Audi A6 2.7TDI Aut. 4F Sedan 2011 hyvillä varusteilla
Valvoja: ffp jäsenet
Audi A6 2.7TDI Aut. 4F Sedan 2011 hyvillä varusteilla
Tämmöinen työmatka-auto tuli hankittua BMW E61 seuraajaksi. BMW F10/11 haaveilin, mutta budjettiini ei mahtunut kutoskoneista, eikä BMW neloskonetta uskalla ostaa käytettynä. Talvilomalla otettiin appiukon kanssa suunta kohti Saksaa, mistä löytyi hieno yksilö ja vielä sopivilla varusteilla höystettynä :) Tärkeimpinä kriteereinä itsellä oli kutoskone, hiljainen ajomelu, audiopaketti, huoltohistoria ja auton kunto tietenkin myös.
Poimintoja varusteista:
- Bi-xenon kääntyvät + kaarretoiminto
- OEM webasto kellolla ja kaukokytkimellä
- vakionopeudensäädin,
- Comfort nappa leder nahkasisusta + kyynärnoka + oveipahvit., nahat tikkauksilla
- tuplalasit (double glazing)
- auringon säteilyä heijastavat lasit (etulasit, sivulasit, takalasi)
- Keyless system (avaimeton ovien avaus, avaimeton käynnistys)
- imuovet
- ulkovalopaketti (coming + leaving home)
- sisävalopaketti (ambient ovet + jalkatilat + katto)
- Bose audio surround system
- bluetooth A2DP (Musiikin soitto bluetoothilla)
- Audi Music interface Aux, USB + SD DVD vaihtaja
- kiintolevy musiikille
- Bluetooth
- MMI 3g + isompi navi
- automaattiset valot (pitkien/lyhyiden vaihto myös)
- tehtaan sävylasit
- aktiivialusta
- aktiiviohjaus
- puheohjaus
- tutkat edessä ja takana
- 2 x oem vanteet (17" + 18")
- aut ilmastointi dual zone
- aut vaihteisto multitronic
- yms. perusvarustetta
- Talvivanteet Audi OEM 17" + Nokia hakkapeliitta 7
- Kesävanteet Audi OEM 18" s-line + Michelin Primacy HP
- Huoltoleasing auto --> täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja
- 1. aikaisempi omistaja Saksassa. Yrityksen omistuksessa ollut --> Apteekki
Kaiken kaikkiaan todella tyytyväinen autoon olen ollut. Alustaltaan ja muutenkin kaikin puolin huippukuntoinen yksilö. Ainut miinus E61 verrattuna on hiukan kovempi ajomelu. Älkää käsittäkö väärin, onhan tämäkin todella hiljainen, mutta BMW E60/61 on vielä hiljaisempi.
Jotakin pientä muokkausta/oem tuunausta, päiväkirjaa sekä tarkastuslistaa pitäisi tänne kirjoitella aina kun kerkiää sekä laittaa myös kuvia :)
Tyyppiviat/tarkastukset
- Tähän voisi laittaa ideoita mitä kannattaa tarkistella autosta
Korjaukset
- Pienempi flekti huusi täydellä teholla --> käytetty huollossa
Tehtyä:
- Talvirenkaat hankittu Nokian Hakkapelitta 7
- Kesävanteet hankittu 18" Audi OEM S-line vanteet renkaineen
- AMI liitäntä kaapeli asennettu (OEM)
- Visee Tune2Air bluetooth vastaanotin asennettu
- LED rekisterikilven valot (OEM)
Mahdollisia hankintoja:
- 3-puolainen ratti
- Musta vaihdekeppi + musta vaihdekepin nahkapussi
- S-line etupenkit samalla värityksellä
Tässä muutamia kuvia pesun ja vahauksen jälkeen:
Poimintoja varusteista:
- Bi-xenon kääntyvät + kaarretoiminto
- OEM webasto kellolla ja kaukokytkimellä
- vakionopeudensäädin,
- Comfort nappa leder nahkasisusta + kyynärnoka + oveipahvit., nahat tikkauksilla
- tuplalasit (double glazing)
- auringon säteilyä heijastavat lasit (etulasit, sivulasit, takalasi)
- Keyless system (avaimeton ovien avaus, avaimeton käynnistys)
- imuovet
- ulkovalopaketti (coming + leaving home)
- sisävalopaketti (ambient ovet + jalkatilat + katto)
- Bose audio surround system
- bluetooth A2DP (Musiikin soitto bluetoothilla)
- Audi Music interface Aux, USB + SD DVD vaihtaja
- kiintolevy musiikille
- Bluetooth
- MMI 3g + isompi navi
- automaattiset valot (pitkien/lyhyiden vaihto myös)
- tehtaan sävylasit
- aktiivialusta
- aktiiviohjaus
- puheohjaus
- tutkat edessä ja takana
- 2 x oem vanteet (17" + 18")
- aut ilmastointi dual zone
- aut vaihteisto multitronic
- yms. perusvarustetta
- Talvivanteet Audi OEM 17" + Nokia hakkapeliitta 7
- Kesävanteet Audi OEM 18" s-line + Michelin Primacy HP
- Huoltoleasing auto --> täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja
- 1. aikaisempi omistaja Saksassa. Yrityksen omistuksessa ollut --> Apteekki
Kaiken kaikkiaan todella tyytyväinen autoon olen ollut. Alustaltaan ja muutenkin kaikin puolin huippukuntoinen yksilö. Ainut miinus E61 verrattuna on hiukan kovempi ajomelu. Älkää käsittäkö väärin, onhan tämäkin todella hiljainen, mutta BMW E60/61 on vielä hiljaisempi.
Jotakin pientä muokkausta/oem tuunausta, päiväkirjaa sekä tarkastuslistaa pitäisi tänne kirjoitella aina kun kerkiää sekä laittaa myös kuvia :)
Tyyppiviat/tarkastukset
- Tähän voisi laittaa ideoita mitä kannattaa tarkistella autosta
Korjaukset
- Pienempi flekti huusi täydellä teholla --> käytetty huollossa
Tehtyä:
- Talvirenkaat hankittu Nokian Hakkapelitta 7
- Kesävanteet hankittu 18" Audi OEM S-line vanteet renkaineen
- AMI liitäntä kaapeli asennettu (OEM)
- Visee Tune2Air bluetooth vastaanotin asennettu
- LED rekisterikilven valot (OEM)
Mahdollisia hankintoja:
- 3-puolainen ratti
- Musta vaihdekeppi + musta vaihdekepin nahkapussi
- S-line etupenkit samalla värityksellä
Tässä muutamia kuvia pesun ja vahauksen jälkeen:
Viimeksi muokannut ptoivola, 27.12.2015 17:55. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 29.12.2014 18:47
Ei löydy autosta sporttipenkkejä. Itselle ne ei ollut listalla "pakollisena" varusteena, toki hienot ne ois ollut ja mukavat varmastikkin.
Toki nämäkin kelpaavat omalle perseelle ja tuo nahka on noissa jotaki parempaa ja pehmeämpää tai ainki tuntuu siltä. Comfort nahkaa??
Joku viisaampi voi kertoa että onko oikeasti niin??
Toki nämäkin kelpaavat omalle perseelle ja tuo nahka on noissa jotaki parempaa ja pehmeämpää tai ainki tuntuu siltä. Comfort nahkaa??
Joku viisaampi voi kertoa että onko oikeasti niin??
Ei oo quatro ja se oli myös itsellä toivelistalla, mutta ei sopivalla varustepaketilla löytynyt mun budjettiin siltä alueelta missä olin. Aikaa olis pitäny olla pari päivää lisää, että olisi kerenny kiertämään vähän kauempanakin.
Oon mää nähny Voll sanaa käytettävän huonommin varustetuissa autoissakin. On tässä kuitenkin jonkin verran varusteita, että semi voll vaatimus täyttyy? Voi sen toki ottaa poiskin..
Ei ollu E61:ssa Comfort jakkaroita. Oli vaan M-sport puolinahka penkit. Valcona nahkaa on penkit tässä Audissa.
Onko muuten Audissa vakiona oven kahvat yms. nahkaa jos on nahkajakkarat?
Oon mää nähny Voll sanaa käytettävän huonommin varustetuissa autoissakin. On tässä kuitenkin jonkin verran varusteita, että semi voll vaatimus täyttyy? Voi sen toki ottaa poiskin..
Ei ollu E61:ssa Comfort jakkaroita. Oli vaan M-sport puolinahka penkit. Valcona nahkaa on penkit tässä Audissa.
Onko muuten Audissa vakiona oven kahvat yms. nahkaa jos on nahkajakkarat?
Päivitetäänpäs tänne tilannetta, kun viikonloppuna tuli värkättyä auton kanssa.
Autosta puuttui jostain syystä AMI liitäntä kaapeli, joten sellaisen (OEM) hommasin Kufatecilta. Samaan pakettiin otin mukaan OEM iPod/iPad/iPhone kaapelin ja OEM ledit peräkontin rekisterikilville. Viseeltä tilasin Tune2Air bluetooth vastaanottimen iPod liitäntään.
AMI liitännän asennus oli aika simppeli. Hanskalokero irti ja kaapeli kiinni Music Interface yksikön takaseinään sekä hidden menusta piti laittaa liitäntä päälle/sallituksi. Loput olikin sitten Plug & Play ja homma Bluetooth streaming toimii hienosti ja musiikin laatu on todella hyvä!! Suosittelen. Ledit rekisterikilpiin hommasin, koska autossa on laajennettu ulkovalopaketti ledeillä, niin se näyttä mielestäni paremmalta. OEM ledien väri oli mielestäni todella hyvä ja kirkas. Edellisessä BMW E61 oli kiinan ledit ja ne oli sinertävät ja valoteho oli aika huono.
Samalla tuli pestyä auto ulkoa ja sisältä. Sisustan pesin pesevällä imurilla ja nahkapenkit + nahkaverhoilun kissasaippualla (Le Chat). Yllättävän paljon lähti kyllä likaa :D
Autosta puuttui jostain syystä AMI liitäntä kaapeli, joten sellaisen (OEM) hommasin Kufatecilta. Samaan pakettiin otin mukaan OEM iPod/iPad/iPhone kaapelin ja OEM ledit peräkontin rekisterikilville. Viseeltä tilasin Tune2Air bluetooth vastaanottimen iPod liitäntään.
AMI liitännän asennus oli aika simppeli. Hanskalokero irti ja kaapeli kiinni Music Interface yksikön takaseinään sekä hidden menusta piti laittaa liitäntä päälle/sallituksi. Loput olikin sitten Plug & Play ja homma Bluetooth streaming toimii hienosti ja musiikin laatu on todella hyvä!! Suosittelen. Ledit rekisterikilpiin hommasin, koska autossa on laajennettu ulkovalopaketti ledeillä, niin se näyttä mielestäni paremmalta. OEM ledien väri oli mielestäni todella hyvä ja kirkas. Edellisessä BMW E61 oli kiinan ledit ja ne oli sinertävät ja valoteho oli aika huono.
Samalla tuli pestyä auto ulkoa ja sisältä. Sisustan pesin pesevällä imurilla ja nahkapenkit + nahkaverhoilun kissasaippualla (Le Chat). Yllättävän paljon lähti kyllä likaa :D
Meni hermot tähän Audin rengasmeluun. Ei se nyt älyttömän iso ole, mutta E61 BMW jälkeen tuntuu sietämättömältä, varsinkin kun pitää ajaa joka päivä n. 80km työmatka-ajoa.
Viime viikonloppuna tartuttiin härkää sarvista ja aloin vaimentamaan autoa. Asiaa tutkittuani tulin siihen johtopäätökseen että rengaskotelot vaimentamalla pääsee parhaaseen lopputulokseen. Eli autoon tehtiin seuraavat parannukset:
1. Takapenkki irti ja bitumimattoa + vaimennuskangasta paljaalle pellille sekä hieman myös sisätilan maton alle. Tästä ei valitettavasti muistanut ottaa kuvia.
2. rengaskotelot auki ja äänenvaimennus/ruosteenestomassaa koteloon sekä irroitettuun muovi/huopakotelon sisäpinnalle äänieristysmattoa. Lisäksi laitoin äänieristysmattoa etulokareiden reunoille (näkyy kuvissa).
Tämä homma vei noin kaksi iltaa. Huomioitavaa oli että takalokarit olivat ihan paljaalla pellillä, joten sieltä varmastikkin tuli rengasmelua melkoisesti.
Lopputolokseen olen todella tyytyväinen, eli mielestäni korvakuulolla rengasmelu vaimeni merkittävästi. Tämän lisäksi kaikki kivenropinat yms. vaimenivat oikeastaan kokonaan. Alla muutama kuva.
Viime viikonloppuna tartuttiin härkää sarvista ja aloin vaimentamaan autoa. Asiaa tutkittuani tulin siihen johtopäätökseen että rengaskotelot vaimentamalla pääsee parhaaseen lopputulokseen. Eli autoon tehtiin seuraavat parannukset:
1. Takapenkki irti ja bitumimattoa + vaimennuskangasta paljaalle pellille sekä hieman myös sisätilan maton alle. Tästä ei valitettavasti muistanut ottaa kuvia.
2. rengaskotelot auki ja äänenvaimennus/ruosteenestomassaa koteloon sekä irroitettuun muovi/huopakotelon sisäpinnalle äänieristysmattoa. Lisäksi laitoin äänieristysmattoa etulokareiden reunoille (näkyy kuvissa).
Tämä homma vei noin kaksi iltaa. Huomioitavaa oli että takalokarit olivat ihan paljaalla pellillä, joten sieltä varmastikkin tuli rengasmelua melkoisesti.
Lopputolokseen olen todella tyytyväinen, eli mielestäni korvakuulolla rengasmelu vaimeni merkittävästi. Tämän lisäksi kaikki kivenropinat yms. vaimenivat oikeastaan kokonaan. Alla muutama kuva.
tomppa9:
Perus bitumimattoa käytin ja sitten vielä sellasta "karvamattoa" takapenkin alle lisäksi. Olisko se bitumimatto ollut ohuinta tai toiseksi ohuinta. Karvamaton paksuutta en muista, mutta selvästi paksumpaa. Takapenkki oli vähän tiukka saada paikoilleen, mutta meni kiinni kun vähänsin karvamaton määrää ja sijoitelin sitä vähän paremmin.
Kannattaa ehdottomasti tehdä se vaimennus!
Perus bitumimattoa käytin ja sitten vielä sellasta "karvamattoa" takapenkin alle lisäksi. Olisko se bitumimatto ollut ohuinta tai toiseksi ohuinta. Karvamaton paksuutta en muista, mutta selvästi paksumpaa. Takapenkki oli vähän tiukka saada paikoilleen, mutta meni kiinni kun vähänsin karvamaton määrää ja sijoitelin sitä vähän paremmin.
Kannattaa ehdottomasti tehdä se vaimennus!
Viimeksi muokannut ptoivola, 29.5.2015 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kävipäs mukava yllätys kun ikkunoita avatessani huomasin että autossahan on tuplalasit :D
Alkaa nyt näyttämään varustelista aika kattavalta. Satuin löytämään purkuautosta vielä Beiget S-line etupenkit ja meinasin ne ehkä ostaa. Vai mitä mieltä porukka on? Alkais penkkien lisäämisen jälkeen varustelista täyttämään Voll määritelmää :D
Alapuolella pari räpsyä auton sisustasta.
Tuplalaseista yritin ottaa kuvan, mutta oli aika vaikeeta.
Alkaa nyt näyttämään varustelista aika kattavalta. Satuin löytämään purkuautosta vielä Beiget S-line etupenkit ja meinasin ne ehkä ostaa. Vai mitä mieltä porukka on? Alkais penkkien lisäämisen jälkeen varustelista täyttämään Voll määritelmää :D
Alapuolella pari räpsyä auton sisustasta.
Tuplalaseista yritin ottaa kuvan, mutta oli aika vaikeeta.
Audi katsastettu onnistuneesti ilman huomautuksia viime viikolla. Hymyn toi huulille, kun katsastusmies kehui auton olevan huippukunnossa :)
Autoa huollettu maanantaina 1.5.2015. Öljyt + suodatin + ilmansuodatin. Ensi viikon tiistaina olis tarkoitus vaaihtaa vaihdelaatikon öljyt huolto-ohjelman mukaisesti.
Offtopic:
Tuli ostettua harrasteautoksi Audi A8 vm. 1997 2.8 V6 aut. quatro. Tämä auto olis tarkoitus laittaa hyvään kuntoon ja käyttää sitä myös käyttöautona. Pitää varmaanki tälle tehdä myös oma ketju. Vaimo oli erittäin "tyytyväinen" hankintaan, taitaa arvata miten vapaa-aika tulee käytettyä :D
Autoa huollettu maanantaina 1.5.2015. Öljyt + suodatin + ilmansuodatin. Ensi viikon tiistaina olis tarkoitus vaaihtaa vaihdelaatikon öljyt huolto-ohjelman mukaisesti.
Offtopic:
Tuli ostettua harrasteautoksi Audi A8 vm. 1997 2.8 V6 aut. quatro. Tämä auto olis tarkoitus laittaa hyvään kuntoon ja käyttää sitä myös käyttöautona. Pitää varmaanki tälle tehdä myös oma ketju. Vaimo oli erittäin "tyytyväinen" hankintaan, taitaa arvata miten vapaa-aika tulee käytettyä :D
Linkitetään tänne oma A8 projekti :)
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=147825
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=147825
Myynnissä: http://www.nettiauto.com/audi/a6/7731476
Re: Audi A6 2.7TDI Aut. 4F Sedan 2011 hyvillä varusteilla
On kyllä uskomattoman komea peli. Tämä pitäisi saada itsellekin.
[mode edit]Poistettu turha lainaus
[mode edit]Poistettu turha lainaus
Re: Audi A6 2.7TDI Aut. 4F Sedan 2011 hyvillä varusteilla
Hyvä lainaus...
Re: Audi A6 2.7TDI Aut. 4F Sedan 2011 hyvillä varusteilla
KimiMP kirjoitti:On kyllä uskomattoman komea peli. Tämä pitäisi saada itsellekin.
[mode edit]Poistettu turha lainaus
Harmi kun et ostanut :) kolme kuukautta kaupittelin ja lopulta myin sen kamuxille. En tiedä mistä kiikasti että ei mennyt kaupaksi. Pari kauppaa kariutui viime metreillä.
Tämä on myyty. Saa lukottaa.
Re:
mikse kirjoitti:Kai tosta puuttuu sen verran ulkonäköpaketeista ja isommille Audeille "tyypillinen" neliveto, että paksummat ikkunat eivät sitä korvaa. Nelivedon noista luulisi eniten kiinnostavan mahdollista ostajaa.
Kertoisitko että mitä puuttuu ulkonäköpaketeista? Autossahan oli kaikki kromikilkkeet, tuplaulostulot kromatut, ulkovalopaketti, coming home + leaving home + ulkopeileissä led coming/leaving valo, tehtaan individual sävylasit, etulasi sävytetty infrapunaa peilaava. Slinen logo keulasta? No sen saa ebaysta eurolla ni voi liimata sen keulaan...
Se on vähä mitä arvostaa. Itselle on tärkeää hiljainen ja mukava kyyti, koska kilometrejä tulee n. 40tkm vuodessa. Nelivetoa tarvii 1-2kk vuodessa Suomessa ja ei silloinkaan joka päivä. Toki nyt tuli hommattua itselle VW Passatti 4 motion vm. 2013, joten näkee että onko siitä kuinka paljon hyötyä.
Re: Audi A6 2.7TDI Aut. 4F Sedan 2011 hyvillä varusteilla
Kertoisitko että mitä puuttuu ulkonäköpaketeista?
Vaikkapa ne kaikki S-Line korinosat?
Re: Audi A6 2.7TDI Aut. 4F Sedan 2011 hyvillä varusteilla
Mielenkiintoista tämä varusteiden vertailu :D Tämä S-line menee samaan kategoriaan kuin BMW M-sport :D
Mun pointti oli että S-line on oma pakettinsa ja sitten auton voi myös varustella muulla paketilla esim. business paketilla tai mitä nyt sieltä löytyykään. kromikilkkeet tai puskuri tms. tulee molemmissa, mutta erilaisena.
Eli johtopäätöksenä: autoa ei voi varustella muuta kuin S-line paketilla, koska niitä varusteita ei lasketa? Pelkkä S-line paketti on yhtäkuin MEGAVOLL tai vaihtoehtoisesti neliveto on yhtä kuin MEGAVOLL, millään muulla ei ole mitään väliä.
Jos katsoo varustelistauksia, niin S-line pakettihan ei käsitä läheskään kaikkia varusteita..
Tämä alapuolella oleva on käsittääkseni S-Line ulkopaketilla. Omaan silmään ei erotu omasta Ex. autosta kauheesti. Etupuskuri ja takapuskuri erilailla muotoillut? S-line logo kyljessä? Kuvat alapuolella lainattu: http://www.audizine.com/forum/showthrea ... ead!/page5
Mun pointti oli että S-line on oma pakettinsa ja sitten auton voi myös varustella muulla paketilla esim. business paketilla tai mitä nyt sieltä löytyykään. kromikilkkeet tai puskuri tms. tulee molemmissa, mutta erilaisena.
Eli johtopäätöksenä: autoa ei voi varustella muuta kuin S-line paketilla, koska niitä varusteita ei lasketa? Pelkkä S-line paketti on yhtäkuin MEGAVOLL tai vaihtoehtoisesti neliveto on yhtä kuin MEGAVOLL, millään muulla ei ole mitään väliä.
Jos katsoo varustelistauksia, niin S-line pakettihan ei käsitä läheskään kaikkia varusteita..
Tämä alapuolella oleva on käsittääkseni S-Line ulkopaketilla. Omaan silmään ei erotu omasta Ex. autosta kauheesti. Etupuskuri ja takapuskuri erilailla muotoillut? S-line logo kyljessä? Kuvat alapuolella lainattu: http://www.audizine.com/forum/showthrea ... ead!/page5
Re: Audi A6 2.7TDI Aut. 4F Sedan 2011 hyvillä varusteilla
Hieno rassihan tää on mutta nähtävästi arvostit sitten itse varusteita liikaa, kun kerran ei mennyt kaupaksi. Paljonko oli ero Nettiautopyyntisi ja Kamuxin maksaman välillä?
Ja edelleen, tästä puuttui neliveto ja ulkonäöstä sen verran, että aika useaa autoa voisi näillä spekseillä kutsua semi-volliksi. Tuliko tähän niitä peruspenkkejä parempia jakkaroita?
Ja edelleen, tästä puuttui neliveto ja ulkonäöstä sen verran, että aika useaa autoa voisi näillä spekseillä kutsua semi-volliksi. Tuliko tähän niitä peruspenkkejä parempia jakkaroita?
Re: Audi A6 2.7TDI Aut. 4F Sedan 2011 hyvillä varusteilla
Todella moni audin ostaja arvostaa kardaanin kovemmaksi lisäksi kuin vaikkapa s-line ulkopaketin...
Mistäkö tiedän?
Mistäkö tiedän?
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa