A8L 3,0 TDi quattro ja S8
Valvoja: ffp jäsenet
A8L 3,0 TDi quattro ja S8
Tällainen tuli hankittua perhekuljettimeksi muutama viikko sitten A3 quattron tilalle.
Hinta - laatusuhde alkaa olla tänäpäivänä näissä aika kohdallaan.
130 tkm ajettu 2006 mallinen 3,0 TDI. Suomi auto yhdeltä omistajalta.
Ei mitään ihmeellisiä varusteita. Amarettobraun sporttisisusta, Webasto, nelialueilmastointi Bose Surround jne aakasin perusjutut. Varsin miellyttävä laite kun puhutaan paikasta A paikkaan B siirtymisestä. Ja tilaahan kolmehenkiselle perheelle on vähintään riittävästi. Ei yllä pikkuneiti potkimaan turvaistuimesta etupenkin selkänojia.
Tänään sitten asensin 22" Possureplikavanteet 245/30 kumeilla ja kävin Kalectrolla sopeuttamassa ilmajousitusta 20 milliä alaspäin.
Keulan korkeutta täytyy hieman hienosäätää ja pestä penkit kissasaippualla, niin projekti alkaa olla melko valmis.
Hinta - laatusuhde alkaa olla tänäpäivänä näissä aika kohdallaan.
130 tkm ajettu 2006 mallinen 3,0 TDI. Suomi auto yhdeltä omistajalta.
Ei mitään ihmeellisiä varusteita. Amarettobraun sporttisisusta, Webasto, nelialueilmastointi Bose Surround jne aakasin perusjutut. Varsin miellyttävä laite kun puhutaan paikasta A paikkaan B siirtymisestä. Ja tilaahan kolmehenkiselle perheelle on vähintään riittävästi. Ei yllä pikkuneiti potkimaan turvaistuimesta etupenkin selkänojia.
Tänään sitten asensin 22" Possureplikavanteet 245/30 kumeilla ja kävin Kalectrolla sopeuttamassa ilmajousitusta 20 milliä alaspäin.
Keulan korkeutta täytyy hieman hienosäätää ja pestä penkit kissasaippualla, niin projekti alkaa olla melko valmis.
Viimeksi muokannut rolle, 17.9.2014 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kylläpä "keventää" nuo Porsche repsut kivasti muuten niin raskaan näköistä lookkia,
jokseenkin auto näyttää heti kokoa pienemmältä ja ketterämmältä vrt alkuperäiseen proomuluukkiin! :)
Ja siis joo, eihän näistä kovin isoa rahaa joudu enää maksamaan,
mutta ylläpitokulut taitaa olla ihan eri luokassa kuin saman hintaisen uuden Golffin... :D
jokseenkin auto näyttää heti kokoa pienemmältä ja ketterämmältä vrt alkuperäiseen proomuluukkiin! :)
Ja siis joo, eihän näistä kovin isoa rahaa joudu enää maksamaan,
mutta ylläpitokulut taitaa olla ihan eri luokassa kuin saman hintaisen uuden Golffin... :D
Pikkudiiselissä on varsin paljon samoja osia kuin A4/A6:ssa, diiselivero ja käyttömaksut samoja kun A6 Avantissa, ja uuden golfin vuotuisella arvonmenetyksellä ostaa pakettiautolastillisen uusia alustan osia.
Mutta aika näyttää mikä on totuus. Hinta-laatu suhde miellyttää ainakin tässä vaiheessa.
Navi Dvd oli ostaessa mykkä ja se korjataan vaihtoautotakuun puolesta. Samalla on tarkoitus ajaa uusin päivitys MMI järjestelmään. 8 vuotta vanha bluetooth hf ei ihan käytettävyydeltään ole uuden golfin tasolla. Toki ainakin androidilla toimii.
Mutta aika näyttää mikä on totuus. Hinta-laatu suhde miellyttää ainakin tässä vaiheessa.
Navi Dvd oli ostaessa mykkä ja se korjataan vaihtoautotakuun puolesta. Samalla on tarkoitus ajaa uusin päivitys MMI järjestelmään. 8 vuotta vanha bluetooth hf ei ihan käytettävyydeltään ole uuden golfin tasolla. Toki ainakin androidilla toimii.
Peukalo ylös.
Meinasin jo ehdottaa isompaa jarrulaikkaa varsinkin taakse, näyttää niin kovin onnettomalta tuo saarioisten roiskeläppä tuolla kakskakkosten takana, mutta onhan silläkin jo kokoa se 310mm? Lieneekö sitten minkäänlaista järkeä lähteä pulttaamaan kolmea senttiä suurempaa kiekkoa, kyllä sen pitäisi sitten olla päälle 400mm että saisi visuaalisesti jotain hyötyä, ja taitaisi vähäsen auton HLS kärsiä sellaisen myötä :)
Meinasin jo ehdottaa isompaa jarrulaikkaa varsinkin taakse, näyttää niin kovin onnettomalta tuo saarioisten roiskeläppä tuolla kakskakkosten takana, mutta onhan silläkin jo kokoa se 310mm? Lieneekö sitten minkäänlaista järkeä lähteä pulttaamaan kolmea senttiä suurempaa kiekkoa, kyllä sen pitäisi sitten olla päälle 400mm että saisi visuaalisesti jotain hyötyä, ja taitaisi vähäsen auton HLS kärsiä sellaisen myötä :)
Nollasin ajotietokoneen laskurin autokaupan pihalla. Tuon jälkeen ajettu 1700 km. Ajotietokone näyttää keskikulutukseksi 7,6. Matka-ajossa (460 km keskinopeudella 91) näytti 6,4.
Ensimmäisen kokonaisen tankillisen (1000 km) mukaan laskettu oikea kulutus 8,3, jossa puolet pikkupyörittelyä ja tuo edellämainittu 460 km maantietä.
Autossa on edellisen omistajan asennuttama ABT moottorin ohjelma, joten kulutus on mielestäni maltillinen 2000 kg painavalle liki 300 heppaselle ajokille.
Ensimmäisen kokonaisen tankillisen (1000 km) mukaan laskettu oikea kulutus 8,3, jossa puolet pikkupyörittelyä ja tuo edellämainittu 460 km maantietä.
Autossa on edellisen omistajan asennuttama ABT moottorin ohjelma, joten kulutus on mielestäni maltillinen 2000 kg painavalle liki 300 heppaselle ajokille.
Tänään olin hellettä piilossa tallissa ja hinkkasin penkkejä reippaan 6 tuntia. Aseina kissasaippua (LeChat), sieni, kasa mikrokuituliinoja ja pari ämpäriä.
Vaikkei penkit näyttäneet likaiselle, niin yllättävän paljon ulkonäkö muuttui
Ylempi kyynärnoja on puhdistettu, alempaa ei
Etupenkit
Takaosasto
Lopuksi vielä levittelin pintaan Prestan nahanhoitoaineen.
Parin viikon päästä jatketaan ulkopuolen naarmujen kanssa.
Vaikkei penkit näyttäneet likaiselle, niin yllättävän paljon ulkonäkö muuttui
Ylempi kyynärnoja on puhdistettu, alempaa ei
Etupenkit
Takaosasto
Lopuksi vielä levittelin pintaan Prestan nahanhoitoaineen.
Parin viikon päästä jatketaan ulkopuolen naarmujen kanssa.
Joo tuossa juuri selailin EBay:ta aiheen tiimoilta. Olisiko jollain kokemusta tarvikemattojen laadusta? Joskus Cabrioon ostin saksalaiset tuninkimatot, eikä laatu vakuuttanut. Alkuperäinen etumattosarjan suomi ovh on noin 170 eur... Toki kumimatotkin tuohon täytyy talveksi hommata.
Myös kuskin penkin vasen sivutuki on saanyt tuta farkkujen niiteistä tjms. Maalaamallahan siitäkin saisi priiman, mutta ei se nyt perheen käyttöautossa ole ihan niin just.
Myös kuskin penkin vasen sivutuki on saanyt tuta farkkujen niiteistä tjms. Maalaamallahan siitäkin saisi priiman, mutta ei se nyt perheen käyttöautossa ole ihan niin just.
Eilen ja tänään jatkettiin "projektia" maalipinnan käsittelyllä. Tarkemmassa tutkiskelussa varsinkin kyljet osoittautuivat erittäin huonoiksi 8 vuoden harjapesun jäljiltä. Suurempia lommoja ja kiveniskemiä ei kuitenkaan ollut.
Tässä pari otosta käsittelyn jälkeen
Metallinhohto heräsi aivan uuteen eloon kiiltävän pinnan ansiosta
Vielä yleiskuva varjoisalla pihalla
http://www.massamesta.fi teki puleeraksen ja itse vetäisin pintaan pari kerrosta vahaa. Itseä ainakin lopputulos miellyttää.
Harmi ettei liukkaripesun jälkeen tullut otettua mattapintaisista kyljistä kuvaa. Lähtökohta oli perin hurja.
Tässä pari otosta käsittelyn jälkeen
Metallinhohto heräsi aivan uuteen eloon kiiltävän pinnan ansiosta
Vielä yleiskuva varjoisalla pihalla
http://www.massamesta.fi teki puleeraksen ja itse vetäisin pintaan pari kerrosta vahaa. Itseä ainakin lopputulos miellyttää.
Harmi ettei liukkaripesun jälkeen tullut otettua mattapintaisista kyljistä kuvaa. Lähtökohta oli perin hurja.
Kamux toimitti muutama viikko sitten toimivan navi ohjainlaitteen / DVD lukijan. Nyt toimii sekin. Vaihto oli plug / play, joten ei tarvinnut mitään koodauksia tai sen sellaista.
Onko kellään kokemusta ledimallisista päiväajovalopolttimoista, mitkä toimii CAN polttimo diagnostiikan kanssa.
A4:ssa ainakin lienee sama polttimo. Kellertävä hehkulanka päiväajovalo on verrattain ruman näköinen?
Onko kellään kokemusta ledimallisista päiväajovalopolttimoista, mitkä toimii CAN polttimo diagnostiikan kanssa.
A4:ssa ainakin lienee sama polttimo. Kellertävä hehkulanka päiväajovalo on verrattain ruman näköinen?
Meidän B7 päiväajovaloissa koin olevan saman ongelman valon värin kanssa, joten tälläsin keulille sen verran leditehoa ettei CAN-diagnostiikat valita:
JS-Tuning.com:
UUTUUS ERITTÄIN TEHOKAS LAMPPU
Ba15s (kannan halkaisija 15 mm)
- Vastaa halkaisijaltaan 21W Ba15s hehkupolttimoa, kokonaispituus 55mm eli 7mm pitempi kuin hehkupolttimo
- ei napaisuutta
- 9 - 32V käyttöjännite
- teho vastaa 50W halogeenia, n. 850 LM
Värisävy ok, ei häiriövaloja ja on käyttötarkoituksessaan valoteholtaan mainio.
JS-Tuning.com:
UUTUUS ERITTÄIN TEHOKAS LAMPPU
Ba15s (kannan halkaisija 15 mm)
- Vastaa halkaisijaltaan 21W Ba15s hehkupolttimoa, kokonaispituus 55mm eli 7mm pitempi kuin hehkupolttimo
- ei napaisuutta
- 9 - 32V käyttöjännite
- teho vastaa 50W halogeenia, n. 850 LM
Värisävy ok, ei häiriövaloja ja on käyttötarkoituksessaan valoteholtaan mainio.
No sen verran alkoi viehättää nämä arvonsa menettäneet ongelmajätteet, että hommasin talviquattroksi itselleni mannereuroopan halvimman facelift S8:n. Muutaman vuoden takainen Viron tuonti, ei huoltokirjaa, jonkin sortin kolarihistoriaa, monenlaista pikkuvikaa, lähes kaikki mahdolliset varusteet (joista kaikki myös toimiiI) jne.
Hinta-laatusuhde on enemmän kuin kohdallaan, ja bensakauppiaat kiittää joulukortilla.
No auto tuli kuluneilla kitkarenkailla, joille tilasin uudet talvikumpat MD Comprexilta, joten piti laittaa tallin nurkassa lojuneet väliaikaisvanteet alle. Liian pienet kumithan niissä on ja auto Eibachin madallusjousilla on liian korkea, mutta tällä mennään.
kuvatus
Pitkään lötköön sain toimivan navi DVD yksikön ja päivitetyn karttalevyn. Nyt on mukava reissata.
Hinta-laatusuhde on enemmän kuin kohdallaan, ja bensakauppiaat kiittää joulukortilla.
No auto tuli kuluneilla kitkarenkailla, joille tilasin uudet talvikumpat MD Comprexilta, joten piti laittaa tallin nurkassa lojuneet väliaikaisvanteet alle. Liian pienet kumithan niissä on ja auto Eibachin madallusjousilla on liian korkea, mutta tällä mennään.
kuvatus
Pitkään lötköön sain toimivan navi DVD yksikön ja päivitetyn karttalevyn. Nyt on mukava reissata.
Viimeksi muokannut rolle, 18.9.2014 8:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa