Golf GT -89 *myyty*
Valvoja: ffp jäsenet
Golf GT -89 *myyty*
Joskus tälläkin foorumilla myynnissä pyörähtänyt, alkujaan täälä pohjoisessa 1,3->1,8 GT:ksi kyhäilty hökötys tuli tuossa hankittua joulun korvilla.
Lähinnä perus kunnostelua saanut kokea, edellinenhän tuon oliki jo leimannu melkosen vikalistan päätteeksi. Vieläki tosin pehmeä jarrupoljin, mutta vika paikallistettu jarrupaineen säätimeen. Vaihtolistalle on päätynyt mm. konehuoneen johtosarja, kaasari, virranjakaja, pino sisustaa yms.
Koneesta oli jarrailtu rakentajan mukaan 120 heposta tuplakaasareilla. Kantta on hiplailtu ja marteliukset kulkee auton alla. Nyt kaasarina vakio Pierburg, aiemmin oli tuliterä korvaus-Weber mutta sille löytyi parempi koti. Pientä päivitystä ulkonäköön tulossa laseihin, kelmuja vaaleammaksi. Kesävanteet näkyy kuvissa, pellit lähti jo eteenpäin.
Kansiossa lisää kuvia.
Ja auton liikkeet vuosina 2008-2010 on hieman hämärän peitossa, niin saa kertoilla vapaasti joka tietää.
Viimeksi muokannut Jak3, 30.3.2012 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllähän näissä vanhoissa jotain aina on. Tekis mieli hommata itekkin vielä kakkoskoppanen, entinen oli kyllä semmonen myrheenkryyni, mittarissakin tosin oli jo 470tkm :D
Viimeksi muokannut -Mikkeri-, 10.1.2012 19:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki mitä väristä tiiän, on rakentajan mukaan muistaakseni alunperin joku fordin(?) sävy hieman muunneltuna, kyseessä kolmikerroshelmiäinen. Ja värin takiahan tuo laitos pihaan tuli :)
Vanteet on tosiaan Brockin B2:t, peräisin tältäkin foorumilta tutusta valkoisesta G3 farmarista. Etuset niissä 7,5" mutta kuvissa sovittelun vuoksi ysit ja takana 10mm speiserit vielä lisänä.
Alusta kiinteä KW -80/60, mutta coilit tulossa ainakin eteen jossain vaiheessa.
Vanteet on tosiaan Brockin B2:t, peräisin tältäkin foorumilta tutusta valkoisesta G3 farmarista. Etuset niissä 7,5" mutta kuvissa sovittelun vuoksi ysit ja takana 10mm speiserit vielä lisänä.
Alusta kiinteä KW -80/60, mutta coilit tulossa ainakin eteen jossain vaiheessa.
No katohan poekaa!
Joskus ko.katiskan kans patsasteltu jossain.
Karsimaanhan siitä joutus konepellinjatkon (ja immenkalvot?) ainakin sekä lisäämään listat,pyyhkimen ja kahvat.
Joskus ko.katiskan kans patsasteltu jossain.
Karsimaanhan siitä joutus konepellinjatkon (ja immenkalvot?) ainakin sekä lisäämään listat,pyyhkimen ja kahvat.
Ei ole semmosia sisustoja enää, mitä ilmeisemmin ilkivallan kohteeksi joutunu aikoinaan. Ovipahvit on mustat kilikolimaalatut, kojis normikova, penkkeinä tavis gti-recarot ja takapenkin hommasin toisaalta.
Tuo konepellin jatko saattaa tosiaan lähdöt saada.. Onko Lapexilla tietoa millon tuohon ois jakopää tehty? Näytti vielä hyvältä niin ei ole jaksanu vaihtaa, mutta kun pitempää matkaa välillä työntää niin..
Tuo konepellin jatko saattaa tosiaan lähdöt saada.. Onko Lapexilla tietoa millon tuohon ois jakopää tehty? Näytti vielä hyvältä niin ei ole jaksanu vaihtaa, mutta kun pitempää matkaa välillä työntää niin..
Missä kunnossa siinä se pohja on, tuli sitä vilkuiltua lopulla niin näytti että kohta pääsee kyllä jo jotain tekemään.. Muuten oli kyllä pätevä peli, niin sisältä ku päältäki ja mukava kiihytellä sen gti-laatikon takia :) Omassa pitkävälinen td-loota niin ei kauheasti hyökkäile, mutta matkaa kyllä kiva ajaa (nyt varsinki kun sai vaihdettua kylänkiertoputken tilalle oikean äänenvaimentimen).
Joo pitänee jakopään romut uusia kun joutaa. Muistaakseni tuossa oli rakentajan aikaan n. 180tkm taulussa että mahottomasti ei ole kilsoja kertyny 4 vuodessa kun nyt on 202tkm.
EDIT: Tuollasena lähti kaverilta se GT.
Joo pitänee jakopään romut uusia kun joutaa. Muistaakseni tuossa oli rakentajan aikaan n. 180tkm taulussa että mahottomasti ei ole kilsoja kertyny 4 vuodessa kun nyt on 202tkm.
EDIT: Tuollasena lähti kaverilta se GT.
Pohjaa oli edellistä edellinen askarrellu vaan kyllä sille varmasti jotain ensi talvena pitää tehdä vaikka leima-setä antoi taas vuoden aikaa. Kylän isoimman putkenpäävaimentimen vaihdoin jo normaalimpaan, viittii edes ajella.
Kuvan vanteet on nytkin alla, nastat vaan päälle käärittyinä. Vaan ei ole vielä tullut päätettyä mitä tuon suhteen tekee, varmaan tuollaisena pitää ulkoa (kuhan saa puuttuvat listanpätkät ja puskurit mallailtua 100% kohilleen jne), sisälle sit kaaret mutta muuten orkkislinja. Konehuone vielä auki..
Kuvan vanteet on nytkin alla, nastat vaan päälle käärittyinä. Vaan ei ole vielä tullut päätettyä mitä tuon suhteen tekee, varmaan tuollaisena pitää ulkoa (kuhan saa puuttuvat listanpätkät ja puskurit mallailtua 100% kohilleen jne), sisälle sit kaaret mutta muuten orkkislinja. Konehuone vielä auki..
Hemmetin hieno kakkis, muuten. Hieno väri. ;D Itelläki kyllä taas kakkiskuumetta pitää, josko se olis nyt ihan sitten G60 vuoro tulla pihaan, saas nähdä.
Onko 35ilow:lla mun entinen GT? :D
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=147895 <- Tossa topikissa
Onko 35ilow:lla mun entinen GT? :D
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=147895 <- Tossa topikissa
Kas omistaja taas vaihtunut. Mulla tuo oli Lapexin jälkeen kesästä 2010 kevääseen 2011.
Myin kun ei siihen leimaa saanu ku ei tienny tarpeeksi mitä sille koneelle oli tehty ja ei ollu tallia missä rassata...harmittaa ku sen weberinki menin siihen ostamaan ihan turhaa :D
Tosi mukava peli oli ajella ja katseita tuolla kyllä käänsi :)
Auto oli Pudasjärvellä yhdellä tutulla muistaakseni kesällä 2008, huomattavasti parempikuntoisena mitä itse sen ostin.
Multa lähti sitte Rolloon.
Myin kun ei siihen leimaa saanu ku ei tienny tarpeeksi mitä sille koneelle oli tehty ja ei ollu tallia missä rassata...harmittaa ku sen weberinki menin siihen ostamaan ihan turhaa :D
Tosi mukava peli oli ajella ja katseita tuolla kyllä käänsi :)
Auto oli Pudasjärvellä yhdellä tutulla muistaakseni kesällä 2008, huomattavasti parempikuntoisena mitä itse sen ostin.
Multa lähti sitte Rolloon.
Ja Rovaniemeltähän tämä tosiaan löytyy edelleen. Aika paskasti kyllä pelasi sillä Weberillä, tosin oli kumilaipat riekaleina sunmuuta pientä, eli kyllä kait sen ois säätöihinki saanu.
Nykysellä kaasarilla on vetoja ehkä puolta enempi, ja viimesin reissu meni 5.3 litran kulutuksella :) Weberillä tuntu menevän ihan saatanasti. Tuntuis tuo luotettavuuski olevan kohallaan, kun näissä -35 pakkasissa viikon ajellut menemää ja aina on tulille hörähtäny (töpselin päästä tosin).
Nykysellä kaasarilla on vetoja ehkä puolta enempi, ja viimesin reissu meni 5.3 litran kulutuksella :) Weberillä tuntu menevän ihan saatanasti. Tuntuis tuo luotettavuuski olevan kohallaan, kun näissä -35 pakkasissa viikon ajellut menemää ja aina on tulille hörähtäny (töpselin päästä tosin).
Noniin, heti ku kerkesi kehumaan.. -36 astetta oli jo liikaa, ensin jumi termostaatti ja sitten meniki lämppärin kenno, mutta kakkiksenhan voi aina korjata!
Sisustaa hiukan purettuna
Rojut irti, kuvassa myös Votexin keskikonsoli
Ei se vielä sentään ihan räjähtämään kerinny..
Eikä onneksi talvea pelkää:
KLIK
KLIK
KLIK
Ja matka jatkuu..
Sisustaa hiukan purettuna
Rojut irti, kuvassa myös Votexin keskikonsoli
Ei se vielä sentään ihan räjähtämään kerinny..
Eikä onneksi talvea pelkää:
KLIK
KLIK
KLIK
Ja matka jatkuu..
Semmosta tälläkertaa, kytkin rupesi luistamaan tuossa yhellä reissulla miltei jokavaihteella ja ilmankos, kun kytkinakselin stefoista/holkista hädintuskin kuoret enää jäljellä. Vauhtipyörä oli mitensattuu, sen ykk-merkin mukaan oli koneessa kolmosen mäntä ylhäällä. Itse levyä ei oltu kait keskitetty ollenkaan asetelmaan, joten laatikon kytkinakseli oli sitte sorvannu asetelman paininlevyyn kivan montun ja ite levy oli miltei räjähyspisteessä. Pisteeksi iin päälle tosiaan jokapaikka tihkui öljyä, että kyllä siellä on panostettu aikoinaan.
Ja taas kulkee.
"kyllä siellä on panostettu aikakonaan"
Eipä tullu laatikolle tehtyä mitään "aikonaan" ku ei mitään vikaa sillon ollut,enkä nähny aiheeksi ruveta purkamaan sitä ollenkaan...vai vaihatkos sukat keskenpäivän vaikka net onki puhtaat???
Mut tuo vauhtipyörä homma selittääki sit sen ku jakopäätä kasailin ekaa kertaa siihen,ku ei meinnnu oikein sattua kohilleen...
Eipä tullu laatikolle tehtyä mitään "aikonaan" ku ei mitään vikaa sillon ollut,enkä nähny aiheeksi ruveta purkamaan sitä ollenkaan...vai vaihatkos sukat keskenpäivän vaikka net onki puhtaat???
Mut tuo vauhtipyörä homma selittääki sit sen ku jakopäätä kasailin ekaa kertaa siihen,ku ei meinnnu oikein sattua kohilleen...
Stefat ja muuthan nyt kuluu vaikka mitä tekis, eikö tuosta tekniikanvaihostaki oo jo vuosikauet. Mutta tuo väärässä kohti oleva kytkinlevy sielä ois voinu isompaaki tuhoa aiheuttaa ennen pitkää. Se keskiö helisi jo puoliksi irtonaisena, ns. lukkorengas revenneenä ja jouset tipahtamaisillaan. Mutta tulipahan onneksi käytettyä ajallaan auki tuon öljykylvyn takia, ja nyt taas huoletonta ajoa ku jakopäänki kasailin uusilla osilla.
Noniin kiitosta vaan, hyvältähän se näyttää kunnon pyörillä :) On nuo penkitki vähäsen viksummat ku nykyset, tosin kylläpä se persaus niissäki viihtyy ku on samaa sarjaa.
Kaupan on joo, seuraavat kyhäelmät jo oottelee. Nyt ei pitäis ainakaan isompia vikoja ilmetä, kun sai tuon kytkimen vaihettua, niin huolettomia kilsoja tiiossa huolletulla kamppeella.
Kaupan on joo, seuraavat kyhäelmät jo oottelee. Nyt ei pitäis ainakaan isompia vikoja ilmetä, kun sai tuon kytkimen vaihettua, niin huolettomia kilsoja tiiossa huolletulla kamppeella.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa