OskuA:n 3BG Cleanline (Penkki verhoiltu, KYSYMYS)
Valvoja: ffp jäsenet
OskuA:n 3BG Cleanline (Penkki verhoiltu, KYSYMYS)
Passat 3BG tuli hankittua viime kesänä, kun ikävä vanhaan kolmeberttaan alkoi kasvaa. Kolme vaatimusta auton hankinnassa oli mielessä hyvän kunnon lisäksi; Trendline varustetaso, stormbeige värillä ja diesel koneella.
Löytyi sitten maantieajolla kulttikilometrit kerännyt Pasuuna AVB pannulla. Eipä hävennyt yli puolen miljoonaa kilometriä niellyt maantieratsu vähemmän ajettujen rinnalla. Auto on tarkoitus pitää monet vuodet vielä, niin eiköhän se tällä 60tkm/vuosi vauhdilla helpolla tuplaannu.
Auto ostohetkellä:
Suttunen ja täysin stockkihan tuo oli mulle tullessa.
Harmikseni välikuvia ei ole, mutta tässä näkymää tänä aamuna:
Peräluukku työn alla tällähaavaa, täytyy korjata ne perusruosteet, jota sinne kahvan alueelle iskee.
Myös rekisterikilven valoyksiköt uusittu:
Löytyi sitten maantieajolla kulttikilometrit kerännyt Pasuuna AVB pannulla. Eipä hävennyt yli puolen miljoonaa kilometriä niellyt maantieratsu vähemmän ajettujen rinnalla. Auto on tarkoitus pitää monet vuodet vielä, niin eiköhän se tällä 60tkm/vuosi vauhdilla helpolla tuplaannu.
Auto ostohetkellä:
Suttunen ja täysin stockkihan tuo oli mulle tullessa.
Harmikseni välikuvia ei ole, mutta tässä näkymää tänä aamuna:
Peräluukku työn alla tällähaavaa, täytyy korjata ne perusruosteet, jota sinne kahvan alueelle iskee.
Myös rekisterikilven valoyksiköt uusittu:
Viimeksi muokannut OskuA, 28.9.2013 18:26. Yhteensä muokattu 24 kertaa.
Tänään releistin kuustonniset HIDit lyhkäsien geenien tilalle, en ole ennen xenon valoja omistanut, joten muutos oli aivan hätkähdyttävä. Täytyy pistää myös OEM xenon umpiot harkintaan, saisi katsastettua myös noille.
Pitäis myös tulla tällä viikolla 2004 mallin peilit vilkuilla, sumarit ja muuta pientä OEM osaa.
Pitäis myös tulla tällä viikolla 2004 mallin peilit vilkuilla, sumarit ja muuta pientä OEM osaa.
Liian suuri vaiva xenonien takia. Katsastukseen polttimoiden vaihto ja sillä hyvä.
Olisit vain laittanut oikean väriset polttimot, etkä 6000 settiä. Ei ole kirkkain valosävy. Nykyään ei taida sinipukuista virkavaltaa paljon kyllä kiinnostaa valojen sävyt, ennen 6000 oli aika usein huomion alla.
Mitenhän tarkkaan katsastusmies mahtaa tutkia korkeudensäätöantureita yms? Ei ainakaan itselläni reagoinut mitenkään vaikka pois käytöstä ovatkin. (Madalluksen myötä eivät toimi, kun ei riitä säätövarat.) Eikä pesuritkaan käytössä ole, ettei ruiki vettä miten sattuu.
Tosin itselläni on alkuperäiset xenonit, pitkissä ja lisäpitkissä on jälkiasenteiset xenonsetit.
Olisit vain laittanut oikean väriset polttimot, etkä 6000 settiä. Ei ole kirkkain valosävy. Nykyään ei taida sinipukuista virkavaltaa paljon kyllä kiinnostaa valojen sävyt, ennen 6000 oli aika usein huomion alla.
Mitenhän tarkkaan katsastusmies mahtaa tutkia korkeudensäätöantureita yms? Ei ainakaan itselläni reagoinut mitenkään vaikka pois käytöstä ovatkin. (Madalluksen myötä eivät toimi, kun ei riitä säätövarat.) Eikä pesuritkaan käytössä ole, ettei ruiki vettä miten sattuu.
Tosin itselläni on alkuperäiset xenonit, pitkissä ja lisäpitkissä on jälkiasenteiset xenonsetit.
Olisit vain laittanut oikean väriset polttimot, etkä 6000 settiä. Ei ole kirkkain valosävy.
6000K on nimenomaan "kirkkain" vaihtoehto. Käytettäessä halpoja huonolaatuisia polttimoita tai ballasteja, varisävy saattaa olla sinertävä. Hyvä 6000K lamppu kunnollisella tehokkaalla ballastilla palaa täysin valkoisena ilman sinertävyyttä, ja valaisee käytännössä eniten. Korkeammilla värilämpötiloilla valaisuteho alkaa tippumaan radikaalisti ja sävy muuttumaan sinertäväksi.
Kylläpä nuo 6000K polttimot on kaikki sinertäviä, jos vertaa esim 4300K polttimoon, joka on omaan silmään (ja monen muunkin silmään) ainakin se lähimpänä valkoista oleva, oli merkki sitten mikä hyvänsä.
Vasta viime keväänä vertailtiin Philipsin ja nimettömän merkin kiinalaisia 8e/pari maksaneita D2S-polttimoita, täsmälleen saman sävyiset olivat.
Työnantaja osti omaan autoonsa 6000K polttimot ja kirosi asennuksen jälkeen, että olisi pitänyt kuunnella minua ja ostaa ne 4300K polttimot. :D
Mutta tietty, kuka tykkää mistäkin. Moni tykkää amispojansinisistä xenoneista.
Vasta viime keväänä vertailtiin Philipsin ja nimettömän merkin kiinalaisia 8e/pari maksaneita D2S-polttimoita, täsmälleen saman sävyiset olivat.
Työnantaja osti omaan autoonsa 6000K polttimot ja kirosi asennuksen jälkeen, että olisi pitänyt kuunnella minua ja ostaa ne 4300K polttimot. :D
Mutta tietty, kuka tykkää mistäkin. Moni tykkää amispojansinisistä xenoneista.
Hiukan eri tietoa tulee noista valosävyistä, vaikka p0wer taitaa itsekin niistä "aika" paljon jostain syystä tietää.
Eipä ole vielä sattunut kohdalle kunnollisia 6000K tehokkailla ballasteilla, mutta ehkäpä seuraavalla kerralla saan aikaiseksi tilata. Kompromisseja syttymisaikojen ja sävyjen mukaan taitaa nykyisin olla jo useita.
Mitattuja Kelvin lukuja odotellessa, p0werilta jotain vinkkiä jo saanutkin.
Itse tarkoitin juuri tuota sinisävyiseen vivahtavaa väriä vrt. valkoiseen sävyyn. Varsinkin halvemmat kiinansarjat ovat erittäin sinisiä ja herättävät pientä amistuntua..
Eipä ole vielä sattunut kohdalle kunnollisia 6000K tehokkailla ballasteilla, mutta ehkäpä seuraavalla kerralla saan aikaiseksi tilata. Kompromisseja syttymisaikojen ja sävyjen mukaan taitaa nykyisin olla jo useita.
Mitattuja Kelvin lukuja odotellessa, p0werilta jotain vinkkiä jo saanutkin.
Itse tarkoitin juuri tuota sinisävyiseen vivahtavaa väriä vrt. valkoiseen sävyyn. Varsinkin halvemmat kiinansarjat ovat erittäin sinisiä ja herättävät pientä amistuntua..
Joo taitaa jäädä xenonien laillinen jälkiasennus. Kattoo jos menee katsastuksesta läpi, pesuritkin kuitenkin pelaa niin jaksaako puuttua moisiin.
Xenonkauppa.fi hain nuo valot, kysyin 6000K ja 4300K eroista, kaveri siellä sano että 4300K saatta jo vähän vivahtaa kellertävään, kun taas 6000K ihan pikkasen siniseen.
Täällä näkee kasari Bemareita 10tK keulilla, pidän sitä amiksena. Ja kaikenlisäksi saa huonoa ja kamalan väristä valotehoa aikaan.
Toinen noista 6000K on 100% valkoinen ilman vähääkään sinertymistä, toisessa on sinertävyyttä vähän? :/ Kuitenkin, hakusessa 100% valkoinen, ennemmin pikkuiseen sinertävään vaipuva, mitä kellertävään.
Xenonkauppa.fi hain nuo valot, kysyin 6000K ja 4300K eroista, kaveri siellä sano että 4300K saatta jo vähän vivahtaa kellertävään, kun taas 6000K ihan pikkasen siniseen.
Täällä näkee kasari Bemareita 10tK keulilla, pidän sitä amiksena. Ja kaikenlisäksi saa huonoa ja kamalan väristä valotehoa aikaan.
Toinen noista 6000K on 100% valkoinen ilman vähääkään sinertymistä, toisessa on sinertävyyttä vähän? :/ Kuitenkin, hakusessa 100% valkoinen, ennemmin pikkuiseen sinertävään vaipuva, mitä kellertävään.
Vähän uusia kuvia samalla.
Edestä. Täytyy laittaa uudet teipit etulistoihin, alkanut vähän edestä repsottaa.
Tässä kuvaa näistä 6000K, eli toinen on 100% valkoinen. Täytyy lähettää mailia myyjälle, jos sais uudet polttimot.
Edestä. Täytyy laittaa uudet teipit etulistoihin, alkanut vähän edestä repsottaa.
Tässä kuvaa näistä 6000K, eli toinen on 100% valkoinen. Täytyy lähettää mailia myyjälle, jos sais uudet polttimot.
Viimeksi muokannut OskuA, 26.1.2013 14:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei mulla ainakaan yksikään 4300K poltin ole ollut yhtään kellertävä, pikemminkin juurikin sellainen luonnollisen valkoinen. Etenkin lumella ajaessa 4300K valkoisuuden huomaa hyvin, ei se ole kellertävää nähnytkään värisävyltään.
Halogeeneissa on kellertävä valo ja 4300K ja halogeenin eroa jos ei huomaa, niin on kyllä sokea.
5000K polttimoitakin on saatavilla, sellaisia en ole kokeillutkaan, kun en ole halunnut tuota 4300K:ta sinertävämpää valoa omalle keulalle. (Nyt ei ole edes xenoneita, niin ei tarvitse miettiä edes näitä... :D)
Tämän kuvan mukaan se 5000K olisi ehkä juurikin se hakemasi?
Halogeeneissa on kellertävä valo ja 4300K ja halogeenin eroa jos ei huomaa, niin on kyllä sokea.
5000K polttimoitakin on saatavilla, sellaisia en ole kokeillutkaan, kun en ole halunnut tuota 4300K:ta sinertävämpää valoa omalle keulalle. (Nyt ei ole edes xenoneita, niin ei tarvitse miettiä edes näitä... :D)
Tämän kuvan mukaan se 5000K olisi ehkä juurikin se hakemasi?
DPD toi muutamia OEM osia:
iPhone laatua kun järkkärin laturi hukassa, mutta näillä mennään. Eli uudemman mallin peilit, lokasuojista vanhat sheivataan pois. Tuli myös edestä puuttuneet highline listat (tosin tuli vahingossa 2kpl vasemman puolen listoja, myyjä lupasi lähettää oikean puolen) ja sumarisetti.
iPhone laatua kun järkkärin laturi hukassa, mutta näillä mennään. Eli uudemman mallin peilit, lokasuojista vanhat sheivataan pois. Tuli myös edestä puuttuneet highline listat (tosin tuli vahingossa 2kpl vasemman puolen listoja, myyjä lupasi lähettää oikean puolen) ja sumarisetti.
Noniin, tuli peilitkin laiteltua paikoilleen toisellekin puolelle äsken. Ylihuomenna olisi tarkoitus mennä hitsailemaan ovista listojen alusreiät ja vilkun reiät umpeen.
Kuvamateriaalia:
2-DIN konversio. Taxi schalter pitänee vielä tohon keskikonsoliin ostaa ja teipittää Marina Teak 3M kalvolla, sopii sitten mustan sisustan ja Passat CC penkkien kanssa ;)
Kuvamateriaalia:
2-DIN konversio. Taxi schalter pitänee vielä tohon keskikonsoliin ostaa ja teipittää Marina Teak 3M kalvolla, sopii sitten mustan sisustan ja Passat CC penkkien kanssa ;)
Viimeksi muokannut OskuA, 29.3.2013 17:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
^Mun avaimet kans oli samassa nipussa, kunnes ekaa kertaa hajos se virtalukko(tosin saattoi olla muitakin syitä kuin se x määrä painoa avaimina).. Nyt autonavain erikseen, tosin aina samassa taskussa kuin se muu avainnippu eikä ole hukkunut. Joten suosittelisin myös luopumaan tuosta ylimääräisestä painosta virtalukolla.. Muutenkin helpottaa elämää, voi jättää auton käymään pihalle ja pääsee kämppään sisälle kuitenkin.
Milläs muuten meinaat hitsata nuo ovilistojen reiät umpeen?
Milläs muuten meinaat hitsata nuo ovilistojen reiät umpeen?
Pidän etummaiset ja taaimmaiset kromilistat toki paikoillaan. Sileämpää ja kliinimpää tyyliä kylkiin, kuten mm. vilkkujen siirto peiliin. Migillä heppailen varaosaovesta samaa peltiä koloihin. Koritinalla silottelisin, mutta kuulemani mukaan ei toimi sinkityssä pellissä? , joten hiilikuitukitillä mennään tasoittelun kanssa. Hiontaväri peittää vielä viimeiset. Jos joku tietää koritinan käytöstä sinkityssä korissa niin kertokoon.
Avainnippu häiritsee kyllä kun osuu polveen välissä, parempi pitää kuitenkin siinä tai menee jotakn hukkaan :D
Avainnippu häiritsee kyllä kun osuu polveen välissä, parempi pitää kuitenkin siinä tai menee jotakn hukkaan :D
Mulla on ollut yli 10 vuotta auton avain ja muut avaimet eri nipuissa, enkä ole ikinä onnistunut hävittämään yhtäkään avainta...
Ja jos kittaat, niin laita ennemmin rehellistä lasikuitukittiä, kuin jotain hiilikuitukittiä. Se hiilikuitukitti toimii ihan hyvin joustavalla pinnalla (esim puskurit), mutta peltiin ennemmin kovempaa lasikuituvahvisteista pohjalle, muovikittiä sitten viimeistelyyn.
Ja jos kittaat, niin laita ennemmin rehellistä lasikuitukittiä, kuin jotain hiilikuitukittiä. Se hiilikuitukitti toimii ihan hyvin joustavalla pinnalla (esim puskurit), mutta peltiin ennemmin kovempaa lasikuituvahvisteista pohjalle, muovikittiä sitten viimeistelyyn.
Nyt vähän hitsaustekniikkaa opiskelleena, vois kuvitella, että tuollaset reiät olis tigillä kiva vetää umpeen? Kunhan laittaa kerran polttimen + napaan niin ei lämpene ovipeltikään liikaa. Ja tottakai se koritina tarttuu kunhan hiot sen pellille, eli galvanoinnin pois (alkaa jo ketuttaa sinkityksestä puhuminen). Mutta sitten pohjamaalin kanssa kannattaa kysyä mikä käy tuon kaveriksi, ettei kiehu tms reunoilta.. Sitä fosfatointiainetta kuitenkin on siinä reunoilla.
Älyttömän rumia Passatit josta puskurilistat sheivattu, pilaa linjan ja tekee liian paljaan. Uusissa autoissa myös listat edessä ja takana, kyljissä pienet pokkaukset. 3bg ovipelti ei ole suora, vaan listojen kohdalle jää kylkilinjan säilyttävä "pokkaus" jäljelle. En ottais listoja pois jos pelti olisi suora. Tulis ruma..
Rupesin äsken kelaa listahommaa uudelleen ja väänsin fotarilla kuvan. Kahden vaiheilla niiden kanssa kuvan jälkeen, enemmän ehkä listojen kannalla, parempi siis jättää. Kiitos mielipiteistä ja herätyksestä!! Nyt hitsailemaan vilkunreiät umpeen ->
Highline kylkilistat on kyllä ruman paksut, sen puolesta tykkään enemmän normaaleista muovilistoista. Pitää harkita. Etu ja takalistoista pidän kromisina, mutta jos listat on niin kyllä samaa mallia/väriä pitää olla..
Highline kylkilistat on kyllä ruman paksut, sen puolesta tykkään enemmän normaaleista muovilistoista. Pitää harkita. Etu ja takalistoista pidän kromisina, mutta jos listat on niin kyllä samaa mallia/väriä pitää olla..
Sulla on muuten kontin luukussa VW merkki lipsahtanut väärinpäin. Vähän tarkkuutta noihin hommiin. Kromit mäkeen ja hyvä siitä tulee.
Viimeksi muokannut myyrä, 9.2.2013 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vitsi mitä väkeä täällä?! "VW merkki lipsahtanut väärinpäin, vähän tarkkuutta noihin hommiin". Se on ehkä siinä huvin vuoksi, kunnes Saksasta tulee uusi VW merkki? Vois ihminen vähän ajatella. En mä kromeja ole heittämässä mihinkään, pysyy paikoillaan.
Vilkut Saksasta ebaysta, on E-hyväksyntä.
EDIT: Ja kyseessä tosiaan VW Passat 2004-2005 (3BG), tarvike varaosapeilit.
Vilkut Saksasta ebaysta, on E-hyväksyntä.
EDIT: Ja kyseessä tosiaan VW Passat 2004-2005 (3BG), tarvike varaosapeilit.
Ilmesesti alunperin ollut 1-din soitin kun konversiosta puhut? Oliko muuta vaihdettavaa kun nuo muovit soitinta varten? Jotain rautoja takaa siis meinaan.
Ja vielä varmaan tyhmä kysymys, mutta mikä tuo taxi schalter on? Ihmetellyt jo jonkun aikaa kun esim. eBayta selannut ja tuollaista nappulaa tullut vastaan.
Ja vielä varmaan tyhmä kysymys, mutta mikä tuo taxi schalter on? Ihmetellyt jo jonkun aikaa kun esim. eBayta selannut ja tuollaista nappulaa tullut vastaan.
Joutuu siinä vähän muutakin vaihtamaan, simppeli homma kuitenkin.
Tässä DIY: http://www.passatplus.de/umbauten/doppe ... peldin.htm
Helpottaa hommaa :-)
Tässä DIY: http://www.passatplus.de/umbauten/doppe ... peldin.htm
Helpottaa hommaa :-)
Sen verran listahommaa nyt sulateltu, että tilaan uudet OEM highline listat kylkiin, sitten on ympäriinsä autossa uudet/uudenveroiset highlinelistat. Ei omasta mielestä mitenkään kauhean hintaisetkaan olleet.
EDIT. Löytyi nyt myös edullinen (myös lähetys ja tullikulujen jälkeen) USA mallin puskin Jenkeistä.
Fotarilla nopeesti rustattu kuva kliinistä keulasta (etukilpi pysyy lasissa kiin kauan kunnes virkavalta siitä alkaa sanomaan, toistaiseksi saanut olla siinä rauhassa. Takakilpi siirtyy takaisin konttiin luonnollisesti).
Mitä mieltä puskuri ritilöiden maalauksesta kuvan mukaisesti? KeulaaN tulee vielä kuvasta poiketen cupra r lippa (korinvärisena, jos ei passaa -> plastidippiä päälle) ja sumarit (keltaisella laminx kalvolla?).
Peilit minkälaisina?
- Hiilikuitu (aito koko kuori, ei mitn liimattavaa)
- Kromi
- Alumiini
- Koriväri
- Musta?
-
EDIT. Löytyi nyt myös edullinen (myös lähetys ja tullikulujen jälkeen) USA mallin puskin Jenkeistä.
Fotarilla nopeesti rustattu kuva kliinistä keulasta (etukilpi pysyy lasissa kiin kauan kunnes virkavalta siitä alkaa sanomaan, toistaiseksi saanut olla siinä rauhassa. Takakilpi siirtyy takaisin konttiin luonnollisesti).
Mitä mieltä puskuri ritilöiden maalauksesta kuvan mukaisesti? KeulaaN tulee vielä kuvasta poiketen cupra r lippa (korinvärisena, jos ei passaa -> plastidippiä päälle) ja sumarit (keltaisella laminx kalvolla?).
Peilit minkälaisina?
- Hiilikuitu (aito koko kuori, ei mitn liimattavaa)
- Kromi
- Alumiini
- Koriväri
- Musta?
-
Viimeksi muokannut OskuA, 29.3.2013 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä sitä cupran lippaa tuohon laita, hölmön näköinen passatin puskurissa mun mielestä. Ja korinvärisenä vielä hassumman näköinen. Tsek -> http://img520.imageshack.us/img520/8490/passat5f.jpg
Ennemmin vaikka joku tällainen Rieger, jos sinne on pakko joku lippa laittaa-> http://www.skn-tuning.de/uploads/RIEGER/00099738_n.jpg
Tosin tuo vaatisi sitten melkein helmat ympäriinsä, ettei ole keula pirusti helmalinjaa alempana...
Ja jos tässä nyt tätä kliiniä ulkomuotoa haetaan, niin peilit ehdottomasti korinväriin, jätät maskiin merkin ja that's it. Merkitön maski tekee tosta keulasta kauheen raskaan ja jotenki amistuunatun näköisen.
Ainakin mun mielestä toi etupuskuri näyttää juuri tuollaisena vallan mainiolta ilman mitään lippoja. Korinväristä alaosaa vois tietty kokeilla, en usko että se ihan metsään menee.
Edittiä: Jaa siinä olikin tuo helma jo maalattu, no ehdottomasti nuo välipuolat korin väriin. Ja tuo lohkolämppärin pistoke vaikka keski/sivuritilään! Vai oliko ne teipattu? No enivei. Reikä umpeen ja samaan väriin.
Tuosta mallia, tosin maskin merkkiä tämäkin mun mielestä huutaa: http://img190.imageshack.us/img190/714/img1383t.jpg
Ennemmin vaikka joku tällainen Rieger, jos sinne on pakko joku lippa laittaa-> http://www.skn-tuning.de/uploads/RIEGER/00099738_n.jpg
Tosin tuo vaatisi sitten melkein helmat ympäriinsä, ettei ole keula pirusti helmalinjaa alempana...
Ja jos tässä nyt tätä kliiniä ulkomuotoa haetaan, niin peilit ehdottomasti korinväriin, jätät maskiin merkin ja that's it. Merkitön maski tekee tosta keulasta kauheen raskaan ja jotenki amistuunatun näköisen.
Ainakin mun mielestä toi etupuskuri näyttää juuri tuollaisena vallan mainiolta ilman mitään lippoja. Korinväristä alaosaa vois tietty kokeilla, en usko että se ihan metsään menee.
Edittiä: Jaa siinä olikin tuo helma jo maalattu, no ehdottomasti nuo välipuolat korin väriin. Ja tuo lohkolämppärin pistoke vaikka keski/sivuritilään! Vai oliko ne teipattu? No enivei. Reikä umpeen ja samaan väriin.
Tuosta mallia, tosin maskin merkkiä tämäkin mun mielestä huutaa: http://img190.imageshack.us/img190/714/img1383t.jpg
Totta, merkki sopii kyllä paremmin. Läskin näköinen keula ilman sitä. Lämppärin pistokkeen suunnittelin laittaa puskuriritilöiden väliin huomaamattomasti, kaikki uudet ritilätkin hyllyssä odottelemassa jenkkipuskinta. Vetäisen peilit korin väriin, äkkiäkös ne maalaa jos mieli muuttuu, tai oikeastaan ostaa uudet tarvikekuoret ja vetää eri värin niihin niin säilyy korinvärikuoret.
Tuota Riegerin etuhelmaa olen kanssa miettinyt. Mielessä käynyt myös Votexin sivuhelmat. Täytyy fotarilla pyöräyttää Passatin kuva Riegerin etuhelmalla ja Votexin helmoilla. Onko kukaan nähnyt Passattia kyseisellä kombinaatiolla?
Tuota Riegerin etuhelmaa olen kanssa miettinyt. Mielessä käynyt myös Votexin sivuhelmat. Täytyy fotarilla pyöräyttää Passatin kuva Riegerin etuhelmalla ja Votexin helmoilla. Onko kukaan nähnyt Passattia kyseisellä kombinaatiolla?
Tuli hiukan kolhastua auton oikeaakylkeä sillan kaiteeseen. Etulokari ja etuovi uusiksi. Takakaari kumivasaralla suoraksi ja lasikuitu/muovikitti komboa perää. Takaoveen ei paljon mitään naarmua isompaa tullut.
Tuli sitten tilattua vilkuttomat etulokarit, myös toiselle puolelle niin ei tarvi ruveta sitä värkkäämään enään. Ja onneksi on noit 3B ovia tuolla niin kävin nappaamassa etuoven sieltä.
Pari kuvaa puhelimella:
Huomenna pitäis tulla myös Votexin replicat Puolasta. Toivottavasti laatu on hyvää. Jos ne tulee huomenna niin vedän väriä niihin ja etupuskuriin. Takaovi ja takalokari pitäis myös maalailla tällä viikolla joku päivä.
Tuli sitten tilattua vilkuttomat etulokarit, myös toiselle puolelle niin ei tarvi ruveta sitä värkkäämään enään. Ja onneksi on noit 3B ovia tuolla niin kävin nappaamassa etuoven sieltä.
Pari kuvaa puhelimella:
Huomenna pitäis tulla myös Votexin replicat Puolasta. Toivottavasti laatu on hyvää. Jos ne tulee huomenna niin vedän väriä niihin ja etupuskuriin. Takaovi ja takalokari pitäis myös maalailla tällä viikolla joku päivä.
Viimeksi muokannut OskuA, 29.3.2013 17:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Votex replicat tuli:
Viimeistely on hyvä mutta istuvuus hiukan huonompi. Helmoissa ei ole kiinnityspaikkoja lainkaan siihen välimatkalle, pelkästään päihin.. En tiedä vielä otanko alkup. helmoista noihin sen kiinnitsalueen vaikka koriliimalla. Kellään kokemusta kuinka muovi pysyy sikalla/koriliimalla lasikuidussa?
Viimeistely on hyvä mutta istuvuus hiukan huonompi. Helmoissa ei ole kiinnityspaikkoja lainkaan siihen välimatkalle, pelkästään päihin.. En tiedä vielä otanko alkup. helmoista noihin sen kiinnitsalueen vaikka koriliimalla. Kellään kokemusta kuinka muovi pysyy sikalla/koriliimalla lasikuidussa?
Viimeksi muokannut OskuA, 29.3.2013 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Noniin totta :D
Kylki tässä mallissa:
Kahvasta lähtee myllyttymällä noi checkkivärin sumut. Toivon että saan tänään Votexit istumaan ja väriä päälle. Aina saa toivoa, katotaan mitä kerkiää.
Pientä kevennystä... Ei ole etupuskuria paikoillaan, joten isommassa vauhdissa alkaa sisälokarit hinkata rengasta (uudet sisälokarit ei viitti rikkoa). Siitä syystä max. 40km/h tänään, tässä 60 alueella:
Kylki tässä mallissa:
Kahvasta lähtee myllyttymällä noi checkkivärin sumut. Toivon että saan tänään Votexit istumaan ja väriä päälle. Aina saa toivoa, katotaan mitä kerkiää.
Pientä kevennystä... Ei ole etupuskuria paikoillaan, joten isommassa vauhdissa alkaa sisälokarit hinkata rengasta (uudet sisälokarit ei viitti rikkoa). Siitä syystä max. 40km/h tänään, tässä 60 alueella:
Viimeksi muokannut OskuA, 29.3.2013 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Kuvasarjaa helmojen sovittamisesta. Tänään tulee illemmalla loput, luultavasti kuvia jo värit päällä.
Vasen takakulma ennen.
Oikeaan muotoon hiottuna, vielä täytyy hiukan täyttää edessä näkyvää rakoa.
Vasemman etukulman istuvuus oli enemmän huono, kuvassa jo raakamuotoiltu. Ja tosiaan se helma puuttuu kokonaan oven ja lokarin välistä, molemmilta puolilta.
Tämän verran eroa originaaliin.
Kuiduttelun aloittelemista, oikea helma, vasemmasta ei kuvia tästä vaiheesta.
Pahalta näyttää mutta hyvä tulee.
Raspiroopella röpästy alue sileäksi ja kittauskelpoiseksi.
Karkeimmat muodot luotiin lasikuitukitillä kestävyytensä vuoksi.
Muovikitillä viimeistelyä.
Hiontaa kittausta hiontaa kittausta hiontaa..
Pohjamaalattu ensimmäisen kerran, jotta näkee pinnan virheet.
Nyt on helma oven ja lokarin välissä ja istuvuus muutaman tunnin työllä jo paljon parempi. Tänään vielä viimeistelyä ja maalia pintaan :-)
Vasen takakulma ennen.
Oikeaan muotoon hiottuna, vielä täytyy hiukan täyttää edessä näkyvää rakoa.
Vasemman etukulman istuvuus oli enemmän huono, kuvassa jo raakamuotoiltu. Ja tosiaan se helma puuttuu kokonaan oven ja lokarin välistä, molemmilta puolilta.
Tämän verran eroa originaaliin.
Kuiduttelun aloittelemista, oikea helma, vasemmasta ei kuvia tästä vaiheesta.
Pahalta näyttää mutta hyvä tulee.
Raspiroopella röpästy alue sileäksi ja kittauskelpoiseksi.
Karkeimmat muodot luotiin lasikuitukitillä kestävyytensä vuoksi.
Muovikitillä viimeistelyä.
Hiontaa kittausta hiontaa kittausta hiontaa..
Pohjamaalattu ensimmäisen kerran, jotta näkee pinnan virheet.
Nyt on helma oven ja lokarin välissä ja istuvuus muutaman tunnin työllä jo paljon parempi. Tänään vielä viimeistelyä ja maalia pintaan :-)
Viimeksi muokannut OskuA, 29.3.2013 17:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Ei ole kyllä häävin näköinen lähtökohta, vaikka aika usein se taitaa 'tuning' osien kanssa noin olla. Ainakin mattigin täydellisesti istuvaa takalasin lippaa sai vähän ventoon veistellä. Riippuu tietysti paljon millaiset odotuksetkin on :D enemmän se varmaan päähän ottaisi jos olis 200e joutunut aihioista maksamaan. Pituus ilmeisesti oli kuitenkin aika kohdallaan?
0,5cm liian lyhyet olivat, mutta päissä oli sisäpuolella ylimääräistä niin hioin sen koneella pois. Totta, kyllä noissa tuollanen 10-12h homma on maalauksineen... Onneksi pinta oli todella hyvä niin ei tarvi sitä tasoitella. Maalipinta odottelee haihtumista ja saa piakkoin lakkaa päälleen. Pakko käydä välissä sisällä hengittelees ja juomassa kun on maski naamassa ja aktiivihiilisuotimet puoliksi tukossa :D
Viimeksi muokannut OskuA, 29.3.2013 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Huonoa jälkeä puskurin helmassa, vetäsin väriä vanhan pinnan päälle. Odottelen Riegerin helmaa niin hetkeksi malttaa tuo orkkis pistää paikoilleen.
värit vähän kusee tässä kuvassa.
Lauantaina laittelen osat paikoilleen ja maalaan peilin kuoret. Sitten pidänkin muuten koko viikonlopun ja perjantain taukoa näistä, voimat ehtyy, työpäivät + nämä yhteensä tänäänkin 16h......
värit vähän kusee tässä kuvassa.
Lauantaina laittelen osat paikoilleen ja maalaan peilin kuoret. Sitten pidänkin muuten koko viikonlopun ja perjantain taukoa näistä, voimat ehtyy, työpäivät + nämä yhteensä tänäänkin 16h......
Viimeksi muokannut OskuA, 29.3.2013 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
No nyt istuu. Tuossa kynnyksen ja helman välissä vähän tyhjä paikka kun ovi auki, mutta taitaa korostua vaan kun läheltä kuvattu. Jälki on kyllä todella siistiä! Pitäis itsekin tarttua ruiskuun ja alkaa opetella maalausta kun nuo pohjatyöt jo kohtuullisesti luonnistuu. Kunnollisen pinnan saanti onkin eriasia vaikka ei luulisi rakettitiedettä olevan pitäisi vaan päästä harjoittelemaan. :D Meinasin kokeilla niitä suomessa kaupattavia votex kopioita kun myyjä niiden sopivuutta kehuu. Muutaman kympin joutuu köyhtymään enemmän, mutta menee kyllä paluupostina takaisin jos on työläät. Halvemmallakinkerran aihiot saa. :)
Joo kyllä sitä voisi maksaa vaikka satasen enemmän jos saa suoraan paikoilleen. Tarkoitus on jossain välissä kesää tehdä noihin alkuperäisiin kiinnityskohtiin tuleva "lista" joka tulisi alkuperäisiin paikkoihin ruuveilla kiinni ja peittäisi myös jotain rakoja jos on helman ja kunnyskotelon väliin jäänyt, ns. viimeistelisi helmat ja istuvuuden. Samalla saisi ratkaistua tuon ruman kiinnitysalueen, johon alkuperäiset tulevat kiinni.
Funtsailin kyllä tohon Riegeriltä luukunlippaa, voisi sopia Votexien kanssa hyvin yhteen ja varsinkin kun sheivaan tossa piakkoin VW merkin pois.
Funtsailin kyllä tohon Riegeriltä luukunlippaa, voisi sopia Votexien kanssa hyvin yhteen ja varsinkin kun sheivaan tossa piakkoin VW merkin pois.
Mulla on aito votex takapuskuri diffuusorilla farmari 3bg:ssä ja helmat.. Helmat on ruuveilla kiinni kun avaa oven ja näyttäis vähän että aidoissa on enemmän tavaraa tuossa etulokarin liitos kohdassa. Nuo näyttää hyvälle vaikka on kopiot ja vaikeeta löytää nykyjää ebaystäkin aitoa votex tavaraa.
Tuolla kuvia mun pasuunasta ja riegerin lippa on tilattuna tuon köyhän cupran tilalle kun revin sen pois.
http://sami533.kuvat.fi/kuvat/Nykyinen+ ... d+4motion/
Tuolla kuvia mun pasuunasta ja riegerin lippa on tilattuna tuon köyhän cupran tilalle kun revin sen pois.
http://sami533.kuvat.fi/kuvat/Nykyinen+ ... d+4motion/
Joo kyllä nuo Replicat oli vähän odotettua huonommat. Mutta nyt istuu kuitenkin hienosti paikoilleen. Joku lista pitää kehitellä tuohon kynnysalueeseen, johon orkkikset tulee kiinni. Just tollasta takapuskinta tekee mieli aijai, mutta on kiven alla ja lasikuitu replicat ei istu. Ei saa mitenkän järkevästi kiinni..
Tilailen justiinsa alustasarjaa ja vähän budjettilinjalla mennään sen suhteen, mitä mieltä olette TA-Technixin alustasarjoista, JOM:eista olen kuullut paljon huonoa.
Tässä olisi kaksi eri sarjaa, mitä nuo kalliimmassa mukana olevat osat ovat?
http://www.ebay.de/itm/TA-TECHNIX-GEWIN ... 417068b411
http://www.ebay.de/itm/TA-TECHNIX-PREMI ... 337f9abd98
Tilailen justiinsa alustasarjaa ja vähän budjettilinjalla mennään sen suhteen, mitä mieltä olette TA-Technixin alustasarjoista, JOM:eista olen kuullut paljon huonoa.
Tässä olisi kaksi eri sarjaa, mitä nuo kalliimmassa mukana olevat osat ovat?
http://www.ebay.de/itm/TA-TECHNIX-GEWIN ... 417068b411
http://www.ebay.de/itm/TA-TECHNIX-PREMI ... 337f9abd98
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Omassa farkussa tuo:
http://www.revotec.fi/street-coilover-p ... p-569.html
Ainakin merkkiä fk, keltaiset vieterit ja takaiskarit niin olen siinä uskossa ollut. On ihan asiansa ajanut. En tiedä kestävyydestä tuon on edellinen omista viime keväänä alle laittanut ja on ainakin vielä ehjä.
http://www.revotec.fi/street-coilover-p ... p-569.html
Ainakin merkkiä fk, keltaiset vieterit ja takaiskarit niin olen siinä uskossa ollut. On ihan asiansa ajanut. En tiedä kestävyydestä tuon on edellinen omista viime keväänä alle laittanut ja on ainakin vielä ehjä.
Samaa roskaa ne kait vaan eri paketeissa ja väreissä, mitä tässä nettiä nyt on tutkinut niin kaikista em. halppiscoilareista huonoa stooria liikkeellä. Kunhan saan alustan jäykemmäksi ja 19" pallot kaarelle niin riittää mulle.
Eiköhän niillä yhden kesän pärjää ja sitten D2:sta tilalle, se oli kyllä aivan huippusarja ajaa. Pirun jämäkkä mutta otti kuitenkin kuopatkin pehmeästi vastaan, hinta oli siellä karvan alle tonnin.
EDITTIÄ. Uudemmissa autoissa ilmeisesti ongelmia TÜV hyväksynnän kanssa tossa D2 sarjassa. Sitten Eibach Pro street S on hyvä vaihtoehto kanssa paremmista, tälle kesälle ei kuitenkaan varaa tuollaiseen.
Eiköhän niillä yhden kesän pärjää ja sitten D2:sta tilalle, se oli kyllä aivan huippusarja ajaa. Pirun jämäkkä mutta otti kuitenkin kuopatkin pehmeästi vastaan, hinta oli siellä karvan alle tonnin.
EDITTIÄ. Uudemmissa autoissa ilmeisesti ongelmia TÜV hyväksynnän kanssa tossa D2 sarjassa. Sitten Eibach Pro street S on hyvä vaihtoehto kanssa paremmista, tälle kesälle ei kuitenkaan varaa tuollaiseen.
Kaverilla oli samankorisessa (tosin farkku) Passatissa tuollainen V-maxx -korkeussäädettävä sarja.. Niiden kokemuksien puolesta ei voi suositella, jäätävä kivireki ja melkoista pomppimista sekä nypytystä oli meneminen, kaukana miellyttävästä.
Mulla itsellä oli Jomin halpissarja Octaviassa ja noita kahta jos vertasi niin Jomille pisteet 6-0. Ei ollut mulla ainakaan hirveen pintakova ja se halpa hinta kävi ilmi vasta kovemmassa käytössä kun alkoi loppua vaimennusteho ja jousen kantokyky kesken. Normiajossa hyvinkin miellyttävä ja iskareiden arvot ei olleet kolmen vuoden jälkeen muuttuneet juuri yhtään huonommiksi.
Mulla itsellä oli Jomin halpissarja Octaviassa ja noita kahta jos vertasi niin Jomille pisteet 6-0. Ei ollut mulla ainakaan hirveen pintakova ja se halpa hinta kävi ilmi vasta kovemmassa käytössä kun alkoi loppua vaimennusteho ja jousen kantokyky kesken. Normiajossa hyvinkin miellyttävä ja iskareiden arvot ei olleet kolmen vuoden jälkeen muuttuneet juuri yhtään huonommiksi.
jos alat sijoittaa parempaan alustaan niin kysele vaihtoehtoja ihan kaikilta valmistajalta. itsellä jäi eibach yms jäykkyyssäädön puutteen vuoksi pois. kw ja h&r jäi vaihtoehtoina viimeiseksi joista jälkimmäinen voitti kun moni sano kohtuu pintakovaksi kw:ta. löysimmällä säädöllä tuo on jo oikeasti mukava coili-paketti ajaa.
esim pro-street s taitaa olla kw v1 mutta sillä erolla että on eibachin omilla jousilla joka vaikuttaa aika paljonki tuohon pintakovuuteen
esim pro-street s taitaa olla kw v1 mutta sillä erolla että on eibachin omilla jousilla joka vaikuttaa aika paljonki tuohon pintakovuuteen
^ mainostetaan, että kyllähän Pro Street S jäykkä sarja on, mutta esimerkiksi talvirenkailla (55 profiililla) yllättävänkin mukava kaikenlaisessa ajossa. Mutta riittää tiukkaan kanttailuunkin.
Lisäyksenä, että halvemmalla pääset kun ostat kerralla kunnollisen etkä vaihtele vuosittain (jos kerran suunnitelmissa jo ostaa kuitenkin kalliimpaa..?). Säästyyhän siinä aikaakin.
Lisäyksenä, että halvemmalla pääset kun ostat kerralla kunnollisen etkä vaihtele vuosittain (jos kerran suunnitelmissa jo ostaa kuitenkin kalliimpaa..?). Säästyyhän siinä aikaakin.
Itellä on 3b passatissa ta-technixin korkeussäädettävä. Samaa sarjaa kai nuo on jomien kans, mutta kaverilla on samanlaisessa passatissa jomi ja kyllä mielestäni tuo ta-technix ois paremman olonen, lisäksi ite oon kyllä pitäny tuota ta-technixiä tosi hyvänä suhteessa hintaan, ei oo yhtään pintakova, mutta silti sellanen jämy eikä mikään kiikkulauta, suosittelen halppisalustaksi! :)
Vaihdoin kuvapalvelimen Kuvat.fi:lle. Päivitin muutamia viestin kuvia thumbeiksi, pitäis ladata nopeampaa, vaihtelen muutkin piakkoin.
Täytyisi löytää Votexin etu- ja takahelmat. Aidot tai kuitureplicat. Olis aivan edellytys noiden helmojen kanssa. Samalta toimittajalta saisi Varianttiin Votexin takahelmaa, taas kauhea homma kuitenkin saada sopimaan. Onko farkun ja sedanin takapuskurin mitoissa paljon eroja?
Mutta nyt laittamaan alustasarjaa kiinni ->
Täytyisi löytää Votexin etu- ja takahelmat. Aidot tai kuitureplicat. Olis aivan edellytys noiden helmojen kanssa. Samalta toimittajalta saisi Varianttiin Votexin takahelmaa, taas kauhea homma kuitenkin saada sopimaan. Onko farkun ja sedanin takapuskurin mitoissa paljon eroja?
Mutta nyt laittamaan alustasarjaa kiinni ->
Vähän pehmeämpi sais olla JOMin alusta?? Talvirenkaiden kanssa OK, mutta huomioiden 235/35-19 voi olla aika kova. No toistaiseksi tuolla mennään.
Kuvia tulee jahka saan maalattua takaoven, takalokarin ja ovien alalistat. Tämä viikko sairaslomalla pääsi kunnon tauti iskee päälle, yskää, kuumetta, paikat kolottaa, tuttua? Veto totaalisesti poissa..
Kuvia tulee jahka saan maalattua takaoven, takalokarin ja ovien alalistat. Tämä viikko sairaslomalla pääsi kunnon tauti iskee päälle, yskää, kuumetta, paikat kolottaa, tuttua? Veto totaalisesti poissa..
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Tuli helmat laitettua kiinni tänään, hiottua ja kiillotettua etuvalot sekä maalattua takaovi. Ja saihan auto myös pikaisen kevätvahan pintaan, kevyt kiillotus ja käsin hieraistu AG HD WAX päälle. Täytyy kunnolla ja kunnon aineilla myllytellä kesällä. Peilit saaneet myös toissapäivänä väriä päälleen.
Vielä vähän vertailua ja fiilistelyä aikaansaannoksista:
OLD:
NOWADAYS:
Vielä vähän vertailua ja fiilistelyä aikaansaannoksista:
OLD:
NOWADAYS:
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa