Golf MK1 cabrio & EX 86c Polo
Valvoja: ffp jäsenet
Golf MK1 cabrio & EX 86c Polo
Aloitetaas tarinointi omasta pienestä projektistani. Tarina sai alkunsa muutama kuukausi sitten, kun feisbuukissa tuli vastaan kyseinen poloinen ihan muuutaman kilometrin päästä kotoani. Leima oli ummessa ja seissyt puun alla nyt runsaan vuoden. Ei vaatinut montaa viestiä kun oltiin jo potkimassa renkaita paikanpäällä.
Yleisilmeeltään auto oli ihan siisti. Ruostetta ei paikanpäällä löytynyt oikein mistään, mutta pellit ja maalipinta oli aika kärsinyt. Kuvissa maalipinta näyttää ehkä hyvältä, mutta todellisuudessa aivan pilalla. Valumia ja korjailuja siellä täällä. Katto näytti siltä kun vanha maali olisi syöpynyt pois. Tekniikka kuuleman mukaan ok ja sisustassa ei puutteita. Moottorina tässä tietenkin 1.3 kaasari ja varusteita löytyy ei mitään. Lasketaanko pyyhkijät? Alustaan oltiin vaihdettu luultavasti tatekniksin madallusalusta, eli takana iskarit ja jouset joissa taitaa olla joku säätökin ja edessä jouset.
Alla oli jotkut 13" levipellit mitkä oli ylimitoitettu rengastukseltaan autoon, joka hankaloitti koeajoa. Muutaman sadan metrin jälkeen tuli todettua että käy ja kukkuu niin eiköhän se riitä tähän hätään ja auto takaisin puun alle. Ei muutakun käteishinta kuntoon ja polovanhus kohti uutta elämää. Muutaman päivän päästä tästä auto noudettiin.
Auto vietiin meidän porukan kimppahallille. Kauppaan en halunnut mukaan järkyttäviä peltivanteita joten ne tultaisiin viemään takaisin omistajalleen. Eli auto halliin ja pukkien päälle ja letkutelineet takaisin.
Eli leimalle oli mentävä. Putken korjasin kuntoon uusilla kiinnikkeillä jotka olivat kaikki jäljellä olevatkin valmiit. Valoja vaihdeltiin ja putsailtiin ja pikku juttuja tehtiin ympäri autoa. Leimalle otin renkaiksi jotkut kaverin 13" jotka notkui nurkissa. Katsuri oli tyytyväinen biiliin, joskin kehui että konepellin alle voisi heittää jonkun gti koneen niin pääsisi eteenpäin paremmin. :D Tähän väliin kerron että leimalle mentiin tässä vaiheessa koska löytyi päästölaput jotka oli vanhenemassa.
Eli papereissa luki hyväksytty ja polo kulki ja pysähtyi. Ei muuta kun auto takas hallille ja miettimään että mitäs tehdään. Tässä välissä taisin ostaa ensimmäisen sarjan vanteitakin tähän, joista en vielä paljasta mitään. Maalauksen se vaatii ainakin, eli ei muuta kun hommiin. Auto osiksi.
Vielä ei tietoa että maalataanko itse vai vienkö maalattavaksi. Nyt ollaan vaiheessa että pohjien teko aloitettu ja hommaa riittää vielä. Muutama pieni ruostekkin löytyi onneksi, mutta ovat niin pieniä niin en kuvia laita.
Projektissa yritän pitää tahtia yllä, jotta auto saataisiin ajoon heti kesäkeleiksi. Kaikki puskurit ja ulkokuoren osat pitää hifistellä kuntoon ja jotain pisteosia joutuu varmasti tilaamaan uusia, esimerkiksi puskureihin kromilistat. Kaikki puskurit myös maalataan tietysti. Tietenkin sitku ulkokuori on valmis ni alkaa perinteinen madaltaminen, alla oleva alusta ei riitä vielä mihinkään.
Vanteita tähän autoon on jo tulossa ehkä liikaakin. Kerrattakoon tässä vaiheessa, että mitään yksiosaisia ei ole tulossa. Kolme sarjaa löytyy ja kaikki kolmeosaisia ja 14" ja leveydeltään +8". Näistä laitan infoa kun niitä kotiin tipahtelee ja muutakin projektin osalta tapahtuu.
Ei muuta kun risuja ja ruusuja tulemaan, kaikki neuvot & vinkit ovat tervetulleita, koska auto on itselle ensimmäinen projekti.[/img]
Yleisilmeeltään auto oli ihan siisti. Ruostetta ei paikanpäällä löytynyt oikein mistään, mutta pellit ja maalipinta oli aika kärsinyt. Kuvissa maalipinta näyttää ehkä hyvältä, mutta todellisuudessa aivan pilalla. Valumia ja korjailuja siellä täällä. Katto näytti siltä kun vanha maali olisi syöpynyt pois. Tekniikka kuuleman mukaan ok ja sisustassa ei puutteita. Moottorina tässä tietenkin 1.3 kaasari ja varusteita löytyy ei mitään. Lasketaanko pyyhkijät? Alustaan oltiin vaihdettu luultavasti tatekniksin madallusalusta, eli takana iskarit ja jouset joissa taitaa olla joku säätökin ja edessä jouset.
Alla oli jotkut 13" levipellit mitkä oli ylimitoitettu rengastukseltaan autoon, joka hankaloitti koeajoa. Muutaman sadan metrin jälkeen tuli todettua että käy ja kukkuu niin eiköhän se riitä tähän hätään ja auto takaisin puun alle. Ei muutakun käteishinta kuntoon ja polovanhus kohti uutta elämää. Muutaman päivän päästä tästä auto noudettiin.
Auto vietiin meidän porukan kimppahallille. Kauppaan en halunnut mukaan järkyttäviä peltivanteita joten ne tultaisiin viemään takaisin omistajalleen. Eli auto halliin ja pukkien päälle ja letkutelineet takaisin.
Eli leimalle oli mentävä. Putken korjasin kuntoon uusilla kiinnikkeillä jotka olivat kaikki jäljellä olevatkin valmiit. Valoja vaihdeltiin ja putsailtiin ja pikku juttuja tehtiin ympäri autoa. Leimalle otin renkaiksi jotkut kaverin 13" jotka notkui nurkissa. Katsuri oli tyytyväinen biiliin, joskin kehui että konepellin alle voisi heittää jonkun gti koneen niin pääsisi eteenpäin paremmin. :D Tähän väliin kerron että leimalle mentiin tässä vaiheessa koska löytyi päästölaput jotka oli vanhenemassa.
Eli papereissa luki hyväksytty ja polo kulki ja pysähtyi. Ei muuta kun auto takas hallille ja miettimään että mitäs tehdään. Tässä välissä taisin ostaa ensimmäisen sarjan vanteitakin tähän, joista en vielä paljasta mitään. Maalauksen se vaatii ainakin, eli ei muuta kun hommiin. Auto osiksi.
Vielä ei tietoa että maalataanko itse vai vienkö maalattavaksi. Nyt ollaan vaiheessa että pohjien teko aloitettu ja hommaa riittää vielä. Muutama pieni ruostekkin löytyi onneksi, mutta ovat niin pieniä niin en kuvia laita.
Projektissa yritän pitää tahtia yllä, jotta auto saataisiin ajoon heti kesäkeleiksi. Kaikki puskurit ja ulkokuoren osat pitää hifistellä kuntoon ja jotain pisteosia joutuu varmasti tilaamaan uusia, esimerkiksi puskureihin kromilistat. Kaikki puskurit myös maalataan tietysti. Tietenkin sitku ulkokuori on valmis ni alkaa perinteinen madaltaminen, alla oleva alusta ei riitä vielä mihinkään.
Vanteita tähän autoon on jo tulossa ehkä liikaakin. Kerrattakoon tässä vaiheessa, että mitään yksiosaisia ei ole tulossa. Kolme sarjaa löytyy ja kaikki kolmeosaisia ja 14" ja leveydeltään +8". Näistä laitan infoa kun niitä kotiin tipahtelee ja muutakin projektin osalta tapahtuu.
Ei muuta kun risuja ja ruusuja tulemaan, kaikki neuvot & vinkit ovat tervetulleita, koska auto on itselle ensimmäinen projekti.[/img]
Viimeksi muokannut Quorro, 2.9.2016 21:30. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Ensimmäinen sarja. Eli Carlinen CM2 kolmeosaiset koossa 8x14 et20 8,5x14 et16. Renkaat kävin jo nyppimässä pois, päällä oli 215/40 ja 195/45. Kokonaan pitäisi vanteet kiillottaa. Näitä ei näin pienenä varmaan Suomessa montaa sarjaa ole ;)
Autoon sen verran että pohjia tehty lisää. Hitsaus hommia ja kittausta, perus settiä.
Joo thlinet on vaan ku pitää olla auto pyörillään ku pohjia tehdään, menee siinä. Mut kuvassa vähän esimakua, etuvanteen kehä tosin. Se kolmas sarja mikä piti tulla tähän tuli myytyä vahingossa kaverille pois. Vajaa pari viikkoa tehty vaan vannehommia ja autoon ei juurikaan mitään. Kuvastakin näkee, eli bensatankki purettu että sai paikan hitsattua helman päähän. Tankissa myös pieni reikä mitä koitettiin migillä räiskiä kuntoon huonoin seurauksin..
Kaikki ketä on ollu samassa vaiheessa että auto menossa maalaukseen tietää minkä näköstä ajatusten rumbaa tää on :D Väri vaihtelee päivittäin, mut nyt on jo yli viikon ollu sama väri mielessä et eiköhän se oo päätetty. Mut tosiaan kerrotaan se sitte ku värit niskassa :) Ja itekki tykkään noista carlineista. Niin paljon vanteita ollu et oikeen mikään ei säväytä, nää ei onneks oo mitkään massat et ei tarvii pelätä et samanlaiset tulee vastaan tässä koossa. Kaverilla ois tossa 14" rssät mitä itekki oon havitellu jo vuosia, et et... ;)
Laitetaas samaan topikkiin kuvaa käyttiksestä. Perus nelonen rial daytonoilla.
Laitetaas samaan topikkiin kuvaa käyttiksestä. Perus nelonen rial daytonoilla.
Polo viety tänään maalarille. Vihdoin saa keskittyä johonkin muuhun kun pellien hinkkaamiseen. Yks carline kävi ammattilaisella siistinnässä ja seuraavaksi teen ne loppuun. Yksi vanne vielä kiillottamatta mutta kaikki muut tehty (keskiö ja kehät kiillotettu).
Ens viikolla varmaan kuvaa minkälaiseen väriin päädyin, itseäkin vähän jännittää. :)
E: Jos jotain kiinnostaa niin thlinet ja nelos golffi on kaupan.
Ens viikolla varmaan kuvaa minkälaiseen väriin päädyin, itseäkin vähän jännittää. :)
E: Jos jotain kiinnostaa niin thlinet ja nelos golffi on kaupan.
Suurinpiirtein kasattu. Uus etupuskuri tuli myös vanhan kulahtaneen tilalle. Nyt pitää tehdä carlinet loppuun ni pääsee madallus hommiin. Paljon on mittailtu ja mietitty miten carlinet kasataan et saan luvut sopiviks, hieman mahtuvuus ongelmia. Kaikki kaaret on rullattu jo. Kuvista tulikin aivan paskalaatuiset mut valmiista autosta sit viimeistään hyviä.
Carlineista tuli kaikista 8,5x14. Edessä keskiö välissä ja takana keskiö on takimmaisena. Eteen ET asettui johonkin 25-30mm pintaan millin tarkalla istuvuudella jarruihin ja takana ET20. 195/45 joka nurkassa. Kaikki sytytyksen osat vaihdettu ja myös perus huolto tehty.
Edestä en saanut edes napaa irti lämmöllä ja pyssyllä, eli madallushommia ei ole tehty muutakuin takapäähän. Nyt ajeltu jo viikon verran töihin ja takas tällä, kai sen sit vois myydä ja ostaa ykköskoppasen tilalle.
Re: Golf MK1 cabrio & EX 86c Polo
Jaaha jatketaas tarinointia nyt avon kanssa. Eli Karmanncabrio ykkönen tuli viime kesänä hommattua ja talvella laiteltua vähän kivemmaksi. 2016 Maalattu yli ja muutenkin kaikin puolin yllättävän siisti ja toimiva peli. Tehty vähän laajempaa huoltoa kuitenkin muun laittelun osassa varmuuden vuoksi mm jakopään hilut ym.
Ostokunto kesä 2016
Sitte ostin BBS RS ssät 070&071 eli orkkis 7+8x15 4x100 pullakumeilla ja ajelin kesän loppuun iloisena.
Talveksi auto halliin mm vanteet ja sisusta purkuun josta ehostukseen. Nahka penkit kävin kaikki läpi nahkamaaleilla ja vanteiden keskiöt kävi maalarilla. Kehät kiillottelin ja renkaat vaihtui pienempiin. Alusta vaihtui säädettävään ja kaaria&korisarjaa vähän muokkailin madallukselle suotuisammiksi. Maski vaihtui myös tuplavaloista sinkkuun.
Siitä sitten auto leiman kautta ja kaikki läjään
Yli 500km ajettu jo tänä "kesänä" mikä on keleihin nähden aika hyvä :D
Ostokunto kesä 2016
Sitte ostin BBS RS ssät 070&071 eli orkkis 7+8x15 4x100 pullakumeilla ja ajelin kesän loppuun iloisena.
Talveksi auto halliin mm vanteet ja sisusta purkuun josta ehostukseen. Nahka penkit kävin kaikki läpi nahkamaaleilla ja vanteiden keskiöt kävi maalarilla. Kehät kiillottelin ja renkaat vaihtui pienempiin. Alusta vaihtui säädettävään ja kaaria&korisarjaa vähän muokkailin madallukselle suotuisammiksi. Maski vaihtui myös tuplavaloista sinkkuun.
Siitä sitten auto leiman kautta ja kaikki läjään
Yli 500km ajettu jo tänä "kesänä" mikä on keleihin nähden aika hyvä :D
Viimeksi muokannut Quorro, 12.6.2017 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Golf MK1 cabrio & EX 86c Polo
Erittäin nätti paketti, "yksinkertaisilla" muutoksilla saa paljon aikaan. :)
Re: Golf MK1 cabrio & EX 86c Polo
Jep kerrankin sai vaan hieroa pikku juttuja :) Jos jaksan tällä vielä ens kesänä ajella niin pitää ostaa 16" 4x100 rssät ja hieroa parempi fitmentti.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa