16" Tölkki & sportti Golfit

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

16" Tölkki & sportti Golfit

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 30.3.2014 23:18

Muokkaanpa tähän samaan ketjuun pikkuhiljaa noita muitakin kulkineita.
Osa autoista on minun, osa isän ja osa veljen. Jotkut ihan yhteisiä. :)
Tässä pieni otos kalustosta. ns oletuskuvia päivitän aina kun tulee kauniinpi otos :)

Tekstissä esiintyvä B5 quattro myyty.


Isän T3 16tuumainen SYNCRO vm-89
Kuva

Takaa

Ollut suvussa -90 luvun alkupuolelta asti. Kaikki huollot tehty itse.
Oli leimaamatta noin 6vuotta kunnes aloitettiin ehostaminen.

-1.9 TD
-Alkuperäinen 16tuumainen ikkunapaku. Jokapäiväisessä ajossa, trailerin vetoon ja mettäreissuille.
-Lukot edessä ja takana .
-Alla 31x10.5R15 maastorenkaat.
-Perässä westin 2000kg koukku.
-Lokasuojan kaaret modattu takana: ylemmäs, ulommas ja pidennetty. Edessä tuotu ulospäin ja taka osaa viety taaksepäin.
-Kuskinpuolella palkkihelma.
-Paljon vielä tehtävää :)

Tulossa 2.0L MTDI
Norsunkorva peilit Asennettu
Jäykemmät/pidemmät etujouset.

Projektikuvia


"VR6" Golf "vakiorata-auto"
Kuva

Tarkoitus lähinnä kiertää Ahvenistoa ja jäärataa jollain autolla, että saa vain kilometrejä alle.

***muuttettu 4pyttyiseksi****
-Avara putkisto ilman kattia (vanha oli mätä)
-Jäykkä alusta coileilla.
-Vaihdekeppi tuotu ylemmäs.
-Kuppipenkki ja vyöt
-FIA säännöillä päävirtakytkin
-Turvakaaret
-Sisältä poistettu pitumeita myöten kaikki ylimääräinen.
-Helmat uusittu, muut ruosteet hävitetty ja ylimaalattu. Kaaret mankeloitu
-Tulossa lyhyempi perä ja jotain jarrupäivitystä. Kuhan nyt ensin kokeilemaan pääsis.

Veljen RalliSprint Golf Mk1
Kuva

Eka kausi opetellessa takana. Meidän ensimmäinen oikea kilpa-auto.
Kori on rakennettu rallikäyttöön jo -80 luvulla joten aika nuhkuinen.
Kaikki muu alkaa ollakin sitten meidän tekemää.

Kone 1400cc 16v Kr/ABF koneeseen etäisesti pohjautuva. MS2 extra ruiskuna ABF koneen osilla. Imupuoli päivitetään kevääseen mennessä SUZUKIn läppärunkoihin. Ja sytkä päivittyy myös.

Alusta soralla Bilstein ja kestopinnoitteella TAtechnix.
Vaihteisto 020 kuorissa, joko neljä vaihteista lampolan suorakytkyä tai välitettyä viisilovista vinohampaista, sekoitettu mk1-mk4 korisista ja Vwmotorsportin osista.
Nelilapainen jousitettu sintteri.
Vaijeri välitteinen vaihdekeppi.
Viimeksi muokannut ^^BeBe, 3.1.2016 14:26. Yhteensä muokattu 11 kertaa.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

b5

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 31.3.2014 22:18

Pari kysymystä heti näin alkuun.
Onko mahdollista, että voit raksia varustelistasta sähkösäätöiset peilit ilman lämmitystä?
Vai onko multa vaan joku paikka kiurahtanut?

Toinen:
Ääninäyte
Mikä P***ele on tuo ääni.
Olen kiristänyt pakosarjan pultit. Kaikki lämpösuojat näyttäs ja tuntus olevan paikoillaan ja kiinni. Turbossa ei imupuolelta kopeloimalla tunnu mitään väljiä.
Katti läpäsi ainakin katsastuksen. Eikä kuulu stetoskoopilla ainakaan kannesta.
Ärsyttävähkö särähdys...
Viimeksi muokannut ^^BeBe, 18.12.2014 1:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 31.3.2014 22:28

Onko mahdollista, että voit raksia varustelistasta sähkösäätöiset peilit ilman lämmitystä?
Mikä vuosimalli?

varustekoodit 6X? kertoo ulkopeileistä ainakin -00 vuotisessa.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

b5

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 31.3.2014 22:42

Lainaus:
Onko mahdollista, että voit raksia varustelistasta sähkösäätöiset peilit ilman lämmitystä?
Mikä vuosimalli?

varustekoodit 6X? kertoo ulkopeileistä ainakin -00 vuotisessa.


Joo kippaskappas unohtunu noita perustietojakin... (noloa)
Elikkä -97 on
Viimeksi muokannut ^^BeBe, 18.12.2014 1:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 31.3.2014 22:42

Tekniikka kertoo hyvin puolestaan, mutta ulkokuoreen jotain piristystä. Aika OEM linjoilla kuitenkin?

Jos paljon kaikenlaista roblematiikkaa maalipinnan kanssa, ruostepaikkoja ja muuta sellasta niin ylimaalaus suosiolla :)

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 31.3.2014 22:52

Joo varmaan aika OEM linjalla mennään. Alusta varmaan pysyy tuona tehtaan pakettina. Ratavehkeet on sit erikseen.
Vanteethan taitaa olla jotkut RS6 replicat? Kesätassut on vielä auki.Tämmöset tuli mukana, mutta vaatis heti ainakin värin vaihdon. Ja 18" vois olla nätimpi, Joku RS4 tai muu Audi/VW vanne.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 31.3.2014 23:11

Varustekoodi onkin tuon ikäisessä 3B?, 3A?, 5R? ja 5S? lämmitetyissä peileissä. Kylmät peilit pitäs sitten olla 6T? ja 6U?.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 31.3.2014 23:31

Täytyypä aamulla vilkaista mitä koodeja löytyy :) Onkos jälkiasennus kuinka kamalaa? Oliko niin, että peilejä lämmitetään "tarvittaessa" eli jos on kylmä keli niin auto tekee sen itse ?
Jos kytkentäkaavioita vaikka koko autosta löytyy, niin otan ilomielin vastaan :D

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 1.4.2014 7:22

Tuohan selviää äkkiä myös kurkkaamalla peilin sisälle. Peilinlasi on vain napsuilla kiinni, joten sen irroitus ottaa suunnilleen samanverran vaivaa ja aikaa kuin varustetarran katsominen :)
Samalla voi selvitellä vikaa mittaamalla jännitteet ja vastukset, sikäli jos sieltä lämmityskamppeet ylipäätään löytyy. Mahdollisia varaosahankintoja/jälkivarustelua silmälläpitäen kannattaa huomioida, että automaattilämmitteisissä pelinlaseissa on takapuolella sensori. Kuvassa oik ylhäällä näkyvä "nappi".

vil1
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2009 18:42

ViestiKirjoittaja vil1 » 1.4.2014 15:21

Toinen:
Ääninäyte
Mikä P***ele on tuo ääni.
Olen kiristänyt pakosarjan pultit. Kaikki lämpösuojat näyttäs ja tuntus olevan paikoillaan ja kiinni. Turbossa ei imupuolelta kopeloimalla tunnu mitään väljiä.
Katti läpäsi ainakin katsastuksen. Eikä kuulu stetoskoopilla ainakaan kannesta.
Ärsyttävähkö särähdys...


Kuullostaa siltä että nokkien välinen ketju pyörii löysänä ja ottaa kanteen kiinni. Eli ketjunkirstin mahdollisesti rikki.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 1.4.2014 17:16

Ei kuulu kannesta ja vaihdoin venakopantiivisteen just ja ihan ehyeltä vaikutti. Tuskinpa tuo edes kävis jos imunokan ajotus ois niin sekasin? Ääni kuulunu jonku 10000kilsaa. Ja ainoastaan tuossa 1400 ja 1600 kierroksen välissä

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.4.2014 18:16

Peilinlasi on vain napsuilla kiinni, joten sen irroitus ottaa suunnilleen samanverran vaivaa ja aikaa kuin varustetarran katsominen :)
Tän ikäisissä ne kiinnikkeet on käytännössä kertakäyttöisiä...

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 2.4.2014 7:16

Tän ikäisissä ne kiinnikkeet on käytännössä kertakäyttöisiä...

Ei ole, mut väärällä käsittelyllä saa rikottua mitä tahansa...

Takapäässä rinkuloiden mustaaminen on ihan jees, mut keula on melko synkän näköinen ilman kromeja. Oiskohan liikaa 40-sarjan vollen näkönen jos maskin kehys ois sittenkin krominen?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 2.4.2014 12:23

Keulan rinkulat varmaan vaihtaa väriä vielä valkoiseksi. Kromit saisi kadota autosta kaikki, mutta sisäovenkahvojen löytäminen muuttuisi varmaan tuskaiseksi :D

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 2.4.2014 22:26

PRCode: 0G1 = Gearshift lever
PRCode: 1AH = Electronic differential lock (EDL)
PRCode: 1BE = Sports suspension/shock absorption
PRCode: 1G3 = Alloy spare wheel with original equipment tires
PRCode: 1LB = Disc brakes front
PRCode: 2PV = Leather trimmed sports steering wheel
PRCode: 3FA = Without roof insert (standard roof)
PRCode: 3S2 = Black roof rails
PRCode: 4UC = Air bag for driver
PRCode: 5RQ = Right exterior mirror: convex
PRCode: 5SL = Left exterior mirror: aspherical
PRCode: 8AV = Radio
PRCode: 8GD = Alternator 90A
PRCode: 8RM = 8 speakers (passive)
PRCode: B0A = Component parts set without country-specific design requirement
PRCode: C1A = Alloy wheels 6J x 15
PRCode: G0G = 5-speed manual transmission for four-wheel drive vehicle
PRCode: H6S = Tires 195/65 R15 V
PRCode: J1P = Battery 220 A (44 Ah)
PRCode: M9L = 4-cyl. gasoline engine 1.8 L/110 kW 20V turbo MVEG 2 base engine is T8B/T8C
PRCode: Q1D = Sports front seats
PRCode: T8B = 4-cylinder gasoline engine 1.8 L unit 058.D
PRCode: X1B = National sales program Finland

Tuollaisen listan tämä antoi.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.4.2014 22:40

Varaosakataloogi jätti noin puolet noista koodeista tunnistamatta, mukaanlukien noi peilit.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 7.4.2014 1:20

Kuva
Katupöly ja pieni tihkusade sai auton näyttämään aika täplikkäältä, joten ei kehtaa vielä päivänvalossa näyttäytyä ;) Vanteet kuitenkin erottuu :D

pöydällä vahattavana

Vanteiden specit 17x8,5 et33 Kumit muistaakseni 225/45r17

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42

ViestiKirjoittaja korde » 7.4.2014 20:43

Joko särinän syy selvinny?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 7.4.2014 22:08

Noup. Eipä ole päässyt nosturille, kun tölkki makoilee hitsattavana siinä.
Tosiaan jo pari kuukautta sitten kyselin foorumilta, että onko ollut vastaavaa. Eipä ollut

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 7.4.2014 22:17

hukkaportin läppä?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 7.4.2014 23:43

Sinne olen luultavasti seuraavaksi sukeltamassa. Muutama pakosarjan pultti oli löysällä, kun viimeksi etsin särinän aiheuttajaa. Turbossa ei tuntunut minkäänlaista välystä kun imupuolelta kokeili.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 30.4.2014 19:32

Vähän paremmat pallot tuli vihdoinkin, edellisten "vähän" kierojen tilalle
Kuva

Pesun jälkeen vielä märkä... noin 20 sekuntia kuvan oton jälkeen tulikin jo sitten tuulenpuuska joka heitti kaikki pölyt päälle :D
Lämpimänveden saanti vaati toimenpiteitä

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 24.5.2014 1:34

Ruosteiden poisto sai tuossa viimeviikolla alkunsa.
Takaluukku alkoi olemaan aika huonossa hapessa, joten teräsharjaa ja sen jälkeen pohjamaali niskaan. Pinnan vetäjä on vielä auki. Varmaa on, että se en ole minä :D

Kuskin puolen ovesta pyyhkäsin myös ruosteet pois ja pohjamaalia päälle.
Myös helmoista putsasin, maalasin ja massasin puhtaaksi suolapuhaltuneet kohdat.

Tänään käväsin hakemassa etulokasuojat jotka kunnostan, noiden kukkivien tilalle.
Mukaan tarttui myös keksikyynärnoja ja "keskieurooppa" mallin mukiteline.

Kuva

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 1.6.2014 18:50

Tämmönen miete tuli tuossa kärryä kiskoessa mieleen. Netti ETKAsta en ihan täyttä varmuutta saanut, mutta siis menisikös S4:sen etusatulat ja länget tämänkin pyörännapoihin?
Sais auton pysähtymäänkin kun kärryssä makaa toinen auto

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 17.12.2014 21:56

Pieni syys huolto.
Paneuduin nyt tuohon särähdykseen. Ahdinta irti purkaessa löytyi jokseenkin väljä hukkaportin läppä ja asentajalta unohtunut irrallaan oleva tukirauta. Ahdin itsessään tuntui terveeltä. Pientä halkeaman tynkää, mutta 230tkm ajetussa hyrrässä voikin kai jo olla.

vähän havainnolistavaa kuvamateriaalia.

Kuva

Vaihtoon menee myös hikoileva öljynlauhduttimen tiiviste. Siksi imusarjan heitin sivuun.
Muita huoltokohteita on:
Raidetangonpää, vasen ylä etu tukivarsi, oikea taka koiranluu, käsijarrun herkistys, laatikko öljyt ---> REDLINE

Lyhyiden D2S polttimot tarviis vaihtaa. Onko jotain merkkiä tai paikkaa mistä ei kannatta hakea. Paikallaan philipsit, jotain vastaavaa ajattelin tilalle

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

B5

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 21.12.2014 0:47

Kasassa ja toimii. Pärähdys hävisi kun hukkaportin esijännitystä hiukan kiristettiin.
Kaikki jarrut käytettiin auki ja männät puristettiin sisään, liukutapit voideltiin ja liukupinnat putsattiin. Käsijarru herkistyi ilman isompaa operaatiota.
Tiivisteiden odottelu ja ajovalon säätömoottori vähän hidasti hommaa.
Laatikkoon meni kaksi purkkia redlinen mt-90 ja yksi shockproof light. Shockprooffia lisättiin hiukan pienen käytön jälkeen. Hyvää kamaa ainakin ensimmäisen 100km jälkeen, näin katukäytössäkin.
Lopuksi kiillotin vielä umpiot 3M kiillotus setillä, vaihdoin xenon polttimot ja tarkistettiin etupyörien suuntaus.

Seuraavaksi puretaan yksi AEB A6 Ja sen jälkeen oijotaan vähän ykkös golfin etuiskaritornia, jota veli vähän harjotellessa siirsi :D

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 24.12.2014 13:21

Nyt iski sähköperäinen ongelma, sepitin vähän tekstiä tuonne oikeaan osioon.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18 ... &start=200

Edit: tämä ongelma ratkesi kontakti ongelmien poistolla.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 6.1.2015 22:46

Uhkaa ehkä tulla jääratakelejä tännekinpäin. (toivossa on hyvä elää) Otettiinkin Tuo VeeRa työn alle. Pientä näpertelyä lähinnä.

Listat väriin ja kiinni. Penkin vaihto ja kiskojen asennus.
Kojelaudan kasausta, torstaina saa purku GTIstä loput osat.
Tuulilasi vaihdatetaan liikkeessä.
Jäähdytysnesteiden vaihto+ termari.
Kuskin oveen alumiini levy.
Alustan pieni nosto, nurkkapainot ja pyörien suuntaus.
Piikit alle ja kylmään talliin venailemaan.

Kuva
Kuva

Lattiasta löytyy vähän vahviketta
tarkempi kuva kepistä Pitkät kierretangot säätömahdollisuuden takia.
Jos sopiva hetki tulee niin rakentelen tuohon vielä käsijarrukahvan ihan viereen. Jarrut vielä vakiopiireillä, niin hydraullinenjarru mahdoton. Ja mekaaninen tykkää kun sitä käytetään ;)

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

Oikomista

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 19.1.2015 22:39

Tämmösellä rakennelmalla lähettiin oikomaan etunurkkaa.

Kuva

Ensin alaspäin ja sitten vähän enemmän ulospäin.Auto kiinni toiselta puolelta
Tuo bilteman oikomissarja mihin tämä vetävä sylinteri on saatavilla lisävarusteena on kyllä mainio vekotin.

Syykin pettämiselle löytyi
Kuva

Vähän uutta peltiä ja saumaa
Kuva
Epoksia kaksi kerrosta päälle.

Keula on joskus ennenkin saanut hittiä. Kori mittoja kun mittailtiin niin etupelti on hiukan sivussa keskilinjasta. Konepelti istuu siis sen mukaisesti... Tälle asialle tehdään jotain ennenkuin auto katsastetaan historic luokkaan. Parikin lankkukantista 1800 konetta odottaa kasausta.

Konehuoneeseen ilmeistyi uusi poikkituki
Kuva

Hiukan kenkälusikkasovitus. Tämän hetkisen imusarjan takia.

Ei meinannut camperi mennä millään kohdilleen, niin olihan sieltä vielä tukivarren takakiinnikerauta vääntynyt ja osittain revennyt.

Kuskille lisättiin käsijarru ja takajarrujen paineen säädin.Klak
Tämä vaati uuden linjan vedon edestä taka-akselille Pedalboxia ei laitettu, koska ei ole täyttä varmuutta minkälainen sen pitää luokitustodistuksen mukaan olla, jos saa ollenkaan.

Suorakytkentä 020 askiin vaihtui kakkosen kytkentä palikat ja pakille modattiin 02K laatikon pakkia päällä ja pois pitävä jousi.
Kuva avatusta askista viime kesältä. Eli tuohon pakin ratasta liikuttava osa vaihtui 02K laatikon vastaavaan.

Tämän kaiken lisäksi VR6 sai viimeviikolla uuden tuulilasin ja loput kojelaudan osat.
Nesteet vaihdoin ulkona parin asteen pakkasessa. Parin kertaa sai huuhtoa, ettei tullut enää vihreän ja ruskean sekoitusta. Aikun on ihanassa paikassa termari.
Huomenna pitäsi ottaa takaisin talliin ja nostaa alustaa että mahtuu piikit pyörimään.
Jos pääsisi vkl kahdella autolla jäille.

Omaan Audiini tuli pohjapanssari fixukselta ja tölkkiin on tuloillaan MTDI pumppu. Koneen aihio vielä hakusessa.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 25.1.2015 19:44

Jäälle päästiin, Ykkönen toimii hienosti. Uudet takajarrupalat saa vaihtaa huomenna.

VR6 rötää ja paukkuu eikä jaksa mennä. Vika häviää välillä ja sitten kulkee. Vikaa ei ole löytynyt oikeen millään. Kaikki kontaktit tarkistettu ja putsattu. Koodia antaa satunnaisesti lambdalle ja kylmänä satunnaisesti moottorin asentotunnistimelle. Molemmat uusittu.

Vikaa etsiessä vaihdettu myös kaikki sytkä kamat. Tulpanjohdot meneevät uudestaan vaihtoon... motonetin "laadukkaammat" versiot kyseessä. Huah mitä kuraa. Liian pienet väkäset irroitustyökalulle, johtoa ei ole kiinnitetty hattuihin kunnolla ja yhdestä katkesi pää jakajaan. Kuitenkin noin 10km ajettu setti.

Noh vielä imusarja irti ja johtosarjojen tarkistus samalla kun repi tulpanhatut pois...

vwnut
-
Viestit: 249
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 25.1.2015 21:28

Onkohan kaasuläpän asentoanturia tms. tarkastettu?
Tässä eräässä yksilössä oli murheita ja lopulta vika paikallistui siihen.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 25.1.2015 22:15

Ei anna mitään koodia sille. Täytyypä silti mitata. Paikallaan ei rötää, ainoastaan vetopäällä. Alkaa niksit loppumaan.

Aika hinku ois päästä ajamaan. Vaikkei voimaa hirveästi olekkaan niin kyllä tuo tuon mun kitkapyöräsen b5sen voittaa.
Sen pari kiekkaa mitä kehtas vetää niin alusta toimi kohtuu hyvin, takajarrupainetta tarvii vähän laskea. Lähtee vähän turhan hätäseen vasurilla jarruttaessa.
Audilla tulikin sitten rällättyä enemmänkin. Onhan se luisuttelu hetken kivaa, mutta vauhtia ei oikeen saa pidettyä, kun ei oo mitään pitoja. ABSien sulakkeen poisto autto paljon.

vwnut
-
Viestit: 249
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 26.1.2015 21:23

Ei muistaakseni antanut koodeja edellä mainittu tapauskaan, mutta rötääminen vetopäällä kuulostaa tutulle.
Ei kai siinä mitään menetä, jos tsekkaa sen.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 26.1.2015 21:27

Mittasin ja uus aamulla tilaukseen. Molemmat puolet poikki, eli vastus meni äärettömäksi keskellä. Samalla tulee uus öljynlämpöanturi kun on mennyt liitin poikki. Korkeampiöljynpainekytkin vaihtuikin jo viime viikolla.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 30.1.2015 23:48

Uusi asentotunnistin paransi käyntiä, mutta ei poistanut rötäämistä. Kyllästyin VCDSän kiukutteluun ja asensin seosmittarin auton oman lambdan jatkeeksi. No sieltähän paljastui, että seokset heittelee mitensattuu. Joustothan sieltä vakio pätkistä oli murtunu.
Uudet tilalle ja lämpösuojat päälle. Aamulla selviää, mutta ainakin seokset pysyy tontilla.

Edit : Ei toimi ei. rötää vaan, välillä lähtee vetämään kun kaasupohjassa odottaa. Paikallaan ei mitään. Lämpösenä seokset juoksee eessuntaas… Itseltä loppu konstit. Ehdotuksia? Ecu tosiaan ei oikeen juttele vdcs kanssa, voi toki johtua wintoosastakin. Uus johtosarja ja ecu?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 7.2.2015 11:55

Ecu ja lambda vaihdettu. Ei lähde. Koneen saa tulla hakeen poois.
Joku 16v tilalle.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 7.2.2015 23:22

On kyllä erikoinen vika sulla siinä. Hyvin meni hetken ECU:n vaihdon jälkeen ja sit alko taas rötäämään?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 8.2.2015 11:25

Kotosalla jo kun kokeilin niin ei.
Tekniikka on nyt tallin lattialla. Samaan kasaan joutaa vielä ABS kamppeet.
Tähänkään ei laiteta pedalboxia kun enduransen säännöt kieltää. Eli GTIn ABSiton pääsylinteri ja tehostin. Takapiiriin paineensäädin ja käsijarru.
Vaihteistoksi tulee tälle uudelle koneelle näillänäkymin GT passatin 02A ja mahdollisen endurance koneen kanssa GTI golfin 020 eli sääntöjen vaatima mallisarjan sisäinen.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 11.2.2015 16:02

Uudeksi padaksi tulee 9A johdannainen. Eli matalalla lohkolla 2litranen 16v
Kaikkia osia ei nurkista löytynytkään, joten apulaitehihnapyöriä oltas vailla. Esim mk3 korisesta golfista ADZ. 1massa kampiakselinpyörä. Useampikin kiinnostaa. Hammaskehä pitäis nimittäin johonkin saada kiinni.
Tavoite ois laittaa läppärungot ja tfsi puolat, mutta katotaan mitä keritään, hukkakipinä on myös vaihtoehto jos ei saa nokka-akselin tunnistusta järkevästi.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 16.2.2015 23:33

Vähän koe sovittelua. Väärällä alahihnapyörällä. Kaikki muut 2E koneen apulaitteet saa "simmailtua" 16v jakopään kylkeen paitsi laturin. Siihen pitää kehittää jotain, akseli loppuu kesken.
Laturin tuelle joutuu yhden kiinnityskohdan värkkäilemään lattaraudasta, kun tässä valussa ei sille paikkaa ole.
Kuva

Eli edelleen haussa037105255A

Kannesta sipaistiin siivu pois, Venttiilit vain paikalleen ja koerutistus varmuudenvuoksi, ennen nokkien ja jakopään asennusta.
Nokiksi tulee Virtasen hiomat nokat hydraulinostimille.
Kuva

Alakerran väänsin momenttiin uusilla liuskoilla.

Kytkimeksi laitetaan 228 vauhtis ja VR6sen levy ja asetelma. Sellaiset vähän ajetut kun löytyy. Jousitettua sintteriähän tähän saisi ja vaikka mitä muutakin, mutta tuskin tarvitaan +500Nm väännön kestoa ;D Ja kun ei tosiaan tarvitse ottaa lähtöjä paikoiltaan.

6.5 pitäis olla ajokunnossa ;D Ahvenistolla ensimmäiset vapaat harjoitukset.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 20.2.2015 23:36

Uus kone edistyy vähän hitaasti kun quattro haluaa kokoajan uusia pyörän laakereita. Yhden kun saa vaihdettua niin toinen alkaa jollottaa. Nyt alle vuoden vanhat laakerit vaihdettu pois takaa. No eiköhän toinen etunen alkanut ulisemaan.

Jotain silti kasautunut lohkon ympärille. Tommisbilletiltäkin tuli säädettävä hihnapyörä.
Säädettävää ketjupyörää ei pitäisi tarvita noiden nokkien kanssa. Ne olikin ostettu juuri loppuun. Uusia saa vasta sitten ensi kuussa.
Nokista sen verran, että ne on tehty 9A ja PL koneen pakonokista.

Hammaskehä on nyt sovitettu alahihnapyörään, joka vihdoinkin löytyi purkaamolta aika kiskuri hintaan. Vielä hitsaamatta ja Kyllä se sinne mahtuu

Laturinjalalle tein viimeisen kiinnityskohdan.

Kuva
Prototyyppi asteella oleva imusarja

Laturi Sai uuden hihnapyörän. Sovite holkin joutuu vielä sorvaamaan.

Huohotin öljyn kerääjä pitäisi jostain kehittää, ehdotuksia?
Ilman suodatinkin vähän kysymysmerkki. Suoranasta HotAirIntakea en haluaisi rakentaa, eli suoraan imutorvien päälle pipercrossit. Vaan toimisikohan jokin iso kotelo johon johtaa sitten ilman kummastakin päästä syylärin sivuilta. Sinne sitten jotkut vaparit.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.2.2015 3:42

Suodatin voi olla esim maskin takana ja siitä johdat putkella kaasareille/kotelolle. Suodattimen ei välttämättä tarvitse olla kaasareissa kiinni.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 25.2.2015 1:07

Edistyyhän se

Tulee punaiset puolat, aika reisinkiä. 16v kopasta tarvitsee koneistaa tulpanreikiä pari milliä suuremmiksi, ihan alkupäästä. Päälle tehdään alumiinilatasta sovitepala, vänän niinkuin AEB koneessa. Kuvassa mustanpuolan kumia on muovattu joten se on pohjassa.
Kuva

Vähän kierretankoa, niin pääsee jatkamaan vivustoja.
Kuva

Kuva

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 27.2.2015 0:05

SprinttiGolfillekkin on vähän tehty tekohengitys korjauksia.
Taka hinauspiste oli antautunut, joten se korjattiin. Lisäksi vähän ruoste paikkoja hiottu auki ja maalattu.

Autoon on siis olemassa jo uudet etulokarit, takalokarit, helmat, keulapelti ja takapelti.

Tässä kuva edellisen ammatti peltisepon jäljiltä.
Kuva
Paikoitellen yli 10mm kittiä. Samallaisia "fiksauksia" ympäri autoa. Huonoja hitsaus saumoja peitelty liimamassalla jne.


VR6Killer edityy myös.
Nokat on nyt ajotettu. Nokkien specsit muistaakseni 272 astetta ja 10.7nosto.
Hihnapyörät linjattu, siirtämällä laturia ja ohjaustehostimen pumppua.
Ja lisäämällä pari spaseria vesipumpun pyörän alle.
Syorasytkäpuolat soviteltu paikoilleen.Loiskelevy öljypohjassa. Hihnapyörään saatiin hampaat paikoilleen ja kaasuläppien vivustot on jatkettu.

Tosiaan puolille täytyi tehdä tukilevy ja venakoppaa kairata. tukilevy ja venakoppa

Lopputulos
Kuva

Vielä olisi hommaa. Hammaskehän sorvaus ja sen anturille pidike. Jakajalle joku kansi, että anturi pysyy kuivana. Jakajaa siis käytetään nokka-akselin asentotunnistimena, hiukan modifioituna.
Sitten oikeastaan laatikko kiinni ja autoon, siellä sitten rakennetaan ilmansuodatinkotelo ja johtosarjat.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 4.3.2015 23:17

Kuva

Sinnehän se asettui.

Vaihdevivuston kanssa sai vähän tusailla kun 8v passatissa hiukan erillainen. Täytyi vaihtaa toisesta laatikosta. Vaihteistoksi siis vaihtui kahdeksan venaisen passatin laatikko, kun tuo toinen täytyykin huoltaa ensin. Katsotaan jos se saisi jonkun lukon ja vielä lyhyemmän perän.

Ohjaustehostimen putket sai vähän huolenpitoa ja hajosihan siinä yksi IKHn putken taivutinkin kun VR6 version putkea sovittelin.

Tehostaja vaihtui ABSittomaan ja samalla koko konehuone sai pensselillä väriä.
Jakajalle tein kannen ihan kotikonstein ilman sorvia. Vähän rujo...
Kampurantunnistinkin sai telineen.
Paksussa ruosteessa ollut vauhtipyörä kylpi pari päivää sitruunahapossa, lopputulos

Kuva Kuva

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 18.3.2015 0:22

Kerrasta käymään
Kuva

Specsit siis:
-MS3X V3.0
-Suorasytkä
-sequentiaali polttoaineenruiskutus
-24-1 triggeri ja 1hampainen nokka-akselin tunnistin Hall-antureilla
-suzukin läppärungot 320cc suuttimet.
-Finboost laajakaista bochin anturilla.
-4->1 pakosarja.

Kuhan saadaan ajettua vähän karttoja.
-Launch control (ehkä jopa luistonestolla)
-Fan control


Hommaa on vielä ennenkuin pääsee ajamaan.
-Huohotusöljyn kerääjä pitäis keksiä
-Mittaristo sais herätä
-Johtosarjaa sais sitoa kiinni.
-Imutorvet joihin rakentuu suodatinkotelo.


Edit Videoo https://youtu.be/nc0lZC6-IRE

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 29.3.2015 12:55

Jotain edistystä taas tapahtunut.

Mittariston sain pelamaan kun syötti virtaa oikeaan pinniin ja veti maajohdon kannesta mittaristolle. VR6 mittaristo ottaa erinavasta virtaa, kun tälläinen karvalakkimittaristo.

Huohotusöljylle tein myös säiliön mallia linnunpönttö

Imutorvet prässäilin ihan pakoputkesta.

Kuva

Kuva

Tuohon vähän seiniä ympärille.

Vaihteistoon uudet rasvat ja penkkiaikaa kyselemään

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 5.5.2015 0:47

Kävästiin pyörittämässä rullia.
Kuva

Itseasiassa toistamiseen, kun ensimmäisellä kerralla keskenkaiken polttoainepumppu päätti lähteä eläkkeelle.

Pikkasen jäätiin tavoitteesta, mutta ihan ok "vakio" moottoriksi. Vääntökäyrä yllätti.

Käppyrä

6.5 mennään kiertämään ahvenistoa, sen jälkeen selviää jatko tämän koneen osalta. Siirretäänkö ruisku ja sytkävehkeet tuollaisenaan tuohon pikkugolfiin vai tehdäänkö siihen V2.0 kasaus. Jos tätä kokoonpanoa haluaa parantaa niin wösneriltä korkeapuristeiset männät ja KR koneen kansi.

Kuva Kiillotinpa konepellin ja heitin höpöhöpö vahat päälle, jos vaikka kura irtoaisi vähän helpommin.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 8.5.2015 21:34

Keskiviikkona käytiin kiertämässä ahvenistoa nelisen tuntia. Vettä satoi kokoajan joten katurenkailla ei kovin kovaa päässyt. Vaihdevivusto osoittautui väljäksi. Vaihteisto oli aivan liian pitkä niinkuin osattiin arvatakkin. Kolmonen oli "hyvä" vaihde ainakun sen sai päälle. Vääntöä siis tosiaan löytyy, sutiminen oli jarrutuspidon jälkeen suurin ongelma.

Kuva
Kuva


Torstai iltapäivästä aloitinkin sitten purkamaan osia kolmosesta ykköseen.
Tänään tilanne näytti tältä
Kuva

Alahihnapyärää ja ohjelmaa vaille käyntiin. Alahihnapyörä tähän on jo aikaisemmin muokattu pienemmäksi suurehkon käyntinopeuden takia. ABF imusarja alkoi sortua pikkasen ennen 8000rpm, katsotaan mihin tällä päästään.
Prässäillään myös uudet imutorvet, että konepelti mahtuu kiinni.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 16.5.2015 21:04

Hihnapyörä paikoilleen, nokka-akselinasentotunnistus kohdilleen ja uudella softalla 2sek startilla käymään.

Kuva

Launch controlille turailtiin nappula käsijarrun kahvaan.Klik

Maanantaina rullille, saa nähä mitä syntyy.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 20.2.2016 23:20

Vähän päivitystä.

Rullilla käytiin ja tulos oli odotusten mukainen. Autosta saatiin ajettava laajalla kierrosalueella 8300 rundiin asti. Yli 100hp litralle. Parit kisat taisi keretä ajamaan, kunnes ahvenistolla audiclubin päivillä repesi etukannake korista irti. Öljynsuodatin tapasi rungon ja hajosi sisältä. Kaikki rojut suodattimesta ykkösen laakereille. Melko valmis kampiakseli ja kiertokanki.
Kuva

Nappasin sitten imusarjan ja megan takaisin valkoiseen golfiin ja käytiin ahvenistolla katurenkailla ilman lukkoa luistelemassa. Kolmonen hävisi arpalaatikosta johonkin.

Sininen ykkönen muutetaan historic luokkaan käypäiseksi. Ikäryhmä ei ole ihan vielä varma, mutta kugelfischer tulee toimimaan polttoaineen annosteliana. Kaasareihin ei sekaannuta.

Historicin takia vaihteistot jäivät sinisestä yli ja valkoisessa oli laatikon tarve. Vaihdettiin viisiloviseen motorsportin askiin parempi lukko ja istutettiin kolmoseen. Laatikon takakannake vaati uudelleen suunnittelua, koska vaijerivälitetty vaihdekeppimodi.
Kuva

Laatikko toimi upeasti, päästiin ajamaan kahtena päivänä jääradalle ja veli oli toiseksi nopein jäsenten välisissä. Ainoa miinus oli, että välillä päristeltiin vitosella rajotinta vasten. 155kmh++
Toisen päivän lopussa kuunneltiin, että kykimestä kuuluu outoa ääntä. Nappasin laatikon pois, paineasetelma oli antautunut.

Kuva

moderni kaksoismassapaineasetelma

Kuva

Moposportista hain uuden +30% asetelman ja lätkästiin kasaan.
Puolat päättivät samoihin aikoihin, että ei jakseta enää. Uusi sarja uusilla tulpilla kehiin.

Muuan ilta kun omalla radalla ajettiin, kävi hammaspeikko laatikossa.

Kuva

Peikko halusi myös poistua omaa reittiä.

Kuva

Ajamalla tuli jäältä pois. Epäiltiin input shaftin stefaa, kun merkkasi laatikko öljyllä.
Muut rattaat kunnossa, mutta pinionista puuttuu viisi hammasta ja akselinpään laakeri palasina.

02A:sta tehdään uusi aski. Keräillään vaihteet vähän eri laatikoista. Lukoksi näillä näkymin joku torsen johdannainen.
Kesäksi taas ajoon.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 20.2.2016 23:28

Vois varmaan siirtää tuonne projektit osioon.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa