Corrado G60
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado G60
Venton mentyä kaupaksi oli aika etsiä uutta ajokkia. Pihassa kävi pyörähtämässä ensin GT Caddy, mutta se vaihtuikin sitten tähän kyseiseen kulkineeseen.
Kyseessä siis -90 vuosimallin corrado, ihan perus kangasrecaro sisustalla ja normi varusteilla. Remonttia on moottoriin ainakin vihkon perusteella tehty 20tkm sitten aika reippaasti, mutta riittääpä sitä vieläkin.
Alustasarja on mallia kiinteä, vanteet borbet a style replica, koossa 8x16 ja 9x16.
Suunnitelmissa ensikesälle tietenkin pussit, ja uutta väriä pintaan.
Josko tästä sitten sitä carreran oranssia. :)
Jos joku entinen omistaja lueskelee, voisi kertoa hiukan tarinaa auton historiasta vaikkapa privaviestinä.
Ja pari kuvaa aiheesta:
Kyseessä siis -90 vuosimallin corrado, ihan perus kangasrecaro sisustalla ja normi varusteilla. Remonttia on moottoriin ainakin vihkon perusteella tehty 20tkm sitten aika reippaasti, mutta riittääpä sitä vieläkin.
Alustasarja on mallia kiinteä, vanteet borbet a style replica, koossa 8x16 ja 9x16.
Suunnitelmissa ensikesälle tietenkin pussit, ja uutta väriä pintaan.
Josko tästä sitten sitä carreran oranssia. :)
Jos joku entinen omistaja lueskelee, voisi kertoa hiukan tarinaa auton historiasta vaikkapa privaviestinä.
Ja pari kuvaa aiheesta:
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Kuvissa hieno coupé mutta Chevy Vanin kaltaisella lutkuttimella ei tee mitään.
------
Corradosta:
Isolohkon konepelti ei oikein istu ja alkup konepelti paljon paremman näköinen.
Näyttää sitten lelu-porschelta. Ainoa oikea Corrado väri on Tornado Rot LY3D. Huom esim metallihohto-värit ei tuo esiin auton silmiähivelevää muotoilua niinkuin LY3D.
Borbet T olisi paremman näköiset ja eteen myös 9x16 niin on paljon häijymmän näköinen.
Muutenhan auto on hieno, mutta huutaa vielä Rieger helmoja ja Corrado Country /perhehernepyssy -look veke. Ja mitä tekniikkapuolelle tuleekin, niin 65AP:n kanssa ei kannata alkaa pelleilemään, varsinkin jos olet menossa Joensuun lentokentälle ajamaan mailin nopeusajoja. Ei kestä.
------
Corradosta:
Isolohkon konepelti ei oikein istu ja alkup konepelti paljon paremman näköinen.
Josko tästä sitten sitä carreran oranssia. :)
Näyttää sitten lelu-porschelta. Ainoa oikea Corrado väri on Tornado Rot LY3D. Huom esim metallihohto-värit ei tuo esiin auton silmiähivelevää muotoilua niinkuin LY3D.
vanteet borbet a style replica, koossa 8x16 ja 9x16
Borbet T olisi paremman näköiset ja eteen myös 9x16 niin on paljon häijymmän näköinen.
Muutenhan auto on hieno, mutta huutaa vielä Rieger helmoja ja Corrado Country /perhehernepyssy -look veke. Ja mitä tekniikkapuolelle tuleekin, niin 65AP:n kanssa ei kannata alkaa pelleilemään, varsinkin jos olet menossa Joensuun lentokentälle ajamaan mailin nopeusajoja. Ei kestä.
Voi hitto, mitä hankit. :/ Onneks ei ollu kuitenkaan oikeella moottorilla niin ahistaa vähempi.
Tätä elä pilaa. Nää alkaa kuitenkin olla harvassa. Liian moni Tero tämmöisen hankki aikoinaan.
Mikä isolohkon konepelti? Faceliftauksen yhteydessä pelti muuttui moottorista riippumatta.
Tätä elä pilaa. Nää alkaa kuitenkin olla harvassa. Liian moni Tero tämmöisen hankki aikoinaan.
Corradosta:
Isolohkon konepelti ei oikein istu ja alkup konepelti paljon paremman näköinen.
Mikä isolohkon konepelti? Faceliftauksen yhteydessä pelti muuttui moottorista riippumatta.
Tuohan nyt kuitenkin on yleisesti tunnettu "Veeärrän" konepeltinä. Vaikka toki samaa löytyy -93 -> kaikista Raadoista.
Mutta tottahan tuo on, että se Geekuuskymppisen alkuperäinen pelti on paremman näköinen. Tuo pyöreäetulaitainen korkea pelti on yksinkertaisesti ruma. Ihan sen näköinen, kuin keula olisi saanut pienen pusun.
Mutta tottahan tuo on, että se Geekuuskymppisen alkuperäinen pelti on paremman näköinen. Tuo pyöreäetulaitainen korkea pelti on yksinkertaisesti ruma. Ihan sen näköinen, kuin keula olisi saanut pienen pusun.
Kyllähän se Geen oma konepelti olisi parempi, kunhan semmoisen nyt sattuis jostain löytämään.
Vanteet lähti siis myyntiin, tilalle mietin bbs:n rf, taakse varmaankin aikalailla maksimileveys on 9,5 tuumaa?
Kulutus-ongelmat vaivaa vieläkin, sekä nyt myöskin reipas öljyvuoto.
Ehkäpä tätä ei maalatakkaan, väri on alkanut miellyttää :)
Konepeltiä saa siis tarjoilla privalla jos löytyy, jokatapauksessa ainakin puskurit on maalailtava uusiksi niin pellin värilläkään ei väliä ole.
Vanteet lähti siis myyntiin, tilalle mietin bbs:n rf, taakse varmaankin aikalailla maksimileveys on 9,5 tuumaa?
Kulutus-ongelmat vaivaa vieläkin, sekä nyt myöskin reipas öljyvuoto.
Ehkäpä tätä ei maalatakkaan, väri on alkanut miellyttää :)
Konepeltiä saa siis tarjoilla privalla jos löytyy, jokatapauksessa ainakin puskurit on maalailtava uusiksi niin pellin värilläkään ei väliä ole.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Unohtui tuossa mainita että toki löytyy myös toinen väri mikä toimii Corradossa ja se on mattamusta, mutta silloin auton pitää olla aivan tontissa, yhtään ei saa päivänvalo paistaa auton alta mattamustavärin kanssa.
Ikkunoita ei kannata missään nimessä tummentaa yhtään enempää. Mustat ikkunat jotenkin häivyttää Corradon upeita kylkilinjan muotoja.
Orkkis valoilla ja merkittömällä maskilla Corron keulassa on ikäänkuin vähän klassisia camaron muotoja. 3-5 rivan sälemaski ei toimi. Valot pitää kyllä releyttää jos meinaa yhtään pimeällä ajaa.
Jos j-musti haluat sovittaa kokeeksi Corradon alle 16 x 9 et15 Borbet T alle niin lahesta voi hakea panttia vastaan lainaan 2viikoksi. Ja halppis 50eur helmalevikkeet löytyisi myös jos sovitat ennen maalausta.
(huomio! Jos kangas-alan-valkeakosken suunalta tulee epämääräisä 70€ ostotarjouksia VR6 konepellistä, niin älä missään nimessä myy sitä alle 150€, jos on ehjä eikä ole klommoja. Vahva veikkaus on että joku 20vT- "mies" hakee sulta tuon VR6-konepellin + maksaa 50€ välirahaa ja antaa alkup G60 konepellin vaihdossa)
(edit: offtopic)
Tuo PG koneen 65AP:lla mäntien sulaminen + öljytpihalle imusarjan kautta johtuu kyllä liian laihalle menneestä seoksesta. Laitan ehkä kuvia joskus talven kuluessa tuonne G60-topicciin, senverran oli totaalinen tuho tuon 65AP.n kanssa.
Ikkunoita ei kannata missään nimessä tummentaa yhtään enempää. Mustat ikkunat jotenkin häivyttää Corradon upeita kylkilinjan muotoja.
Orkkis valoilla ja merkittömällä maskilla Corron keulassa on ikäänkuin vähän klassisia camaron muotoja. 3-5 rivan sälemaski ei toimi. Valot pitää kyllä releyttää jos meinaa yhtään pimeällä ajaa.
Jos j-musti haluat sovittaa kokeeksi Corradon alle 16 x 9 et15 Borbet T alle niin lahesta voi hakea panttia vastaan lainaan 2viikoksi. Ja halppis 50eur helmalevikkeet löytyisi myös jos sovitat ennen maalausta.
(huomio! Jos kangas-alan-valkeakosken suunalta tulee epämääräisä 70€ ostotarjouksia VR6 konepellistä, niin älä missään nimessä myy sitä alle 150€, jos on ehjä eikä ole klommoja. Vahva veikkaus on että joku 20vT- "mies" hakee sulta tuon VR6-konepellin + maksaa 50€ välirahaa ja antaa alkup G60 konepellin vaihdossa)
Kerro ihmeessä lisää tästä kun tuntuu tietoa olevan :)?
(edit: offtopic)
Tuo PG koneen 65AP:lla mäntien sulaminen + öljytpihalle imusarjan kautta johtuu kyllä liian laihalle menneestä seoksesta. Laitan ehkä kuvia joskus talven kuluessa tuonne G60-topicciin, senverran oli totaalinen tuho tuon 65AP.n kanssa.
Viimeksi muokannut kraftVWerk, 13.12.2012 5:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Moro,
itse kyllä olen myös pitänyt tuosta väristä, ainoa mitä tein omaani kun vedettiin yli, laitettiin puolihimmeä lakka
näyttää sen jälkeen tältä..
http://juissi.kuvat.fi/kuvat/Corrado/007valmista.JPG
Mahottoman kiva pitää puhtaana, mutta kai se sen arvoista on :)
itse kyllä olen myös pitänyt tuosta väristä, ainoa mitä tein omaani kun vedettiin yli, laitettiin puolihimmeä lakka
näyttää sen jälkeen tältä..
http://juissi.kuvat.fi/kuvat/Corrado/007valmista.JPG
Mahottoman kiva pitää puhtaana, mutta kai se sen arvoista on :)
Voi saadakkin ihan mukavan kulkineen TDI padalla, kuhan ei vakioksi jätä. Itse olen kyseisen kuljettimen omistanut aikoinaan (~2007-09) ja taitaapi olla esim. tuo huoltovihkonen minun peruja... Aiemmat omistajat olivat huonosti pitänyt kirjaa niin oli pakko alkaa laittaa kunnolla huoltohistoriaa ylös. Väri miellytti minuakin kun siihen tottui, mutta lakkavirheet hieman häiritsi liian tarkkaa silmää. Kansiremppa tuli minun osaltani autoon tehtyä silloisen savutusongelman takia. Vanteet ja maski on ainakin vaihtunnut matkalla, konepellistä en varma. Supersportin alusta onko vielä toiminnassa? Ja samaisen valmistajan cat-back? Etuovissa vieläkin cäliberin erillissarja? Nämä oli tullessa minulle ja myös lähtiessä eteenpäin.
Oletkin varmaan jo tutustunut samankaltaiseen projektiin:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3279771
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3279771
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa