VW Corrado -89 (KR)

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

juhema
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 12:28

VW Corrado -89 (KR)

ViestiKirjoittaja juhema » 6.10.2014 19:02

Kauan on tullut pyörittyä foorumilla ja alkaa pikkuhiljaa olemaan oma harrasteauto siinä mallissa, että on jotain kerrottavaakin muutoksista. Olen omistanut auton n. 10 vuotta ja sinä aikana on tullut kokeiltua kaikenlaisia muutoksia mk3 GTi-helmoista merkittömiin maskeihin, mutta loppujen lopuksi Corradon klassiset linjat sellaisenaan miellyttävät silmää eniten ja olen pikkuhiljaa palauttanut autoa alkuperäiseen ulkomuotoonsa.

Alla listaa tehdyistä muutoksista.

Kori:
- Spoonfedtuning 70mm lippa
- Joey modatut valot
- Lyhyt antenni
- Modatut tuulilasinpyyhkijänvarret
- Takalasinpyyhin poistettu ja tulpattu
- Maalipinta myllytetty 06 / 2013

Alusta:
- KW Variante 1 korkeussäädettävä alustasarja
- Uretaanipuslat etutukivarsissa ja taka-akselissa
- Ate Powerdisc 280mm jarrulevyt ja G60-satulat edessä, takana vakiot
- 16x7,5" Lenso BSX -vanteet, 205/40/16 Toyo Proxes T1R -renkaat
- 10mm spacerit edessä ja 20mm takana

Lohko:
- 1.8 16v KR
- Integrated Engineering H-profiilikiertokanget
- JE -männät, 11,5:1 ja 81,5mm
- Porattu ja oikaistu lohko
- Öljyruiskut poistettu ja lohkoon tehty päästöt kiertokangille
- ARP:n pinnapultit
- Denso Iridium IK27 tulpat, kärkiväli 0,8

Kansi:
- Vakionokat uudelleenhiottu (imu/pako: 262°; 9,5mm / 270°; 10,7mm)
- Portattu, oikaistu kansi ja kohdistetut imu- ja pakosarjat
- Säädettävä nokkapyörä
- Vakio venttiilijouset ja -lautaset sekä hydrauliset paininkupit
- Reinz massakannentiiviste

Ilma/bensa:
- 40mm imusarja, johon suuttimien ruiskutus sijoitettu lisäilmakiskon läpi
- VR6 Corradon ilmanpuhdistinkotelo vakio paneelisuodattimella
- Megasquirt 1 V2.2 ohjaa suoraan bensansyöttöä ja sytytystä virranjakajan kautta
- 270cc @ 2,5bar nelipistesuuttimet (12Ω)
- Aeromotive A1000 säädettävä bensanpainesäädin mittarilla
- Automaatti-Passatin kaasuläppä potentiometrillä
- Innovate LC-1 laajakaistalambda, josta toinen ulostulo (0-5V) Megasquirtille ja toinen (0-1V) erilliselle näytölle

Putkisto:
- Martelius 4-1 peltipakosarja joustoliitoksella
- Supersprint 2,25" cat-back rosteriputkisto yhdellä vaimentimella

Voimansiirto:
- Kevennetty vauhtipyörä, VR6 paineasetelma ja jousitettu massalevy

Sisusta:
- Hillitty musta vaihdekepinnuppi teemaan sopivalla nahkapussilla
- Ratti mk3 Golfista
- FMI 1.4 kapeakaistalamdan näyttö

Hifi:
- Pioneer CD-soitin
- DSL 5,2" kaksitie erillissarja, midbassot ovissa ja diskantit peilikolmioissa
- 4 " keskiäänielementit kojelaudan nurkissa
- DIY 3-tie jakosuodin
- 8" Focal 21v2 elementti suljetussa kotelossa

Muut varusteet:
- ON lampunpesimet, sähköpeilit, penkinlämmittimet
- EI sähköikkunoita, ilmastointia, kattoluukkua... eli yleisesti murheita aiheuttavia osia :)

Kuvista iso kiitos Matiakselle!

KuvaMJP-9418-Edit by Matias Jurvanen Photography
Kuva
MJP-9387-Edit by Matias Jurvanen Photography
Kuva
MJP-9502-Edit by Matias Jurvanen Photography
Kuva
MJP-9492-Edit by Matias Jurvanen Photography

Lisää kuvia
Viimeksi muokannut juhema, 21.12.2015 16:03. Yhteensä muokattu 11 kertaa.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 6.10.2014 19:39

Nätti on Corro <3 ja vielä Punainen :) nam nam

Topsuu
-
Viestit: 246
Liittynyt: 8.3.2012 18:14

ViestiKirjoittaja Topsuu » 6.10.2014 19:46

I love it <3

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.10.2014 20:16

Ajatko tolla puristuksella E85:llä? Onko tehomittausta tehty?

juhema
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 12:28

ViestiKirjoittaja juhema » 7.10.2014 7:30

LY3D ;)

98:lla mennään tällä hetkellä ja "varman päälle" -sytytyskartalla. Karttojen hierominen ja tehonmittaus olisi seuraavaksi luvassa. Onko muuten tietoa Megan säätäjistä Suomessa? Harinen olisi lähellä, mutta ymmärrettävästä syystä suhtautuu hieman nihkeästi omiin rakennelmiin.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 7.10.2014 7:39

No nyt. Korkealta karjahteleva KR-corro :)?
Välillä tuntuu että asiallisesti rakennellut corradot on katoava luonnonvara..
Oisko pannuhuoneesta laittaa kuvia? minkälaista tehotavoitetta?

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 7.10.2014 14:08

Kaunista! :)

osoners
-
Viestit: 87
Liittynyt: 30.3.2011 13:58

ViestiKirjoittaja osoners » 7.10.2014 14:48

Nyt on hyvä!

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 7.10.2014 19:08

Säätykö MS1 tunerstudiolla? Jos säätyy niin eiköhän kaikki osaa sitä säätää. Se että säätääkö on taas sitten omasta päästä kiinni. Haluaako asiakkaan vai ei. Pistä MS3 ja mene sillä niin ei pitäs olla ainakaan enää valittamista, että on "kotitekoinen harrastelia purkki"

Kolvaahan se roboottikin välillä päin...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 7.10.2014 20:02

No nyt on kyllä hieno! Konekin kuulostaa kivalta. Miten on mahdollista etten oo bongannu tätä vaikka samalta kylältä ollaan :)

juhema
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 12:28

ViestiKirjoittaja juhema » 8.10.2014 9:56

Samza:
Konehuoneen nykytilasta ei valitettavasti ole kuvia. Pitää napata vaikka hätäinen kännykkäkuva joku päivä ja pistää jakoon. Tehotavoitteita ei ole vaan lähinnä moottorin rakentamisessa ideana on ollut kerralla kuntoon -tyyli ettei tarvitse heti olla availemassa ja oman tietämyksen lisääminen. Se varmaan näkyykin nykytehoihin ylimitoitetuista sisuksista.

S4mmy:
Aika harvoin tulee ajeltua ja lähinnä sunnuntaikruisailua ympäri Pirkanmaata. Sun Golfin olenkin muutaman kerran bongannu kaupungilta :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.10.2014 11:04

Sun täytyy joskus tulla näyttään tota corroa ;). Viimesen n.1,5vhän mulla on ollu golfi seisonnassa, et jos sillon oot bongaillu ni on ollu jonkun muun :).

-Mikkeri-
-
Viestit: 446
Liittynyt: 19.12.2008 15:38

ViestiKirjoittaja -Mikkeri- » 9.10.2014 20:20

Bongattu on tältä kylältä moneen kertaan, ilmeisesti nainenkin ollu välillä ratissa? :) Tosi nätti ja hyvät speksit! Täytyy joskus tulla lähimpää tsuumaileen. Taisin pari vuotta sitten jarrusatulan sulta hakea?

vwnut
-
Viestit: 249
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 10.10.2014 6:06

ilmeisesti nainenkin ollu välillä ratissa? :) Tosi nätti ja hyvät speksit! Täytyy joskus tulla lähimpää tsuumaileen.


Puhuuko autosta vai naisesta? :)

-Mikkeri-
-
Viestit: 446
Liittynyt: 19.12.2008 15:38

ViestiKirjoittaja -Mikkeri- » 10.10.2014 10:28

Hahhah, autoo mä tässä tarkotin. :D

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 10.10.2014 22:50

Moottorin tehot kiinnostaa...tuolla setupilla pitäisi olla jossain 200 hepan nurkilla. Minkä verran kierrätät vakio hydraulinostimilla?

juhema
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 12:28

ViestiKirjoittaja juhema » 14.10.2014 10:08

Moottori kiertää tällä hetkellä n. 7500rpm. Hard-limittiä ei ole, mutta soft-limitin laitoin turvallisesti 6800rpm penkkisäädön puuttuessa.
Parasta moottorissa on tasapaino yllättävän hyvän alaväännön ja kierrosherkkyyden välillä.

juhema
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 12:28

ViestiKirjoittaja juhema » 23.10.2014 20:33

Samza:lle pyydetty kuva kuukauden seisseestä Corron pannuhuoneesta.

Auto on menossa parin viikon sisään talviseisontaan savoon ja ensi kevättä silmällä pitäen yritin nostaa alustan katsatuskorkeuteen, mutta kuskinpuoleinen etuiskarin säätöholkki hirtti kiinni KW:ssa (hiekkaa välissä?). Vaikuttaa siltä, että joutuu talven aikana irroittamaan paketin ja vaihtamaan holkin. Onko vinkkejä mistä hankkia edullisesti?
Viimeksi muokannut juhema, 7.4.2017 11:39. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

juhema
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 12:28

ViestiKirjoittaja juhema » 1.5.2015 21:19

Auto kaivettu säilönnästä. Talven aikana vaihdettu jumittunut iskarin säätöholkki, ylläpitolatauksessa antautunut akku sekä termostaatti/nesteet, mutta muuten tekniikan kanssa mennään samalla setupilla.

Leimalla oli päästöjen kanssa jokavuotisia haasteita, mutta Ritariauton E85-opastuksella saatiin taas vuosi lisää ajoaikaa. Ajellaan ensin 50/50-seoksella ja katsotaan jos jossain vaiheessa siirryttäisiin vallan biopolttoaineisiin. Sytkäkarttaan lisäsin muutaman asteen koko alueelle lisää ennakkoa ja polttoainekartan puolelle vastaavat päivitykset.
Viimeksi muokannut juhema, 7.8.2015 9:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

juhema
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 12:28

ViestiKirjoittaja juhema » 7.8.2015 9:41

Eilisen säätö/penkitysreissun tuloksia.

Mietojen nokkien ja korotetun puristussuhteen avulla löytyikin yllättävän laajalla vääntökäyrällä oleva moottori. Ennakot kun saatiin kuntoon, niin on erittäin mukava ajella jokapäiväisessä käytössä. Polttoaineena käytettiin 98:a. Tulpat piti heti aluksi vaihtaa kaksi lämpöarvoa kylmemmiksi (Denso Iridium IK27) ja huomattiin myös, että huipputeholla suuttimien aukioloaika on tapissaan. Tällä hetkellä bensanpaineet 2,5bar, mutta KR:n pumpun pitäisi riittää paljon korkeammallekin joten koitetaan ensiapuna paineiden nostoa.

Ennen penkitysreissua lisäsin koneen hengitystä parantamaan huohotusöljyn keräyssäiliön, jossa toiseen tuloon tuodaan lohkon kyljestä ja toiseen "New Beetlen" öljyntäyttökorkista. Takaisinkiertoa ei ole eli hengittelee suodattimen läpi ulkoilmaan.
Perushuoltona vaihdettu etujarrujen liukutapit sekä etuiskareiden yläpään laakerit.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa