VolkSWAGon -99 -Myyty

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

VolkSWAGon -99 -Myyty

ViestiKirjoittaja korde » 12.9.2013 0:19

Parin vuoden aikainen Audin omistus sai kaihoamaan lisää vaggineita vaikka kaiken maailman pemarit ja merseedekset kummittelivatkin mielessä, no sopivasti kotikylältä löyty pikkuvikainen ja kedon rumin kukkanen nimittäin käyttöautona ollut -99 vuotinen saksantuonti b5 korinen Passatti! Hinta ja 1.8T vakiona mietitytti, ja nyt sit otettiin tietonen riskin tän kanssa.

Pasuuna oli myyntikuvissa likainen kun synti ja maininta että siinä olisi myös toimiva webasto niin olihan se katsottava kun samalla kylällä oli ja hintakaan ei ollu kovin paha.
Paikanpäällä sitten parit pikkuviat todettiin vagcomilla (G62 ja EVAP sekä kaikissa ovissa keskulukon ongelmia). Seuraavana päivänä otettiin auto sitten kaverin kanssa työn alle, CCM piuhoista löytyi vika keskuslukolle, uusi anturi ja yllättäen pelkän EVAPin liittimen takaisinlaittaminen hävittikin kaikki vikakoodit Good For Me!

Tässä pariviikkoa auton omistaneena voisin väittää itseäni tyytyväiseksi vaikka pieniä "löytöjä" löytyikin kuten mm pakosarjassa murtuma, putki vuotaa yms. pikkuvikoja.

Ulkonäöllisesti on jo jotain keretty tekemäänkin, välikelin vanteet kasipuokkia edessä ja ysipuokkia takana, jomit tuon originellin "highlinen" tilalle sekä orkkismaski tuo omaansilmäänsopimattoman merkittömän tilalle.

Lähtötilanteesta ei ole kuvaa mutta huomattavasti suttusemman näkönen oli ilmestys kun se pihaan saapui, no olipahan siinä se toimiva thermotoppi :)

Käytiin tuossa erään foorumilaisen kanssa metsästämässä mikkelissä sopivia kuvausmestoja ja tässä vähän saldoa haluatte kumminkin nähä mistä on kyse, tai sitten ette.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Keulasta nostettiin hieman kuvien oton jälkeen ku meinas vähä raapia.

Ainiin jos jollain on tarjota kontin päälle tulevaa pikkuspoileria ja 3bg:n takavaloja ni saapi ilmoittaa, ois tarvetta!
Viimeksi muokannut korde 31.5.2014 13:58, yhteensä muokattu 1 kertaa.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 12.9.2013 8:01

Ihan näpsäkön näköinen, valot hioisin ja kiillottelisin ensisijassa. Onko millaisella sisustalla?

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 12.9.2013 15:45

Sisusta on tumma sportti ja noiden valojen kiillottelu on ToDo listalla :)

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 12.9.2013 15:56

Onko valojen kiillotusepisodi kohtuu selvillä? YV:llä voi kysyä neuvoja jos on tarvetta :)

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 12.9.2013 22:00

Eikös se oo hiontaa myllyä ja suojausta UV:lta?

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 12.9.2013 23:25

Hiot 1000-3000, Hiontatahnalla kirkkaaksi esim. Menzerna / Farecla. Parilla eri karkeuksisella laikalla. Myllyttelet kunnon rotarylla niin että kaikki hiontanaarmut lähtee. UV-pinnoite tai UV-lakka päälle :)

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 13.9.2013 11:24

Eli suunta oli oikea :)

onkohan noissa mitää fiksua paikkaa kilvelle jos japsimallin listan ostaa eteen?

p0wer
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Auto: Golf 3 TDI, Bora 1.9TDi 4-Mot, Golf 4 1.9TDI 4-Mot, Golf 5 2.0TDi 4-Mot, T4 2.5TDi Synsso, Kupla -68
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 13.9.2013 13:47

Laitoin viestiä. Löytyy uusia ja käytettyjä BG:n takavaloja, samoin takalippa ja uusia Depon linssiumpioitakin :)

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27
Auto: A6 2.5TDi

ViestiKirjoittaja KariS » 13.9.2013 14:03

Nähnyt joskus mersun umpiot kiillotettuna tolla mequn Headlight Restoration Kitillä ja oli aikasta kirkkaan oloiset kun oli vanha ja kiillotettu vierekkäin. Muistaakseni kehukin viellä ettei mennyt edes kamalasti aikaa, mutta tästä on pari vuotta aikaa että voi muistikin tehdä tenät.

Komia auto jokatapauksessa ja menossa hyvään suuntaan! :)

p0wer
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Auto: Golf 3 TDI, Bora 1.9TDi 4-Mot, Golf 4 1.9TDI 4-Mot, Golf 5 2.0TDi 4-Mot, T4 2.5TDi Synsso, Kupla -68
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 13.9.2013 14:12

Kiillottamalla saa yleensä hyvän vesihiomalla ja myllyttämällä ( lähes aina kulunut umpio vaatii vesihionnan jotta lopputuloksesta tulee hyvä ), muttei uudenveroista. Aina jää pientä sameutta joka johtuu yleensä umpion sisäpinnalle kertyneestä liasta, mahdollisesta muovin läpihalkeilusta muovin kuumimmilta kohdilta puhumattakaan itse linssien ja heijastinpintojen kunnosta. Korjatussa myös tuo hyvänä pysyvyys on ajallisesti paljon rajallisempi, verrattaen uuteen joka kestää yleensä useamman vuoden hyvänä. 3B:n uudet linssiumpiot maksavat nykyisin jopa alle 150€ ja heijastinumpioparia halvemmallakin, joten jos laskee hinta/tehokkuus/käyttöikä -suhdetta, eivät uudet ole oikeasti paha hankinta jos vanhat on jo useamman vuoden vanhat ja kuluneet.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02
Auto: R32

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.9.2013 15:01

Hioa noi pitää ennen kiillotusta, tuo pinnoite on alkanut irtoamaan ja pinta on sellainen röpelöinen. Samaa vikaa on tossa meidän omassa Octaviassa.

Jos pinta olisi vain mattaantunut / samea, niin sitten onnistuisi kyllä pelkkä kiilloitus.

Ja ei tarvitse enempää neuvoja kiilloitukseen, kiitos vaan. Minä tuon toteutan ja tiedän kyllä mitä niille pitää tehdä ja mitä jättää tekemättä. ;)

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 27.9.2013 19:54

Tulipahan joutessaan asenneltua BG:n takavalot, ihme kyllä nyt palaa takasumarin merkkivalo jatkuvasti mutta sumari ei pala vaikka katkasija ois missä asennossa... missähä vika?

FWD
-
Viestit: 140
Liittynyt: 27.9.2011 14:53

ViestiKirjoittaja FWD » 27.9.2013 23:21

Maadoitusongelmalta kuulostais. Jossain johto irti / huono liitos tai piuha poikki.

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 11.11.2013 11:51

Takavalot alkoivat toimimaan pienen tempun jälkeen. Eli joutu ottaa yhen liittimen irti ni alkoivat toimimaan normaalisti. Ollut motivaatio koko romun kanssa hieman hukassa kun on ollut käytännössä vapari viaksi löyty minor defekt turbolaaderissa.

Eli siis 005:sta oli hukkaportin läppä hukkunut -> 0.1 bar yay!

029 tilalle ja boost is back.

Samalla vähä siistittiin konehuonetta ihmisten kiusaksi. Edelliset kesävanteet meni kaupaksi ja nyt olis tarkoitus etsiä jotain mielenkiintoista ensikesäksi.

Laitellaas kuvia kunhan kotia kerkiää asettua :)

ps: kromia mittaristoon ja jotai mählää jäi lasiin.. millähän saisi putsattua?
vetokoukkukin sai lähdön... lukkomekanismi oli paska ni joutu väkivaltaa käyttää että lähti pois.
ompahan kliinimpi nyt :)

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 20.11.2013 15:28

Eiköhän tässä joudu kesää taas odottelemaan :)
Votexiahan tuohon tekis mieli hommata joko repsuna tai aitona mikäli lotossa voitan :D
Kuva

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 28.11.2013 17:12

Jahas tulipaha pestyä tuo romu ja asenneltua keulalle käikäle sekä pientä dippailua harrastettua :)

Kuva

Winter is coming! Make your cars ugly again!

T.Hell
-
Viestit: 569
Liittynyt: 11.3.2005 9:02
Auto: Seat Cordoba 1.9TDI -00, Mitsu lancer 1.3 -99 Ex. A4 B5 4.2 -97

ViestiKirjoittaja T.Hell » 29.11.2013 8:03

Mitkä keskilätkät sulla on noissa vanteissa? Vaimo hukkas omista yhden noista orkkislätkistä joten jätin kaikki sitten renkaiden vaihdossa pois, kun on siistimmätkin ilman niitä. Jotkut kuitenkin vois napojen peitoksi keksiä...

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 2.12.2013 22:19

Nuo on rondellin keskilätkät.

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 10.1.2014 1:41

Nonnih tulipa sitten käytyä leimalla, 15mm liian matala keulasta ja yks tukivarsi vaihdettavana, lievästi sanottuna helpotus kun ei oo jaksanu kiinnostaa tutkia tuota nyt, otin leiman lähinnä kokeiluna että mitä joutuu ehjäämään, eli eipä tässä nyt oo muuta ku maalipinnan fiksailua ja muuta pientä siistimistä (votexin takalippaa, putkistofixiä sun muuta.

Kuva
Tuollasena sen leimalla käytin :)

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 10.1.2014 21:52

Pitäisi tuohon ohjelma saada vielä edukkaasti hommattua?
Foorumilaisten ehdotuksia?
konehan on jo 286tkm ajettu että onkohan sen kanssa ongelmia?


EDIT: Meinas ollakkii liian hyvi asiat ollakseen totta, nyt alko kuuluu vitullinen rutina ovipahvista ku ikkunaa yrittää avata, mikä näistä menee helpoiten? Vaijeri? Nylon tappi? Hissien klipsut?
Ja mistähä sais varaosasia noihin?

_paffa
-
Viestit: 135
Liittynyt: 14.6.2012 0:29
Auto: Golf Variant 1.8 -95

ViestiKirjoittaja _paffa » 11.1.2014 1:28

Kaikkia noita varaosia on ebay pullollaan, Briteistä kannattaa hakea, jos ei saksankieli taivu. Yleensä menee ikkunan muoviset klipsit, tosin yhden Golfin korjasin mistä oli vaijeri menny solmuun, kun oli hypännyt pois sijoiltaan.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=passat+b+5+window+regulator&_nkwusc=passa+b5+window+regulator&_rdc=1

Okzamilta tilasin omaan Boraani ja yhteen T5 Transporteriin ja laatu oli hyvä.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 11.1.2014 15:33

omassa 3bg:ssä rutisi ostaessa hantin ovi ja tällanen löytyi
http://s1044.photobucket.com/user/Junan ... 7.jpg.html
olisko pakkasella yritetty avata kun avauksen pää vaijerista oli poikki ja sulku puoli hyvässä solmussa.

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 10.2.2014 17:17

Joopa, löyty tosiaan samalta kylältä SoMen välityksellä uus, halvalla niin sai sen samantien nippuun.

Tuossa yhdistin viihdekeikan lutakossa hyötyyn ja kävin seuraavana aamuna pienissä tärinöissä MoTestilla mikan juttusilla, nyt on vielä hymykorvissa kun sai pienen piristyksen tuohon käyttikseen. Tuollaisena tuon 1.8T:n olisi pitänyt olla jo tehtaalta :D
Ilman saanti on kuulemma onnetonta tuolla vakio jäähyllä niin pitäisiköhän pieni keulalle asennettava cooleri kenties metsästää jostain kiinasta? Ajanee asian tollasessa lastuvehkeessä täysin? Ja varmaan esim tuon TIP:in vaihtokin auttaa jotenkin jos kovin päässyt rapistumaan ajan saatossa?

Ja tänään tutkiskelin autoa nosturilla selvittääkseni että voisko joku muu aiheuttaa tärinän jyrinän tutinan liikkelle lähtiessä kuin kytkin tai vauhtipyörä, voisiko olla mahdollista että täysin finaalissa olevat vaihteiston tukikumit saattaisivat olla syypäitä siihen? Laatikosta kun otti kiinni ja heilutti ni johan heilu. Kuskin puolen kannakkeesta tulee kumit sormin pois :D Menevät vaihtolistalle mahd nopeaan.

Kaiken näköstä. Iski uus into ton laittelemiseen :D

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 14.2.2014 17:24

Tulipa tässä selailtua interrwebbiä huolella ja mietittyä että tuo orkkiskytkin on varmaan aika hyvin saanut huutia elinkaarensa aikana. Minkäs tdi:n asetelma tuonne menee kun sinne vaihtaa kiinteän limpun samalla tilalle? Poikittaiskoneellisissa sama kytkin?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21
Auto: 3B Pasuuna

ViestiKirjoittaja Muikku » 14.2.2014 18:25

Poikittaiskoneisesta ei ainakaan vauhtis passaa, muista en tiedä.

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 3.3.2014 1:40

Nyt tarvittas jotain velhoa ettimään tälläiset, oma etsiminen ei tuottanut tulosta, liekkö sen verran oldskoolit tuikut.
Että jos jollain pussihousulla ois tollaset tai tietoa mistä vois löytää ni vinkkiä kiitos.
Tai vaihtoehtosesti fiksun näkösiä sumareita tai päiväajovaloja(pienellä varauksella jälkimmäiset)
http://www.passatplus.de/umbauten/tagfa ... /hella.htm

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 23.3.2014 19:31

Tuossa erään foorumilaisen ranchilla kävin ni otettii sit parit kuvat samalla, pestähän se ois pitäny mutta alkopa sataa vettä samalla ku räpsittii ni eipä sen väliä, kevveemmällä sano sää.

Vanteet voin myydä ekalle jolla järkevä tarjous, tekee mieli silmään sopivampaa vannetta...
eli 18x9 et38 joka kulmassa ja päällä uudehkot sunny 225/40 gummid (EDIT: myyty)

Keulaa pitää tiputtaa vähän kunhan saa aikaseks paukutella pokkaukset pois. nyt tuo rohjo on katsastuskorkeudessa.

Kuva

Markku turas vähä klimaa ja mittaristoa ku kolvi ei pysy omassa kädessä eli kiitokset Markku!

Kuva
Viimeksi muokannut korde 30.3.2014 18:40, yhteensä muokattu 1 kertaa.

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 30.3.2014 18:33

Jahas tuli taas tehtyä pientä vannepäivitystä. Tälläkertaa jätettii repsut ostoskoriin :)
Edestä pitänee tiputtaa sentti ni häviää tuo järkyttävä wheelgappi.

Kuva
Kuva

Demon
-
Viestit: 1363
Liittynyt: 10.12.2004 12:40
Auto: VR6

ViestiKirjoittaja Demon » 31.3.2014 12:16

Hyvännäkönen toi mittaristo. Todella hyvä

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 31.3.2014 12:21

Markun tekemä mittarimodi on kyllä upean näköinen. Ilme nuoreni paljon ;)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02
Auto: R32

ViestiKirjoittaja Markku M. » 31.3.2014 13:47

Modi kruunasi kyllä tuon kojetaulun. Paljon arvokkaamman ja kymmenen vuotta nuoremman näköinen ilme nyt. Vaikka itse teinkin, niin vähän pitää kehua! ;)

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 31.3.2014 14:49

Eiköhä kikkailla tuo turbomittariki kuule sävyyn :)

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21
Auto: 3B Pasuuna

ViestiKirjoittaja Muikku » 31.3.2014 14:55

Minkäslaisia ledejä tuonne tuli? On kyllä nätti mittaristo, eipä autossakaan pahaa sanottavaa.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 31.3.2014 16:22

Tuohon vielä rakentelet 3BG keulan. Voin hankkia sulle sopivaan hintaan keulapaketin, jos kiinnostaa lähteä sitä rakentaa. Tarvit lokarit, puskurin, naamapellin, konepellin ja konepellin saranat (ehkä). laita infoa jos kiinnostaa :)

Jultsu
-
Viestit: 2395
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

ViestiKirjoittaja Jultsu » 31.3.2014 16:44

Eikös siihen (lähes) samalla vaivalla voisi ryhtyä sovittelemaan jotain RS6 audin puskuria ym. hilppeitä?

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 31.3.2014 17:37

tässä nyt ois pikkanen into alkaa sovittelee s4 b6:n puskurin alaosaa... ois sopuhintanen ja suht OEM, sloveniassa taitaa tulla ensimmäinen samanlainen vastaan. :)
Toki jos oikeasti huokealla osat bg konversioon saa niin saatan jopa olla pikkuisen kiinnostunut, c5 a6:n nahatkin kiinnostais jos polkuhintaan saa :)

Jultsu
-
Viestit: 2395
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

ViestiKirjoittaja Jultsu » 31.3.2014 19:41

C5 audin takapenkit ei mene suoraan kiinni, ehkä se turvallisempi vaihtoehto olisi ne w8 passatin recarot. Toki noissa audin etupenkeissä on vähän kattavammat säädöt, ristiselän pystysuunta ja oliko tietyissä malleissa jopa hieronta?

miko j
-
Viestit: 977
Liittynyt: 20.10.2003 20:28
Auto: Jetta & 6n2

ViestiKirjoittaja miko j » 31.3.2014 20:42

Huurtuuko kuskin ikkuna pahasti kun tuo ahtomittari on tuossa sivussa? Vaikuttas aika pätevältä sijoituspaikalta?

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Auto: Passat 3bg Variant 2.0 ALT -03, Golf 3 variant 1.8 AAM -98 Kupla -70

ViestiKirjoittaja hammer_man » 1.4.2014 8:51

Huurtuuko kuskin ikkuna pahasti kun tuo ahtomittari on tuossa sivussa?


Itse pääasiassa pidän puhallusta tuulilasille, jolloin sivuikkunatkin pysyvät hienosti auki säällä kuin säällä(vaikka ei ole ilmastointia)...

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 1.4.2014 12:01

Ei oo vielä ainakaa ollu huurtumisen kanssa ongelmia, tosin tuo webasto auttaa siinäkin... ohan tossa kojelaudassa viel yks räppänä sivulasille.

miko j
-
Viestit: 977
Liittynyt: 20.10.2003 20:28
Auto: Jetta & 6n2

ViestiKirjoittaja miko j » 1.4.2014 12:47

Ok, kiitos infosta. Täytyy ruveta myös suunnittelemaan sitä tuohon. Tosin nää Vw:t on muutenkin aina ikkunat huurussa joten tuskin tuo sijainti siihen enään paljoakaan vaikuta :)

Jultsu
-
Viestit: 2395
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

ViestiKirjoittaja Jultsu » 1.4.2014 13:39

Ikkunoiden huuruisuuteen auttaa yleensä kaksi temppua:

1) Pyyhkäise lasien sisäpinnat puhdistusliinalla
2) Kuivaa lattiamatto ja sen alla lymyilevä vesilammikko.

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 1.4.2014 23:12

Edestä ruuvasin kierrettä reilun sentin (sekin vei yhteensä 3h v#tun jomit) alaspäin, pitää zuumailla alkaako olee vielä peruskäyttiskorkeudella vai vieläkö joutuu erikoistyökalujen kanssa leikkimään....

Pitäisi myös poistella ikkunoista liimat, kenelläkään loistavia vinkkejä sen poistoon?
Sinooli tiedetään mutta onko muita?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02
Auto: R32

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.4.2014 0:08

No sillä lähtee. Tai sit isopropanolilla. Kumpaakin löytyy (kai? :D ainakin tota IPAa).

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 2.4.2014 21:08

Nyt meni mielenkiintoseks, laitoin toisesta takaovesta alalaitavalon liittimen kiinni niin auton hälyt soi mielivaltaisesti, olisiko jollain tietoa mikä tuon aiheuttaa?

Demon
-
Viestit: 1363
Liittynyt: 10.12.2004 12:40
Auto: VR6

ViestiKirjoittaja Demon » 2.4.2014 22:04

Ksyleenillä lähtee näppärästi kalvojen liimajämät

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 4.4.2014 21:03

Nipistelin ensimmäisten mallailujen jälkee vielä 1.5 senttiä tuosta viimosesta kuvasta, vi##u meinas itku tulla ku oli ylemmät säätölautaset aivan tolkuttoman jumissa.... piti näyttää tolle orginellille JOM avaimelle vähän viilaa että sai pykälät takasin....

Jultsu
-
Viestit: 2395
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

ViestiKirjoittaja Jultsu » 4.4.2014 21:05

^ mulla tais mennä kokonaista 2 minuuttia per nurkka kun ruuvailin Eibachin lautasta kesäasentoon. Sain ne kylläkin alle vasta viime syksynä, mutta ei niin minkäänlaisia ongelmia ollut nyt kiertäessä.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31
Auto: 00` Passat 1.9TDI 4motion, 96´ Vento VR6 Limited Edition, 94´ Golf 1.8

ViestiKirjoittaja Piedro » 4.4.2014 21:19

Itsekkin olen joskus vääntänyt jomin säätölautasia 143 Bahco:lla+ metrin jatkovarrella ja iskari ruuvipenkissä kiinni, putsauksien, lämmittelyjen ja jäähdytyksien jälkeen (toki myös wd40:sta meni purkki) meiningillä "tapahtu mitä tapahtu" mutta aukes kuitenkin ja kierre ja iskari pysyi ehyenä :) Aivan koko 70kg painolla sai roikkua jatkovarren päässä nytkytellen. Hiukan oli hapettuneet kiinni :)

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 4.4.2014 21:34

pakko vissii todeta, että ne on mallia kerran fitmentti kohillee ja roskii... :D

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 9.4.2014 23:50

Tulipa tuossa viikon aikana asennettua hifejä, jarruja ja poisteltua edellisen omistajan sätöksiä ajovaloista, kiitos hänen kaikki muoviset säätörattaat ovat paskottu eli mites sais tuota valokuviota säädeltyä kohilleen?
Automaattisen korkeudensäädön moottorin piirikortista kärähtänyt jotain, ainakin silmämääräisesti joten siitä ei ole apua.
Ja mikä mahtaa olla siellä alakiinnitysruuvin vieressä oleva muovinen kaksiasentoinen säätö?

Alla vähän kuvia.
Jarrurempan ohessa maalailin sit satulat samalla.
Kuva
Ja tuon verran lähti ylimääräistä piuhaa konehuoneesta. EI vitun sätökset, sentään sulakepesät olivat asiallisia.
Kuva

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 15.4.2014 20:06

Tulipa huomattua että tuulilasin oikeassa ylälaidassa kattoverhoilussa on märkä kohta, mistähän mahtaa vuotaa? Tuulilasin tiivisteestä?

nani
-
Viestit: 929
Liittynyt: 19.10.2006 16:28
Auto: Superb & A4

ViestiKirjoittaja nani » 15.4.2014 20:22

Lasin liimaus antautunu taikka ruostereikä. Nää ku tykkää ruostua lasin ympäriltä.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48
Auto: Audi S3, avo gti -81

ViestiKirjoittaja kartza » 16.4.2014 10:01

Jääkö vanne pelkkien pulttien varaan noissa spacereissa, vai tuleeko tuohon jokin holkki vielä väliin? Saako keskitettyä niin ettei tärrää?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02
Auto: R32

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.4.2014 10:27

Vanteissa on sellaiset kynnet, jotka keskittävät vanteen tuon lätyn ulkolaitaan.

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 21.4.2014 17:00

Sainpahan pestyä tuon ja räpsittyä kuvia :)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tuli vaan niin perkeleen kova autokuume että himottas vaihtaa... johonkin tähdelliseen.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 21.4.2014 20:03

Elä meseen vaihda hyvväää veliiii. Ei silti, on meset ihan komeita, kunhan mennään siihen 2010+ niin alkaa sisäpuolikin olemaan nykyaikaa.

Ihan kivasti tulee vanteet ulos kaarista. Pitäis ite kans laitella spacereita niin sais ulospäin.

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 13.5.2014 18:52

No onhan tuossa pointtia :D Kohta häviää auto myynnistä ja katotaan jos siihen vielä jotai jippoja keksisi :)

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42
Auto: 1.8T SWAGon

ViestiKirjoittaja korde » 31.5.2014 13:58

Sold


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

© since 2000 - ffp