Vw Bora 1.8T "Highline"

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

säntti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.3.2013 21:11

Vw Bora 1.8T "Highline"

ViestiKirjoittaja säntti » 13.6.2013 22:53

On tullut foorumia jonkun aikaa jo selailtua niin laitetaanpas nyt omastakin värkistä pientä infoa ja kuvia! Eli auton tarina alkaa marraskuusta 2012 kun se haettiin saksasta, heti suomeen päästyään auto puunattiin ja pestiin lattiasta kattoon ja laitettiin peiton alla lämpimään talliin odottamaan kevättä. Maalis-huhtikuussa kun lumet sulivat, otettiin Bora käyttöön, jolloin se näytti tältä

Kuva
Kuva
Kuva

Boraa kaupattiin Highline varustelulla, vaikka netin mukaan Borasta ei ole highline versiota, tiedä sitten.. Varusteina kuitenkin löytyy kattoluukku, automaattil-ilmastointi, sadetutka, himmenevä taustapeili yms.

Hetken käytössä olon jälkeen piti ruveta pienellä budjetilla jalostamaan, jolloin alle vaihtui JOMin säädettävä alusta ja umpioihin keltaiset kalvot, myös vapaavirtaus suodain löysi paikkansa pellin alta.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Poppivehkeitäkin piti ruveta värkkäämään, joten niistäkin pari kuvaa:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Uusia kuvia tulee kunhan saadaan uudet vanteet alle, todennäköisesti ensi viikolla! Loppuun vielä yksi iso kuva!

Kuva

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 13.6.2013 23:48

Kyllä ainakin lähisuvun kahdessakin Borassa on peräluukun tyyppitarrassa HIGL teksti. Eli on valmistettu myös tällä "ei suomi" varustelulla.

Topsuu
-
Viestit: 246
Liittynyt: 8.3.2012 18:14

ViestiKirjoittaja Topsuu » 14.6.2013 14:30

mimmoset vanteet tulossa? omaan simmuu noi keltaset kalvot ei nappaa, mielummi tummat tai ihan vaan kirkkaat... tai jos tälläset http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1584201

takavalot on jees ;)

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 14.6.2013 15:05

Kusivalot hiuksista *ittuun, näyttää aivan karmeelta tuo keula nyt ja kontti on aika surkuhupaisa ilmestys, vähän kun olisi aivoja käyttänyt kotelon suunnittelussa (viistetty seinä jne) niin olisi saanut paljon tehokkaammin tilaa käytettyä. Mutta jospa siitä vielä auto tulee. :)

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 14.6.2013 16:38

Kalvoista onkin jo mainittu.. Vapaavirtausuodattimen asennuksesta ehkä joku asiantuntija mainitsee ja kertoo enemmän.
Ja subipuolesta. Joko asennus siistimmäksi tai tutustuminen Maxboomin puolelle kannattaa.

säntti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.3.2013 21:11

ViestiKirjoittaja säntti » 14.6.2013 16:41

Kai tämä voi sitten olla se Highline. Kusikalvot varmaan lähtee ja tilalle yritän ettiä alkuperäiset xenon umpiot/ umpiot missä on ns. linssi. Juu olishan tuon kotelon voinut toteuttaa eritavalla, pääasia että salibandykassi mahtuu tuohon vielä! :D

Oon kyllä miettiny tommosia smoked umpioita/kalvoja, mutta saa nyt nähdä! :)

Tässä vielä kuvaa vanteista eli Inter Actionit 18x8 ja renkaat 225-40/18.

Kuva
Kuva
Kuva

Voishan sitä vielä pari senttiä tiputtaakkin..

Tulossa ainakin yleistä puunaamista, takalasien tummennus, muutama tarra, pohjapanssari ja lastu!

b0ratti
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 10.2.2013 1:59

ViestiKirjoittaja b0ratti » 15.6.2013 15:34

Hieno bora! Itseäkin himottas tuo 1.8T koneellinen bora nykyisen TDI:n tilalle.. Sopiiko kysyä paljonko jouduit köyhtymään tuosta? :)

säntti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.3.2013 21:11

ViestiKirjoittaja säntti » 15.6.2013 20:39

Kotka: Mitä vikaa vapaavirtaus-suodattimen asennuksessa näin pääpiirteittäin on? Ja en oikein keksinyt siistimpää asennusta, jolla saa vielä varapyörän käytettyä :s

b0ratti: Kiitoksia! :) Riippuu vielä paljonko veroja joudutaan maksamaan, mutta edullisempi kuin yksikään nettiauton 1.8T Borista.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.6.2013 4:31

Mitä vikaa vapaavirtaus-suodattimen asennuksessa näin pääpiirteittäin on?

Lähinnä kyseisen kapistuksen hyödyllisyys joka pyörii aikalailla tuolla nollan nurkilla.

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 16.6.2013 21:43

Tuolle vaparille joko lämpökilpeä tai CAItyylistä putkea niin tehot voi olla vakion tasolla ;).

Quorro
-
Viestit: 140
Liittynyt: 7.8.2012 11:54

ViestiKirjoittaja Quorro » 16.6.2013 22:37

Ihania varusteita, olen hieman kateellinen :)

Mut noi vanteet ja rengastus on aika jäätävää kamaa, laita kiertoon ja alle jotain edustavampaa. Ja noi kusikalvot, ihan oikeesti?

Ja laita samantien kalvoa kaikkiin ikkunoihin, eikä mitään amis takatummenuksia vaan. Teet kerralla hyvin ni ei tarvii myöhemmin korjailla rumia virheitä.

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 17.6.2013 13:15

Mistäänhän en mitään tiedä, mutta:
Vapaavirtaussuodatin ei ole tuettu, sille ei ole johdettu kylmää ilmaa, eikä sitä ole eristetty lämpimän ilman otosta.
Tuossa tapauksessa toimii todennäköisesti paljon huonommin kuin alkuperäinen suodatin, tosin imuäänet voivat tuoda mieleen "itärajan ammattilaisen" kun "imee tikkaria"

Mutta ohjelmointia, putkistoa ja kunnon ilmansyöttöä kehiin, niin ehkä tuolla vaparilla saat aikaan vakiotehot..

Ja subipuolelle et oikeasti liene yrittänyt siistimpää asennusta. Jos sitä siisteyttä haet, niin täysileveä kotelo, jossa kallistettu takalevy ja pysty etulevy, sivuilla peitelevyt jolloin on yhtenäinen takaseinä. Putket hattuhyllyn läpi ja elementit taaksepäin. Ei tosin ole varsinaisesti painekotelo siinä muodossa.

Mutta onhan tuossa jo paljon hyvää, kuten esim. moottori ja auton merkki, joten palaute riittänee..

säntti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.3.2013 21:11

ViestiKirjoittaja säntti » 3.7.2013 15:22

Joo ei toi vv-suodatin mitään tehoja tuo, lähinnä äänien takia laitettiin ja toi kuva on asennusvaiheesta eli suodatin on kyllä tuettu.

Quorro: Tarkoitus olisi laittaa kerralla kunnolla, ja kalvoa kaikkiin ikkunoihin :)

Kotka: On sitä rumempiakin asennuksia nähty, mutta pääasia että itselle kelpaa.. Ja ei viitsisi hattuhyllyä rikkoa vetämällä putkia läpi. Mutta kiitoksia neuvoista, pitää seuraavaan asennukseen ottaa huomioon :)

Tässä vielä pari kuvaaa, jotka otettu kunnon kameralla eikä puhelimella..

Kuva
Kuva

säntti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.3.2013 21:11

ViestiKirjoittaja säntti » 24.1.2014 12:19

Tuli hankittua toiset vanteet joita soviteltiin alle, kyllä boraan pitääs melkeen 18" olla..

Kuva
Kuva

Kuvien oton jälkeen laskettu vähän, saa nyt keväällä nähdä mitä tuon kans keksii! Talven aikana olis vielä pientä näpräystä edessä.
Osaako joku auttaa kun apukuskin puolen takaovi ei aukea. Kesällä se jumittui ja aukesi satunnaisesti, nyt ei enää ollenkaan?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 3.2.2014 15:22

Kuten Västi tossa sanoikin, Suomeen ei ehkä ole highlinea tuotu maahantuojan toimesta. Itselläni tuollainen highline löytyy ja muutamalla tutullakin tuollanen highline borakin on. Tuntuu että monesti ulkomailla borat on aina niitä highlineita ennenmmin kuin muita.

Sudee
-
Viestit: 125
Liittynyt: 19.11.2010 10:58

ViestiKirjoittaja Sudee » 10.2.2014 12:56

Noita highlineja on todella paljon Saksassa. Myös Ruotsissa ja Virossa on kiitettävästi noita highlineja. Suomeen noita ei ole missään vaiheessa tuotu, ainakin näin ymmärsin, kun omaa Boraani etsin muinoin.

Muuten näyttää hyvältä, mutta ota tuo pitkä kilventausta pois, koska näyttää omasta mielestäni hölmöltä, kun kilpi ei kuitenkaan ole läheskään niin pitkä kuin tausta.

säntti
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.3.2013 21:11

ViestiKirjoittaja säntti » 20.2.2014 12:02

Juu oorrait! Siltä se vähä tuntuuki että highlinejä enemmän.
Sudee tuo pitkä kilventausta lähtee täs talven aikana ennenkuin Bora palaa takasi liikenteeseen!


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa