VW Corrado -89 (KR)
Valvoja: ffp jäsenet
VW Corrado -89 (KR)
Kauan on tullut pyörittyä foorumilla ja alkaa pikkuhiljaa olemaan oma harrasteauto siinä mallissa, että on jotain kerrottavaakin muutoksista. Olen omistanut auton n. 10 vuotta ja sinä aikana on tullut kokeiltua kaikenlaisia muutoksia mk3 GTi-helmoista merkittömiin maskeihin, mutta loppujen lopuksi Corradon klassiset linjat sellaisenaan miellyttävät silmää eniten ja olen pikkuhiljaa palauttanut autoa alkuperäiseen ulkomuotoonsa.
Alla listaa tehdyistä muutoksista.
Kori:
- Spoonfedtuning 70mm lippa
- Joey modatut valot
- Lyhyt antenni
- Modatut tuulilasinpyyhkijänvarret
- Takalasinpyyhin poistettu ja tulpattu
- Maalipinta myllytetty 06 / 2013
Alusta:
- KW Variante 1 korkeussäädettävä alustasarja
- Uretaanipuslat etutukivarsissa ja taka-akselissa
- Ate Powerdisc 280mm jarrulevyt ja G60-satulat edessä, takana vakiot
- 16x7,5" Lenso BSX -vanteet, 205/40/16 Toyo Proxes T1R -renkaat
- 10mm spacerit edessä ja 20mm takana
Lohko:
- 1.8 16v KR
- Integrated Engineering H-profiilikiertokanget
- JE -männät, 11,5:1 ja 81,5mm
- Porattu ja oikaistu lohko
- Öljyruiskut poistettu ja lohkoon tehty päästöt kiertokangille
- ARP:n pinnapultit
- Denso Iridium IK27 tulpat, kärkiväli 0,8
Kansi:
- Vakionokat uudelleenhiottu (imu/pako: 262°; 9,5mm / 270°; 10,7mm)
- Portattu, oikaistu kansi ja kohdistetut imu- ja pakosarjat
- Säädettävä nokkapyörä
- Vakio venttiilijouset ja -lautaset sekä hydrauliset paininkupit
- Reinz massakannentiiviste
Ilma/bensa:
- 40mm imusarja, johon suuttimien ruiskutus sijoitettu lisäilmakiskon läpi
- VR6 Corradon ilmanpuhdistinkotelo vakio paneelisuodattimella
- Megasquirt 1 V2.2 ohjaa suoraan bensansyöttöä ja sytytystä virranjakajan kautta
- 270cc @ 2,5bar nelipistesuuttimet (12Ω)
- Aeromotive A1000 säädettävä bensanpainesäädin mittarilla
- Automaatti-Passatin kaasuläppä potentiometrillä
- Innovate LC-1 laajakaistalambda, josta toinen ulostulo (0-5V) Megasquirtille ja toinen (0-1V) erilliselle näytölle
Putkisto:
- Martelius 4-1 peltipakosarja joustoliitoksella
- Supersprint 2,25" cat-back rosteriputkisto yhdellä vaimentimella
Voimansiirto:
- Kevennetty vauhtipyörä, VR6 paineasetelma ja jousitettu massalevy
Sisusta:
- Hillitty musta vaihdekepinnuppi teemaan sopivalla nahkapussilla
- Ratti mk3 Golfista
- FMI 1.4 kapeakaistalamdan näyttö
Hifi:
- Pioneer CD-soitin
- DSL 5,2" kaksitie erillissarja, midbassot ovissa ja diskantit peilikolmioissa
- 4 " keskiäänielementit kojelaudan nurkissa
- DIY 3-tie jakosuodin
- 8" Focal 21v2 elementti suljetussa kotelossa
Muut varusteet:
- ON lampunpesimet, sähköpeilit, penkinlämmittimet
- EI sähköikkunoita, ilmastointia, kattoluukkua... eli yleisesti murheita aiheuttavia osia :)
Kuvista iso kiitos Matiakselle!
MJP-9418-Edit by Matias Jurvanen Photography
MJP-9387-Edit by Matias Jurvanen Photography
MJP-9502-Edit by Matias Jurvanen Photography
MJP-9492-Edit by Matias Jurvanen Photography
Lisää kuvia
Alla listaa tehdyistä muutoksista.
Kori:
- Spoonfedtuning 70mm lippa
- Joey modatut valot
- Lyhyt antenni
- Modatut tuulilasinpyyhkijänvarret
- Takalasinpyyhin poistettu ja tulpattu
- Maalipinta myllytetty 06 / 2013
Alusta:
- KW Variante 1 korkeussäädettävä alustasarja
- Uretaanipuslat etutukivarsissa ja taka-akselissa
- Ate Powerdisc 280mm jarrulevyt ja G60-satulat edessä, takana vakiot
- 16x7,5" Lenso BSX -vanteet, 205/40/16 Toyo Proxes T1R -renkaat
- 10mm spacerit edessä ja 20mm takana
Lohko:
- 1.8 16v KR
- Integrated Engineering H-profiilikiertokanget
- JE -männät, 11,5:1 ja 81,5mm
- Porattu ja oikaistu lohko
- Öljyruiskut poistettu ja lohkoon tehty päästöt kiertokangille
- ARP:n pinnapultit
- Denso Iridium IK27 tulpat, kärkiväli 0,8
Kansi:
- Vakionokat uudelleenhiottu (imu/pako: 262°; 9,5mm / 270°; 10,7mm)
- Portattu, oikaistu kansi ja kohdistetut imu- ja pakosarjat
- Säädettävä nokkapyörä
- Vakio venttiilijouset ja -lautaset sekä hydrauliset paininkupit
- Reinz massakannentiiviste
Ilma/bensa:
- 40mm imusarja, johon suuttimien ruiskutus sijoitettu lisäilmakiskon läpi
- VR6 Corradon ilmanpuhdistinkotelo vakio paneelisuodattimella
- Megasquirt 1 V2.2 ohjaa suoraan bensansyöttöä ja sytytystä virranjakajan kautta
- 270cc @ 2,5bar nelipistesuuttimet (12Ω)
- Aeromotive A1000 säädettävä bensanpainesäädin mittarilla
- Automaatti-Passatin kaasuläppä potentiometrillä
- Innovate LC-1 laajakaistalambda, josta toinen ulostulo (0-5V) Megasquirtille ja toinen (0-1V) erilliselle näytölle
Putkisto:
- Martelius 4-1 peltipakosarja joustoliitoksella
- Supersprint 2,25" cat-back rosteriputkisto yhdellä vaimentimella
Voimansiirto:
- Kevennetty vauhtipyörä, VR6 paineasetelma ja jousitettu massalevy
Sisusta:
- Hillitty musta vaihdekepinnuppi teemaan sopivalla nahkapussilla
- Ratti mk3 Golfista
- FMI 1.4 kapeakaistalamdan näyttö
Hifi:
- Pioneer CD-soitin
- DSL 5,2" kaksitie erillissarja, midbassot ovissa ja diskantit peilikolmioissa
- 4 " keskiäänielementit kojelaudan nurkissa
- DIY 3-tie jakosuodin
- 8" Focal 21v2 elementti suljetussa kotelossa
Muut varusteet:
- ON lampunpesimet, sähköpeilit, penkinlämmittimet
- EI sähköikkunoita, ilmastointia, kattoluukkua... eli yleisesti murheita aiheuttavia osia :)
Kuvista iso kiitos Matiakselle!
MJP-9418-Edit by Matias Jurvanen Photography
MJP-9387-Edit by Matias Jurvanen Photography
MJP-9502-Edit by Matias Jurvanen Photography
MJP-9492-Edit by Matias Jurvanen Photography
Lisää kuvia
Viimeksi muokannut juhema, 21.12.2015 16:03. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Säätykö MS1 tunerstudiolla? Jos säätyy niin eiköhän kaikki osaa sitä säätää. Se että säätääkö on taas sitten omasta päästä kiinni. Haluaako asiakkaan vai ei. Pistä MS3 ja mene sillä niin ei pitäs olla ainakaan enää valittamista, että on "kotitekoinen harrastelia purkki"
Kolvaahan se roboottikin välillä päin...
Kolvaahan se roboottikin välillä päin...
Samza:
Konehuoneen nykytilasta ei valitettavasti ole kuvia. Pitää napata vaikka hätäinen kännykkäkuva joku päivä ja pistää jakoon. Tehotavoitteita ei ole vaan lähinnä moottorin rakentamisessa ideana on ollut kerralla kuntoon -tyyli ettei tarvitse heti olla availemassa ja oman tietämyksen lisääminen. Se varmaan näkyykin nykytehoihin ylimitoitetuista sisuksista.
S4mmy:
Aika harvoin tulee ajeltua ja lähinnä sunnuntaikruisailua ympäri Pirkanmaata. Sun Golfin olenkin muutaman kerran bongannu kaupungilta :)
Konehuoneen nykytilasta ei valitettavasti ole kuvia. Pitää napata vaikka hätäinen kännykkäkuva joku päivä ja pistää jakoon. Tehotavoitteita ei ole vaan lähinnä moottorin rakentamisessa ideana on ollut kerralla kuntoon -tyyli ettei tarvitse heti olla availemassa ja oman tietämyksen lisääminen. Se varmaan näkyykin nykytehoihin ylimitoitetuista sisuksista.
S4mmy:
Aika harvoin tulee ajeltua ja lähinnä sunnuntaikruisailua ympäri Pirkanmaata. Sun Golfin olenkin muutaman kerran bongannu kaupungilta :)
Samza:lle pyydetty kuva kuukauden seisseestä Corron pannuhuoneesta.
Auto on menossa parin viikon sisään talviseisontaan savoon ja ensi kevättä silmällä pitäen yritin nostaa alustan katsatuskorkeuteen, mutta kuskinpuoleinen etuiskarin säätöholkki hirtti kiinni KW:ssa (hiekkaa välissä?). Vaikuttaa siltä, että joutuu talven aikana irroittamaan paketin ja vaihtamaan holkin. Onko vinkkejä mistä hankkia edullisesti?
Auto on menossa parin viikon sisään talviseisontaan savoon ja ensi kevättä silmällä pitäen yritin nostaa alustan katsatuskorkeuteen, mutta kuskinpuoleinen etuiskarin säätöholkki hirtti kiinni KW:ssa (hiekkaa välissä?). Vaikuttaa siltä, että joutuu talven aikana irroittamaan paketin ja vaihtamaan holkin. Onko vinkkejä mistä hankkia edullisesti?
Viimeksi muokannut juhema, 7.4.2017 11:39. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Auto kaivettu säilönnästä. Talven aikana vaihdettu jumittunut iskarin säätöholkki, ylläpitolatauksessa antautunut akku sekä termostaatti/nesteet, mutta muuten tekniikan kanssa mennään samalla setupilla.
Leimalla oli päästöjen kanssa jokavuotisia haasteita, mutta Ritariauton E85-opastuksella saatiin taas vuosi lisää ajoaikaa. Ajellaan ensin 50/50-seoksella ja katsotaan jos jossain vaiheessa siirryttäisiin vallan biopolttoaineisiin. Sytkäkarttaan lisäsin muutaman asteen koko alueelle lisää ennakkoa ja polttoainekartan puolelle vastaavat päivitykset.
Leimalla oli päästöjen kanssa jokavuotisia haasteita, mutta Ritariauton E85-opastuksella saatiin taas vuosi lisää ajoaikaa. Ajellaan ensin 50/50-seoksella ja katsotaan jos jossain vaiheessa siirryttäisiin vallan biopolttoaineisiin. Sytkäkarttaan lisäsin muutaman asteen koko alueelle lisää ennakkoa ja polttoainekartan puolelle vastaavat päivitykset.
Viimeksi muokannut juhema, 7.8.2015 9:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eilisen säätö/penkitysreissun tuloksia.
Mietojen nokkien ja korotetun puristussuhteen avulla löytyikin yllättävän laajalla vääntökäyrällä oleva moottori. Ennakot kun saatiin kuntoon, niin on erittäin mukava ajella jokapäiväisessä käytössä. Polttoaineena käytettiin 98:a. Tulpat piti heti aluksi vaihtaa kaksi lämpöarvoa kylmemmiksi (Denso Iridium IK27) ja huomattiin myös, että huipputeholla suuttimien aukioloaika on tapissaan. Tällä hetkellä bensanpaineet 2,5bar, mutta KR:n pumpun pitäisi riittää paljon korkeammallekin joten koitetaan ensiapuna paineiden nostoa.
Ennen penkitysreissua lisäsin koneen hengitystä parantamaan huohotusöljyn keräyssäiliön, jossa toiseen tuloon tuodaan lohkon kyljestä ja toiseen "New Beetlen" öljyntäyttökorkista. Takaisinkiertoa ei ole eli hengittelee suodattimen läpi ulkoilmaan.
Perushuoltona vaihdettu etujarrujen liukutapit sekä etuiskareiden yläpään laakerit.
Mietojen nokkien ja korotetun puristussuhteen avulla löytyikin yllättävän laajalla vääntökäyrällä oleva moottori. Ennakot kun saatiin kuntoon, niin on erittäin mukava ajella jokapäiväisessä käytössä. Polttoaineena käytettiin 98:a. Tulpat piti heti aluksi vaihtaa kaksi lämpöarvoa kylmemmiksi (Denso Iridium IK27) ja huomattiin myös, että huipputeholla suuttimien aukioloaika on tapissaan. Tällä hetkellä bensanpaineet 2,5bar, mutta KR:n pumpun pitäisi riittää paljon korkeammallekin joten koitetaan ensiapuna paineiden nostoa.
Ennen penkitysreissua lisäsin koneen hengitystä parantamaan huohotusöljyn keräyssäiliön, jossa toiseen tuloon tuodaan lohkon kyljestä ja toiseen "New Beetlen" öljyntäyttökorkista. Takaisinkiertoa ei ole eli hengittelee suodattimen läpi ulkoilmaan.
Perushuoltona vaihdettu etujarrujen liukutapit sekä etuiskareiden yläpään laakerit.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa