Vw Bora 1.8T "Highline"
Valvoja: ffp jäsenet
Vw Bora 1.8T "Highline"
On tullut foorumia jonkun aikaa jo selailtua niin laitetaanpas nyt omastakin värkistä pientä infoa ja kuvia! Eli auton tarina alkaa marraskuusta 2012 kun se haettiin saksasta, heti suomeen päästyään auto puunattiin ja pestiin lattiasta kattoon ja laitettiin peiton alla lämpimään talliin odottamaan kevättä. Maalis-huhtikuussa kun lumet sulivat, otettiin Bora käyttöön, jolloin se näytti tältä
Boraa kaupattiin Highline varustelulla, vaikka netin mukaan Borasta ei ole highline versiota, tiedä sitten.. Varusteina kuitenkin löytyy kattoluukku, automaattil-ilmastointi, sadetutka, himmenevä taustapeili yms.
Hetken käytössä olon jälkeen piti ruveta pienellä budjetilla jalostamaan, jolloin alle vaihtui JOMin säädettävä alusta ja umpioihin keltaiset kalvot, myös vapaavirtaus suodain löysi paikkansa pellin alta.
Poppivehkeitäkin piti ruveta värkkäämään, joten niistäkin pari kuvaa:
Uusia kuvia tulee kunhan saadaan uudet vanteet alle, todennäköisesti ensi viikolla! Loppuun vielä yksi iso kuva!
Boraa kaupattiin Highline varustelulla, vaikka netin mukaan Borasta ei ole highline versiota, tiedä sitten.. Varusteina kuitenkin löytyy kattoluukku, automaattil-ilmastointi, sadetutka, himmenevä taustapeili yms.
Hetken käytössä olon jälkeen piti ruveta pienellä budjetilla jalostamaan, jolloin alle vaihtui JOMin säädettävä alusta ja umpioihin keltaiset kalvot, myös vapaavirtaus suodain löysi paikkansa pellin alta.
Poppivehkeitäkin piti ruveta värkkäämään, joten niistäkin pari kuvaa:
Uusia kuvia tulee kunhan saadaan uudet vanteet alle, todennäköisesti ensi viikolla! Loppuun vielä yksi iso kuva!
mimmoset vanteet tulossa? omaan simmuu noi keltaset kalvot ei nappaa, mielummi tummat tai ihan vaan kirkkaat... tai jos tälläset http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1584201
takavalot on jees ;)
takavalot on jees ;)
Kai tämä voi sitten olla se Highline. Kusikalvot varmaan lähtee ja tilalle yritän ettiä alkuperäiset xenon umpiot/ umpiot missä on ns. linssi. Juu olishan tuon kotelon voinut toteuttaa eritavalla, pääasia että salibandykassi mahtuu tuohon vielä! :D
Oon kyllä miettiny tommosia smoked umpioita/kalvoja, mutta saa nyt nähdä! :)
Tässä vielä kuvaa vanteista eli Inter Actionit 18x8 ja renkaat 225-40/18.
Voishan sitä vielä pari senttiä tiputtaakkin..
Tulossa ainakin yleistä puunaamista, takalasien tummennus, muutama tarra, pohjapanssari ja lastu!
Oon kyllä miettiny tommosia smoked umpioita/kalvoja, mutta saa nyt nähdä! :)
Tässä vielä kuvaa vanteista eli Inter Actionit 18x8 ja renkaat 225-40/18.
Voishan sitä vielä pari senttiä tiputtaakkin..
Tulossa ainakin yleistä puunaamista, takalasien tummennus, muutama tarra, pohjapanssari ja lastu!
Tuolle vaparille joko lämpökilpeä tai CAItyylistä putkea niin tehot voi olla vakion tasolla ;).
Ihania varusteita, olen hieman kateellinen :)
Mut noi vanteet ja rengastus on aika jäätävää kamaa, laita kiertoon ja alle jotain edustavampaa. Ja noi kusikalvot, ihan oikeesti?
Ja laita samantien kalvoa kaikkiin ikkunoihin, eikä mitään amis takatummenuksia vaan. Teet kerralla hyvin ni ei tarvii myöhemmin korjailla rumia virheitä.
Mut noi vanteet ja rengastus on aika jäätävää kamaa, laita kiertoon ja alle jotain edustavampaa. Ja noi kusikalvot, ihan oikeesti?
Ja laita samantien kalvoa kaikkiin ikkunoihin, eikä mitään amis takatummenuksia vaan. Teet kerralla hyvin ni ei tarvii myöhemmin korjailla rumia virheitä.
Mistäänhän en mitään tiedä, mutta:
Vapaavirtaussuodatin ei ole tuettu, sille ei ole johdettu kylmää ilmaa, eikä sitä ole eristetty lämpimän ilman otosta.
Tuossa tapauksessa toimii todennäköisesti paljon huonommin kuin alkuperäinen suodatin, tosin imuäänet voivat tuoda mieleen "itärajan ammattilaisen" kun "imee tikkaria"
Mutta ohjelmointia, putkistoa ja kunnon ilmansyöttöä kehiin, niin ehkä tuolla vaparilla saat aikaan vakiotehot..
Ja subipuolelle et oikeasti liene yrittänyt siistimpää asennusta. Jos sitä siisteyttä haet, niin täysileveä kotelo, jossa kallistettu takalevy ja pysty etulevy, sivuilla peitelevyt jolloin on yhtenäinen takaseinä. Putket hattuhyllyn läpi ja elementit taaksepäin. Ei tosin ole varsinaisesti painekotelo siinä muodossa.
Mutta onhan tuossa jo paljon hyvää, kuten esim. moottori ja auton merkki, joten palaute riittänee..
Vapaavirtaussuodatin ei ole tuettu, sille ei ole johdettu kylmää ilmaa, eikä sitä ole eristetty lämpimän ilman otosta.
Tuossa tapauksessa toimii todennäköisesti paljon huonommin kuin alkuperäinen suodatin, tosin imuäänet voivat tuoda mieleen "itärajan ammattilaisen" kun "imee tikkaria"
Mutta ohjelmointia, putkistoa ja kunnon ilmansyöttöä kehiin, niin ehkä tuolla vaparilla saat aikaan vakiotehot..
Ja subipuolelle et oikeasti liene yrittänyt siistimpää asennusta. Jos sitä siisteyttä haet, niin täysileveä kotelo, jossa kallistettu takalevy ja pysty etulevy, sivuilla peitelevyt jolloin on yhtenäinen takaseinä. Putket hattuhyllyn läpi ja elementit taaksepäin. Ei tosin ole varsinaisesti painekotelo siinä muodossa.
Mutta onhan tuossa jo paljon hyvää, kuten esim. moottori ja auton merkki, joten palaute riittänee..
Joo ei toi vv-suodatin mitään tehoja tuo, lähinnä äänien takia laitettiin ja toi kuva on asennusvaiheesta eli suodatin on kyllä tuettu.
Quorro: Tarkoitus olisi laittaa kerralla kunnolla, ja kalvoa kaikkiin ikkunoihin :)
Kotka: On sitä rumempiakin asennuksia nähty, mutta pääasia että itselle kelpaa.. Ja ei viitsisi hattuhyllyä rikkoa vetämällä putkia läpi. Mutta kiitoksia neuvoista, pitää seuraavaan asennukseen ottaa huomioon :)
Tässä vielä pari kuvaaa, jotka otettu kunnon kameralla eikä puhelimella..
Quorro: Tarkoitus olisi laittaa kerralla kunnolla, ja kalvoa kaikkiin ikkunoihin :)
Kotka: On sitä rumempiakin asennuksia nähty, mutta pääasia että itselle kelpaa.. Ja ei viitsisi hattuhyllyä rikkoa vetämällä putkia läpi. Mutta kiitoksia neuvoista, pitää seuraavaan asennukseen ottaa huomioon :)
Tässä vielä pari kuvaaa, jotka otettu kunnon kameralla eikä puhelimella..
Tuli hankittua toiset vanteet joita soviteltiin alle, kyllä boraan pitääs melkeen 18" olla..
Kuvien oton jälkeen laskettu vähän, saa nyt keväällä nähdä mitä tuon kans keksii! Talven aikana olis vielä pientä näpräystä edessä.
Osaako joku auttaa kun apukuskin puolen takaovi ei aukea. Kesällä se jumittui ja aukesi satunnaisesti, nyt ei enää ollenkaan?
Kuvien oton jälkeen laskettu vähän, saa nyt keväällä nähdä mitä tuon kans keksii! Talven aikana olis vielä pientä näpräystä edessä.
Osaako joku auttaa kun apukuskin puolen takaovi ei aukea. Kesällä se jumittui ja aukesi satunnaisesti, nyt ei enää ollenkaan?
Noita highlineja on todella paljon Saksassa. Myös Ruotsissa ja Virossa on kiitettävästi noita highlineja. Suomeen noita ei ole missään vaiheessa tuotu, ainakin näin ymmärsin, kun omaa Boraani etsin muinoin.
Muuten näyttää hyvältä, mutta ota tuo pitkä kilventausta pois, koska näyttää omasta mielestäni hölmöltä, kun kilpi ei kuitenkaan ole läheskään niin pitkä kuin tausta.
Muuten näyttää hyvältä, mutta ota tuo pitkä kilventausta pois, koska näyttää omasta mielestäni hölmöltä, kun kilpi ei kuitenkaan ole läheskään niin pitkä kuin tausta.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa