Golf Country

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

Golf Country

ViestiKirjoittaja Jonde » 2.12.2012 16:54

Toiselta omistajalta ostettu kantri (ensimmäinen omisti auton vain muutaman kuukauden uutena), oli seissyt 3v ladossa ajamatta ennen kun kävin pelastamassa epävarmalta tulevaisuudelta. Itse ostin tämän kolmanneksi autoksi lähinnä hyvien talviominaisuuksien takia, enää ei tarvitse uudemmalla autolla aurata tietä tai pelätä meneekö muoviosat rikki. Toki yhtä kiva leikkikalu tämä ei ole kuten 1.8t haldexilla varustettuna, mutta kyllä donitsit onnistuu tälläkin ja plussana vauhtia ei saa lähellekkään yhtä paljoa.

Mittarissa 250tkm ja pilkulleen täytetty huoltokirja löytyy, ruostesuojattukin kolmesti ja kaikki pienetkin ruostekohdat käyty korjauttamassa heti, joten viimeisimmässä tarkastuksessa ei löytynyt ruostetta ollenkaan.
Myös kaikki vakio viat, kuten loota on korjautettu vw liikkeessä.
Yhtään kuittia tai muuta dokumenttia ei ole ikinä heitetty pois, auton mukana tuli 2 mapillista paperia aina bensakuiteista katsastuslappuihin, joka ikinen polttimonvaihtokin on kirjattu ylös.
Mukana olisi tullut myös kaikki rikkinäiset osatkin jotka tohon on vuosien aikana vaihdettu, myös jokaiselle sillä hetkellä rikkinäiselle tai huonokuntoiselle osalle(jonka myyjä tiesi) tuli uusi tai lähes uusi käytetty ehjä osa mukaan. Kuten toinen kuskin penkki alkuperäisen vakio paikasta kuluneen tilalle.
Eli auton mukana tuli kontillinen osia ja kolmet renkaatkin, kaikki 5 alkuperäistä speedlinen alua ja kahdet peltivanteet talvirenkailla 14" ja 15", 14 oli alkuperäiset auton mukana tulleet nokialaiset vuodelta 91 ja 15 oli sitten 2000 hankitut uudemmat nastat, eli edes vanhoja renkaita ei edellinen omistaja ollut heittänyt pois.

Nykyinen talvi look, alkuperäiset lisävalot, sumarit ja vararengas suojineen on siirtynyt autotalliin, ovat turhan kalliita roikottaa mukana.
Lisäpitkien virkaa pitää nyt ei niin hyvät rallye1000, sumarien paikalla on talmun huomiovalot ja vararenkaana kulkee mukana ainoa talvirengas, jonka kuntoon ei jatkuvat keliolosuhteet enää juuri vaikuta tai ole väliksi.
Kaikki alkuperäiset Country varusteet ovat siis tallella.

Kuva
Lisää kuvia täällä

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 2.12.2012 18:05

Hienoa, että joku nämäkin säilöö. Ei varmaankaan ihan hirveesti aikanaan näitä myyty?

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 2.12.2012 18:13

Jos säilytät ja piodät autoa edellisen omistajan tapaan niin tällä on vielä joskus arvoa, ja heti kun aika koittaa niin mustien kilpien väliin!

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 2.12.2012 18:15

No mulla tuli auton mukana vv-autolta ja silloiselta ake;lta pyydetty selvitys, niin 400kpl tuli suomeen. Mulla on jokaisen yksilön rekkari, paikkakunta, väri jne tiedot listalla vuodelta 91. Nämähän tuli veronkiertoautoina suomeen, rekkarissa erikosmainta että, maastohenkilöauto 30% tai 50% autoverolla riippuen rekisteröintipäivästä.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 2.12.2012 19:21

^^Voi olla pikkasen tuskien taival laittaa vm. 1991 mustien kilpien väliin?? Museoautoksi kylläkin onnistuu.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 2.12.2012 19:24

Sorry, ei taas ajatus juossu :)

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 2.12.2012 19:34

Hieno :)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 2.12.2012 19:35

Tämä ois aika kampe dieselinä ja vielä pakuksi :) Trafin pakulistassa oli ainaki normi syncron mallikoodi, lieneekö tässä sama.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 2.12.2012 20:28

Onhan näitä tehdaskin diisselöinyt sen 6kpl väkivahvalla 1.6d moottorilla.
Itse en jaksa kyllä tälle tehdä muuta kun pitää kunnossa, osatkin tuppaa oleen aina tilauskamaa classicilta ja hinnat sen mukaisia.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 2.12.2012 22:12

Katoppa jak3 sitä trafin listaa. Eikö siinä lue syncron perässä että maastoajoneuvo/maastoauto?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.12.2012 8:48

Volkswagen Golf-4X4 52671018 TYP 19, 19E-299,1986 maasturi


Tommone siinä ainaki löytyy.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 3.12.2012 19:47

Volkswagen Golf-4X4 52671018 TYP 19, 19E-299,1986 maasturi

Mulla lukee otteessa:
LTJ-tyyppikoodi: Volkswagen Golf 5267101801.
LTJ-mallimerkintä: 4D Golf Country-1800-19E-299-C-4x4/248/
Ja se perus lisäys veroon ja malliin: LM:N Kirje nro 6676/70/90

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 3.12.2012 21:21

Eli ei muutako nokimylly nokalle ja leimalle.

poloboy
-
Viestit: 191
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 4.12.2012 9:43

Country oli aikoinaan samanlainen 'myyntimenestys' kuin esim. 16 tuuman T3 Transporterkin, eli niitä myytiin Suomessa paljon kokonaisvalmistusmäärään suhteutettuna. Ja tämä juuri verovapauden ansiosta. Kokeilin jopa huvikseni, että muistanko vielä paikallisen VW-jälleenmyyjän esittely-Countryn rekkarin, ja muistinhan minä, KFN-844. Myyjä tarjosi sitä aikoinaan kaverille, kun tämä tuli kysymään vähän käytettyä Golfia. Tästä kaveri suivaantui niin pahasti, ettei ole sen koommin käynyt liikkeessä :-) Countryjä näkee jonkin verran dieselöitynä, bensa-1.8 ei taida olla niitä piheimpiä kun ajaa pitkää matkaa?

jiiaa
-
Viestit: 27
Liittynyt: 24.7.2007 18:22

ViestiKirjoittaja jiiaa » 4.12.2012 9:53

Kaverin isällä oli uutena ostettu tuollainen 1.8 bensamörkö. Valitteli aina että kova on syömään bensaa pitkällä matkalla. Ja jos sen ajan bensahinnoilla syönti ahdisti, niin se on varmaankin ollut sitten tosi kova.

Oli se kyllä legendaarinen peli, aikansa citymaasturi...

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 4.12.2012 12:28

Meiltä vaihtui country aikoinaan pois juurikin kulutuksen vuoksi. Taisi päästä chevrolet astro ja country samoilla kulutuksilla. En tie helppaisko PF koneisen moottorinohjaus?

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 4.12.2012 17:53

En mä tota janoseksi menisi sanoo, tässä nurkissa ajan 20km työmatkaa 50/50 taajama/kehä3 niin ei tuo vie kun vähän päälle 7l ja kesällä turku-helsinki väli motaria meni vähän yli 8l kun 120kmh lasissa koko matka.
Maailmallahan vaihtavat näihin joko gti taffelin tai koko gti ecun niin saa myös pari heppaa lisää voimaa, kun kone lähes sama kun 8V gti. Yhdet paperit nähnyt missä 115hv ecun vaihdon jälkeen. vakiona 100hv kyseinen yksilö.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 5.12.2012 0:04

Harvinaisuudesta iso plussa! On varmasti hyvä (talvi)auto.

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 6.12.2012 19:41

Mitä tuossa esittelyssä tarkoitti se vaihteiston korjaus vw:llä? MIkä tyyppivika näissä nyt on ollut? EI muuten kun mulla on tuollainen kantri rokkari myös ja sillä on veivattu yli kolmesaa kilsaa ja vaihteet ainakin pelittää ihan pirun hyvin.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 6.12.2012 21:05

Vähääkään enemmän jos kärryä vetänyt niin tasauspyörästön niitit pettää näistä samalla tavalla kuten 02k laatikoista, joten ne on vaihdettu pultteihin ja sitten kulmavaihteeseen on tullut vikaa kuten erittäin monessa on ja se vaihdettu uuteen noin 11v sitten.

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 14.12.2012 20:54

Just, eli se vika, tämä olikin tiedossa että on vähän pehmeet niitit. Kulmavaihteessa todennäköisesti yksi pultinreikä myös poikki/halki. Multa just hitsattiin kuntoon. Samalla vaihtuu kone, vanha leikkas.

TT|
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.6.2011 18:08

ViestiKirjoittaja TT| » 14.12.2012 22:29

Yksi uusi countryn omistaja ilmottautuu myös. Omassa ei ihan tuollaista huoltohistoriaa ole, eli edellisen omistajan jäljiltä ei ollut mitään tietoa :D Nyt vaihdoinkin melkein kaiken normaalin. Tämä on saksan tuonti, joten maksettu täydet verot. Voisi siis pakuksi rekisteröinti onnistuakin.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 14.12.2012 23:25

Vielä kun joku kertoisi miten viskoon vaihdetaan neste ja mitä siellä käytetään ja kuinka paljon. Ainoa vaihtamaton neste omassa ja 250tkm ylitetty, niin samalla näkisi missä kunnossa levyt on.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 14.12.2012 23:47

Löysitkö Jonde jo ratin tähän? Vaihdeltiin yv:tä mutta tuliko koskaan perille?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.12.2012 4:33

Viskosta ei vaihdeta nestettä, joku silikoonipohjanen neste siellä on sisällä. Jos sen haluaa vaihtaa, niin se viskomötikkä pitää aukasta esim sorvissa, hommatta nesteet siihen yms...
Toisin sanoen, jos toimii, älä koske :) Taitaa olla vain yksi firma koko planeetalla joka noita huoltaa.

TT|
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.6.2011 18:08

Visco

ViestiKirjoittaja TT| » 15.12.2012 7:22

Onko tosiaan niin ettei Countryn viscoa pysty aukaisemaan? Ainakin T3 ja T4 Viscoihin pystyy litkut vaihtamaan ilman sorvia. Tiivisteet löytyy tiivistekeskukselta ja minulta saa visco-öljyä, jos joku kaipaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.12.2012 8:38

Ainakin vr6 visko on ihan umpipaketti. Eli ei huollettavissa.
T4 syncroperä (haldex mallinen, mutta viskolla) onkin erillainen kuin henkilöautoissa

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 15.12.2012 19:12

Jyri, mulla oli yv loota päässyt vaivihkaa täyttymään, niin tainnut useampikin viesti jäädä matkalle. Mutta en löytänyt vieläkään rattia joka sopisi tuohon paksumpaan rattiakseliin.

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 15.12.2012 19:23

Wacker 100 AK ilmeisesti on se neste jota kaipailet. Netistä saa tilattua puolen litran tonkassa. Sitä en tiedä jääkö tulliin eli saako kemikaaleja tuoda itse. Eikai sitä viscon nestettä vaihtaa tarvitse paitti jos on stefat vuotanut niin paljoen että ei enää toimi.. Kyllä se golffin visko aukeaa ilma sorviakin.


Tässä linkissä joku tehnyt countryn viscoon remppaa

Jos tilaat viscoon tököttiä niin ilmoita mulle, voisin ottaa samaan lähetykseen.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 15.12.2012 21:04

Jonde;
Mulla on edelleen se Flairin 4puolainen joutilaana jos kelpaa. Pistä vaikka yv niin ei mene topikki kaupankäynniksi :D

TT|
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.6.2011 18:08

ViestiKirjoittaja TT| » 16.12.2012 0:56

Sitä mieltä minäkin, että kyllä näiden vanhempien viscot saa auki. Jos tosiaan joku kaipaa uusia litkuja ja vinkkejä viscon huoltoon niin pistäkää YV:tä.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 20.12.2012 18:44

Jos jollain on nurkissa osia niin, saa tarjota kaikkia kolmea puhallisuulaketta ja taka-akselin puslille ne suojapellit sinne putkirungon kulmiin.

TT|
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.6.2011 18:08

ViestiKirjoittaja TT| » 21.12.2012 15:34

Omastakin on toisen puolen suojapelti melko pehmeä, onkos noilla mitään muuta virkaa kun suojata? Että voiko uudet taitella vaikka alumiinista?

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 23.12.2012 20:27

Vakiona eivät ole muuta kun suoja.

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 27.12.2012 16:00

http://www.volkswagen-classic-parts.de/shop/
tuolla vois olla. Kysy ainakin.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 27.12.2012 21:28

On siellä, kysytty on aikaa sitten, mutta totesin että 127e/kpl siitä pellin palasta on vähän liikaa.

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 27.12.2012 23:54

Juu on pellillä hintaa. Raudasta hitsaat suojat. kestää pitkään. tai neet peltisedän juttusille niin se hitsaa ja vääntää sulle uudet saman tyyliset sinkitystä. Ei countryn erikois osis kellään täällä ole.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa