Golf 3 Variant
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 Variant
Laitetaan tänne vähän juttua tosta golffista joka tuli ostettua ex-venton tilalle.
Klik
Autohan on siis 1.8 aam-koneella varustettu golf, jossa ei oo liiemmin varusteita. En tiiä, mulla on jotenkin tapana ostaa näitä karvalakkiromuja. Niin, ja autohan on viimeisintä kolmoskoppaa, eli -97.
Tiesin jo ennen auton ostoa mitä sille suurinpiirtein tulee tehtyä, joten tilasin coilit jo viikon ennen auton ostamista. Auto haettu kotiin, coilit alle ja kierteet suoraan pohjaan ja apujousilla heitettiin vesilintua.
Klik
Noh, korkeaksihan se jäi. Alkuun mentiin tuolla korkeudella, ja väliaikaisratkaisuvanteiksi (:D) kävin noutamassa auttamatta liian pienet muotiväri levipellit. Koossa 14x8.5 & 7.5.
Klik
Tämän jälkeen ruvettiin sulattelemaan etupuskuria pesurien muovien kadottua ittekseen autonhaku reissulla.
Klik
Eli pesurinreijät umpeen ja struktuurilla puskurin yläosa mustaks.
Klik
Tämän jälkeen vaan rullailtiin jonkun aikaa, kunnes hommasin loppukesäksi Lensot. Ja käytiin myös Härmälässä NPS Bigmeetissä. Oli käymisen arvoinen reissu, never forget!
Klik
Loppukesän look oli lähes sama, mitä nyt valoja tuli tummenneltua ja muuta pientä.
Klik Klik ja Klik
Tämän jälkeen tuli katsastuksen aika. Ei mennyt ekalla läpi, joutui vaihtamaan taka-akselin puslat ja nostaa alustaa, oli kuulemma liian matala.
Lappuun kun löivät Hyväksytty leiman, ei muuta kun auto suoraan seisontaan ja talliin purkuun!
Ekaksi lokarit pois ja tutkimaan onko hitsattavaa. Positiivinen yllätys oli helmojen etuosien olevan erittäin hyvässä kunnossa, toisin kuin aiempien volkkarieni!
Klik
Tästä se hauskuus vasta alkoi ja purkaminen jatkui.
Klik
Klik
Elikkä ovet ja kaikki luukut pois kun auto kuitenkin maalataan.
Pohjien teon ohessa suunniteltiin kuitenkin alustaakin vähän uusiksi. Kaverilta skyllen tolpat eteen jotta saa enemmän kenttään ja iskarin toimimaankin jotenkin!
Klik
On siis bc-racingin tolpat.
Johon kaveri sorvasi uudet kierrelautaset ja iskarin alapäät. Ja yläpäät mutta niistä ei oo kuvaa.
Klik
Etupää kun saatiin valmiiksi iskarien puolesta niin voitiin keskittyä takapäähän.
Tulee sinne noh.. vähän lyhyempi jousi kuin tuo ta tekniksin "madallusjousi"
Klik
Takaiskaripaketti kokonaan.
Klik
Kun alustapuoli saatiin valmiiksi niin keskityttiin hiukan ruosteisiin jota sitten lopulta löytyikin.
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Ja kun kemppiin tartuttiin niin siinä samassa poistettiin myös sivuvilkut.
Klik
Vanteitakin suunniteltiin, Vettet jäivät kuitenkin haaveeksi. Ehkä vielä joskus.
Klik
Vanteista lisää pian.
Kuitenkin, siirrytään puskuriin, joka pilattiin. Ensin rälläkällä reikä koko puskuriin.
Klik
Johon sovitettiin venton takapuskurista sopiva palanen.
Klik
Keulakin alkaa tässävaiheessa hahmottumaan.
Ovenvälit ja luukkujen sisäosat maalasin ihan tallissa, kun ei niiden pinnalla nyt niiiiin isoa merkitystä ole. Väri jakaa mielipiteitä, mutta eikö sillon ole jotain tehty oikein? Been there done that.
Klik
Äkkiä ovien ja luukkujen pultteja kunnostamaan ja luukut paikoilleen.
Klik
Klik
Klik
Ja kiikuttamaan auto maalaamoon jossa kaveri kävi sen ruiskimassa. ISO kiitos Niballe turkuun !
Klik
Ja tämän jälkeen vannetta etsimään. Nopeasti löytyi ihan suomenmaalta Porchen Gullideckelit vähän säälittävässä 16x8 ja 7 koossa. Mutta hyvät väliaikaisvanteet. Adapterit tuli tampereelta, renkaat saksasta ja pultit turusta.
Ja ei muuta kun vanteet alle ja auto vattalleen!
Klik
Nyt ollaan siis ylläolevassa vaiheessa. Auto tulee muuttumaan vielä jonkinverran. Joeymodit valoille, taka-akseli siirretään ja samalla takapäätä pudotetaan alaspäin, lippa vaihtuu yms hipostelua.
Eiköhän tästä auto saada kesäksi!
Pari suoraa kuvaa tähän loppuun!
Jotain jäi varmasti kertomatta, ei voi muistaa kaikkea kun koko talvi tullut tehtyä!
topsu kiittää ja kuittaa!
Klik
Autohan on siis 1.8 aam-koneella varustettu golf, jossa ei oo liiemmin varusteita. En tiiä, mulla on jotenkin tapana ostaa näitä karvalakkiromuja. Niin, ja autohan on viimeisintä kolmoskoppaa, eli -97.
Tiesin jo ennen auton ostoa mitä sille suurinpiirtein tulee tehtyä, joten tilasin coilit jo viikon ennen auton ostamista. Auto haettu kotiin, coilit alle ja kierteet suoraan pohjaan ja apujousilla heitettiin vesilintua.
Klik
Noh, korkeaksihan se jäi. Alkuun mentiin tuolla korkeudella, ja väliaikaisratkaisuvanteiksi (:D) kävin noutamassa auttamatta liian pienet muotiväri levipellit. Koossa 14x8.5 & 7.5.
Klik
Tämän jälkeen ruvettiin sulattelemaan etupuskuria pesurien muovien kadottua ittekseen autonhaku reissulla.
Klik
Eli pesurinreijät umpeen ja struktuurilla puskurin yläosa mustaks.
Klik
Tämän jälkeen vaan rullailtiin jonkun aikaa, kunnes hommasin loppukesäksi Lensot. Ja käytiin myös Härmälässä NPS Bigmeetissä. Oli käymisen arvoinen reissu, never forget!
Klik
Loppukesän look oli lähes sama, mitä nyt valoja tuli tummenneltua ja muuta pientä.
Klik Klik ja Klik
Tämän jälkeen tuli katsastuksen aika. Ei mennyt ekalla läpi, joutui vaihtamaan taka-akselin puslat ja nostaa alustaa, oli kuulemma liian matala.
Lappuun kun löivät Hyväksytty leiman, ei muuta kun auto suoraan seisontaan ja talliin purkuun!
Ekaksi lokarit pois ja tutkimaan onko hitsattavaa. Positiivinen yllätys oli helmojen etuosien olevan erittäin hyvässä kunnossa, toisin kuin aiempien volkkarieni!
Klik
Tästä se hauskuus vasta alkoi ja purkaminen jatkui.
Klik
Klik
Elikkä ovet ja kaikki luukut pois kun auto kuitenkin maalataan.
Pohjien teon ohessa suunniteltiin kuitenkin alustaakin vähän uusiksi. Kaverilta skyllen tolpat eteen jotta saa enemmän kenttään ja iskarin toimimaankin jotenkin!
Klik
On siis bc-racingin tolpat.
Johon kaveri sorvasi uudet kierrelautaset ja iskarin alapäät. Ja yläpäät mutta niistä ei oo kuvaa.
Klik
Etupää kun saatiin valmiiksi iskarien puolesta niin voitiin keskittyä takapäähän.
Tulee sinne noh.. vähän lyhyempi jousi kuin tuo ta tekniksin "madallusjousi"
Klik
Takaiskaripaketti kokonaan.
Klik
Kun alustapuoli saatiin valmiiksi niin keskityttiin hiukan ruosteisiin jota sitten lopulta löytyikin.
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Ja kun kemppiin tartuttiin niin siinä samassa poistettiin myös sivuvilkut.
Klik
Vanteitakin suunniteltiin, Vettet jäivät kuitenkin haaveeksi. Ehkä vielä joskus.
Klik
Vanteista lisää pian.
Kuitenkin, siirrytään puskuriin, joka pilattiin. Ensin rälläkällä reikä koko puskuriin.
Klik
Johon sovitettiin venton takapuskurista sopiva palanen.
Klik
Keulakin alkaa tässävaiheessa hahmottumaan.
Ovenvälit ja luukkujen sisäosat maalasin ihan tallissa, kun ei niiden pinnalla nyt niiiiin isoa merkitystä ole. Väri jakaa mielipiteitä, mutta eikö sillon ole jotain tehty oikein? Been there done that.
Klik
Äkkiä ovien ja luukkujen pultteja kunnostamaan ja luukut paikoilleen.
Klik
Klik
Klik
Ja kiikuttamaan auto maalaamoon jossa kaveri kävi sen ruiskimassa. ISO kiitos Niballe turkuun !
Klik
Ja tämän jälkeen vannetta etsimään. Nopeasti löytyi ihan suomenmaalta Porchen Gullideckelit vähän säälittävässä 16x8 ja 7 koossa. Mutta hyvät väliaikaisvanteet. Adapterit tuli tampereelta, renkaat saksasta ja pultit turusta.
Ja ei muuta kun vanteet alle ja auto vattalleen!
Klik
Nyt ollaan siis ylläolevassa vaiheessa. Auto tulee muuttumaan vielä jonkinverran. Joeymodit valoille, taka-akseli siirretään ja samalla takapäätä pudotetaan alaspäin, lippa vaihtuu yms hipostelua.
Eiköhän tästä auto saada kesäksi!
Pari suoraa kuvaa tähän loppuun!
Jotain jäi varmasti kertomatta, ei voi muistaa kaikkea kun koko talvi tullut tehtyä!
topsu kiittää ja kuittaa!
Jos vanteet ovat sisältä hiekkapuhallettu ja maalattu mustiksi, saattaisivat nuo olla samat vanteet jotka aikoinaan olivat meikäläisellä.
Laitoin kiertoon kun omasta mielestä ne eivät passanneet mustaan kolmosfarkkuun ollenkaan. Vähän turhan retrot tai jotain.
Tähän ne taas passaavat mainiosti, mikä johtunee juurikin tuosta auton väristä.
Kolmosfarkun korin muotoilu on siitä erikoinen että se tarvitsee pienen bemarimaisen etunojan.
Kun katto on vaakasuorassa, auto on oikeassa asennossa. Jos helmat ovat vaakasuorassa, perä näyttää roikkuvan.
Laitoin kiertoon kun omasta mielestä ne eivät passanneet mustaan kolmosfarkkuun ollenkaan. Vähän turhan retrot tai jotain.
Tähän ne taas passaavat mainiosti, mikä johtunee juurikin tuosta auton väristä.
Kolmosfarkun korin muotoilu on siitä erikoinen että se tarvitsee pienen bemarimaisen etunojan.
Kun katto on vaakasuorassa, auto on oikeassa asennossa. Jos helmat ovat vaakasuorassa, perä näyttää roikkuvan.
Tätä on tullu seurattua tuolla npssän puolella ja hemmetin siisti tuli. Vielä kun saat läskimmät vanteet alle. Jonkin verran petyin kun luovuit corveteista ja siitä seuraakin seuraava asia.
Mulla olis 16x8.5 corvetet tossa tallissa. Puuttuu keskilätkät ja venttiilit, mutta muuten ehjä ja suora setti. Vanteet on projekti kunnossa, mutta pieni puhallus/hiominen ja maalia niin hemmetin hyvä setti tulee. Pistä topppsu yv:tä jos kiinnostaa tarkemmin. Lähtevät suhteellisen halvalla jos ne siitä tahtoo!
Mulla olis 16x8.5 corvetet tossa tallissa. Puuttuu keskilätkät ja venttiilit, mutta muuten ehjä ja suora setti. Vanteet on projekti kunnossa, mutta pieni puhallus/hiominen ja maalia niin hemmetin hyvä setti tulee. Pistä topppsu yv:tä jos kiinnostaa tarkemmin. Lähtevät suhteellisen halvalla jos ne siitä tahtoo!
Tällä iällä jo nuita madalluksia vaikea ymmärtää tohon pisteeseen mutta makunsa kullillakin. Eiköhän sillä jossain piireissä heru oossomia.
Tylsästi voisi todeta että jotku leveällä huulella olevat vanteet alle, ei oikein tuommoiset tasaiset peltivanteet oikein näytä miltään.
Väri on kyllä hieno ulkokuvissa, tallissa ei niinkään.
Eka kuvissa hyvin näkyy kuinka paljon paremmaksi auton näkö muuttuu niinkin pienellä hommalla kun maalaa tuon puskurin yläosan mustaksi.
Karu Monkey.
Tylsästi voisi todeta että jotku leveällä huulella olevat vanteet alle, ei oikein tuommoiset tasaiset peltivanteet oikein näytä miltään.
Väri on kyllä hieno ulkokuvissa, tallissa ei niinkään.
Eka kuvissa hyvin näkyy kuinka paljon paremmaksi auton näkö muuttuu niinkin pienellä hommalla kun maalaa tuon puskurin yläosan mustaksi.
Karu Monkey.
Näyttäisi olevan alkuperäiset takavalot. Ite vaihtaisin ainakin ne puna/kirkkaisiin takavaloihin. Uudistaa perää todella paljon positiivisempaan suuntaan omasta mielestä.
S4mmy; Kiitos. Ja koittakaa nyt perkele tajua, että nuo vanteet tulee vaihtumaan jossain vaiheessa kesää. Ja tuo akseli on kyllä siirretty taaksepäin, että ei se ihan niin edessä ole kuin yleensä madalletuissa volkkareissa. Pohja otti sen verran kiinni että päätti valuttaa öljyt ulos.
Noista takavaloista, luultavasti tulee kokopunaisiksi sävytetyt vakiovalot.
Kiitoksia vaan.
Noista takavaloista, luultavasti tulee kokopunaisiksi sävytetyt vakiovalot.
Kiitoksia vaan.
Et ole topppsu miettinyt koneen nostoa, onnistunee kuitenkin ihan simppelisti koropaloilla? Oletan että vetareille on tilaa tehty jo?
Auttaisi ainakin siihen krooniseen öljypohjien kulumiseen...
Kolmosvariantti, samoten kuin muumi ja välimalli, näyttävät aina hyvältä maata vasten. Vanteetkin passaavat pirun hyvin, tosin mulla nyt on joku fetissi kaivonkansimalleihin ollut aina, toisaalta ei nekään ihan kaikkiin passaa, tähän kyllä.
Isoo kovaa vehkeet sitten erikseen, ne saakin olla vähän korkeampia ;)
Muuten, minkälainen resepti takapään tolpassa? Jos haluat valottaa asiaa?
Auttaisi ainakin siihen krooniseen öljypohjien kulumiseen...
Kolmosvariantti, samoten kuin muumi ja välimalli, näyttävät aina hyvältä maata vasten. Vanteetkin passaavat pirun hyvin, tosin mulla nyt on joku fetissi kaivonkansimalleihin ollut aina, toisaalta ei nekään ihan kaikkiin passaa, tähän kyllä.
Isoo kovaa vehkeet sitten erikseen, ne saakin olla vähän korkeampia ;)
Muuten, minkälainen resepti takapään tolpassa? Jos haluat valottaa asiaa?
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa