roima etunoja. En ymmärrä miksi en näin tehnyt, mutta eipä tuo ole homma eikä mikään veivata peräpäätä vielä kertaalleen auki, mikäli asia valvottaa jatkossakin tähän tapaan kuin nyt.
Katsokaas näin :D
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Mulla oli Jetassa muinoin AP:n satsi Konin iskareilla
Saattopa olla ne iskarit sitte kompastuskivenä sulla. Tossa AP:n satsissa mikä mulla on, tuli mukana Alkon iskarit. Niillä on persaus himpun ylempänä mitä keula ja kyyti varsin mukavaa. Rengastuksena mulla on 205/45R16.
Noissa amin vanhoissa takatolpissako ei ollu sokkasäätöä??
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Kuittaa, vaikkei mitään ymmärräkään. :)
Kohta pitää lähteä relekauppaan. Viime yövä katosivat Jetasta valot - syttyivät kun annoin piilteman releille judoa. Tai siis lyhyet syttyivät, pitkät eivät millään.
Vai onko kyseessä sattuma? Menikö se nyt se kuuluisa valokatkaisija? Mittarivalot palavat, sekä pitkien merkkiledi syttyy.
Kohta pitää lähteä relekauppaan. Viime yövä katosivat Jetasta valot - syttyivät kun annoin piilteman releille judoa. Tai siis lyhyet syttyivät, pitkät eivät millään.
Vai onko kyseessä sattuma? Menikö se nyt se kuuluisa valokatkaisija? Mittarivalot palavat, sekä pitkien merkkiledi syttyy.
Kävin nyysimässä elimenluovuttajasta umpion korkeussäätötsydeemin, ja samalla roiskaisin muutaman kuvan Nokialla. Ei tätä taida kannattaa kokonaan lunastaa... :|
Puskuri on huonommassa kunnossa kuin mitä kuvassa näyttää. Vissiin törmäilty peräkärryn kanssa oikein urakalla?
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... edited.jpg
Helmoista ja kaarista ei ole otettavaa kuin apparin puolelta ja kuskin takanurkasta. Etukaari paskana, ja helma puuttuu:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a002-6.jpg
Takaluukun muovipäreet paskana, luukku ehyt:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a001-4.jpg
Pannuhuoneessa köllöttää pikkusen pölynen 1,8:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a003-1.jpg
Eikös tuo säiliö oo tehostajan? Siitä päättelin että autossa on sellainen. Takapenkin meinaan nyysiä kun pakkanen hellittää, siinä on niskatuet.
Kuskin ovi on kasassa, ei ollu siitäkään otettavaa.
Remontinkorjuuseen------>
Puskuri on huonommassa kunnossa kuin mitä kuvassa näyttää. Vissiin törmäilty peräkärryn kanssa oikein urakalla?
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... edited.jpg
Helmoista ja kaarista ei ole otettavaa kuin apparin puolelta ja kuskin takanurkasta. Etukaari paskana, ja helma puuttuu:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a002-6.jpg
Takaluukun muovipäreet paskana, luukku ehyt:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a001-4.jpg
Pannuhuoneessa köllöttää pikkusen pölynen 1,8:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a003-1.jpg
Eikös tuo säiliö oo tehostajan? Siitä päättelin että autossa on sellainen. Takapenkin meinaan nyysiä kun pakkanen hellittää, siinä on niskatuet.
Kuskin ovi on kasassa, ei ollu siitäkään otettavaa.
Remontinkorjuuseen------>
Jopa jotain, ostin nimittäin varmaan samalta kaverilta nuo läpät overdrive.fi;n kautta. :) Tulevat joskus ensi viikolla. Noitten takia tilanne saattaa elää vielä niin, että peräpää pitää oikesti nostaa joillain Ladan takajousilla taivaisiin. Saas nähdä nyt... 8) (Ja läppiin laitetaan tottakai rosteriset vahvikkeet yläpäähän)
Kiitos kuitenkin vinkistä, apua on aina mukava saada. :)
Tänään on duunattu muutama häiritsevä pikkujuttu kondikseen: Vime yönä kadonneet valot, käkkärin merkkivalo, valonsuuntausmikälie jne....
Näin perjantain kunniaksi pitää laiskuuttaan oikoa ja luetuttaa asiasta kiinnostuneilla juttu täältä.
Elimenluovuttaja-autosta on tullut yyveellä kovasti kyselyitä. Vastailen parhaani mukaan. Kärsivällisyyttä, kiitos.
Kiitos kuitenkin vinkistä, apua on aina mukava saada. :)
Tänään on duunattu muutama häiritsevä pikkujuttu kondikseen: Vime yönä kadonneet valot, käkkärin merkkivalo, valonsuuntausmikälie jne....
Näin perjantain kunniaksi pitää laiskuuttaan oikoa ja luetuttaa asiasta kiinnostuneilla juttu täältä.
Elimenluovuttaja-autosta on tullut yyveellä kovasti kyselyitä. Vastailen parhaani mukaan. Kärsivällisyyttä, kiitos.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Mitäs kaikkea pitää vaihtaa kun asennellaan tehostettu ohjaus? Kaveri meinasi joskus vaihtaa -88 GT:hen tehostinsetin, mutta homma oli tökännyt johonkin ohjausakseliongelmaan. Boorien kanssa jotain epäsopivuutta, kuulemma.
Tämä siis muistikuva kymmenen vuoden takaa, kertokaa miten asia oikeasti on.
Pelotteli vielä että on aika kinkkinen savotta.
Tämä siis muistikuva kymmenen vuoden takaa, kertokaa miten asia oikeasti on.
Pelotteli vielä että on aika kinkkinen savotta.
- hammastanko
- tangon ja rattiakselin välinen nivelosa
- nivelosan suojakumi
- tehostimen pumppu
- pumpun kiinnikkeet ym. kikkareet
- kampiakselin hihnapyörät
sekä tietenkin nestesäiliö kiinnikkeineen ja letkuineen... ainakin nuo.
Yhteen Jettaan olen hammastangon vaihtanut, oli aika ikävä asennettava. Hommasta olisi varmaan selvinnyt helpommin/nopeammin jos olisi pudottanut akselipalkin hammastankoineen alas.
Muistaakseni vanhemmissa Mk2:ssa rattiakselien/hammastankojen poorit saattoivat poiketa uudemmista, mutta Flairien ikäisissä osat pitäisi olla yhteensopivia.
- tangon ja rattiakselin välinen nivelosa
- nivelosan suojakumi
- tehostimen pumppu
- pumpun kiinnikkeet ym. kikkareet
- kampiakselin hihnapyörät
sekä tietenkin nestesäiliö kiinnikkeineen ja letkuineen... ainakin nuo.
Yhteen Jettaan olen hammastangon vaihtanut, oli aika ikävä asennettava. Hommasta olisi varmaan selvinnyt helpommin/nopeammin jos olisi pudottanut akselipalkin hammastankoineen alas.
Muistaakseni vanhemmissa Mk2:ssa rattiakselien/hammastankojen poorit saattoivat poiketa uudemmista, mutta Flairien ikäisissä osat pitäisi olla yhteensopivia.
Viimeksi muokannut jii_bee, 5.1.2008 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja kysymyksiä sataa:
Joku on varmasti purkanut Jetasta kattoverhoilun. Mitä materiaalia se on, ja kestääkö siinä ennen kaikkea ruuvi? Sovittelen parhaillaan kattokonsolia paikalleen, ja pitäisi keksiä millä taion sen kiinni kattoon/ b-pilareihin.
Kovastihan tuo kopisee kun nyrkittää, eikä tunnu kovin ohueltakaan. Miten lie sitten haurasta tavaraa?
Joku on varmasti purkanut Jetasta kattoverhoilun. Mitä materiaalia se on, ja kestääkö siinä ennen kaikkea ruuvi? Sovittelen parhaillaan kattokonsolia paikalleen, ja pitäisi keksiä millä taion sen kiinni kattoon/ b-pilareihin.
Kovastihan tuo kopisee kun nyrkittää, eikä tunnu kovin ohueltakaan. Miten lie sitten haurasta tavaraa?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Kyllä se vaan aikasten ohkasta ja haurasta värkkiä on! En sitte tiedä miten siinä ruuvi pysyy. Mää saattasin varmistaa ruuvinpaikat vielä vaikka jollain vanerinpalalla toiselta puolelta.
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 5.1.2008 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siellä se on jenkkapaneeli katossa, ei maha mitään. Seuraavassa jokunen j*esushuono taskulamppusuussa-kännykkäkuva, otan parempia ensi tilassa. Älkää aukoko jos olette alkeerialaisia surkeille kuville:
3w super-woofer asennusvalmiina:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a000-7.jpg
Abikot puristeltiin momenttiin ja johdot jouduttiin keräämään kodinkoneista. Unohtui käydä piuhakaupassa. Hyväpä se on ollakin roiskesuojattua piuhaa tällaisessa käytössä, koska spedehän lentää yleensä juuri kattoon päin. Ainakin itse tykkään olla alla kun siellä ei tule niin hiki.
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a001-6.jpg
B-pilarit auki ja levyä kattoon vahvikkeeksi/ anturaksi:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a003-3.jpg
Siellä on:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a006-2.jpg
Muotoilla vielä pitää, kun ei oikein tahdo katonmyötäisesti istua, mutta voiton puolella ollaan. Jopa "jytisee" peerit komeasti! Kolminkertainen eläköön-huuto junteille: ELÄKÖÖN! ELÄKÖÖN! ELÄKÖÖN!
3w super-woofer asennusvalmiina:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a000-7.jpg
Abikot puristeltiin momenttiin ja johdot jouduttiin keräämään kodinkoneista. Unohtui käydä piuhakaupassa. Hyväpä se on ollakin roiskesuojattua piuhaa tällaisessa käytössä, koska spedehän lentää yleensä juuri kattoon päin. Ainakin itse tykkään olla alla kun siellä ei tule niin hiki.
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a001-6.jpg
B-pilarit auki ja levyä kattoon vahvikkeeksi/ anturaksi:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a003-3.jpg
Siellä on:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a006-2.jpg
Muotoilla vielä pitää, kun ei oikein tahdo katonmyötäisesti istua, mutta voiton puolella ollaan. Jopa "jytisee" peerit komeasti! Kolminkertainen eläköön-huuto junteille: ELÄKÖÖN! ELÄKÖÖN! ELÄKÖÖN!
Ja nyt on taas kamerassa patterit, joten tässä pari hieman parempaa kuvaa kattokonsolista:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2420.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2421.jpg
On muuten ihan oikeastikin hyvä peli puheohjelmia kuunnellessa,
ei tarvitse huudattaa jiiveeseetä kuullakseen mitä radiossa puhutaan. Mutta juntti-arvo on toki se tärkein mitä tässä haetaan. :)
Ei ihan istu kun ei ole varsin alunperin jettaan tehty, mutta välttämisen puolesta välttää oikeinkin hyvin. Ei noita ole kuitenkaan "entrautua*" asti tarjolla. :)
*valkata, valikoida, valita...
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2420.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2421.jpg
On muuten ihan oikeastikin hyvä peli puheohjelmia kuunnellessa,
ei tarvitse huudattaa jiiveeseetä kuullakseen mitä radiossa puhutaan. Mutta juntti-arvo on toki se tärkein mitä tässä haetaan. :)
Ei ihan istu kun ei ole varsin alunperin jettaan tehty, mutta välttämisen puolesta välttää oikeinkin hyvin. Ei noita ole kuitenkaan "entrautua*" asti tarjolla. :)
*valkata, valikoida, valita...
No täältähän se foorumin kautta eräältä asioiden päälle ymmärtävältä VW-harrrastajalta löytyi. Tässä se taas kerran nähdään; aika tavaran kaupitsee. Joku ei-niin-järjissäänoleva olisi varmaan jo heittänyt tuon aarteen moneen kertaan roskalavalle, mutta onnekseni tämä nero ei ollut näin tehnyt. :)
Tässä aletaan olla pian oikeissa fiiliksissä. Ensi viikolla saan luultavasti ne vielä puuttuvat Back off!-roiskeläpät, joten tyyli eikun petraantuu.
Kellään 80-luvun Disco-kasetteja/ raskaan sarjan hardcore-humppaa? Kake Randelin, Eijasinikka, Mona Carita ja kumppanit kiinnostavat. :D
Tässä aletaan olla pian oikeissa fiiliksissä. Ensi viikolla saan luultavasti ne vielä puuttuvat Back off!-roiskeläpät, joten tyyli eikun petraantuu.
Kellään 80-luvun Disco-kasetteja/ raskaan sarjan hardcore-humppaa? Kake Randelin, Eijasinikka, Mona Carita ja kumppanit kiinnostavat. :D
Napa rutussa naurattaa ja samaan aikaan jumalaista ihailua tätä projektia seuratessa on päälimmäiset tuntemukset. Muistahan sitten että elä missään nimessä vedä yli hommaa vaan tee just ne mitä on tarvis ja jätä siihen, hommaa uus auto ja jatka linjaa kunnes piha on eräänlainen jurpo-galleria. Siinä pihassa varmasti on sen jälkeen vierailua pääsymaksulle asti :)
Tuolta ei nyt aivan sitä simpukkaa suoraan löytynyt, mutta varmaan kannattais kysästä: http://www.wiseguycustoms.com/id70.html
Tuolta ei nyt aivan sitä simpukkaa suoraan löytynyt, mutta varmaan kannattais kysästä: http://www.wiseguycustoms.com/id70.html
Eskopaar...tai jotain: Mitä maksaa konsoli? Peili mahtaa olla mallia raappahousunkuminauhallalisäpeilipeiliinkiinni? Niitä taitaa olla ihan kotosallakin. :)
Herkimpien katsojien kannattaa nyt pyytää vanhempia viereen istumaan, koska tämä kuva sisältää alle 40-vuotiaita mahdollisesti järkyttävää materiaalia:
Jumps-Jumps?
Kehno kun ei lahjoittaja osannut kertoa teknisiä speksejä, nyt kun pelottaa että jiiveeseessä on enemmän pierua kuin tuossa "puusterissa".
No kohinaa on luvassa ainakin--->ollaan taas askel lähempänä nuoruuden unelma-toosamagneettia. Kehno kun ois laittaa tähän joku hymiö loppuun... no simuloidaan: *röhönaurua*
Edit: Oli unohtua...Kiitos, uioup(?) vinkistä, mutta tuo kauppa ei taida olla ihan Tuupovaarassa? Menee luvattoman hankalaksi. :) Ja ei vedetä overiksi, millonkas sitä nyt silleen... Järestään kestää hommat lapasessa. :)
Herkimpien katsojien kannattaa nyt pyytää vanhempia viereen istumaan, koska tämä kuva sisältää alle 40-vuotiaita mahdollisesti järkyttävää materiaalia:
Jumps-Jumps?
Kehno kun ei lahjoittaja osannut kertoa teknisiä speksejä, nyt kun pelottaa että jiiveeseessä on enemmän pierua kuin tuossa "puusterissa".
No kohinaa on luvassa ainakin--->ollaan taas askel lähempänä nuoruuden unelma-toosamagneettia. Kehno kun ois laittaa tähän joku hymiö loppuun... no simuloidaan: *röhönaurua*
Edit: Oli unohtua...Kiitos, uioup(?) vinkistä, mutta tuo kauppa ei taida olla ihan Tuupovaarassa? Menee luvattoman hankalaksi. :) Ja ei vedetä overiksi, millonkas sitä nyt silleen... Järestään kestää hommat lapasessa. :)
Eskopaar...tai jotain: Mitä maksaa konsoli? Peili mahtaa olla mallia raappahousunkuminauhallalisäpeilipeiliinkiinni? Niitä taitaa olla ihan kotosallakin. :)
Ei taida olla tuo konsoli myynnissä, on sen verran vähän noita jäljellä.
Peili on siis oikeasti koko auton leveä, ei ollenkaan normaali-peiliin tuleva mitä ne yleensä oli.
Entisessä escortissa kiinnikkeet tuli aurinkolipan kiinnikeiden alta.
EDIT:
Se on siis suunnilleen 1.5 metriä leveä, ja normipeilin korkuinen =)
EDIT2:
googlellä löytyi tuommoinen kuva:
Kiinnitys:
http://www.fennelfamily.com/gti-vr6/bod ... nkmir2.jpg
No saa nyt nähdä millainen ruori laitataan, tuohan se olisi se oikeaoppinen sompa. Tai sitten Formuling - mikäli sellainen aarre keskiöineen jostain löytyy. :)
Elimenluovuttaja-Jetassa on toisella foorumilla keskustellun perusteella kateutta ja respectiä nostattava 4-puolainen ratti, jota minä tosin moukkana luulin 70-luvun Derbystä amputoiduksi. Laittaako sitten se, vaiko odottaa että joku tarjoaa kunnon rallirattia?
Elimenluovuttaja-Jetassa on toisella foorumilla keskustellun perusteella kateutta ja respectiä nostattava 4-puolainen ratti, jota minä tosin moukkana luulin 70-luvun Derbystä amputoiduksi. Laittaako sitten se, vaiko odottaa että joku tarjoaa kunnon rallirattia?
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Ei j*malauta, tässä kun liikkeellä olevaa vatsatautia poden, oli ripaskassa pitelemistä kun näitä juttuja lueskelee! Varsinkin tuo vanhempien tukea katsomiseen vaativa rokkikonekasa;) Sai tosissaan pinkoa pyttyä kohti karmean naurun säestämänä!
Muistan kun pienenä poikana katselin kun isäukko ruuvas silloiseen ykkösautoomme (kakkis) jotakin vastaavaa "säädintä", taisi golffi olla karvalakkimallia, koskapa siinä ei ollut samaista keskikonsolia kuin omassa ekassa autossa (kakkis) oli, mutta mullapa oli manhattan:) Einivei, ukon golffissa oli tuhkis vaihdekepin edessä lattialla, ja siihen tuuletus suulakkeiden alle johonkin sellanen härveli piti ruuvata kiinni, äänen_sävyn_säätö_vipuja oli niin tulen perkeleesti, ja minua pientä vannotettiin olemasta koskematta siihen! tiedä sitten mitä sillä teki, mutta oli se hieno!;) lisäksi golffista löytyi lisäpeili (alkuperäisen päälle tuleva) sekä puukuulapenkinpäälliset.. tiedä sitten mitä tuninkia se sitten edusti..
Muistan kun pienenä poikana katselin kun isäukko ruuvas silloiseen ykkösautoomme (kakkis) jotakin vastaavaa "säädintä", taisi golffi olla karvalakkimallia, koskapa siinä ei ollut samaista keskikonsolia kuin omassa ekassa autossa (kakkis) oli, mutta mullapa oli manhattan:) Einivei, ukon golffissa oli tuhkis vaihdekepin edessä lattialla, ja siihen tuuletus suulakkeiden alle johonkin sellanen härveli piti ruuvata kiinni, äänen_sävyn_säätö_vipuja oli niin tulen perkeleesti, ja minua pientä vannotettiin olemasta koskematta siihen! tiedä sitten mitä sillä teki, mutta oli se hieno!;) lisäksi golffista löytyi lisäpeili (alkuperäisen päälle tuleva) sekä puukuulapenkinpäälliset.. tiedä sitten mitä tuninkia se sitten edusti..
Tänään on hyvä päivä lähteä purkamaan elimenluovuttaja-Jettaa. Pakkasta alle 10 ja adrenalinia piisaa.
Ostin siis koko rottelon. Varattuja osia:
-Sisusta
-Ovet ja luukut
-Tuulilasi
-Etujarrulevyt
-Ehkä tehostaja
-Listat, helmat ja kaaret
Löytyy mm. 1.8 kone ja 5v laatikko yms. Jos tarpeeksi maksetaan puran irti. Jos ei, pannaan tekniikkakin paaliin. Tai sitten saa tulla purkamaan itse. Olen mahdollisesti kaverina, jos kerkeän.
Ostin siis koko rottelon. Varattuja osia:
-Sisusta
-Ovet ja luukut
-Tuulilasi
-Etujarrulevyt
-Ehkä tehostaja
-Listat, helmat ja kaaret
Löytyy mm. 1.8 kone ja 5v laatikko yms. Jos tarpeeksi maksetaan puran irti. Jos ei, pannaan tekniikkakin paaliin. Tai sitten saa tulla purkamaan itse. Olen mahdollisesti kaverina, jos kerkeän.
Kävin purkamassa elimenluovuttajaa:
Lisäksi purettuna sekalainen määrä nippeliä ja nappelia. Ratti vaihtui 4-puolaiseen, ja penkkejä aloittelin irrotella.
Kukas sunni-vatipää on keksinyt hitsata suksipussin kiinnityspultit juntturaan? Eipä lähtenykkään irti niinkun tavallinen penkki. Oli jopa palaa hermo repiessä, ennen kuin tajusin tilanteen. Vai tajusinko? No ei irronnut nostamalla joka tapauksessa.
Mites etupenkit irtoaa? On näköjään eri systeemit kuin tutuissa mersuissa. Tuupataan pois kiskoilta, mutta miten?
Odottaa kiitollisena vinkkejä - oikein kuola valuu.
(Nokia-kuvaakin saa halutessaan kehua)
Lisäksi purettuna sekalainen määrä nippeliä ja nappelia. Ratti vaihtui 4-puolaiseen, ja penkkejä aloittelin irrotella.
Kukas sunni-vatipää on keksinyt hitsata suksipussin kiinnityspultit juntturaan? Eipä lähtenykkään irti niinkun tavallinen penkki. Oli jopa palaa hermo repiessä, ennen kuin tajusin tilanteen. Vai tajusinko? No ei irronnut nostamalla joka tapauksessa.
Mites etupenkit irtoaa? On näköjään eri systeemit kuin tutuissa mersuissa. Tuupataan pois kiskoilta, mutta miten?
Odottaa kiitollisena vinkkejä - oikein kuola valuu.
(Nokia-kuvaakin saa halutessaan kehua)
Siinä suksiluukun laijassa on niitä pultteja tosiaan, niien hitsattujen toisella puolella on ihan mutterit mitkä kaikki löysäämällä se penkki lähtee. Ellei jo lähtenyt?
Etujakkarat lähtee sillain, että ensinnä ne maholliset suojamuovit siitä kiskon päältä huisv**tuun, sitten penkin etuosasta siitä raudasta pois se yks pultti, vipu ylös ja penkkiä kiskomaan taakkepäin jolloin se irtoaa.
Etujakkarat lähtee sillain, että ensinnä ne maholliset suojamuovit siitä kiskon päältä huisv**tuun, sitten penkin etuosasta siitä raudasta pois se yks pultti, vipu ylös ja penkkiä kiskomaan taakkepäin jolloin se irtoaa.
Taas kertaalleen iso kiitos! :) Uudemmissa? Tää on -91 - eikös seuraava oo jo Vento? Ai ei? :/
Muutama Kuva luukusta, tai siis mistä aletaan vääntämään:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2429.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2430.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2431.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2432.jpg
Ja jokunen sananen täällä.
Muutama Kuva luukusta, tai siis mistä aletaan vääntämään:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2429.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2430.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2431.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2432.jpg
Ja jokunen sananen täällä.
Ei arvaa itse moisia ehdotella, sitä on kuitenkin niin vaatimaton mies. :) Ja toisaalta onko tämä nyt niin projekti kuitankaan, vaikka päivittäin kuvien kera jotain tapahtuukin?
Löpö löpönä ja äiti kontalleen - sama kai se missä tämä on? :)
(Valitettavasti joudutte seuraamaan tätä TI- touhua vielä kauan, koska olette alun huimalle antaneet - kukas se nyt kesken lopettaa?)
Tavoitteena on rakentaa Suomen ensimmäinen Jetta, jossa kv-prosentti on huijaamalla yli 200%. ( Runkonumero on jo lompakossa laminoituna, siis se pelti...)
-Ovet vaihtoon
-Luukut vaihtoon
-Tekniikka vaihtoon
Katto vaihtoon
Jne..
Ja tämä on sitten huumoria.. :)
Löpö löpönä ja äiti kontalleen - sama kai se missä tämä on? :)
(Valitettavasti joudutte seuraamaan tätä TI- touhua vielä kauan, koska olette alun huimalle antaneet - kukas se nyt kesken lopettaa?)
Tavoitteena on rakentaa Suomen ensimmäinen Jetta, jossa kv-prosentti on huijaamalla yli 200%. ( Runkonumero on jo lompakossa laminoituna, siis se pelti...)
-Ovet vaihtoon
-Luukut vaihtoon
-Tekniikka vaihtoon
Katto vaihtoon
Jne..
Ja tämä on sitten huumoria.. :)
No ja kummatkin kauppiaista ovat perehtyneet seikkaperäisesti projektiin, ja etenkin luukun kuntoon? Ensiarvoisen tärkeää on nyt se, että mahdollinen panneelinostaja ei lyö kynsiään p*skaan, vaan saa pilahinnalla itselleen itseään tyydytävää priimaa tavaraa, eli vakavasti otettavaa tuunaus-hyödykettä.
Survokaa yyveetä, mikäli oletta oikeasti pääsyillänne jostain tavarasta. :)
(Roinan pitää peittää vähintään sama ala, kuin mikälie mustan fleör-muovin.)
Ei oo kuppaa, muuten rässä vaan..
Survokaa yyveetä, mikäli oletta oikeasti pääsyillänne jostain tavarasta. :)
(Roinan pitää peittää vähintään sama ala, kuin mikälie mustan fleör-muovin.)
Ei oo kuppaa, muuten rässä vaan..
Taas on nyrkit p*skassa - luonnollisesti.
Takaluukkua duunataan ja pientä kohmeloa podetaan, mutta jospa se tästä kun impataan litra tinneriä ja suihkitaan pottu teutoranttimaalia kainaloon.
Alkuperäisillä suunnitelmilla on tapana elää, eikä luukku tee matkatavara-paholaisen keksintönä tässä asiassa luonnollisestikaan poikkeusta. 20-luvun p*rnoelokuvissa luukut ainoastaan hiotaan ja kiillotetaan, eli työläs maalausvaihe sivuutetaan fiksaustekniikan keinoin, mutta arki on valitettavasti joskus oikullisempi. :(
No kattokaa nyt ite. :/
Takaluukkua duunataan ja pientä kohmeloa podetaan, mutta jospa se tästä kun impataan litra tinneriä ja suihkitaan pottu teutoranttimaalia kainaloon.
Alkuperäisillä suunnitelmilla on tapana elää, eikä luukku tee matkatavara-paholaisen keksintönä tässä asiassa luonnollisestikaan poikkeusta. 20-luvun p*rnoelokuvissa luukut ainoastaan hiotaan ja kiillotetaan, eli työläs maalausvaihe sivuutetaan fiksaustekniikan keinoin, mutta arki on valitettavasti joskus oikullisempi. :(
No kattokaa nyt ite. :/
Synkkä yksinpuhelu jatkuu:
Ensimmäinen reissu maalia pinnassa:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2452.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2454.jpg
Pari varviä lisää ja hionta + kiillotus-->hyvä tuli kun mummon jalasta. (Lainattu repliikki, kiitokset Rässi66:lle)
En muista onko asiasta ollut täällä vielä puhetta, mutta siis koko rottelohan on kattoa lukuun ottamatta maalattu paukkupullolla. 8)
Ensimmäinen reissu maalia pinnassa:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2452.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2454.jpg
Pari varviä lisää ja hionta + kiillotus-->hyvä tuli kun mummon jalasta. (Lainattu repliikki, kiitokset Rässi66:lle)
En muista onko asiasta ollut täällä vielä puhetta, mutta siis koko rottelohan on kattoa lukuun ottamatta maalattu paukkupullolla. 8)
Ja alakas olla luukku iskussa. Kattokaas:
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2455.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2456.jpg
Pikkusen ponnekaasu huimaa, mutta muten ei valittamista. Santsikierros.
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2455.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... G_2456.jpg
Pikkusen ponnekaasu huimaa, mutta muten ei valittamista. Santsikierros.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa