Mk2 Jetta Flair GT, Mk3 Golf TDi GT Special, 86c Polo Coupe

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

Mk2 Jetta Flair GT, Mk3 Golf TDi GT Special, 86c Polo Coupe

ViestiKirjoittaja -Joonas » 17.9.2012 19:32

Hellou!

Ensimmäisen autoni jouduttua tähän jamaan, oli Nettiauto kuumana useamman päivän, jolloin viimein silmiini osui naapurikaupungissa myynnissä oleva perus-jomialustalla varustettu Flair Jetta. Sen enempää miettimättä, auto ostettiin pois ja niin Kansanauto-huuma tarttui minuunkin.
Kuva

Ostokunnossaan auto ei ollut erikoinen, likainen sisältä että ulkoa ja alla perinteiset peltivanteet. Melkein heti tulikin vaihdettua merkillinen maski eteen ja taakse vaihdettua tummenetut alkuperäisvalot puna-kirkaskristallivalojen tilalle. Suurin osa tarroistakin lähti samalla.

Sitten sain tietooni, että samaisen auton aikoinaan omistaneella henkilöllä olisi tallessa tässäkin olleet Brock B1set koossa 7,5x16" ja 9x16" ylimääräisenä. Väri vanteissa oli sävyä huomiotaherättävä ja paikkapaikoin hiukan kärsinytkin, mutta lopulta ne tuli kuitenkin lunastettua itselleni. Renkaat olivat tuolloin kokoa 195/40 ja 215/40

Etunen
Takanen

Brockeille uusia etukumeja odotellessa tuli sisustaa puhdistettua ja siivottua sisältä. Takakontti pääsikin suurempaan käsittelyyn, kosteutta päässyt joskus konttiin, niin lattiamatot ynnämuut roinat lensi samointein roskalaatikkoon. Kontti olikin tässä vaiheessa erittäin riisuttu ja pohjaratkaisun takia hiukan epäkäytännöllinenkin, joten tuli tehtyä vanerista välipohja, jonka päällystin tummalla laminaattikalvolla. Ratkaisu on väliaikainen, tullaan tekemään hiukan eritavalla ja paremmin myöhemmässä vaiheessa.

Takakonttia

Uusien etusien saavuttua autolla tulikin sitten vaan ajeltua, kunnes nettivaraosassa pisti silmään GT/GTX Jetan sisusta. Nokka siis kohti Lappeenrantaa ja lunastamaan sisusta itselleni. Sisustan vaihdon yhteydessä tuli myös takapuskurista vetokoukun kolo hitsattua umpeen. Sisusta kaipaa vielä tummia takaovipahveja sekä tummaa lattiamattoa.

Sisustaa

Tuollaisella setupilla tuli sitten taas ajeltua, kunnes teki taas mieli saada autoa alemmaksi, se oli virhe. Säätösessioiden jälkeisenä testilenkillä takarengas otti kaareen kiinni ja lopputuloksen arvaakin jo kaikki. Uutta kapeampaa rengasta koossa 205/40 lähti tilaukseen ja niitä odotellessa kävinkin kaarimankelilla takakaaret läpi, jottei vastaavaa tapahtuisi. Samalla myös tuli kokeiltua kalvoa etu-umpioihin.

Renkaat saapui, mutta samalla myös kortti lähtikin kuivumaan kuukaudeksi. Näin ollen aikaa löytyy hipostella tätä nyt enemmän mieleisekseen.

Jetta näytti siinä vaiheessa tältä.
Kuva

Kuva

Loppuun infoa autosta pähkinänkuoressa:
- 1.8 yksipisteruisku Jetta Flair 1990
- Vanteet Brock B1, 4x100, 7,5x16" et 35, 195/40r16, 9x16" et 15, 205/40r16'
- Alustana säädettävä mallia JOM
- Sisusta vakio lukuunottamatta GT/GTX Jetan penkkejä ja ovipahveja

TO DO-lista:
- jenkkiparkit (check)
- repsottavien muovien asettelua paikoilleen
- alustan ruuvausta alaspäin
- puskureiden siloittelua
- vanteiden maalaus (check)
- sisustan puunausta ja muuta yleistä siistintää (check)
- uudet kilvet
- ylimaalaus(?)
- valojen vaihto alkuperäisiin (check)
- yms.

Kiitokset ja anteeksi.
Viimeksi muokannut -Joonas, 8.12.2013 14:11. Yhteensä muokattu 12 kertaa.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 17.9.2012 19:37

Heissan ja heipä hei!
Aloitetaan hiukan aikasemmasta tapauksesta eli vuosimallia '86 olevasta MkII Jetasta.
Kuva

Eli kuten aiemmin olinkin jo maininnutkin, niin korttihan minulta lähti kuivumaan, niin aivan kuin yhdestäkin Jetasta ei olisi ollut harmia tarpeeksi, niin tuli ostettua sitten kaverilta erittäin houkuttelevaan hintaan 50€ vielä yksi räpätin pihaan. Lyhyesti kerrottakoon, että konehuoneessa majailee 1.8 kaasari ja sisälle vaihdettu aikoinaan Flair-sisusta, muuten auto puhtaasti mallia karvalakki. Tarkoitushan tämä olikin ostaa vaan varaosiksi ja myydä sitten eteenpäin, mutta mieli pomppinut vähän laidasta laitaan tämän suhteen, kun leimalle ei tarvitsi loppupeleissä paljoa tehdä. Noh, annetaan tämän hautua hetken ja siirrytään eteenpäin aiheessa.

Kuten jo aiemmin olenkin maininnutkin, niin valkoinen Jetta on edistynyt. Sisustaan sain hommattua GTn takaovipahvit, tosin eivät ihan täsmälleen samanlaiset muun sisustan kanssa. Takapahveissa sininen raita, muussa sisustassa punainen raita. Itseäni tämä ei kuitenkaan häiritse, pääasia on, että sisusta on hiukan yhteneväisen näköisempi. Myös kaikki valot ja vilkut vaihtuivat samalla alkuperäisiin.
Vanneasioissa tuli pompoteltua taas laidasta laitaan, mutta kun mieleisiä ei sattunut löytymään sillä hetkellä sopuisaan hintaan, niin Brockit menivät maalaukseen ja tulivat sieltä hopeaisina takaisin. Samalla tein 5mm polykarbonaattilevystä keskilätkät, kun vanteissa ei sellaisia ollut ollenkaan.
Mutta, nyt annetaan kuvien puhua!
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ja täältä löytyy muutama kuva vielä lisäksi.

Kerrottakoon vielä, että keskilätkiin vaihdetaan kiiltävät pultit, heti, kun Savonlinnasta löytyisi oikean kokoiset pultit. Olen myös harkinnut lätkiin jonkinlaista pientä, pyöreää tarraa, ehkä VW-logolla varustettuna.
Seuraavaksi, sitten repsottavien muovien kimppuun, samalla jos yrittäisi sentin pari tiputtaa alaspäin koppaa.

Kiitos ja anteeksi.
Viimeksi muokannut -Joonas, 10.8.2013 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 18.9.2012 8:45

Oikeaan suuntaan menossa selkeästi :) Vieläkun tarroja revit pois, niin tulee kliinimpi ulkoasu. Sisälle vielä kun laitat/maalat lattia maton mustaksi.. Hyppää vähän silmille muuten tummasta sisustasta :D Takaovien kahvatkin varmaan korjattu jo? Tuo kontin lippa sopii hyvin näihin :)

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 18.9.2012 10:57

Kiitosta!
Joo, en muistanutkaan mainita, että ainakin etupuskurista ja takaluukun luota lähtee tarrat ainakin veks. Samalla kokeilisi taakse tuon mustan VW-logon tilalle harmaata/hopeata logoa tilalle.
Tarkoitus on ottaa tuosta ruskeasta Jetasta se ruskea lattiamatto irti, suihkia se mustaksi ja laittaa tuon vaalean tilalle. Jeps, ovikahva vaihtui samalla ehjään, kun pahvit vaihdoin taakse. Soitintakin pitäisi mallata samalla paremmin paikoilleen, kun samalla vaihtaa mittarstoon uudet polttimot. Pikkuhiljaa tässä edetään :)

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 22.9.2012 17:34

Jepjeps, kaikenlaista pientä on tapahtunut, enimmäkseen sisustuksen puolella. Mittariston polttimot vaihdettu uusiin ja soitinkin tuli asennettua paremmin paikoilleen.
Mutta suurimpina muutoksina lattiamatto vaihtui vaaleasta tummaan.

Kliks
Tummat lattiamatot odottamassa asennusta, kuvassa myös kontin tumma kangasverhoilu.

Klaks
Vanha matto purettu pois. Pelottavan kuivaa oli kaikkialla ja pohja kovakuntoinen, vähän maalia hilseillyt pois sieltä täältä. Lehden päiväys 22.8.2004 :D

Kloks
Ja uusi matto asennettuna

Joku voisi ystävällisesti kertoa, että mikä näiden liittimien tarkoitus on? Löytyvät vaihdekepin edestä.

Ja valmiina olevasta sisustasta muutama kuva.

Kliks

Klaks

Kluks

Kloks

Kliks
Samalla tuli pihalla ylimääräisenä seisovasta 323 Mazdasta napattua kyseinen keskitunnelin suojamuovi ja mallailtua sitä Jettaan. Juuri ja juuri sopii penkkien väliin. Hiukan hienosäätöä ja mustaa vinyylimaalia pintaan, niin näyttää huomattavasti paremmalta. Tarkoitus vielä kehitellä taittuva keskikyynärnoja tuon avulla.

Ja lopulta takakonttikaan ei jäänyt ilman muutoksia. Kontin sivuille tuli alkuperäisten vaahtomuovimikälie verhoilujen tilalle Jetan alkuperäinen kangasverhoilu. Myös "laminaattilattialle" heiteltiin hyvästit ja pohja tuli päällystettyä hyvin lähelle samankaltaisella ja sävyisellä kankaalla kuin mitä muu kontin verhoilu on. Nyt kontti on enemmän omaan mieleen ja vielä on tarkoitus verhoiluttaa samalla kankaalla päätyseinäkin heti, kun saan kangasta ostettua lisää.
Loppuun vielä kontista muutama kuva.

Klaks

Klaks

Kloks

Pikamuistuksena loppuun kuva kontista ennen, jotka eivät muista millainen se oli.

Tällaista tällä kertaa, palaillaan taas myöhemmin asiaan.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 22.9.2012 17:41

Noi kaksi liitintä on monojetronicin vikamuistin lukuun tarkoitettu, muuta vikamuistilla olevaa järjestelmää tuon ikäisestä ei löydykään. Siis diagnoosiliitäntä :)

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 24.9.2012 13:07

Oho, tuo tulikin yllätyksenä :D En olisi uskonut, että tää on niinkin edistyksellinen laite, että tästä löytyy vikakoodinlukulaitekin.
Kiitokset tästä!

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 25.9.2012 19:26

Ja tuli tänään nypräiltyä hiukan lisää. Takana, kun oli jo ennestään 6,5" 2-tie-erillissarja, jonka sain vielä edellisestä autosta pelastettua, niin eteenkin tuli sitten asennettua 5,25" 2-tie-erillissarja noiden Rainbowin 3,5" 2-tiekoaksaalien tilalle.

Kuva
Jakosuotimet löysivät paikkansa alkuperäisistä kaiutinpaikoista

Kuva
Diskantit asettuivat kojelaudalle

Kuva
Ja ovipahviin tuli tehtyä paikat 5,25" kaiuttimille

Nyt musiikinkuuntelu jo hiukan parempaa, aktiivisubi vielä jossakin vaiheessa hommattava, niin olisi sitten hifipuoli sitä myöten selvä. Suojaritilät täytyy metsästää jostakin ovipahvien kaiuttimille ja pieni korokerengas tehdä, lasi ei nyt laskeudu aivan kokonaan alas asti.

Tällaista pientä tällä kertaa, ei nyt mitään maatamullistavaa kuitenkaan.
Viimeksi muokannut -Joonas, 10.8.2013 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 26.9.2012 12:36

Pienen aivopierun takia, tuli tänään sitten vaihdettua Flairin kotelot ovipahveihin, jotta kaiuttimet asettuvat paremmin paikoilleen..
Kuva
Kuten jotkut huomaakin, niin suojaritilät eivät ole alkuperäiset vaan mallia DIY, joten kaipaavat pientä hienosäätöä vielä :(
Viimeksi muokannut -Joonas, 10.8.2013 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 26.9.2012 12:47

Paljon fiksumman näköset noin kuin tuolla karttataskun takana :)

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 28.9.2012 20:50

Nätimpään suuntaan se on nyt mennyt jatkuvasti. :) *Tyks*

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 28.9.2012 22:44

Danke, tekemistä tässä onkin, että saa mieleisekseen. Talvella ylimaalausta, uutta vannesta sekä suunta alustan osalta alaspäin :)

poloboy
-
Viestit: 191
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 3.10.2012 12:39

Hieno Jetta, faijalla oli aikoinaan (v.91-93) prikulleen samanlainen, rekkarikin oli melkein sama eli -605. Ihmeen ruostevapaalta tuo kyllä näyttää, mukavaa että joku jaksaa näitä vielä harrastaa.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 8.10.2012 14:50

Kiitoskiitos :)

Kortti saatu takaisin, suurin osa ajasta mennytkin vaan nauttiessa ajamisesta, joten tekemiset jäänyt hiukan vähemmälle.
Uusimpana hankintana tuli kuitenkin ostettua Mk IV Golfin keskikyynärnoja eteen ja asennettua se paikoilleen. Kiitokset kyynärnojasta Regalille!
Kuva

Myös etuovien karttataskut vaihdoin vielä hieman siistikuntoisempiin, nyt ei ole enää ruuvien tekemiä reikiä missään. Takakonttiin ostettu myös loput kankaat, vielä täytyisi vaan edistyä asentamaan ne paikoilleen.
Katsotaan tilanteita uusiksi sen jälkeen, kun lämpimmän hallin lattiavalu saatu valmiiksi, jotta pääsee tätä ropailemaan paremmin.
Tekniikanvaihto kuumottanut mielessä, aina G60stä 1.8Then ja sitä kautta 2.3l V5sta aina VR6seen asti. Ei tiedä mitä tekisi sen suhteen sitten. Ja talvikäyttiskin etsittävä jostain.
Mutjoo, näistä lisää myöhemmin.
Kuva
Kuva
Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin.
Viimeksi muokannut -Joonas, 10.8.2013 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 8.10.2012 16:20

Jos tekniikka päivittyy niin päivitä samalla myös takapyörät vetäviksi ;P

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 9.10.2012 0:32

Sie et osaa arvatakaan, kuinka tuo samainen ajatus on.muhinut tuolla pääkopan sisällä :D Siellä se on karannut sitten ihan puhtaasti tuolle RWD-linjalle :/

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 22.10.2012 13:56

Kaverin kanssa tuli harrastettua vaihtokauppaa ja Brockien tilalle tulikin uutta vannesta
Kuva
Kyseessä siis R10 Ronal Turbot koossa 7x15" et 28, kumit 195/45r15
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut -Joonas, 10.8.2013 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 22.10.2012 14:20

Mallista tykkään, värikin menettelee valkosen kans, mutta lättyähän se huutais aika rankasti. :)

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 22.10.2012 17:00

Kiitos, lätyt tosiaan ostoslistalla, mutta epäilen, että tulevat alle vasta keväällä. Taakse 20mm ja eteen 10-15mm, niin asettuvat vanteet paremmin kaariin.
Kumetkin tarkoitus ensi kaudeksi vaihtaa, joko 165/45 tai 175/45
Vanteita tarkoitus ehostaa pimeiden talvi-iltojen ratoksi. Lipit takaisin kiiltoon, samalla pienet kanttariosumat pois. Keskiöt maalataan uudestaan tuolla kullan sävyllä tai jollain muulla. Kiillostukin käynyt myös mielessä.
Noh, ajetaan näin nämä viimeiset kilometrit ennen lumien tuloa. Toteudellaan talvella noita visioita enemmälti :)

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 24.10.2012 14:17

Njaaha, tuli sitten tutkittua ja todettua, että nuo ei olekaan ne uusituotanto-R10 Ronalit vaan alkuperäiset Ronal Turbo Phase 2:set :) Vielä suurempi syy ehostaa nuo talven aikana takaisin loistoonsa.

Misanthor
-
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2006 0:32

ViestiKirjoittaja Misanthor » 26.10.2012 10:22

Mitäs tuo neloskoppaisen kyynärnoja vaati asentuakseen autoon? :)

Itsellä on vain ollut noita tarvikekyynärnojianiin tuommonen näyttäs omaan silmään miellyttävämmän näköiseltä ja näyttäisi tulevan ylemmäskin.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 26.10.2012 14:03

Itse olen askarellut paikoilleen '91 323 Mazdasta peräisin olevan keskitunnelin muovin, ihan jo pelkästään sen takia, jottei tuo käsijarrun alue olisi niin tylsä/karu. Tuohon muoviin vaan porasin sitten reiän aikani mallailtuani oikeaan kohtaan ja kiinnitin M8 pultilla keskikyynärnojan paikoilleen alakautta ja sen jälkeen vaan letkeitä kilometrejä.
Näin yksinkertainen toteutus täällä päin :)

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 8.11.2012 21:20

Kuva
Tällainen tuli hommattua talviautoksi, lisää aiheesta viikonloppuna
Viimeksi muokannut -Joonas, 10.8.2013 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 9.11.2012 15:52

Tosiaan, kaverilta tuli lunastettua halvalla 265 000km rullailtu kakkoskoppainen GT Golf 1.8 GU-moottorilla, vikoina palanut kansipahvi, pienet verorästit sekä umpeen mennyt leima.
Koriltaan hyvässä kunnossa, johtuen osakseen siitä, että ylimaalattu pari vuotta takaperin, pohja kova eikä ruostetta muutenkaan ole havaittavissa.
Perus GT eli varusteina ajotietokone, tummaa verhoilua, takaspoileria, poikkeuksena alla tällä hetkellä olevat noin 35mm madaltavat madallusjouset. Penkit eivät ole alkuperäiset, vaan kaveri vaihtoi aikoinaan riekailena olleet GTn penkit ja ovipahvit uudenkarheisiin perus-Golfin penkkeihin ja ovipahveihin. Joku muuten voisi ystävällisesti kertoa tuosta sävystä hiukan, onko joku erikoismallin sävy ja mikä on sen värikoodi. Tehtaalta tullut tuon värisenä kuitenkin.

Muutamia kuvatuksia tähän väliin
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Viikonloppuna vaihtuu kansipahvi uuteen, samalla tehdään muutenkin koneen osalta perushuoltoja. Konehuone siistiytyy samalla siinä sivussa ylimääräisistä johdoista ja joitakin kohtia järjestellään siistimmiksi. Leimalle saaminen tällä hetkellä pääasia.

To-Do-listaa:
- Muovien läpikäynti kuumailmapuhaltimella
- Ylimääräisten johtojen poisto ja yleistä siistimistä
- Myllytys
- GT/GTI/GTD penkkien ja ovipahvien metsästys
- GTin punaraitalisävalomaski sinkkumaskin tilalle, samalla angeleyesit vaihtuvat alkuperäisiin umpioihin
- Muuta kivaa mahdollisesti

Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin
Viimeksi muokannut -Joonas, 10.8.2013 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 9.11.2012 20:21

Multa löytyy tiuharipainen punaraitamaski lisäpitkillä ja mustalla vw-merkillä eli orkkis GTI-maski jos vanhempi malli kelpaa.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 9.11.2012 22:59

Kiitos tarjouksesta, mutta gti-maski on jo hommattu :)

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 27.1.2013 14:01

Tylsän sunnuntain kunniaksi, jos vaikka kertoilisi jotain uuttakin tännepäin.
Kuva
Golf saatu viimein ajoon ja melko huolettomat 1000km on jo takanapäin.
Ulkonäöllisesti ei tullut tehtyä suurempaa, kuin kalvojen poisto ikkunoista, alkuperäiset valot eteen, etulippa takaisin sekä muoviosien ehostusta. Kelpaa talvi-lookina vallan mainiosti tähän hätään.
Kuva
Sisustaakin tuli siistittyä ja puunailtua, mutta suurimpana muutoksena tuli ostettua Jak3lta GTI-sisusta karvalakki-mallin tilalle. Kuskinpenkki kaipaisi hiukan ehostusta, mutta muuten ollaan tyytyväisiä päivitykseen.
Kuva
Samalla, kun kansikin oli koneistuksessa, niin konehuonetta tuli minimaalisessa määrin siistittyä ja putsailtua.
Kuva
Ja Turbojakin tuli kokeiltua alle. Lopputulos tulee olemaan, että nämä löytyvät Golfin alta ensi kesänä, joten Jettaan on etsittävä uudet vanteet kesäksi.

Ja, kun kerran Jetta otettiin puheenaiheeksi, niin
Kuva
tilanne näyttää tältä. Odottaa siis kärsivällisenä talliin pääsyä, jotta saisi tämänkin kesäksi ehostettua uuteen loistoon.

Tällaista tällä kertaa.
Viimeksi muokannut -Joonas, 10.8.2013 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 23.3.2013 16:06

Ja kerrotaan nyt hiukan uudempaa tilannetta tänne, jotka näyttävät tällaisilta:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Eli Jetta otettu viimein työn alle ja ruostettahan sieltä löytyi. Pahimmat, hitsaamista vaativat kohteet sijoittuvat juurikin noihin takakaariin ja helmapelteihin, muualla selvitään onneksi ruosteiden hiomisella ja uudelleen maalaamisella.

Kuva
Konehuonekin tuli pestyä pahimmasta paskasta Pineline + painepesuri -yhdistelmällä. Nyt hiukan mieluisampaa tehdä perushuoltojakin, kun moottori on puhtaampi.

Kuva
Nykytilanne on siis tämä. Edestä onkin jo ehditty vanhat massat jynssäämään pois ja levitettyä uudet massat molemmille puolille tilalle, kun ruoste ei ollut päässyt yllättämään edessä, onneksi.
Ensi viikolla lähtee uutta alustaa, jarrujen osaa yms. tilaukseen ja korjauspalatkin saan pajalle, niin pääsee ruosteitakin hävittämään pikkuhiljaa.
Palaillaan asiaan.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 6.4.2013 15:20

Ja jatketaan..

Ronaleille tuli tehtyä pikakiilloitus ja ovat pyörineet Golfissa alla jo muutaman päivän. Täytyy vielä vielä käyttää irti ja kiilloittaa paremmin, kun hapettumia jäi vielä jonkun verran sekä uudet kumit tilattava eteen.
Tässä muutama kuva, pahoitteluni laadusta ja paskaisesta autosta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Hienosäätöä korkeuden suhteen kaipaa ja rajusti. Kiitos tuon kiinteän 80/60mm madaltavan alustan kanssa, niin en viitsi vaivautua pelleilemään rälläkän kanssa jousien suhteen, vaan tulen tilamaan säädettävän alustan, kunhan Jetta on ensin saatu omille pyörilleen.

Ja Jetta..
Hommat hiukan seisoneet, kun osia olen pikkuhiljaa tilaillut. Nyt kuitenkin alkaa olemaan ensisijaisesti tärkeimmät osat hankkituna, niin pääsee aloittamaan hommiakin.

Kuva
Molempien helmapeltien sekä takakaaren korjauspalan lisäksi tuli ostettua uudet jarrulevyt ja -palat eteen, eturenkaan laakerit sekä iskareiden yläpään tukikumit - ja laakerit joka nurkkaan.

Kuva
Vanhat JOMit olivat lohduton näky, joten eikun uutta alustaa Revoteciltä tilaukseen.

Kuva
Ja Revoteciltä saapuikin iloiseksi yllätykseksi tuo uudenmallinen TA-Technix/TuningArt alustasarja.

Kuva
Ja kun noita Jetan alkuperäisiä valoja on nurkat täynnä, niin yhdet parit uhrasin ja sävytin niistä vilkut punaiseksi. Kunhan auto saatu päivänvaloon, niin tietää paremmin jätänkö nuo paikoilleen vai laitanko originaalit takaisin.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 6.4.2013 17:47

Hyvältä näyttää ja ihan varmasti sopii tuonkin värisenä valot valkoseen jettaan!

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 6.4.2013 21:49

Uskoisin kans passaavan erinomaisesti jettaan noi valot. Ja tohon golffiin vois sopia ne pikku puskurit missä on punaset raidat? ;)

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 7.4.2013 1:04

Tattista vaan! :)
Täytyy laittaakin nuo punaraidat muistiin, kun jossakin vaiheessa olisi tarkoitus väsätä Golfiin siloiteltu puskuri eteen, eli pesurit ja kilvensyvennys lähtisivät pois. Siinä samalla yrittäisi sommitella miltä puskurit näyttäisi punaisilla listoilla. Tietysti GTIn sinkkuvalomaskia punaisilla raidoilla kaipaa siinä vaiheessa myös kaveriksi.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 16.4.2013 20:32

Jetan saralla ei ole tapahtunut mitään mainitsemisen arvoista, mitä nyt hiukan takalokasuojista vingutellut massoja pois. Golf odottelee uusia eturenkaita Ronaleille, joiden pitäisi saapua huomiseksi kotiovelle alustavien tietojen mukaan.

Mutta on täällä jotain uuttakin tapahtunut;

Kuva

Tänään tuli nimittäin haettua itselleni kaverilta ruosteeton ja ehjäpeltinen 86c Polo Coupe.
Vuosimallia 1989, ajettu 185 000km ja varustettu kisakireällä 40kw 1.3l 2G -moottorilla, jonka seurana on 4-vaihteinen manuaaliloota. Lisävarusteita nyt ei oikeastaan ole, yllätys yllätys, mainitsemisen arvoinen on ehkäpä sisätilanpistoke :D Sisältä perussiisti lukuunottamatta roinaa, mitä siellä tällä hetkellä on. Kansihan tästä on halki ja leima ummessa, mutta tänään saapui myös uusi 138 000km ajettu kansi, jonka paikalleenlaiton jälkeen tämän voikin jo käyttää leimalla.
Tämä on aikoinaan toiminut vuosina 1990-94 leasing-autona Mikkelin kaupungin liikennepuolella, joten huoltokirjat ovat varsin kattavia ja seuraavat omistajat ovat myöskin huolehtineet huolenpidosta esimerkkinä liikkeissä tehdyt ruostesuojaukset.
Visioita Poloisen suhteen on, niitä ryhdytään toteuttamaan kesän mittaan.

Loppuun pari epätoivoista kuvaa.

Kuva

Kuva

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 15.7.2013 16:32

Njaaha, hiljaista on ollut, mutta yritetään kertoilla taas jotakin.
Pari autoa on ilmestynyt pihaan lisää, '87 740 GL 2.4TD ja '68 144 B20 Volvo, mutta niistä ei kerrota sen enempää, koska eivät edusta oikeaa merkkiä. Halukkaat sitten udelkoot erikseen :)

Mutta nyt volkkareihin

Polo odottaa omaa vuoroaan keräämällä samalla komeaa pölykerrosta päälleen.
Kuva

Jetta edistyy turhankin hitaasti, motivaatiokuoppaa ollut hiukan, mutta kaikkea pientä on yritetty tehdä aina kun on ollut mahdollista. Kuvassa näkyy myös viimeisin hankinta, eli Votexin maski.
Kuva

Ja Golf näyttää tällä hetkellä tältä, eli GTI-maski on tullut keulille, puskureist tein GTI-lookit, ajovaloihin laitoin kokeilumielessä kalvot ja taakse löysi takaisin paikoilleen Golf GT-teksti. Sisälle laitoin tuon keskikyynärnojan Mk3 Venton keskitunnelin muovin kera, näin ollen sain samalla käsijarrukahvalla nahkaisen suojapussin ja soitin vaihtui uuteen sekä kuskin penkin alta löysi paikkansa 10" aktiivisubikka.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Klikkaamalla kuvia saat ne näkymään isompana..
Tällaista tällä kertaa..

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 30.7.2013 20:11

Joops, Golfiin tuli vaihdettua uusi öljypohja + tiiviste sekä keulille vaihtui 1.6TD jäähdytin. Samalla etupuskurista hävisi pesurit ja kaikki muoviosat maalattiin puskurimaalilla uudenveroisiksi ja ajovalot tuli releytettyä samalla. Sisustan puunasin perusteellisesti myös joutessani. Ostin maskiin oem GT-merkin, joten sekin tuli tänään laitettua kiinni. Punaraidat laitan takaisin puskureihin joskus, ehkä, en tiiä.
Kuva
Kuva
Kuva

Ja lauantaina tuli myös pyörähdettyä BIFissä
Kuva

KariK
-
Viestit: 113
Liittynyt: 15.8.2003 21:31

ViestiKirjoittaja KariK » 30.7.2013 20:42

Oliko minkälainen operaatio tuo pesurien poisto?

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 30.7.2013 21:02

Loppupeleissä melko yksinkertainen, etupuskurin kun oli irroittanut, niin pesurit löyti itsensä roskiksesta 5min päästä. Loppupäivä menikin tosin sitten pohjatöitä tehdessä. Puskureihin jäi reiät pesureiden takia, joten muovihitsasin ne umpeen ja koska halusin varmistaa, että se hitsaus ei ala elämään, niin päästäkseni hitsamaan puskurin sisäpuolelta piti se puskurin vahvikepalkki irroittaa, jonka kanssa sai hetken tapella. Kun olin saanut täytepalat hitsattua, niin sitten vaan hiomista hiukan, jonka jälkeen sitten erittäin ohut kerros muovikittiä hitsattuihin kohtiin (jäi hiukan epäsiistiksi huonohkon kolvin takia), sitten taas hiukan hiomista, jonka jälkeen suihkin puskurimaalit niskaan ja asensin puskurin takaisin paikoilleen :)

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 3.8.2013 22:44

Päätin työntää Polon ulos pestäväksi ja samalla sitten tulikin kokeiltua talvivanteita alle. Speksit 6,5x14" et30.
Kuva
Kuva
Kuva

Golfiin tuli tilattua uudet kilvet ja laitettua kiinni. Lisäksi hommasin taakse tuulenohjaimen, sillä rupesi vituttamaan se kaikki pöly, jota tuohon taakse kertyy, kun hiekkateitä joutuu päivittäin ajamaan. Rumahan se on, mutta toivottavasti ajaa asiansa.
Kuva

Traktori ja vähän enemmän traktori
Kuva

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 6.8.2013 19:10

Vinkkiä noihin valojen etsintään.. paikallisesta varaosaputkasta joskus ~98-99 kavelin jenkkimallin volvon umpiot joissa mitat täsmäsi alkuperäsiin ja näkö sama (omista kun kohta puolet oli heijasteista ruostunut pois) ei huomannut lyhyiä vaihdetuiksi vrt.sisemmät valot

Ainoa noissa oli,että volvon umpioissa oli vain pienet hiirenkorvat millä kiinni ja piti ne L-malliset taitetut pellit siirtää hitsaamalla uusiin umpioihin,mutta nuopa kyllä keksii tyhjästäkin kohtuu helpolla

http://www.nettiauto.com/volvo/740/5652088 esim. tais vaan 240 olla paketissa mallimerkintänä,mutta oletan samoiksi joka tapauksessa.

Oli koko kyseinen korisarja itsellä autossa aikonaan ja vanteet näistä jäi vieläkin talteen noihin aikoihin.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 7.8.2013 8:45

Juu, kiitoksia vaan :) Motonetistäkin löytää vielä kuitenkin onneksi suht edullisesti noita 6x4" umpiota, täytyisi vaan edistyä tilaamaan ne jossakin vaiheessa.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 10.8.2013 21:13

Turhaa nostelua, mutta Golfista levisi toinen pakosarjan U-jousi ja uusiakaan en saa paikoilleen niiden asennukseen soveltuvien työkalujen puutteessa, niin tylsyyksisäni ja paremman tekemisen puutteessa päätin muuttaa alkupään viestien kuvat myös pienempikokoiseksi mukavamman luettavuuden nimissä..
Poloon ostin uudet umpiot ja maskin, jotka olikin jo eilen saapunut Matkahuoltoon, mutta noutaminen jää ensi viikkoon, kun en niitä eilen ehtinyt hakemaan..
Niinjoo, pientä kaupankäyntineuvottelujakin on ollut käynnissä GTI Golfista, siitä sitten joskus lisää, kun hommat alkaa etenemään.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 14.8.2013 20:11

Polon keula vaihdettu '84 Polo Classicista peräisin olevaan.
Kuva
Ja huomenna kokeilemaan onnea Golfin kanssa katsastuskonttorille..

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 25.8.2013 22:08

Golffi leimattu, joten takajousille kävi näin
Kuva

Takapää istuu nyt hiukan paremmin
Kuva

Ja Poloon hommasin kaverilta uudet jakkarat eteen
Kuva
Kenelläkään tietoa mistä volkkarista peräisin? Itse ole ikinä nähnyt tuon näköisiä ennen.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.8.2013 10:22

Eräässä vihreässä mk3 TD tuninki Golfissa vastaavissa istunut. Liekkö siitä nuokin?

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 26.8.2013 16:17

Voi ollakin mahdollista, että joskus olleetkin mk3:ssa, koska molempien penkkien toisiin jalkoihin on hitsattu tällaiset jatkot jälkeenpäin
Kuva
Alunperin ovat siis peräisin kakkos- tai ykköskoppaisesta. Puhtaasta mielenkiinnosta haluan saada vaan selville, että mistä erikoismallista on ollut kyse? :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.8.2013 18:22

No joo, tuon perusteella väittäisin että taitaa samoista penkeistä olla kyse. =D
Ihan siipilehteä myöten esitelty muinoin. Auton rakentajakin kummittelee foorumilla, se varmaan vois paljastaa mistä ne on.
Tämännäköinen kauhistus oli kun tuli lähipiiriin. Lähti toki "hieman" paremmassa kunnossa.
Kuva

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 10.9.2013 20:47

Hui tuota Golfia :D
Mutta asiaan.
Golfiin vaihdoin heijastinpinnoiltaan ruosteettomat umpiot ja samalla hävisi siis kalvot valoista, joita tuskin tulen takaisin laittamaankaan
Kuva

Ja Poloa ulkoilutin pikaisesti ja nyt työnnetty takaisin tallin pimeyteen ja aloitettu vanhan kannen irroittamista. Tällä ja vieressä näkyvällä turbodiiseli-Volvolla pitäisi pärjätä talven yli
Kuva

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 15.10.2013 19:23

Ruskea Jetta lähti lopulta paaliin, enää ei ollut osaa jota siitä olisi voinut hyödyntää
Kuva

Golfin mittariin pyörähti 300 000km, josta säikähtäneenä päätti hajoittaa sitten sisemmän murroksen. Samalla vaihdoin öljyt ja suodattimet.
Tuli myös kokeiltua tuota harvinaista(?) FOHAn valmistamaa takaspoileria, joka mahdollisesti ensi kaudelle tulee paikoilleen.
Kuva

Polon kannen vein koneistamolle, joten hyvällä lykyllä kuukauden päästä saadaan ensi savut siitäkin vekottimesta.

Jettaan haalittu taas talven talvi-iltoja ajatellen lisää osia.
TDI Cordobasta koneen suojamuovi
Kuva

TDI Cordoban etupuskurin lippa
Kuva

Jenkkimallin Jetan sivuhuomiovalot
Kuva

5-sarjan BMW:n sisävalosarja
Kuva

Tästä taas jatketaan eteenpäin

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 19.10.2013 12:07

On muuten hyvä lippa ;) Innolla oottelen Jetan lopputulosta.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 19.10.2013 20:10

Hahah, kiitosta :D Jos Jetan saisikin ihmeellisesti ensi ajokaudelle ajoon, niin olisin itsekin tyytyväinen. Maalaus saa jäädä joskus tulevaisuuteen. Siihen ei tule olemaan varaa ja aikaa tällä hetkellä, joten valkoisen eri sävyjä tulee olemaan ja varmasti hetken aikaa.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 10.11.2013 16:13

Golfilla tuli ajettua kolme kuukautta väärillä -766 loppuisilla kilvillä kilpimaalaamon virheen takia. Nyt taas oikeat 776-loppuiset ovat oikealla paikallaan.

Talvi meinaa lähestyä, joten talvialut piti pyöräyttää Golfin alle.
Kuva

No, eihän ne siellä sitten sopineetkaan pyörimään, niin alusta vaihtui korkeussäädettävään. Keula nousi 3cm kesän asetuksista ja perä sentin verran. Annetaan olla niillä korkeuksilla nyt.
Kuva
Kuva

Ja tuli ostettua myös 5€ Kamein maski hyllynkoristeeksi,tosin piti sitä mallailla hiukan keulille.
Kuva

Jetta tuli laskettua omille pyörilleen ja siirrettyä väliaikaisesti pois Volvon tieltä
Kuva

Tästä taas jatketaan pikkuhiljaa.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 8.12.2013 14:21

Golffi otti osumaa takapäähän parisen viikkoa takaperin maasturin toimesta, joten sen tarina jatkuu sitten osienluovuttajana Jettaan.
Kuva
Kuva

Uudeksi käyttöautoksi tuli sitten ostettua vuosimallia 1995 oleva Saksasta muutamia vuosia sitten Suomeen uitettu Golf 1.9TDi GT Special. Ajettu 341 000km, ruosteeton (tähän asti vielä), tekniikka vakio lastua lukuunottamatta. Varusteina nyt on tähän hätään ainakin tumma sporttisisusta, airbagit, ABSit, sähkölasit ja -peilit, sähköinen ajovalojen korkeudensäätö sekä manuaalinen ilmastointi. Alustana toimii perus-Jomit. Katsotaan mitä talvi sitten tuo tullessaan muutoksia.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Mukana tuli myös 7,5x16" Remotecit, katsoo jos ne jättää sitten välikelin vanteiksi ;)
Kuva

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 8.12.2013 18:47

Perhana siisti kolmonen, tuommosen ku löytäis iteki vaan meinaa olla melko miinoja. Tai sitten maksaa omaisuuksia =D

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 8.12.2013 19:34

Kiitosta vaan!
Kaverilta tuon ostin, niin historiaa on jonkin verran tiedossa ja hintaakin pystyi paremmin hieromaan kohdilleen :)
Pientä laittoa löytyy toki, kriittisimmät viat on löytää keskuslukituksen katkennut alipaineletku, jotta saisi apparinkin oven lukkoon kaukosäätimestä, vaihdelaatikon kannatin kaipaa vaihtoa sekä eteen uudet iskarin tukilaakerit/kumit. Loput "viat" hoituu pienellä hifistelyllä ja puunailulla ;)

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 28.12.2013 16:33

Nätti kolmonen. Onko sulla kakkiksen talvirenkaille vielä käyttöä, vai suostukko luopumaan niistä? :D

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 28.12.2013 20:19

Vähän veikkaan, että et tule niitä tarvitsemaan :D Kolarin seurauksena yksi vanne/rengas on käyttökelvoton. Jätän loput ehjät vanteet/renkaat tallin nurkkiin pyörimään, jos niitä joskus tarvitsee.

ShuFFel
-
Viestit: 230
Liittynyt: 13.7.2011 18:42

ViestiKirjoittaja ShuFFel » 28.12.2013 20:30

Ahaa aivan :D

miikulix
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 27.2.2014 14:39

ViestiKirjoittaja miikulix » 28.2.2014 9:45

Olisitko kiinnostunut myymään osia tuosta GT golfista mikä otti osuman? :)

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 28.2.2014 12:38

Miikulix, laittele YV:tä, niin katsellaan, jos jostain raaskin luopua :D

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 4.3.2014 14:33

Jos sitä vaikka hiukan päivittelisi..

Golfia on tullut hiukan laiteltua ja huollettua.
Ensimmäisenä vaihtoon meni alustasarja sekä jarrulevyt ja -palat
Kuva

Kuva

Kuva

Samalla tuli vaihdeltua puslia, koiranluut, suojakumet ynnä muuta pientä. Leima tulikin sen jälkeen moitteitta. Kelpaa taas vuosi ajella.

Seuraavaksi tuli harrastettua pientä wax on, wax off -toimintaa.
Kuva

Tuli hiukan paremmin esiin tuo ihana LC4T-väri :)
Kuva

Sisälle tuli vaihdettua Venton keskikonsoli nahkaisella käsijarrunpussilla ja sen kaveriksi tuo vanha tuttu MkIV keskikyynärnoja. Vaihdekepinpussi ja -nuppi tuli napattua 6n Polosta. Stickerbombit tuli myös samalla revittya pois.
Kuva

Nämä MkIV:n sisävalotkin odottaisi asentamista
Kuva

Konehuoneen puolelle tuli vaihdettua pari pätkää silikoniletkua ja konepeltiin laitettua kaasujouset
Kuva

Viimeisinpänä muutoksena tuli hommattua finnittömät kilvet ja niiden kaveriksi tuli tehtyä ajovaloihin joey-mod sekä vilkut ja sumarit tuli tummennettua.
Kuva

Talvi on tullut ajeltua tällaisella kokoonpanolla.
Kuva

Kesävanteitakin käytin alla. Täytyy vielä hommata uudet inasen pienemmät kumet ja lipat kiilloittaa.
Kuva

Jetta taasen siirtyi ulkosäilytykseen
Kuva

Ja viimeisinpänä hankintana tuli hommattua siihen eteen kakkiksen omat sähkölasit kiskoineen ja moottoreineen.
Kuva

Tällaista pientä täällä päin.

osku8
-
Viestit: 132
Liittynyt: 31.8.2009 20:52

ViestiKirjoittaja osku8 » 6.3.2014 2:47

Miks ihmees änget noita halppis säädettäviä alustoja autoosi?? Itellä ollu yhesti ja ei tuu enään ikinä mitään vastaavaa. Häviää se viimeineki ajo nautinto golffeista.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 6.3.2014 9:19

No, kukin tyylillään. Itse en ryhdy muutaman satasen arvoiseen autoon ostamaan tonnin arvoisia alustasarjoja, kun nämä halppisalustatkin on todettu minulle riittäviksi ja toimiviksi.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 11.5.2014 16:47

Golfiin tuli vaihdettua ahdin vähemmän ajettuun
Kuva

Samalla myös tuli myös puhdistettua ahtoputkistot sekä välijäähy, alipaineletkut uusittua, EGR otettua pois käytöstä ja se tärkein, puhdistin imusarjan
Kuva
Kuva

Uudet kesärenkaat tuli hommattua ja laitettua vanteet viimeisellä alle. Katsotaan, millloin jaksaa vielä hiukan tuota korkeutta hieroa lisää.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Poloiseen tuli hommattua 1.3l nelipisteruiskumoottori 5-vaihteisella laatikolla
Kuva
Sekä vielä yksi GTI kakkiksen penkkisarja
Kuva

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 12.8.2014 15:19

Tämän saa poistaa/lukottaa.
Valkoinen Jetta ja kakkisGolffi purettu osiin ja odottavat paaliin lähtöä. Kolmoskoppainen vaihtoi omistajaa, joten sitäkään ei enää minulla ole. Polo löytyy vielä, mutta kone odottaa edelleen asentamista paikoilleen.
Kerrotaan sitten noista uusista leluista, kun tulee aiheelliseksi.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa