Autohan on ollut täällä aikoinaan mutta poistui mun pyynnöstä.
Nyt kun se n mulla jo 9 vuotta ollut niin on varmaan aika saada se jo "valmiiksikin" :D
Tässä kunnossa se nykyään on ja kohtuullisesti on vielä tekemättä.
Hiukan on ulkokuosikin muuttunut sitten noiden vanhojen kuvien.
Eli auto RS4 B5 2001 mallia.
Kevyitä muutoksia tehty:
Sisusta:
-Recaro Pole Position kuppi-istuimet
-JHM lyhentävä vaihdekeppi
-JHM vaihdekepin nuppi joka on aika painava, helpottaa vaihteiden vaihtoa
-Getsten lisäboksi mittaristolle jossa ahtopaine, laajakaistalambda, ja polttoaineen paineen näytöt. Logittaa aina automaattisesti kaasupohjassa ajaessa
-PLX kosketusnäytöllinen lisämittari jossa ahtopaine ja laajakaistalamba, tulee vielä öljynpaine
-Liquidgaugen lisämittari joka on yhdistetty obd pistokkeeseen
-Pioneerin 2-din soitin
-Rainbowin kaiuttimet ovissa
-5-kaistanen vahvistin
-subbari lasikuitukotelossa varapyörän tilalla
-Hiilikuitusomisteilla varustettu ohjaupyörä litteällä alapuolella
Alusta/voimansiirto:
-jarrut RS4 B7 eli 8 mäntäiset etusatulat JHM:n uritetuilla 365mm levyillä edessä.
Takana RS4 B7 takajarrut JHM:n uritetuila levyillä. Edessä myös ilmanohjamet etulevyille.
-takaperässä Wavetrackin lukko, takaperän tuki 034M billetti alumiinistä jyrsitty jäykillä puslilla. Perän etutuki Apikoililta jäykällä puslalla
-Taka-apurungossa 034M:n alumiinipuslat
-Powerflexin puslat takatukivarsissa
-SPC:n laakereilla varustetut säädettävät etuylätukivarret
-Alatukivarsissa Powerflexin puslat
-Etuapurunko maalattu uretaanimaalilla ja sinne vaihdettu 034M:n jäykemmät kumipuslat
-Vaihdellaatikossa Sternin jäykemmät kumit
-Laatikolle laitettu myös JHM:n alumiininen lisätuki
-Kardaani Advance automotionin hiilikuitunen
-Vetoakselit 034M:n järeämmät versiot
-H&R clubsport coilit
-Vaihdelaatikossa torsenin 4:1 muutos
-Laatikkoon vaihdettu JHM:n linkkimuutossarja
-Taka-apurunko kaikkine takapään hiluineen on vielä menossa tuohon uretaanimaalaukseen niin saadaan niistäkin siistimmät.
-Vaihdelaatikkoon jossainvaiheessa hiilikuitu syncrot sekä Vawetrackin lukko eteenkin
Polttoainepuoli:
-polttoainelinjasto kokonaan uusittu Teflonista
-Polttoaineen paineensäädin vaihdettu kuten myös polttoainetukkikin.
-Tankissa Pierburg EL3 pumppu jolle jännite regu jolla saadaan sille syötettyä vaikka 21V jännite ahtopaineen noustessa.
-1200cc suuttimet
Moottori:
-isommat männät eli 82,5mm Diamond Pistonsit tekeleet jotka on täysin pinnoitettu
-kampiakseli 3.0L moottorista
-kiertokanget vaihdettu
-alakertaa tukemaan laitettu myös korsetti jäykistykseen
-kannet teetetty jenkeissä, näuissä +1mm ylikoon venttiilit sekä tiukemmat jouset
-Loban jyrkemmät nokka-akselit
-Imusarja avarrettu vastaamaan kansien reikiä
-Pakosarjat Wagnerilta jotka on pinnoitettu sisältä ja ulkoa Marteliuksella
-Turbot Loban LO750:et
-3" downpipet joitten jatkeena Milltekin cat-back putkisto
-TFSI puola muutos Okadan plasma puolilla
-Wagnerin coolerit
-Isommat ahtoputket
-Dewilsown vesiruisku
-isommat imuputket turboille, 63mm
-Loban vauhtipyörä jossa Sachs 2 levyinen kytkin hiilikuitu pinnalla
Varmaan vielä joitai unohtuu mutta tässä suunnilleen.
Moottori on tehty mutta sillä ei ole vielä metriäkään ajettu. Itseasiassa se on pajalla vielä imuputkistomuutoksen alla joten tehoistakaan ei voi vielä sanoa.
Vakiomoottori Unicornin ohjelmilla tuotti rapia 500hv:ta E85 polttoaineella. Unicornin etuna ainakin on että samaan boksiin saa 5 eri ohjelmaa eli autolla voi ajaa sekä bensalla että E85:lla.
Uudella moottorilla kokeillaan päästä sinne 700hv:n yli E85:lla, toivottavasti.
RS4 B5
Valvoja: ffp jäsenet
Joitain kuvia vuosien varrelta
Viimeksi muokannut jsahlman, 24.9.2014 20:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa