Mk2 Golf 4x4 Turbo & Ex mk2 golf 16v gti
Valvoja: ffp jäsenet
Mk2 Golf 4x4 Turbo & Ex mk2 golf 16v gti
Cabrioletin jatkuvaan hajoiluun kyllästyneenä (2x Kone paskaks, http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=161617) Päätin luopua kyseisestä vehkeestä, Laitoin illalla myyntiin ja aamulla jo haettiin pois.
16v Gti kuume ollut jo pitkän aikaa, kaverilla oli myynnissä juuri laitettu ja maalailtu Golffi 20km päässä, laitteen aikasemmin jo nähneenä/historian tienneenä en paljon miettinyt, koeajo ja parin päivän päästä tilipäivänä hain kotio :)
Golf oli kuitenkin vuoden seissyt turhan panttina ajamatta pihassa, kaverin äijä käytti auton konttorilla että sain tuoreella leimalla, kotio päin tullessa äijä päätti vetästä tyhjään tankkiin 10 litraa dieseliä vanhasta tottumuksesta..
Tämä selvisi vasta kun olin auton ostanut ja kotio päässyt, polkasin vähän niin koneesta alko tuleen ilmanputsarin kautta öljyt pellolle ja putkesta harmaata/sinistä savua. Golffi lähti takasin kaverille, tankki tyhjäks, uudet öljyt ja jokasen letkun putsaus, nyt auto toimii niinkun pitääkin.
Kotio päästyäni kuitenkin vaihdoin ilmanputsarin, tulpat, öljyt ja suodattimen varmuuden vuoks vielä uudestaan.
Kuitteja laskellessani 4 vuoden ajalta autoon on laiteltu liki 5000e rahaa, kyllä tuntuisi kunnossa olevankin :)
+Nokat vaihdettu
+Järeempi kytkin
+Kantta laitettu
+Isompi putkisto
Repii ihan mukavasti :)
Jomin uusi säädettävä alusta.
Sisustassa ei ihmeellisiä muutoksia, ovipahvit muokattu 6.5" kauttimille kunnolla, Gti perus ratti.
Ulkonäköä muutettu:
-Silee rontti, kilpi puskurissa sivulla valojen kanssa, tulossa pikapuoliin puskuriin kolo kilvelle.
-Merkitön maski, luomi
-Tummat hellan takavalot
-Vilkut parkkien kera etupuskurissa
-Kirkkaat sivuvilkut.
Väliaikasesti peltivanteet alla seuraavaan tilipäivään asti.. Muutoksia muutenkin luvassa jonkin verran.
Siinähän sitä tuli tärkeimmät tällä kertaa, kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :)
http://uppaa.net/img/010/20120715184902.jpg
http://uppaa.net/img/004/20120715180916.jpg
16v Gti kuume ollut jo pitkän aikaa, kaverilla oli myynnissä juuri laitettu ja maalailtu Golffi 20km päässä, laitteen aikasemmin jo nähneenä/historian tienneenä en paljon miettinyt, koeajo ja parin päivän päästä tilipäivänä hain kotio :)
Golf oli kuitenkin vuoden seissyt turhan panttina ajamatta pihassa, kaverin äijä käytti auton konttorilla että sain tuoreella leimalla, kotio päin tullessa äijä päätti vetästä tyhjään tankkiin 10 litraa dieseliä vanhasta tottumuksesta..
Tämä selvisi vasta kun olin auton ostanut ja kotio päässyt, polkasin vähän niin koneesta alko tuleen ilmanputsarin kautta öljyt pellolle ja putkesta harmaata/sinistä savua. Golffi lähti takasin kaverille, tankki tyhjäks, uudet öljyt ja jokasen letkun putsaus, nyt auto toimii niinkun pitääkin.
Kotio päästyäni kuitenkin vaihdoin ilmanputsarin, tulpat, öljyt ja suodattimen varmuuden vuoks vielä uudestaan.
Kuitteja laskellessani 4 vuoden ajalta autoon on laiteltu liki 5000e rahaa, kyllä tuntuisi kunnossa olevankin :)
+Nokat vaihdettu
+Järeempi kytkin
+Kantta laitettu
+Isompi putkisto
Repii ihan mukavasti :)
Jomin uusi säädettävä alusta.
Sisustassa ei ihmeellisiä muutoksia, ovipahvit muokattu 6.5" kauttimille kunnolla, Gti perus ratti.
Ulkonäköä muutettu:
-Silee rontti, kilpi puskurissa sivulla valojen kanssa, tulossa pikapuoliin puskuriin kolo kilvelle.
-Merkitön maski, luomi
-Tummat hellan takavalot
-Vilkut parkkien kera etupuskurissa
-Kirkkaat sivuvilkut.
Väliaikasesti peltivanteet alla seuraavaan tilipäivään asti.. Muutoksia muutenkin luvassa jonkin verran.
Siinähän sitä tuli tärkeimmät tällä kertaa, kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :)
http://uppaa.net/img/010/20120715184902.jpg
http://uppaa.net/img/004/20120715180916.jpg
Viimeksi muokannut -Mikkeri-, 11.6.2013 0:13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vanteiks tuli täks kesäks tommoset Eta Beta 7.5x15, rengastus on turhan kaponen, 165/50. Sais melkein lyödä 195 sinne. Et on 42, spaceria on jo välissä, näyttää kuvassa olevan enemmän sisässä mitä oikeesti onkaan.
http://uppaa.net/img/005/20120719174514.jpg
http://uppaa.net/img/005/20120719174514.jpg
Viimeksi muokannut -Mikkeri-, 29.7.2012 20:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sen verran pienen näköset noi vanteet ja hirveet ajella kun joutu laskeen niin maahan asti, myin pois ja ostin nyt väliaikasesti perus 5-puolaset vanteet, kilven sain puskuriin laiteltua.
Http://uppaa.net/img/007/37690510151064 ... 31095n.jpg
http://uppaa.net/img/007/52418310151064 ... 86297n.jpg
Http://uppaa.net/img/007/37690510151064 ... 31095n.jpg
http://uppaa.net/img/007/52418310151064 ... 86297n.jpg
Viimeksi muokannut -Mikkeri-, 29.7.2012 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autoo vähän muokattu omaan makuun sopivammaks. Vielä olis paljon tekemistä että kelpais :D
Tuplavalomaski Gti merkillä:
http://uppaa.net/show/007/5330651015112 ... 60378n.jpg
Punamustat takavalot ja hiljasempi vaimennin
http://uppaa.net/show/007/2242241015110 ... 67012n.jpg
Watercooled Weekendissä piipahdettiin jätkien kanssa, oli kyllä komeeta kalustoa.
http://uppaa.net/show/009/5627141015111 ... 64067n.jpg
Tuplavalomaski Gti merkillä:
http://uppaa.net/show/007/5330651015112 ... 60378n.jpg
Punamustat takavalot ja hiljasempi vaimennin
http://uppaa.net/show/007/2242241015110 ... 67012n.jpg
Watercooled Weekendissä piipahdettiin jätkien kanssa, oli kyllä komeeta kalustoa.
http://uppaa.net/show/009/5627141015111 ... 64067n.jpg
Pitäähän GTI:ssä GTI:n maski olla, mutta jos nyt lähetään tälläseen "orkkis" suuntaan niin
-lisäpitkät vois vaihtaa kristalleihin tai sitten ajovalot alkuperäsiksi
-maskin alareunan lista valkoseksi tai se peltilista siihen
-kylkeen se kaipais mun mielestä listaa jatkamaan noiden puskurien linjaa.
Mun mielipiteet tuskin ketään kiinnostaa, joten turhaahan mä tääl huutelen. Muuten ihan näppärä peli. :)
-lisäpitkät vois vaihtaa kristalleihin tai sitten ajovalot alkuperäsiksi
-maskin alareunan lista valkoseksi tai se peltilista siihen
-kylkeen se kaipais mun mielestä listaa jatkamaan noiden puskurien linjaa.
Mun mielipiteet tuskin ketään kiinnostaa, joten turhaahan mä tääl huutelen. Muuten ihan näppärä peli. :)
Golffi lähti Syyskuun alkupuolella talviteloille, tarkotus talven aikana korjailla kaikki pienetkin viat pois ja panostaa hieman ulkonäköön ja kulkupuoleen.
Laatikko tuli nyppästyä irti ja vauhtipyörä lähti kevennettäväksi/tasapainotettavaks.
Samalla uusitaan kuskin puolen ulompi vetari, alapallot ja raidetangonpäät molemmin puolin, vauhtipyörän pultit, laatikkoöljyt.
Repsikan puolen takavalo meni uusiks kun tuli se loppusyksykstä peruutettua kaiteeseen, onneks osu pelkästään valoon ettei menny perä muuten solmuun. Satulat maalattu uudelleen punaiseks, parit tarrat takalasiin hommailtu.
http://uppaa.net/45a55
Maskiin uus väri pintaan ja punanen raita.
http://uppaa.net/0a84a
Autossahan oli ostaessa perus 1.3 golffin penkit ja harmaa lattiamatto, oksennus oikein nousi kurkkuun koko kesän kun niitä katseli..
http://uppaa.net/b79f4
Eteen tuli "tilattua" huijarilta Lokakuussa sparcon kuppipenkit kakkiksen kiskoilla, jotka nyt jäivät sitten tulematta, sama huijari liikenteessä joka tääläkin on paljon ihmisiä kusettanut.. 200e meni sen sileän tien, rikosilmotus tehty, ei rahoja kyllä tule koskaan takaisin saamaan mutta menipähän yks ilmotus taas jonon jatkoksi..
Gtx Jetan recaroita koitin myös ostella tossa Marraskuun puolella, paketti postiin ja rahat noudettaessa, kaks viikkoa odottelin ja soittelin että koskas penkit lähtee Matkahuoltoon, sekin tuntu taas olevan niin vaikeeta että parempi oli jättää homma sikseen..
Vildur:ilta tuli sitten itse noudettua Kakkiksen orkkispenkit, vähän laittoa kuskin penkissä mutta se on näissä aika yleistä.
http://uppaa.net/9c675
http://uppaa.net/d569b
Vanteina ens kesän asiansa ajaa Rh Cuprad 16" 7.5" leveinä.
Hiekkapuhallus jonka jälkeen puolat mustaks ja lipat punaseks samaan tyyliin kun aikaisemmassa kakkiksessa.
http://uppaa.net/1ed53
http://uppaa.net/cbed9
Laatikko tuli nyppästyä irti ja vauhtipyörä lähti kevennettäväksi/tasapainotettavaks.
Samalla uusitaan kuskin puolen ulompi vetari, alapallot ja raidetangonpäät molemmin puolin, vauhtipyörän pultit, laatikkoöljyt.
Repsikan puolen takavalo meni uusiks kun tuli se loppusyksykstä peruutettua kaiteeseen, onneks osu pelkästään valoon ettei menny perä muuten solmuun. Satulat maalattu uudelleen punaiseks, parit tarrat takalasiin hommailtu.
http://uppaa.net/45a55
Maskiin uus väri pintaan ja punanen raita.
http://uppaa.net/0a84a
Autossahan oli ostaessa perus 1.3 golffin penkit ja harmaa lattiamatto, oksennus oikein nousi kurkkuun koko kesän kun niitä katseli..
http://uppaa.net/b79f4
Eteen tuli "tilattua" huijarilta Lokakuussa sparcon kuppipenkit kakkiksen kiskoilla, jotka nyt jäivät sitten tulematta, sama huijari liikenteessä joka tääläkin on paljon ihmisiä kusettanut.. 200e meni sen sileän tien, rikosilmotus tehty, ei rahoja kyllä tule koskaan takaisin saamaan mutta menipähän yks ilmotus taas jonon jatkoksi..
Gtx Jetan recaroita koitin myös ostella tossa Marraskuun puolella, paketti postiin ja rahat noudettaessa, kaks viikkoa odottelin ja soittelin että koskas penkit lähtee Matkahuoltoon, sekin tuntu taas olevan niin vaikeeta että parempi oli jättää homma sikseen..
Vildur:ilta tuli sitten itse noudettua Kakkiksen orkkispenkit, vähän laittoa kuskin penkissä mutta se on näissä aika yleistä.
http://uppaa.net/9c675
http://uppaa.net/d569b
Vanteina ens kesän asiansa ajaa Rh Cuprad 16" 7.5" leveinä.
Hiekkapuhallus jonka jälkeen puolat mustaks ja lipat punaseks samaan tyyliin kun aikaisemmassa kakkiksessa.
http://uppaa.net/1ed53
http://uppaa.net/cbed9
Viimeksi muokannut -Mikkeri-, 23.1.2013 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nyt pitäs olla parempi. Tuli ebaytä selailtua ja pakko se oli kotiokkin jotain kakkista saada.. :D
http://uppaa.net/b187e
http://uppaa.net/b187e
Tulipahan tossa taas kakkiksia selailtua mielenkiinnosta eräs ilta, kohdalle sattu sen verran mielenkiintonen tapaus että ei muuta kun puhelua myyjälle ja samantien katsomaan :) Parin päivän sisään se löytykin jo kotipihasta.
Eli kyseessä on 2.0 16v turbokakkis.
-Alakerta audin turbo hilppeillä kasattu 2,0 16v, kansi on 16v kr:stä.
-Arp pulteilla
-Rallyen kytkimellä
-Rallyen koko voimansiirto
-Megasguirt moottorinohjaus
-3"putkisto
-Hks super blow offi
-Aluahtoputket
-450cc suuttimet
-Suurteho bensapumppu
-Helmiäisoranssi
- leveet kaaret
-powerflex puslat koko alustassa
-Korkeus/jäykkyys säädettävä alusta
-Sisällä sammutin, lisämittareita.
Ahtoja tällä hetkellä 0.5bar, vissiin 240-250hp aika lähellä totuutta.
Muutosprosentteja vain 3% jotka tuli alustasta ja penkeistä, ahdettu ennen vuotta -88.
Eli kyseessä on 2.0 16v turbokakkis.
-Alakerta audin turbo hilppeillä kasattu 2,0 16v, kansi on 16v kr:stä.
-Arp pulteilla
-Rallyen kytkimellä
-Rallyen koko voimansiirto
-Megasguirt moottorinohjaus
-3"putkisto
-Hks super blow offi
-Aluahtoputket
-450cc suuttimet
-Suurteho bensapumppu
-Helmiäisoranssi
- leveet kaaret
-powerflex puslat koko alustassa
-Korkeus/jäykkyys säädettävä alusta
-Sisällä sammutin, lisämittareita.
Ahtoja tällä hetkellä 0.5bar, vissiin 240-250hp aika lähellä totuutta.
Muutosprosentteja vain 3% jotka tuli alustasta ja penkeistä, ahdettu ennen vuotta -88.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Eikös siellä tehon kohdalla pitäis komeilla se A-merkintä, jos olisi oikeasti tehorajoittamaton. Onhan näitä itselläkin pihat täynnä olevia vanhoja tekniikanvaihtoja, missä ei tehon kohdalla lue mitään.
Mikä ihmeen aihio 250 heppainen neliveto kakkis on? Kai se alta tonninen koppa kiertää vaikka missä kulmassa nelivetonsa ansiosta noilla tehoilla, ja paljon muodikkaampaahan se on 16veenä kuin rahan äänellä laitetulla 20vt:llä :P Enemmänki keskittysin kunnossapitoon, lie aikamoni tehokakkiski kiedottu jo tolppien ympärille näistä vanhoilla säännöksillä rakennetuista.
Asenne peli siis! Ulkonäössä ei tosiaan helmat ja etupönkkäri oikein sovi takaovien lisäksi, mutta tekniikka paikkaa ja paljon :) Vanteisiin väh. 3" kehät, keskiöt vaikka korinväriin ja peitelätkät perään niin alakais olemaan.
Mikä ihmeen aihio 250 heppainen neliveto kakkis on? Kai se alta tonninen koppa kiertää vaikka missä kulmassa nelivetonsa ansiosta noilla tehoilla, ja paljon muodikkaampaahan se on 16veenä kuin rahan äänellä laitetulla 20vt:llä :P Enemmänki keskittysin kunnossapitoon, lie aikamoni tehokakkiski kiedottu jo tolppien ympärille näistä vanhoilla säännöksillä rakennetuista.
Asenne peli siis! Ulkonäössä ei tosiaan helmat ja etupönkkäri oikein sovi takaovien lisäksi, mutta tekniikka paikkaa ja paljon :) Vanteisiin väh. 3" kehät, keskiöt vaikka korinväriin ja peitelätkät perään niin alakais olemaan.
joo siis näillä tehoilla kyllä kerkee tarpeeks hyvin, kesällä hieman nostaa ja säädättää Harisella.
Ite tykkään kyllä kans just tommosesta 16 venasesta turbosta, ei oo liikaa hifistelty :D
Toi etupuskuri nyt ainakin vaihtuu aivan samantien, se on jotain todella järkyttävää!
Helmat on sen verran nätisti laitettu ettei niitä ainakaan vielä viitsi repiä pois. Katotaan miltä näyttää kun on gti puskuri kiinni.
Vanteet ei ole siis mun (niistä yvtä kerkes jo tuleenkin), Vien tossa viikonloppuna takasin ex omistajalle kunhan saan toiset hommattua alle. Jotain leveetä sinne alle on saatava kyllä kesäks!
Täytyy laitella illemmalla vähän lisää kuvia.
Ite tykkään kyllä kans just tommosesta 16 venasesta turbosta, ei oo liikaa hifistelty :D
Toi etupuskuri nyt ainakin vaihtuu aivan samantien, se on jotain todella järkyttävää!
Helmat on sen verran nätisti laitettu ettei niitä ainakaan vielä viitsi repiä pois. Katotaan miltä näyttää kun on gti puskuri kiinni.
Vanteet ei ole siis mun (niistä yvtä kerkes jo tuleenkin), Vien tossa viikonloppuna takasin ex omistajalle kunhan saan toiset hommattua alle. Jotain leveetä sinne alle on saatava kyllä kesäks!
Täytyy laitella illemmalla vähän lisää kuvia.
No tuohon aikaan ahdettu, niin on siellä se A-merkintä ainaki ollut meleko varmasti. Ei ne vanhoilla säännöksillä toteutetut vehkeet ole mihinkään ilmaan niitä merkintöjään haihduttaneet, mitä kats. viranomaisilla löytyy omista tietokannoistaan. Sama juttu esim. nuilla 2+3 pakettiautoina liikkuvilla kakkoskoppasilla.
Yhen tusinan kun on nuita tuuninkimallin helmoja kiskonu näistä vehkeistä irti, niin suosittelisin sen kyllä tekemään niin pian ku suinkin.. kivat aikapommit muhimassa, kun ei tuo tuninghelma suojaa lähellekään niin hyvin sieltä alapuolelta kuin esim. originaali gti-helma.
Yhen tusinan kun on nuita tuuninkimallin helmoja kiskonu näistä vehkeistä irti, niin suosittelisin sen kyllä tekemään niin pian ku suinkin.. kivat aikapommit muhimassa, kun ei tuo tuninghelma suojaa lähellekään niin hyvin sieltä alapuolelta kuin esim. originaali gti-helma.
Muutama kuva tuli tossa napattua, tosin toi ilma on just sen verran hyvä että auto on aivan kurassa kokoajan..
http://uppaa.net/75192
http://uppaa.net/75192
pistetääs kuva tosta keulastakin vielä. Saa tarjota gtin orkkis isoo puskuria jos sattuu oleen ylimääränen?
http://uppaa.net/4a2e0
http://uppaa.net/4a2e0
Peilit originaaleiksi, ehkä jopa korin värisillä kuorilla? Sivuvilkuthan tässä jo on, niin miksi peileissä tarvitsee olla vielä toiset... Ja nuo peilit on kyllä muutenkin aika kauheat, sori nyt vaan. :D
Etupuskuriksi originaali iso puskuri, sivuhelmat pois/hillitymmiksi? Takavaloiksi originaalit musta/punaiset? Tai vaikka ihan Hellan mustat, sopisi ehkä jopa hienosti oranssin ulkokuoren kanssa? Nuo kyrstallit on ehkä vähän "last season".
Alle vaan jotain leveää, tyylisuuntaan sopivaa, max 16" vannetta. Esim. Brock B1 / B2 /, jotkut leveät Artecit / RH:t, Azev A, Borbet A, E tai T, BBS tjsp. (Tai sitten lyöt kaverillesi tukun seteleitä kouraan ja lunastat RM:t + hankit leveet kehät niihin).
Muutahan tämä ei ulkonäöllisesti (omasta mielestä) kaipaakaan. Ysärilookki toimii aivan hyvin, kunhan pikkuisen siistit hillitymmäksi tuota ulkokuoren sekamelskaa. :)
Etupuskuriksi originaali iso puskuri, sivuhelmat pois/hillitymmiksi? Takavaloiksi originaalit musta/punaiset? Tai vaikka ihan Hellan mustat, sopisi ehkä jopa hienosti oranssin ulkokuoren kanssa? Nuo kyrstallit on ehkä vähän "last season".
Alle vaan jotain leveää, tyylisuuntaan sopivaa, max 16" vannetta. Esim. Brock B1 / B2 /, jotkut leveät Artecit / RH:t, Azev A, Borbet A, E tai T, BBS tjsp. (Tai sitten lyöt kaverillesi tukun seteleitä kouraan ja lunastat RM:t + hankit leveet kehät niihin).
Muutahan tämä ei ulkonäöllisesti (omasta mielestä) kaipaakaan. Ysärilookki toimii aivan hyvin, kunhan pikkuisen siistit hillitymmäksi tuota ulkokuoren sekamelskaa. :)
Peilit on kyllä överiks vedetty, ei niitten vilkut oo kyllä edes toiminnassa.
Tossa pitäis mennä Jääradalle.comiin tän kuun lopussa, toivottavasti toi puskuri hajois sielä edes niin olis syy ostaa heti uus :D noi vanne ehdotukset on just sitä mitä tähän on tulossa, vaikee valinta vaan.
Katotaan miten noi helmat sopii sen orkkispuskurin kanssa, jos ei omaa silmää miellytä nii täytyy katsella hillitympiä.
Kiitos palautteesta ! :)
Tossa pitäis mennä Jääradalle.comiin tän kuun lopussa, toivottavasti toi puskuri hajois sielä edes niin olis syy ostaa heti uus :D noi vanne ehdotukset on just sitä mitä tähän on tulossa, vaikee valinta vaan.
Katotaan miten noi helmat sopii sen orkkispuskurin kanssa, jos ei omaa silmää miellytä nii täytyy katsella hillitympiä.
Kiitos palautteesta ! :)
Megasqruitin kanssa oli vähän ongelmia, oli säädöt aikalailla perseellään, tuttu ammattilainen sääti sitä tossa pari päivää nii toimii todella paljon paremmiin ja ahtoja samalla nostettiin 0.8bar. Liikkuu aika ripeesti :)
Kesävanteiks tuli hommailtua Borbet T:t 16x9, kiiltävillä lipoilla ja mustilla puolilla.
http://aijaa.com/SV0KL7
Orkkis gtin etupuskuri saapu matkahuollon kautta kanssa tänää, ensi viikolla menee auto maalarille, korjaa etukaaret kun renkaat on raapinu kaarista maalit irti.
Samalla se vetää puskurin korin väriin ja lipan mustaksi.
Kaaret pitäis mankeloida viikonloppuna.
Kirkkaat vilkut ja sumarit tuli tilailtua puskuriin, etuvalotkin meni uusiksi kun motarilla lensi nasta umpiosta läpi..
Jos kävis viikonloppuna Jääradalle.comissa vähä koittamassa, jos sais vaikka ton kuitupuskurin hajalle ;D
Kesävanteiks tuli hommailtua Borbet T:t 16x9, kiiltävillä lipoilla ja mustilla puolilla.
http://aijaa.com/SV0KL7
Orkkis gtin etupuskuri saapu matkahuollon kautta kanssa tänää, ensi viikolla menee auto maalarille, korjaa etukaaret kun renkaat on raapinu kaarista maalit irti.
Samalla se vetää puskurin korin väriin ja lipan mustaksi.
Kaaret pitäis mankeloida viikonloppuna.
Kirkkaat vilkut ja sumarit tuli tilailtua puskuriin, etuvalotkin meni uusiksi kun motarilla lensi nasta umpiosta läpi..
Jos kävis viikonloppuna Jääradalle.comissa vähä koittamassa, jos sais vaikka ton kuitupuskurin hajalle ;D
Kyllähän se kuitupuskuri saatiin sitten rikki tuola jääradalle.comissa ja samalla lähti maski käveleen.. :D Pientähän tää nyt on, auto on tällä hetkellä maalattavana ja uus maski tuli jo tilailtua.
Vanteita tuli äkkiseltään sovitettua, taakse pitää laittaa hieman spaceria väliin ja edestä vääntää camberia.
http://uppaa.net/cd8ff
Vanteita tuli äkkiseltään sovitettua, taakse pitää laittaa hieman spaceria väliin ja edestä vääntää camberia.
http://uppaa.net/cd8ff
Auto palas maalarilta, tuli siitä _ hieman_ järkevämmän näkönen, vilkkupeilitkin lähti samalla käveleen :) merkitön tuplavalomaski tällä hetkellä paikoillaan, löytyy 5 eri maskia että niitä saa sitten oman mielen mukaan vaihdella.
Alkaan oleen aika hyvässä kesäkuosissa, sumarit tulossa vielä puskuriin.
Täytys varmaan seuraavaks hyökätä ton valkosen golffin kimppuun kun sai vihdoin vauhtipyörän pois kevennyksestä, tuntuu että siitä on tulossa kovaa vauhtia varaosa-auto ellei sitä laita :D
Alkaan oleen aika hyvässä kesäkuosissa, sumarit tulossa vielä puskuriin.
Täytys varmaan seuraavaks hyökätä ton valkosen golffin kimppuun kun sai vihdoin vauhtipyörän pois kevennyksestä, tuntuu että siitä on tulossa kovaa vauhtia varaosa-auto ellei sitä laita :D
Viimeksi muokannut -Mikkeri-, 12.3.2013 23:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei noi helmat kyllä vieläkään istu tuohon oikein mitenkään päin. Muuten liki oem-tyylinen ja sitten bemarin kuitutuning helmat. Ei ei. :D
Enkä usko, että ainakaan omaan silmään tuota pelastaa minkäänlaiset vanteet. Noi helmat pomppaa aina silmille tuolta. Nyt vielä oikein korostuneesti, kun on musta etulippa...
Enkä usko, että ainakaan omaan silmään tuota pelastaa minkäänlaiset vanteet. Noi helmat pomppaa aina silmille tuolta. Nyt vielä oikein korostuneesti, kun on musta etulippa...
plastidippiä oon ajatellu jos piruuttaan koittais.
Ongelmia tuli taas.. risteyksestä kääntyessä ja vaihtaessa 1 -> 2 vaihteelle pamahti laatikossa joku oikein kunnolla.. Tyhjäkäynnillä kuuluu laatikosta rohinaa ja kytkimen pohjaan painaessa loppuu, ajossa ei, 2.vaihteesta ylöspäin loput hukassa.. Ei muuta kun laatikkojumppaa näin kevään kunniaks, sieltä tais laakeri mennä. Justhan tästä exex omistajalta meni laatikko, jonka jälkeen laitettiin toi rallyen loota, ei taida kestää noita tehoja tälläsenään.
Ongelmia tuli taas.. risteyksestä kääntyessä ja vaihtaessa 1 -> 2 vaihteelle pamahti laatikossa joku oikein kunnolla.. Tyhjäkäynnillä kuuluu laatikosta rohinaa ja kytkimen pohjaan painaessa loppuu, ajossa ei, 2.vaihteesta ylöspäin loput hukassa.. Ei muuta kun laatikkojumppaa näin kevään kunniaks, sieltä tais laakeri mennä. Justhan tästä exex omistajalta meni laatikko, jonka jälkeen laitettiin toi rallyen loota, ei taida kestää noita tehoja tälläsenään.
Saatiinhan sitä valkonenkin golffi välillä tallin perältä pois, kevennetty vauhtis yllätti positiivisesti, yleensä sanotaan että vääntö häviää, musta tuntuu lähinnä että sitä tuli lisää. Samalla tuli laitettua Sisemmän vetarin suojakumi, ulompi vetari, alapallot, raidetangon päät, laatikkoöljyt, muutama lämpötila-anturi.
Kyllähän se ton turbon jälkeen hieman laiskalta tuntuu, mutta näillä mennään mitä on, laitellaan oranssi sitten kuntoon kun budjetti antaa periksi.
Leimalle piti tänää lähteä että saa kulkupelin äkkiä alle, käväsin ensin korjaamolla päästöjä kattelemassa, putki vuoti liikaa että se homma jäi tältä päivältä siihen, masentava näky kun katto vasemmalle yläviistoon samaisella korjaamolla nii näky oli tämä :
Helpompi tapella ton nelivedon kanssa nosturilla kun pukeilla kotitallissa..
Tossa vielä yksi keväinen kuva gtistä, kuvassa tulee edessä vanteet enemmän pihalle, ne oli vaan siinä hetken kiinni että pysty testirinksan heittään.
[/img]
Kyllähän se ton turbon jälkeen hieman laiskalta tuntuu, mutta näillä mennään mitä on, laitellaan oranssi sitten kuntoon kun budjetti antaa periksi.
Leimalle piti tänää lähteä että saa kulkupelin äkkiä alle, käväsin ensin korjaamolla päästöjä kattelemassa, putki vuoti liikaa että se homma jäi tältä päivältä siihen, masentava näky kun katto vasemmalle yläviistoon samaisella korjaamolla nii näky oli tämä :
Helpompi tapella ton nelivedon kanssa nosturilla kun pukeilla kotitallissa..
Tossa vielä yksi keväinen kuva gtistä, kuvassa tulee edessä vanteet enemmän pihalle, ne oli vaan siinä hetken kiinni että pysty testirinksan heittään.
[/img]
Valkonen kakkis on nyt toimittanut käyttiksen virkaa kun turboon ettin uutta laatikkoa.
Helsingistä soitteli 70v äijä että löytyisi 4700km laatikko ylimääräsenä. Pitkät tovit puhuttiin puhelimessa, ollu aikanaan saksassa volkkarin tehtaalla hommissa ja omistaa kaikkia harvinaisia volkkareita, paikan päälle pamahtikin vihreellä 75tkm ajetulla Rallye golffilla :D Siinä kyllä tuli semmosta tarinaa ja osalistaa mitä siltä saksasta tallilta löytyy kun toinen koti löytyy sieltä. Laatikossa oli tehtaan lappu missä luki golf rallye 4760km tiedä siitä sitten..
Kytkin oli sen verran loppu että sekin lähti vaihtoon, tuli tilattua Sachsin asetelma ja 4-lapanen sintteri.
Startin laakerissa oli niin paljon väljää että oli pakko sekin pakko laittaa vaihtoon, ja kaikki muut tykötarpeet:
http://uppaa.net/0a664
Kesävanteita nyt sitten ei tällä erää ole, joutu myymään ne pois että sai rahaa tähän kaikkeen remonttiin taas. Täytyy niitä taas katsella kun saa ensin auton liikkumaan.
Loppuun vielä keväinen kuva käyttiksestä
Helsingistä soitteli 70v äijä että löytyisi 4700km laatikko ylimääräsenä. Pitkät tovit puhuttiin puhelimessa, ollu aikanaan saksassa volkkarin tehtaalla hommissa ja omistaa kaikkia harvinaisia volkkareita, paikan päälle pamahtikin vihreellä 75tkm ajetulla Rallye golffilla :D Siinä kyllä tuli semmosta tarinaa ja osalistaa mitä siltä saksasta tallilta löytyy kun toinen koti löytyy sieltä. Laatikossa oli tehtaan lappu missä luki golf rallye 4760km tiedä siitä sitten..
Kytkin oli sen verran loppu että sekin lähti vaihtoon, tuli tilattua Sachsin asetelma ja 4-lapanen sintteri.
Startin laakerissa oli niin paljon väljää että oli pakko sekin pakko laittaa vaihtoon, ja kaikki muut tykötarpeet:
http://uppaa.net/0a664
Kesävanteita nyt sitten ei tällä erää ole, joutu myymään ne pois että sai rahaa tähän kaikkeen remonttiin taas. Täytyy niitä taas katsella kun saa ensin auton liikkumaan.
Loppuun vielä keväinen kuva käyttiksestä
Viimeksi muokannut -Mikkeri-, 19.4.2013 20:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Valkonen golffi lähti rahapulassa uudelle omistajalle Kiuruvedelle, harmittaan se jäi mutta ei mahda mitään..
Turboon saatiin uusi laatikko paikalleen, joutui vähän soveltamaan vaihteensiirtäjien kanssa kun uudessa laatikossa oli erilaiset kiinnitykset. Sintterikytkin ei loppujen lopulksi sopinut paikalleen, tilasin Lautamäeltä vahingossa pienemmän kytkimen, eli toistaseks mennään vanhalla kytkimellä, laitellaan sitten uusi kun alkaa luistamaan.
Samalla tuli vaihdeltua tietenkin laatikkoöljyt/etuperäöljyt, koneeseen Valvoline 20w/50, uusi startti, venttiilikopan tiiviste ja imusarjan tiiviste.
Hetken joutuu ajelemaan samoilla vanteilla kuin talvella, pikasesti vaan sutasin ne valkosiks. Kesän mittaan isompaa ja leveempää alle kun rahapussi antaa myöden :)
http://uppaa.net/i/66b5b.jpg
Turboon saatiin uusi laatikko paikalleen, joutui vähän soveltamaan vaihteensiirtäjien kanssa kun uudessa laatikossa oli erilaiset kiinnitykset. Sintterikytkin ei loppujen lopulksi sopinut paikalleen, tilasin Lautamäeltä vahingossa pienemmän kytkimen, eli toistaseks mennään vanhalla kytkimellä, laitellaan sitten uusi kun alkaa luistamaan.
Samalla tuli vaihdeltua tietenkin laatikkoöljyt/etuperäöljyt, koneeseen Valvoline 20w/50, uusi startti, venttiilikopan tiiviste ja imusarjan tiiviste.
Hetken joutuu ajelemaan samoilla vanteilla kuin talvella, pikasesti vaan sutasin ne valkosiks. Kesän mittaan isompaa ja leveempää alle kun rahapussi antaa myöden :)
http://uppaa.net/i/66b5b.jpg
Murheitta tällä autolla ei jälleen ajeltu kuin kuus päivää, sisempi vetonivel tuhannen palaksiksi, oli ilmeisesti koko repsikan puolen vetaripaketti liian kireä, uusi etuperä 5mm pidempi kuin vanha. Sisempi nivel oli niin lujaa kiinni että boorit hajosi akselin päästä, eli nyt uutta rallyen akselia tässä koitan metsästää mutta kiven alla tuntuu olevan ja parhaat ajokelit päällä..
Alle vaihtui 17" Ats "rallivanteet", ei omaan silmään näytä edes liian isoilta.
Rallyen/mk3 vr6 4wd repsikan vetoakselia saa tarjota!
Alle vaihtui 17" Ats "rallivanteet", ei omaan silmään näytä edes liian isoilta.
Rallyen/mk3 vr6 4wd repsikan vetoakselia saa tarjota!
Nyt ens viikon aikana tulee saksanmaalta tehdasuusi akseli nivelineen, hinta oli suolaiset 400e mutta on ainakin ehjät.
Kesäloman alkaessa oli taas enemmän aikaa puuhastella golffin kimpussa vetaria odotellessa, keulalle sain vihdoin kirkkaat sumuvalot:
Autossa oli omaan silmään liikaa oranssia niin lasit tuli huitastua tummaksi:
Muutenkin ollut hyvää aikaa laittaa pikkujututkin kuntoon, jos pääsis loppukesän ilman murheita!
Kesäloman alkaessa oli taas enemmän aikaa puuhastella golffin kimpussa vetaria odotellessa, keulalle sain vihdoin kirkkaat sumuvalot:
Autossa oli omaan silmään liikaa oranssia niin lasit tuli huitastua tummaksi:
Muutenkin ollut hyvää aikaa laittaa pikkujututkin kuntoon, jos pääsis loppukesän ilman murheita!
Autossa oli omaan silmään liikaa oranssia niin lasit tuli huitastua tummaksi:
Anteeksi maalaisuuteni, mutta millähän tavalla tämä vähensi tuota oranssia väriä autossa? :D
Lisäsi ehkä kontrastia (teki amispoika-vaikutelman, jätesäkit takalaseissa), mutta ei se kyllä oranssin määrää vähentänyt tippaakaan. ;)
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa