Klonkswageni golf mk3

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

Klonkswageni golf mk3

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 18.8.2013 18:59

Ajattelinpa rustailla pientä kirjoituksen tynkää autosta ihan tänne voorumille, jotta saa sitten vaikka yksin ihmetellä tehtyjä ja tekemättömiä ajansaatossa!
Kuvia päivittelen tuonne - http://robingarage.tumblr.com/ - sitä mukaan mitä niitä tulee räpsittyä ja siirrettyä koneelle.

Kun oma ensimmäinen -94 tehtaalta pois päästetty CarvaLacci mallin mk3 Golpero alkoi olla liikaa kilometrejä nähnyt omaan ajoon (3kk aikana 13tkm ja mittarissa jo valmiiksi +300tkm) ja ryttyili tämän tuosta jostakin, sekä vei bensaa enemmän kuin oli järkevää, päätin loruilla Nettiautoon ilmoituksen valmiiksi ja sehän lähti tämän jälkeen lähestulkoon heti pihasta.

Kyseiseen automalliin kuitenkin ihastuneena (päässä ollut aina muutama ruuvi löysällä…) päätin ruveta hieromaan kauppoja sen hetkisestä laina-autosta, elikkäs vuotta nuoremmasta (-95) GTi mallin Kolopallosta, jolla rullailtu 274500tkm tuolloin. Koneena on tuo 2.0 8v tykki…

Kuva
Kuva

Auto on teknisesti todella hyvässä kunnossa, sillä edellinen omistaja on sitä rempannut ja seisottanut korjaamolla viimeisen kolmen vuoden aikana useammankin satalappusen edestä. Maalipinta on kuitenkin todella huono, kuskinpuolen kylki täynnä naarmua yms sekä pelti on saanut hennon ruskean kukkaistutuksen paikoittain päällensä.

Eli kaikenlaista näperrystä löytyy, kuten aina. Tällä hetkellä isoimpina kytkin ja nuo etuvalot polttimoineen.
En käsitä, miten ihminen hakee Biltemasta lähes ilmaisia polttimoita ja olettaa jotain niillä näkevänsäkin.
Pieni hurjastelureissu Motonetiin kuitenkin sai kiukun leppymään, kun onnistuin löytämään tuikkuja, joilla näinä vesisadeiltoina ja –öinä jotain jo näkeekin.
Night Breakereista olisin ollut onnellinen, vaan olivat loppu.
Vielä kun keksisi miten niitä umpioita saisi säädettyä näyttämään ylemmäs, kun korkeudensäätömoottori on kopista käsin ylimpänä ja meinaa tehdä kipeetä ajaa oikeasti pimeällä kelillä ilman pitkiä, kun valokeila on about vähän reilun autonmittainen.

TUIKKUJA + himottava taustakuva

Pakoputkisto on mallia tarvike ja pitää sellaista meteliä, että tallilla täytyi jo ennen auton omistajuuden saamista katsastaa ylimääräisten pönttöjen kunto ja määrä, jotta osaa käydä kantamassa tarvittavat rojut Mätänetistä taikka Biltemasta kunhan rahapussi pulskistuu.
Pönttöjä löytyi sopivasti, eli enää puuttuu 2,5” putkenpätkät ja asennusjuomat, niin alkaisi kotteron kaikki rutkat 115 hevosvoimaa kuulua kansalle kiitettävästi, sekä NE haarovälissä olemattomat lisävarusteet kasvaisivat ainakin potenssissa 5.

PÖNTÖT

Koska tekniikkapuoli on siis juuri laiteltu ja hyväksi sekä ”meneväksi” todettu, on voitu hipostelut ja haaveilut suunnata huolella ulkokuoren pariin.
Eturoiskeläpät on heitetty pois, takakaarien orkkismuovit on ruuvattu kiinni, on mietitty helmamuovien paikalleen laittamist, ja täysin sopimattomat lisäpitkätkin on onnistuttu repimään nokalta jne..
Mutta sitten se absoluuttisesti tärkein; onhan autolta nyt poistettava tämä järkyttävä maastoauto/keulimisluukki!
Elikkäs ei muuta kuin vähän käytetystä alustasarjasta ostoilmoitus voorumeille ja parin viikon päästä paketin kotiinkantaminen MH:n hellästä huomasta.

Madaltamisen hoitaa nyt syksyn ja ehkä vielä talvenkin ajan Jomin punatolppainen käytetty coilisatsi, jossa säätövaraa koko tolpassa on minun mittanauhan mukaan 170mm…eiköhän tuolla tipu!
Tulipa tolppia hiplailtua ja puunailtua joutessani, sekä hihkuttua kun ensimmäistä kertaa tällaisiin puuhiin itse pääsee ja saa ns. oikeat lelut autoonsa.

TOLPAT
TOLPPA ASENNUSJUOMINEEN

Harmikseni hirveän matalaksi tuota ei vielä kehtaa jättää, kun äiteemuorikin sillä oman auton puutteessaan koheltaa..
Mutta ehkä sitä nyt pahimmat wheel capit saa aisoihin silti, vai? Ehkä? Kai?
…Ja saihan sillä sitä nenää n. 55mm alemmas, vielä tarttee takapää heittää paikoilleen kunhan vain ehtii tallille häärimään.
Elikkäs nyt tämmönen lievä btcf-approved etukeno.

Kuva
LISSÄÄ
VIELÄKIN
ja ny loppu!

Tästä kehtaa vielä muutaman kierteen verran ruuvata alas päin, kunhan saa ensiksi sen takapään mukaan kanssa.

Nykyisin autossa pyörii sellaiset mustat ja suhteellisen pyöreät koossa 195/50 ja vanteina 6,5x15 Oxxot.
Näitä en enää tämän kesärengaskauden aikana ole vaihtamassa jo pelkistä rahoituspoliittisista syistä, joten kiristelkäähän hampaitanne ja koettakaa kestää, hyvät kanssaihmiset!

Toteutuksen alaisena ja tulevaisuuden to do -listaa:
- Mallin oikea etulippa aka GTi/Vr6 (? Ehkä mahtuu, ehkä ei..)
- Putkiston heppailu ja vaihtaminen!
- 6n2 Polosen tai Audin kolmipuolainen ratti / Nardi ?
- Ainakin osittainen maalaus / ruosteiden puhallus!
- Lasien tummennus jollain ”oikealla” kalvolla
- Ulkokuoren muu sormeilu
- Helmojen kiinni laittaminen
- Kaarien mankelointi + muovien leikkaa&liimaa -operaatio
- FINnittömät kilvet
- Merkitön maski ?
- Kavereiden hankkiminen, yksin on tylsä cruisailla!

Done so far:
- Joey mod (atm puoliks keulalla....)
- EBC:n levyt takana, palat ympäriinsä
- Tummat peitelätkät sumareille
- Uudet vanteet *kehkeh*
- JOMiiiit
- Vaihdekepinnuppi = Sparcon pallero

!* merkityt = MUST DO IMMEDIATLY/AS SOON AS POSSIBLE.


Antakaahan risuja ja ruusuja sekä ehdotelkaa jotain mukavuuksia, joita tuolle kipolle voisi oikein tehdä. Tosi yksilöllisiähän nämä mk3 Kolopallot on, että ei sen puoleen..

Edit -- Kuvia paranneltu ja tekstiä päivitetty 19.2. --
Viimeksi muokannut fagg0tprince, 9.4.2014 17:10. Yhteensä muokattu 7 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 18.8.2013 22:16

Hyvään suuntaan on menossa kyllä. Onko nuo sumarit ulompana kuin vilkut vai näyttääkö vaan?

Noiden kaarien kanssa helmat on kyllä pakko olla ;). Jos muuten kiinnostaa niin mulla olisi ylimääräisenä nämä etuvilkut: http://i1152.photobucket.com/albums/p48 ... C10553.jpg

Ja tuon GTi/VR6 lipan saa kohtuu edullisesti autovarusteelta.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 18.8.2013 22:31

Joo, sumarit tulee ulommas kun ovat jotkun kököt jälkiasennetut. Lisäksi vielä painavat tuota välissä olevaa peitelistaheijastintsydeemiä, niin eritasoisuus on taattu :D

Helmamuovit on tulossa heti kiinni, kunhan keksin hyvää teippiä (tai sitten ruuvaan ne radikaalisti kiini...) ja pääsen tutkailemaan lävitse kaikki muovit, että ovat ehjiä ja about suurinpirtein tallessa!
Nuo helmat kun on näköjään jo ehditty tunkkaamaan kieroon ja muutoinkin on kyllä jotenkin orvon näköinen ilman.

GTi/VR6 lippa on jo käytettynä tulossa, mutta tartteepa käydä katselemassa jos on tuolla halvempana kuin toisaalla, josta meinasin myöhemmin ostella uutukaisen ihan!

Vilkuista pistän YV:tä :)

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 19.8.2013 8:08

Suunnitelmat kuulostaa hyviltä ja kun jaksaa puurtamista auton parissa jatkaa,
niin varmasti tulee fiksu menopeli!

Eikö ne lamput ihan niillä "ruuveilla/muttereilla" säädetä konehuoneen puolelta?

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 19.8.2013 10:46

Lamppuja on ruuvailtu suuntaan jos toiseenkin, mutta ei tuo paljoa vaikuta kun valot näyttää aivan liian alaviistoon jokatapauksessa.
Mietin, että edellinen remppaaja on varmaan tunkenut nuo korkeudensäätömoottorit väärin päin, jos se on edes mahdollista :D

Intoa ahertamiseen on, kunhan olisi ehtymättömät rahavirratkin niin homma toimisi ja voisi tilailla osia sormet sauhuten!

Edit: Lättyjä kaivataan! Vanteethan ovat siis 7x15 et35, joten pitäiskö sitä tyytyä 5mm spacereihin edessä ja taakse tuupata 15mm? Vai 10 ja 20mm?
Ensikeväällä saapuvissa vanteissa on todennäköisesti 8x16 et10 ja takaset 9x16 et20, joten jälkimmäiset spacerit olisivat tietty aika buenot sitäkin ajatellen...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.8.2013 11:33

Onko ne korkeuden säätömoottorit edes kiinni umpioissa? Ettei ole jätetty irti, sillon ne näyttää aivan liian alas, eikä myöskään korkeuden säätö toimi.
Itsellä meinas mennä hermo niiden laitossa, kunnes hokas ohuella langalla vetää umpiossa olevia hahloja reikää kohti, kun laitto moottorin paikoilleen.

Tai sit umpiot ei ole kunnolla laitettu kiinni lukkopeltiin.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 19.8.2013 11:37

Umpiot oon itsekin irroittanut kun vaihtelin polttimoita ja ne pidikeklipsut oli rikki ja karkailivat..
Eli kiinni ovat niin kuin pitää, mutta noita korkeudensäätömoottoreita tarvitsee kyllä käydä samantien ihmettelemässä koska ei tuo nyt oikeesti normaalia ole..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.8.2013 13:35

himottava taustakuva

Ainakin taustakuvan auton väri on oikein bueno.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 20.8.2013 11:57

Khyllä, tulevaisuuden suunnitelmat aika lähellä kyseistä taustakuvan autoa/sen väriä.
Vaikka taitaakin olla haaveilun alaisena vielä seuraavankin kesän, sen verran heikko kassavirta näin opiskelijana :D

Valo-ongelma ehkä ratkaistu, viimeistään sitten kunhan saan käytyä ruuvaamassa Hellat takaisin nokalle.
TYCin umpiot ovat vaan hanurista omaan valonnälkääni nähden. To be continued...

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 23.8.2013 13:25

Noniin, nyt löytyisi taas vihdoinkin jotain puuhailtavaa tallilla!
Elikkäs takapään jarrukamat kotiutu eilen ja Hellat on vihdoin mustattu, kasattu ja ladattu Osrameilla. Jes.

Kuva

Jarrukamat on siis EBC:n valikoimasta, tilattuna jarrupalat.fi kautta.
Jarrupalat on Ultimaxit ja levyt D-sarjaa.
Tuli sen verran halvaksi itselle asiointi, että olen tyytyväinen ja ehdottomasti kyseisen firman kautta hommaan myös etupäähän rutkasti parempaa levyä ja palaa kunhan rahapussi antaa taas myöden.

Se päivä on saapunut, jolloin takapääkin on aika laskea ja testata etupään mataluudensietokykyä vielä suuremmin, vaikka on nyt jo vähän rapsutellut itteänsä sinne tänne..onneksi löytyy kuitenkin pohjapanssari niin ei huolta - vielä!

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

Coilit ympäriinsä!

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 26.8.2013 13:08

Doddiih, nyt on coilit löytäneet paikkansa takaatakin.
Edestä täytyy vielä hitusen ruuvata alaspäin, jottei keuliminen ota taas yliotetta.

Kuva

Tämän hetkinen ajokorkeus ja aivan liian pienet vanteet ovat osoittaneet jo muutamaan otteeseen mieltään mm. koettamalla jättää etulipan matkanvarrelle ja runtelemalla Kattia.
Nyt kun kolopallero on kuitenkin jo jokseenkin sopeutunut tähän maanläheisyyteen, niin on entistä enemmän alkanut ärsyttämään nuo 15" pallerot ja tahtoo isompaa...mutta taloustilanne ei vaan anna myöden, ja sekös vatuttaa.
Joku vois siis liisata mulle loppukesäksi/syksyksi isommat vannekset heh!

Otti pipiä maalla...
iPuhelin shittiä
ja lisää sitä ihtiänsä

Kuten kuvista näkyy, jäi tallioleilut sittenkin vähän heikon puoleisiksi ja 75% hommista siirtyi tälle viikolle.

Mittailin lisäksi, että 8 & 9x17 tinat 195/40 & 205/40 kumeksilla olisivat vain n. 2cm suuremmat halkaisijaltaan kuin nykyiset vanteet, joten istuisivat aika napeasti jopa nykyiseen korkeuteen (ei tosin varmaan takakaarista lähellekään...) ja himottaisi sellaiset. Hmm..

Kuvat ovat muuten harvinaisen paskaisesta autosta, anteeksi.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

Talviluukkia yms

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 30.12.2013 18:57

Tuli tässä tylsyyden kourissa hoksattua, ettei oo tullut tännekään päiviteltyä mitään. Korjausliikkeen aika!

Kulmathan tuossa on edessä aivan päin sanonkomitä, kuten myös jotenkin kummasti alustasarjan rukkaamisen jälkeen eteen ilmestyi myös -camberia. Häh? Normaalia? Perus Jomit sinne kuitenkin sujahti.
Kulmia pääsen rukkaamaan viimeistään töiden alkaessa, jos ei aiemmin ehdi niitä katselemaan.

Autolle ei ole viimeaikoina tehty periaatteessa mitään merkittäviä. Talvivanteet alle, X-Visionit nokille ja sen sellaista.

Kuva
Kuva

Omilla valoilla ei näe kyllä vieläkään mitään, en tiedä miten on mahdollista mutta aina vain näyttää olevinaan liian alas valokeula. Olen ruuvaillut säätönamiskoita jos jotenkin ja kikkaillut korkeussäätömoottoreiden avulla, mutta ei. Kiinnikkeet ja polttimot on kunnossa ja riittävän voimakkaat.
Onko se vaan yksinkertaisesti niin, ettei näillä TYC:illä ole tarkoitusta nähdäkään mitään?
Helloista meni nuo muoviset nipsukat rikki sisältä, eli en ole vielä voinut niitäkään testailla, josko ratkeaisi näkymäongelmat niiden myötä oikeasti.
Ikävä edellisen palleron H4 umpioita...Sellaisia ehjiä orkkiksia saa tarjota ;)

Kuva

Tuosta VR6/GTi umpiosta kuitenkin tykkään malliltaan, mutta onko sitten olemassa jotain näkyvyyden kannalta optimaalisempia umpioita tuohon? Sellaisia, joihin kehtaisi lyödä xenonit lyhkäsille?

Puhallin myös takkuillut, onneksi veli kuitenkin hoksasi taitella sitä kupariliparehommaa, ja nyt kuulemma rokkaa taas. Itsehän en ole autolla ajanut kuin pari tuntia viimeisen kahden kuukauden aikana, kun veljelle lainasin ja itse kurvailen äiteen v6 Vectralla...

Töiden alettua (ja rahavirtojen auettua) alkuvuodesta on tarkoitus ruveta panostamaan taas tähän, mm:
-uudet jouset coileihin TAI kokonaan uusi alustasarja
-maalit yms. hankintaan kun ovet ja kontti puhalletaan puhtaaksi ruosteista
-heittää takalasinnaarmuttaja tallin perukoille ja tulpata reikä kunnes talvi tulee taas
-isommat ja leveämmät vanteet.. Ensisijaisesti jotain koottavaa, mutta puhtaasti budjettikysymys loppupeleissä.
-kalvottaa laseja jotenkin, ei mitään jätesäkkipimennyksiä kuitenkaan..
-kaukosäätönen keskuslukitus
-helmamuovit kiinni

Seuraavaksi kuitenkin tiedossa katsastukseen valmistautuminen uusien jarruhilujen merkeissä, takapää saa vihdoin EBC:t kun ei niitä ole kukaan pois ostanut, ja eteen on vielä haettava uudet palat. Orkkisalusta on myös ruuvattava kiinni, kun ei tuota oo muutoskatsastettu ja Jomit on niin vanhat, ettei niissä ole mitään minkä turvin voisi muutoskatsastellakaan... Niin, ja pakoputki rakenneltava uudestaan. Ehkä se tästä!

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 30.12.2013 19:03

Mikä tuossa Jomissa siis on ongelmana ettet voisi sitä muutoskatsastaa tuohon? Jos TUV lappuja kaipaat niin täältä löytyy, täytyy vain käydä jossain kopioimassa ne.

Tässähän on camber säätö siinä iskarin alakiinnityksessä, jonka takia sulla varmaan on sitten menny camber - puolelle? Ite oon miettiny, että jos xenonit joskus laitan niin näihin voisi lyhkäsiin todennäkösesti ilman vastaantulijoiden häikäsyä ne pistää: Valot

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 30.12.2013 19:15

Jomien tolpat on niin kulahtaneet eikä niissä ollut kuin vain pari hassua jotain koodia (ei mitään nimiä tms), joten tän perusteella ajattelin. En tosin oo paneutunut nuihin liittyviin nippelinappelitietoihin, joten voin olla aivan ulkonakin?! :D TUV lappujakaan en kyllä omista.

Aaa, täytyypä katsella tuota camber säätöä sitten myös, en hoksannutkaan että näissä on se jo. Kiitti!

Noi umpiot näyttää kyllä ihan hyvältä, mutta ite tarttisin sellaiset joissa ei oo tuota vilkkua, kun miellyttävät enemmän silmää ja orkkisvilkut kuitenkin puskimessa roikkuvat. Voishan noista rakennella kyllä esimerkiks jonkinnäköset isommat parkit tjsp...?!

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 30.12.2013 19:21

Itsellä lukee otteessa madallussarja, mutta en aatellu tuolle jomille muutoskatsastaa varmaan elleivät huomauta. Pistää vaan korkeuden suurinpiirtein samaan kun otteessa niin luulisi kelpaavan.

Jos haluaa isommat parkit niin helppohan ne on tuohon väsätä, tai sitten tekisi umpioon ns. usa valot, ei olisikaan siellä perus vilkussa ;), tai sitten vaan jättää tuollaiseksi, mutta ei ota vilkkua käyttöön.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.12.2013 19:55

Hellan IV-lookit ja xenonit niihin, niin johan maailma valkenee. :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 30.12.2013 20:22

Onko toi golffi jo eu-tyyppihyväksytty (vai mikä se oikea termi nyt olikaan) et tarvii alustasta jotain papereita muutakin kuin kulmiensäätötodistuksen? Oma -96 mallin toledo ei ainakaan tarvinnu mitään lappuja kun ei ollut tyyppikilvessä sitä e1* merkintää.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 1.1.2014 19:03

Tuosta tyyppihyväksyntä hommasta en kyllä tiedä, mutta katsastan auton nyt kuitenkin orkkisalustalla ja investoin kevään aikana uuteen alustasarjaan + vanteisiin, jotka käyn sitten kerralla muutoskatsastamassa. Mitään merkintöjä kun madalluksista ole otteessa vielä.

Valot on tarkoitus nyt säätää katsastuskelpoisiksi ja sitten koetan jaksaa odottaa postipaketteja, jotta saa nuo heitettyä pois nokalta.
Xenonia, ledejä ja jotain tämmöistä tulossa... ;)

Kuva


Onko kenelläkään muuten tietoa mistä löytäis helpohkosti sen jenkkimallisen mukitelineen tuohon keskikonsoliin?

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 1.1.2014 22:37

Ihan sama mikkä umpiot sielä keulilla on, ei niillä nää niiku uusilla autoilla. Suosiolla vaan xenonit kehii. Tarvi alkaa selitellä. Siisti golpero, ite mietin samaa ton mukitelineen kans, ois niin _käytännöllinen_..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.1.2014 22:54


fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 21.1.2014 14:00

Mukiteline täytyy vissiin tilailla eBayn ihmeellisestä maailmasta joo, kun näytä olevan kellään ylimääräisenä. Enkä kyllä ihmettele. :D

Kyselisin nyt ihmisiltä, että millainen rengassetuppi olis viisainta hommata vanteille, joiden specsit on 8x16 et 10 & 9x16 et20. Pieni veny pitäis olla, jotta istuu nätisti kaariin.

Coilit tulee takas alle kevväämmällä = matalaks mennään, ja tiedän että moni laittaa 195-205/40. Alkavat vaan oleen niin pieniä kokoja ympärysmitaltaan omaan käyttöön, että vähä hirvittää. Kesävanteila tulee kuitenkin vähintään 15tkm rullailua, ja tiet on täyttä sitä itseään tässä Pirkanmaata ristiin rastiin mennessä.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 21.1.2014 15:48

195/45 & 215/40

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 30.1.2014 12:11

Nyt alkaa olla aika hyvin kaikki osat haalittu katsastusremppaa varten, enää tarvii takapyöriin laakerit hakia kun jarrulevyt vaihdan, ja etujarrupalat. Josko sitten heltiäisi lisää leimaa, ainakin toivoa sopii.

Katsastusta varten alle pyörähtää 185/65/15 kumit, tuleepa taas pullava kokoonpano. Onneksi asia kuitenkin muuttuu viimeistään Helmikuun puolivälin paikkeilla, kun saan haettua toisen vannesetin / takapäähän vanteet + rengassarja. Paljastettakoon sen verran, että pysytään 15" mutta leveys kasvaa nykyisestä (6-6,5") n. 3" ja renkaat muuttuu ympäriinsä 185/55, samalla kun coilit ruuvataan takaisin kiinni.

Kesäksi on näillä näkymin tulossa sittenkin 8&9x17 et35/30. Kumit 205/40 ja 215/40.
Kaaria täytyy tälle setupille tietenkin operoida mankelilla, kenelläkään tietoa minkä firman/kenen puoleen kannattaisi kääntyä tässä Pirkanmaan eteläpuolella asiaan liittyen?

Valojen releytykset väkertelen tässä joku ilta myös, kunhan vaan löydän sopivan boxin konehuoneen puolelle. Mistä mahtaa löytyä sitä sellaista muoviletkua, jonne saa johdot suojaan/piiloon? Myykö Class Ohlson/Motonet/varaosaliikkeet sitä esim.?

Ja tällä erää juttu olikin tässä, tarjoilkaamme vielä lopuksi yksi foto ft. hinauslenkki ja oranssilappu!

Kuva

Ps. Joku nyt äkkiä kauppaa mulle oikeet sumarit että saan biltemat pois!

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 30.1.2014 22:18

Tuollaset löytyis?
Kuva Kuva

Vilkkuja ei ole, mutta nuo pienet heijastimet on ja sumarit on hellan tekeleet.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 30.1.2014 22:20

Saat YV:tä!

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 30.1.2014 22:25

Mulla olis edelleen ne kirkkaat vilkut mitä et viimeks hakenu...

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 30.1.2014 22:38

Itse vilkuille ei oo tarvetta, kun niitä löytyy kyllä muutamatkin kappaleet, vaan noi golperon omat sumarit haussa.

Tylsistyneenä sudin kuskinpuolen valon mustaksi jo valmiiksi (tai jälleen, mitensennyottaa), kun saakin nyt valot näillä näkymin olla nämä vain, meneepä nekin rahat hyvään tarkoitukseen = vanteisiin!
Mutta nyt kuljemma mustasilmäisenä kunnes viikonloppuna ehtii tallilla asti pyörähtään niitä katsastushuoltoja suorittelemassa, ja samalla musta Hella vaihtuu vänkärin puolelle myös.

Kuva
Vähä huono kuva, mut minkäs voi kun pimeessä piti jo käydä ottamassa...EDIT: päivitetty kuva!

Ja koska vannerahasto kasvaa jatkuvasti, niin lyötiin kesävanteista kaupat lukkoon.
Elikkäs tuleekin 8,5x17 joka nurkkaan. 205/40 kumia aattelin pyöräyttää päälle.
Lipat kiiltoon, niin eiköhän niillä yksi kesä huristella tässä kuosissa.


Kuva

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

Kevättä rinnassa...

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 19.2.2014 21:22

Morjesta pöytään. Edellisestä postauksesta on kesävanne suunnitelmat sittenkin muuttuneet, ja viikon päästä pyöräytänkin uudet alle. Tästä lisää silloin sitten, kun ensin kotiudun hakureissulta Suomen toiselta puolen.

Jotain oikeatakin on tapahtunut, mm. sain aikaseksi laittaa tummat peitelätkät villkujen viereen. Heti keveni keulan ilme omasta mielestä, toki kuva on järkyttävän likaisesta kikottimesta - anteeksi. Syksyä vasten sitten orkkissumarit nokalle, jos suunnitelmat vielä silloin pyörii samoilla suunnilla kuin nykyhetkessä.

Kuva

Koska lämmönsäätöpaneeli oli vähän reissussa rähjääntynyt, tuli hommattua uusvanha ja kaikilla nopeuksilla toimiva. Kyllä kelpaa, ei tarvi koko aikaa kuunnella puhaltimen huutamista kolmosellaaaaaaa...

Kuva

Myös coileja aloin elvyyttelemään alkutalven jäljiltä, täytyy keksiä joku hyvä suoja-aine nuille tulevaisuutta varten. Löytyykööhän mistään tervaspraytä hyllykamana? Tai tilattuna halvalla?

Jäykemmät jouset tilaan Mamasanilta kunhan tilille tulee taas vanne+rengasshoppailujen jälkeen tarpeeks katetta. Voisko joku viisaampi kertoo, että mikä olis sellanen järkevä jäykkyys eteen ja taakse? Ihan tulevan vannesetupin vuoksi täytyy saada sellanen jämäkkä paketti, muitakin kun autossa joskus sattuu olemaan kyydissä. 8-14kg/mm oon miettiny, vaan ei oo mitään konkreettista hajua noiden jäykkyyksistä sillei oikeassa elämässä, eli käytännössä toteutettuna.. :D Lisään vielä, että tilaan normijousien lisäksi vielä uudet apujousetkin. Ihan ostamisen ilosta jossei muuten.

Kuva

Jousipakettien jälkeen luvassa pienempien pisteosien metsästelyä, mm. kromikahvoja sisälle, rattia, nuppikeppipusseja, kangasmattoa, kenties w8 valo ja sensellasta. Jotain kalvoakin luvassa takapäähän, täytyy varautua hellekeleihin koiruuden ja kanssamatkaajien takia kun ei oo ilmastointia tässä kopissa... Niin, ja puskurista sheivataan pesurit pois, kaaria makeloidaan ja X-visionitkin riisutaan pois. Pitäisköhän hommata merkitön maskikin? Hmm..

No esiinä, jatkakaa!

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 19.2.2014 21:35

Mulla olis motonetistä ostettu kangasmatto sarja jos kiinnostaa, matot muuten mustia, mutta punaset raidat kiertää matot. Kromikahvat saat autovarusteelta. Kromirinkulat kannattaa samalla tilata sieltä ja pistää mittaristoon.

Tervasprayta löytyy esim. motonetistä tai sit jos täällä koskissa pyörit niin muistaakseni masan autoltakin löytyy suoraan hyllystä.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 19.2.2014 21:49

Mittaristoon meinasin yks päivä jo heittää valkeat pohjat, mutta koska ne oli mallia tulostettu normipaperille joko liian isona tai senttiä liian pienenä, niin jäi niiden asennus sitten.
Kromirinkuloita mietin, ehkä ne täytyy siispä hommata kanssa.
Neulat/viisarit tekis mieli dipata oranssilla tai vihreällä, ja hommata samaan syssyyn jostain ne kunnolliset mittarinpohjat tuohon, tylsä toi blackonblack.

YV kulkee taas S4mmylle! :)
Ja tattista infosta, täytyy muistaa napata noita tervapurkkeja mukaan jommasta kummasta puljusta.

Ainiin, mitenkähän sais kaikki pikselit näkyviin noihin näyttöihin? Välillä hukkaa niitä ihan kunnolla ja välillä näkyy taas lähes kaikki. Ärsyttää. Mittaristo ollu muutamaan kertaan kädessä ja johdot laittanu varmasti kunnolla kiinni, mahtaako olla siellä mittariston sisällä itessään jotain hämminkiä vai onko näytöt vaan kertakaikkisesti paskana?

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

Vanteet on tullu kotiin!

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 25.2.2014 22:20

Tulipa huristeltua vähän reipas 800km tällä kipolla tän päivän aikana ilman pienintäkään ongelmaa, jes! Lisäksi tankillisella Tampereen laitamilta Suomineidon toiseen kylkeen ja takaisin, kelpaa. :D

Maistiaisia päivän ostostoksista etuvanteen muodossa, takana 1" leveempää samalla 195/45 kumeksella;

Kuva
Kuva

Yhdelle vanteelle tarttee hommata uus rengas ja sen jälkeen ei pitäis olla periaatteessa kellään mitään suurempaa sanottavaa muuten. Siis periaatteessa...
Vähän nuo sovittelemista vaatii - ja maalia, mutta saapi kolopallon ainakin fattalleen vaimitenseoli!

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.2.2014 22:29

Mitkäs noitten vanteiden statsit nyt sitten on?

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 25.2.2014 22:37

Et:stä ei oo vielä tietoo kun jaksanu alkaa laskeskeleen, mutta otanpa selvää ennen alle laittamista. 9x15 et 0 ja 10x15 et 12,5.
9" ja 10" nuo kuitenkin levyyksiltään on, ja aika hyvin on tarkoitus saaha sujahtamaan tuonne auton alle, sen verran paljon vakoiltu 10x14" sovittamista että ei se hirveen järkyttävä voi olla näilläkään. Tästä toki ihan tiukkaa faktaa huomenna iltasella tallilta kotiutumisen jälkeen... :D

EDIT: ET:t laskettu. Lisätään nyt vielä yhteiskuva pylpyröistä.

Kuva

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 28.2.2014 3:23

Joko me kohta nähään miltä ne näyttää alla? :) Noihan tulee jo reippaammammin ulos mitä mun vanteet, hyvä että on joku toinenki kahjopää mexipoke linjalla :) on muute hyvän väriset pellit!

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 28.2.2014 10:40

Kippeenä ollu ni ehtiny vielä tallille ahertamaan, mutta ehkä tänään sitten perjantain kunniaks!
Uloshan noi tulee willtheyfitin mukaan edessä 6,5cm ja takana 7,7cm enemmän kuin viimekesän vanteet, mutta eiköhän ne sinne jotenkin sovitella näillä venyillä ja noiden muovikaarien avustuksella.

Kuva vääristää aika paljon huulia, ovat semmoset punaset jonkinnäkösellä hileellä, eli tarttee vähän maalaroida kunhan vaan on aikaa ja varaa. Kuvien mukainen väri on yks kolmesta vaihtoehdosta kyllä, aika härski ja odottamaton. :D

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

Kesä tuli, levipellit alla!

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 2.3.2014 19:51

Vihdoin sai aikaseks mennä tallille hääräämään hetkeks. Tämmöstähän siellä sitten sai aikaseks. Niinja anteeks, jälleen hirmu likainen auto hyhyi.

Kuva
Kuva
Kuva


Täytyy käydä pesulla ja vahailla toi kikkare jonkinnäköseen loistoon alkuviikosta.
Sitten on vielä hiplailtava se toinen Joey modillinen valo nokalle (vähä jäänyt.. :D), askarreltava helmamuovit kiinni ja myös isompi lippa paikalleen. Konttiin uus maali. Uus putkistokin tarttis asennella. Takapyyhkijä pois.
Niin, ja onhan tuota madallettava eedestä vielä vähän reiska sentti ja takaa sitten enemmänkin.
Lisäks hommattava yks uus rengas ja käytävä vaihteeks säätämässä koko alusta + tarttee taikoo taakse vähä camberia, mutta ehkä sitä nyt ehtii tässä. Onpa ainakin puuhasteltavaa. :D
Viimeksi muokannut fagg0tprince, 3.3.2014 9:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.3.2014 6:11

Nuo takapyörät on kyllä jotain aivan järkyttävää. Eikä siis hyvällä tavalla... :D

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 3.3.2014 8:45

Kyllähän ne aika hyvin ulos tulee :D Mutta asiaan on tulossa muutos kunhan jaksaa alkaa taikomaan vähän camberia sinne niin, että kaari tulee about venyn puoleen väliin asti. Ja tietty kun perä laskee lisää niin saa sanoa että rengaskuvio on hyvin jo kaaren sisällä, nyt kun se jää about samalle kohtaa.
Ja kuvissa hämää tosi paljon toi peräpää, kun renkaan ja kaaren välissä on vielä n. 3cm tyhjää.

Muuten kyllä ite tykkään jollain pervolla tavalla, eipä ainakaan tuu toista samanlaista heti vastaan.

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 3.3.2014 11:38

Just niin, hyvä olla erilainen :) Lohduttaa nyt ittiä vähän ku jollaki tulee vielä ulommas mitä itellä.. :D Aika nättiä.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.3.2014 12:34

Hyvin sopii mun mielestä! En olis kyllä ikinä uskonu, että vakiokaariin menisi 10" vanteet kun koitin tuossa viime kesänä mittailla omia kaariani, tosin tuskin takapenkille voit ketään nyt ottaa? :D

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 3.3.2014 12:47

Kyllähän siinä tallilla ollessa vähän jännäkakkaolo oli, että istuuko ne sinne mitenkään. :D Sisään noita sais vaikka kuinka, mutten ainakaan heti oo siirtämässä keskiöö yhtään lähemmäs ulkomaailmaa. Mutta että kyllä sinne se 10" menee ja miksei reilumpikin uppois, jos et on vaan tarpeeks iso.

Tän hetkisissä säädöissä rapsuttaa toisen puolen kaarta hidastetöyssyissä ihan kakspäälläkin, että ei kyllä kauheesti kehtaa vielä ketään kyyditä takapenkillä. :D Toki kaasujalkakaan ei oo ihan vielä adaptoitunut uusiin korkeuksiin talven rallien jäljiltä..
Mutta mietiskelin että helpottaa hitusen sit kun kikkailee sitä camberia sinne ettei se heti raapase renkaan päälle vaan reunaan, ja etenkin kun saa hävitettyä ne kantit kaarista.
Sekä ne jäykemmät jouset, kun vaan keksis että mikä jäykkyys olis semmonen ees jokseenkin viisas.

Kiitosta! :)

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 4.3.2014 21:24

Otinpa tylsyyksissäni vähän lisää kuvia edelleen likaisesta autosta, näkee vähän tota etupään istuvuutta paremmin. Laskeskellu vähän niin edestä kehtaa laskee vielä n. 1,5cm jolloin pohjapanssarin alle jää muutama kriittinen sentti ja takaa voi hyvällä omatunnolla kierrellä ainakin sen 2cm jossei enempääkin. Vähän hämää toi takapyörä kun renkaassa ei ole enää kunnon pintaa :D Tällä hetkellä tän pikkusen etulipan alla on vielä pikkusen reippaan coltin verran ilmaa, isolla lipalla saa laittaa jo kylkiasentoon. Tummat sivuvilkut tarttis muuten hommata myöös..

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kuva

Tänään oli kaks kyytiläistä autossa ja kyllähän ne takakaaret rapsutteli ihan kiitettävän paljon jos/kun tiessä oli vähääkään epätasasuuksia. Eli huomenna tai torstaina nokka kohti tallia pesukinnas kainalossa ja kaarien kimppuun, samalla prikkatemppu käyttöön ja kuulostellaan sitten, että tartteeko keksiä vielä jotain suurempaa.

Pysyykö noi muovikaaret esim. ihan sikaliimalla kiinni, kokemuksia?

Edit: Kuvia lisätty/vaihdettu päivällä otettuihin....

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 5.3.2014 17:24

Toi etupää on just passeli! Takapää menee jo ehkä vähän omaa silmää liian ulos sittenkin, mutta mielipide siinä missä muutki :) Rohkeaa silti tollaset laittaa alle! Itellä on tässä työn alla nuo muovikaaret kiinnittämällä liimatiivistemassalla, kyllä ne varmaanki pysyis kiinni mutta yhen kaaren kävin läpi ja kun auto on käyttöautona niin ei vaan kerkeä kuivua tarpeeks. Eli se muovikaari tiukkeni sivuilta, mutta ylhäältä keskeltä vielä repsottaa. Lisäks muutkin kaaret repsottaa kaikki vielä kun en oo vielä niihin uppoutunut..

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 5.3.2014 17:35

Ok, täytynee katsoa ja miettiä jotain hyvää patenttia noille muovikaarille kun ei myöskään mitenkään hirveitä aikoja ehdi seisomaan kerrallaan tallissa. Tosin löytyy aika tehokas hallilämppäri ja korkeat itsepäisyys levelit taistelussa tän kotteron kanssa :D

Pallero toi perä on joo, edelleen tosiaan taivaissa ja kantit hengissä jnejnejne, mutta kyllä se siitä vielä parantuu. ;)
Vasemmalta puolelta tulee muuten hassusti vähän ulommas koko paketti takana kuin oikealla, mutta muistan lukeneeni että toi taka-akselin toispuoleisuus on jotenkin yleistä kolmosissa?

osoners
-
Viestit: 87
Liittynyt: 30.3.2011 13:58

ViestiKirjoittaja osoners » 5.3.2014 17:46

Pulttikaaret. ;)

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 5.3.2014 17:49

Heti kun joku kertoo mistä löydän sellaset opiskelijabudjettiin sopivat ja hyvännäköset, että pysyy orkkisten kaltainen linja kuitenkin eikä näytä supertökeröltä :D

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 8.3.2014 11:54

Turha päivitys, mutta puhtaasta autosta vähän kuvaa.

Kuva
Kuva

Mahdollisesti tänään tallille, sitten lisää juttua kun jotain parannuksia tapahtuu.

osoners
-
Viestit: 87
Liittynyt: 30.3.2011 13:58

ViestiKirjoittaja osoners » 8.3.2014 12:45

Noi takavanteet tulee kyllä ihan liikaa ulos. Vaikka kääntäis camppeerit taivaisiin niin ei näytä hyvältä. Leveemmät kaaret pelastais homman. Yritin sulle kovasti etsiä pulttikaaria tohon ebaystä, mut ei löytynyt muuta kuin yleismallisia. Niitten sovittaminen siististi on sitten eri juttu. Jotain niille pitäis kuitenkin tehdä.

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 8.3.2014 12:55

Jos sillä ajaa pystyy nii ei ne liian leveet oo :D

osoners
-
Viestit: 87
Liittynyt: 30.3.2011 13:58

ViestiKirjoittaja osoners » 8.3.2014 13:18

Joo ei ne liian leveet ole, mutta tulee liian ulos. Näyttää ihan perseeltä.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 8.3.2014 13:28

Joo no, täytyy myöntää että on tässä alkanu mietityttään noiden takasten keskiön siirto 10-20mm ulommas, jolloin et olis 22,5-32,5. Ei tarttis alkaa kikkaileen sen jälkeen enää just yhtään kun olis kuviot kaaren sisässä turvassa tossakin päässä.
Renkaat on todennäkösesti muuttumassa 50-profiilisiks ympäriinsä ihan budjettisyistä, ja että saa paremmin ton wheelcäpin kuriin. Nyt kun se tuntuu olevan ihan mission impossible näillä, jos tarttee hidasteitten tai routapomppujen yli päästä muutakin kuin ykspäällä :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.3.2014 14:02

Tai mitä jos:
a) ottaisit takasia vielä vähän lisää ulos, like this: http://www.srtforums.com/forums/attachm ... eouts2.jpg
b) korottaisit autoa pari senttiä

:D

Ei vaan, takapyöriä sen 15mm ainakin sisäänpäin, jos meinasit tuota vielä madaltaakin (tai siis KUN meinasit, tuohan on vielä korkea kuin kerrostalo ;). Johan noihin kiinnittää virkavaltakin tarpeetonta huomiota...

_paffa
-
Viestit: 135
Liittynyt: 14.6.2012 0:29

ViestiKirjoittaja _paffa » 8.3.2014 20:25

Camberia se huutaa eikä mitään kapeempia vanteita!

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 27.3.2014 20:27

On nyt vähä viivästyny taas kaiken laitto, kun äiteen Vectra sanoi itsensä tilapäisesti pois pelistä ja piti lainata Golperoa työajoon. Mikä tarkoittaa paljon ajoa helvetin huonokuntoisilla hiekkateillä, eli talvivanteet takas alle ja toivomaan parasta. :D

Tänään kävin kuitenkin pitkästä aikaa tallilla ja aloitin mm. tämmöstä projektia.
Kuva

Yllättävän helposti lähtee entiset maalit ja ihan mukavasti tuo näyttää kiiltävänkin, hmmm..
Takavanteet siis työn alla, täytyy katsoa kumpi löytyy ensin; mankeli vai keskiöiden siirtäjä. :D Ja sitten koko vannesatsin päälle joku uus väri.

Seuraavat pari viikkoa näyttää kuitenkin aika hyvältä auton suhteen, on tulossa 205/45 rengasta, Polo 6n2 rattia, kangasmattoja, kromikahvoja, kaukosäätöö keskuslukitukseen ynnä muuta semmosta mukavaisaa.

Lisäks toi takakontinluukun maalin lohkeilu on alkanu ottaan niin päähän, että puhaltelen sen puhtaaksi heti kun on vaan aikaa antaa pohjamaalin sit kuivaa samantien. Sen jälkeen tarttee kattoo että viittiikö noita ovia puhaltaa puhtaaks enää, vai hommaisko suoraa sähkölasein olevat suht ruosteettomat ovet, kun kuitenkin on maalaukseen menossa luukun kanssa.

Mitä maalia kannattais käyttää noitten sisäosien maalailuun, olis tarkotus saaha pilarit ja aurinkolipat mustaks?

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 27.3.2014 21:05

Motonetistä ostat Motipin Vinyl Spraytä. Itselläni kestänyt tuo maali Jetan osissa kohta 1,5 vuotta ongelmitta.

citycamo
-
Viestit: 87
Liittynyt: 30.7.2010 0:53

ViestiKirjoittaja citycamo » 27.3.2014 22:42

Hyvältä näyttää! Kokeile miltä näyttäs takarenkaat kamppeerilla...

Suunnitelmissa maalata toi toisenki umpion sisusta?

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 28.3.2014 8:49

Kiitos! Joo, camberia on tarkotus takapäähän laittaa jokatapauksessa, joten kokeilen kyllä ennen suurempia operaatioita ihan vaan sen kanssa noiden vanteiden istuvuutta. Lisäks tekis mieli saada vähän lisää muotoa noihin kaariin, mutta kattoo ny.

Toinen joey modillinen valo oottaa tallissa, on vaan päässy venymään sen vaihto :D Yks ruuvi oli sen verran jumissa, että en tossa pakkasen armoilla jaksanut sen kanssa enää tapella kun tuon toisen maalailin.. Mutta kohtapa ne lisävalotkin lähtee, viimeistään sitten vaihtuu.

Motonetin ostoslista senkus kasvaa, tulee jos jonkinnäköstä purnukkaa seuraavasti sieltä sitten mukana kun sinne joskus jaksaa matkailla.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 28.3.2014 10:21

Komjat vanteet, mun mielestä komee kun noin tykittää ulos :)

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 28.3.2014 10:33

Kiitos hei! :)

Tässä kun kuvia kattelin, niin mietin että vois kyllä olla että pelkällä camberilla ne istuis melkein "oikeesti" sinne madalluksen kanssa. Siis ainakin näillä 195/45 renkailla. Tää kuskin puoli on vielä se, jolla tulee pikkusen ulommas kuin toisella puolella. Täytyy koittaa tänään ehtiä kokeileen kuitenkin ihan piruuttaan. Vaikka siistimpihän se olis, jos se vanne olis ihan oikeesti siellä sisempänä kun tilaakin löytyy.

Kuva

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 28.3.2014 10:35

Pari senttiä alas ja camberilla yläreuna enemmän kaaren sisään niin on stance kohdallaan :)

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 28.3.2014 13:14

Jonka jälkeen ei enää ajeta yhtään kuoppasilla teillä :) Itellekin pitäisi sitä cambeeria saada taakse että vois sen kauhian wheelgapin eliminoida mutta työmatka on niin huonokuntosta tietä että nykyselläkin setupilla raapii takana renkaat kaariin möykyissä ikävästi. Oiski käyttis ja kesäauto eriksee :/

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 29.3.2014 17:17

Olis kyllä kätevää, jos olis käyttis ja harrasteauto erikseen, mutta eipä tuo vielä näin opiskelijan tuloilla oikein luonnistu. :D

Kun talli on ollu täynnä Opeleita, niin oon vanteita hinkkaillu ja niinhän siinä sitten kävi etten jaksanu keskittyä niiden kiillotteluun sitten loppupeleissä vaikka niin puolitosissani mietinkin, eli taitaa olla sitten ens talven homma jos nämä vielä silloin multa löytyy. Tarkotus pysyä jossain harmaan sävyssä, tumma vasaralakka on todennäköisesti maali johon päädyn, jollei jotain muuta mukavaisaa tuu vastaan.

Kuva

Tuossa parin päivän ajan miettinyt että viittiskö sitä lähteä tämmöseen operaatioon sitten... Kannattaako? Onko mitään järkeä? Heivaisin tietenkin muovikaaret mäkeen tän jälkeen.
Elikkä antais kaarille vähän mankelia + kääntäis ton kanttiosan vielä kaaren jatkoks. Vai olisko viisaampaa vaan hitsata väliin lisää tavaraa? Tai jättää itse kaarien modailu ja metsästää ne pulttikaaret?

Kuva

Kaikkee sitä tulee suunniteltua tylsyyksissään, kyllä pitää töihin päästä että säästyy näiltä huikeilta visioilta. :D
Huomenna tai viimeistään maanantaina toivottavasti pääsee kolopallerolla talliin ja saa testailtua niitä camberkikkoja.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 29.3.2014 17:21

Älä tee sirppikaaria näyttää nii tyhmältä. Leikkaat kaaren siivuiksi ja siitä sitten leikkaa liimaa menetelmällä leveemmäks.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.3.2014 18:06

Muovikaaret ehdottomasti säilyttää, kolmonen hölmön näköinen ilman niitä.
Keskiötä siirtää vaikka hieman.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 1.4.2014 12:27

Nyt olis vanteet maalissa yhtä lukuunottamatta, en tosin vielä tiedä jääkö nuo etuset vaaleiks vai suihkinko ne myös tummaks. Täytyy sumplia tarkemmin kunhan pääsee näkemään miltä näyttää auton alla. Renkaat ja venttiilit tarttee kanssa vaihtaa sen jälkeen, pitää nyt vaan katsoa mikä noiden takavanteiden kohtalo on, tai näiden vanteiden ylipäänsä. Edelleenkään oo ehtiny prikkakikkoja tekemään, mutta josko sitä nyt vihdoin tän viikon aikana sais tallista sen verran Opeleita pois, että yksi kolopallero mahtuis sisään hetkoseks.

Kuva taattua iPuhelin laatua:

Kuva

Pssst, joku vois lainata mulle muutoskatsastuksen ajaksi 15-17" vanteita laillisilla renkailla. :D

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 1.4.2014 12:40

Itse tykkään enemmän noista hopeista, tosin tuskin näyttää pöllöltä tummanakaan. Hopiat ja onko noi mistä pelleistä tehdyt, et saisko niihin jotain näitä mustia transporterin yms "keskilätkiä"? Jokatapauksessa paremmat kuin alkuperäiseltä väritykseltään! ps. ehdoton ei sekaväritykselle. :D

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 1.4.2014 13:00

Kuvassa näyttää kyllä yllättävän hyviltä noi hopeet, mutta luonnossa taas tummat vie voiton ihan täysin. Täytyy koittaa räpsiä jotain parempaa fotoa kun sovittelee alle. Muutenkin taidan mennä ihan tumman luukin kanssa tän kauden. Eli ongelma ratkesi yllättävän helposti :D

Tää tumma väri on kuitenkin enemmän omaa silmää miellyttävä, vaikkei toi hopiakaan mikään hirveä oo, näyttää just hyvältä oikeessa valossa. :D

Kuva

VW:n omista 15" et 38(?) pelleistä tehty. Keskikupit olis toisaalta ihan jees, mutten mä semmosia jaksa ruveta metsästeleen enää... Laiskuus on hyvä lahja kun sen osaa oikein käyttää!

:Veltsu:
-
Viestit: 22
Liittynyt: 12.5.2008 7:55

ViestiKirjoittaja :Veltsu: » 1.4.2014 14:42

Hyvän näköiset ja väriset (tummat) vanteet tulossa!

Katselin tuossa noita vanteiden et lukemia kun omaankin golfiin katselussa levitetyt pellit. Sulla on siis etuvanteet 15x9 ET0 mutta onko takavanteet 15x10 ET12.5? Jos laskee tuolla laskurilla pitäis noilla lukemilla olla molemmissa vanteissa yhtä leveä huuli. http://www.1010tires.com/Tools/Wheel-Of ... or#Results
Minusta näyttää että takavanteissa voisi olla ET-12.5 kun tulevat noin ulos.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 1.4.2014 15:03

Kiitooos, itsekin tykkäilen!

Eka kerta kun noita ET:itä koitin laskeskella hämyisten ohjeiden mukaan, joten takuita en luvuista anna. Sen verran osaan kuitenkin sanoa, että noi on vaan orkkiksista ulospäin levitetyt ja alunperin tarkoitettu neloskoppaseen, josta johtuu tää lievä sovitusongelma kolmoseen. :D

Sillon kun tuota offsetiä koitin takavanteille selvittää, niin tämmösiä lukuja sain:
Kokonaisleveys (renkaan kiinnityspinnasta toiseen) = 275mm
Backspace = 125mm
Ja kokonaisleveys jaettiin kahdella = 137,5 josta backspace (125) poistettiin = 12,5.
En sitten tiedä oliko tuo mitenkään päin oikea kaava laskeskella sitä ET:tä, tietäväisemmät saa korjata, mutta näin mua neuvottiin.

Ja nyt vasta tajusin että nuohan on melkein 11" leviät... Etuvanteiden kiinnityspinta 250mm eli 9,9"....mitä.

:Veltsu:
-
Viestit: 22
Liittynyt: 12.5.2008 7:55

ViestiKirjoittaja :Veltsu: » 1.4.2014 16:57

Jep takana silloin 10.8x15 ja edessä 9.8x15. Tuossa kuva missä näkyy miten ET määräytyy eli sulla on takana 125-137, 5 =-12,5. Ei ihme että ei tahdo mahtua kaarien sisään.

Kuva

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.4.2014 17:06

Muutoskatsastuksessa saa olla sileätkin renkaat.
Ainakin kun itse aikoinaan katsastin ja sanoin inssille että pintaa vois olla enemmän niin tuumasi vain että kuutoskatsastuksessa käy vaikka sileätkin renkaat. Kannattaa toki varmistaa.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 1.4.2014 17:12

Kiitti tästä. Jeesus, kyllä sitä sit varmaan tarttee alkaa miettiin jotain näille ihan tosissaan, vaikka camberia käänteliskin ja mankelois. :D

Keskiön siirto vai siivu, eli n. 15mm pois vanteesta? Olishan se tietty aika kähee toi melki 11" Golfissa, mut melkeen nopeempi ja helpompi vaan leikellä paloiks ja hitsuttaa takas kiinni omassa tallissa.

Mitä renkaisiin tulee, niin ei ehdi tulla uudet 15" renkaat ennen katsasteluita ja noiden talvitassujen kanssa saa alustaa ruuvata niin paljon ylemmäs että sais olla aina säätelemässä joko korkeutta tai kulmia. :D Mutta katsotaan miten tässä ehtii muuttujia tulla tän kuun aikana.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 10.4.2014 22:36

Tänään on ehtiny olla melko tapahtumarikas päivä Golfin suhteen. Tallilla tuli häärättyä oikein olantakaa:

Takajarrut vaihdettiin laakereineen, levyineen ja paloineen, eihän ne ehtiny odotella kuin elo/syyskuusta lähtien. Prikkakikkoja ei jaksanut vääntää tänään, mutta hoituu samalla kun oikeet vanteet löytää tiensä taakse. Myös toinen tumma etuvalo löysi paikkansa ja korkeudensäätömoottorit toimii molemmin puolin, kun toinen oli välillä pimeä. + X-visionit lähti kesäteloille.

Kuva

Sitten saatiin takalasinnaarmuttaja irti ja reikä tulpattua, sekä pyöräytettyä etuvanteet taakse kun kesärenkaat piti saada alle ja takavanteiden kohtalo yhä vähän auki. Myös helmamuovit tuli ruuvattua kiinni, nyt ne on ja myös pysyy. :D Päätymuovit tarttis löytää ympäriinsä..

Kuva

Kuva

Kuva

Kromiset ovenkahvat osattiin myös vaihtaa kabiinin puolelle tuomaan vähän piristystä tylsään sisustaan. Vielä rattia odotellessa, lisäksi täytyy väsätä uus ja siistimpi pussi vaihdekepille ja käkkärille. Mustaa maalia myös erinäisille sisustan osille ja vanhojen liimatahrojen poisto muoveista, niin alkaa kelpaamaan itselle.

Kuva

Mutta sitten... Piti vaan äkkiä käydä kauppareissulla ja kuinkas ollakaan; uus laakeri paskaksi. Tai voi olla että jarrukengän sylinterikin on jökissä, mutta monien tutkailukertojen jälkeen laakeri näyttää todennäköisemmältä kun laahaa kiinni ja koko jarrulevy käy niin kuumana, että just suuren työn tehtyäni näiden vanteiden kanssa niistä TIETENKIN kiehuu maali. Sviddu!

Kuva

Eli ensin laakeri oli löysällä -> kiristettiin -> koko levy jäi laahaamaan kiinni. Eikä siitä parantunu yhtään löysäämisen myötä. Pakko oli kuitenkin parempaan paikkaan tuolta Ysitien varrelta kurvailla, että on vielä auto vanteineen huomenna tallella. :D

No, ei muuta kuin aamulla takaisin tallille tutkailemaan että mikäs nyt riivaa. Vanteelle uudet maalit niskaan ja katsotaan sitten uudelleen, jos työn tulos kestäis vähän kauemmin...

Sen jälkeen to do -listalla olis toi kontinluukun maalailu, takapöntön laitto ja luonnollisesti myös madallus viimeistään kun saa noi levipellit alle ympäriinsä. Viimestään kuun vaihteessa sitten, kun pääsee uuden duunipaikan kautta ostelemaan tuoreet nakit noille. Pesurit tekis mieli sheivata pois puskurista, mutta tiedä sitten jaksaako alkaa semmosia tuusaileen missään vaiheessa..

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 11.4.2014 9:39

Oliko takasatulat uudet vai vanhat? Pyörititkö männän säädön varmasti pohjaan asti? Mulla oli aikanaan ihka uudet tarvikesatulat ja känkkä jumitti päälle. Edelleenkin purkamatta ja kasaamatta ne uudelleen, mutta jotain siellä on känkkälinkussa pielessä.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 11.4.2014 10:03

Vanhat satulat oli, ja siitä hassua että ennen tuota laakerin löystymistä ei ollut mitään vikaa kun tuli n. 30km ajettua ennen sitä ja nautittua todella hiljaisesta ja kevyestä matkasta. Mäntä pyöriteltiin loppuun asti ja kaikki asennettiin niin kuin kuuluu ja vaseliinit lätkittiin mukaan yms, sitten laakerin löystymisen jälkeen tää laahaaminen alkoi.. Eli vahvasti epäilen sitä laakeria, mutta se selviää nyt kun jaksaa käydä purkamassa ton puolen uudestaan. Tuntuu vaan jokseenkin niiiiin turhalta kyllä...

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 14.4.2014 11:21

Perjantaina tuli purettua toi repsikan takakulma, kyllä otti päähän. Tässä nyt odotellessani osien saapumista aattelin päivittää pikaisesti ennen kuin pääsee taas kasaamaan paskan.

Eli vikahan oli siinä uudessa laakerissa. Taaempi laakeri jumitti kiinni ja ulompi koitti työntää itteensä jatkuvasti ulos. Koska oli pakko ajaa auto n. 13km matka tallille asti, niin voittehan sitten arvata miten siinä kävi. Tän näköistä jälkeä:

Kuva

Kuva

Kuva

Eli taaimmaisen laakerin sisin rengas hitsas ittensä pyörännapaan kiinni, ja jarrulevyynkin onnistui tollasen ylimääräisen pykälän sorvaamaan. Lisäks pari pulttia oli ottanut osumaa ja katkennut kun pyörä pääsi kenolleen väärään suuntaan.
No, ei muuta kuin uudet osat tilaukseen ja nyt pitäis tänään sitten asennella uus pyörännapa, jarrulevy ja vahvistettu laakeri, jos kestäis.

Tulipa perjantaina vähän hinkkailtua konttiakin, jää nyt tuohon väriin siksi aikaa kunnes saa lyötyä lukkoon päivä koska suditaan oikea väri päälle. Positiivinen yllätys oli se, että nuo kaikki oli vaan pintakukkaa ja koko kontti kiilsi puhtaana, jes! Ovissa taitaa olla vähän pidemmälle edenneet ruskeet yllärit...

Kuva

Kuva

Unohtu ottaa välivaiheesta ja lopputuloksesta kuvat, mutta kai se nyt anteeksi annetaan?

Osat tuli -> tallille!

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 14.4.2014 19:33

Ja jatketaan. Tällä hetkellä aika tyytyväisen fiilikset, auto taas kunnossa ja toivottavasti pysyykin kasassa, että voi keskittyä pienten pisteosien osteluun näiden isompien sijasta. Seuraavaks olis pakoputkiston ja raidetangonpäiden vaihdon vuoro sekä kulmien säätö siinä samassa, kun ens viikolla on alustan muutoskatsastus.

Pyörännapa Ruvillea, laakeri SNR ja levy Fremaxin carbon+.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Jos joltain löytyy 9x15" levitettyä peltivannetta kaksin kappalein niin voisin ostaa pois/vaihtaa noihin levveempiin, kun ei taas tunnu hommat luistavan niiden osalta mihkään suuntaan. Lisäks alkanu semisti miellyttään sit kuitenkin toi vaalee väri vanteissa, voi olla että tuleekin suihkittua toi toinenkin vaaleeks kun en oo vielä jaksanut sitä kunnostella. Tai sitten vaan pitäydyn tuossa tummassa kunhan sais ne kaks muutakin alle, nyt aika hämärä sekotus näillä etuvanteilla :D

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 18.4.2014 17:38

Ja taas jatkuu. Siinähän kävi nyt niin, että tallille ilmesty toinen sarja levitettyjä peltejä elikkäs nämä - KLIKS. Kuvassa vasemmalla tietty noi jo entuudestaan tutut takaset. Mut sil viissiin.

Kuva

Näistä olis nyt tarkoitus tuon sarjan takavanteet lykätä ainakin kevään ajaksi eteen, kun ovatkin kaposemmat mitä nuo jo alla pyörivät. Spekseinä uudella satsilla on n. 8,5" ja 9" mitä ehdin ja muistin mittailla renkastöiden ohella. Leveyttähän näissä on vähemmän kuin alunperin tai sitten on vaan mittailtu väärin ;) Vähän niissä on kuuraamista ja maalailua, mutta ihan hyvän kokoonpanon saa nyt enshätää alle, kattoo sitten mitä tulevaisuudessa niiden kanssa tapahtuu.

Eilen tuli myös kurvailtua hakemaan toiselle takarenkaalle uus pari ja tänään äherrettiin se päälle, on muuten aivan kirotun jäykkä runko noissa Sailunin Atrezzoissa. Ihan ei pelkällä kompuralla noussut reippaalle ysille. :D

Mut tältä se pylly nyt näyttää liian korkeana ja jälleen likaisena:

Kuva

Kuva

Kuva

Istuvat todella hyvin alle, vielä kun saa kantit pois tieltä kaarista niin sopivat todella passelisti olemaan muutaman sentin lisämadalluksen kera. Takapönttö tarttis vielä jaksaa vaihtaa, se kun pyörii jo takakontissa odottelemassa että saa kaasupullon takas tallille.

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 18.4.2014 18:54

Nyt o sopiva! Onko camberia jo sääjetty vai onko tuo iha vakio vielä?

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 20.4.2014 21:41

Thäääänks! Vielä ei oo prikoilla leikitty, enkä tiedä jaksankokaan alkaa enää tän setupin aikana kun mahtuvat olemaan kanttien eliminoinnilla ja vielä kun auto on taas onnekkaasti about yhdessä kasassa :D Tästä vähän "parempaa" kuvaa tuosta pjullusta:

Kuva

Ens viikon aikaan tarttee pyörähtää konttorilla kattomassa josko leimamies antais hyväksyntänsä alustalle ja merkkais otteeseen, jonka jälkeen sitten ruuvaillaan se peräkin alas siinä toivossa että renkaat on saapunu siihen mennessä noille etuvanteillekin. Joihin kävin muuten eilen suihkimassa uudet pinnat. Luonnollisesti märät kuvissa jnejne.

Kuva

Konttoripäivänä koitan ehtiä myös suihkiin noi takaset taas kunnon väriin. Mutta mitähän sitä sitten keksis? Alkaa listalta loppuun tekeminen, varsinkin kaikki semmonen mitä tähän enää viittii tehä. :D Kummasti kutkuttelis konsernin ja naapuri tehtaan uudemmat/voimakkaammat laitteet kun aurinko hellii ja moottoritie on kuuma... Tietty tähänkin sais remmiahtimen aika kivuttomasti.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

Long time no see...

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 13.7.2014 10:32

No mutta, tässähän on pyörähtäny ihan huimasti jo aikaa kun oon viimeksi jotain kirjotellut. Ei oo tosin mitään tapahtunutkaan, ku auto on vaan seissy pihassa. Ei tullu leimaa ja nyt odotellaan öljylämpöanturia sekä hitsipulloa putken korjailuun. Raidetangonpäätkin pitäis käydä vaihtamassa oikeesti ja ja ja....

Ohimenneistä autokaupoista v*ttuuntuneena avasin sitten netin ja tulevat viikot (toivottavasti tulevat nopeasti :D) onkin sitten pelkkää pakettien saapumista ja availua. Saa Golpero vähän tavaraa uusien vanteiden, renkaiden, valojen, sumareiden, kajareiden ja pikkunippeleiden muodossa. Eihän siihen kuin pari tonnia uponnut vasta.
Vannekoko kasvaa 9x16" et20, josta joku fiksu voi jo arvata itse vanteen mallin, ja kaikki nuo nykyiset peltivanteet on kaupan. Toinen setti tosin voi jäähä itelle vaikka välikelinvanteiksi jollei molemmat mene. Tulevat renkaat on 195/45 Kumhot. Täytyy kattoo tyrkätäänkö taakse 5-10mm lätty vielä.

Tylsistyneenä on tullu vähän hiposteltua sitä mitä on pystyny. Mittaristoo lykkäsin eka hiilariteippiä, mutta kun ei ollu kromirenkaita laittaa niin näytti ihan tylsältä ja muualle kuulumattomalta ku kabiini muuten teipitön. Sitten laitoin sinne vähän kuvia ja muotoa + maalasin viisarit, nyt kelpaa omaan silmään aivan hyvin. Aika askartelu oli ja osu vielä semitylsä pala tuota tarraa ni sai vähän suunnitellakin ensin. Saa nähä miten heijastuu valot pimeällä, tällä hetkellä ei oo vielä mitään tietoa kun akkukin ihan finaalissa autosta. :D

Valkoiset pohjat oli ensin tarkoituksena laittaa vaan ja pitäytyä muuten orkkiksessa tuon pohjan kanssa, mutta kun ei mistään löytynyt eds semihelposti tulostettavissa olevina (eli oikean kokoisina) niin kävi sitten näin. Kuitenkin aina pitäny tota tosi tylsänä kokonaisuutena kokomustana..

Kuva

Lisäksi tuli napattua mk4 nuppi ja pussi sovitettuna kolmoseen. Kunhan tallille tällä pääsee niin keppi lyhenee vielä, jotta tulee mukavempi kepitellä. Nytkin tosin matalempi kuin mulle tullessaan oli. Enää kaipaa kiiltävää poljinpintaa ja lepuutustukea ja EHKÄ niitä kromirenkaita mittaristoon. Sit rupeis olemaan aika balanssissa omaan silmään. Kangasmatotkin oottelee vaihtoaan.

Kuva

Vähän tarrojakin on löytynyt, kun en jaksanut alkaa odotteleen maaleja noita aurinkolippoja varten niin päädyin sitten käyttämään hyväksi tuon vaalean pinnan. Ajanmukaan täydennetään toki oman mielen mukaan. Nyt tosin vain kuskin lipassa, repsikka tyhjä. Nahkapenkit haussa eteen, huomaa nätisti rikki oleva kuskinpenkki...

Kuva

Lisäksi oon niin kyllästynyt noihin edellisen omistajan asentamiin katkaisijoihin (2kpl tyhjinä, 1kpl oli lisäpitkille) ja metsästyksessä onkin Polo 6n2 mukiteline jotta sen vois asennella tuohon mukavasti kuskinpuolelle. Tai sitten etsin vain nuo orkkis nappulat ja isken kiinni. Repsikan puolella oleva katkaisija jää ollessaan paremmin paikalleen istuva ja saa taakseen jenkkiparkit todennäköisesti, mikäli uusissa hankinnoissa on niille oivat paikat.

Valot on toivottavasti sellaiset, että saan mahdutettua jo löytyvät xenonit niihin nätisti ja valokuvio pysyy hyvänä. Jos ei, niin kiertoon. :D

Kunhan vanteet ja renkaat saapuu ni pääsen miettimään maalaroinnin kohtaloa, ovet täytyy joka tapauksessa nyt oikeasti hinkata puhtaaksi ennen talvea ja suolapaskaa. Eiks se olis ihan trendikästä jos vedän molemmat ovetkin harmaaseen pohjamaaliin ja ajelen niin? No ei se mitään, alkaa työt maalaamossa tossa syssyllä niin viimeistään sitten oikeaan väriin. :P

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 16.7.2014 12:55

Eka paketti saapui tänään, seuraava viimeistään perjantaiksi ja vanteet tulee ens viikolla. Renkaat on viimeksi eilen seikkaillu DPD:n kyydissä Alankomaissa, joten toivottavasti selviävät myös alkuviikoksi tänne saakka.

Tän päivän paketti sisälsi perusjuttuja; ledit kattovaloon, vilkut + sumarit, annelinsilmät ja minkäs muunkaan kuin bran.

Kuva

En oo koskaan oikein lämmennyt näille umpiolle kuin vasta nyt lähiaikoina oivallettuani kaikki modausmahdollisuudet. :D
Rinkuloista ei tule kuin toinen (ulommainen) palamaan ja vilkkuun pistetään jenkkiparkki sen kaveriksi. Katkaisijan kautta toki, noissahan on tossa ylhäällä keskellä parkit niin ei tarvi virkavallan kanssa tapella asiasta. Siitä hassut muuten, että noi rinkulatkin on ledeillä.
Noiden mukana tuli myös ylläriylläri ledit vilkkuihin, toivottavasti on oranssit väriltään. Lyhyihin uppos nyt +90 Night Breakerit ja pitkiin jotkut toiset Osramit sinisellä kuvulla. Katsastuksen jälkeen ehkä paikalleen 4x 35w xenonit, kun sattu jäämään ylimääräiseks just sopivasti Uuppelista semmoinen paketti yksillä ballisteilla.

Kunhan tänään saa akun elvytettyä ni pääsen asentelemaan ja tutkailemaan että miltä ne nyt vaikuttaa. Ainakin tällein irrallaan hiplaten tuntuvat ihan mukavilta. Jotain vähän tummentavaa kalvoa täytyy kyllä saada jossain välissä kiedottua päälle. Näihin kuviin ja tunnelmiin, jatkoa odotellessa!

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 16.7.2014 15:53

Näyttääpä hyvältä! Laita sitten vielä tummaa kalvoa noille ;) Odotan että näkee paikallaan valot/parkit päällä!

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 16.7.2014 16:00

Joo, tykästyin sun valoissa kalvoihin niin pitäähän sitä nyt omiinkin saada. ;) Ei puske niin silmille nuo vaaleet kohdatkaan, joka on plussaa. Paikoilleen ne kävin ruuvailemassa jo mut ei vielä näkyny veljen akkukuljetusta. :D

Täytyy viel käydä kipaseen vähän piuhoja ja releitä että saa noi sumarit ja ne parkkitsydeemit kytkettyä fiksusti, ja samallahan sitä releyttää ne valotkin vihdoista viimein. Jos nyt ens viikon sisään sais auton kuntoon ja baanalle taas!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.7.2014 16:55

oivallettuani kaikki modausmahdollisuudet. :D

Ulkonäön vuoksihan nuita ei varmasti kukaan laitakaan, on sen verran karsean näköiset.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 16.7.2014 17:00

Nimenomaan. Luotto on kova siihen, että noista saadaan silmiin pistämättömät ja riittävät valonlähteet kuitenkin, se kun on pääasia.

Muuten, eikös tuon kuvassa olevan letkun pitäisi olla yhtä puuta tuosta keskeltä? Pisti silmään vaan ku oli murtunut. Olisko kellään osanumeroo tai linkkiä itse tuotteeseen?

Kuva

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 16.7.2014 17:31

Osanumero tuolle osalle olisi tässä 037103493AB sikäli mikäli sulla 2E kone on tuossa getarissa.

Ja sen saisi vaikka täältä http://tinyurl.com/qz9eadg

Sekun on yhtä puuta tuon toisen letkun kanssa. Ite samaisen osan vaihtanneena tiedän.
Viimeksi muokannut Demon, 16.7.2014 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 16.7.2014 17:31

Kerros ny uteliaisuuden nälkään mitä vannetta tulosa? :))

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 16.7.2014 17:36

Jep, 2.0 8v ADY mulla tässä ja letku näytti oikealta. Mihinkäs tuo vaikuttaa, jollei ole ehjä/yhtä puuta? Ei ainakaan aiemmin kyllä mitenkään oireillut, jollei oo nyt sit tän seisonnan aikana päättänyt revetä itestään.

Vanteista kun sanon että concavee tulee, niin jo vain ihmiset arvaa. ;)

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 16.7.2014 19:14

Tuo on koneen huohotusjärjestelmän letkuja. Korkeintaan sylkee ainakin öljyä ulos :)
Ite uusin tosiaan tuon ja ne putket mikkä menee mm. Lohkon kylkeen. Suomesta ei tuntunnu löytyvän ja pikku ebay-surffailu löysi kivasti osia saksasta :) marmorilta ennees käynny kysymässä :D nekin osat mitä itelle tuli oli kuitenkin Topranin valmistamia joten periaatteessa pitäis tarvikkeena löytyä.

Vag-cat on loistava apuväline jos ei etkaa ole hankkinut :)

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 16.7.2014 19:30

3sdm? :D HEEEEtkonen. ei oo nää kysees? https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 16.7.2014 19:51

Alrighty, kiitti infosta! Pitääkin pistää vag-catti muistiin. :)

3sdm kyllä, mut ei oo nuo koska 5-pulttinen jako mulla. :D Ihan uutukaisina tuloo.

Veli tuli akkuineen ja pääsin vähä kokeilee noita valoja. Vasemman puolen parkki ei silti pala...täytyy viel huomenna katsoa et on varmasti ehkä sulake. Muuten näyttää yllättävän hyvältä omaan silmään ja livenä varsinkin aivan siedettävät, pikkumodeja ja kalvoja odotellessa. Näyttää kuvissa kirkkaammilta nuo vaaleet osat, muutenkin huono iPuhelin laatu jaajaajaa...

...

Perjantaina päiväks tallille tän kanssa, puskurit ja muovit kunnolla kiinni jne! Ja tietty noi muut roinat mitä nurkista löytyy.

Ps. Ne ledit oli valkoiset. :(
Viimeksi muokannut fagg0tprince, 29.5.2015 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 18.7.2014 8:51

Viime yönä salilta tullessa oli sopivan pimeää jo, niin pysty ottaan vähän esimakua että millaset ne valot nyt sitten on oikeesti. Ja hyviltähän nuo vaikuttivat, mitä nyt säädellä pitää vähän vielä ainakin oikeanpuolemmaista. Ei harmita ostos ainakaan enää yhtään, eipä tarvi kärsiä surkeasta valotehosta orkkisumpioilla. :D Pitkätkin tuntuivat yllättävän hyviltä, polttimoiden vaihdolla tietenkin vielä paranee ja saa aavistuksen laajennettua valokeilojen leveyttä.

Kuva Kuva

Tänään pitäis nyt tulla vaimennusmatot ja erkkasarjat eteen, toivottavasti myös tulevat hyvissä ajoin että pääsee hakemaan ennen kuin MH sulkee ovensa koooko pitkäksi viikonlopuksi.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 22.7.2014 7:46

Nostelen taas tylsyyksissäni. Renkaat sain eilen, muita paketteja ei oo vielä(kään) näkynyt. Saisi kyllä nyt alkaa tulemaan niin pääsis kruisaileen ja asenteleen poppeja, hantin puolen ovi ollut paljaana viikon. Kohta koko kesä mennyt ilman ajeluita ja ärsyttää semisti.

...

Lykkäsin vilkut ja sumarit kiinni, täytyy kalvottaa nekin samalla kertaa kun valot. Ja umpiot täytyis ottaa vielä irti ja lykätä korkeudensäätömoottorit kiini kanssa, toivottavasti ei oo ihan yhtä v-mäinen homma kuin orkkisumpioissa...On kyllä todennäköisesti vielä ärsyttävämpi, kun ei tuonne umpion sisään pääse samalla tavalla näissä.

...

Maalit konttia ja ovia varten pistän tilaukseen vielä tällä viikolla, niin saa senkin pois alta. Tänään tai huomena pesuilemaan pitkästä aikaa. Tallille ei tullu tällä päädyttyä viikonlopun aikaan, mutta ei kai sen niin väliä oo ku ehtii vielä viikollakin. Jos sitä sit perjantaina pääsis näyttään konttuurille ja sais leimaa lappuun vihdoinkin ni olis buenoisaa.

EDIT: jatketaan nyt samaan syssyyn. Kävin sit kuitenkin Matkahuollolla kyselemässä paketin perään, ja sieltähän löyty hifijuttuja, olivat jättäneet ilmoittamatta paketin saapumisen vain. Vaimennusmattoo oletin olevan paljon vähemmän määrällisesti, mutta tuolla paketilla saa hyvin nuo kolmosen ovet vuorattua!

...

Vielä kun saa haettua asennusjuomat kaupasta niin pääsee tuonne +30 helteeseen hääräämään!
Viimeksi muokannut fagg0tprince, 29.5.2015 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Blind
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.1.2009 19:56

ViestiKirjoittaja Blind » 22.7.2014 12:09

Noihin vanteisiin ainakin käy T4 Transportterin keskikupit jos on Boran vanteista tehty levipellit. Jako on väärä mutta sen verran tiukkaan ne siihen menee juuri ed.mainitusta syystä.

Tuossa kuva exästä vuosien takaa

http://i18.photobucket.com/albums/b147/ ... jpgftd.jpg

Itseasiassa noi keskilätkät olisi joutilaana jos kiinnostaa lunastaa pois, laittele yv jos kiinnostaa.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

0.05's

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 22.7.2014 12:22

Tiedossa oli jo noiden keskilätkien sopivuus ja muuten voisinkin ostaa semmoset, mut just kävin tuossa pihalta kipasemassa uudet vanteet. Lisäksi ainakin toinen levipeltisetti vaihtaa omistajaa lähipäivinä.

Mut yllätti se, että mukana tuli jopa uudet pultit (tosin m14 on). En tiedä osasinko kantaa just oikean paketin sisälle, mutta tarrojakin oli tarttunut matkaan enemmän kuin tarpeeksi. Vähän harmittaa ettei taakse saa noita lätkiä kiinni ilman customisti veisteltyjä kuppeja.

Kuva

Jos sitä vaikka hinkkais vahat noiden niskaan heti ensimmäiseks, ja katsois jos illalla ehtisi pakata Uuppelin täyteen renkaita ja vanteita ja kävis laittamassa kumit päälle. Taitaa huomisen hommia olla sitten niiden raidetangonpäiden laitto et pääsis sinne leimalle. Pieni motivaatiopiikki iski nääs :D

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 22.7.2014 12:49

Takapuolet kannattaa vahata vasta sitten kun on kumit ja tasapainotettu :)

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 22.7.2014 17:47

Hyvältä näyttää :) Oisit vaan ne 195/40 kumekset tilannu ;)

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 22.7.2014 20:50

Joo, eipä tullu ku naamapuolet hinkkailtua lävitte tänään. :) Yllättävän hyvännäköisen jäljen jätti toi Glymi, Bouncer'sin Looking sweetit kyllä ostoslistalla pikapuoliin.

Kuva

Ihan tarkotuksella tuli tolla 45-profiililla renkaat, kun tahdoin vähä kasvattaa ympärysmittaa noista peltivanteista. :D Lisäks tulee nyt loppukesän ajan rullailtua aika pitkälti routamonttu-hiekkateitä ahkeraan, ni suojaa vähä paremmin kaikelta kurjuudelta. Eikä se pienempi wheelcäppikään haittaa. ;)

Huomena kumit vanteille ja tasapainoituksen kautta polttelemaan tallin nurkkaan. Tänään laittelin kuskin oven popit kuntoon ja ai että, just hyvä. Vielä kun saan mun mörkösubin ja -vahvarin takaisin konttiin ni kelpaa kuunnella merisäät ja uutiset.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 24.7.2014 23:49

Tänään sain korkeudensäätömoottorin toimintaan, onneksi huomasin vasta vartin turhautumisen jälkeen vaihtaa orkkismoottoriin noiden valojen mukana tulleen "ruuvin" ja johan alkoi rokkaamaan. Nyt on oikeesti hyvät valot tässä kolmosessa ekaa kertaa koskaan ikinä milloinkaan! Valokuviokin on just eikä melkein.

Kuva

Ledit vaihdoin normipolttimoihin ja parani huomattavasti taas. Josko ensiviikolla tulis kalvot niin pääsis hifistelemään nää loppuun..

...

Nelosen peilejä tekis mieli tähän, tiiä sitten tuleeko harrastettua semmosia ollenkaan. Merkitön maski koko mustana nyt ainakin seuraavaks, nykyisessä on vaan kaks kiinnikettä ehjänä.

...

Huomenna olis sit se leimapäivä, tosiaan toivon että ajoaikaa pamahtais. Aamulla vielä vähän tallille touhuamaan.

Ps. Bran vaan heitin paikalleen että vähä näkee miten silmä siihen reagoi.
Viimeksi muokannut fagg0tprince, 29.5.2015 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa