ex: Bagged GTI Golf mk4 // now: Bagged GTI Golf mk6

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Mixujoo
-
Viestit: 27
Liittynyt: 24.7.2011 10:01

ex: Bagged GTI Golf mk4 // now: Bagged GTI Golf mk6

ViestiKirjoittaja Mixujoo » 28.4.2014 22:32

Tällänen kulkine löytyisi iteltä.

Ollaan kuljettu nyt kolme vuotta yhdessä ja mitään sen suurempia remontteja ei ole tarvinnut tehdä, mitä nyt muutamat öpohjat vaihdettu ym.

Aikalailla tää versio on mallia 3. Ensimmäinen oli JOM + 18'' perusvanteet, kunnes rupesin tosissaan "harrastamaan". Seuraavassa versiossa laitoin tilaukseen BC Racingin BR-sarja ja alle Keskinin KT1:set. Sitten tilailtiin lyhyempiä jousia ja madallettiin iha huolella ja rullailtiin aika saakelin lähellä maankamaraa. Paskoin neljä öljypohjaa, katkaisin yhen vetarin ja ruttasin kummatkin etukaaret.. Meinasin jo lopettaa, mut mut..

Tämä versio nyt sit lähti kokonaan käsistä, BC Racingin tolppiin rakensin ilma-alustan laatukamoista ja saksasta huusin talvella itselleni kokonaan kiillotetut Kerscherin CS -vanteet koossa 9x18 ja 10x18. Renkaina pyörii nankangit koossa 205/35 ja 225/35. On talven/kevään aikana laitettu shimmilevyä taakse, eteen alapallon camber-säätöä ym ym.

Kuvia itse laitoksesta, olkaa hyvät.

Kuva
Kuva

Tuoreimmat kuvat Tuuloksen miitistä. Noita kelpaa esitellä!
Missään nimessä tää ei oo valmis, kaikenlaista pientä hipostelua löytyy, aina! Seuraavana onkin ajokorkeuden hierominen alemmas.

Kuva
Tiedän tiedän, et kaks kuvaa, mutta loppuun vielä tälläinen, keula on aika jees korkeudessa jo. Säkit tyhjänä..

Muutamat lisäkuvat linkkeinä!
https://farm8.staticflickr.com/7320/14027934351_63a8abf98f_b.jpg
https://farm8.staticflickr.com/7228/14031029385_32c74910fb_b.jpg
https://farm3.staticflickr.com/2924/14031496144_a473d23e20_b.jpg
Viimeksi muokannut Mixujoo, 17.4.2015 14:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 28.4.2014 22:47

Asiallinen stanssi

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 29.4.2014 5:53

Nää ei kyl mee koskaa oikeen ymmärrykseen, kun autosta löytyy helvetin hintaisia vanteita,
ilma-alustaa ja muutenkin huoliteltu. Sitten renkaina Nangkang :D
Ei sillä että perus ok rengas, mutta ei ne kyllä hyviäkään ole.
Herkkiä kulumaan ihan mutkalle mitä leveämpiin menee.

Mutta auto on kyllä maukas. Hyvin istuva kenttäys. :)

_paffa
-
Viestit: 135
Liittynyt: 14.6.2012 0:29

ViestiKirjoittaja _paffa » 29.4.2014 8:31

Vanteet ja alusta kestää pitkään, mutta renkaat on hyvällä tuurilla kesässä sliksit toisesta reunasta kun madalletaan kunnolla. Mitäpä noihin suotta sijoittamaan miljoonia, kun halvatkin renkaat toimii Suomen sääolosuhteissa ihan hyvin.

Eikä tuo mitenkään ihmeellistä toimintaa ole. Mullakin on kaveri jolla on ns. miljoonakämppä ja hitosti massia, mutta kun olutta haetaan kaupasta niin käteen osuu Pirkka-olut. :D

Ootko Mixu tulossa Kalis Car Meettiin? :)

Mixujoo
-
Viestit: 27
Liittynyt: 24.7.2011 10:01

ViestiKirjoittaja Mixujoo » 29.4.2014 9:39

Joo, en todellakaan tajua tota narinaa "kaikki on tehty viimesen päälle ja sit on nankangit alla"? Tällä ajaminen muutenkaa mitenkää "lepposta ja vaivatonta ois", eikä sitä tonnin renkailla paranneta yhtään mihinkään.

Samanlailla on tähä asti pyörinyt alla ellei jopa paremmin ku kalliimmat renkaat. Ei mitään valittamista. Ja tämmösillä vehkeillä, missä ne kestää muutenki maksimissaan kesän on ihan sama mitä siellä alla pyörii. Viime pyörät oli falkenin ja suorastaan suli alle, näissä ei mitään kulumista havaittavissa.

Ja eikä tällä ajeta kahtasataa, eikä taistella radalla kelloa vastaan.

ps. Kaliskruisinkii ois tarkoitus tulla, tää lähiaikoina oleva miitti(?) jää välistä..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.4.2014 10:42

Tuohon täytyy vielä lisätä, että Nankikanki venyy nätimmin kuin moni kalliimpi kumi. :)

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 29.4.2014 10:57

Eiköhän toi Nankang ole tällä hetkellä samassa asemassa mitä Hankook oli vielä vähän aikaa sitten, eli sille naureskeltiin. Se määrä mitä Nankangia myydään ympäri maailman, niin eiköhän siitä rahasta osa mene tuotekehitykseen ja onhan nyt vähän aikaa sitten tullut NS-2R semisliksi mikä on saanut positiivisia arvioita harrastajien keskuudessa ja juurikin rata-ajossa.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 29.4.2014 13:26

Asiallinen laite, eikö vielä ole pultit maassa? :)

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 29.4.2014 14:34

Mielummin ostan sarjan nangkangeja alle 400e ja ajan niillä vähän toista kesää kun että ostan 800e goodyearit jotka kuluu yhessä kesässä minimiin..

Mixujoo
-
Viestit: 27
Liittynyt: 24.7.2011 10:01

ViestiKirjoittaja Mixujoo » 29.4.2014 15:25

Näimpä, sinä sen sanoit. 360€ oli nämä kotiovelle tuotuna, ei todellakaan ole paha hinta uusista, kohtalaisen erikoisista rengaskoista. Mut mun puolesta toi rengaskeskustelu on tässä, mä ainakin tykkään eikä mua juurikaan kiinnosta, jos joku ei mun nankangeista tykkää. Autoa mä tässä esittelen, en renkaitani.

Kyllä se rupee olee maassa, pultin kantoja myöten :)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 29.4.2014 17:14

No ottipa koville kun mainitsi renkaista :D
Ja mitäs väliä sillä monta miljoonaa on rahaa jos pirkka olut maistuu vaan paremmalle?
Omaan makuun falken venyy nätimmin. Makuasia taas kerran.

Mutta paskoja runkoja niissä on jos mennään koko luokkaan 255 ja 20" tai isompia.
Ehkä ne kehitykset on tehty näihin kevyempiin autoihin ja varmaan kestääkin kulumatta päin helvettiä.

Mutta itse kiesiin..
Millanen oli ajaa toi bc-racingin alusta vakiona ja lyhyemmillä jousilla?
Onko lyhyempiä jousia tallessa? Voisin olla kiinnostunut ;)
Vanteet kyllä istuu pirun nätisti kaariin.

Mixujoo
-
Viestit: 27
Liittynyt: 24.7.2011 10:01

ViestiKirjoittaja Mixujoo » 29.4.2014 17:59

Hyvä on alusta ajaa, en voi kun suositella. Tarpeeks alaskin pääsi kun aikansa kikkaili.
Sillon oli edessä 150mm/14kg ja takana 150mm/16kg.
Maksaahan noi uutena 42€/kpl, että en ole niitä myymässä. Saan tarvittaessa vaihtaa ne alle jos siltä tuntuu :)

Mixujoo
-
Viestit: 27
Liittynyt: 24.7.2011 10:01

ViestiKirjoittaja Mixujoo » 26.5.2014 16:39

Tälle ei mahottomia, kovaa ajoa. Muutamat kuvat BWC:stä.

Kuva

Kuva
(c) Pastrana

Kuva
(c) jake125

Mixujoo
-
Viestit: 27
Liittynyt: 24.7.2011 10:01

ViestiKirjoittaja Mixujoo » 17.4.2015 14:42

Eli tosiaan tuli vaihdettua vanha GTI pikkuisen uudempaan, mk6 GTI:hin tuossa viime vuoden elokuussa. Varusteita kattavasti, ainoa mikä oikeastaan harmittaa on kattoluukun puuttuminen. Autosta sen verran, vuosimallia 2009 ja ajettu ostettaessa 97tkm.

-Park Assistant, peruutuskamera ja -tutkat
-Xenonit kaarrevalotoiminnolla
-DCC-alusta
-DSG
-RNS510 eli navit ym.
-Rattivaihteet
-ym ym ym.

Ohessa kuva ostohetkellä.
Kuvaimage by mixujoo, on Flickr

Tässä on tosiaan keretty jo vähän touhuamaankin. Ensimmäiseksi vaihdoin totta kai sisätiloihin kaikkiin valoihin ledit. Takavalojen metsästys R-mallisiin alkoi jo oikeastaan ennen auton ostoa.. Ne myös sain bongattua ebayn syövereistä. Kesävanteiksi päätyi Talladegat ja Detroitit jätin talvipyöriksi, sen verran huonossa kunnossa ovat. Etulaseihin sipastiin 50% kalvot tasoittamaan tummuuseroa takaikkunoiden kanssa.

KuvaUntitled by mixujoo, on Flickr

KuvaWaxON by mixujoo, on Flickr

KuvaIMG_6865 by mixujoo, on Flickr

Ja tällä setupilla ajeltiinkin sitten hetken aikaa.

KuvaIMG_6946 by mixujoo, on Flickr

Sitten alkoi kevät aurinko hiljalleen paistaa ja tuli taas se kuuluisa "mitä helvettiä". Auto näytti ihan hirveältä ja varsinkin KORKEALTA.. Pikkuisen funtsailun jälkeen rupes pakettia tippumaan kotia. Eli bagridersilta tuli seuraavaa:

KuvaIMG_7327 by mixujoo, on Flickr

Sisältäen performance -sarjan etutolpat, slam -sarjan takapään ja autopilot v2:sen ohjaamaan koko pakettia.

Kuvahttps://flic.kr/p/rDf3VA Kuva[/url]

Ja mamasanilta DCC:n poistoon oikeaoppisesti tuli tälläiset.
KuvaIMG_7222 by mixujoo, on Flickr

Kokonaisuudessaan toi vaihto oli naurettavan helppo, yksikään pultti ei ollut lähellekkään jumissa vaan kaikki aukes "normaalisti". Vaihtoon meni ehkä noin päivä. Työt vähän sekoitti pakkaa (jälleen kerran) mutta todella simppeli homma.

Ensimmäiseltä testilenkiltä kuva:

Kuvaimage by mixujoo, on Flickr

Kävin pyörät säätämässä kohdilleen ja nyt on tullut jo kohtalaisesti kilometrejä. Tuuloksessa käytiin CDLC:n avausmiitissä ja sieltä muutama kuva "valmiista" tuotteesta. Ensimmäisenä pitempänä reissuna uudella setupilla yllätti kyllä ajettavuus. Uskaltaisin väittää että jopa hivenen parempi kuin DCC-alusta. Ja täähän menee tosiaan perheautosta, meitä oli neljä kyydissä ja peräkontissa vielä lastenrattaat. Ohituskiihtyvyyttäkin testasin viime vuoden syyskuussa, kortin arvoisesti.. Hah!

KuvaIMG_1021 by V.M photo, on Flickr

KuvaIMG_1023 by V.M photo, on Flickr

Kuva

Loppuun voisin sanoa vielä ne kuuluisat sanat, "tätä en laita mitenkään"...

-Miika


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa