Touran vol2

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

Touran vol2

ViestiKirjoittaja Jubbe » 12.3.2015 17:20

Vuodessa vähän kerenny tapahtua ja autot vaihtua edellisen ketjun jälkeen:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=183979&highlight=

Tosiaan farkku-Passatin jälkeen ostin 3BG sedanin väliaikaseks kulkineeks. Siihen hommasin RS Memot 18" ja koska en aikonut autoa pitää niin hommasin vain Eibachin jouset ja reisillehän se meni: Kuva
Perä metrin alempana kuin keula. Reklamoin aiheesta maahantuojalle ja ei kuulemma ollut jousissa mitään vikaa vaan normal... No, jouset pois ja normaalia tilalle että näkee tien konepellin reunan yli. 4kk autolla ajoin ja kaveri sen väkisin halusi ostaa joten papereiden kirjoitukseen. Memot pidin itellä ja hommasin 17" Audin vanteet joilla auto vaihtoi omistajaa Kuva
Ja lisää kuvia: http://s156.photobucket.com/user/Jubbe8 ... t=3&page=1
Passatista tykkäsin, oli mahtava ajaa ja melkein ikävä tätä autoa.

Passatin tilalle tuli Touran, Saksan tuonti nahkapenkeillä (en tykännyt penkeistä yhtään). Tähän tuli 3BG:n jousitaistelusta viisastuneena suosiolla säädettävä alusta. Alkuun alla pyöri Passatista jääneet Memot.
Kuva
Sitten tuli vastaan tilaisuus ostaa sopivaan hintaan Vertini Hennesseyt koossa 9X18 enkä tietenkään voinut kieltäytyä. Vähän epäilytti miten vanteet autoon asettuu mut ei mitään ongelmia. Kuva
Kuva
Mutta tässä alustassa jäi perä liian korkealle keulan suhteen. Kuvissa perän säädöt tapissa, keulassa noin puolivälissä. Ketutti. Ei auttanut kuitenkaan, en vihtinyt ottaa takaa säätölautasia poiskaan. No tekniikan kanssa oli muutenkin ongelmia joten ei harmittanut laittaa autoa kiertoon ja auto vaihtoi 6kk omistuksen jälkeen omistajaa. Uusi omistaja aikoi laittaa tekniikan kuntoon ja emännälle kauppakassin. Touran vaihtoi omistajaa tämän näkösenä: http://i156.photobucket.com/albums/t34/ ... 16_005.jpg
Ja lisää kuvia Touranistaa: http://s156.photobucket.com/user/Jubbe8 ... t=3&page=1

Tilalle tuli toinen Touran johon olen coiloverit (merkki vaihtui, jospa perä saatais alemmas) jo ostanut odottamaan asennusta ja myös Vertinit odottaa lumien sulamista.
http://s156.photobucket.com/user/Jubbe8 ... t=3&page=1

No siinä tarinata aluksi. Sekavaa tekstiä... Pitää muokata selkeemmäks jossain vaiheessa. Jatketaan kun alusta vaihtuu, lumet sulaa ja kesärenkaat on alla tahikka muuta mieleen tulee.
Viimeksi muokannut Jubbe, 4.4.2015 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sambolo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.9.2014 11:03

ViestiKirjoittaja sambolo » 15.3.2015 7:07

Ei ole kyllä ikinä käyny niin että jousilla perä ois matalempi kuin keula, kolmanne eibachit menossa. Monet autothan keulii kyllä jo vakiona.

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

ViestiKirjoittaja Jubbe » 16.3.2015 19:40

Kahdella työkaverilla on Hondat ja niissä samaiset Eibachit ja niillä on keula pikkasen alempana kuin perä. Mun Tigras on Eibach ja se on kohtuu balanssissa. Mutta kuten kuvasta näkyy niin Passatin perä on paljon keulaa matalampi. Mutta maahantuojan mukaan jouset oli ok. No se niistä, onhan Eibach merkkitavaraa mutta luultavasti en enää omaan autoon ko merkin alustaa laita vaikka niitä välillä töissä myynkin.

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

ViestiKirjoittaja Jubbe » 4.4.2015 21:28

Tänään tuli vaihdettua alustasarja. Ihan tarpeeseen tuli, molemmat takajouset oli poikki ja iskarit sylkeny öljyt pihalle. Enää ei perä kolkata. Alla pyörii nyt vanhat kitkarenkaat kun luntakaan ei enää ole eikä pyöränkulmia vielä säädetty.
Kuva
Alkuvaikutelmat ihan ok, perä näyttää jäävän taas aikas ylös mutta säätövaraa ei enää ole. Oisko vinkkejä miten perää sais noin 1cm alemmas? Jousen alla on kumi mut sitä ei voine ottaa pois?
Kuva
Kesärenkailla näkee paremmin miltä näyttä, pellivanteet jää niin sisään kaarista.
Kuva

JaVa^
-
Viestit: 80
Liittynyt: 17.3.2010 14:08

ViestiKirjoittaja JaVa^ » 5.4.2015 15:42

Tuliko uuden alustasarjan mukana taakse uudet pohjaanlyöntikumit, vai laitoitko alkuperäiset sinne? Ja jos laitoit alkuperäiset, niin lyhensitkö niitä? Ettei auto nyt vaan makaisi takana niiden pohjaanlyöntikumien varassa...

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 6.4.2015 10:33

Itse painiin jonku aikaa takapään kolinan kaas, ennenkä selvis että takapää makas pohjaanlyöntikumien varas. Vaikka kiinteä sarja 35mm sarjalla.. Autona vitoskopan jetta.

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

ViestiKirjoittaja Jubbe » 11.4.2015 12:47

Alkuperäiset pohjaanlyöntikumit joita lyhennetty reilu 5cm, ei pitäs maata niiden päällä. Mitta kaareen edessä ~330 ja takana ~340mm. Pitää kattoa tasaantuuko tuosta ku vähän aikaa ajelee.
No, ajan pääasiassa yksin autolla mut perhe kun hyppää kyytiin niin silloin menee melko tasan joten eipä keuli silloin.

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

ViestiKirjoittaja Jubbe » 4.5.2015 21:06

Jokunen viikko tullu ajettua autolla kuormattunakin niin johan perä asettuu...
Kuva
Nyt kaarenmitta edessä ja takana on 330mm. Keulaa haluaisin nyt 5-10mm alemmas mutta säädöt on loppu eikä apujousia vihti (kannata?) pois ottaa joten joutunee perää nostaa vähän... Pyöränkulmia säädetty, takana camberit vähän miinuksella mutta ei ilmeisesti voi mitään. Onko näissä vehkeissä edessä camber-säätöä? Toinen rengas melkein pystys, toinen -1' kulmassa, onko tekemästön paikka?
Ja sitten: tämä auto on mulle ensimmäinen jossa on Webasto ja automaatti-ilmastointi joten voi tuntua tyhmältä asialta. Webastolle ei ole kelloa joten sen käyttöä hallitaan Econ-napilla. Miten tämä vaikuttaa kesällä ilmastoinnin toimintaan ts jäähdyttämiseen? Jos ilmastoinnin Auto- ja Econ-tila on päällä, jäähdyttääkö ilmastointi autoa normaalisti? Vai haistaako joku anturi että on lämmintä eikä Webaston tarvi lähteä tulille vaikka Econ-tila ei olekaan päällä? Jos joku ymmärtää mitä haen takaa...

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 5.5.2015 20:13

Jos oikein muistan niin ilmastointi toimii seuraavasti
Talvella: jos ECON päällä niin ei lähde webasto lämmittämään eli tällä voidaan poissulkea webaston pätkäkäyttö esim lyhyellä kauppamatkalla. Lyhyt käyttö nokeaa palopesää.
Kesällä: jos ECON päällä niin ilmastoinnin jäähdytys (kompura) ei lähde päälle. Tästä en ole 100 varma kun ei jaksa muistaa kun on hieman aikaa kun autossa oli toi vanhempi paneeli.

Sehän siinä on raskasta että toi ECON pitää muistaakseni kytkeä joka jumalan kerta erikseen päälle kun auton käynnistää (voin muistaa tänkin väärin)

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

ViestiKirjoittaja Jubbe » 5.5.2015 20:25

Ainakin vanhemmissa malleissa kesällä on ollut niin, että Econ-asento päällä kompura ei ole lähtenyt käyntiin. Mutta tuon Webaston hallinta samasta napista laitto ihmettelemään tuota. No kesällä tuo selviää viimeistään kun kelit lämpiää niin että ilmastointia kaipaa.
Cd-soitin rupes herjaamaan erroria levyillä, pitänee hommata toinen rammari tuohon. Tuossa vaan on typerästi laitettu volyymi yms säädöt erikseen soittimesta mallia noin: http://i.wheelsage.org/pictures/volkswa ... ran_76.jpg
Mietin vaan saisko soitinta päivitettyä parempaan noiden hajautettujen nappien takia kun näyttävät säätimet muissa malleissa (myös tarvikekorvike) pääasiassa olevan "yhtä puuta" soittimen kanssa.
Viimeksi muokannut Jubbe, 5.5.2015 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 5.5.2015 20:32

Webasto (ja ilmastointi) on väylässä ja sieltä tulee lämpötilan mukaan signaali tarviiko lämmittää vai jäähdyttää.

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

ViestiKirjoittaja Jubbe » 7.6.2015 10:43

Vertineitä sovittelin alle kun mielessä on vanteiden vaihto. Tulipahan huomattua että 9,5X19 45et:llä on mahdottomuus eteen, nykyiset 9X18 et40, vanteen ja tolpan väliin jää ~5mm rako. Eli vaatisi eteen 8,5X19 ja 35et niin asettuu samalle linjalle kaaren kanssa kuin nykyinen.
Kuva

Taakse 9,5X19 35et:llä menisi hienosti ja asettuu suunnilleen samoin kuin Vertinit 9X18 28et:llä. Kuva

Ja sivusta näyttää tältä, perää nostan vähän ylöspäin niin ei kulje keula pystyssä kun kontissa tavaraa.
Kuva

Alunperin mielessä oli Aez Straight Vertinien tilalle, 9,5X19 kokoon olisi ollut sopiva concave mutta 8,5X19 on suora joten luultavasti jatkan vanteen metsästystä. Ideoita voi laittaa vanteesta.

Jokkel
-
Viestit: 42
Liittynyt: 18.10.2013 1:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jokkel » 9.7.2015 14:37

Hyvin istuu vanteet alle ja autokin on siistin näkönen :)! Mikäs alusta sulla on ,coilit ??

Itelle tuli kans hankittua eka Tourani ja nyt mietityttää suuresti noi vanteiden sopivuudet kunnei oikeen mistään saa mitään mallia ,onneks tämä topikki löytyi niin saa jotain tolkkua et minkälaista vannetta mahtuu.

Ootko sovitellu :

8.5 9.5 x 19
8.5 9.5 x 18

Ja millä et: llä menee vakio kaariin + mitä renkaita oot käytelly et oot saanu leimaan yms ?

jos sais kopin pysymään yhtä "hiljasena" kuin tehtaalta tullessaan.

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

ViestiKirjoittaja Jubbe » 12.7.2015 21:47

Kiitos :) Ta-technix coiloverit on paikoillaan. Edestä säädöt tapissa, takana melkein tapissa. Tällä hetkellä vanteet on 9X18 tuumaiset kaikki, edessä et40 ja takana et28 ja rengaskoko 225/40R18. Ei mitään ongelmaa vanteiden/renkaiden istuvuudessa, ei raavi edessä eikä takana, ei ratti linkussa eikä suoraan ajaessa vaikka ois epätasaisempaakin.
Vielä en oo sovitellu muita vanteita, mutta kunhan nuo Vertinit saan myytyä niin tilalle luultavasti tulee eteen 8,5X19 et35 ja taakse 9,5X19 et35. Rengaskoko 235/35R19 on jo muutoskatsastettu tuohon. Noilla rengas/vanne-mitoilla ei pitäisi tulla ongelmia.

Jokkel
-
Viestit: 42
Liittynyt: 18.10.2013 1:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jokkel » 13.7.2015 21:02

Okei, itellä tän hetken suunnitelmiin kuuluis just tollanen 19 vanne setti paitsi eteen 225 35.Katsotaan nyt tuleeko tilattua ne vanteet,oottelen hetken josko ilmaantuis koottavia.

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

ViestiKirjoittaja Jubbe » 13.7.2015 21:32

Suunnittelin kans alunperin eteen 225/35R19 rengasta mut ei riitä mun autoon kantavuus, pitäis olla vähintään LI89 mutta 88 on suurin mitä oon löytäny eli jonkun kilon jää vajaaks. Ois tuo 225 ollu parempi 8,5 leveän vanteen kanssa mut ei voi mitn.

Jokkel
-
Viestit: 42
Liittynyt: 18.10.2013 1:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jokkel » 14.7.2015 17:27

Okei, katoin ite et Touraniin sais 225 35 19 eteen .
86 = 530 kg VW Touran Eteen,akseli paino on edessä 1060
87 = 545 kg VW Touran Taakse,akseli paino 1090

Katoin kantavuusluokan netistä ja otteesta loput, tietty ekin riippuu onko sulla 5 vai 7 paikkanen tuo oma ??

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

ViestiKirjoittaja Jubbe » 15.7.2015 10:18

Riippuuhan nuo akselipainot moottorista ja vaihteistosta.
Mulla on manuaali 1,9TDI ja 7-paikkainen, akselipaino edessä 1130 ja takana 1140kg. Keula 10kg liian painava niin ei käy mulle 225/35R19 rengas eteen.

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

ViestiKirjoittaja Jubbe » 17.7.2015 8:50

Eilen sai tapella etukoiranluiden kanssa. Oikealta ylhäältä mutteri lähti irti melkein suosiolla, loput mutterit pilkoin rälläkällä. Mutta kannatti, tänään koitti päivä että sai leimalle koittaa ja leima tuli 16 kuukaudeksi joten huoletonta ajoa taas! Jos viikonloppuna ei vettä tule, pesen sisustan vesi-imurilla.

Jokkel
-
Viestit: 42
Liittynyt: 18.10.2013 1:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jokkel » 17.8.2015 19:23

Noniin nyt on itelläkin vanteet alla ja alusta asennettuna . Ootko joutunut muokkaamaan kaaria mitenkään? ettei ota kaareen , sisälokasuojaan tai sen kiinnike kohtaan kiinni ?

Vanteen ofset laskurin mukaan oma jäis vähän sisemmäs kun sulla noi 9x18 itsellä 8,5 ja 9,5 x19 et 32 ja 35 , vielä jää kuvio vähän ulos ja navasta kaareen on n.360mm .

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

ViestiKirjoittaja Jubbe » 19.8.2015 18:23

Mulla edessä ja takana mitta navasta kaareen noin 330 eikä ole raapimisen kanssa ongelmaa ja vakiokaarilla mennään. Ostin eteen alkuperäiset roiskeläpät, en vielä oo niitä asentanu ni en tiiä rupiaako niihin raapimaan kääntäessä kun vievät tilaa kaaren takaa.
Takakaaret noissa on hyvät kun vaakatasoista pokkausta ei ole.
Oisko sulla kuvaa laittaa et miten noilla mitoilla vanteet istuu? Mä luultavasti meen Vertineillä lopun kesää mut vaihdan vanteet joka tapauksessa jossain vaiheessa niin kiinnostaa miten vanteet istuvat tuollaseen.

Jokkel
-
Viestit: 42
Liittynyt: 18.10.2013 1:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jokkel » 19.8.2015 20:56

Vielä ei ole muuta kuin yks huonolaatuinen kuva, laittelen kuvia vaikka sitten kun saa vaan takapäähän alustan paikoilleen ja säädettyä vielä vähän korkeuksia(asennan varmaan n.2vk sisällä). Etu pää tossa onkin aika hankala sen pokkauksen takia sais olla samanlainen kuin takana :D!.

Uudet etu roiskeläpät pitäisi tilailla jos niitä saa lyhempinä ,ne varmaan tulee ottamaan kiinni jos keulaa lasken vielä jonkun verran. Riippuu ihan siitä taittuuko toi et32 sen verran että menisi sen etu päässä olevan vaakapokkauksen ohi. Alustassa ois keulassa vielä 14 kierrosta jäljellä joten vähän sitä sais vielä tiputettua.

Jokkel
-
Viestit: 42
Liittynyt: 18.10.2013 1:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jokkel » 3.9.2015 23:52

Tässä pari kuvaa miten vanteet istuu, nyt on muutos katsastettu. Keulan kanssa oli aluksi vähän vääntöä kun etu kuvio tulee vähän ulos, mutta onnistuin kuitenkin loppujen lopuks saamaan ne otteeseen. Alustan kanssa tarvii vielä vähän kikkailla ,aika lähellä haluttua aletaan jo olemaan. Pitäs päästä hyvin viel kanttareista ja ottaa jotain kyytiinkin.

https://www.flickr.com/photos/96032076@ ... ed-public/

https://www.flickr.com/photos/96032076@ ... ed-public/

https://www.flickr.com/photos/96032076@ ... ed-public/

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

ViestiKirjoittaja Jubbe » 5.9.2015 9:20

Tosi hyvin passaa nuo vanteet! Tuliko renkaiksi 225/35 ja 235/35?
Muutamaan otteeseen on pohja kolahtanu hidasteissa ja vänkärin puolelta helma painunu kasaan koroketta väistäessä mut muuten on korkeuden kanssa pärjätty vaikka auto olisi porukkaa ja tavaraa täynnä.

Jokkel
-
Viestit: 42
Liittynyt: 18.10.2013 1:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jokkel » 5.9.2015 10:04

Joo renkaat on 225/35 & 235/35 pitää seuraavaks ostaa linglongien tilalle eteen vaikka nankangia koska noi on niin levee runkoset nii se on osa syyllinen miks ne tulee aika ulos( otan kuvaa keulasta kun saa sen jouston sinne).

Livenä oikeestaan näyttää paljon paremmalta toi tän hetkinen korkeus, näkee samalla kuinka ulos noi vanteet tulee. Edestä ei paljoa saa pois jos meinaa et sen pitäs joustaa vielä, nyt makaa pohjaan lyönti kumeilla koitan jos sais ainakin sentin jouston sinne vakio kaarilla.
Taka camberit on aika pienet tai en ainakaan oo säätäny niitä ,koitan pitää ne mahdollisemman pienessä kulmassa nii ei tarvis joka kesä uusii renkaita. Sit kun säädöt on tehty nii 4 pyörä suuntaukseen tai sit jättää sen keväälle. Mites tolla sun korkeudella ym kuluuko renkaat viel tasasesti vai syökö sisareunia pelkästään.

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

ViestiKirjoittaja Jubbe » 6.9.2015 9:39

Viimeks ku katoin niin mulla on 2 rengasta kulunut sisälaidoilta. Aurausta en muista mut camberi on takana -3 astetta. Eli renkaat kestää suunnilleen kesän ajella ja jos kääntää renkaat toisinpäin ni hyvällä tuurilla 2 kesää...
Onko sun vanteet 3SDM?

Puutarhaletkun teline jatkaa teemaa :)
Kuva

Ja muutama kehnohko Lumia-kuva...
http://i156.photobucket.com/albums/t34/ ... 08_002.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t34/ ... 22_017.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t34/ ... 22_015.jpg

Jokkel
-
Viestit: 42
Liittynyt: 18.10.2013 1:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jokkel » 6.9.2015 14:24

Joo noi mun on 3sdm 0.01 edessä et32 takana 35 ja 19"

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

ViestiKirjoittaja Jubbe » 23.9.2015 21:58

Roiskeläpät hommasin marmorilta ja ne on asennettu reilu viikko sitten lauantaina. Aika matalalle tuli alkuperäiset läpät.
Kuva

Samana iltapäivänä kun kotipihaan ajoin niin vänkärin puolelta irtos alakiinnikkeet. Löyty onneks kiinnike ni sain uudestaan kiinni ja lyhensin läppiä noin sentin. Enää ei joka töyssyyn ota läpät kiinni vaan ovat pysyneet paikoillaan.
Kuva

Tuli kokeiltua että miten eteen istuu 9X18 et28. Ei näy vielä renkaan kuvio lokasuojan linjan yli mutta liikutaan ilmeisen harmaalla alueella kuitenki... Visumpi konttoristi vois tuohon puuttua. No tuli huomattua ettei ota mihkään kiinni ääriasennoissa mut aikas ulos tulee.
Kuva

En tykkää spacereilla kikkailla eikä nykyisiä vanteita saa takaa istumaan kunnolla ilmankaan niitä joten koitan saada Vertinit talven aikana myytyä ja ens kesäks tilalle vanteet joissa pystyy leveydellä ja et:llä saamaan vanteet istumaan paremmin.

Edittiä: Vertinit sain myytyä ja kunhan töissä tilanne rauhoittuu niin kokeilen mahtuuko taakse 10x19" vanne :) Jos ei mahtu niin joutuu kattoo jotain muuta..
Viimeksi muokannut Jubbe, 31.10.2015 14:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jokkel
-
Viestit: 42
Liittynyt: 18.10.2013 1:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jokkel » 10.10.2015 8:59

Kyl se nois etusilla leimalta läpi menis ainakin itellä meni ja vielä vähän hurjemmalla mitä tosta sun kuvasta vois päätellä :) Tossa joku kuva etusista ja et oli 32 ja renkaina 225/35 .

Kuva

Ens kesänä ois tarkotus koittaa saada etupäätä pudotettua jollain, säätövarat alkaa olemaan tapissa ja varmaan tarvis näyttää vähän mankelia jos se paljon tippuu.

Edessä: 8,5x19 et32 225/35 Takana: 9,5x19 et35 235/35
Vaihdoin just nämä pois ja naapuri kaivo jo lompakkoa ja kyseli jos ne ois myynnissä. Saa nähdä tuleko hätäpäissään myytyä ,ois tossa pari vaihtoehtoa mitkä kiinnostais. Tarvii itsekkin lyhennellä noi vakio roiskeläpät, ne kun otti kiinni nii otin kokonaan pois.

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

ViestiKirjoittaja Jubbe » 21.11.2015 21:39

Vertinit tosiaan sain myytyä ja aluksi suunnittelin tilalle Nitro Epiciä mutta 10X19 taakse on liian leveä joten uutta vannetta kiikariin. Nettivaraosaa ja muita vastaavia sivustoja jonku viikon selailin ja joitain hyviäkin vaihtoehtoja siellä oli mutta päädyin kuitenkin jo aiemmin mielessä pyörineeseen Aez Straightiin. Takavanteet 9,5X19 et35 oli maahantuojalla heti varastossa ja niiden saavuttua niille punottiin 235/3519 renkaat.
http://i156.photobucket.com/albums/t34/ ... 09_003.jpg
Eteen tulee 8,5X19 et35 joskus. Olivat tehtaaltakin loppu joten niitä ootellaan vielä...

Tänään kävin sovittamassa takavanteita ja hyvin sopivat
Kuva
http://i156.photobucket.com/albums/t34/ ... 21_002.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t34/ ... 21_005.jpg

Mietin vielä josko taakse laittais et25 mutta aikas tulee ulos..
http://i156.photobucket.com/albums/t34/ ... 21_011.jpg

Kumpi pultti passais paremmin? Perus pultti vai musta pultti... Maku asia eikä vaikuta mihinkään.

Vänkärin sivupeilin lasin liimaus petti ja lasi tippui. Miten peilin pohjan saisi irti niin että kiinnikkeet säilyis ehjänä?

Jokkel
-
Viestit: 42
Liittynyt: 18.10.2013 1:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jokkel » 16.2.2016 21:25

Morjes!
hienosti istuu uudet vanteet ! itse melkeenpä laittaisin mustat pultit.
Jos mietit peili asiaa vielä tästä vois olla apua
http://www.partsbase.org/vw/touran-tou- ... or-mirror/

tai sit mulla saattais olla pian ylimääränen peilin lasi jos kiinnostaa.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 17.2.2016 14:04

Millä ET:llä oli tuo 10" vanne? Onko ihan mahdoton saada sopimaan taakse?

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

ViestiKirjoittaja Jubbe » 17.2.2016 20:35

Se 10X19 vanne ois ollu 30 et:llä, menee "heittämällä" taakse ja asettuu 235/35 renkaan kanssa ihan hyvin mutta tulee tarpeisiini liian ulos. Tuosta näkee suuntaa miten se ois asettunu, tosin rengas ei ole 10" leveälle noin pallo: http://i156.photobucket.com/albums/t34/ ... 21_010.jpg Kuva on 235/35R19 rengas 9.5" leveällä vanteella et:n ollessa ~23.

Mutta itsellä kun perheen ja roinat lastaa autoon reissuille niin takana kaaret lähentelee renkaan kylkiä uhkaavasti joten varman päälle mennään Aezilla.
Kuva
Tänään tuli etuvanteista tilausvahvistus joten jospa ne kohta saapuis...

Tosin toiselle vannetoimittajalle tulee keväällä myyntiin 9X19 vanteet joita sais eteen et40 ja taakse et28, nuo mitat istuu turreen sopivasti... No ootellaan että saavat vanteita varastoon ja näkee miltä vanne näyttää livenä. Tyyliltään olisivat vastaavanlaiset kuin Straightit mutta väritykseltään matta gun metal.

Mutta joo, peilin vaihdoin alkutalvesta ja mukava nyt peruutella kun näkee vänkärin puolenkin.
Kävi täällä ne lähes 30 asteen pakkaset, ihmettelin et miten lähtee auto heikosti käyntiin, oisko 4 tai 5 yritys ni käynnisty. Työpaikalla sit vikakoodeja katoin ja vikakoodit kaikille hehkutulpille. Hehkut vaihtui uusiin ja vanhat testattiin niin ykskään ei hehkunu... Uusilla hehkuilla käynnistyki sit paremmin.

Roiskeläpät ei tykänny talvesta eikä paikallisista korokkeista...
http://i156.photobucket.com/albums/t34/ ... 114852.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t34/ ... 114825.jpg

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

Re: Touran vol2

ViestiKirjoittaja Jubbe » 20.4.2016 22:41

Etuvanteet saapui viimein ja kesärenkaat sai alle. Huono kuva aiheesta https://www.instagram.com/p/BEQ_HifGdok/
Keulaa pitäs saaha vähän alemmas, pitää koittaa keksiä jotain samalla kun vaihtaa joskus kääntölaakerit.

Jubbe
-
Viestit: 200
Liittynyt: 30.12.2006 18:35

Re: Touran vol2

ViestiKirjoittaja Jubbe » 5.8.2016 18:34

Yhtään kunnon kuvaa en sit saanu napattua autosta.
Ostin siihen takapuskuriin lastaussuojan ja teippasin takalasiin muuan tarran kun työpaikka oli kimpassa bfmeetissä. http://s156.photobucket.com/user/Jubbe8 ... ml?filters[user]=41099435&filters[recent]=1&sort=1&o=2
Suunnittelin vaihtavani vanteet toisiin paremmin istuviksi ja muuta mutta toisin kävi. http://s156.photobucket.com/user/Jubbe8 ... ml?filters[user]=41099435&filters[recent]=1&sort=1&o=0
Ensimmäisellä kesälomaviikolla oltiin reissussa niin turbo petti, turbon akseli poikki. Tuo oli löytyny pakoputkesta... http://s156.photobucket.com/user/Jubbe8 ... sort=3&o=0
Motivaatio katkes samalla kertaa ja auto vaihtoi omistajaa.

Tilalle tuli sit jotain ihan muuta: http://s156.photobucket.com/user/Jubbe8 ... sort=3&o=0
Tuohon pitäisi ruveta ensi kesäksi haalimaan alustaa ja vanteet niin pääsee alkuun..


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa