VW Passat variant Highline -02

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

VW Passat variant Highline -02

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 13.8.2012 18:14

Elikkäs 3vuotta palvellut vento lähetettiin vaihtoon ja tilalle kuskattiin tuollainen musta perhefarmari.
Autoa liikuttaa 96kW 1.9TDI tekniikka jatkonaan 6-vaihteinen manuaalilaatikko. Varustelistaa on sen verran ruksittu että kattoluukku ja vakkari on unohtunut joista jälkimmäinen tulossa jälkiasennuksena. Alustaksi oli vaihdettu FK:n coilit ja näyttivät vielä melko tuoreilta niin saivat vähän 'rasvaa' niskaansa että pysyy kierteet notkeina.
Autolle en sen kummemmin ole vielä mitään tehnyt mitä nyt sisätiloja vähän siistinyt pesun ja imuroinnin merkeissä. Kuljettajan penkistä myös tuli nukat poistettua alcantaran osalta oli aika nyhjääntynyt. Nahat tosin hienossa kunnossa kun eivät ole lähteneet halkeilemaan.
Soittimen USB-portti löysi paikkansa keskikonsolista, hifejä tulossa tähänkin lisää tulevaisuudessa.

Keskinin KT1 on alle laitettu koossa 8,5/10x18 tulevat näillä näkymin vaihtumaan kun silmään sopivat vanteet löytyy tilalle.
Takapyörille kun kävin uudet kumit hakemassa seuraavana päivänä niin olihan sinne täräytetty pallokantapulteilla vanteet kiinni. Oli jo vähän tuuria että osui tuo renkaiden vaihto samaan syssyyn, tuskin noita olisi ennen tullut katsottua kuin olisivat alkaneet löystyä.
Samalla kun nosturin alla rengasliikkeessä heiluin niin ulommat vetarinsuojakumit pääsi vaihtolistalle.

Pari kuvaa lähtötilanteesta:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vanne ja muut parannusehdotukset ja kommentit on aina tervetulleita!
Viimeksi muokannut Askelmittari, 5.3.2013 23:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 13.8.2012 18:43

Sisustan puuosat piiloon, joko mustaa tai hiilikuitua.
Ja hiukan alaspäin ruuvaat tuota alustaa. Onko muuten miten hanakka kuluttamaan renkaita?
Etupuskuriin kävisi lisähelma näppärästi, melkein samalla kannattaisi vaihtaa ajovalojen polttimot kun puskimen käyttää irti. (Kai tuossakin on xenonit)
Sumuvalojen tilalle pyöreät päiväajovalot ja ajovaloautomaatiikka pois käytöstä.
.. Ja kun hifejä tulee, niin otan vastaan vinkkejä virta- ja signaalikaapeleiden vedosta..
Samanlaisella mennään, väri on eri

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 13.8.2012 19:33

Jees eli tuota sisustaa olen miettinyt myös kun en jalopuusta ole pahemmin perustanut, mutta tuo tummempi nyt vielä jotenkin menee mustassa sisustassa, kahvoista kuitenkin on 'kumipinnoite' lähtenyt aika raa'asti kulumaan ainakin etuovista niin ne varmaankin menee vaihtoon eli siinä kohtaa mietitään laitetaanko keskikonsoli uusiksi. Hiilikuitu teippiä tuskin ainakaan tulee mutta pitää varovasti kokeilla johonkin miltä näyttää sitä kun yksi arkki on ennestään :) alustassa tulee ongelmaksi kotiin pääsy joutuu tuon 1,5km hiekkapätkän ajamaan ojanpenkalla jo tuolla asetuksella vaikka tie onkin yllättävän hyvällä hoidolla. kuvakin saattaa hieman hämätä helmalinjaa, laitetaan jossain vaiheessa parempaa!
Renkaita ei nyt vielä ole tarvinnut vaihdella kuin nuo takapään jotka edellinen ajoi loppuun eli ei siitä sen kummempaa tietoa muuten kuin että rengasliikkeen mies sanoi ettei ole aikoihin nähnyt noin tasaisesti ja niin loppuun kuluneita renkaita eli oli 255 koko leveydeltä sileä eikä kankaat ihan vielä näkynyt :D Ajovalojen polttimoista ei tietoa kun vielä ainakin toimii mutta menee kyllä vaihtoon oli xenonit tai ei jos puskuria auki otetaan, oli aika ahtaan näköstä.
Melko samanlaisia ideoita on pyörinyt mielessä tuota slamitin myymää riegerin etuhelmaa nimittäin katsellut että olis vielä suht alkuperäishenkinen. Ajovaloautomatiikkaahan tässä ei ole ollutkaan sillä on tuontiauto saksanmaalta.
Hifeistä on tarkoitus laittaa vähän kokonaisvaltaisempaa tarinaa ja paljon kuvia sikäli kun on kuvattavaa. Ehkä jopa pientä projekti kertomusta tuonne autohifi osastolle jos saan asian esiteltyä niin että siitä on muillekkin todellista hyötyä kun juurikin noita virtajohdon läpivientejä yms. paljon kysellään eri autoihin. Signaali puolella ajattelin sen verran oikaista että vien Ai-Net kaapelin konttiin ja jaan sieltä vasta dsp:ltä vahvisimille :)

EDIT: Olisko jollain kertoa hyvää tapaa ajovaloumpioiden kiillotukseen? Olis vielä melko vähällä pelastettavissa niin voisi ne laitella ennen pimeitä kuntoon.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 13.8.2012 19:45

Tämä taisi olla Biffissäkin. Tai ainkin ihan samanlainen siellä oli :D

Tässä resepti valoille :)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 13.8.2012 20:02

joo oli siellä, mutta vielä edellisen omistajan toimesta :)
Kiitokset noista ohjeista pitänee ottaa joku viikonloppu työnalle!

Pitäiskös rek.otteessa olla merkintä jos on alkuperäisenä xenonit? selviääkö tuo jostakin muusta helposti kuin vääntämällä kääntämällä ja äheltämällä silmänsä jotenkin tuonne?

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 14.8.2012 6:11

Ei minulla ainakaan 3B:ssä ole merkintää xenoneista.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 14.8.2012 14:17

Se umpio on erilainen xenon versiossa. polttimot on eri järjestyksessä. Olikohan sisäreunasta alkaen, kaukovalo, vilkku ja linssillinen lähivalo.
Muutenhan tuo on väri mukaanlukien samannäköinen kuin minun omani, ainoastaan mulla pakoputken ulostulot tulee molemmista laidoista (tosin piilossa).
Executive mallin puuosat on sitten jo huomattavasti tyylikkäämmät, ovat semmoista tummaa puuta. Tai sitten ne orkkis alumiiniset.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 14.8.2012 14:34

Ok eli tässä lienee perus halogeenit. puuosat näyttää luonnossa vähän tummemmilta kuin kuvassa, mutta kahvoille tosiaan tulee jotain tapahtumaan niin ehkä niihin silloin tulee sitten muutosta kun ovat irti.

alkuperäiset xenon umpiot siis lienee tällaiset?
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=59931

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 14.8.2012 17:01

Eikös se niin ole että noissa alkuperäisissä xenon-valoumpiossa on se cut-off pelti tms joka leikkaa sen häikäisevän hajavalon?
Tai voi olla vissiinkin muullakin tavalla toteutettu mut toi cut-off pelti on ainakin joissakin käytetty malli.

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 15.8.2012 7:06

http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtop ... o&start=50 <- tuossapa löytyi jokunen kommentti noihin xenonvaloihin liittyen.. Tein sinne myös pienen oppaan oman auton polttimon vaihdosta. Melkein juttusarjan viimeisiä kirjoituksia.

Samii-
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.10.2009 0:12

ViestiKirjoittaja Samii- » 15.8.2012 17:57

Mä tykkään tästä passatista tosi paljon kun on musta väri ja cromia istuu hyvin. Noi vanteet istuu hyvin vaikka onkin turkkilaiset. :)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 15.8.2012 18:51

Tuo cromi vähän jakaa välillä mielipiteitä omaan silmään ne myös sopii, mutta ei yhtään enempää :) vanteet todennäköisesti vaihtuu kun mieleiset tulee vastaan. Nuokin tosiaan alle sopii niin saa rauhassa katsella, mieli halajaa vaan jotain erilaista.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 15.8.2012 22:01

Siellä linssin sisällä on tosiaan se lippa joka rajaa valon yläreunan. Olen hommannut jo 3C passatin linssit, jossa ko. lippa on Bi-Xenon mallia, eli liikkuva. Kun pitkät menee päälle, niin vajostin kääntyy pois ja xenon näyttää koko linssin täydeltä.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 15.8.2012 22:08

onhan 3bg:ssä bi ksenoneita ihan OEMinakin

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 16.8.2012 20:04

Mistä päin kannattaisi kysellä sisustaan uusia kahvoja? Marmorilta nyt varmaankin saa ainakin, mutta onko muita/edullisempia? Tänään kyllä kävin hantinpuolen lasiin uudet ikkunahissit tilaamassa merkkiliikkeestä kun oli sen verran kiireempi niin yllätyin hinnan ollessa liki 20e halvempi kuin slamitin listalla :D sama pää kesät talvet niin en noita kahvoja muistanut silloin niimpä vois niistä huomenna hintoja vielä soitella kun menee nostimetkin vasta huomiseen tilaukseen. Slamitin suuntaan lähti myös tilausta lähinnä sisustan hilppeistä ja etupuskuriin olis määrä sovitella riegerin helma :)

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 16.8.2012 21:44

^^Juu, löytyyhän niitä, mutta tämä menee harrastamisen ja säästämisen puolelle.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 20.8.2012 20:25

Tuli tuo hantin puolen lasinnostin vaihdettua maanantai ehtopäivän ratoksi ja täytyy myöntää, että melko mielenkiintoisessa reerassa oli tuo vanha. Onneksi ei ollut niin juntturaan vetänyt, että olis moottoria polttanut ja akselissakaan ei tuntunut väljää niin selvisi pelkillä nostimilla.
Kuva

tuollainen vaijeri mytty sieltä tuli kun moottorin irroitti :D
Viimeksi muokannut Askelmittari, 29.1.2013 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 21.8.2012 21:15

Tuli tummennettua tuo kuskinpuolen takaoven lasi kun siitä puuttui kalvo. Aluksi mietein tummentaako tuota vai ottaako kaikki pois sävylasit kun on, mutta on takalasia myöten niin siistiä jälkeä ettei kyllä kehdannut alkaa pois repimään. Ei ole kyllä ihmisen hommaa pari tuntia siinä meni ja 1kpl harjoittelu kalvoa meni roskiin kun ei tulos kelvannut. En muistanut että se venton laseja tummentaessa noin syvältä oli, mutta taisi olla tiukempi laatuvaatimus tässä tapauksessa :D Ensi viikon puolella aletaan sitten jo miettiä soittimien asennusta. Vähän raksuttaa kun ei ollut jäänyt bitumia yhtään niin pitää tuo hantin ovi ottaa uudelleen auki.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 9.9.2012 21:18

Noniin nyt olis sitten aika heittää jalopuille hyvästit eli keskikonsoliin tuli hiilikuitu jäljitelmää ja ovenkahvat teipattiin mustalla. kahvoihin tulee vielä muutosta kun pitäis ne uusia tai vaihtoehtoisesti kihnuttaa kumipinnoitteet niistä pois on niin hienon näköistä tuo irtoamaan lähtenyt pinta.

Yksi huono kuva, laitellaan myöhemmin parempaa. Loppui valo ulkoa kuvien ottoon kun sai valmiiksi. Tuo hiilikuitujäljitelmä on luonnossa tummempaa kun ei siihen valoa noin paljon koskaan osu, tuhkiksen kansi myös samaa tavaraa.

Kuva

Vanteita on pyöritelty mielessä vähissä vaan on vaihtoehdot Kerscherin cs:t tai rialin daytonat sinne vois istua. melko huonosti on vaan tuolla saksankin e-lahdessa tarjolla.

E: Ostakaa joku pois nuo venton vanhat RM:t niin saadaan vannerahaa :D
Viimeksi muokannut Askelmittari, 29.1.2013 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 10.9.2012 20:08

Siinä vähän valmiimpi kuva
Kuva

slamitilta odotellaan sisustan osia jos sais ennen lumia vielä paikoilleen. Talven aikana pitäis hifi asennuksia suunnitella ja keväämmällä kun lämpiää eristellä ja johdottaa auto. Silloin sitten menee nuo kahvatkin vaihtoon tai työn alle kun on pahvit muutenkin irti.
Viimeksi muokannut Askelmittari, 29.1.2013 13:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 23.9.2012 20:47

Tuli tuossa viime viikolla Slamitin tilauksesta osa tavaroista perille ja siinä vakkaria asentaessa tuli idea virtajohdon läpivientiin hytin puolelle mistä aiemmin olikin puhetta.
Kotka:
.. Ja kun hifejä tulee, niin otan vastaan vinkkejä virta- ja signaalikaapeleiden vedosta..


Eli lauantaina auto talliin ja purkamaan taas tuulilasin alusmuoveja ja ratin alta Koelautaa pois.
Tuolta ecu-boxin kautta siis päätin johdon viedä koppiin kun siinä oli läpiviennissä reikäkin valmiina, mikä tosin oli peitetty jonkin sortin liimamassalla. Johdon suojasin haitariputkella vesikaukalon matkalta. Sulakerasia ei ole sulakkeen vaihtoa ajatellen kovin otollisessa paikassa, mutta eipä sitä kuuluisi joutua vaihtamaan jos ei jokin ole pahasti pielessä. Suunnittelin tuohon muoviin kyllä tekeväni jonkinlaista luukkua pahan päivän varalle jos ei muuta tule mieleen. Virtakaapelin laitoin kulkemaan sisällä muiden johtojen yhteydessä nippusiteitä käyttäen ja läpiviennin pellinreunaan laitoin suojanauhaa ettei suo johdonkuorta rikki. V-mäisempi homma oli ehkä tuon johdon vieminen ohjaamon läpi kuin itse sisääntuonti. Ventoon tottuneena ajattelin että kynnyskotelo irti ja johto sinne, mutta johtokouru kulkikin lattiamaton alla ja joutui hetken miettimään mitä kaikkea piti irroitella että sai mattoa raotettua riittävästi kun ei nyt ollut ihan koko autoa tarkoitus purkaa tämän takia. Kaapelin vein verhoilujen alla aina peräluukkuun asti eli johtoa ei näy kuin vesikaukalossa ja seuraavan kerran vasta peräluukussa. nyt loppu kaapeli majailee takapenkin alla kunnes homma jatkuu. peräluukun pohjaa pitäis alkaa suunnittelemaan ja vetää loput johdot kun tietää minne palikat alkaa asettumaan.

Homma ei vaatinut mitään lisä reikien poraamista ja kaapelina käytin AIV:n 50mm² eli suurimmasta päästä mitä normaalisti käytetään niin varmasti menee pienemmätkin kaapelit samaa reittiä. Sulakerasia löytyy Audisonin mallistosta on mielestäni näppärän kokoinen kun käyttää tuota mini ANL-sulaketta.

Jatkoa tulee kunhan taas jotain tapahtuu...

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 24.9.2012 8:34

Joku aika sitten tuli omaanikin hiukan päivitettyä musapuolta..
Virtakaapelin vedin vänkärin puolelta, koska sieltä puolelta löytyi hyvä reitti.
Vedin virtakaapelin ilmastointiputkien ja sisätilan piuhan kanssa samasta kumitiivisteestä. Tiivisteen tiivistin liimatiivistemassalla, ettei vesi pääse sisälle. Näin sain myös päävirtasulakkeen aika lähelle akkua ja helposti saataville (jos joku ihme häiriä sen poksauttaa)
Ensin sisäpuolelta hanskalokero ja alusmuovi pois, sitten läpivienti jo onnistuikin.
Virtakaapeli takakonttiin alkuperäisen johtosarjan rinnalle nippusiteillä kiinni, vaati ensin muovien purkamista.
Vahvistin (Pieni Infinity) löysi paikkansa vararenkaan sisälle tehdystä telineestä, joten sen sijoittaminen ei ollut mitenkään ongelmallista tai tilaa vievää. Ja vararengaskin kulkee mukana.
Vahvistimelle otin maan vetokoukun kiinnityspultin alta, koska se oli helposti tarjolla eikä potentiaalieroa ollut.
Kontin puolelle tein pienen (noin 30 litran) suljetun kotelon kun en muuta vielä keksinyt.
RCA ja herätepiuha meni taakse samaa reittiä pitkin, eikä häiriöitä tullut. Ehkä suojatut piuhat oikeasti toimivat.
Paineauto on pihassa sitten erikseen, mutta kyllä tällä radiota omaksi iloksi kuuntelee.

tomppa9
-
Viestit: 223
Liittynyt: 14.2.2006 16:06

ViestiKirjoittaja tomppa9 » 24.9.2012 9:40

Itse tuli myös paranneltua alkuperäistä äänentoistoa kesäloman aikaan omaan lähes identtiseen Passattiin. Vanhaa jäi takaovien kajarit. Virtapiuhan vedin Kotkan tapaan vänkärin puolella ja hyvä tuli. Heräte- ja singnaalipiuhat taas vedin keskitunnelia pitkin. Sai hyvin piiloon, mutta v-mäinen osuus oli keskikonsolilta taaksepäin..

Koko projektissa oli ideana saada vehkeet piiloon / alkuperäisille paikoille. Vahvistimeksi valitsin kooltaan pienen digivahvistimen, jonka sai piilotettua takakonttiin vänkärinpuolen sivukoteloon. Etuovien erillissarja sopi vahhoihin paikkoihin. Subikotelo on ainut mikä on näkösällä. Ensin oli sekin tarkoitus piilottaa varapyörän paikalle, mutta katsoin lopulta helpommaksi valita valmis irtonainen kotelo, jonka saa nostettua pois kontista tilatarpeen niin vaatiessa.

Soittimen vaihdon takia radion kuuluvuus on vielä heikko. Uudessa kun ei näytä olevan omaa antennivahvistajaa kuten alkuperäisessä oli. Motonetin vitosen vahvistajalla ei vielä kuuhun menty..

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 24.9.2012 12:25

huonoista maadoituksistahan nuo häiriöt usein johtuu, mutta johdollakin on merkityksensä. Itse vien signaalin ai-net kaapelilla koottiin ja sieltä prossulta vasta lyhyet rca:t.
kontissa juurikin mietityttää subin/subien paikat. kun kuljetus tilaa mahdollisimman paljon säästäen pitää edetä mukaan lukien penkkien kaataminen ja toteutus kiinteillä asennuksilla. helpoinhan olisi tuo varapyörä monttu mutta talvi pakkasilla kumi puhki ajatus vararenkaasta tallin nurkassa ei kovin paljoa henkilökohtaisesti lämmitä mieltä. eli viisainta olisi ehkä laittaa tuonne takakulmiin subit ja työkalut varapyörän seuraan. vähän siinä saa nähdä vaivaa enemmän, mutta ehkä se sitten palkitsee :D vahvistimia tulee 3-4 ja niille on koti varattu todennäköisimmin kontin pohjalta mitä pitää pari senttiä nostaa alkuperäisestä, tulevalla viikolla pitäis olla suunnitelmien vähän selvemmät :)

EDIT: omassa on jonkinlainen antenni vahvistin ja muistaakseni vw:n omilla leimoilla. olin yllättynyt että jopa alpinella löytyi kanavat automaatti haulla ne kun ei radion kuuluvuudesta ole kovin kuuluisaksi tullut :D

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 24.9.2012 20:34

Ehtoon ajankuluksi tuli vähän purettua ja suunniteltua tuota peräluukkua. Vahvistimet tulee asettumaan tuolla tavalla joskin A6 siirtyi vielä kuskin puolelle. Kuvassa myös tuo ''tein itse ja säästin'' sulake/jakorasia. RA40 tulee varapyöräkotelon kanteen omaan 'lokeroon' jolloin se nousee mukana kantta nostaessa ja varapyörää voi tarpeen tullen käyttää ongelmitta. Suurin bisnes taitaa tulla noista koteloista. Hyllystä löytyy valmiiksi 2kpl Alpine T-10R subia eli 10'' matalarakenteinen type-R, kotelo tarve tuolla ei ole kuin 10litraa suljettuna ja 17litralla pääsisi tekemään jo reflexin. Upotussyvyyttä kaikki 83mm ja lineaarinen kalvon liikerata 30mm. muutenkin parametreiltään hyvin lähellä normi type-R:ää. Muutamia eroja pienentämässä kotelontilavuuden tarvetta. Hyvin ne ainakin koteloituna venton hattuhyllyltä soi ;)

Jatkuu...

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 25.9.2012 21:52

Nyt olis kontin pohja ja kyljet eristeltynä loput varmaan keväämmällä. Tuskin noihin oviin ja kattoon ehtii kajoamaan ennen talvea ja riittävän lämpimäksi saaminen vaatii oman kikkailunsa. Seuraavaksi pitäisi tehdä subikotelot jotta pääsee pohjalevyn ja viimeisen vahvistimen paikan kimppuun. Vähän noita kulmia tuossa katselin ja voi perse mikkä kekkerit. hetken kävi jo mielessä jos heittää varapyörän mäkeen ja hankkii kompuran peräluukkuun. Lähinnä päänvaivaa tuottaa se että haiseeko tuo koppi vielä keväälläkin hartsille jos siellä menee temuamaan. Eli on nyt tämä ilta tullut mietittyä josko tuonne saisi taiteiltua jonkin pahvi mallin mistä sitten laminoisi mahdollisimman ohuelti muotin ja kuiduttaisi sisäpuolelta vahvemmaksi.

Ehdotuksia ja neuvoja otetaan mielellään vastaan. Kaikki 'bassokuutiot/karvapallot' on kuopattu. Asiaa ei ainakaan helpota se ettei tuon lasikuidun kanssa ole tullut liikaa häärättyä aiemmin :D Pitänee alkaa soittelemaan benecarsille ja muille lähiseudun purkaamoille jos nuo sivupaneelit saisi jostain toiset silvottavaksi mikäli homma meneekin puihin niin on edes nuo alkuperäiset jäljellä.

E: Muovitetaan sivukotelot useammalla kerroksella esim. jätesäkkiä, tehdään uretaani malli jonka päälle laminoidaan lasikuitu muotti ja vahvistetaan sisäpuolelta tämän jälkeen. Muovia siksi että olisi vähän paksumpaa verraten pelkkään folioon ja näin ollen ei iskisi ahtaus mallin päältä otetun laminaatin kanssa. Tuollainen olis tän hetken ajatus. Pitää viikonlopun yli vielä miettiä ja ensi viikon puolella alkaa toteuttamaan jos ei mieleen tule mitään miksi tuo ei onnistuisi. Pahvia apuna käyttäen luulisi että tuolla pystyy tekemään lähes valmiin muotoisen kotelon mallin johon ei tarvitse kuin kiinnittää etulevy.

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 27.9.2012 14:39

Ei se ihan loppuelää haise hartsille, vaikka sisälläsen teetkin.
Yhtenä ehdotuksena tuon muotin tekoon: Muotoile se kotelon malli teräsverkosta (esim. seulaverkko/pieneläinverkko/katiskaverkko) ja laminoi sen päälle sitten lasikuidut.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 8.10.2012 20:40

Nonnii sitten tämäkin vielä..

Tiellä nopeusrajoitus 100 itsellä vauhtia n.90 aamutuimaan ~5:30 julmetun kova pamaus ja tämän jälkeen vanne solmussa voi arvella ajotuntumaa. Nelipyöräsuuntausta pitäis huomenissa tilailla ja käskeä katsomaan mitä muuta hajosi jos hajosi niin saa lähetellä ely-keskukseen korvausvaatimuksia. Hommasta tehty kyllä vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöllekkin varmuuden vuoks, mutta jospa sais ne maksumieheks jolle tuo tien kunto kuuluu.

Poliisin kanta asiaan oli varsin osuva kun tuosta reiästä ilmoitettiin 'ei meillä ole sellasia merkkejä sinne' eivät siis käyneet edes paikalla..

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 8.10.2012 20:50

Otan osaa!
Harmittava tapahtuma käyny komeelle vanteelle. Toi ely keskuksen kanssa leikkiminen on sitten hermoja raastavaa hommaa.
Ite ajoin kanssa reiluun monttuun mikä kuulu moottoritiehen niin ely keskuksesta sanottiin että vie korjaamolle ja maksa laskut ja lähetä tänne niin he päättää sit että mitä maksetaan takasin päin jos maksetaan ja aikaa menee noin puoli vuotta.
Haistatin vitut ja ostin uudet vanteet suosiolla.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 8.10.2012 21:05

Samaahan nuo nytkin tinkaa eli kaikki pitää korjata ja hankkia uutta ensin omaan laskuun ja sitten lähettää alkuperäiset kuitit sinne. Voin vaan kuvitella saako niitä ikinä takaisin tai onko niitä koskaan ollutkaan. Yksi vaihtoehto heräsi kun noita lueskeltiin niin jossain kohtaa kerrottiin mahdollisuudesta että korvataan vakuutuksen omavastuu ja bonusmenetys. Noilla vakuutusyhtiöillä kun korvauspalvelu vähän paremmin pelaa niin herätti kiinnostusta. Ihmettelen vaan miksi tuokin ei voisi mennä niin että vakuutusyhtiö maksaa ja hakee korvaukset elyltä eikä ota asiakkaalta omavastuuta. ellei sitten välttele tuota samaa asioiden mutkistamista kuin kuluttajakin. Tosin noita valtion kirstun päällä istuvia lieroja kun on katsellut niin niille ei pitäisi antaa kyllä yhtään löysää tai saa pian itse maksaa kaikki viulut. Onneksi tuo vakuutusyhtiö tosiaan tuli jo hyvin vastaan jos menee liian vaikeaksi tuon elyn kanssa.
Tarkoituksellahan tuosta vaikeaa on tehty ettei niitä korvauksia kukaan hakisi. Tulostettava lomakekin löytyi jo 3 vai 4 linkin takaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 9.10.2012 7:42

Jottei vallan valitukseksi menisi niin kuskin oven mikrokytkin on toiminut taas tuon eilisen jälkeen.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 10.10.2012 21:22

No tuo mikrokytkin otti ja toimi eilis iltaan asti :D menee vaihtoon kun oviin asti päästää hifistys touhuissa. Nyt olis kotelo hommat siinä vaiheessa että on malli pahvista taiteiltuna litroja tulee karkealla laskukaavalla 14 ja kotelo jää kokonaisuudessaan alkuperäisen verhoilu levyn alle. Jatkoa tästä taas kun etenee.

Olisko jollain heittää vinkkiä mitä on menossa vaihtoon kun kuuluu sellanen tasainen vähän muovimainen 'kolkotus' tyhjäkäynnillä. Otin korvan käteen ja laitoin pannuhuoneen puolelle niin itse paikantelin tuota ääntä viskolle. Ääni ei ole mitenkään hälyyttävä, mutta ylimääräinen ja rasittava kylläkin.
Oma ajatus olis että ääni tulee ennemmin hihnapyörältä kuin visko kytkimestä, mutta tiedä noista varmaksi.

Jos jollain olis kokemusta moisesta niin voishan siitä apua olla? kilomtrejä taulussa gramman yli 300tkm.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 15.10.2012 17:14

Nonnii, nyt olis auraukset tarkistettu ja ähäkutti ei ollut vw liikkeessä voimaa liikkeellä eli viikonpäästä uudelleen säätämään kun oli raidetangonpäät jumissa eivätkä saaneet niitä auki. Tuosta montusta johtuvaa heittoa ei ollu,t mutta haritusta vähän löytyi molemminpuolin eli tuskin on edellinen tuon alustanvaihdon jälkeen niitä missään käyttänyt.
Tuo edellämainittu ääni tulee heidänkin mielestään viskolta, niin sinne pitäis laittaa uusi laakeri tilaukseen

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 28.10.2012 13:37

Perjantaina saatiin rm:t myytyä ja eilen haettiin raumalta passattiin uutta kesävannetta keskinien tilalle. Eli Rial daytona race:t koossa 8,5/9,5x18. Keskiöiden väritys saattaa olla ohjelmassa talven aikana pitää nyt ensin pestä vanteet ja kokeilla miten ne alle istuu kullanvärisenä. Kromiosiakin on ollut suunnitteilla vähän vähentää tulevaisuudessa mm. kattokaiteet ja peilinkuoret, mutta katsellaan ja mietitään vielä.
Kuvaa laittelen sitten kun on alla niin saa laittaa väriehdotuksia.

E: Kuva vanteista
Kuva
Tuli pyöriä tänään vähän puhdistettua suuremmista lioista ja kyllä nuo taitaa purkuun mennä vielä talven aikana niin saa kiillottaa kehät kunnolla. Muutaman pultin juuressa oli jotakin mustaa taikinaa ja ajansaatossa tulleita raapaleita löytyi muutama niin ei jää sitten häiritsemään. Mahdollisesta tulevasta väristäkin olis jo pieni visio, mutta kokeillaan vielä kultaisinakin alle ennen purkua. On niin hyvässä maalissa ettei sen puolesta uutta väriä pyydä.
Viimeksi muokannut Askelmittari, 29.1.2013 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 30.10.2012 16:55

Tänään sovitettiin vanteita alle ja kyllä ne vois jotain vähemmän räikeää väriä kaivata ainakin omaan makuun. Kamalaa mitä tuo muutaman sentin korotus teki autolle eli kesää odotellessa :D Ei onneksi näytä talvipyörillä noin maasturilta. Positiivisena yllätyksenä ET oli 35 sijasta 30 eikä tuo takavanteen ½tuuman ero entiseen vaikuta juuri mitään. Hyvin istuu. Edessäkin vanne tuli tuon 5mm ulommas eli toivottua muutosta menneeseen. Kuralätkät pitäis eteen hankkia tuota hiekka tietä kun joutuu parikilometriä suhaamaan kotiin ajaessa ja ei se lumikaan jäisi koko helman matkalle jäätymään.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 15.11.2012 16:55

Kuituhommia, eli subikoteloa pari kerrosta kuiduteltu. Uusi keskini hommattuna , korvausvaatimus lähetetty ja ostaja vanne/rengassarjalle löytynyt. Rialeista otettu kumit pois päältä ja väriä on mietitty puolihimmeää/mattaa mustan johdannaista. Joku vivahde sävyyn valoisan aikaan tekis hyvää, mutta mietitään lisää.
Onko 3BG:hen olemassa muita tummaoptiikka umpioita kuin nuo annelin silmät mitä monessa paikkaa näkyy? Jos on niin mistä moisia vois löytyä nuo rinkelit kun ei herätä kovin suurta kiinnostusta.
Homma jatkuu kotelon ja vanteiden merkeissä laitetaan joskus myöhemmin kuvatusta kun on valmiimpaa kuvattavaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 19.11.2012 21:47

kotelo projekti etenee, muutamaa osaa vaille saa alkaa liimailemaan ja ruuvaamaan kokoon.
Lasikuitukotelossa tilavuutta on n.14L tuossa teossa. Siitä häviää vielä aineen vahvuuksien verran ja pieni hiekka hartsi valetaan lisätueksi sisälle. Elementin optimi tilavuus suljettuna 10L joten ei siitä kauas jäädä. Malli/muotti tehtiin pahvista, mutta siitä ei tullut otettua kuvaa.
Kannen osia
Kansilevyä upotetaan syvemmälle, kuvassa vain hollilla. Tuohon päälle tulee vielä alareunan osalle levy ja korokerengas jotta saadaan tuotua elementti sivuverhoilun tasalle

Loppuviikolla ehkä puuosat valmiina niin sadaan laittaa vielä pari kerosta kuitua päälle.
Jos joltakulta löytyy ylimääräisenä varianttiin vasemmallapuolella olevan työkalukotelon kansi niin olen kiinnostunut lunastamaan!

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 22.11.2012 19:38

etenee.. Nyt olis kotelo liimattuna ja sopi vielä paikalleenkin.
Kiinnikkeet pitäis vielä tehdä niin saa kuiduttaa yli kertaalleen. Riegerin etuhelma tuli 3-4kk odotuksen jälkeen perille. Miettinyt onko noihin olemassa jotain järkeviä helmoja millä pystyis helmalinjaa tasaamaan kun suurin osa tulee taas liian alas.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.11.2012 20:31

eBaysta löytyy mm. Votex-helman kopioita ihan järkihintaan. Laadusta ei oo mitään tietoa, mutta eipä tuo nyt kauhea konkurssi olisi ostaa ja tutkia.

http://www.ebay.ie/itm/VW-PASSAT-B5-B5- ... 08d9c#shId

Viestiä myyjälle vaan ja selvittämään toimituskuluja Suomeen...

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 22.11.2012 21:21

nuo vois olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Pitää kokeilla kun on taas aikaa kuinka suuri ero tuolla lipalla on helmalinjan kanssa

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 3.12.2012 13:19

käyttääkö joku muu vanne valmistaja samoja kehiä rialien kanssa? mittaamallahan tuo selviää, mutta jos jollakulla olis ennestään tietoa niin kovasti otetaan vastaan. samaten haussa olis siis 18'' daytona raceihin 2kpl 2-2,25" kehiä ja mahdollisesti 2kpl 2,75" kehiä mutta nuo pienemmät ensisijaisesti. vaihdossa voin antaa pienempiin 1,5kehät ja suurempiin 2,5kehät. laittakaa yv:tä jos löytyy

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 10.12.2012 18:58

Pientä edistystä taas muuton ohella. Kotelo tuli valmiiksi verhoilun peitelevyä lukuunottamatta. Verhoilin etulevyn vähän reilummalta pinta-alalta niin on siistimpi noin keskeneräisenä. Seuraavaksi pitäis alkaa kontin pohjaa korottamaan parilla sentillä(originelli muovit purettu pois). Varapyöräkotelon luukkuun tulee paikka takaerillissarjan vahvistimelle(RA40) ja avaamista helpottamaan varmaankin kaasujousi kun niin pitkälle päästään. Keväälle jää sitten ovet ja johdotukset, myös diskantin paikkoja pitäis suunnitella.
Sitten itse koteloon. Kun etulevy ja kotelo oli sovitettuna ja ruuvattuna toisiinsa sekä kiinnikkeet tehtynä kuidutettiin kotelo ympäri kertaalleen jonka jälkeen näytti tältä. Puuosat liimattiin toisiinsa epoksilla ja apuna kiinnityksessä käytettiin ruuveja.
Seinämävahvuudesta ei ihan tarkkaa tietoa, mutta terminaalin kohdalta leikattu pala oli 7-8mm paksua. Kotelon sisään laitoin vielä kerroksen silent coatia tuomaan seinämille lisää massaa. kotelon verhoilin näkyviltä osin mustalla huovalla jonka jälkeen oltiin tässä tilanteessa.
Kotelon sisään liimasin vielä tyrotex solumuovia vaimennukseksi. Kotelo kiinnitettynä paikalleen verhoilun alle ja hyvin sopii.
Elementti (Alpine SWR-T10) paikoillaan ritilöineen. Kuva hieman hämää elementin tulevan ulommas kuin mitä tulee.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 17.1.2013 20:22

tänään tuli tehtyä loppuun kaarimankeli nro.2 edellinen meni vanhan auton mukana eikä siinä ollut kuin 4jaot ja <57,1mm Keskireikäisiin. Nyt passaa kaikkiin 4 ja 5 jakoisiin 98-120.

Kuva

rialit meni puhallukseen viime viikolla nyt varrotaan että saa kuskata maalaukseen. pohjapanssarikin odottelee asennusta ja nyt pitäis viikonloppuna laittaa hehkut vaihtoon.
tuollaiset votex johdannaiset helmat pitäis kesäksi haalia etuhelman seuraksi ja takavalojen vaihto suunnitelmiakin vähän liikenteessä ja muuta pientä, vielä kun saisi sitä aikaa jostain revittyä.
Viimeksi muokannut Askelmittari, 29.1.2013 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 23.1.2013 19:16

Kesämankelien kehiä vähän ehostettu ja on kyllä edellinen kunnostaja oikonut oikein reilusti tai sitten oma käsitys vanteiden kunnostuksesta on väärä. Ensimmäiseksi oston jälkeen kun pesin vanteet ihmettelin mitä on musta tatina pulttien juuressa jota oli hankala saada pois. Tämä helpotti purku ja maalaus päätöstä. Kun sain ensimmäisen vanteen purettua riitti ihmettelemistä kun ensin vastaan tuli tuubillinen kuparitahnaa minkä joukosta löytyi o-rengas. Pulttien mukana oli myös ruuvilukitetta, mutta tuskin se siihen kuparitahnaan kovin hyvin puree. Sikaliimaakaan ei ollut kasauksessa säästelty mikä ihmetytti taas tuon o-renkaan vuoksi, Nyt kun meinasin puhdistaa kehät huomasin että lakat oli poistettu vain näkyvältä osin. Pientä kysymysmerkkiä herätti kun tiiviste pinta kehästä oli haljenneen ja hilseilleen lakan peitossa. Toisaalta tuo selitti sen sikaliiman reilun käytön vaikka ei se siinä 3cm sauman vieressä mitään auta. Homma alkoikin kehien siivouksella kuparitahnasta jonka jälkeen massat ja loput lakat pois maalinpoistoaineella.
nyt oltais sitten tässä vaiheessa.
Kuva
Vielä pieni hionta ja kiillotus. Kasausta varten pitäisi vielä hakea o-rengasnauhaa niin saa nuo koota laillensa. 2" kehät kiinnostais etuvanteisiin laittaa, mutta tuntuu olevan kiven alla näihin käyvät kehät. Vakiokokoja 1,5 ja 2,5 kyllä löytyy.
vinkkejä otetaan vastaan vanteet 18" ja 35pultin. Mitta tilauksena vähän arvokkaat.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 29.1.2013 11:14

Jotain taas tälläkin suuntaa. Hehkujen kanssa painittu pienen tovin kunnes ilma vähän nyt lämpeni ja tarkeni ulkona yleismittarin kanssa hääräillä. Mittari paljasti releen kelan jännitteen uupuvan ja reletaulun takaa paljastui huulilla oleva liitin jonka painoin paikoilleen.
Vanteita odotellessa sairastelevalta puhaltajalta tein diskantteja varten suunnattavat asennuskupit. viimeistelyä vaativat kylläkin hionnan ja maalin merkeissä.
Kuva

Vanteita olis jo vähän ikävä vaikka kevääseen onkin muutama kuukausi matkaa. Olis tarkoitus kokeilla miten 9,5 istuu joka kulmaan kun edestä siirtää sisäkehät taakse. Onneksi nuo saksan tuliaiset tulee suht nopeasti jos kehille iskee tarve.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 30.1.2013 4:27

Perskule kun tutustuin nyt vasta tähän, olisit voinut vääntää samalla toisenkin subiboksin meikäläiselle :D Sais omiakin projekteja etenemään.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 30.1.2013 7:43

pahvia eteen ja leikkelemään :) ei tuossa varsinaisia työiltoja kovin montaa mennyt. suunnitellessa kylläkin kun ei ole moista ennen tehnyt niin epäröi tarttua välineisiin. kuiduttaminen vei kolme - neljä iltaa ja puuosat viidennen. saisihan tuosta suuremman jos olisi ottanu muotin suoraan tuolta auton kyljestä ilman pahvimallia, mutta kokemuksen puutteen vuoksi halusin mahdollisimman vähän tahria autossa sisällä. tietysti myös hajun tarttuminen vähän arvelutti. itse olen kyllä niin huono tekemään toisille. tuollainen mankelikin ollut kaverille jonossa melkein vuoden, mutta kun ei löydy kiinnostusta ja päivätöistä rahat saa :D itselle piti tehdä uusi kun vanha meni edellisen auton mukana ja oli muutenkin vähän alkeellinen. toivotaan että edes kuvista on hyötyä. nyt jos alkaisin samaa tekemään niin muutamaa paikkaa muuttaisin nyt kun tietää miten tuo kuitu käyttäytyy.
koteloa varten on jo verhoiluun peitepalakin tehtynä ja paikoillaan. ei ole siitä vaan kuvaa otettuna enkä taida erikseen ottaakkaan. näkyy sitten kun pääsee muun kontin kanssa eteenpäin lähipäivinä.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 2.2.2013 16:56

Siinä olisi nyt sitten tuo subikotelo jotakuinkin valmiina.
Kuva
Verhoiluhuovassa pieni ero nukassa, mutta omasta mielestä riittävän lähellä.
Pohjalevyn pahvimallit leikkelin tänään. Huomenna varmaankin vanerin kimppuun leikkelemään. Otan sitten samalla myös alla olevista tuista kuvia näytille.
Karkeasti ottaen tämän näköistä tulossa.
Kuva
Varapyörän kohdalle tulee aukeava kansi jonka mukana tuo takaerillissarjan vahvistin nousee jos rengasrikko sattuu.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 2.2.2013 22:14

Niin tulikos tuosta subikotelosta nyt sitten suljettu, vai toimiiko tuo freeairina?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 3.2.2013 1:31

n.14litran suljettu. luulen että jos ottaisi lasikuitu muotin suoraan auton kyljestä olis mahdollista saada 17-18litran kotelo. tässä pystyy myös takavalojen polttimot vaihtamaan ilman kotelon irroittamista. mahdollisesti ensi viikon lopulla jo pientä kuuntelukokemusta kun saa loput palaset paikoilleen konttiin.

E: kotelon lasikuituosan tilavuus ~15l, pyöreää koroketta viimeisessä versiossa ~3l eli nettotilavuus 18litran luokkaa. Hyvin toimii alpinen swx-1042 tuossa pöntössä.
Viimeksi muokannut Askelmittari, 12.3.2013 8:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 3.2.2013 19:03

Tuossa kuva tuista. Vahvistimien eteen tuli vielä poikkisuunnassa yksi rima.
Kuva

Kontinpohja eteni tänään jonniin verran. Huomenna pitäis purkaa pois ja tehdä viimeiset sovitukset osien kesken ja muutama kolo johtoja varten.
Tänään siis seuraavaa:

Pahvimallin mukaan leikkasin palan joka sopi jopa paikalleen.
Kuva

Levy pois kontista jonka jälkeen kolmannelle vahvistimelle reikä ja kuviosahalla aukeava osa irti. Saranoille lovesin kolot luukkuun.
Kuva

Sovitus paikalleen ja vieläkin sopii. Vahvistimen taakse levyn pala peittämään johdot.
Kuva

Kuva kansi auki. Vahvistimen kiinnitykseen piti tehdä listat että sai johtoterminaalit mahtumaan. Varapyörän mahtuu helposti ottamaan pois.
Kuva

Tuohon vahvistimen vasemmalle puolella tulee prossu ja digi viritin kanteen kiinni. Tarkoitus olis laittaa myös joku tikku millä saa pysymään auki. Kaasujousi menee ehkä jo hevostelun puolelle, mutta saa nähdä.
Mitäs kanssa volkkaristit on mieltä tuosta pohjan väristä. Alkuperäinen ajatus oli musta huopa, mutta tulee omasta mielestä ehkä vähän sinne päin tehdyn näköinen kun tuo nyt onnistui noinkin hyvin. Yksi vaihtoehto olisi hionta ja muutama kerros venelakkaa päälle. Toinen varteenotettava olis kevyt petsi että saa tummemman sävyn ja sen perään lakkaa.
Oksatonta mäntyvaneria on tuo materiaali.
Pitää huomenna ottaa lämpöiseen kuivumaan teki tuolle mitä hyvänsä.

Nyt niitä mielipiteitä niin saa ajatuksiin jotain selvyyttä! :)

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 3.2.2013 19:18

ite tekisin niin lähelle orkkisen näköstä ku pystyy, eli oisko se sit jotain tummaa huopaa tms.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 3.2.2013 19:38

Tuo on alun alkaen ollut suunnitelmana. Nyt vaan on vielä mahdollisuudet kaikkeen niin piti pysähtyä hetkeksi miettimään :) Mattohan tuohon päälle heitetään kun jotain kuskataan

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 4.2.2013 17:12

Tänään olikin vähän kiireempi päivä joten johtohommat jäi. Kontista purin kaikki pois ja merkkailin että saa sahata vähän ylimääräisiä. Diskanttikupit sai vähän väriä niskaan. Kansi saa kuivua nyt pari päivää niin saa miettiä mitä sille tekee.
Lisäakulle hain paikkaa. Aluksi mielessä kävi laittaa se ensiapulaukun paikan alle, mutta olikin liian korkea eikä muutenkaan oikein hyvä paikka. Ensiapulaukun paikalle tuo on kuitenkin pienillä lisävahvistuksilla kuin tehty.
Kuva

Pitää miettiä tuota vielä, mutta olisi ihan varteenotettava paikka. Vanteiden puhaltajakin on tervehtynyt ja huomenna saisi kuskata maalaukseen, mutta mutta.. minkä värin noihin keksisi? ensin oli mielessä tumma harmaa, mutta ei se välttämättä valkoinenkaan huono väri olisi paitsi puhtaana pidon osalta.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 13.2.2013 20:07

Ensimmäiset sävelet saatu soittopeleistä ilmoille ja säädötkin alkaa pikkuhiljaa löytyä etupäälle. Subi toimii kotelossaan paremmin kuin uskalsin odottaa. Vahvistin voisi antaa vähän enemmän löylyä tuohon 4ohmin kuormaan, mutta eiköhän se siitä helpota kun saa vähän soitettua sisään tuota.

Leimaa pitäisi alkaa suunnittelemaan nyt kun on vielä alustakin talvi asetuksissa. Pitää huomenna mittailla että maavarat riittää. Millasia lukemia muilla navasta kaareen otteessa? Rengastus on vakiokoossa.
Takalasinraapia olis myös poistolistalla. vaatiikos tuo mitään muuta kuin mootori mäkeen ja korkki päälle? onko taakse oma pumppu säiliön kyljessä?

vanhat kuvat nähtävästi takkuaa ellei johdu puhelimella selauksesta.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 14.2.2013 3:03

Ei ole pumppua erikseen, pumppu vaan pumppaa toiseen suuntaan kun halutaan takalasille. Ei taida saada siis sulakkeellakaan tuota viikseä pois käytöstä. Takaverhoilut lähtee parilla ruuvilla ja kampeamalla irti. Mulla oli moottori haljennut totaalisen paskaksi pyyhkimen kannan ympärille, piti sahata rautasahalla se irti. Parilla ruuvilla lähti moottorikin.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 14.2.2013 9:22

Ok, kiitos näistä. Pumppu lienee jossakin etupuskurin suojissa säiliön kyljessä? Jos mahdollisimman edestä tukkisi letkun niin ei ainakaan vuoda mistään sisuksiin. Peräluukun verhoukset onkin osittain valmiiksi vielä auki tuon hifistys leikin ansiosta. Eilen vaihtui peräluukun lukko kun oli mikrokytkimen liitin melko rapea. 2/3 pinniä jäljellä, löi hälyjä itsekseen päälle ja ajossa plimputti kontin olevan auki. Nyt kuitenkin kunnossa taas.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 14.2.2013 21:51

Maalari soitti että tule hakemaan vanteet ja pitihän niistä pari koota että pääsi koittamaan. Parin kehän verran nähtävästi joutuu köyhtymään, eli 9,5 joka nurkkaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Peräluukun pohjalevyyn kolosin nostolenkin ja hioin pinnan niin pääsee huomenna petsaamaan ja ensiviikon aikana lakat pintaan niin saa tuonkin homman valmiimmaksi. 3B:n takavalot pitäisi hankkia ja toiset peilin kuoret maalattavaksi.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 17.2.2013 18:43

Nyt olis kontin pohja petsattuna 'tammella' ja kertaalleen lakattuna. Vielä lakkaus pariin kolmeen kertaan ja ainakin viikko kovettumista niin aletaan olla lähellä valmista. Elementin käytin pois paikoiltaan ja mittasin kotelon syvyyttä niin todennäköisesti kokeillaan normaali rakenteista ärrää 2+2 keloilla.

Tuolla olis toinen noista matalista ärristä kaupan
http://www.nettivaraosa.com/autohifi-ja ... et/1500836

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 20.2.2013 13:26

Eilen tuli haettua OskuA:lta parit osat ja siinä porin reissulla tuli käytyä konexin jarkkoa taas vaivaamassa. Subia pähkäiltiin ja mukaan oli jo tarttumassa tuollainen normaali rakenteinen type-r, kunnes silmiin sattui käytettyjen 'pinossa' siisti ja muutenkin hyväkuntoinen type-x. Upotussyvyyttä tuolla möröllä on 221,7mm. Eli pientä korotusta nykyiseen 165mm pitää tehdä ja persläpimirkelillä ajaa jo olemassa olevaa rengasta vähän kartioksi jäähdytystä parantamaan. Suht pieni homma irroittaa kotelo tuolta kun ei ole koko kontti purettavana. Pohjalevyyn vedin todennäköisesti viimeiset lakat tänään. Laturin vapaakytkin pitää vaihtaa vielä ennen leimaa niin lakkaa remmi vikisemästä.

pari kuvaa tuosta muuttujasta
Kuva

Kuva

mistähän tällainen tavallinen tallaaja vois katsella vw:n varaosanumeroita kuvien kera ja mielummin ilmaiseksi?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.2.2013 17:23

Venäjän nettietka tai "tilaat" ETKAn netistä.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 20.2.2013 17:30

huonosti taipuu tuo toppahousujen murre, mutta pitää kokeilla. tarvetta olis 2din soitin konversion osanumeroille. Jos jollakulla mielenkiintoa tarvitsen seuraavat numerot, vaikka pitää tuo homma jostain selvittää jatkoa varten.
-kiinnikerauta yläreunaan
-satiinimusta 2din paneeli
-muovirunko kojelaudan sisään
-satiinimusta mukiteline/peitelista alareunaan
-satiinimusta climatronicin kehys
-satiinimusta tuhkis/kansi

kaksi jälkimmäistä vain että pääsee noista yliteipatuista eroon. Paljonkohan marmorin ja slamitin hinnat eroaa näiden kohdalla tai alkuperäisosien kanssa yleensä. Lasinnostimen sain kesällä 10e halvemmalla marmorilta, mutta hintavertailu rajoittuu omalta osalta tuohon.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 20.2.2013 17:45

Jos oikein ymmärsin niin OskuA toteutti 2din soitin asiat tän ohjeen mukaan.
http://www.passatplus.de/umbauten/doppe ... peldin.htm
Ja tässä OskuA:n topic http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=176906

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 20.2.2013 17:59

Joo tuosta olikin eilen puhetta, ei heti vaan nähtävästi taipunut. Nyt löytyi tuolta sivulta jo osalistaa muutamaa osaa lukuunottamatta, mutta jos niistä lopuista selviäisin. Kiitoksia!

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 23.2.2013 20:21

kuvat ei parhaita, mutta harjoitellaan :)
Seuraavaksi leimaa ja kesävanteita kuntoon. 2-din soitin tulossa kun tämä lomautus loppuu ja pääsee ansiosidonnaisesta taas leivän syrjään kiinni. Siihen asti laitellaan mitä nurkkiin on ehtinyt kertymään.

Kuva Kuva

Kuva Kuva

Kuva Kuva

Kuva

pohjalevyn reunoja tulee kiertämään kuminen 'tiiviste' nauha kunhan sitä joskus tulee jostakin vastaan. :)

Takalasin pyyhkiä moottoreineen löysi myös omalle paikalleen eli samaan laatikkoon hyllylle vakiokaiuttimien kanssa. Pesuvesiletku toistaiseksi tukittuna, mutta pitää avata letku pumpulta ettei sinne suotta yritä vettä ajaa ja vesivahingon riskikin pienenee.

Millanen kiristys ilmastoinnin kompuran hihnalla on avf koneessa? jos vaihtelisi moniurahihnat samalla kun puskuria käyttää irti kevään aikana. Laturia pyörittävä hihna oli ainakin aika kuluneen näköinen.

E: Parit kuvat lisätty.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 26.2.2013 16:39

Tuli taas vuosi jatkoaikaa lappuun ja työnantajakin soitti että on hommat lisääntyneet ja kuun alusta taas töihin. Etukaarien kanteille pitäis vähän näyttää mankelia ja jospa ne takavanteiden kehätkin jo saisi tällä viikolla käsiinsä, niin saisi koota loppuun.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 26.2.2013 23:47

Hieno keksintö tuo puinen pohjalevy. Sopii hyvin tuonne konttiin. Kaarille on kyllä hyvä antaa mankelikyytiä, mutta sitten tuppaa sisälokarin ja peltilokarin väliin jäämään rakoa ja pääsee paska lokarin sisään. Mutta ehkä joku siisti keksintö siihen, poppareilla lisää muovia kiinni?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 27.2.2013 12:32

Alkuperäinen tarkoitus oli huopapintainen tehdä tuosta levystä, mutta kun oli koesovituksessa niin alkoi näyttää hyvältä puisena vaikka sisustassa jalopuu ja jäljitelmälistat ei yleensä pisteitä saa ja tästäkin ne on teipattu yli tai vaihdettu mustiin :D mielessä kävi jos sinne sisälokariin jostakin 2mm kumista leikkaisi soiron peittämään suuremmat raot.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 3.3.2013 21:54

Tuossa tuli ajankuluksi takavalojen pinnijärjestys ja johdon värit katsottua 3b valoista. Siellä valopohjassa törmäsin tyhjiin liitinpaikkohin (bg:n pohjissakin varmaan?). Piipparilla kun kokeilin löysi jokainen pinni kaverin siitä auton johtosarjaan kuuluvasta littimestä. Ensimmäisenä tuli mieleen että onkohan olemassa valmisjohtosarjaa peräkärryn pistokkeelle? vielä pitää tutkia onko 3bg:ssä nuo samat paikat ja onko samankokoiset.
Nyt tällähetkellä ne on jonkun aiemman omistajan toimesta ryöstetty auton johtosarjasta teippitollon sisästä. Tarkoitus ollut tuo muutenkin siivota kun valoihin kajotaan, mutta jos sen valopohjista saa otettua niin olisihan se siistein vaihtoehto saisi nuo vanhat ryöstöt siivota ja sukittaa kuntoon.

Make76
-
Viestit: 35
Liittynyt: 8.6.2004 15:49

ViestiKirjoittaja Make76 » 4.3.2013 0:04

Motonetista saa ainakin valmiin johtosarjan liittimillä.

Make

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 4.3.2013 0:21

Jep, itse törmännyt vetokoukkusarjaan, jossa oli liittimillä otettu tyhjistä paikoista virta. Kuitenkaan tehdas asenteisissa koukuissa virtaa ei oteta niistä, ainakaan omassa vanhassa 3B:ssä. Ilmeisesti pelkästään vetokoukun jälkiasennusta ajateltu(ko?).

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 5.3.2013 20:42

Kevyt autoilu tähän tiistai iltapäivään ~450km, tuli haettua lahdesta aza:lta kopio votexit työn alle. Riegerin etuhelma onkin jo syksystä asti tallissa odottanut kavereita helmalinjaa tasaamaan. Eilen tuli vanteisiin loput kehät ja kaariakin pitäis ehtiä mankeloida. Nyt tarvis taas taikoa sitä aikaa jostain :D Mustat kattokaiteet ollut myös suunnitteilla, mutta jos tälläis nyt nuo muut kiinni niin näkee miltä näyttää kun peilin kuoret jo vaihtumassa mustiksi.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 12.3.2013 14:28

Paljonko maksais jos otat subukotelosta muotin ja väsäät mulle samanlaisen? :)

-niko-

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 12.3.2013 15:59

Tulee niin kallis ettei minulla kannata teettää. Muutaman ehtoon kuitenkin saa tallissa viettää ja pakko siitä jotain on ottaa. Enkä uskalla luvata ehtivänikään kun on helmojen sovitusta ja muuta hommaa riittävästi. Kesällä aikaisintaan :). Hommana ei ole niin ihmeellinen kuin itselle aluksi tuntui. Lämpimän tilan tosin tarvii vaikka taitaa se hartsi viileämmässäkin jotenkin kovettua, mutta ei ole niin mukava touhuta.
Pahvista tein aluksi mahdollisimman lähellä kyljen muotoja olevan mallin teippaamalla ja siitä lasikuitumuotti. Loput selviääkin noista kuvista. Isot pojat ottaa kyllä muotin yleensä suoraan autosta niin saa tilan paremmin hyödynnettyä, mutta itse sain riittävän tilavuuden noinkin :)

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 12.3.2013 17:32

ok.. pitääpä itekkin alkaa askarteleen jahka kerkiää :) ajattelin vaan kysyä jos olisin päässyt helpommalla mutta en :)

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 13.3.2013 10:22

Tuota muotin tekoa voit kokeilla vaikka "kanaverkolla", jonka muotoilet paikoillaan sopivaksi. Sen päälle sitten lasikuituverkkoa jossain muualla, niin ei sotkeudu koko auto..
Myös ohut seulaverkko toimii hyvin muottina.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 13.3.2013 10:58

pahvia käytin kun sitä löyty nurkista siinä on se vika että pitää muovittaa/suojata jollain koska vettyy helposti ja lähes kaikki tuki häviää. Helpottaa se vähän muotin irroitustakin. Tuolla esim kanaverkolla saisi kyllä lähes kaiken tilan hyödynnettyä. Jossain nähnyt uretaanillakin tehdyn mallin pitää vaan huomioida että se pahka tulee myös pois sieltä kolostaan. :D

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 14.3.2013 20:11

Pientä askartelua tapahtunut viime näkemältä. Peilinkuoret vaihtui mustiin, riegerin etuhelma paikoilleen ja votex kopiot sovitettuna(pohjamaalissa). Niissä vielä pientä askartelua ennen maalausta, pitäis vaan hakea toiset vakiohelmat uhrattavaksi niin saa oven välin 'täyteen'.
Tämän näköisenä yritetään lopputalvea selättää vaikka 2vetävää pyörää puuttuukin.

Kuva Kuva

Peilissä killuu ehta thunderbaum ja kattokaiteiden päädyissä teipit varmistuksena kun yhdestä oli pari kynttä poikki enkä muistanut mikä se oli -> korjaus odottaa lämpöisempiä kelejä. Näyttääpä nuo etulasitkin taas vaaleilta. Tulisikohan kuinka hölmön näköinen jos nuo takaovien kalvot vaihtaisi 20% -> 35%? Voi olla kyllä noidenkin välillä liian jyrkkä ero.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 26.3.2013 15:35

Piti ostaa iso hantin peili, mutta toisin kävi ja matkahuolto kuskasi kuskille pikkupeilin kun sellanen oli tarjolla.

Kuva Kuva

Vielä elätellään toiveita jos takakumit tulis ennen päänsisäistä. 2kpl 245/35-18 hankookin k110 jää yli, pintaa n. 5mm. Jos jollain tarvetta niin mittailen pinnan tarkemmin. Gummit säkylässä ja lähimaastossa kulkeekin.

Rialit vartoilee nahkoja päälleen.

Kuva

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 26.3.2013 17:04

Jätkän takertumiseen yksityiskohtiin ja viimeistelyn tasolle täytyy nostaa hattua!
Hienolta näyttää passatti!

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 26.3.2013 19:36

Kiitoksia! Ainoa mikä välillä ärsyttää on että kaikki on jo yleensä kertaalleen tehty ja nähty. Kai tähän pätee se 'itselle näitä tehdään'. Vielä kun joku uskois siihen itsekin. :D
Maalipinta tuosta pitää myllyttää, ei ole auringossa mikään nätti kun hologrammit paistaa. Kuskin ovessa valuma jälki(peilejä hapotettu ja sutattu tms?) jota todennäköisesti samainen tuunaaja yrittänyt väkisin laikan kulmalla myllyttää piiloon ja tuupannut lakan puhki.
Jokainen joka joskus on lomoa kitanut tietää miten käy jos nopeasti yrittää hioa ilman tukea kitti kasaa matalaksi = kittikasan vieressä monttu. On varmasti tullut voittaja fiilikset. Tuo ovi varmaankin maalautetaan ainakin jos auto pidempään säilyy.
Muuten ollut kyllä hyvä peli, mutta välillä törmää kaikenlaisiin typeryyksiin joista olis saanut vähän enemmän aikaa käyttämällä ihan toimivia. Kuten nuo kattokaiteen päädyt joista yhdestä oli kynnet poikki -> korjaus possumassalla ja mitään pintoja ei oltu puhdistettu kun raa'asti pölyn päälle vaan. Toimii yhtä hyvin kuin ruuvilukite entisen miehen vanteen kasauksessa kun ensin tahritaan kaikki paikat huolella kupari tahnaan. :D Tällasta kai se käytettyjen autojen kanssa tuppaa olemaan. :)

Loppuun pieni avun kiljahdus. Millä varaosanumerolla mahtaa kulkea apukuskin puolen pikkupeiliin sävylasi?

Uudessa kuskin pikkupeilissä on sävylasi ja hantin peilissä näytti kirkkaammalta. (en verrannut vierekkäin vielä.)

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 26.3.2013 19:54

Motonetistä sain sävylasin kun hain rikkoutuneen tilalle uuden. En siis semmoista pyytänyt. Sinertävä oli, ja maksoi kympin verran. Minkä värinen uudessa peilissä on?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 26.3.2013 20:05

Juurikin sinertävä :) Pitää poiketa motonettiin kun on nokka kohti poria seuraavan kerran. Oliko lämmityksellä tuo uusi lasi? Ei ainakaan ihan konkurssia tekisi jos sattuis löytymään.

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 26.3.2013 20:19

Joo oli lämmityksellä. Itekin ihmettelin hintaa, ei tarvinu ebayta avata :)

hanhii
-
Viestit: 31
Liittynyt: 29.11.2012 17:48

ViestiKirjoittaja hanhii » 26.3.2013 20:28

Tuosta
Lasin sävystä ei tosin puhuta mitään, mutta eipä tuo kallis ole.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 26.3.2013 20:32

Tuota katselin juuri hetki sitten että 3kpl olis porissa. Täytyy toivoa että yksi olis sävytetty. :)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 27.3.2013 12:20

Meinas vähän kosahtaa tuo peilihomma kun ei tullut huomattua että IV golffin peilikolmio on vähän erilainen kuin pasasen.
Onneksi OskuA oli 'laiska' ja myi noiden mustaksi maalattujen peilinkuorten sijaan koko peilit samalla hintaa niin oli luovuttaja jo valmiiksi hyllyssä :)

Kuva

Myös liittimissä oli sen verran eroa että golffin peilissä oli naaras liitin ja passatissa uros. Niimpä nappasin johdotkin passatin peilistä. Vähän jäi vielä aamulla kesken, pitää puristaa jousi ja lukkoprikka paikoilleen ja muovit päälle.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 27.3.2013 13:37

No tulihan niille käyttöä sitten ! :D Tilaan muute kalvot tänään!

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 27.3.2013 14:06

Joo onneksi oli nuo niin ei tarvinnut alkaa paikallaan olevaa purkamaan ja ilman peiliä ajella. Nyt oliskin kuoren maalausta vaille valmis kiinni ruuvattavaksi. :) Sopivaa näprättävää saikkupäivään kun ei ihan toimettomana osaa olla. Ja emäntä tykkää kun sohvapöytä täynnä auton osia. ;)

Lisätään vielä parit kuvat jos jotain sattuu kiinnostamaan.
Eli peilikolmioissa eroa ja samoin liittimet eri kätiset(käyvät yhteen ja pinnijärjestyskin peilikuva.).
Vasemmalla passattiin sopivat.

Kuva Kuva

Homma oli yksinkertaisuudessaan seuraava eli nivelestä runko puoliks ja osat ristiin. Johdoista pitää toisesta päästä ottaa liitin pois että saa pujotettua pois ja uudet tilalle.

Kuva

Passattiin käyvä pieni kuskin peili.

Kuva Kuva

Ja kyllä, puhdistin hapettuman kun näki että osat sopii toisiinsa.

Osku: Ens viikon lopulla varmaan alkaa olemaan perillä niin pitää soitella niistä sitten miten pääsis hakemaan. Sais sen peilin lasin sitten ehkä samalla jos motonetissä sattuu olemaan.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 27.3.2013 18:16

Jep, tuo sopimattomuus tuli vähän yllätyksenä miltä välttyy kun vähän tutkii etukäteen. Joskus tulee tehtyä vähän kehnompiakin herätteitä :) Mitä saksasta rahdit mahtaa tuon kokoiselle olla? 15" rm:t ja venton pahvit oli 70-100e luokkaa kummissakin. Aika vähän on tullut ulkomailta mitään tilailtua. Siellä kyllä välillä kaupataan monen näköistä mielenkiintoista niin vois olla ihan tutustumisen arvoinen juttu.

E: vastausta Sebastianin postaukseen liittyen peilin hintaan.

Eikä se hinta ollut tässä se pääasia vaan että pikkupeilit saa myös passattiin. Tottahan se aina mukavampi mitä halvempi, mutta jäi tuo halvemmaksi mitä slamit ja marmori. Käyttämätönkin kun oli ja seuraavana päivänä kädessä. :) Samalla voi tähän antaa käyttäjä j3cc3 :lle palautetta hyvin sujuneesta kaupan teosta!

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 28.3.2013 20:02

Pikkupeilit on kyllä hauska vaihtoehto sille suurelle vänkärin peilille. Oletko 3B takavalon johdotuksia jo sovitellut?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 28.3.2013 20:51

En ole vielä. Pinnijärjestykset on jo selvillä ja johtojen värit niin ei tarvitse kuin tehdä. Tarkoitus olis kalvottaa ne valot vielä irrallaan.
Peilin laitoin tänään kiinni ja itse tykästyin ainakin ehkä enemmän kuin että olis isot peilit molemmin puolin. Liekö johtuvan siitä että omassa on nyt nuo pienet. :D Samankokoiset pitää kyllä olla oli mitkä hyvänsä. Omaa silmää häiritsi edestä katsoen kun oli erikokoiset. Saman sävyisen lasin kun saa vielä hantin peiliin.
Huonon kuvankin vielä kiireessä nappasin.

Kuva

Ja kuten yleensä ottamissani kuvissa mittasuhteet jokseenkin nurin kuriset. Omasta mielestä ei näytä ihan noin pieniltä luonnossa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 29.3.2013 12:44

Onko noissa etuvilkuissa oranssit kuvut vai pelkästään oranssit polttimot?
Jos sais tuon oranssin kajon pois silver visioneilla. Tarkoitus tehdä toisista etusumareista keltaiset huomio/päivävalot kesäajalle niin ei mielestäni sovi että on kahta sävyä nokalla.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 29.3.2013 14:05

3B:ssä ainakin oli poltin oranssi eli eiköhän tässäkin ole, itse olen samaa miettinyt että sais oranssin värin pois keulilta.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 29.3.2013 16:32

3BG:ssä sama juttu, kun 3B:ssä eli vilkun polttimolla toteutetaan värimaailma.

Jos haluat oranssin heijastuksen vilkunalueilta pois, niin laita esimerkiksi oranssit ledipolttimot?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 29.3.2013 18:49

Jos ei ole mitään kupuja niin pitää joo hankia sinne ledit tai silver vision polttimot.

Katselin tänään tuttujen IV golffeja ja jokaisessa näkyi olevan sävy peilit. Pitää alkaa tinkaamaan vaihtokauppaa jos ei motonetistä tärppää kun noita kirkkaita on itsellä jo 2sarjaa :D

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 29.3.2013 20:58

Joo 3BG:ssä on tosiaan sellainen pieni kirkas "heijastinlinssi", jonka takana polttimo on.

Millain muuten näkyyvyden kanssa kävi, huononiko paljon pikkupeilin kanssa? Ei se pienikään ihan taida 1:1 olla, taitaa hiukan pienentää myös mikä on ihan hyvä juttu.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 29.3.2013 21:18

Hyvin näkee peruutella tuollakin, en mitään häiritsevää eroa ole vanhaan huomannut. Huomenna saatan saada jo apparin peiliin sävylasin ja 'kromipolttimot' vilkkuihin kaverin kautta. Motonetti myy oranssia ledipoltinta, mutta onkohan noilla mitään virkaa.

Hehkulangatkin vilkuissa aika pitkään on yleensä kestänyt. En muista omiin autoihin kertaakaan vaihtaneeni.

E: Sävypeili löytyi motonetistä(Suuri kiitos vinkistä!) ja odottaa nyt polttimoiden kanssa paikalleen laittoa. Jos ne huomenna sais paikalleen ennen kun lähdetään mökkiä lämmittämään. Päänsisäinenkin tuonut näille nurkille jos jonkin näköistä panzerwagenia pyörimään.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 6.4.2013 20:52

Kesävanteiden kanssa lähti lievästi keulimaan. Tarkistin että kehäpultit on kunnolla kiinni ja toisesta uudesta kehästä lohkesi lakka. Alunperin oli tarkoitus pitää lakka suojana noissa kun kiilto oli mielestäni riittävä. No eipä mitään kehät irti ja nitro morssit lakan päälle -> ei vaikutusta. Jarrunesteellä -> ei vaikutusta, lakasta tuli kuin kumia. kynnellä sai raapaistua, mutta ei kiehu irti. Ja kyseessä ei ole polttolakka.
Tänään heitin kehät tutulle puhallukseen jos sooda tekis tehtävänsä tuolle lakalle. Ei siis pitäisi syödä alumiinia ja pääsee vähemmällä kuin hiomalla alusta asti.

Sitten pieni kysymys. Onko olemassa jotain oikeasti tehokasta maalinpoistoainetta? Tuota nitro morssia pari kertaa aikaisemminkin käyttänyt ja kokemusten perusteella vois sopia aamupala leivälle paremmin kuin maalin poistoon. Saattaisi olla jopa terveellinen vaihtoehto margariinille.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.4.2013 21:15

Tuo uudempi nitro on aivan turhaa ainetta. Ei irtoa varmaan mikään.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa