Audi A5 Coupe 2.0TFSI Quattro S-line S-tronic 2011

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

Audi A5 Coupe 2.0TFSI Quattro S-line S-tronic 2011

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 14.2.2014 15:42

Muutaman vuoden japanin harharetken jälkeen (Celica...) päätin kattella uutta kulkinetta ja palata back to basics, eli siis VAGgineeseen. A5 oli ykkösehdokas ja Laakkoselta löytykin sopivasti varusteltu vempain. 51000km mittarissa.

Jokunen kuva kurasesta autosta.

Kuva
Kuva
Kuva
Sivusta
Sisustaa 1
Sisustaa 2
Vaatii S5-takaluukun!

A5 on kopaltaan jo sen verran hyvä, että tuota on hankala parantaa. Ainoat mitä tulee mieleen, on juuri tuo S5-takaluukku, S5-takahelma, että saa tuplaulostulot. Jotkut on laitelleet uudemman S5:n LED-takavalot tuohon vanhaan. Niissä on hiukan muotoeroa, joten pikkasen irvistelee. LED-rekkarikilpivalot tuonne tuli laitettua.

Talvivanteet on hirveät ja ihan kauheella ET:llä.

S-line -alusta on mukavan tanakka, eikä hölly kuten aikoinaan koeajamani S-linetön. Tuolla pystyy jopa kuuntelemaan musiikkiakin, kun ei meteli peitä kaikkea allensa.

Millonkahan S-tronic pamahtaa?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.2.2014 16:04

A femma on aina nätti kyllä! :)

S5:n luukun kaveriksi vielä tällainen: http://www.seriouswheels.com/pics-2012/ ... 0x1440.jpg

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 14.2.2014 16:08

Piereskelee muuten hauskasti tiukasti kiihdytettäessä!

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 27.3.2014 19:25

Nyt on Marteliuksen rakentama downpipe catcon katilla, Supersprintin quad -putkisto ja APR stage 2 paikoillaan. Vähän yllätti putkiston jälkeiset lukemat (ennen APR:ää siis), 210hv ja 335Nm. Lisäksi koko härdellin jälkeiset, eli 266hv ja 422Nm. Olisin odottanut vähä enemmän, koska käsittääkseni Audi ilmottelee vakiotehotkin ehkä vähä alakanttiin. Mutta tottakai se aina riippuu minkä firman rullilla on ajeltu (tämä tehty Softatechillä).

Mutta on paljon paremman näkönen perästä nyt 4x90mm putkenpäillä. Äänenvoimakkuus/jonkin sortin kumina häiritsee tietyissä tilanteissa, joten täytyy ulostulojen reikiä pienentää jonkin verran. Mutta nyt se vasta piereskeleekin rankasti kovemmin kiihdytettäessä kun vaihde vaihtuu.

S5-takaluukkukin saapui, joten maalarin kautta paikoilleen ja ihailemaan S5-lookia :)

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 28.3.2014 10:24

Mutta tottakai se aina riippuu minkä firman rullilla on ajeltu

Olet asian ytimessä. Motorbitin rullilla käytin omani stage 2 Octavia RS:n ja tulokseksi saatiin mielestäni varsin vaatimattomat 249 hp / 390 Nm. Kesällä olisi tarkoitus mennä uudestaan kun kokoonpano on hieman muuttunut.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 28.3.2014 10:42

A5 linjat on kyllä todella onnistuneet, niinkuin muutkin b8 mallit, funtsein sitä kanssa, mutta päädyin A4:een, että on tilaa hiukan enemmän.

Hankein omani manuaalina, koska ei kiinnosta kuluttaa pörssiä s-tronicin kanssa. Kai se sitten tulee seuraavaan autoon S4 b8, köh köh :D

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 1.4.2014 10:09

Oho, Softateciltä soitettiin äsken. Purkkiin menny väärä softa, siksi lukemat vähä alakanttiin. Ens viikolla uusi yritys oikean softan kanssa.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 1.4.2014 15:33

Vanteita saa etsiä kiikareilla :D

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 1.4.2014 16:07

Nooh, ajellaan talvi loppuun noilla ja katotaan josko löytyis talvivanteiks vähä parempaa. Kesä alotetaan alkuperäsillä 18" mankuloilla ja katotaan sitten miten sen kanssa edetään.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 2.4.2014 9:15

Ihan vain mielenkiinnnosta, mutta onko tässä jo K04 kun kerta vielä enemmän irtoaisi tehoa? Jos ei, niin eikö nuo ole jo melko kovat lukemat K03:lle?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 2.4.2014 11:04

Ei oo K04. Kyllä ainakin APR ilmottaa orkkisturbolle, stage 2 ja putkimuutoksille 275hp muistaakseni. Eihän tosin tuossa alkuperäisessä turbossa kauheemmin varoja enää ole.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 2.4.2014 14:05

Eipä taida olla juu, mutta hyvin on saatu potkua irti!

JaKa
ffp jäsen
Viestit: 368
Liittynyt: 23.7.2003 17:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja JaKa » 2.4.2014 14:10

Itseasiassa turbo ei ole Borgwarner ensinkään vaan IHI:n valmistama:
http://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/ ... G/$_72.JPG

APR kyllä tarjoaa siihen myös K04 turboa, jolloin lukemat kirjoitetaan 330hp / 460Nm.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 2.4.2014 14:24

No kappas. Jotenkin jäänyt päähän kummittelemaan 1.8T maailmasta nuo K03:set ja K04:set.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 7.4.2014 14:27

Yks asia mikä on selvä tällä hetkellä, on se ettei Supersprintin putki ihan toimi niinkuin olisin olettanut. Kuminaa tms. tulee läpi joissain tilanteissa turhan paljon. Milltek oli toinen vaihtoehto, mutta päädyin Supersprinttiin. 43mm ulostulon koko supistettiin 38mm mutta siitä ei juuri apua ollut. Jatkamme putken kanssa tappelua. A4 ja A5 -malleissa käsittäkseni on tuo hattuhylly sellanen, että siellä on turhia aukkoja, mitä tukkimalla sakki on saanut ääntä hillittyä:
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... udness-Fix
Täytyy kokeilla.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 9.4.2014 13:47

Käväsin hakemassa biltemasta erilaisia äänieristeitä. Tänään revitään hattuhylly irti ja katsotaan mitä sen alta paljastuu. Kun vaan sais selkoa kuinka se hattuhylly lähtee irti...

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 12.4.2014 9:32

Uusi ja oikea APR tuotti lisätehoa huimat 2hv ja vääntöä 11Nm. APR:n maahantuoja ilmotteli ottavansa yhteyttä selvittääkseen miksi lukemat on mitä on.

jessejame
-
Viestit: 7
Liittynyt: 11.9.2013 11:04

ViestiKirjoittaja jessejame » 12.4.2014 9:51

Tyylikäs peli on!

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 22.4.2014 18:25

Tossa ylhäällä kirjotin, että lisätehoa tuli 2hv, mutta se olikin niin, että tehot tippui 9hv. Lueskelin lappua vähä huonosti.

Mites se ny meni, viritys on onnistunut, jos tehot tippuu korkeintaan 20%? :D
Tällä viikolla otetaan suoraa ajossa dataa purkista, että nähdään miksi lukemat on mitä on.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.4.2014 21:17

Ota hyvät kuvat ennen ja jälkeen S5:n takaluukun kanssa. Kiinnostaa että montako milliä niillä onkaan eroa... :)

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 22.4.2014 23:24

Juu otan. Joopaoo, ei niissä kovin suurta eroa ole. Mut ompahan muutama milli. Tällä viikolla ehkä saan maalarilta luukkusen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.4.2014 23:31

Jos joku sivukuva, mikäli saa ehdottaa? ;)

Toi ässän takaluukku taitaa briteissä olla aika suosittu muutos. Ja kyllähän se tuo ilmettä kummasti lisää kunhan vähän osaa kattoa. Silti sellanen niin hienotunteinen, että A5-perheissä vaimoille taitaa olla vaikea perustella yli tonnin korinosien vaihdon tarpeellisuutta... Mukaanlukien siis noi "helmat" ja etupuskuri.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.4.2014 11:12

Pitääkö autoon tehtävät hankinnat perustella muka jotenkin? Meillä minä yleensä vain ilmoitan, että nyt ostan tällaisen. :D

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 23.4.2014 12:47

Kai sitä avioliitossa hiukan keskustellaan hankinnoista, jos siis on yhteiset varat. Jos on eri rahat niin en näe mitään syytä edes keskustella hankinnasta :D

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 23.4.2014 23:36

Lähtisin siitä, että harrastuksia ei tarvitse perustella. Muutaman kysymyksen heitin itselleni, että miksi heti piti ruveta puukottamaan Audia? Vastausta en ole saanut, koska en sitä tiedä.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 24.4.2014 9:19

Ei siinä olekaan mitään järkeä, mutta hauskuutta :D Ja sivuseikkana ulkonäkö paranee.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 24.4.2014 12:21

Nyt on datat purkista otettu pihalle ja ne menee APR:lle analysoitavaksi. Sieltä sitten aikanaan tulee korjattu ohjelma.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 7.8.2014 8:46

Ei tuu korjattua ohjelmaa. Vehje palautetaan orkkikseksi. Tyydytään siihen. Ostetaan sitten joskus vaan tehokkaampia autoja. Vaikka E92 335Xi.

Pyöränlaakeri edestä vasemmalla huutaa? Äänentaajuus seuraa pelkästään ajonopeutta. Äänen kovuus muuttuu sen mukaan miten rattia kääntää. Tiukasti oikealle -> ääni kovenee, tiukasti vasemmalle -> ääni hiljenee. Mikä muu voisi olla kuin pyöränlaakeri? Täytys nostaa autoo pukeille ja pyöritellä käsin pyörää. Onnistuuko se niin, että nostaa vaan vasemman puolen ylös vai täytyykö olla joka pyörä ilmassa?

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 16.8.2014 23:03

Laakeri.
Niitähän on kuulemma näihin B8 pohjaisiin käikäleisiin vaihdettu ihan säkki kaupalla.

emsii
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.10.2010 19:21

ViestiKirjoittaja emsii » 18.8.2014 13:06

Laakeri 99,9% varmuudella.
Omasta 3.0tdi:stä vaihettu kummatki etupäästä.
Samoiten firman liisari sportbackeistä vaihdettu molemmista molemmat etupään laakerit... Eli on aika normihomma :D

antso85
-
Viestit: 10
Liittynyt: 22.11.2008 18:02

ViestiKirjoittaja antso85 » 30.8.2014 0:45

Oon vaihdellu b8 A4 pyörän laakereita neljä kappaletta. Parhaiten ovat kestäny nyt tarvike laakeri ja napa setti.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 20.12.2014 9:22

Rämppä päätti jättää tielle eilen. Yht'äkkiä kiihdytyksessä alko papattaan kuin mopoauto. Tutisevasti pysyy käynnissä kyllä, mutta kuullostaa ihan mopoautolta. Aivan kuin olisi kenties pytty pimeenä?

Kuva

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.12.2014 11:11

Puola tai tulppa sökö? Vikakoodit lukuun vain ihan ekana...

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 23.12.2014 8:09

Kolmospytty pimeenä puolan takia. Mikähän testeri olis hyvä hankinta, jolla vois kuittailla viatkin pois?

Tää vaikuttais ainakin kuvauksien mukaan aika laajalta vehkeeltä?
http://kimsu.nettix.vilkas.fi/epages/sh ... ducts/i908

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 23.12.2014 8:38

Kannattaako sitä muuhun sijoittaa kun vag-comiin..?

Sillä saa sitten tehtyä muutakin ;)

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 23.12.2014 8:43

Eikös se vaadi läppärin? Ei sitä aina mukana viittis kantaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.12.2014 10:32

Kyllähän nuo kiinatesterit on kaikki enemmän tai vähemmän huonoja. Useimmiten enemmän.
Eivät välttämättä näytä kaikkia vikakoodeja, eivätkä välttämättä siis pysty kuittaamaan kaikkia vikoja. Ja adaptointeja yms, noilla ei yleensä pysty tekemään ollenkaan. Suosittelisin itsekin VCDS:ää. Vaikka läppärin vaatiikin, niin kyllähän sitä aina kotiin asti voi ajella / kotoa läppärin hakea, jos koodeja tarvitsee ulos saada. Vai meinasitko sä tota lukijaa autossa säilyttää?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 23.12.2014 10:39

Testeri autossa, takarontti täynnä varaosia ja työkaluja. Tien poskessa koodien luku, että tietää mikä pitää vaihtaa ja sitten vaan konepelti auki ja hommiin :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.12.2014 10:40

No sitä suuremmalla syyllä suosittelisin VCDS:ää, jos ammattikäyttöön tulee... Tai sit Bosch, mutta se maksaa jo melko eroottisia summia.

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 26.12.2014 15:02

Androidpuhelimessa ainakin Torque -niminen ohjelma on ollut ihan toimiva vikakoodien lukemiseen. Vaatii jonkin BT-obd-pulikan kaveriksi tietysti, mutta kokonaiskustannukset jäävät silti aika pieneksi.

https://play.google.com/store/apps/deta ... rque&hl=fi
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... kka-anturi

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.12.2014 15:50

Ei tohon hintaan kannata paljoa suomesta ostella.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 29.1.2015 13:04

Tuohan siis on ihan normaalia, että -15 -> pakkasilla kylmäkäynnistyksen jälkeen kytkin tuntuu luistavan liikkeellelähdössä reippaasti ja seuraavan kilometrin verran se tekee useita kertoja: rpm nousee, vauhti hidastuu, töks, normaalia menoa, rpm nousee, vauhti hidastuu, töks, normaalia menoa... Ei kovin juohevasti toimi loota. Mutta ei se mitään, sen ilmeisesti sitten vaan "kuuluu" tehdä tuota kytkimen luistatusta ja haukkaamista kun mitään vikaa ei ole audicentterin mielestä.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 29.1.2015 15:12

Rouvan q ei ainakaan tee niin, mutta siitä onkin juuri loota korjattu

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 29.1.2015 15:32

Mikäs siinä meni sököksi? Anskummä arvaan, mekatroniikka tai kytkinpakka?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 29.1.2015 18:36

Mekatroniikka, eli pysähtyessä ykköselle vaihto oli töksähtävä. Samaan konkkaan tuli uudet kytkinlevyt

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 29.1.2015 20:59

Menikö takuuseen?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 29.1.2015 21:24

Autoliike maksoi suurimman osan

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 21.1.2016 18:26

Faceliftin takavalot pistin äsken paikalleen. On niinpal mageemmat kuin orkkikset. Valojen mukana tuli ohjelmointiboksi, joka vaan tökättiin autoon ja 5 sek kuluttua valot pelas. Ulommat osat on vaan vähä pulleemmat, joten ne tulee hiukan korista ulos.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

Re: Audi A5 Coupe 2.0TFSI Quattro S-line S-tronic 2011

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 14.9.2016 14:03

Koneen ku ajaa lämpöseksi ja pysähtyy paikalleen, niin alkaa öljyn tuoksu tuleen nenään. Autohuolto ei löytänyt mitään vikaa mistään. Ei jätä ees länttejä allensa. Joku höyry tulee jostakin, mutta mistäköhän.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa