16" Tölkki & sportti Golfit
Valvoja: ffp jäsenet
16" Tölkki & sportti Golfit
Muokkaanpa tähän samaan ketjuun pikkuhiljaa noita muitakin kulkineita.
Osa autoista on minun, osa isän ja osa veljen. Jotkut ihan yhteisiä. :)
Tässä pieni otos kalustosta. ns oletuskuvia päivitän aina kun tulee kauniinpi otos :)
Tekstissä esiintyvä B5 quattro myyty.
Isän T3 16tuumainen SYNCRO vm-89
Takaa
Ollut suvussa -90 luvun alkupuolelta asti. Kaikki huollot tehty itse.
Oli leimaamatta noin 6vuotta kunnes aloitettiin ehostaminen.
-1.9 TD
-Alkuperäinen 16tuumainen ikkunapaku. Jokapäiväisessä ajossa, trailerin vetoon ja mettäreissuille.
-Lukot edessä ja takana .
-Alla 31x10.5R15 maastorenkaat.
-Perässä westin 2000kg koukku.
-Lokasuojan kaaret modattu takana: ylemmäs, ulommas ja pidennetty. Edessä tuotu ulospäin ja taka osaa viety taaksepäin.
-Kuskinpuolella palkkihelma.
-Paljon vielä tehtävää :)
Tulossa 2.0L MTDI
Norsunkorva peilit Asennettu
Jäykemmät/pidemmät etujouset.
Projektikuvia
"VR6" Golf "vakiorata-auto"
Tarkoitus lähinnä kiertää Ahvenistoa ja jäärataa jollain autolla, että saa vain kilometrejä alle.
***muuttettu 4pyttyiseksi****
-Avara putkisto ilman kattia (vanha oli mätä)
-Jäykkä alusta coileilla.
-Vaihdekeppi tuotu ylemmäs.
-Kuppipenkki ja vyöt
-FIA säännöillä päävirtakytkin
-Turvakaaret
-Sisältä poistettu pitumeita myöten kaikki ylimääräinen.
-Helmat uusittu, muut ruosteet hävitetty ja ylimaalattu. Kaaret mankeloitu
-Tulossa lyhyempi perä ja jotain jarrupäivitystä. Kuhan nyt ensin kokeilemaan pääsis.
Veljen RalliSprint Golf Mk1
Eka kausi opetellessa takana. Meidän ensimmäinen oikea kilpa-auto.
Kori on rakennettu rallikäyttöön jo -80 luvulla joten aika nuhkuinen.
Kaikki muu alkaa ollakin sitten meidän tekemää.
Kone 1400cc 16v Kr/ABF koneeseen etäisesti pohjautuva. MS2 extra ruiskuna ABF koneen osilla. Imupuoli päivitetään kevääseen mennessä SUZUKIn läppärunkoihin. Ja sytkä päivittyy myös.
Alusta soralla Bilstein ja kestopinnoitteella TAtechnix.
Vaihteisto 020 kuorissa, joko neljä vaihteista lampolan suorakytkyä tai välitettyä viisilovista vinohampaista, sekoitettu mk1-mk4 korisista ja Vwmotorsportin osista.
Nelilapainen jousitettu sintteri.
Vaijeri välitteinen vaihdekeppi.
Osa autoista on minun, osa isän ja osa veljen. Jotkut ihan yhteisiä. :)
Tässä pieni otos kalustosta. ns oletuskuvia päivitän aina kun tulee kauniinpi otos :)
Tekstissä esiintyvä B5 quattro myyty.
Isän T3 16tuumainen SYNCRO vm-89
Takaa
Ollut suvussa -90 luvun alkupuolelta asti. Kaikki huollot tehty itse.
Oli leimaamatta noin 6vuotta kunnes aloitettiin ehostaminen.
-1.9 TD
-Alkuperäinen 16tuumainen ikkunapaku. Jokapäiväisessä ajossa, trailerin vetoon ja mettäreissuille.
-Lukot edessä ja takana .
-Alla 31x10.5R15 maastorenkaat.
-Perässä westin 2000kg koukku.
-Lokasuojan kaaret modattu takana: ylemmäs, ulommas ja pidennetty. Edessä tuotu ulospäin ja taka osaa viety taaksepäin.
-Kuskinpuolella palkkihelma.
-Paljon vielä tehtävää :)
Tulossa 2.0L MTDI
Norsunkorva peilit Asennettu
Jäykemmät/pidemmät etujouset.
Projektikuvia
"VR6" Golf "vakiorata-auto"
Tarkoitus lähinnä kiertää Ahvenistoa ja jäärataa jollain autolla, että saa vain kilometrejä alle.
***muuttettu 4pyttyiseksi****
-Avara putkisto ilman kattia (vanha oli mätä)
-Jäykkä alusta coileilla.
-Vaihdekeppi tuotu ylemmäs.
-Kuppipenkki ja vyöt
-FIA säännöillä päävirtakytkin
-Turvakaaret
-Sisältä poistettu pitumeita myöten kaikki ylimääräinen.
-Helmat uusittu, muut ruosteet hävitetty ja ylimaalattu. Kaaret mankeloitu
-Tulossa lyhyempi perä ja jotain jarrupäivitystä. Kuhan nyt ensin kokeilemaan pääsis.
Veljen RalliSprint Golf Mk1
Eka kausi opetellessa takana. Meidän ensimmäinen oikea kilpa-auto.
Kori on rakennettu rallikäyttöön jo -80 luvulla joten aika nuhkuinen.
Kaikki muu alkaa ollakin sitten meidän tekemää.
Kone 1400cc 16v Kr/ABF koneeseen etäisesti pohjautuva. MS2 extra ruiskuna ABF koneen osilla. Imupuoli päivitetään kevääseen mennessä SUZUKIn läppärunkoihin. Ja sytkä päivittyy myös.
Alusta soralla Bilstein ja kestopinnoitteella TAtechnix.
Vaihteisto 020 kuorissa, joko neljä vaihteista lampolan suorakytkyä tai välitettyä viisilovista vinohampaista, sekoitettu mk1-mk4 korisista ja Vwmotorsportin osista.
Nelilapainen jousitettu sintteri.
Vaijeri välitteinen vaihdekeppi.
Viimeksi muokannut ^^BeBe, 3.1.2016 14:26. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
b5
Pari kysymystä heti näin alkuun.
Onko mahdollista, että voit raksia varustelistasta sähkösäätöiset peilit ilman lämmitystä?
Vai onko multa vaan joku paikka kiurahtanut?
Toinen:
Ääninäyte
Mikä P***ele on tuo ääni.
Olen kiristänyt pakosarjan pultit. Kaikki lämpösuojat näyttäs ja tuntus olevan paikoillaan ja kiinni. Turbossa ei imupuolelta kopeloimalla tunnu mitään väljiä.
Katti läpäsi ainakin katsastuksen. Eikä kuulu stetoskoopilla ainakaan kannesta.
Ärsyttävähkö särähdys...
Onko mahdollista, että voit raksia varustelistasta sähkösäätöiset peilit ilman lämmitystä?
Vai onko multa vaan joku paikka kiurahtanut?
Toinen:
Ääninäyte
Mikä P***ele on tuo ääni.
Olen kiristänyt pakosarjan pultit. Kaikki lämpösuojat näyttäs ja tuntus olevan paikoillaan ja kiinni. Turbossa ei imupuolelta kopeloimalla tunnu mitään väljiä.
Katti läpäsi ainakin katsastuksen. Eikä kuulu stetoskoopilla ainakaan kannesta.
Ärsyttävähkö särähdys...
Viimeksi muokannut ^^BeBe, 18.12.2014 1:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
b5
Lainaus:
Onko mahdollista, että voit raksia varustelistasta sähkösäätöiset peilit ilman lämmitystä?
Mikä vuosimalli?
varustekoodit 6X? kertoo ulkopeileistä ainakin -00 vuotisessa.
Joo kippaskappas unohtunu noita perustietojakin... (noloa)
Elikkä -97 on
Viimeksi muokannut ^^BeBe, 18.12.2014 1:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo varmaan aika OEM linjalla mennään. Alusta varmaan pysyy tuona tehtaan pakettina. Ratavehkeet on sit erikseen.
Vanteethan taitaa olla jotkut RS6 replicat? Kesätassut on vielä auki.Tämmöset tuli mukana, mutta vaatis heti ainakin värin vaihdon. Ja 18" vois olla nätimpi, Joku RS4 tai muu Audi/VW vanne.
Vanteethan taitaa olla jotkut RS6 replicat? Kesätassut on vielä auki.Tämmöset tuli mukana, mutta vaatis heti ainakin värin vaihdon. Ja 18" vois olla nätimpi, Joku RS4 tai muu Audi/VW vanne.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuohan selviää äkkiä myös kurkkaamalla peilin sisälle. Peilinlasi on vain napsuilla kiinni, joten sen irroitus ottaa suunnilleen samanverran vaivaa ja aikaa kuin varustetarran katsominen :)
Samalla voi selvitellä vikaa mittaamalla jännitteet ja vastukset, sikäli jos sieltä lämmityskamppeet ylipäätään löytyy. Mahdollisia varaosahankintoja/jälkivarustelua silmälläpitäen kannattaa huomioida, että automaattilämmitteisissä pelinlaseissa on takapuolella sensori. Kuvassa oik ylhäällä näkyvä "nappi".
Samalla voi selvitellä vikaa mittaamalla jännitteet ja vastukset, sikäli jos sieltä lämmityskamppeet ylipäätään löytyy. Mahdollisia varaosahankintoja/jälkivarustelua silmälläpitäen kannattaa huomioida, että automaattilämmitteisissä pelinlaseissa on takapuolella sensori. Kuvassa oik ylhäällä näkyvä "nappi".
Toinen:
Ääninäyte
Mikä P***ele on tuo ääni.
Olen kiristänyt pakosarjan pultit. Kaikki lämpösuojat näyttäs ja tuntus olevan paikoillaan ja kiinni. Turbossa ei imupuolelta kopeloimalla tunnu mitään väljiä.
Katti läpäsi ainakin katsastuksen. Eikä kuulu stetoskoopilla ainakaan kannesta.
Ärsyttävähkö särähdys...
Kuullostaa siltä että nokkien välinen ketju pyörii löysänä ja ottaa kanteen kiinni. Eli ketjunkirstin mahdollisesti rikki.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tän ikäisissä ne kiinnikkeet on käytännössä kertakäyttöisiä...
Ei ole, mut väärällä käsittelyllä saa rikottua mitä tahansa...
Takapäässä rinkuloiden mustaaminen on ihan jees, mut keula on melko synkän näköinen ilman kromeja. Oiskohan liikaa 40-sarjan vollen näkönen jos maskin kehys ois sittenkin krominen?
PRCode: 0G1 = Gearshift lever
PRCode: 1AH = Electronic differential lock (EDL)
PRCode: 1BE = Sports suspension/shock absorption
PRCode: 1G3 = Alloy spare wheel with original equipment tires
PRCode: 1LB = Disc brakes front
PRCode: 2PV = Leather trimmed sports steering wheel
PRCode: 3FA = Without roof insert (standard roof)
PRCode: 3S2 = Black roof rails
PRCode: 4UC = Air bag for driver
PRCode: 5RQ = Right exterior mirror: convex
PRCode: 5SL = Left exterior mirror: aspherical
PRCode: 8AV = Radio
PRCode: 8GD = Alternator 90A
PRCode: 8RM = 8 speakers (passive)
PRCode: B0A = Component parts set without country-specific design requirement
PRCode: C1A = Alloy wheels 6J x 15
PRCode: G0G = 5-speed manual transmission for four-wheel drive vehicle
PRCode: H6S = Tires 195/65 R15 V
PRCode: J1P = Battery 220 A (44 Ah)
PRCode: M9L = 4-cyl. gasoline engine 1.8 L/110 kW 20V turbo MVEG 2 base engine is T8B/T8C
PRCode: Q1D = Sports front seats
PRCode: T8B = 4-cylinder gasoline engine 1.8 L unit 058.D
PRCode: X1B = National sales program Finland
Tuollaisen listan tämä antoi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Katupöly ja pieni tihkusade sai auton näyttämään aika täplikkäältä, joten ei kehtaa vielä päivänvalossa näyttäytyä ;) Vanteet kuitenkin erottuu :D
pöydällä vahattavana
Vanteiden specit 17x8,5 et33 Kumit muistaakseni 225/45r17
Vähän paremmat pallot tuli vihdoinkin, edellisten "vähän" kierojen tilalle
Pesun jälkeen vielä märkä... noin 20 sekuntia kuvan oton jälkeen tulikin jo sitten tuulenpuuska joka heitti kaikki pölyt päälle :D
Lämpimänveden saanti vaati toimenpiteitä
Pesun jälkeen vielä märkä... noin 20 sekuntia kuvan oton jälkeen tulikin jo sitten tuulenpuuska joka heitti kaikki pölyt päälle :D
Lämpimänveden saanti vaati toimenpiteitä
Ruosteiden poisto sai tuossa viimeviikolla alkunsa.
Takaluukku alkoi olemaan aika huonossa hapessa, joten teräsharjaa ja sen jälkeen pohjamaali niskaan. Pinnan vetäjä on vielä auki. Varmaa on, että se en ole minä :D
Kuskin puolen ovesta pyyhkäsin myös ruosteet pois ja pohjamaalia päälle.
Myös helmoista putsasin, maalasin ja massasin puhtaaksi suolapuhaltuneet kohdat.
Tänään käväsin hakemassa etulokasuojat jotka kunnostan, noiden kukkivien tilalle.
Mukaan tarttui myös keksikyynärnoja ja "keskieurooppa" mallin mukiteline.
Takaluukku alkoi olemaan aika huonossa hapessa, joten teräsharjaa ja sen jälkeen pohjamaali niskaan. Pinnan vetäjä on vielä auki. Varmaa on, että se en ole minä :D
Kuskin puolen ovesta pyyhkäsin myös ruosteet pois ja pohjamaalia päälle.
Myös helmoista putsasin, maalasin ja massasin puhtaaksi suolapuhaltuneet kohdat.
Tänään käväsin hakemassa etulokasuojat jotka kunnostan, noiden kukkivien tilalle.
Mukaan tarttui myös keksikyynärnoja ja "keskieurooppa" mallin mukiteline.
Tämmönen miete tuli tuossa kärryä kiskoessa mieleen. Netti ETKAsta en ihan täyttä varmuutta saanut, mutta siis menisikös S4:sen etusatulat ja länget tämänkin pyörännapoihin?
Sais auton pysähtymäänkin kun kärryssä makaa toinen auto
Sais auton pysähtymäänkin kun kärryssä makaa toinen auto
Pieni syys huolto.
Paneuduin nyt tuohon särähdykseen. Ahdinta irti purkaessa löytyi jokseenkin väljä hukkaportin läppä ja asentajalta unohtunut irrallaan oleva tukirauta. Ahdin itsessään tuntui terveeltä. Pientä halkeaman tynkää, mutta 230tkm ajetussa hyrrässä voikin kai jo olla.
vähän havainnolistavaa kuvamateriaalia.
Vaihtoon menee myös hikoileva öljynlauhduttimen tiiviste. Siksi imusarjan heitin sivuun.
Muita huoltokohteita on:
Raidetangonpää, vasen ylä etu tukivarsi, oikea taka koiranluu, käsijarrun herkistys, laatikko öljyt ---> REDLINE
Lyhyiden D2S polttimot tarviis vaihtaa. Onko jotain merkkiä tai paikkaa mistä ei kannatta hakea. Paikallaan philipsit, jotain vastaavaa ajattelin tilalle
Paneuduin nyt tuohon särähdykseen. Ahdinta irti purkaessa löytyi jokseenkin väljä hukkaportin läppä ja asentajalta unohtunut irrallaan oleva tukirauta. Ahdin itsessään tuntui terveeltä. Pientä halkeaman tynkää, mutta 230tkm ajetussa hyrrässä voikin kai jo olla.
vähän havainnolistavaa kuvamateriaalia.
Vaihtoon menee myös hikoileva öljynlauhduttimen tiiviste. Siksi imusarjan heitin sivuun.
Muita huoltokohteita on:
Raidetangonpää, vasen ylä etu tukivarsi, oikea taka koiranluu, käsijarrun herkistys, laatikko öljyt ---> REDLINE
Lyhyiden D2S polttimot tarviis vaihtaa. Onko jotain merkkiä tai paikkaa mistä ei kannatta hakea. Paikallaan philipsit, jotain vastaavaa ajattelin tilalle
B5
Kasassa ja toimii. Pärähdys hävisi kun hukkaportin esijännitystä hiukan kiristettiin.
Kaikki jarrut käytettiin auki ja männät puristettiin sisään, liukutapit voideltiin ja liukupinnat putsattiin. Käsijarru herkistyi ilman isompaa operaatiota.
Tiivisteiden odottelu ja ajovalon säätömoottori vähän hidasti hommaa.
Laatikkoon meni kaksi purkkia redlinen mt-90 ja yksi shockproof light. Shockprooffia lisättiin hiukan pienen käytön jälkeen. Hyvää kamaa ainakin ensimmäisen 100km jälkeen, näin katukäytössäkin.
Lopuksi kiillotin vielä umpiot 3M kiillotus setillä, vaihdoin xenon polttimot ja tarkistettiin etupyörien suuntaus.
Seuraavaksi puretaan yksi AEB A6 Ja sen jälkeen oijotaan vähän ykkös golfin etuiskaritornia, jota veli vähän harjotellessa siirsi :D
Kaikki jarrut käytettiin auki ja männät puristettiin sisään, liukutapit voideltiin ja liukupinnat putsattiin. Käsijarru herkistyi ilman isompaa operaatiota.
Tiivisteiden odottelu ja ajovalon säätömoottori vähän hidasti hommaa.
Laatikkoon meni kaksi purkkia redlinen mt-90 ja yksi shockproof light. Shockprooffia lisättiin hiukan pienen käytön jälkeen. Hyvää kamaa ainakin ensimmäisen 100km jälkeen, näin katukäytössäkin.
Lopuksi kiillotin vielä umpiot 3M kiillotus setillä, vaihdoin xenon polttimot ja tarkistettiin etupyörien suuntaus.
Seuraavaksi puretaan yksi AEB A6 Ja sen jälkeen oijotaan vähän ykkös golfin etuiskaritornia, jota veli vähän harjotellessa siirsi :D
Nyt iski sähköperäinen ongelma, sepitin vähän tekstiä tuonne oikeaan osioon.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18 ... &start=200
Edit: tämä ongelma ratkesi kontakti ongelmien poistolla.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18 ... &start=200
Edit: tämä ongelma ratkesi kontakti ongelmien poistolla.
Uhkaa ehkä tulla jääratakelejä tännekinpäin. (toivossa on hyvä elää) Otettiinkin Tuo VeeRa työn alle. Pientä näpertelyä lähinnä.
Listat väriin ja kiinni. Penkin vaihto ja kiskojen asennus.
Kojelaudan kasausta, torstaina saa purku GTIstä loput osat.
Tuulilasi vaihdatetaan liikkeessä.
Jäähdytysnesteiden vaihto+ termari.
Kuskin oveen alumiini levy.
Alustan pieni nosto, nurkkapainot ja pyörien suuntaus.
Piikit alle ja kylmään talliin venailemaan.
Lattiasta löytyy vähän vahviketta
tarkempi kuva kepistä Pitkät kierretangot säätömahdollisuuden takia.
Jos sopiva hetki tulee niin rakentelen tuohon vielä käsijarrukahvan ihan viereen. Jarrut vielä vakiopiireillä, niin hydraullinenjarru mahdoton. Ja mekaaninen tykkää kun sitä käytetään ;)
Listat väriin ja kiinni. Penkin vaihto ja kiskojen asennus.
Kojelaudan kasausta, torstaina saa purku GTIstä loput osat.
Tuulilasi vaihdatetaan liikkeessä.
Jäähdytysnesteiden vaihto+ termari.
Kuskin oveen alumiini levy.
Alustan pieni nosto, nurkkapainot ja pyörien suuntaus.
Piikit alle ja kylmään talliin venailemaan.
Lattiasta löytyy vähän vahviketta
tarkempi kuva kepistä Pitkät kierretangot säätömahdollisuuden takia.
Jos sopiva hetki tulee niin rakentelen tuohon vielä käsijarrukahvan ihan viereen. Jarrut vielä vakiopiireillä, niin hydraullinenjarru mahdoton. Ja mekaaninen tykkää kun sitä käytetään ;)
Oikomista
Tämmösellä rakennelmalla lähettiin oikomaan etunurkkaa.
Ensin alaspäin ja sitten vähän enemmän ulospäin.Auto kiinni toiselta puolelta
Tuo bilteman oikomissarja mihin tämä vetävä sylinteri on saatavilla lisävarusteena on kyllä mainio vekotin.
Syykin pettämiselle löytyi
Vähän uutta peltiä ja saumaa
Epoksia kaksi kerrosta päälle.
Keula on joskus ennenkin saanut hittiä. Kori mittoja kun mittailtiin niin etupelti on hiukan sivussa keskilinjasta. Konepelti istuu siis sen mukaisesti... Tälle asialle tehdään jotain ennenkuin auto katsastetaan historic luokkaan. Parikin lankkukantista 1800 konetta odottaa kasausta.
Konehuoneeseen ilmeistyi uusi poikkituki
Hiukan kenkälusikkasovitus. Tämän hetkisen imusarjan takia.
Ei meinannut camperi mennä millään kohdilleen, niin olihan sieltä vielä tukivarren takakiinnikerauta vääntynyt ja osittain revennyt.
Kuskille lisättiin käsijarru ja takajarrujen paineen säädin.Klak
Tämä vaati uuden linjan vedon edestä taka-akselille Pedalboxia ei laitettu, koska ei ole täyttä varmuutta minkälainen sen pitää luokitustodistuksen mukaan olla, jos saa ollenkaan.
Suorakytkentä 020 askiin vaihtui kakkosen kytkentä palikat ja pakille modattiin 02K laatikon pakkia päällä ja pois pitävä jousi.
Kuva avatusta askista viime kesältä. Eli tuohon pakin ratasta liikuttava osa vaihtui 02K laatikon vastaavaan.
Tämän kaiken lisäksi VR6 sai viimeviikolla uuden tuulilasin ja loput kojelaudan osat.
Nesteet vaihdoin ulkona parin asteen pakkasessa. Parin kertaa sai huuhtoa, ettei tullut enää vihreän ja ruskean sekoitusta. Aikun on ihanassa paikassa termari.
Huomenna pitäsi ottaa takaisin talliin ja nostaa alustaa että mahtuu piikit pyörimään.
Jos pääsisi vkl kahdella autolla jäille.
Omaan Audiini tuli pohjapanssari fixukselta ja tölkkiin on tuloillaan MTDI pumppu. Koneen aihio vielä hakusessa.
Ensin alaspäin ja sitten vähän enemmän ulospäin.Auto kiinni toiselta puolelta
Tuo bilteman oikomissarja mihin tämä vetävä sylinteri on saatavilla lisävarusteena on kyllä mainio vekotin.
Syykin pettämiselle löytyi
Vähän uutta peltiä ja saumaa
Epoksia kaksi kerrosta päälle.
Keula on joskus ennenkin saanut hittiä. Kori mittoja kun mittailtiin niin etupelti on hiukan sivussa keskilinjasta. Konepelti istuu siis sen mukaisesti... Tälle asialle tehdään jotain ennenkuin auto katsastetaan historic luokkaan. Parikin lankkukantista 1800 konetta odottaa kasausta.
Konehuoneeseen ilmeistyi uusi poikkituki
Hiukan kenkälusikkasovitus. Tämän hetkisen imusarjan takia.
Ei meinannut camperi mennä millään kohdilleen, niin olihan sieltä vielä tukivarren takakiinnikerauta vääntynyt ja osittain revennyt.
Kuskille lisättiin käsijarru ja takajarrujen paineen säädin.Klak
Tämä vaati uuden linjan vedon edestä taka-akselille Pedalboxia ei laitettu, koska ei ole täyttä varmuutta minkälainen sen pitää luokitustodistuksen mukaan olla, jos saa ollenkaan.
Suorakytkentä 020 askiin vaihtui kakkosen kytkentä palikat ja pakille modattiin 02K laatikon pakkia päällä ja pois pitävä jousi.
Kuva avatusta askista viime kesältä. Eli tuohon pakin ratasta liikuttava osa vaihtui 02K laatikon vastaavaan.
Tämän kaiken lisäksi VR6 sai viimeviikolla uuden tuulilasin ja loput kojelaudan osat.
Nesteet vaihdoin ulkona parin asteen pakkasessa. Parin kertaa sai huuhtoa, ettei tullut enää vihreän ja ruskean sekoitusta. Aikun on ihanassa paikassa termari.
Huomenna pitäsi ottaa takaisin talliin ja nostaa alustaa että mahtuu piikit pyörimään.
Jos pääsisi vkl kahdella autolla jäille.
Omaan Audiini tuli pohjapanssari fixukselta ja tölkkiin on tuloillaan MTDI pumppu. Koneen aihio vielä hakusessa.
Jäälle päästiin, Ykkönen toimii hienosti. Uudet takajarrupalat saa vaihtaa huomenna.
VR6 rötää ja paukkuu eikä jaksa mennä. Vika häviää välillä ja sitten kulkee. Vikaa ei ole löytynyt oikeen millään. Kaikki kontaktit tarkistettu ja putsattu. Koodia antaa satunnaisesti lambdalle ja kylmänä satunnaisesti moottorin asentotunnistimelle. Molemmat uusittu.
Vikaa etsiessä vaihdettu myös kaikki sytkä kamat. Tulpanjohdot meneevät uudestaan vaihtoon... motonetin "laadukkaammat" versiot kyseessä. Huah mitä kuraa. Liian pienet väkäset irroitustyökalulle, johtoa ei ole kiinnitetty hattuihin kunnolla ja yhdestä katkesi pää jakajaan. Kuitenkin noin 10km ajettu setti.
Noh vielä imusarja irti ja johtosarjojen tarkistus samalla kun repi tulpanhatut pois...
VR6 rötää ja paukkuu eikä jaksa mennä. Vika häviää välillä ja sitten kulkee. Vikaa ei ole löytynyt oikeen millään. Kaikki kontaktit tarkistettu ja putsattu. Koodia antaa satunnaisesti lambdalle ja kylmänä satunnaisesti moottorin asentotunnistimelle. Molemmat uusittu.
Vikaa etsiessä vaihdettu myös kaikki sytkä kamat. Tulpanjohdot meneevät uudestaan vaihtoon... motonetin "laadukkaammat" versiot kyseessä. Huah mitä kuraa. Liian pienet väkäset irroitustyökalulle, johtoa ei ole kiinnitetty hattuihin kunnolla ja yhdestä katkesi pää jakajaan. Kuitenkin noin 10km ajettu setti.
Noh vielä imusarja irti ja johtosarjojen tarkistus samalla kun repi tulpanhatut pois...
Ei anna mitään koodia sille. Täytyypä silti mitata. Paikallaan ei rötää, ainoastaan vetopäällä. Alkaa niksit loppumaan.
Aika hinku ois päästä ajamaan. Vaikkei voimaa hirveästi olekkaan niin kyllä tuo tuon mun kitkapyöräsen b5sen voittaa.
Sen pari kiekkaa mitä kehtas vetää niin alusta toimi kohtuu hyvin, takajarrupainetta tarvii vähän laskea. Lähtee vähän turhan hätäseen vasurilla jarruttaessa.
Audilla tulikin sitten rällättyä enemmänkin. Onhan se luisuttelu hetken kivaa, mutta vauhtia ei oikeen saa pidettyä, kun ei oo mitään pitoja. ABSien sulakkeen poisto autto paljon.
Aika hinku ois päästä ajamaan. Vaikkei voimaa hirveästi olekkaan niin kyllä tuo tuon mun kitkapyöräsen b5sen voittaa.
Sen pari kiekkaa mitä kehtas vetää niin alusta toimi kohtuu hyvin, takajarrupainetta tarvii vähän laskea. Lähtee vähän turhan hätäseen vasurilla jarruttaessa.
Audilla tulikin sitten rällättyä enemmänkin. Onhan se luisuttelu hetken kivaa, mutta vauhtia ei oikeen saa pidettyä, kun ei oo mitään pitoja. ABSien sulakkeen poisto autto paljon.
Uusi asentotunnistin paransi käyntiä, mutta ei poistanut rötäämistä. Kyllästyin VCDSän kiukutteluun ja asensin seosmittarin auton oman lambdan jatkeeksi. No sieltähän paljastui, että seokset heittelee mitensattuu. Joustothan sieltä vakio pätkistä oli murtunu.
Uudet tilalle ja lämpösuojat päälle. Aamulla selviää, mutta ainakin seokset pysyy tontilla.
Edit : Ei toimi ei. rötää vaan, välillä lähtee vetämään kun kaasupohjassa odottaa. Paikallaan ei mitään. Lämpösenä seokset juoksee eessuntaas… Itseltä loppu konstit. Ehdotuksia? Ecu tosiaan ei oikeen juttele vdcs kanssa, voi toki johtua wintoosastakin. Uus johtosarja ja ecu?
Uudet tilalle ja lämpösuojat päälle. Aamulla selviää, mutta ainakin seokset pysyy tontilla.
Edit : Ei toimi ei. rötää vaan, välillä lähtee vetämään kun kaasupohjassa odottaa. Paikallaan ei mitään. Lämpösenä seokset juoksee eessuntaas… Itseltä loppu konstit. Ehdotuksia? Ecu tosiaan ei oikeen juttele vdcs kanssa, voi toki johtua wintoosastakin. Uus johtosarja ja ecu?
Kotosalla jo kun kokeilin niin ei.
Tekniikka on nyt tallin lattialla. Samaan kasaan joutaa vielä ABS kamppeet.
Tähänkään ei laiteta pedalboxia kun enduransen säännöt kieltää. Eli GTIn ABSiton pääsylinteri ja tehostin. Takapiiriin paineensäädin ja käsijarru.
Vaihteistoksi tulee tälle uudelle koneelle näillänäkymin GT passatin 02A ja mahdollisen endurance koneen kanssa GTI golfin 020 eli sääntöjen vaatima mallisarjan sisäinen.
Tekniikka on nyt tallin lattialla. Samaan kasaan joutaa vielä ABS kamppeet.
Tähänkään ei laiteta pedalboxia kun enduransen säännöt kieltää. Eli GTIn ABSiton pääsylinteri ja tehostin. Takapiiriin paineensäädin ja käsijarru.
Vaihteistoksi tulee tälle uudelle koneelle näillänäkymin GT passatin 02A ja mahdollisen endurance koneen kanssa GTI golfin 020 eli sääntöjen vaatima mallisarjan sisäinen.
Uudeksi padaksi tulee 9A johdannainen. Eli matalalla lohkolla 2litranen 16v
Kaikkia osia ei nurkista löytynytkään, joten apulaitehihnapyöriä oltas vailla. Esim mk3 korisesta golfista ADZ. 1massa kampiakselinpyörä. Useampikin kiinnostaa. Hammaskehä pitäis nimittäin johonkin saada kiinni.
Tavoite ois laittaa läppärungot ja tfsi puolat, mutta katotaan mitä keritään, hukkakipinä on myös vaihtoehto jos ei saa nokka-akselin tunnistusta järkevästi.
Kaikkia osia ei nurkista löytynytkään, joten apulaitehihnapyöriä oltas vailla. Esim mk3 korisesta golfista ADZ. 1massa kampiakselinpyörä. Useampikin kiinnostaa. Hammaskehä pitäis nimittäin johonkin saada kiinni.
Tavoite ois laittaa läppärungot ja tfsi puolat, mutta katotaan mitä keritään, hukkakipinä on myös vaihtoehto jos ei saa nokka-akselin tunnistusta järkevästi.
Vähän koe sovittelua. Väärällä alahihnapyörällä. Kaikki muut 2E koneen apulaitteet saa "simmailtua" 16v jakopään kylkeen paitsi laturin. Siihen pitää kehittää jotain, akseli loppuu kesken.
Laturin tuelle joutuu yhden kiinnityskohdan värkkäilemään lattaraudasta, kun tässä valussa ei sille paikkaa ole.
Eli edelleen haussa037105255A
Kannesta sipaistiin siivu pois, Venttiilit vain paikalleen ja koerutistus varmuudenvuoksi, ennen nokkien ja jakopään asennusta.
Nokiksi tulee Virtasen hiomat nokat hydraulinostimille.
Alakerran väänsin momenttiin uusilla liuskoilla.
Kytkimeksi laitetaan 228 vauhtis ja VR6sen levy ja asetelma. Sellaiset vähän ajetut kun löytyy. Jousitettua sintteriähän tähän saisi ja vaikka mitä muutakin, mutta tuskin tarvitaan +500Nm väännön kestoa ;D Ja kun ei tosiaan tarvitse ottaa lähtöjä paikoiltaan.
6.5 pitäis olla ajokunnossa ;D Ahvenistolla ensimmäiset vapaat harjoitukset.
Laturin tuelle joutuu yhden kiinnityskohdan värkkäilemään lattaraudasta, kun tässä valussa ei sille paikkaa ole.
Eli edelleen haussa037105255A
Kannesta sipaistiin siivu pois, Venttiilit vain paikalleen ja koerutistus varmuudenvuoksi, ennen nokkien ja jakopään asennusta.
Nokiksi tulee Virtasen hiomat nokat hydraulinostimille.
Alakerran väänsin momenttiin uusilla liuskoilla.
Kytkimeksi laitetaan 228 vauhtis ja VR6sen levy ja asetelma. Sellaiset vähän ajetut kun löytyy. Jousitettua sintteriähän tähän saisi ja vaikka mitä muutakin, mutta tuskin tarvitaan +500Nm väännön kestoa ;D Ja kun ei tosiaan tarvitse ottaa lähtöjä paikoiltaan.
6.5 pitäis olla ajokunnossa ;D Ahvenistolla ensimmäiset vapaat harjoitukset.
Uus kone edistyy vähän hitaasti kun quattro haluaa kokoajan uusia pyörän laakereita. Yhden kun saa vaihdettua niin toinen alkaa jollottaa. Nyt alle vuoden vanhat laakerit vaihdettu pois takaa. No eiköhän toinen etunen alkanut ulisemaan.
Jotain silti kasautunut lohkon ympärille. Tommisbilletiltäkin tuli säädettävä hihnapyörä.
Säädettävää ketjupyörää ei pitäisi tarvita noiden nokkien kanssa. Ne olikin ostettu juuri loppuun. Uusia saa vasta sitten ensi kuussa.
Nokista sen verran, että ne on tehty 9A ja PL koneen pakonokista.
Hammaskehä on nyt sovitettu alahihnapyörään, joka vihdoinkin löytyi purkaamolta aika kiskuri hintaan. Vielä hitsaamatta ja Kyllä se sinne mahtuu
Laturinjalalle tein viimeisen kiinnityskohdan.
Prototyyppi asteella oleva imusarja
Laturi Sai uuden hihnapyörän. Sovite holkin joutuu vielä sorvaamaan.
Huohotin öljyn kerääjä pitäisi jostain kehittää, ehdotuksia?
Ilman suodatinkin vähän kysymysmerkki. Suoranasta HotAirIntakea en haluaisi rakentaa, eli suoraan imutorvien päälle pipercrossit. Vaan toimisikohan jokin iso kotelo johon johtaa sitten ilman kummastakin päästä syylärin sivuilta. Sinne sitten jotkut vaparit.
Jotain silti kasautunut lohkon ympärille. Tommisbilletiltäkin tuli säädettävä hihnapyörä.
Säädettävää ketjupyörää ei pitäisi tarvita noiden nokkien kanssa. Ne olikin ostettu juuri loppuun. Uusia saa vasta sitten ensi kuussa.
Nokista sen verran, että ne on tehty 9A ja PL koneen pakonokista.
Hammaskehä on nyt sovitettu alahihnapyörään, joka vihdoinkin löytyi purkaamolta aika kiskuri hintaan. Vielä hitsaamatta ja Kyllä se sinne mahtuu
Laturinjalalle tein viimeisen kiinnityskohdan.
Prototyyppi asteella oleva imusarja
Laturi Sai uuden hihnapyörän. Sovite holkin joutuu vielä sorvaamaan.
Huohotin öljyn kerääjä pitäisi jostain kehittää, ehdotuksia?
Ilman suodatinkin vähän kysymysmerkki. Suoranasta HotAirIntakea en haluaisi rakentaa, eli suoraan imutorvien päälle pipercrossit. Vaan toimisikohan jokin iso kotelo johon johtaa sitten ilman kummastakin päästä syylärin sivuilta. Sinne sitten jotkut vaparit.
Edistyyhän se
Tulee punaiset puolat, aika reisinkiä. 16v kopasta tarvitsee koneistaa tulpanreikiä pari milliä suuremmiksi, ihan alkupäästä. Päälle tehdään alumiinilatasta sovitepala, vänän niinkuin AEB koneessa. Kuvassa mustanpuolan kumia on muovattu joten se on pohjassa.
Vähän kierretankoa, niin pääsee jatkamaan vivustoja.
Tulee punaiset puolat, aika reisinkiä. 16v kopasta tarvitsee koneistaa tulpanreikiä pari milliä suuremmiksi, ihan alkupäästä. Päälle tehdään alumiinilatasta sovitepala, vänän niinkuin AEB koneessa. Kuvassa mustanpuolan kumia on muovattu joten se on pohjassa.
Vähän kierretankoa, niin pääsee jatkamaan vivustoja.
SprinttiGolfillekkin on vähän tehty tekohengitys korjauksia.
Taka hinauspiste oli antautunut, joten se korjattiin. Lisäksi vähän ruoste paikkoja hiottu auki ja maalattu.
Autoon on siis olemassa jo uudet etulokarit, takalokarit, helmat, keulapelti ja takapelti.
Tässä kuva edellisen ammatti peltisepon jäljiltä.
Paikoitellen yli 10mm kittiä. Samallaisia "fiksauksia" ympäri autoa. Huonoja hitsaus saumoja peitelty liimamassalla jne.
VR6Killer edityy myös.
Nokat on nyt ajotettu. Nokkien specsit muistaakseni 272 astetta ja 10.7nosto.
Hihnapyörät linjattu, siirtämällä laturia ja ohjaustehostimen pumppua.
Ja lisäämällä pari spaseria vesipumpun pyörän alle.
Syorasytkäpuolat soviteltu paikoilleen.Loiskelevy öljypohjassa. Hihnapyörään saatiin hampaat paikoilleen ja kaasuläppien vivustot on jatkettu.
Tosiaan puolille täytyi tehdä tukilevy ja venakoppaa kairata. tukilevy ja venakoppa
Lopputulos
Vielä olisi hommaa. Hammaskehän sorvaus ja sen anturille pidike. Jakajalle joku kansi, että anturi pysyy kuivana. Jakajaa siis käytetään nokka-akselin asentotunnistimena, hiukan modifioituna.
Sitten oikeastaan laatikko kiinni ja autoon, siellä sitten rakennetaan ilmansuodatinkotelo ja johtosarjat.
Taka hinauspiste oli antautunut, joten se korjattiin. Lisäksi vähän ruoste paikkoja hiottu auki ja maalattu.
Autoon on siis olemassa jo uudet etulokarit, takalokarit, helmat, keulapelti ja takapelti.
Tässä kuva edellisen ammatti peltisepon jäljiltä.
Paikoitellen yli 10mm kittiä. Samallaisia "fiksauksia" ympäri autoa. Huonoja hitsaus saumoja peitelty liimamassalla jne.
VR6Killer edityy myös.
Nokat on nyt ajotettu. Nokkien specsit muistaakseni 272 astetta ja 10.7nosto.
Hihnapyörät linjattu, siirtämällä laturia ja ohjaustehostimen pumppua.
Ja lisäämällä pari spaseria vesipumpun pyörän alle.
Syorasytkäpuolat soviteltu paikoilleen.Loiskelevy öljypohjassa. Hihnapyörään saatiin hampaat paikoilleen ja kaasuläppien vivustot on jatkettu.
Tosiaan puolille täytyi tehdä tukilevy ja venakoppaa kairata. tukilevy ja venakoppa
Lopputulos
Vielä olisi hommaa. Hammaskehän sorvaus ja sen anturille pidike. Jakajalle joku kansi, että anturi pysyy kuivana. Jakajaa siis käytetään nokka-akselin asentotunnistimena, hiukan modifioituna.
Sitten oikeastaan laatikko kiinni ja autoon, siellä sitten rakennetaan ilmansuodatinkotelo ja johtosarjat.
Sinnehän se asettui.
Vaihdevivuston kanssa sai vähän tusailla kun 8v passatissa hiukan erillainen. Täytyi vaihtaa toisesta laatikosta. Vaihteistoksi siis vaihtui kahdeksan venaisen passatin laatikko, kun tuo toinen täytyykin huoltaa ensin. Katsotaan jos se saisi jonkun lukon ja vielä lyhyemmän perän.
Ohjaustehostimen putket sai vähän huolenpitoa ja hajosihan siinä yksi IKHn putken taivutinkin kun VR6 version putkea sovittelin.
Tehostaja vaihtui ABSittomaan ja samalla koko konehuone sai pensselillä väriä.
Jakajalle tein kannen ihan kotikonstein ilman sorvia. Vähän rujo...
Kampurantunnistinkin sai telineen.
Paksussa ruosteessa ollut vauhtipyörä kylpi pari päivää sitruunahapossa, lopputulos
Kerrasta käymään
Specsit siis:
-MS3X V3.0
-Suorasytkä
-sequentiaali polttoaineenruiskutus
-24-1 triggeri ja 1hampainen nokka-akselin tunnistin Hall-antureilla
-suzukin läppärungot 320cc suuttimet.
-Finboost laajakaista bochin anturilla.
-4->1 pakosarja.
Kuhan saadaan ajettua vähän karttoja.
-Launch control (ehkä jopa luistonestolla)
-Fan control
Hommaa on vielä ennenkuin pääsee ajamaan.
-Huohotusöljyn kerääjä pitäis keksiä
-Mittaristo sais herätä
-Johtosarjaa sais sitoa kiinni.
-Imutorvet joihin rakentuu suodatinkotelo.
Edit Videoo https://youtu.be/nc0lZC6-IRE
Specsit siis:
-MS3X V3.0
-Suorasytkä
-sequentiaali polttoaineenruiskutus
-24-1 triggeri ja 1hampainen nokka-akselin tunnistin Hall-antureilla
-suzukin läppärungot 320cc suuttimet.
-Finboost laajakaista bochin anturilla.
-4->1 pakosarja.
Kuhan saadaan ajettua vähän karttoja.
-Launch control (ehkä jopa luistonestolla)
-Fan control
Hommaa on vielä ennenkuin pääsee ajamaan.
-Huohotusöljyn kerääjä pitäis keksiä
-Mittaristo sais herätä
-Johtosarjaa sais sitoa kiinni.
-Imutorvet joihin rakentuu suodatinkotelo.
Edit Videoo https://youtu.be/nc0lZC6-IRE
Jotain edistystä taas tapahtunut.
Mittariston sain pelamaan kun syötti virtaa oikeaan pinniin ja veti maajohdon kannesta mittaristolle. VR6 mittaristo ottaa erinavasta virtaa, kun tälläinen karvalakkimittaristo.
Huohotusöljylle tein myös säiliön mallia linnunpönttö
Imutorvet prässäilin ihan pakoputkesta.
Tuohon vähän seiniä ympärille.
Vaihteistoon uudet rasvat ja penkkiaikaa kyselemään
Mittariston sain pelamaan kun syötti virtaa oikeaan pinniin ja veti maajohdon kannesta mittaristolle. VR6 mittaristo ottaa erinavasta virtaa, kun tälläinen karvalakkimittaristo.
Huohotusöljylle tein myös säiliön mallia linnunpönttö
Imutorvet prässäilin ihan pakoputkesta.
Tuohon vähän seiniä ympärille.
Vaihteistoon uudet rasvat ja penkkiaikaa kyselemään
Kävästiin pyörittämässä rullia.
Itseasiassa toistamiseen, kun ensimmäisellä kerralla keskenkaiken polttoainepumppu päätti lähteä eläkkeelle.
Pikkasen jäätiin tavoitteesta, mutta ihan ok "vakio" moottoriksi. Vääntökäyrä yllätti.
Käppyrä
6.5 mennään kiertämään ahvenistoa, sen jälkeen selviää jatko tämän koneen osalta. Siirretäänkö ruisku ja sytkävehkeet tuollaisenaan tuohon pikkugolfiin vai tehdäänkö siihen V2.0 kasaus. Jos tätä kokoonpanoa haluaa parantaa niin wösneriltä korkeapuristeiset männät ja KR koneen kansi.
Kiillotinpa konepellin ja heitin höpöhöpö vahat päälle, jos vaikka kura irtoaisi vähän helpommin.
Itseasiassa toistamiseen, kun ensimmäisellä kerralla keskenkaiken polttoainepumppu päätti lähteä eläkkeelle.
Pikkasen jäätiin tavoitteesta, mutta ihan ok "vakio" moottoriksi. Vääntökäyrä yllätti.
Käppyrä
6.5 mennään kiertämään ahvenistoa, sen jälkeen selviää jatko tämän koneen osalta. Siirretäänkö ruisku ja sytkävehkeet tuollaisenaan tuohon pikkugolfiin vai tehdäänkö siihen V2.0 kasaus. Jos tätä kokoonpanoa haluaa parantaa niin wösneriltä korkeapuristeiset männät ja KR koneen kansi.
Kiillotinpa konepellin ja heitin höpöhöpö vahat päälle, jos vaikka kura irtoaisi vähän helpommin.
Keskiviikkona käytiin kiertämässä ahvenistoa nelisen tuntia. Vettä satoi kokoajan joten katurenkailla ei kovin kovaa päässyt. Vaihdevivusto osoittautui väljäksi. Vaihteisto oli aivan liian pitkä niinkuin osattiin arvatakkin. Kolmonen oli "hyvä" vaihde ainakun sen sai päälle. Vääntöä siis tosiaan löytyy, sutiminen oli jarrutuspidon jälkeen suurin ongelma.
Torstai iltapäivästä aloitinkin sitten purkamaan osia kolmosesta ykköseen.
Tänään tilanne näytti tältä
Alahihnapyärää ja ohjelmaa vaille käyntiin. Alahihnapyörä tähän on jo aikaisemmin muokattu pienemmäksi suurehkon käyntinopeuden takia. ABF imusarja alkoi sortua pikkasen ennen 8000rpm, katsotaan mihin tällä päästään.
Prässäillään myös uudet imutorvet, että konepelti mahtuu kiinni.
Torstai iltapäivästä aloitinkin sitten purkamaan osia kolmosesta ykköseen.
Tänään tilanne näytti tältä
Alahihnapyärää ja ohjelmaa vaille käyntiin. Alahihnapyörä tähän on jo aikaisemmin muokattu pienemmäksi suurehkon käyntinopeuden takia. ABF imusarja alkoi sortua pikkasen ennen 8000rpm, katsotaan mihin tällä päästään.
Prässäillään myös uudet imutorvet, että konepelti mahtuu kiinni.
Vähän päivitystä.
Rullilla käytiin ja tulos oli odotusten mukainen. Autosta saatiin ajettava laajalla kierrosalueella 8300 rundiin asti. Yli 100hp litralle. Parit kisat taisi keretä ajamaan, kunnes ahvenistolla audiclubin päivillä repesi etukannake korista irti. Öljynsuodatin tapasi rungon ja hajosi sisältä. Kaikki rojut suodattimesta ykkösen laakereille. Melko valmis kampiakseli ja kiertokanki.
Nappasin sitten imusarjan ja megan takaisin valkoiseen golfiin ja käytiin ahvenistolla katurenkailla ilman lukkoa luistelemassa. Kolmonen hävisi arpalaatikosta johonkin.
Sininen ykkönen muutetaan historic luokkaan käypäiseksi. Ikäryhmä ei ole ihan vielä varma, mutta kugelfischer tulee toimimaan polttoaineen annosteliana. Kaasareihin ei sekaannuta.
Historicin takia vaihteistot jäivät sinisestä yli ja valkoisessa oli laatikon tarve. Vaihdettiin viisiloviseen motorsportin askiin parempi lukko ja istutettiin kolmoseen. Laatikon takakannake vaati uudelleen suunnittelua, koska vaijerivälitetty vaihdekeppimodi.
Laatikko toimi upeasti, päästiin ajamaan kahtena päivänä jääradalle ja veli oli toiseksi nopein jäsenten välisissä. Ainoa miinus oli, että välillä päristeltiin vitosella rajotinta vasten. 155kmh++
Toisen päivän lopussa kuunneltiin, että kykimestä kuuluu outoa ääntä. Nappasin laatikon pois, paineasetelma oli antautunut.
moderni kaksoismassapaineasetelma
Moposportista hain uuden +30% asetelman ja lätkästiin kasaan.
Puolat päättivät samoihin aikoihin, että ei jakseta enää. Uusi sarja uusilla tulpilla kehiin.
Muuan ilta kun omalla radalla ajettiin, kävi hammaspeikko laatikossa.
Peikko halusi myös poistua omaa reittiä.
Ajamalla tuli jäältä pois. Epäiltiin input shaftin stefaa, kun merkkasi laatikko öljyllä.
Muut rattaat kunnossa, mutta pinionista puuttuu viisi hammasta ja akselinpään laakeri palasina.
02A:sta tehdään uusi aski. Keräillään vaihteet vähän eri laatikoista. Lukoksi näillä näkymin joku torsen johdannainen.
Kesäksi taas ajoon.
Rullilla käytiin ja tulos oli odotusten mukainen. Autosta saatiin ajettava laajalla kierrosalueella 8300 rundiin asti. Yli 100hp litralle. Parit kisat taisi keretä ajamaan, kunnes ahvenistolla audiclubin päivillä repesi etukannake korista irti. Öljynsuodatin tapasi rungon ja hajosi sisältä. Kaikki rojut suodattimesta ykkösen laakereille. Melko valmis kampiakseli ja kiertokanki.
Nappasin sitten imusarjan ja megan takaisin valkoiseen golfiin ja käytiin ahvenistolla katurenkailla ilman lukkoa luistelemassa. Kolmonen hävisi arpalaatikosta johonkin.
Sininen ykkönen muutetaan historic luokkaan käypäiseksi. Ikäryhmä ei ole ihan vielä varma, mutta kugelfischer tulee toimimaan polttoaineen annosteliana. Kaasareihin ei sekaannuta.
Historicin takia vaihteistot jäivät sinisestä yli ja valkoisessa oli laatikon tarve. Vaihdettiin viisiloviseen motorsportin askiin parempi lukko ja istutettiin kolmoseen. Laatikon takakannake vaati uudelleen suunnittelua, koska vaijerivälitetty vaihdekeppimodi.
Laatikko toimi upeasti, päästiin ajamaan kahtena päivänä jääradalle ja veli oli toiseksi nopein jäsenten välisissä. Ainoa miinus oli, että välillä päristeltiin vitosella rajotinta vasten. 155kmh++
Toisen päivän lopussa kuunneltiin, että kykimestä kuuluu outoa ääntä. Nappasin laatikon pois, paineasetelma oli antautunut.
moderni kaksoismassapaineasetelma
Moposportista hain uuden +30% asetelman ja lätkästiin kasaan.
Puolat päättivät samoihin aikoihin, että ei jakseta enää. Uusi sarja uusilla tulpilla kehiin.
Muuan ilta kun omalla radalla ajettiin, kävi hammaspeikko laatikossa.
Peikko halusi myös poistua omaa reittiä.
Ajamalla tuli jäältä pois. Epäiltiin input shaftin stefaa, kun merkkasi laatikko öljyllä.
Muut rattaat kunnossa, mutta pinionista puuttuu viisi hammasta ja akselinpään laakeri palasina.
02A:sta tehdään uusi aski. Keräillään vaihteet vähän eri laatikoista. Lukoksi näillä näkymin joku torsen johdannainen.
Kesäksi taas ajoon.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa