VW Passat 3b -97

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

_saku
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.9.2013 14:05

VW Passat 3b -97

ViestiKirjoittaja _saku » 16.7.2014 20:09

Tässä tullut jonkun aikaa seurattua muiden kulkupelejä, joten laitetaan nyt sitten omastakin jotakin stooria.

Tosiaan tuli tarve ostaa auto ja löytyi sopivan läheltä ja sopivalla hinnalla -97 vuoden passatti. Valinta kriteereinä oli luotettava ja vähä kulutuksinen auto. Auton valintaan saattoi osaltaan vaikuttaa myös se, että perheen muut autot olivat vaggilaisia sekä käyttökokemuksia passatista löytyi jo vuodesta -92 aina tähän päivään asti.


Speksejä pasuunasta:

Moottori 1.8l 20V
Manuaalivaihteisto
Vuosimalli 1997

Varusteita:
-Vakionopeudensäädin (alipaine)
-Sähköikkunat edessä ja takana
-Penkinlämmittimet
-Eberspächer kellolla
-Ajotietokone
-Kauko-ohjattava keskuslukitus (kauko-ohjaus jälkiasennettu)

Ilmastointi tuosta ikävästi puuttuu, ei olisi mahdoton asentaa, mutta melko kallis ja työläs projekti.


Muutama kuva ostokunnosta:

Kuva

Kuva


Passatti oli ollut noin 2 kuukautta omassa käytössä ja muuta ihmeellistä en ollut tehnyt kuin maalannut kylkilistat korin väriin sekä asentanut kromilistat sivuikkunoiden ympärille, kuten 3bg:ssä. Loppukesästä maalasin myös helmalistat mustiksi, kun eivät pysyneet mustina kahta viiikkoa pidempään.

Kuva


Katsastusaikakin tuli etee ja jo ennen katsastusta tiesikin, että tuskin tulee leimaa kun oikealta edestä kuului kuopissa kolinaa ja tukivarsihan siellä veteli viimeisiään. Tuli haettua kuukausi lisäaikaa ja siinä sitten nettiä selaillessa päätin tilata suoraan vahvistetun tukivarsisarjan. Tämä siksi, kun tukivarret tuntui olevan ”kalliita” ostaa erikseen ja kun vaihtaa vain yhden niin sen tietää, että joku toinen tukivarsi antautuu seuraavaksi ja saa olla koko ajan niitä vaihtamassa.

Samalla tuli tilattua säädettävä alustasarja, mallia JOM. Ajattelin, että vaihtuu siinä samalla kun kaikki jo valmiiksi auki. Lisäksi pieni madallus kiinnosti. :)
Alustasarjasta ei ole itsellä mitään huonoa sanottavaa, toiminut hienosti, helppo säädettävyys sekä halpa.

Kuva


Viime kesänä alkoi ärsyttään vakio keskikonsoli, varsinkin sen kyynärnoja. Oli olevinaan koko ajan tiellä, kun konsolissa piti lompakkoa tms. Sopiva löytyi purkuautosta (3BG).

Samalla kertaa asensin hiilikuituteipit sisätiloihin jalopuun päälle, kromilistat ovipahveihin ja kojelautaan, kromirinkulat mittaristoon sekä ledit sisävaloihin.
Eberin kellokytkin löysi myös paikkansa tuhkakupista, entisen omistajan/eberin asentajan toimesta ”roikkui” johdon varassa.

Kuva

Kuva

Kuva


Konehuone näytti mielestäni myös kovin ankealta ja likaiselta. Se saikin pientä ehostusta kesän mittaan. Slamitilta tuli oikeanpuolen suoja sekä purkuautosta akkukaukalon suojamuovi.

Bensan/pakokaasun haju tuli aina sisälle kun oli hetken paikaallan ja syyksi paljastui haljennut huohotinputki. Tuli ne vaihdettua uusiin ja samalla kun imusarja oli irti, se maalattiin mustaksi, jotta sopisi paremmin konehuoneen väreihin.

Tältä moottoritila näyttää tällä hetkellä:

Kuva


Iltojen pimetessä vaihdoin ajovalot Depon xenon umpioihin, samalla vaihtui myös etu- ja sivuvilkut kirkkaisiin. Verrattuna kerran kiillotettuihin vakioumpioihin, valotehon voisi sanoa triplaantuneen, ei voi olla kuin tyytyväinen! Peruutusvaloihin asensin myös ”teholedit”, nyt näkee myös peruuttaa.

Ennen joulua tuli ostettua hellan lisävalot sekä muutama xenon-sarja. Lisävaloille koneistin kiinnikkeet tarvikemaskiin, koska halusin valot mahdollisimman lähelle maskia, eikä sopivia kiinnikkeitä löytynyt valmiina. Lisävalojen kuoret maalasin korinväriin.
Xenonit löysi tiensä auton omiin pitkiin sekä lisäpitkiin, näillä näki mukavasti eteensä.
Valotehosta voisin laittaa kuvia kun illat taas alkavat pimentyä.

Lisävaloista en nyt parempaa kuvaa löytänyt.

Kuva


18” aluvanteet tarttui jossain vaiheessa matkaan ja ne laitettiin tänä kesänä auton alle. Replica vanteethan nuo, muttei mielestäni kannata sijoittaa ”merkki”vanteisiin, ainakaan tämän auton kohdalla. Ei sitten ainakaan harmita niin paljoa, jos joku vanne saisikin vähän osumaa tai joku onnistuisi ne varastamaan.
Etuvanteet 8” leveät ja takana 9”. Taakse koneistin 10mm lätyt, jotta sai vannetta vähän ulommas.
Vanteilla Nexenin pyörät, 225/40 koossa. Ensimmäiset ”kiinanrenkaat” omassa käytössä, eikä ainakaan vielä ole tullut mitään moitittavaa.
Vanteiden vaihdon yhteydessä tuli alustasarjaa säädettyä jokunen sentti alemmas.. Taas…


Pasuuna on tällä hetkellä kuvien mukaisessa kunnossa.

Kuva

Kuva

Kuva


Pari viikkoa sitten kyllästyin passatin vakio kaiuttimiin ja tilasin Rainbowin erillissarjat eteen ja taakse. Ostin sarjoille lisäksi vahvistimen. Vahvistimelle en keksinyt oikein mitään järkevää paikkaa, joten tein sille vanerista tuollaisen seinän. Tein siihen samalla tuollaisen säilytyslokeron, jotta säilytystilaa menisi mahdollisimman vähän hukkaan. Tuonne saa mukavasti mm. lumiharjan ja sateenvarjon.

Kuva

Kuva


Kaiuttimien vaihdon yhteydessä tuli myös revittyä vanhat (puoliksi irronneet) äänieristeet ovista pois ja asennettua uutta tilalle. 2,2mm bityylimattoa ja päälle 8mm ääni/lämpöeriste mattoa. Autosta olinkin jo aiemmin vaimentanut lattian, takaluukun, hattuhyllyn sekä konepellin.

Katto olisi vielä projektina, siinä toivossa että autosta saisi vieläkin hiljaisemman, vaikkakin 3b ja 3bg mallit ovat alkuperäisenäkin jo todella hiljaisia, mutta kyllä vaimennuksella on ollut ihan korvin kuultava vaikutus.
Katon vaimennuksen yhteydessä saatan maalata kattoverhoilun mustaksi, maalit ainakin olisi jo valmiina. Pitää ottaa muutama kuva ja muokata katto mustaksi, en halua, että autosta tulee liian synkkä. Kokemukset kokomustasta sisustasta ovat tervetulleita.

Vaimennuksesta ei ikävä kyllä tullu montaa kuvaa otettua, alla muutama huonolaatuinen kännykällä napattu kuva.

Kuva

Kuva

Kuva


Seuraavana hommana olisi lainata/tehdä kaarimankeli ja mankeloida etulokarit. Raapii jyrkemmissä käännöksissä jos sattuu kuoppia olemaan ja ikävästi syö rengasta…

Ratin vaihto kolmipuolaiseen on myös jossain vaiheessa edessä ja nahkapenkit harkinnassa, mutta epäilen.


Tälläsellä kulkupelillä mennään nyt, päivittelen tänne sitä mukaan jos ja kun jotain tulee tehtyä.

-Saku

Sudee
-
Viestit: 125
Liittynyt: 19.11.2010 10:58

ViestiKirjoittaja Sudee » 17.7.2014 15:07

Hieman vain pudotat vielä, vaihdat tuon nahkaratin ja penkit tarvittaessas niin kelpaa ajella. ;)

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 17.7.2014 15:50

Ihan siisti Passat.
Saiskos tuossa vahvistintelineessä vedettyä johdot takakautta, niin että saisit ne piiloon?
Toki RCA:t näkyisi vähän kun ovat tuossa päädyssä.

RATSUNI
-
Viestit: 162
Liittynyt: 28.4.2006 12:17

ViestiKirjoittaja RATSUNI » 18.7.2014 7:37

Nyt oli kyllä hienon näköinen passatti! Hyvällä maulla tehtyjä hifistelyjä.
Istuin jokin aikaa sitten S4 aidossa jossa oli koko musta sisusta eli myös katto ja pilareiden suojat ja omaa silmää miellytti oikein kovasti

_saku
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.9.2013 14:05

ViestiKirjoittaja _saku » 22.7.2014 15:37

Enempää madallusta tähän ei kyllä tule, kumminkin käyttöautona niin pitäisi edes jotenkin päästä liikkuun. Tällä hetkellä maavaraa n. 7cm kun auto tyhjillään, matkustajat kyytiin niin n. 6cm.

Vahvistimelle tulevia johtoja ei saa tuon telineen taakse, mutta tarkotus ne on jotenkin verhoilla piiloon. Toteutus vielä suunnittelun tasolla.

Pitää viikonloppuna käydä hakemassa mustaa ja vetästä helmalistoja joltain kohtaa uusiks kun pientä kiveniskemää tullut.
Hanttarinpuolelle tulossa myös isompi peili.

_saku
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.9.2013 14:05

ViestiKirjoittaja _saku » 30.9.2014 9:11

Peilien kanssa suunnitelmat menikin uusiksi ja tuli ostettua vilkkupeilit. Viikonloppuna ne saikin jo maalia päälleen.
Parin viikon päästä olisi asennus edessä ja siinä samassa pitäisi vetää johdot peilienlämmityksille. Autosta ei sellasta löydy, vaikka ohjekirja väittääkin, että peilinlämmitys löytyy jos sähkösäätöiset peilit.

Mitä porukka mieltä, kestääkö johdot/sulakeet jos vetää johdot peileihin suoraan takalasinlämmityksen kytkimeltä? Ja kytkin tietysti vielä väliin, ettei peilit aina lämpiä kun takalasinlämmitys päällä.

Kuva


Niin ja tuli tuossa asennettua eberin kellon tilalle Remuc:in ohjaus. Ei tarvitse enään mennä autolle painamaan lämmitintä päälle. Vajaan kuukauden ollut nyt käytössä, eikä ainakaan vielä mitään moitittavaa.

_saku
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.9.2013 14:05

ViestiKirjoittaja _saku » 7.10.2014 17:28

Noniin, peilinkuoret sai muutaman lakkakerroksen ja ihan mukavan näköisethän niistä tuli. Huomatkaa hieno maalausteline :D

Kuva


Sisusta sai myös pientä päivitystä ratin muodossa. Ratti vaatii vielä pientä käsittelyä, että tuo kiilto saataisiin pois.

Kuva


Ensviikolle onkin sitten enempi hommaa:
-Kattoverhoilun maalaus
-Katon äänenvaimennus
-W8-sisävalo
-Peilien/vilkkujen vaihto
-Takaoven lukon korjaus


Loppuun vielä pari kuvaa tän hetkisestä kuosista.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

_saku
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.9.2013 14:05

ViestiKirjoittaja _saku » 18.10.2014 18:27

Auton parissa jokusia tunteja äherretty, mutta tulipa tehtyä!

Eli kattoverhoilu revittiin irti, mikä oli yllättävänkin nopea toimenpide. Verhoilun alta paljastui äänenvaimennuspahvi, jonka päälle oli laitettu kaksi bitumilevyä.

Kuva

Pahvi revittiin pois ja kattoon jäi ainoastaan pahvin liimat.

Kuva

Katto vaimennettiin laittamalla kerros StP Black Gold Bulk vaimennusmattoa ja sen päälle kerros 8mm paksua StP SPL08 mattoa.

Kuva

Kattoverhoilu, pilarien verhoilut ym. maalattiin mustaksi. Kattovalo päivitettiin myös W8 malliin. Valon asennus oli helppo, kun kaikki katon johdot oli näkyvillä. Sisätilan valot vaihtuivat vielä ledeiksi.
Lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen, niin vaimennuksen kuin ulkonäönkin osalta. Melu auton sisälle kuulostaa nyt tulevan ainoastaan ikkunoista. :)

Vähän huono kuva kun salaman kanssa otettu, näyttää ihan eri sävyisiltä nuo muoviosat, kun peilaavat salamanvalon erilailla. Todellisuudessa saman väriset.

Kuva


Vilkkupeilit saatiin kans paikalleen. Onneksi ovista löytyi peilinlämmityksen johdot niin ei niitä joutunut ryöstämään takalasinlämmittimeltä. Samalla asennettiin myös comfort vilkkusarja, jonka asennuksen piti olla "ihan pikku juttu". Hätävilkkukytkimen liittimet oli kyllä niin pirusti kiinni, että niiden kans sai meneen aikaa. Samalla löyty comfort setin mukana tulleista ohjeista virhe, tekstissä kerrottiin kahdelle liittimelle väärä paikka, mutta onneksi sähkökaaviossa oli ilmotettu oikein. :)

Kuva

Sivuvilkun paikalle tein vanhoista kellertyneistä vilkuista tuollaiset "suojat". Eli vilkunlasi pois, vilkut täytettiin hartsilla, vähän kittiä päälle ja maalaus. Saa kelvata nyt ainakin toistaseks, kun ei viitti hitsata umpeen kun pitäis koko lokari maalata. :/

Kuva

Tällästä tällä kertaa, seuraavaks tää laitetaankin sitten talvikuntoon.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 18.10.2014 18:41

Mielenkiintoinen ratkaisu tuo bitumien liimaus pahviin. Ei kuullosta OEM-ratkaisulta mutta tuskin kukaan edellinenkään omistaja olisi tuollaista tehnyt?

Variantissa oli muistaakseni pelkkä pahvi katossa, katon vaimennus 3mm SC extralla + 8mm telttapatjalla teki myös melko ison vaimennuksen. Pistin alunperin vielä 35mm kananmunakennomattoa mutta sen myötä kattopahvi alkoi roikkumaan. Kun otin sen pois niin melutaso tuntui lisääntyneen.

Juha|
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.8.2014 17:25

ViestiKirjoittaja Juha| » 18.10.2014 19:40

Samaa jäin miettimään bitumeista pahvin päällä. Onkohan tehtaalla yritetty kerrosvaimennusta..:D
Milläs kikkakonstilla poistit noi liimat?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 18.10.2014 20:09

Itse en jaksanut kynytä noita liimaraitoja pois, vaan vedin bitumit niiden ylle, toki survoin rullalla ne bitumit kiinni peltiin aivan noiden rantujen viereen. Kuumailmapuhaltimella ja muovilastalla nuo olisi ajan myötä saanut kokonaan pois.

_saku
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.9.2013 14:05

ViestiKirjoittaja _saku » 18.10.2014 20:25

Joo en tiedä mitä tehtaalla on ajateltu ton bitumin kanssa :D

Liimat jätin kanssa kattoon, kun sen verran tiukassa oli. Rullalla matto tiukasti peltiin kiinni niin uskoisin olevan toimiva ratkaisu ja siinä toivossa on hyvä elää, että liimat hiukan jäykistäisi kattopeltiä. :)

Juha|
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.8.2014 17:25

ViestiKirjoittaja Juha| » 19.10.2014 3:29

Tällein lähti iteltä.
Eikä tullut naarmuja kun autto vähän vetämällä tota rantua.

_saku
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.9.2013 14:05

ViestiKirjoittaja _saku » 31.10.2014 20:59

Alkaa olla jo sen verran pimeetä iltasin, että tarvii passatin valoja päivitellä.

Elikkä huomenna olisi tarkoituksena releyttää auton omat pitkät, koska mittailin jännitteitä ja pitkille tuli vain 13,1V ja akulla 14,3V.
Ajovaloille tuli sentään 14,1V :)

Tuossa samassa rytäkässä uusitaan myös lisäpitkien releytys sekä ballastit vaihtuvat tehokkaampiin ja niille täytyy tehdä jonkunlainen teline. Tällä hetkellä ballastit umpioiden takana ja jos jotain polttimoa pitää vaihtaa joutuu ballastit aina ottaan irti..

Valojen lisäks auto siirtyy huomenna talvikuosiin.

Loppuun vielä kuva valopäivityksen tarvikkeista.

Kuva

RATSUNI
-
Viestit: 162
Liittynyt: 28.4.2006 12:17

ViestiKirjoittaja RATSUNI » 1.11.2014 15:29

Veditkö tuon katon ja pilareiden muovit jollain speciaalimaalilla vai ihan normi kilikalilla? Montako purkkia meni? Ajattelin askarrella saman jutun..

topiolavi
-
Viestit: 202
Liittynyt: 10.2.2013 14:22

ViestiKirjoittaja topiolavi » 2.11.2014 17:44

Onko noissa umpioissa lyhkäsissä D2S xenonit ? Itsellä samanlaiset ja vähän hakusessa ,että mikä poltin siihen sopii :(

topiolavi
-
Viestit: 202
Liittynyt: 10.2.2013 14:22

ViestiKirjoittaja topiolavi » 2.11.2014 17:50

On muuten tyylikäs pasuuna :)

_saku
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.9.2013 14:05

ViestiKirjoittaja _saku » 2.11.2014 22:51

Katto ym. maalattu ihan perus mastonin mattamustalla. Pulloja taisi mennä yhteensä 7 kappaletta. :)

Vähän venähti tuo releytys ja tulikin tehtyä se vasta tänään.
Pieni johto helvettihän tuonne syntyi, mutta eipä niitä johtoja muuallekkaan saanut. Pitää koittaa kuitenkin vähän siistiä tuota, vaikka piiloonhan nuo jää.
Sulakkeille sekä releille rakentelin tuollaisen kiinnikkeen ja löysihän se eberinkin rele nyt paikkansa.

Sellainen muutos releytykseen täytyy vielä tehdä, että toiselle releelle pitää ottaa ohjausvirta toisen puolen pitkiltä. Nyt kun molemmat releet ottaa ohjausvirran vasemmanpuolen pitkältä, palaa tämän puolen pitkien sulake autosta. Ottaa ilmesesti sen verran ison virtapiikin, ettei 10A sulake kestä, eikä tähän hätään löytynyt isompaa sulaketta tilalle.

Sen aikaa mitä kerkesi testailemaan niin valotehoa tuli törkeästi lisää!! Täytyy ottaa tästä jossain vaiheessa kuvamateriaalia.

Kuva

Pari kuvaa lisävaloista

Kuva

Kuva


Eilen vaihdettiin talvirenkaat ja nostettiin alustaa muutamalla sentillä. Mulle tullessa vanteet oli pirun likaiset ja joku kuvakin tuli otettua pahimmasta vanteesta johon suihkittu ensimmäisen kerran raudanpoistoainetta. Oikeilla aineilla sai pienellä vaivalla puhtaat. Vanteissa ei ollut keskimerkkejäkään mukana, mutta löysin netistä erittäinkin edullisesti uudet. Ja nuo vanteethan ovat Golffin vanteet joten piti niille tehdä jaonmuutosspacerit, jotta sopi kiinni.

Kuva

Kuva

Kuva

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 8.11.2014 10:42

Onko noissa umpioissa lyhkäsissä D2S xenonit ? Itsellä samanlaiset ja vähän hakusessa ,että mikä poltin siihen sopii :(


Noita passatin linssivaloja on sekä H7-polttimolla sekä D2S-versiona...

^^jaani^^
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.7.2013 20:24

ViestiKirjoittaja ^^jaani^^ » 1.12.2014 19:33

Missä sijaitsi se huohotin putki mikä piti vaihtaa kun haisi bensa/pakokaasu? itsellä sama edessä

_saku
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.9.2013 14:05

ViestiKirjoittaja _saku » 1.12.2014 20:13

Imusarjan alla, lohkossa kiinni. Siitä lähtee sitten putki tai putkia eteenpäin, moottorityypistä riippuen.
Kannattaa samassa sitten vaihtaa tai ainakin putsata ne muutkin huohotuksen putket, jos ei kokonaan tukossa niin ainakin mennyt pehmeäksi öljystä.
Ite pääsin helpolla kun tossa moottorityypissä vaan 2 huohotinputkee. :)

Passatillekkaan nyt mitään ihmeempiä tapahtunut, nautittu vaan hiljasesta ja varmasta liikkumisesta. Pimeälläkin kelvannut nyt tuon valojen päivityksen jälkeen ajella, mitä tuossa sunnuntaina mittailin niin reiluun kilometriin näkyy vielä heijastintolpat ja liikennemerkit. :)

Sunnuntaina tuli kans pestyä ja vahattua auto, kelitkin vielä suosinut kun pakkasen puolella pysynyt.

Kuva

Kuva

Kuva

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

Valaistusta

ViestiKirjoittaja hammer_man » 3.12.2014 5:14

Ex-passatin valaistusta. Depon linssivalot, lähivaloissa xenon/pitkissä halogeeni. Lisäksi Hella Rallye 3000 xenon-sarjalla.
Liikennemerkille n.150m, mutkan loppuun n.300m

Kuva

_saku
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.9.2013 14:05

ViestiKirjoittaja _saku » 25.12.2014 22:16

Noniin tuli käytyä nappaan valoista muutamat kuvat.

Lyhyet:
- Kiinan "55w" ballastit ja polttimoina D2S 35w 5000k

Pitkät:
- 70w ballastit, H7 "55w" kiinanpolttimot

Lisäpitkät:
- Hella Comet FF200
- 70w ballasit, H3 "55w" kiinanpolttimot


Ajovaloille tulossa kunnolliset ballastit niin saa tuon sinivihreän sävyn pois ja samalla odotettavissa lisää valotehoa.

Lisäpitkissä vasemmanpuoleinen polttimo rupee antautumaan kun sen värikin jo muuttunut hieman punertavaksi.
Pitkiin oikeastaan löytyykin jo hyllystä laadukkaat metallikannalla olevat polttimot, muttei ole saanut aikaiseksi vaihtaa.

Tuossa nyt muutama kuva, talolle matkaa 200m ja liikennemerkille matkaa n. 300m

Kuva

Kuva


Kuva

Kuva

sambolo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.9.2014 11:03

ViestiKirjoittaja sambolo » 27.12.2014 13:20

Mulla vihreys lähti ihan polttimoita vaihtamalla kiinapolttimoista kunnollisiin, valoteho myös parani.

_saku
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.9.2013 14:05

ViestiKirjoittaja _saku » 27.12.2014 17:01

Tuo kyllä tiedossa, mutta ajovaloissa ei ole kiinanpolttimoita ja tullut testattua kaverin 55w ballasteilla jolloin polttimo paloi huomattavasti kirkkaammin ja valo vastasi paremmin tuota 5000k kuin nyt.

Pitääpäs ottaa toiset kuvat valoista kun ballastit ja pitkien polttimot vaihdettu :)


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa