Golf 2 16v "sekasikiö"

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

Golf 2 16v "sekasikiö"

ViestiKirjoittaja manni_n » 9.3.2015 16:27

Tarina alkoi sillä että lähistöllä löytyi KR mikä piti olla vaan 160tkm ajettu.
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/20140806_204202.jpg
Ensi oli tarkoitus tedä pientä huoltoa ja maalausta kun oli niin vähän ajettu. Koneen kun nostin moottoripukkiin niin totesin että öljypohja oli lommoinen ja ajattelin että otan varmuudenvuoksi irti ja tarkistan että imusihti on ehjä.
Silloin lötyi tämmöiset öljypohjasta.
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/20140819_220639.jpg
Pohja irti.
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/20140819_222646.jpg
Pienen vianetsinnan jälkeen löytyi tämä.
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/20140820_222858.jpg
Kone kyytiin ja kaverille vaihtamaan apuakselin laakerointi.
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/20140828_170353.jpg
Tässävaihessa kun kansi oli kerran irti niin kuskasin toiselle kaverille joka kävi sen läpi. Siihen tuli uudet seetit, ohjarit, kevyt porttaus ja oikaisu.

Tässävaiheessa hommattiin kori mihin oli tarkoitus istuttaa kyseistä konetta.
Ostohetkellä
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/20140901_204504.jpg
Kerkeisin korjata koria jonkunverran ja jarruja päivittää kun loppui innostus. Syy oli kylmä halli (korityöt) osien puute ja paperien epäselvyys. Ykkönen sai siirtyä säilöön odottamaan parempia päiviä.
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/IMG_20150119_103301.jpg

Tässävaihessa kone oli kasassa, kaasreiksi tuli Fajs dcoe 45 eli weberin kopiot.
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/20141129_200122.jpg
Ja jatkeeksi hommattu 02s GXV 6v laatikko 3c passatista.
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/IMG_20150209_104236.jpg
Vautipyörä vaihtui g60seen, levy ja asetelma Vr6sesta.

Nyt olin taas ilman koria ja vähän turhan arvokas tekniikka seisoi tyhjänpanttina hallin lattialla. Silloin bongasin nettivaraosasta kakkoskoppanen kajaanissa joka oli jo valmiiks rekisteröity 16v tekniikalla mk3 etuakselilla ja ilman prosentteja.

Sitä odotellessa tein hallista löytyvistä romuista moottorinostimen.
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/IMG_20150127_194444.jpg

Ja pian sen jälkeen Golffikin saapui
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/IMG_20150226_093857.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/IMG_20150228_223407.jpg

Kone nostettiin paikalleen ja osien sovitus alkoi.
Kuva

Vetoakseleiksi tuli vasemmalle puolelle -96 toledon akseli mikä sopi paikalleen suoraan ja on isommilla ulkonivelillä. Oikealle puolelle tuli passat vr6 akseli toledon ulkonivelellä.
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/IMG_20150306_212731.jpg
Sisusta on tällähetkellä tässävaiheessa ja kaikki varmaan huomaa mikä on meneillään.
(vinkkinä keskikonsoli ja ratti)
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/IMG_20150309_074053.jpg

Eiköhän tässä oli tarpeeksi ensimäiseksi postaukseksi, mutta päivitystä tulee aina kun jotain tapahtuu. :D

*Edit* taitaa olla sama kori mikä on ollu jak3lla joskus?
Viimeksi muokannut manni_n, 1.5.2015 20:29. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 9.3.2015 17:12

Joo täällähän tuo on viimeksi liikenteessä pyöriny, 16 naulasena ja sen koettua kohtalonsa keulalla käväsi 1.9TDI jo ihan käynnissä astikin, muttei siitä koskaan toimivaa tullu niin tekniikka lähti eteenpäin ja koriki sitte lopulta ku ei löytyny mitään järkevää tekniikkaa.

Tosiaan tankissa on sitte dieseliä että huolella tyhjentämään ennen ensi starttia :D

Jokohan tuo nyt edistyis senverran että pysyis nipussa pitempään ku yhden kesän. Ei ole tosiaan talviajoa nähny ihan hetkeen ku aina levenny ennen liukkaita :)

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 9.3.2015 19:50

Asiallinen projekti. Lisäpisteet Tunturi DX:stä! :)

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

ViestiKirjoittaja manni_n » 9.3.2015 21:30

Joo tuo oli muuten hyvä huomio että tankki kannattaa tyhjentää. Tiedätkö muuten Jak3 onko tuo kojelauta ollu ikään loppuunasti kasattu? Onko tuo etupääswappi kans sun jäljiltä? Mietin vaan että paljonko yllätyksiä tässä tulee vielä. Aikataulu on sen verran että toukokuun lopussa pitäisi olla ajokunnossa että pääsee Kemoran radalle testamaan, valmishan se ei tarvi olla silloin vielä. Joo tosiaan DXä ja Valmetti taitaa olla viimeiset jotka lähtee tästä talosta.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 9.3.2015 22:21

Myin auton 16 venasena kaverille, joka sitten alko häärätä sitä tdi-swappia joten sen jäljiltä on kaikki. Nestekytkimen ja vivustot sunmuut siitä lähti tekniikan matkassa. Käsitin ainaki että ne sisustan romut ois soviteltu hyvinki pitkälle valmiiksi, mutta varmaan jotain kuiteki pitää hienosäätää.

Tankki on auton alkuperänen ja määräanturipaketti vaihdettu takasin ns. kaasarimalliseen. Ihan alkujaa siitä puuttu nostopumppu kokonaan mikä aiheutti hauskoja tilanteita mutkapätkillä ja vajaalla tankilla :)

Korihan siinä on perkeleen hyvä, joten toivottavasti tulee tosiaan soiva peli vielä ja hyvä että pysyy 16veenä. Tekniikat ollu aina ilmeisen paskoja niin eipä ole kilsoja paljon kertynyt. Takavalot on sitten ffp historiaa omaavat, joten ne kannattaa nostella kirjahyllyyn vielä jossain kohtaa :D

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 10.3.2015 1:44

Onko tää kori sama, joka aikanaan esiteltiin GTI:ssä 16-tappisella tekniikalla?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 10.3.2015 10:04

^Eri koppa kyseessä. Oulussa tuo on rakennettu joskus 90-luvulla ja tekniikkana ollu 2.0 16v joku Oettinger vai mikäliene. Sen sulettua vaihtunu ihan perus KR.

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

ViestiKirjoittaja manni_n » 10.3.2015 11:49

Eli tämä olis nyt ainkin viides kone mikä on kiinni ja edelleen iman prosenttejä. :D Takavalot on just hyvät tähän ja sopii tyyliin. Mikäs tarina niillä oli?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.3.2015 14:17

Taitaa olla 10-15 vuotta sitten ffp:n jäsenen rakentamasta "Chiquita-Golfista" peräisin valot.
E:ei ollukkan. =D

Vähä foorumiläppänä aina kiertää nämä "tutuista" autoista peräisin olevat osat. =)
Viimeksi muokannut Sebastian, 10.3.2015 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 10.3.2015 18:25

Joo TDI:n kanssa ei tosiaan liikenteessä oltu, se oli aikalailla vuosi sitten ku tappelin sen kanssa.

Sen verran GTI-lehteä taitaa tuossa olla, että ne takavalot on ollu Nalle Puh-kakkiksessa tosi tyylikkäiden valoluomien kera :D

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

ViestiKirjoittaja manni_n » 15.3.2015 15:16

Taas on jotin saatu aikaseksi.

Tuommoinen tuli haettua.
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/Mobile%20Uploads/download_20150313_170252.jpeg
Eli kyseessä on täydellinen mk3 johtosarja ajotietokoneella ja valmius ilmastoinnille.
Pienen mietinnän jälkeen niin tilanne oli tämä.
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/Mobile%20Uploads/IMG_20150314_212040.jpg
Ja tämänhetkinen tilanne on tämä.
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/Mobile%20Uploads/IMG_20150315_130930.jpg

Mistä muuten tuommonen motometerin mittaristo otta kierrosluku signaali? Pitäis vaan ottaa huomioon siinävaiheessa kun väsää koneen sähköt. Ja toinen ongelma on nopeustieto. Onko kukaan yrittäny sovittaa tämän tyyppistä ratkaisua?
http://www.ebay.com/itm/GPS-Speedometer-Antenna-Sender-sensor-for-speedometer-/261671313265 paljonkohan pitäis olla imp/km siinätapauksessa?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 15.3.2015 20:01

http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html
Tuon perusteella olen itse 3koriseen tehny vähän kaikenlaista. Kun autosta jouduin viemään moottorin johtosarjan ja absien johtosarjan.

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

ViestiKirjoittaja manni_n » 15.3.2015 20:23

Tuo oli pirun hyvä linkki, tuota tulen tarvimaan vielä. Lösin netissä laitteen jolla saa muutettua abs anturin signaalin mittariston nopeustiedoksi. Pitää vähän perehtyä vielä että olisko tämmöinen mahdollista.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.3.2015 14:46

Niin miksei sinne voi laittaa kolmos-Golfin nopeusanturia laatikkoon?

Edit:jaa olihan siellä maininta laatikostakin, en aiemmin huomannutkaan.
Viimeksi muokannut Sebastian, 17.3.2015 6:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

ViestiKirjoittaja manni_n » 16.3.2015 15:00

Kun 02s laatikossa ei oo anturille paikkaa vaan passatissa nopeustieto otetaan abs antureilta. Mutta tällä vois saada abs anturin signaali muutettua että mittaristo sen ymmärtäis. http://m.ebay.com/itm/191268123503?nav=SEARCH

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.3.2015 15:23

Mitens esim GPS pohjainen nopeusmittari?

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

ViestiKirjoittaja manni_n » 16.3.2015 16:45

Liian helppoa. :) Tarkoitus olis nimenomaan saada tuo mk3 mittaristo toimimaan kaikiltaosin paitsi kulutusmittari. Mutta gps pohjainen k arvo generaattori vois toimia.

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

ViestiKirjoittaja manni_n » 24.3.2015 16:36

Jotain taas tapahtunu. Koneen sähköt sain naitettua yhteen kolmosen johtosarjaan,polttoainelinjat vedetty tankkiin ja öljynjäähdytin haki paikkaansa. Pienen vianetsinnän ja puolan vaihdon jälkeen tuli tänään otettua ensimmäiset savut. Nyt ei puutu enää kun kannen vesilähdön Orengas että sais lyödä keulaan nippuun ja pääsis kokeilemaan.
Kuva Tästä on hyvä jatkaa... ;)

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 24.3.2015 19:57

Aikamoinen "hot air intake" ;)
Onko alakerta ja nokat millä specseillä?
Onko tehotavotetta ? Vai ihan että kuhan yli 140hp niin hyvä ? :)
Kauhee kyselyikä.

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

ViestiKirjoittaja manni_n » 24.3.2015 20:17

Kansi on vaan läpikäyty uusilla ohjareilla ja istukoilla. Venttiilien kulmat hiottu ja kevyt porttaus, muuten vakio. Tehotavoite on juuri se, eli kaikki mikä on enemmän kun vakio on hyvä. Eli fiilistelylinjalla mennään. :) Tuohon jäähdyttimen ja putsarien väliin joutuu jonkunlaisen pellin vielä värkätä ettei ime suoraan jäähdyttimen läpi. Toisaltaan sama ongelma on myös 8v koneissa kun kaasarit tulee pakosarjan yli.

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

ViestiKirjoittaja manni_n » 12.4.2015 16:21

Rakentelu on jatkunu ja tekniikkapuoli on kasassa.

Konehuoneesta tuli tämmöinen:
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/Mobile%20Uploads/IMG_20150408_213412.jpg

Sen jälkeen tuli ajettua ulos ja liikuteltua ensimmäisen kerran ja sekin onnistui ilman isompia ongelmia mikä on siinänsä jo saavutus kun voimansiirrossa ei oo kahta asiaa joka oikeasti kuuluu yhteen.

Siitä kuva:
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/Mobile%20Uploads/IMG_20150409_130844.jpg

Seraavaksi olikin sitten vuorossa säätö, käytiin tänään penkissä ja tulos miellyttää ainakin itteäni ottaeen huomioon että kone on kaasareita poislukien vakio.
Kuva

Ja tulos :) http://s48.photobucket.com/user/manni_n/media/Mobile%20Uploads/IMG_20150412_143301.jpg.html

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.4.2015 16:26

Kattelin että jopa on tasainen vääntökäyrä, mutta eihän se alakaan ihan tyhjäkäynniltä :)

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

ViestiKirjoittaja manni_n » 21.4.2015 20:41

Pikapäivitys. Servo asennettu ja toimii, seosmittari asennettu, kaasareille lämpöpelti suodattimien ympäri, vänkärin penkki hitsattu nippuun että saa kiskoihin, etujarruille jäähdytysputket ja valot on valmiiks kytketty. Nyt ei olis muuta kun vyöt ja palosammutin kiinni niin pääsee sunnuntaina radalle kokeilemaan.
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/Mobile%20Uploads/IMG_20150421_194029.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/Mobile%20Uploads/IMG_20150420_205058.jpg
Kuva

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

ViestiKirjoittaja manni_n » 1.5.2015 20:18

Viime viikonloppuna tuli käytyä Kemoralla kokeilemassa ja ei nyt täysin ilman ongelmia.
Kaks ensimmäistä ajovuoroa meni ohi kun auto ei suostunu ottamaan 5000 kierrosta enempää. Oltiin ennakoinu sen verran että osia oli mukaan isoompaankin remonttiin, eli tulpat, johdot ja virranjakaajan kansi vaihdettiin. Ja taas radalle kokeilemaan ja kas kumma ei auttanu eli heti kun meni yli 5000 kierrosta niin katko sytytystä. Jossain vaihessa huomaisin että joka kerta kun rupes katkomaan niin kierroslukumittari eli ihan omaa elämää, eli otettiin mittarin johto irti puolasta ja johan rupes kiertämään. Mikä oli opetus? Älä osta kierroslukumittari Biltemasta. Mutta jotain hyvääkin. Sen jälkeen kun saatiin käymään kunnolla niin päästiin ensimmäistä kertaa kokeilemaan voimansiirtoa. Siinä taitaa olla tämän auton paras muutos, välitykset osui just nappiin, aina löytyy sopiva pykälä ja pääsuoralla jai laittaa jopa kutosta silmään. Tästä on hyvä jatkaa... :)
Kuva

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.5.2015 20:48

Niin kuinkas teillä nyt tuli se nopeustieto mittarille?

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

ViestiKirjoittaja manni_n » 1.5.2015 21:06

Ideahan oli rakentaa abs anturilta ja muuttaa signaalin että mittaristo sen ymmärtäisi, mutta suunnitelma kuopattiin siinävaiheessa kun ei saa edes alkuperäistä kierroslukumittaria toimimaan. Tämä mittaristo mikä on paikallaan on saanu kierroslukutiedon aivolta ja semmoistahan ei oo enää. Toki jos ottais laturin w navalta ja siirtäis dieselin sisuskalut tuohon mittaristoon niin saishan sen toimimaan mutta en tiedä onko vaivan arvoista. Tilasin ebaystä moottoripyörään tarkoitettu kierroslukumittari missä on myös digitaalinen nopeusnäyttö ja jotain muita toimintoja. Niin tarkoitus olis nyt tehdä ihan uus mittaristo mutta siitä lisää myöhemmin kun on jotain saatu aikaseksi.

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

ViestiKirjoittaja manni_n » 8.5.2015 20:28

Vauhti tulee hidastumaan jonkunverran kun tuo portteri vie jonkunverran aikaa ja rahaa. Pitäis saada semmoiseen kuntoon että uskaltaa lähteä kesällä 2500km roadtripille Gatebil rudskogen Norjaan.
Tälläviikolla tein siihen pöydän että saa 26" telkkarin mahtumaan mukaan.
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/Mobile%20Uploads/IMG_20150505_221124.jpg
Ja sitten käytin suuttimet Dieselhuolto Haapasalolla kärkien vaihdossa. Nyt tuli sitten V70 rungot ja kärjet ja rupes jopa liikkumaankin vähäsen.

Nojoo ettei mee täysin offtopics niin on pakko laittaa kuva että mikä on meneillään golfilla.
Eli tällä olis nyt tarkoitus ratkaista mittariongelmat.
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/Mobile%20Uploads/IMG_20150508_211633.jpg
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/Mobile%20Uploads/IMG_20150503_110344.jpg

Ja vielä yhteyskuva kun kerrankin mahtui kaikki autot yhteen kuvaan. :)
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/Mobile%20Uploads/IMG_20150502_190553.jpg

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

ViestiKirjoittaja manni_n » 29.10.2015 18:58

Jotain vihdoin saatu aikaseksi tähäänkin.

Satulat minkä kesällä toin Ruotsista olis nyt menossa paikalleen ja vanhaan tapaan niin kaikkihan on muutta kun pulttaa kiinni vaan "melkein".

Olka-akseli on Passat B3 gt:n, satulat Audi S2 Girling 60, G60 280mm levyt ja pääsylinteri 25mm T4 portterista.

Kuva

Mahtuumahtuu...
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/Mobile%20Uploads/IMG_20151027_203312.jpg

Pääsylinterit. 20mm GTI, 23mm Sharan, ja 25mm T4
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/Mobile%20Uploads/IMG_20151028_212452.jpg

Tuossa tuli ensimmäinen ongelma tähään asti. Eli vatii vielä pienemmän säiliön tai sitten säiliön joutuu siirtää muualle. Muuten mahtuis mutta kun tuo Audi 200 tehostaja on paksumpi kun vakio niin tulee turhan ahdasta.
http://i48.photobucket.com/albums/f246/manni_n/Mobile%20Uploads/IMG_20151028_220249.jpg

Tätähän ei jostain syystä leimattu tälle kaudelle ollenkaan ja käytiin vaan kaks kertaa Kemoralla leikkimässä mutta talvihan on pitkä niin pystyy jatkojalostaa. Ens kesänä pitää viimeistään olla leimattu.

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

Re: Golf 2 16v "sekasikiö"

ViestiKirjoittaja manni_n » 22.7.2016 22:24

Pitkän tauon jälkeen niin tämä legenda pääsi takasin liikenteen sekaan. Toissapäivänä leimattiin ja ainut moite oli että toinen jarruvalo oli palannu. :) Nyt on mukava päästä kokeilee että mitä on tullu rakennettua.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

Re: Golf 2 16v "sekasikiö"

ViestiKirjoittaja Jak3 » 25.7.2016 19:31

Hyvä että löyty tuolle korille kunnon koti, ja ennen kaikkea se 16-tappinen takasin keulille :)


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa