Vw Golf vr6 ja Audi A6 C4

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.9.2013 0:07

Tämän vika on selvinnyt sen verran, että ECU:lle ei tule ollenkaan virtoja (niinkuin epäiltiinkin) nyt siis hakusessa OBD1 VR6:sen johtosarja, pistän ostoilmoituksenkin.

Saapahan samalla tuon Defan tuolta johdoista pois.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 5.9.2013 11:12

Ecullehan tulee sähöt releen kautta, muistaakseni 109-rele... Kannattee kattoa jotta tuleeko sinne ohjausjännite kun virrat on päällä, jos tulee niin rele on sökö.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.9.2013 16:11

Tuossa kaaviossa kohdassa 3 oleva rele on vaihdettu uuteen. Eli ilmeisestikin juurikin tuo 109? Rele kuumeni aika paljon virrat päällä, eli eiköhän siellä ole jossain kohtaa vähän oikkarin poikasta.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.9.2013 17:49

Nyt on selvinnyt Golfin vika tarkasti. Johtosarjasta oli palanut radion herätteen mukana n. 15johtoa, jotka radiota asentaessa sitten olivat liikkuneet siten, että ottivat maihin. "Uusi" johtosarja on hankittuna ja ensi viikolla alkaa asentelu. Noita ECUja löytyy itseltäni tällä hetkellä 2 turhaa, joten jos jollain tarvetta voi ottaa yhteyttä.

Kuva

Audilla tuli käytyä Ahvenistolla kun Audiclubilla oli siellä tapahtuma. Eihän se mihkään liiku ja kitkat alla + vakioalusta niin mitään pitoakaan ole. Ihan hyvä sikäli kun jarrutkin hävisivät todella nopeasti. Kirkkaat etuvilkut tuli tuohon ostettua, mutta ei ole vielä jaksanut asentaa niitä. Jos joku haluaa hyvä kuntoisen, mutta paljon ajetun Audin niin voi ottaa yhteyttä. ;)

Kuva

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 26.2.2014 11:44

Eipä tarvinnutkaan vaihtaa johtosarjaa. Sieltä oli johtojen kanssa pelatessa virtalukolta lähtenyt irti ECU:n herätejohto, jonka puuttumista ei huomattu. Nyt Golfi on tosiaan elossa! Korjaamolta kotiin siirtokilvillä ajaessa tuli tehtyä pari huomiota: Kansiremontti alkaa oleen tarpeellinen sinisen savun perusteella (johtuu kyllä osittain seisonnastakin), lämmöt nousee ja flekti ei lähde pyörimään (anturi syyläristä ainakin vaihtoon?), alustaa pitää nostaa ei tuo pohjaanlyönti kumien varassa ajaminen ole kovin mukavaa, vaihde kepistä ei tunnista missä vaihteet on ne muoviholkit vai mitkä onkaan vaihtoonko?

Minkälaista hintaa yleensä on näihin ollut tuulilasin vaihto? Pitäisi vaihtaa se kun on ylös asti haljennut.

Tuossa vielä todiste, että on oikeesti hengissä: https://www.dropbox.com/s/rr98nnblbgq0c ... .41.14.mp4

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.2.2014 19:09

Jossain aikoinaan sattu silmään juttu, että oli harkittu mk1 golfin kaarien pistämistä mk3 golfiin jos en väärin muista. Minkälainen operaatio tuo on ja kuinka paljon se suurentaa/leventää kaaria? Etulokarit ja takakaaret kuitenkin menossa vaihtoon/korjaukseen niin miksi ei samalla leventäisi sitten vähän. Kellään kokemuksia?

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 27.2.2014 19:40

Muusta en tiä, mutta ainakin tuolta Ilen golfista löytyy mk2 kaaret, josset oo jo NPS:ltä tätä bongannut. En tiedä osaako herra valasta toteutusta jotenkin, mutta ite ainakin kyselisin sieltä suunnilta.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.2.2014 23:33

Onkohan noissa kaarien koossa kuinka eroa sitten mk1 golfin, mk2 golfin ja mk3 golfin kanssa? Ja kuinkahan vaikea homma olisi liittää nuo mk3 golfiin.

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 28.2.2014 10:45

Mä voin käydä vertailemassa mk2 ja mk3 kaaria ulkoisesti kunhan maalle tästä about viikon sisään ajelen ja pääsen kakkista kopeloimaan.
Mutta mitä kuvista kattelin, niin kyllähän nuo ainakin "suoremmin" tulee ulos kuin nää kolmosten, joten ainakin vähän pitäis löytyä lisätilaa niiden kanssa.

Edit: Kuvan Ventossa on mk2 kaarimuovit kiinni, ja mk2 kaaristahan jää vielä jonkinnäköinen soiro paljasta pintaa muoveilla, kliks. Eli maalaisjärjen mukaan sen pitäis levitä ihan kiitettävästikin, varsinkin jos laittaa vielä muoveineen. En kyllä tiedä saako tästä sepustuksesta mitään irti mutta ei se mitään. :D

Kuva

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.2.2014 11:46

Juu toi vertailu olisi mukava saada. Se tosiaan myös kiinnostaisi, että kuinka hyvin noi saa liitettyä yhteen. Pitääkö olla joku peltiseppä vai onnistuuko harrastelijaltakin.

Muovikaaria ei tulisi :).

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 28.2.2014 13:11

VWVortex:llta lainattua Mk2 muovikaariin liittyen:
I just tried to do a dry mock up of a set off a MkII Jetta a couple days ago. They do not follow the MkIII arches at all. Too much work, so I gave them back. Too bad, I wanted to make them work. But it's a lot of reshaping them to fit.

It is a lot of work for sure. I did these myself and I wouldn't be surprised if I had at least 30 or 40 hours into the job. We went a bit further, though, by attaching the side trim to the flares, but just getting the flares trimmed to fit, trimming back the bumpers, and then fabbing a mounting system is a big job.

Kuva

Joskus vertasin Mk2 takakaaren korjauspalaa kolmosen pyöräaukkoon > Mk2 kaaren säde on isompi kuin kolmosen, joten kaari pitäisi ainakin pilkkoa kolmosen mittoihin sopivaksi.
Pitääkö olla joku peltiseppä vai onnistuuko harrastelijaltakin.

Periaatteessa samanlainen homma kuin esim. tässä.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 28.2.2014 13:18

Tuossa on ilmeisesti laitetty mk4 golfin kaaret ja niistä muokattu sopivat? Näyttää aika mukavan muotoiselta tuo nelosenkin kaari, hmm...

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 1.3.2014 0:26

Tuossa on askarreltu nelosen kaaret kolmoseen...

Tuolla hieman maltillisempaa kolmosen takakaarien levitystä...

Tuonkin sivun lopusta löytyy jotain...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.3.2014 14:13

Ei kyllä omat taidot riitä ainakaan noita nelosen kaaria pistämään. Pitää vielä miettiä, että tekeekö noilla kaarille jotain vai korjaako vaan ruosteet ja vähän kaarimankelia perään. Mitään sirppikaaria en kuitenkaan halua.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 1.3.2014 15:01

Opetelet vääntämään lasikuitua ja tekaset pari tollasta sarjaa ja myyt mulle halvalla yhden :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.3.2014 15:27

Mieli tekisi kyllä, samalla sitten tehoa "hieman" lisää pellin alle ja haldex neliveto ja ja ja...

Noh ehkä joskus tulevaisuudessa kun saa opiskelut hoidettua loppuun ja talous ehkä paremmalla mallilla :). Lasikuidusta en kyllä tekisi muuta kuin jotain pakollisia pikkuosia. Siitä lähtien kun tuon A59:n kuvan näin niin halunnut myös sen näköisen auton.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 31.3.2014 14:02

Tuo Audi ilmeisesti lähtee lunariin, koska papparainen päätti liikennevaloissa heittää eteen. Ainakin omasta mielestäni vauriot on tuon hintaisessa autossa sellaiset, että tuskin alkavat korjaamaan.

https://www.dropbox.com/s/hsif0gbgmhgxg ... .27.58.jpg

https://www.dropbox.com/s/72xqkblf25okw ... .15.21.jpg

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 31.3.2014 14:39

Varmasti lunastus on lähellä, mutta jos olis oma auto niin yrittäisin kyllä hyvää kertakorvausta ja laittelisin itse halvalla kuntoon :) Jos siis auto muuten siinä kunnossa, että se kannattaa pitää..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 31.3.2014 14:44

Hyvässä kunnossahan tuo olis. Muuten varmaan kertakorvausta, mutta kun ajoin tapahtumapaikalta takaisin kotiin niin vaikutti, että vaihdekeppi jäisi vähän vajaaksi kun vaihtaa 1:lle, 3lle tai 5lle kun ennen meni mielestäni pidemmälle. Nyt jo tuli IF:ltä viestiä, että pitää viedä korjaamolle, nopeasti ollu siis tuo toinen osapuoli yhteydessä vakuutusyhtiöön.

Vähän houkuttas tosin vaihtaa nelivetoiseen ja ilmastoituun saman koriseen audiin. Kattoo nyt :).

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.4.2014 23:43

Eipä tullu vaihdettua nelivetoiseen, mutta automaatti-ilmastoitu ajotietokoneella varustettu 1.8 ADR koneella tuli haettu. Kohta mittarissa 251tkm vm-96 ja siistissä kunnossa, jotain pientä hommaa tietenkin, mutta ei mitään vakavaa.

Tuo valkoinen omega on kaverin auto, jolla mentiin tuota Audia hakemaan

Poppikoneisto ainakin pitää päivittää. Tällä hetkellä joku pioneerin radio josta en tykkää yhtään (vaihtuu toiseen pioneriin) kaikki kaiuttimien johdotukset pitää vetää uusiksi, koska joku aikaisempi ranettanut huolella kuten noista rumista hattuhyllyn kaiuttimista voi päätellä...
Myös subbarille joku järjenjättiläinen on vetänyt konehuoneesta johdon takakonttiin, vaikka penkin alta löytyisi akku, johdon läpiviennit konetilasta on myös tiivistetty saniteettisilikoonilla tai vastaavalla.

Ajotietokone herjaa jarrupaloista sekä palaneesta jarruvalosta. Kaikki jarruvalot toimii, joten täytyy varmaan katsoa, että onko oikeat polttimot paikallaan ja jarrupalat ja jarrulevyt pitää vaihtaa jos kesätyön, pintaa niissä näytti kuitenkin vanteiden välistä kurkkien olevan.

Kuva

Kuva

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 9.4.2014 8:40

No nyt! Tämä tonttiin ja kunnon vannetta? :p

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

peltivanteet

ViestiKirjoittaja tommiKA » 9.4.2014 10:30

Jos golopalloon on viellä mielessä levitetyt peltivanteet ni miulla on 15tuumaset ylimääräsenä;-)leveyttä 8,5 ja 10,5

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 9.4.2014 10:52

Nuo A8:n monoblockit tekis mieli kyllä laittaa tuon Audin alle. Madaltaakin voisi ehkä hillitysti, mutta ei paljoa, koska kuitenkin käyttis peli, tuo vakioalusta on lievästi sanottuna traktori...

Golfin kanssa on nyt ollut motivaatiopulaa, joten sen on annettu vain seistä parkkiksella. Seuraavat vanteet tulevat olemaan joko 16" tai 17" mutta mallista ja ajankohdasta ei vielä mitään tietoa, kunhan nyt saisi edes muun auton toimimaan edes jotenkuten.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 26.4.2014 0:12

Audiin laitettu kesävanteet alle. Pitää kyllä jossain vaiheessa madaltaa tuota, kunhan löytää jonkun sarjan, joka olisi vielä mukavakin ajaa... Vanteet myös pitäisi päivittää parempii, mutta toistaiseksi mennään noilla.

Golfia aletaan todennäköisesti taas katsomaan parin viikon sisään ja parin viikon päästä audin puskuri lähtee maalattavaksi vakuutusyhtiön piikkiin parkkipaikalla erään naisen pakitettua puskuria päin.

Kuva

Kuva

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 27.4.2014 19:54

Kah. tätä audia itekkin kattelin, mutta kerkes sit mennä :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.4.2014 20:08

Juu kävin hakemassa heti kun vakuutusyhtiöltä tuli päätös tuosta vanhan korvauksesta :). Oli sen verran hyvin varusteltu ja kohtuu kilsoilla ja mikä tärkeintä hinnalla, niin pitihän se lunastaa itelleen.

Oston jälkeen ajettu vähän vaille 2tkm ja ainakaan vielä ei ole tullut mitään murheita eteen. Öljyäkään ei ole kulunut, joten voisikohan olla jopa ensimmäinen auto johon ei tarvitsisi öljynvaihto välillä öljyjä lisäillä :D.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 15.8.2014 23:27

Audilla ei ole oikeastaan tehty muuta kuin ajettu mökiltä toiselle. Seuraavaksi voisi varmaan hommata kirkkaat sivuvilkut tuohon kun nuo porkkanat hyppää silmille, myös pestä pitäisi. Alustasarjaahan tuo huutaisi, mutta turhan kallista omalle lompakolle kun haluaisi kuitenkin säilyttää ajomukavuudenkin. Loppuu pari (vihdoinkin) järkkärillä otettua kuvaa likaisesta autosta (tekosyynä mökkeily niin ei ole ehtinyt pesemään).

Maski on vedetty mustaksi rubbercompilla, eli pystyy tarvittaessa repimään pois.

Kuva
Kuva

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.7.2015 21:45

Pientä päivitystä. Audi saanut kirkkaat sivuvilkut. Muuten onkin sitten melkolailla vaan ajettu. Pientä remonttia toki pitänyt tehdä: kampuran stefa vaihdelaatikon päästä (meni radalla ajaessa), huohotusputkia vaihdettu, "uusi" nokkaketjun kiristin sekä kaikki siihen liittyvät tiivisteet kuva rempasta. Tuo kiristin remppa tuli vaan tehtyä pariaatteessa turhaan kun vanhassa ei ollukaan mitään vikaa. Katsastuksessa oli apparin alapallo väljä, joten sinne vaihdettiin uusi tukivarsi sekä tehtiin pyörien suuntaus.

Tällä hetkellä ilmastoinnin kanssa ongelmaa, eli nesteitä on tarpeeksi, mutta ei puhalla silti kylmää. Ilmastoinnin läpät ilmeisesti voivat aiheuttaa tuon? Vikakoodeiksi antaa:
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

Vanhat kesärenkaat ja vanteet väistyivät 18"x8" kokoisten A8 replica vanteiden tieltä. Madallustahan tuo huutaa edelleen. Madallussettia saa tarjota jos joltain löytyy kohtuu hintainen sekä hyvä ajettava kun käyttöautoon kerran tulossa.

Kuva

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

Re: Vw Golf vr6 ja Audi A6 C4

ViestiKirjoittaja S4mmy » 16.6.2016 19:41

Tämän voisi luukottaa. Audista tuskin tulee pahemmin kirjoteltua ja jos tulee niin teen sille uuden.

Golfi lähti siis toukokuussa uudelle omistajalle oman ajan sekä rahan puutteen vuoksi.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa