Golf II 1,8 16v -myyty-

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

Golf II 1,8 16v -myyty-

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.8.2011 13:40

Kuva

Tuollainen aito ja alkuperäinen tekniikanvaihto-gti tuli sitten hankittua, kun keltakuume äityi niin pahaksi edellisen myynnin jälkeen.

Ihan näppärässä kunnossa kaikinpuolin, mutta varsinkin täältä. Harmi vain että 1,6tdic tuntui niin kovin virkeämmältä, pitänee opetella kr:llä ajaminen taas kokonaan uudestaan :)

Jom coiloverit päätyi alustan korvikkeeksi ja alle ATS Cupit perus renkailla, noilla mennään toistaiseksi kun ykköskopalla oli tuo liikkuminen jo melko hankalaa (varsinkin Rovaniemen urbaanissa ympäristössä..). Hitusen tosin pystyy tiputtamaan vielä ennenkun alkaa kaaret kärsimään..

Nyt auto näyttää tältä: klik ja klak. Nuo keltaiset takavalot ovat muuten legendaarisesta Puh-kakkiksesta, mutta valoluomet olivat jo vähän liikaa omaan makuun :)

Seuraavana pitäisi tankkiin pujotella K-Jet systeemiin kuuluva alkuperäinen nostopumppu, ihania nämä tekniikanvaihdot.. Myös 4-2-1 tyyppinen peltipakosarja pitänee joskus hankkia, ja Simons Sportsystemssin tilalle ainakin originaali 16v takapönttö ettei kallo halkea matka-ajossa.
Viimeksi muokannut Jak3, 19.9.2011 20:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.8.2011 14:06

Mistä tuo tekniikka on kun määränjakaja on väärällä puolella?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 16.8.2011 14:10

Jos nyt yhtään muistan oikein niin tais samaiset takavalot olla myös omassa G60:ssä (Mushu) josta siirtyivät Puhiin?!?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.8.2011 14:16

Aiemman omistajan aikaanki oli tosiaan tarinaa täällä tuosta vehkeestä, Scirocosta on imusarja sekä määränjakaja.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.8.2011 18:13

Itse tykkäsin tosta pikkupuskuri lookista enemmän. Kahvan kromilistat vielä mustiksi niin olisi ollut loistava.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.8.2011 18:50

Omaan silmään ne ei oikein istu muovikaarien kanssa, ja tuossa on pakko niitä pitää kun on hieman "siivoiltu" peltiä vähemmäksi sieltä takaa. Saa nyt nähdä vaihtuuko nuo kummiskin pieniin takasin, maalisävy ei tietenkään osunu kohalleen ja etupuskuri on melkonen vänkyrä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 17.8.2011 11:33

ehottomasti isolasi ovet jos on isot puskurit.

kyllä täällä matalallaki autolla pääsee ;)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 17.8.2011 11:58

Ykköskoppa tahto vaan joskus tarttua kanttareihin kiikkumaan edestä runkoaisoista, ei viittis vastaavaa harrastella enää :D

RP-Jetasta nappastu nostopumppu paketti tuli muljattua tankkiin ja tuntuis pelittävän kuten pitää, totuushan toki paljastuu vasta kun lörsät siellä vähenee..

Seuraavana pitänee nyppiä konetta auki ja vaihdella nostimia, kun ei liotushoito/öljymerkin vaihto tunnu auttavan. Siinä samalla taitaa nokat vaihtua miedompiin (kuuleman mukaan jotkut tiukemmat siellä on), kun dieselmiehellä tulee punaraja vastaan silloin kun tämä vasta alkaa heräämään.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 25.8.2011 21:35

Kone käväsi hiukan auki, nokiksi hankin PL-versiot mutta samanlaisethan sieltä venakopan alta prkl paljastui.. Jako oli hampaan verran pielessä ja nostimia oli 5kpl paskana (6000km ajetut tarvikenostimet, kuulemma), ei muutaku romut nippuun ehjillä osilla ja nyt kone käy suorastaan kuiskaamalla :) Loppuipa sekin ihmettely miksi virranjakaja oli aivan ääripäässään, nyt jaon (sekä sytytyksen) ollessa kohdallaan on se miltei keskellä säätöaluetta.

Muita huomioita tyhjäkäynti laski hieman, nyt käy tasaisesti tuhannella kierroksella. 1. sylinterin sytytystulppa pyöri sormin ja yksi ISV:n putkista oli miltei poikki revennyt, joten niistä lienee johtuneet pienet räpimiset.

Nyt voinee keskittyä ajamiseenkin.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 26.8.2011 17:01

eikös tähän ole vaihdettu PL jossain vaiheessa?
siitä vanhasta koneessa ois (jos nyt sama oli) pikku kutinaa rectumissa että mistä alunperin :) ja millä käytöllä ollut... :D

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 28.8.2011 22:31

Joo PL alakerta ja kansi, nakuanturikin näyttää paikoillaan olevan mutta ei siihen piuhoja mene. Loput on KR kamaa, ja nuo nokat on kuulemma siitä "Oettinger" koneesta. Ja siitähän oli tullu romut lohkosta läpi :)

GTI:n oma tankki ois ihan hyvä olla, tänään kottero hyyty keskelle kylää vaikkei lörsämittarin neula ollu vielä edes punasella. Mutta nytpä tuon tietää niin arvaa pitää tarpeeksi ainetta tankissa, käyttösäde ainakin vähän pidempi kuin kokonaan ilman nostopumppua..

Ja tämä lähti uudelle omistajalle, topikin saa poistaa.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa