Mk2 Jetta -89 Wolfsburg Edition
Valvoja: ffp jäsenet
Mk2 Jetta -89 Wolfsburg Edition
Terve vaan kaikille ja tosiaan tuli tässä hiljattain ostettua ensimmäinen wv ja rekisteröityä tännekkin, vaikka foorumia on tullut seurailtua jo vuosia.
Mutta itse asiaan, elikkä edellisen auton myynti alkoi olla aika käsillä ja oli aika miettiä uutta autoa tilalle. Mielessä pyöri niin BMW kuin Volvokin, koska olen tähän asti ollut vannoutunut takaveto autoilija, mutta siinä sitten nettiautoa selatessani ajattelin huvikseen katsoa olisiko sopivaa mk2 Golffia tai Jetta tarjolla ja kuinka ollakkaan tämä ameriikasta aikanaan uitettu Jetta oli tarjolla. Noh eipä muuta kuin puhelinta kouraan ja soittoa myyjälle. Hetki juteltiin autosta ja sen historiasta. Myyjä kehui autoa todella hyväksi ja nämä puheet uskottuani ei muuta kuin huomista odottamaan ja junalla kohti joensuuta. Perille päästyäni auto todellakin oli luvatun kuntoinen ja parempi kuin odotinkaan koska tuli kuitenkin pienellä varauksella lähdettyä 23vuotta vanhaa autoa katsomaan, mutta pidemmittä puheitta takaisin autoon.
Kyseessä on siis vuoden 1989 Volkswagen Jetta Wolfsburg Edition.
Varusteita tästä löytyy sopivasti omaan makuun:
-Sähkölasit
-Kattoluukku
-Vakionopeuden säädin
-Ilmastointi
Mutta kuten arvata saattaa, puolet ei toimi.
Maileja on kertynyt noin 158000ml, maalipinta on lähes virheeton mutta pientä pintaruostetta voi tarkkasilmäinen jo löytää, kaikki on kuitenkin pelastettavissa vielä. Pohjaa en ole pääsyt tutkimaan sen tarkemmin mutta jos auto on seissyt tallissa viimeiset 5vuotta ja katsastettu kuitenkin vuosittain ei varmaan suuria yllätyksiä ole odotettavissa. Sisusta on myös lähes täydellisessä kunnossa alkuperäis radiota myöten.
Ja tässä vielä muutama huonohko nopeasti otettu kuva:
Autoa tullaan toki rakentamaan hieman omaan silmään sopivammaksi, mutta en nähnyt aihetta laittaa projekti puolelle koska edistyminen luultavasti on hidasta.
Ja sitten niitä apuja kaivattaisiin, eli vakinopeuden säädin ei toimi, tähän mennessä olen katsonut sulakkeen ja konehuoneesta päällisin puolin että kaikki letkut on paikoillaan. Ilmastoinnin kompura ei lähde päälle, ensimmäinen ilmastointi minulla joten näistä en tiedä mitään tai miten edetä vian etsinnässä. Ja pelkääjän ikkuna ei toimi, eli miten ovipahvi irroitetaan?
Mutta itse asiaan, elikkä edellisen auton myynti alkoi olla aika käsillä ja oli aika miettiä uutta autoa tilalle. Mielessä pyöri niin BMW kuin Volvokin, koska olen tähän asti ollut vannoutunut takaveto autoilija, mutta siinä sitten nettiautoa selatessani ajattelin huvikseen katsoa olisiko sopivaa mk2 Golffia tai Jetta tarjolla ja kuinka ollakkaan tämä ameriikasta aikanaan uitettu Jetta oli tarjolla. Noh eipä muuta kuin puhelinta kouraan ja soittoa myyjälle. Hetki juteltiin autosta ja sen historiasta. Myyjä kehui autoa todella hyväksi ja nämä puheet uskottuani ei muuta kuin huomista odottamaan ja junalla kohti joensuuta. Perille päästyäni auto todellakin oli luvatun kuntoinen ja parempi kuin odotinkaan koska tuli kuitenkin pienellä varauksella lähdettyä 23vuotta vanhaa autoa katsomaan, mutta pidemmittä puheitta takaisin autoon.
Kyseessä on siis vuoden 1989 Volkswagen Jetta Wolfsburg Edition.
Varusteita tästä löytyy sopivasti omaan makuun:
-Sähkölasit
-Kattoluukku
-Vakionopeuden säädin
-Ilmastointi
Mutta kuten arvata saattaa, puolet ei toimi.
Maileja on kertynyt noin 158000ml, maalipinta on lähes virheeton mutta pientä pintaruostetta voi tarkkasilmäinen jo löytää, kaikki on kuitenkin pelastettavissa vielä. Pohjaa en ole pääsyt tutkimaan sen tarkemmin mutta jos auto on seissyt tallissa viimeiset 5vuotta ja katsastettu kuitenkin vuosittain ei varmaan suuria yllätyksiä ole odotettavissa. Sisusta on myös lähes täydellisessä kunnossa alkuperäis radiota myöten.
Ja tässä vielä muutama huonohko nopeasti otettu kuva:
Autoa tullaan toki rakentamaan hieman omaan silmään sopivammaksi, mutta en nähnyt aihetta laittaa projekti puolelle koska edistyminen luultavasti on hidasta.
Ja sitten niitä apuja kaivattaisiin, eli vakinopeuden säädin ei toimi, tähän mennessä olen katsonut sulakkeen ja konehuoneesta päällisin puolin että kaikki letkut on paikoillaan. Ilmastoinnin kompura ei lähde päälle, ensimmäinen ilmastointi minulla joten näistä en tiedä mitään tai miten edetä vian etsinnässä. Ja pelkääjän ikkuna ei toimi, eli miten ovipahvi irroitetaan?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos oikein katsoin, niin tuo kytkin toimii lasien lukituskytkinenä, ettei ikkunoita saa auki tai kiinni vaikka noita muita kytkimiä painaisikin. Suurimmassa osassa muissakin autoissa samanlainen kytkin, joissa on sähkölasit.
Pirun siistikuntoisen Jetan olet löytänyt. Olen kateellinen noista varusteista mitä näistä jenkkimalleista yleensäkin löytyy.
Pirun siistikuntoisen Jetan olet löytänyt. Olen kateellinen noista varusteista mitä näistä jenkkimalleista yleensäkin löytyy.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
^ ainakin click jälkiasenteisena. Näitä jäänteitä ovat omatkin osat, mitkä tuli marmoritiskiltä aikoinaan hankittua 16-tappisen G2:en tarpeisiin. Tuossa siis "veiviä" pyörittää sähkömoottori, mekanismin ollessa sama kuin manuaaliluukussa. Kuvan koko juttu: click. Jo suljetttu e-bay kohdekkin löytyi: Click
Mikä toi keskimmäinen painike ikkunapainikkeiden välissä on?
Juu tosiaan lapsilukko toi keskimmäinen painike.
Ai että nämä jenkkimallit on aina niin karkkia! Tuossahan on potenttiaalia vaikka mihin.
Potentiaalia löytyy, varsinkin kun auto ei ole vähäpäästöinen.
Jos oikein katsoin, niin tuo kytkin toimii lasien lukituskytkinenä, ettei ikkunoita saa auki tai kiinni vaikka noita muita kytkimiä painaisikin. Suurimmassa osassa muissakin autoissa samanlainen kytkin, joissa on sähkölasit.
Pirun siistikuntoisen Jetan olet löytänyt. Olen kateellinen noista varusteista mitä näistä jenkkimalleista yleensäkin löytyy.
Kiitosta vaan. Siistikuntoinen se tosiaan on ja mitä parahin yksilö ensimmäiseksi volkkariksi.
Vakionopeudensäätimen toimimattomuuteen. Eikös näissä cruise toimi jotenkin alipaineella? Varmaan eka kaikki letkut ja liittimet tarkistukseen. Ilmastoinnin korjaus kannattaa aloittaa järjestelmän paineistamisella niin näkee jos vuotoja jossain.
Alipaineella näyttäis toimivan ja konehuoneesta jo letkut kattelin ja kaikki näytti olevan ainakin oikeilla paikoilla.
Toimiiko ilmastointi ja missä on nämä nippelit ja nappelit: (vai onko niitä?). Liekkö kakkiksen cruisessa samaa "tyyppivikaa" kuin kolmosen cruisessa eli ohjainlaitteen piirilevyn juotokset/kontaktit happanee? Ei kyllä mitään fakta-tietoa siitä.
Ilmastoinnin kytkimet löytyy lämppärin säätöpaneelista: http://www.vwgolf-mk2.com/LED/ac_panel/005.jpg . Mistähän sitä ohjainlaitetta kannattaa alkaa etsimään?
Onko noihin ovenkahvoihin jotain korjausta olemassa, kun alkaa oven avaaminen näyttää enemmän murto hommilta.
Onnittelut uudelle autolle. :)
Kattelin itsekin tuota internetistä yks ilta, mut onneksi kävit pois. Tällä kylällähän tuo kuitenkin oli.
Suhteellisen kattava varusteluhan tuossakin on. :) Itseltä uupuu just tuo Cruise ja kattoluukku. :(
Kattelin itsekin tuota internetistä yks ilta, mut onneksi kävit pois. Tällä kylällähän tuo kuitenkin oli.
Suhteellisen kattava varusteluhan tuossakin on. :) Itseltä uupuu just tuo Cruise ja kattoluukku. :(
Onnittelut uudelle autolle. :)
Kattelin itsekin tuota internetistä yks ilta, mut onneksi kävit pois. Tällä kylällähän tuo kuitenkin oli.
Suhteellisen kattava varusteluhan tuossakin on. :) Itseltä uupuu just tuo Cruise ja kattoluukku. :(
Kiitosta vaan. Kattava varusteluhan siinä on, kunhan saa vain kaiken vielä toimimaan. On kyllä oikein tyylikäs tuo siun valkonen jetta, ajatellu tätä laitella vähän samaan suuntaan.
Tämäkin päätti sitten jättää tielle eilen, aluksi toimi ihan hyvin, mutta sitten sammutin auton ja noin 5min seisomisen jälkeen startti kyllä pyöri mutta kone ei lupaillut yhtään. Mikähän mahtaa olla vikana kun lämpimänä toimii ihan hyvin mutta kylmänä tuntuis ettei ihan kokoaikaa käy kaikilla ja kierrokset heittelee tyhjäkäynillä, mutta ajossa toimii taas ihan normaalisti.
Ajattelin aloittaa virranjakajan kannella ja pyörijällä sekä uusilla tulpilla ja johdoilla, ilmaputsarin vahidostakaan ei varmaan haittaa olisi.
Tuleeko muita tai parempia vinkkejä keltään?
Lisätty 28.10.2012 Klo 16:19
Noniin nyt se kyllä apuvirralla lähti käyntiin, mutta kotiin päästyä koitin ja tosi huonosti käynnistyi lämpimällä koneella, ja ilmeisesti ei sitten enää nesteet kierrä koska alaletku oli kylmä ja lämpömittari kävi kuitenkin yli puolen välin ja merkki valo vilkkui punasena kokoa 10km matkan.
Ajattelin aloittaa virranjakajan kannella ja pyörijällä sekä uusilla tulpilla ja johdoilla, ilmaputsarin vahidostakaan ei varmaan haittaa olisi.
Tuleeko muita tai parempia vinkkejä keltään?
Lisätty 28.10.2012 Klo 16:19
Noniin nyt se kyllä apuvirralla lähti käyntiin, mutta kotiin päästyä koitin ja tosi huonosti käynnistyi lämpimällä koneella, ja ilmeisesti ei sitten enää nesteet kierrä koska alaletku oli kylmä ja lämpömittari kävi kuitenkin yli puolen välin ja merkki valo vilkkui punasena kokoa 10km matkan.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa