Tuli ostettua tollanen luotettavalla 1.9 90hp ALH koneella. Mittarissa 278tkm, huoltokirjan mukaan pitää paikkansa ja kuntokin puoltaa tätä.
Jotain erikoisvarusteita tämä Generation Edition näyttää sisältävän:
- sininen väri
- korin väriset kahvat ja listat
- kynnyslistat
- vaihdekepin nuppi, sinistä tikkausta ratissa
- sisustan väritys ja penkit
- vanteet (?) 16" (ostaisin mielelläni Keskin KT1 tyyppiset vanteet)
Muuten ihan perus Golf, vakkari ja ilmastointi löytyy, sähkölasit ja peilit.
Vikojakin on laitettavaksi, näihin saa antaa vinkkiä:
- radio kuuluu huonosti, antennin jalan vahvistin lienee sökö, tai jälkiasennus blaukkari kytketty väärin
- kuskin oven kaiutin ei toimi, diskantti toimii
- takalasille ei tule vettä, vissiin vain yksi pumppu joten vika muualla, vettä ei tule verhoilusta sisälle, liekö suutin tukossa
- takaluukun lukkopesään ei avain mene, täynnä likaa/ruostetta
- takaluukun pumput ei pidä (uudet tilattu)
- 3s vaihde välillä ei mene nätisti pesään, vaihteistoöljyjen vaihtoa pitää koittaa
- jotain ulinaa kuuluu suoraan ajaessa, pyörän laakeri taitaa olla menossa
Summasummarum, paljon vikoja, hätäseen tehty ostos :)
Parannusajatuksia:
- jonkinlainen pieni takaspoileri
- drl valot alaritilöihin, toinen rikki joten tulee samalla korjattua
- orkkis xenon umpiot jos löytäisi jostain, tämä ei vaadi korkeussäätöä ikänsä vuoksi
- kivat vanteet
- ikkunatummennuksia
- 2 DIN androidsoitin
Kuvia:
https://copy.com/Jfh2nurfxAUFSPGI
VW Generation Edition Golf IV
Valvoja: ffp jäsenet
Se pieni lippa takalasin päälle on ihan ehdoton, mulla on omassa orkkis R-Line, näin jälkikäteen katsottuna olisi sittenkin pitänyt investoida Votexiin.
Se takaluukun lukon toimimattomuus taitaa tän ikäisissä olla enemmän sääntö kuin poikkeus.
Mutta lähtökohta on jo siisti!
Edit: edestä kannattaa käyttää sisälokarit irti, kerää meinaan aika paljon kuraa sinne etulokarin takareunaan.
Se takaluukun lukon toimimattomuus taitaa tän ikäisissä olla enemmän sääntö kuin poikkeus.
Mutta lähtökohta on jo siisti!
Edit: edestä kannattaa käyttää sisälokarit irti, kerää meinaan aika paljon kuraa sinne etulokarin takareunaan.
3s vaihde välillä ei mene nätisti pesään, vaihteistoöljyjen vaihtoa pitää koittaa
Itse vaihdoin vaihdelaatikon öljyt (Shell Spirax S4 G 75W-90) + säädin vaihdevaijerit niin loppui kolmosen rusahtelu. Nyt vaihdoin moottorin/vaihdelaatikon alakannakkeen (dogbone/pendulum) niin hävisi loputkin väljyydet vaihteistosta.
Kiitos vinkeistä, nuo vaihdevaijerit pitääkin säätää ja tarkastaa lokarien aluset.
Tein talvihuoltoa tänään, vaihdoin raitisilmasuodattimen, oli kauhean näköinen vanha, ei ole eka auto jossa tuo laiminlyöty vaikka on niin halpa ja helppo vaihtaa.
Sitten tietty ilmanputsari ja samalla purin kotelon pois ja putsasin "snow screen" ritilän.
Sitten vaihtelin polttonestesuodattimen, vaikka laitoin hieman dieseliä uuteen niin aika kauan sai sahata että lähti käymään, tulipahan testattua ettei akku ole ihan kuollut.
Vaihtelin myös pumput takaluukkuun, nyt se pysyy ylhäällä, hieno ominaisuus.
Loput tehtävät olivatkin synkkää, nimittäin öljyn vaihto kariutui proppuun, lähti oudon tuntuisesti auki ja pyörii vain tyhjää, ei lähde auki, oli selvästi vuotanut aika paljon myös. Aikani yritin avata tuloksetta, kiristyi takaisin ja ei näytä vuotavan aiempaa enempää. Tämä oli todella ikävä ylläri josta melko varmasti edellinen omistaja tiesi mutta jätti mainitsematta eikä sitä pohjamuovin alta voinut todetakaan.
Mitäs vaihtoehtoja mulle jää? Käyn nyt hakemassa imupumpun bilhelvetestä että saan yläkautta öljyt vaihdettua kun ei tietoa miten kauan noilla on jo ajettu. Sitten kait etsimään uutta öljypohjaa?
Eipä nuo kovin kalliita ole, mutta huomasin, että siellä on ilmeisesti tasoanturi joten kaikki ei sovi, hintahaitari on silti melkoinen. Toivottavasti lähettävät suomeen, kun isompia osia eivät lähetä. Kumpi on parempi, alumiininen vai peltinen?
http://www.autonvaraosat24.fi/vw/golf-m ... oeljypohja
Tein talvihuoltoa tänään, vaihdoin raitisilmasuodattimen, oli kauhean näköinen vanha, ei ole eka auto jossa tuo laiminlyöty vaikka on niin halpa ja helppo vaihtaa.
Sitten tietty ilmanputsari ja samalla purin kotelon pois ja putsasin "snow screen" ritilän.
Sitten vaihtelin polttonestesuodattimen, vaikka laitoin hieman dieseliä uuteen niin aika kauan sai sahata että lähti käymään, tulipahan testattua ettei akku ole ihan kuollut.
Vaihtelin myös pumput takaluukkuun, nyt se pysyy ylhäällä, hieno ominaisuus.
Loput tehtävät olivatkin synkkää, nimittäin öljyn vaihto kariutui proppuun, lähti oudon tuntuisesti auki ja pyörii vain tyhjää, ei lähde auki, oli selvästi vuotanut aika paljon myös. Aikani yritin avata tuloksetta, kiristyi takaisin ja ei näytä vuotavan aiempaa enempää. Tämä oli todella ikävä ylläri josta melko varmasti edellinen omistaja tiesi mutta jätti mainitsematta eikä sitä pohjamuovin alta voinut todetakaan.
Mitäs vaihtoehtoja mulle jää? Käyn nyt hakemassa imupumpun bilhelvetestä että saan yläkautta öljyt vaihdettua kun ei tietoa miten kauan noilla on jo ajettu. Sitten kait etsimään uutta öljypohjaa?
Eipä nuo kovin kalliita ole, mutta huomasin, että siellä on ilmeisesti tasoanturi joten kaikki ei sovi, hintahaitari on silti melkoinen. Toivottavasti lähettävät suomeen, kun isompia osia eivät lähetä. Kumpi on parempi, alumiininen vai peltinen?
http://www.autonvaraosat24.fi/vw/golf-m ... oeljypohja
Mikäs tuon öljyropun vaihtamisen idea on? Puhdistaa vaan kierteet ropusta aina ennen kuin laittaa takaisin ja kuparirikan kun vaihtaa mikäli entinen näyttää kovin huonolta on ollut resepti täällä jo aika kauan. Tosin marmoritiskin ropussa on prikka "kiinteästi" eli sieltä tiskiltä ei niitä erikseen saa. Pohjahan on alumiinia mutta itse roppu jotain aika paljon kovempaa tavaraa, luulen että nuita pohjia rikotaan lähinnä siitä syystä kun vedetään liian kireälle. Ei se mitään riko että roppu jäisi vaihtamatta ellei kierteet nyt ihan täynnä hiekkaa ole..
uusi öljypohja saapui tänään. Vaihdan seuraavan öljynvaihdon yhteydessä kun näyttää tuo vanha pitävän öljyt sisällä, ei mene ihan hukkaan nuo juuri laitetut öljyt ja suodatin.
Vähän tuollaista nykimistä esiintyy alle 2000rpm, ja välillä saattaa pölläytellä. En ole mitään viribokseja paikallistanut, mutta ei tuo ihan vakio ole. IQ arvot pitää tutkia jos saan ikivanhan vag-com piuhan vielä pelittämään.
Aikamoista ääntä kuuluu nyt takapäästä, hankaava ääni, ei jurise kuten laakerit yleensä, ja jos kevyesti vetää käsijarrua ääni häviää, voisiko olla väljät liukutapit tms?
Vähän tuollaista nykimistä esiintyy alle 2000rpm, ja välillä saattaa pölläytellä. En ole mitään viribokseja paikallistanut, mutta ei tuo ihan vakio ole. IQ arvot pitää tutkia jos saan ikivanhan vag-com piuhan vielä pelittämään.
Aikamoista ääntä kuuluu nyt takapäästä, hankaava ääni, ei jurise kuten laakerit yleensä, ja jos kevyesti vetää käsijarrua ääni häviää, voisiko olla väljät liukutapit tms?
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa