VW Golf IV Variant 2003 1.9TDI

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

VW Golf IV Variant 2003 1.9TDI

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 14.8.2011 10:51

Esitelläämpä nyt omakin kulkupeli täällä vihdoin viimein. Foorumia on tullut selattua useampi vuosi, ja ihmeteltyä muiden kalustoa ja laitetaan nyt oma näytille.

Auto tuli hankittua Marraskuussa 2006, ostohetkellä kilometrejä oli noin 129tkm, tällä hetkellä 241tkm.
Olen auton toinen omistaja, ja näihin päiviin asti on ajeltu ilman mitään suurempia ongelmia, tällä hetkellä on tosin vianetsintä käynnissä siitä juttua tekiniikka yleinen puolella.

Auton varusteluun kuuluu Terndline sporttisemmat penkit kyynernoja edessä ja takana, manuaalinen ilmastointi, 4 x sähköikkunat, koiraverkko ja takatuulenohjain joka otettiin ensimmäisenä päivänä irti.

Autoa on hieman laitettu oman maun mukaan, matkan varrella on ollut harha-askelia, mutta pikku hiljaa auto alkaa olla mieleisen näköinen.

Tässä kuva ostohetkellä: Kuva

Loput kuvat ostohetken kunnosta löytyy: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+2006
Viimeksi muokannut Pakkiz, 24.3.2012 15:42. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 14.8.2011 11:08

Vuosi 2007

Autoon tuli hankittua ensimmäiset aluvanteet, käytettynä löytyi Thomason TN1 koossa 18"x8" renkaina oli 225/40 R18 Nexen N3000

Tässä kuva kun vanteet ruuvattu alle: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+2007/DSC01752.JPG Hirveä traktori.

Sitten seuraavaksi autoon tuli KW:n 40mm pudottavat jouset, Takavalot vaihtui hirveisiin lexsuksiin, etuvalot angel eyeseihin ja merkitön maski tuli keulalle tässä kuva: Kuva
Loput löytyy: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+2007/
Viimeksi muokannut Pakkiz, 24.3.2012 11:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 14.8.2011 11:17

Vuosi 2008

Ensin keväällä tuli laitettua valoluomet ja kromiset kahvapäällykset oven kahvoihin

Kuvat: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+2008/DSC03241.JPG ja http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+2008/DSC03243.JPG

Sitten syksyllä tuli maalattua puskurin alaosat ja listat korin väriin, sekä viimeisenä iskettiin alle säädettävä Vmaxx alusta jolla saatiin kulkukorkeus paremmin sopivaksi.

Kuvat: Kuva

ja http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+2008/DSC04344.JPG

Loput kuvat: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+2008/
Viimeksi muokannut Pakkiz, 24.3.2012 11:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 15.8.2011 9:35

Vuosi 2009

Olin jo pidempään haaveillut huulivanteista ja edellis syksynä tuli thomassoneiden päällä olleet Nexenit ajettua loppuun niimpä keväällä ne lähtivät kiertoon.

Tilalle löytyi taas kerran käytettyä, tällä kertaa 500km rullatut ACE storm 19"x8,5" vanteet ja päällä Nankang 215/35 R19 renkaat, nämä täytti toiveet lisäksi himan venynyt kummi antoi aihee hymyyn.

Kuva 1: Kuva
Kuva 2: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+2009/DSC04973.JPG

Sitten tuli syksy ja haaveena pitkään ollut takaspoileri piti saada, olisi halunnut Caracteren spoilerin, mutta budjettisyistä päädyi neljänneksen maksaneeseen FK valmisteeseen, jonka asennusta olen monesti jälkikäteen katunut. Mutta kun kontissa on kiinnityksesta aiheutuvat reijä saa se olla paikallaan, en viitsi alkaa hitsaus ja maalaus urakkaan.

Kuva 3: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+2009/DSC05010.JPG

Samalla tuli myös suihkittua takavaloissa ollut musta raita sivusta korin väriin, paransi hiukan näköä. Valot on kuitenkin nyt hyllyssä ja myynnissäkin jos jotakuta kiinnostaa, niin YV:tä tulemaan.

Talveksi tuli hommattu kulahtaneiden vakiopeltien tilalle tietysti käytetynä PWC:n 16"x7" aluvanteen ja kaveriksi halpis nastat. Hyvin on pärjätty.

Kuva 4: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+2009/DSC06028.JPG

Loput kuvat 2009: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+2009/
Viimeksi muokannut Pakkiz, 24.3.2012 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 15.8.2011 9:53

Vuosi 2010

Kesä 2010 mentiinkin pitkälti edelliskesän lookilla, mitään suurempia, eikä oikeastaan pienempiäkään muutoksia tullut. Mitä nyt alkuperäinen masi vaihtui paikalleen, alkoi sei irtonaisten taytepalojen katselu riittää. Tämä johtui siitä, että keväällä tuli hommattua moottoripyöräkortti ja heti perään moottoripyörä joten auto sai olla aika rauhassa koko kesän. pyörällä sen sijaan tuli ajettua kesäkuu-syyskuu välillä noin 8tkm.

Kuva1: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+2010/IMG_0144.JPG

Heinäkuussa auto sai luvan toimia meidän hääautona siitä kuva.

Kuva 2: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+2010/IMG_0816.JPG

Loput kuvat: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+2010/

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 15.8.2011 10:06

Vuosi 2011

Nyky lookki, edellisenä kahtena kesänä alla olleet ACE vanteen + Nankang renkaat jouduin ottamaan jo edelliskesänä heinäkuun lopulla pois alta kun takarenkaat oli aivan loppu ja renkaille ajettu vasta todella vähän kilometrejä en muista kuinka paljon, mutta sellainen maku jäi, että Nankangeja ei tarvii enää alle laittaa.

Vannepuolelle tuli siis muutoksia, katsoin pitkään BBS replikoita, mutta kun niitä näkyy alla lähes joka pojalla päädyin astettä "härskimpiin ja mielipiteet jakavaan vannevalitaan, ja taas tietysti käytettynä. Alle löytyi MAM MT1 koossa 19"x8,5" et 30mm kromisena versiona, olisi halunnut alumiiinipinnalla olevat, mutta käytettyjä ostaessa ei saa valita, ja renkaiksi hommasin tälläkertaa erikseen Sunny 215/35 R19 ja näihin renkaisiin olen ollut edellisten jälkeen taas tyytyväinen.

Kuva 1: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+2011/Vo ... 11+007.jpg

Samalla autoa ruuvattiin senti verran lähemmäs maanpintaa.

Lisäksi autoon löytyi foorumilta pacific mallin takavalot, jotka ruuvattiin lexsusten tilalle kevättalvella. Toinen mielipiteet jakava asia "bra" tuli hankittua ebaysta työkaverin avustuksella, hakusessa ns. euro tai german look, tai mikä liekään. ja voi sanoa ettätoiminut on ainakin päät kääntyy näilä leveysasteilla aika hyvin, liekö hyvä asia...

Ja kolmas muutos ulkokuoreen oli tolppien mustaus teippaamalla, jotenkin tuo madaltaa optisesti kylkilinjaa, jo minusta sopii aika hyvin.

Kuva 2: Kuva

Loput kuvat: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+2011/

Näiden kuvien jälkeen taakse on heitetty alle 12mm spacerit, jolla saatiin rengas mukavasti kaarelle, ja suuremmissa kuopissa raapii hieman kiinni, mutta ei vakavaa.
Viimeksi muokannut Pakkiz, 24.3.2012 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 15.8.2011 10:35

Sisustapuolelle on tehty pieniä päivityksiä, SR poljinpinnat ja tekstiilimatot kesällä, 3-puolainen nahkaratti, ja vähän soittovekeitä paranneltu, ei mitään ihmeempiä.

Seuraava homma olisi vaihtaa vakio etu-umpiot takaisin kunhan pääsee kotona kotona käymään, missä lamput on säilössä.

Sitten toinen juttu joka pitää saada kuntoon on tuo asia josta Tekniikka yleinen puolella on keskustelu: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=155007

Eli auto on saatava kuntoon, huomenna on aika varattuna pajalle kun ei omat konstit riitä tuon ratkomiseen, katsotaan mitä löytyy.

Kommenttia saa laittaa, ja joku viisaampi voisi neuvoa miten saa kuvan näkyviin tänne, kun ei ainakaan kerrasta onnistunut, voisi laittaa muutaman kuvan näkösälle ettei tarvii linkkejä aukoa.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 15.8.2011 14:55

Luomet ja bra veke, puhumattakaan noista *elvetin rumista putkenpäistä. Tuskin tuo bra on niitä päitä kääntänyt mitenkään positiivisessa mielessä... Takaspoileri ehkä vähän överi, joku hillitympi ois tyylikkäämpi valinta. Sit alkais olla jo tolkkua tuossa. :D Mielipiteitä, mielipiteitä...

Juhuts
-
Viestit: 69
Liittynyt: 7.10.2009 0:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhuts » 15.8.2011 18:56

Bra on sentäs käytännöllinen. Eipähän tule niin paljoa kiven iskuja konepeltiin yms.

Luomet omastakin mielestä vois repiä poies ja nuo järkyttävät kromi peilinkuoret. Pönttökin mäjelle, niin olisi varsin perus näppärä variantti :p Spoileri nyt viellä jotenkin menettelee.

t.t.j
-
Viestit: 144
Liittynyt: 15.9.2008 18:53

ViestiKirjoittaja t.t.j » 15.8.2011 19:16

Vaikka konepelti olis täynnä kiveniskemiä, ei se voi mitenkään näyttää törkeämmältä kuin bra.

Juhuts
-
Viestit: 69
Liittynyt: 7.10.2009 0:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhuts » 15.8.2011 19:22

Oma konepelti on hyvä esimerkki siitä, että todellakin voi näyttää. Bra on näyttää jopa joissain autoissa varsin hyvältä ja tähänkin se sopii, kun väri on suhteellisen huomaamaton.

E: ja millastas teippiä käytit tuohon pilareiden teippaamiseen? Itselläkin ollu tarkoituksena teipata b ja c pilarit mustaksi omasta kiposta, mutta ei ole oikein löytynyt mitään hyvää.

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 15.8.2011 19:54

Kiitos kommenteista, Bra on ja pysyy ainakin tämän kesän, katotaan sitten ens kesänä jos ei autokuume ota niskalenkkiä ennen sitä... että tuleeko paikoilleen vai mitä sitä keksii. Minun mielestä sopii tuohon ja sen takiahan se siinä paikallaan onkin, ja siitä missä mielessä päät on kääntynyt en todellakaan tiedä.;)

Olipa eräät virkavallan edustajatkin ihmeissään bra:n nähdessää ja kovin kyselivät mikä se on, kun eivät olleet ennen nähneet. Tiedä sitten olivatko kauhusta kankeina ;) Mutta mielipiteitä tosiaa niitähän tässä tuli pyydettyä.

Kuten sanottu etuvalot on vaihtumassa, jahka saan orginaalit käsiini, ovat kotona varastossa. Ehkä tällä viikolla tulee käytyä maakunnassa niin saa asennella ne paikalleen.

Takaspoileri on myös omasta mielestäni vähän overi, mutta silloin kun tuon hankin ei ollut varaa laittaa sitä sirompaa versiota, joka olisi maksanut 3,5 kertaa enemmän kun tuo... mutta tuskimpa sitäkään tulee enää pois revittyä, joutuu reijät hitsata umpeen ja maalata luukun jos sen pois haluaa ja en vain vitsi alkaa siihen.

Putkenpäät on juu...

Kromikuoret myös pysyy, sopii noiden vanteiden kassa ja alkuperäisten maali on niin kauheessa kunnossa ettei kehtaa niitäkään laittaa paikalleen.

Juhuts Pilareiden teippaamiseen käytettiin 3M teippiä, mitä nuo mainosteippaamot ja autoteipparit yleensä käyttää, piirtelin itte CADillä kuvat noista ja sitten tarrafirmassa leikattiin semmoset. kaverin kassa 4 tuntia noita teippailtiin, muutaman olusen avittamana, molemmille eka kerta tolppien teippauksessa, mutta ihan hyvät tuli ja yhtään kuplaa ei jäänyt.

Mulla on mattapintaisena yksi sarja noita teippejä jemmassa, tuli teetettyä kahdet tarrat toiset mattapintasena ja toiset kiiltävänä, kiiltävät siis tuli liimailtua paikalleen. Ois saanu vähän enempi ottaa työvaroja, mutta kyllä noillakin teippaa kun vähän kattoo mitä tekee. nuo mattapitaset voisin ehkä myydä. YV:llä yhteyttä jos kiinnostaa.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 16.8.2011 8:27

Ei ainuttakaan kuvaa sisustuksesta... Omassa -04TDI variantissa on sporttisisusta joka on erittäin edustava.

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 30.8.2011 13:53

Päivitelläämpäs taas.

Eli nyt tuli vaihdettua alkuperäiset etuvalot paikoilleen, ja näin ollen luomet siis lähti ange eyesien mukana varastoon.

Mutta eipä tämäkään mennyt niin kuin elokuvissa, hanttimiehenpuoleinen umpio on jossain ihme huurussa, koitin puhallella paineilmalla mutta eipä lähtenyt höyryt minnekään, eli lasin joutuu käyttää tuosta lampusta irti josko tuon saisi putsattua sitten. Huurut vaikuttaisi olavan lasin sisäpinnalla joten luultavasti tuo putsaamalla tulee kuntoon kunhan saan motivaation kerättyä.

Lisäksi kuvissa mukana taka-akselilla 12mm levittävät spacerit molemmin puolin, kivasti raapii kiinni isommissa töyssyissä kun on lastia vähänkin kyydidssä ja kunnon montuissa tyhjänäkin.. vielä ei kuitenkaan ole rankaisiin tullut kummempia jälkiä joten ajellaan nyt toistaiseksi noin, tietysti pieni mankelointi korjaisi tilanteen mutta olkoon nyt noin.

Kuva 1: Kuva

Stance:Kuva

Loput kuvat: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+8_2011/

Ja kuten tarkaasilmäisimmät huomaavat, etupää on noussut puoli senttiä uusien iskarin yläpäänkumien johdosta, tämäkin tulee muuttumaan takaisin vanhaan kunhan saan aikaseksi vaihtaa vahnhat osat takaisin ja kentien madallan niitä vielä hieman. nämäkin osat tuli vaihdettua turhaan, näyttäsi että ääni jota tuolla tekniikan keskustelupalstalla on ihmetelty tulee rikkinäisestä iskarista, joten alusta menee vaihtoon kunhan rahatilanne sen sallii ellei jollakin ole tarjota edullisia etu tolppia toi koko alustaa... siis säädettävä halpa alusta hakusessa
Viimeksi muokannut Pakkiz, 24.3.2012 11:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 19.11.2011 19:15

Päivitetäämpäs tätäkin taas kun on jotain tullut tehtyä.

Tuli asennettua "voiman merkki"= vetokoukku autoon tuossa joku viikko sitten.

Westfalian vetokoukku löytyi täältä foorumin myyntipalstan kautta sopivasti, joten pakkohan se oli hankkia. On tässä puoli toista vuotta ollut jo orpo olo, kun silloin tuli vaihdettua kakkosauto Corollasta tuohon vaimon Golffiin ja sen jälkeen ei kummassakaan ole ollut koukkua, kärryjä kyllä löytyy tuttavapiiristä ja sukulaisilta useampikin, mutta millään ei ole kärryä pystynyt vetää. Nyt asiaan tuli siis muutos, ja ainut koukku jonka autooni hyväksyn tässä tapauksessa on nimenomaan tuo westfalian oikeasti irroitettava malli, jota ei irroitettuna juurikaan huomaan toisin kun muut "irroitettavat"

Asennus oli helppo, paikat löytyy autosta valmiina, joten ainut johon joutuu hieman kajota on puskurin alahelma, johon täytyy alapuolelle tehdä aukko, tätä ei helposti huomaa edes, valitettavasti itse leikkasin ohjeen mukaan ja kolo on vähän turhan suuri pienempikin riittäisi. Täytyy nyt katsoa pystyykö tuon kanssa elämään vai laitetaanko ensi kesäksi uusi alahelma johon leikataan juuri oikeankokoinen reikä.

Johtosarja tuli hommattua Motonetistä ja se oli täysin plug & play.

Muutama kuva asennukseta: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW%2011_20 ... 11+001.jpg
http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+11_2011 ... 11+003.jpg http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+11_2011 ... 11+010.jpg

Nyt onnistuu sitten kärryn veto ja polkupyörien kuljetus tarvittaessa ja muuten koukku on piiilossa.
Viimeksi muokannut Pakkiz, 19.11.2011 19:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 19.11.2011 19:35

Toinen asia mitä tuli tehtyä oli talvirenkaiden alle laitto viime viikonloppuna, tässä samassa yhteydessä tuli tehtyä jarruremontti, eli levyt ja palat eteen ja taakse.

Keväällä jo alkoi mittaristossa vähän väliä tulla jarrupalojen kulumisesta ilmaiseva valo, hankin silloin alkuperäiset palat marmoritiskiltä, mutta samalla kun vaihtelin kesärenkaita keväällä tarkistelin jarrupalat ja vertasin uusin, totesin niissä olevan miltei puolet kitkapinnasta jäljellä. Tässä vaiheessa laiskuus iski ja pistin kulmistunnistimen johdot poikki ja tinailin yhteen, näin päästiin varoituksesta eroon ja paloilla tuli vielä kesä ajeltua.

Tiesin, että ny syksyllä on vaihto edesä, ja jarrutuksissa oli jo pidemmän aikaa lue (useamman vuoden) tuntunut nylpytystä kovemmissa jarrutuksissa, joten ilmeisesti etulevyt olivat kierot, niin kuin näissä usein tapaa olla joten päätin, että samalla uusitaan myös levyt. Toinen syy tähän oli että ainakaan hultokirjan mukaan ei tämä auton jarruille ole koskaan tehty mitään ja mittarissa on jo 247tkm.

Levyt tuli hommattua motonetistä, eteen tuli reitetyt "RS levyt" merkkiä en muista, toivottavasti pysyvät suorana, ja taakse tuli TRW: valmistamat levyt.

Muutama räpsy jarrurempasta:
Etupää ennen: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+11_2011 ... 11+012.jpg
Etupää jälkeen: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+11_2011 ... 11+013.jpg
Vanhat vs uudet etupalat: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+11_2011 ... 11+017.jpg
Takapää ennen: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+11_2011 ... 11+020.jpg
Uusi takalevy sinkkimaalilla maalattuna: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+11_2011 ... 11+022.jpg
Vanhat takapalat oli aika loppu: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+11_2011 ... 11+024.jpg
http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+11_2011 ... 11+025.jpg
Valitettavasti jälkeen kuva takapäästä jäi näköjään ottamatta.

Sitten auto talvikuosissa, 16" vanteet ja sentin ruuvasin autoa ylemmäs: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+11_2011 ... 11+026.jpg http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+11_2011 ... 11+028.jpg
Kuva

Eli tämmöstä tällä kertaa, seuraavaksi pitäisi koittaa leima saada tuohon varmaan ensi viikolla, saas nähä miten käy. Jarrut toimii nyt hienosti.
Viimeksi muokannut Pakkiz, 24.3.2012 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 24.3.2012 11:01

Noniin päivitelläänpäs tätäkin pitkästä aikaa, viimeisen viestin jälkeen ei ole paljoa tapahtunut, mutta leima kuitenkin tuli huomautuksetta, inssi kehui jarrurempan onnistuneen hyvin ja olen kyllä itsekin ollut tyytyväinen, etulevytkin on pysyneet suorina eli ei täristä enää jarruttaessa.

Sellanen maininta tuli, että alusta alkaa olla ehtoopuolella ja sehän olikin tiedossa, tässä pitää laittaa tilaukseen alusta pikapuoliin saa sitten renkaiden vaihdon yhteydessä vaihdella.

Elikäs tälvi meni jotakuinkin ajellessa, ei ole juurikaan ollut intoa ja kiinnostusta tehdä mitään, mutta nyt kun kevätaurinko on alkanut lämmittää niin innostus autoa kohtaan alkaa taas heräillä.

Eli hommasin kotteroon uudet etuvalot, koska noista toisessa on sumuongelmaa, enkä onnistunut/jaksanut lasia irroittaa, lisäksi tilauksessa on Lamin x suojakalvot uusin etu-umpioihin, ja väriksi tuli valittua mikäs muukaan kuin keltainen, eli näillä muutoksilla lähdetään kesää kohti, tietysti bra tulee edelleen esiintymään keulalla halusitte tai ette.

Ajattelin asennella kalvot irrallisiin valoihin ja sitten autoon kiinni valmiina, ajattelisi että kalvon saa parhaiten istumaan uuden lasin päälle jossa ei virhetä ole.

Takapäähän muutosta tulee sen verran, että nuo överi putkenpäät saavat väistyä ja tilalle tulee hillityt rosterimutkat alaspäin OEM henkeen.

Tässä kuva osista Kuva

Lamin x:t on vielä matkalla joten niistä ei kuvia vielä ole, otin muotoonleikatut versiot.
Nuo rosterimutkat tullaan kiillottamaan kun tässä vain aikaa löytyy ja säät sallii.
Viimeksi muokannut Pakkiz, 14.4.2012 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.3.2012 12:35

Kromihiluilla heittää vesilintua (toki muukin kohde hyväksytään) ja peilit vaikka mustiksi?

stidi81
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.6.2011 19:26

ViestiKirjoittaja stidi81 » 24.3.2012 15:24

Asiallisen näköinen nelos variantti täytyy ekana sanoa , vaikken kaikista muutoksista aivan pidäkkään. Kysyisin vaan että mistä hommasit nämä uusimmat putkenpäät? Saattaisivat sopia omaankin pitkäkattooni.

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 24.3.2012 16:29


Sebastian
tuo voisi olla yksi tapa käyttää kromiosia, mutta luultavasti näillä kuitenkin mennään ensi kesä. Toki noita alkuperäisiä peilinkuioria vois koittaa värjätä uudelleen, niissä maalipinta karmeessa kunnossa, joten vaatii uudelleenmaalauksen joka tapauksessa jos ne vielä varastosta löytyy.

Kahvakromien alta paljastuu mustat kahvat ja ne on mielestäni vielä pahemmat kun nykyiset joten vaatisi sitten myös maalauksen korin väriin, katotaan jos tulee muuta maalattavaa niin samalla nuo maalais, mutta epäilen, että nykyisellä mennään tuleva kesä kuitenkin menee vanteiden kanssa yksiin ja vanteet ei vaihdu tälle kesälle, pari kesää ollut tapana ajella samoilla.

stidi81 Kiitos kommentistasi, putkenpäät on hommattu paikallisesta Ahlsellista, eivät vain taida oikeen yksityisille mielellään myydä.

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 14.4.2012 12:19

Maukas Golfi.,;) Bra.sopii hyvin tohon keulaan..

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 14.4.2012 16:13

VariantR kiitos kommentistasi, en olekaan yksin ajatukseni kanssa, mielestäni myös Bra sopii tuohon ja siksi se siinä onkin.

Mutta päivitetäämpä taas kun on saatu jotain tehtyä.

Perjantaina alusta vaihtui JOM:in tekeleeseen, hyvin saman tuntuinen alusta mitä VMAXX on ehkä aavistuksen jäykempi, mutta ei suuresta erosta ole kyse ainakaan näin ensimmäisen sadan kilometrin perusteella.

Syynä alustan vaihtoon oli, että etuiskareista oli jo viime keväänä alustavaa öljyvuotoa ja nyt ei iskarin sisällä pahemmin öljyä ollut ja ajo oli niin kuin olisi jäniksen selässä.

vanhat etutolpat: Kuva

Uusi alusta: Kuva

Alustan vaihdon uhteydessä tuli värjättyä jarrusatulat Bilteman jarrusatulamaalilla, saas nähä kauanko pysyy.

Maali: Kuva

Etupää ennen: Kuva

Etupää jälkeen: Kuva

Takapää ennen: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW%204_201 ... maller.jpg

Takapää jälkeen: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW%204_201 ... maller.jpg

Sitten vidoin viimein Lamin-X kalvot saapui ja ne laitettiin uusien umpioiden pintaan jo ennen autoon asennusta.

Kalvot: Kuva

Valot kalvotettuna: Kuva

Putkenpäät tuli kiillotettua mutta asennus tapahtunee huomenna, kun kaverin tallilla, jossa alustan asensin ei ollut hitsiä.

Mutkat kiillotettuna: Kuva

Lopuksi vielä muutma kuva tämän hetken lookista.

Kuva

Kuva

http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW%204_201 ... maller.jpg
http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW%204_201 ... maller.jpg

Loput kuvat löytyy täältä: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW%204_2012/

Bra:ta ei vielä keulille saanut kun vettä tulee... pitihän se arvata, että kun saa auton puunattua niin vettä ja räntäpaskaa alkaa heti satamaan... noh kuvat Bra:n kera sitten kun säät sallii.

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 19.4.2012 20:53

Tässäpä olis nyt muutama kuva kesälookista.

Muutoksia edelliseen putkenpäät lisätty, bra laitettu ja etupäähän 2,5mm spacerit, että alustaa sai ruuvattua hieman alaspäin. takaa raapii joka montussa kiinni, vaihtoehtoja on kaksi joko rullata kaaria ulos tai laittaa ohkasemmat spacerit...

Klik:Kuva
http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+kes%E4l ... maller.jpg
http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+kes%E4l ... maller.jpg
http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+kes%E4l ... maller.jpg
http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW+kes%E4l ... maller.jpg

Loput kuvat: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW%20kesälookki%202012/

Nyt vaan kommentteja tulemaan, luultavasti kesälle ei paljoa muita muutoksia ole tulossa, ehkä tällainen etuspoileri jos oikeen innostuu http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaup ... ucts/62293

ja sisätiloihin tulee simoni racing poljinpintojen ja mattojen tilalle OEM kamaa TT poljinpinnat ja FR matot. Sitten ehkä tuo FK:n vakaaja jos siihen saisi kommenttia, että loppuuko tuo vetarin raapiminen vakaajaan tuolla.

Muuten varmaan mennään näillä muutoksilla, ensi kesänä olisi tarkoitus rakennella omakotitaloa ja tallia joten auton hipostelu saattaa jäädä vähemmälle.
Viimeksi muokannut Pakkiz, 22.4.2012 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

A Saari
-
Viestit: 483
Liittynyt: 28.7.2003 15:13

ViestiKirjoittaja A Saari » 19.4.2012 20:58

Jotenkin nuo keltaset valot ei kyllä sovi yhtään tuohon kokonaisuuteen, kun muuten on kiiltävää pintaa, ja tuo autokin ton värinen. Muuten oikeen hyvän näkönen laite, ehkä jos jotain pitäis vielä keksiä niin nuo putkenpäät on ehkä vähän liika alhaalla...

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 19.4.2012 21:32

Ite ajattelin, että olis sopinun hyvin juuri tuon auton värin takia, mutta kalvot on ehkä hieman liian keltaiset, ois voinu olla paremmankin näköiset nuo valot, todennäköisesti sopisi jonkin muun väriseen autoon paremmin (valkoiseen) mutta saavat nyt olla joka tapauksessa.

Putkenpäät on laitettu siten, että vakioputkesta on katkaistu mutkat pois ja rosterimutkat siihen kiinni, olisi noita voinu vähän lyhentää, mutta eipä noita juuri näy normitilanteessa muuta kuin kurkkimalla auton alle joten saavat olla noin, eipä ainakaan perä nokeennu niin kuin tuolla vanhalla.

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 22.4.2012 14:29

Laitetaampa kuva takarenkaiden istuvuudesta, joka alkaa aiheuttaa päänvaivaa...

Auto on tarkoituskella tuollaisessa montussa, joten siksi oikea puoli on huomattavan matalalla. voi noissa silti pieni ero olla koska oikeasta renkaasta on jo merkinnät kadonneet kyljestä kun on ottanut osumaa.

Kuva
http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/Fitmentti% ... maller.jpg
http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/Fitmentti% ... maller.jpg
http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/Fitmentti% ... maller.jpg

Eli olisiko jollain foorimilaisella Seinäjoella tai lähitöllä kaarimankelia antaa lainalle, tai jopa jeesata mankeloinnissa tietysti pientä korvausta vastaan? On nyt jo mukavasti maalit lähteny meneen kaaresta. YV:tä jos jollain tuollainen mankeli lainalle löytyisi tai jeesausta mankelointiin.
Muussa tapauksessa täytyy sitten kaventaa lättyä reippaasti, mikä ei taas ulkonäön kannalta ole hyvä. tai sitten rakennella itte tuommonen mankeli, mutta kun ei tuollaiselle vehkeelle niin kovin usein ole käyttöä...

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 25.5.2012 16:32

Päivitelläänpä tätäkin taas pitkästä aikaa... Kaarimankeli on tekeillä kun ei sellasta mistään lainalle ilmaantunut, siitä kuvia sitten kun valmistuu.

Mutta muutama muu muutos on tullut tehtyä, FK:etuvakaaja tuli hankittua ja asennutettua paikalleen, ja nyt loppu vetoakselin raapiminen, eli kannattava hankinta oli. Taas vois hiukan madaltaa jos vaan pystyis, pitäs laittaa ne polon yläpäät iskareihin niin pääsis sentin alemmas...

Toinen mitä on tullut tehtyä, niin laitoin tuon etuhelman jota tuossa joku postaus takaperin mietin, en oikeen itsekään ole vielä päättänyt menikö parempaan vai huonompaan, noh vanha helma on tallella ja on helppo vaihtaa jos kyllästyy tai muuttaa mielen, ehkä orginaali V6 helma ois ollu parempi tai sitten tämä: http://www.slamit.net/product/5263/srs- ... i--replica mutta nyt mennään tuolla jonkin aikaa, luultavasti koko kesä.

Tässä muutama kuva:

Helma
Kuva
Paikoillaan 1
Kuva
Paikoillaan 2
Kuva
Vakaaja
Kuva

Itse tuli maalailtua ruiskulla tuo helma, kohtuudella onnistui ottaen olosuteet huomioon (pimeä talli ja halpis ruisku) pitäs kyllä tuohon ruiskuun vähän enempi satsata, tietäs vaan millasen kannattaa hommata, sellanen jossa olis kohtuullinen hinta 100-150€ ja olis laadukkaampi kun nuo muutaman kympin ruutat, ehdotuksia saa laittaa mikäli löytyy hyviä ehdokkaita tuohon hintaluokkaan.
Viimeksi muokannut Pakkiz, 2.6.2012 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 2.6.2012 20:56

No niin jatketaan yksinpuhelua.

Eli tuli näin lauantai-illan ratoksi askarreltua jenkkiparkit tuohon. NPS-foorumin puolelta löytyi jenkkiparkkimoduulit, jotka ostin ja askartelin tänään paikoilleen.

kuva moduulista paikallaan:
Kuva

Tuossa kuvassa tuo musta teipattu mötikkä on tuo moduuli, sieltä löytynee (tehovastus ja diodi ainakin) en ole sisuskaluja nähnyt koska se oli kutistesukalla tehty, teippasin vain, että sain tuon yhden johdon samaan päähän noiden kahden muun kanssa. tuosta näkee tuon kytkennänkin jos oikeen tarkkaan katsoo, eli parkin johdosta ryöstetään virta ja sitten kaksi muuta johtoa menee vilkun johdon väliin. Huonosti selitetty. Johdot sai kätevästi ujutettua toisesta ilmareijästä lampun sisään ja tuo on täysin palautettavissa alkuperäiseksi halutessaan.

tuossa kytkentäkuva: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW%206_201 ... 12+008.jpg

Ja tässä pari kuvaa lopputuloksesta:
Kuva

Kuva

Kaarimankelikin alkaa olla siinä mallissa että varmaan ensi viikolla olisi valmis toivottavasti. Pääsis viimein vähän pullistamaan takakaaria, kun tuo ajaminen on tällä hetkellä yhtä tuskaa kun koko ajan rapii takaa kiinni kaariin.

Sitten AHW-shopista lähti alkuviikosta tilaukseen FR-matot, TT-poljinpinnat+lepuutustuki, sport edition nahkainen vaihdekepinnuppi ja avaimiin uudet VW logot. Jospa ensi viikolla sais roinat, niin vois laittaa sitten muutaman kuvan sisustastakin viimein, vaikka ei tuossa nyt mitään ihmeellistä olekaan.

Edit: linit korjattu ja juttua lisätty/korjattu.
Viimeksi muokannut Pakkiz, 2.6.2012 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 2.6.2012 21:03

Kuvat ^ ei näy kunnolla.
Siisti Golf, bongattu montaa kertaa kyliltä ja Ruukin parkkipaikalta.

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 2.6.2012 21:58

Kiitos Mikhauta, kehuja on aina kiva saada, toki muutkin kommentit on tervetulleita.

Linkit on nyt korjattu ja kuvat pitäisi näkyä.

Juu Ruukin pihasta voi bongailla ainakin toistaiseksi arkipäivisin... ja kylilläki tulee pyörittyä pelottavan usein...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.6.2012 22:38

Noniin, nyt vielä R32/SRS-TEC tms helmat ja takapuskurin alahelma. :) Mulla oli omassa Mk4:ssä tommoinen samanlainen etuhelma, ostin kun halvalla sai (eikä siihen aikaan ollut mitään järkevän hintaista muuta etuhelmaa tarjolla, OEM 25J helma kun maksaa muistaakseni 640 euroa...).

Kusivalot ei mun mielestä oikein istu, niinkuin ei istu noi kromikuoret peileihinkään (eikä takaspoilerikaan :D). Mutta makuasioita. Vanteet passaa kyllä hienosti! :)

Siirrä toi lohkolämppärin pistoke tuonne jompaankumpaan ritilään, aika tökerösti nyt pomppaa silmille tosta puskurin kullanvärisestä osasta. :P Ja näppärä jätkähän tekee tuon paikkauksen/maalauksen niin, ettei tarvitse maalata kuin tuo puskurin "puola", jos ei koko puskuria jaksa lähteä värittelemään. :)

Fallingdown
-
Viestit: 222
Liittynyt: 2.5.2008 8:35

ViestiKirjoittaja Fallingdown » 3.6.2012 21:29

Voisiko joku selventää tuon bra-jutun minulle? Mun persreikäkin on nätimpi konepellillä kuin tuollanen härpäke.

Jukifi
-
Viestit: 221
Liittynyt: 16.12.2006 21:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jukifi » 3.6.2012 22:17

^Se vaan on niin hienon näkönen. Käytännön hyötyähän tuosta ei juuri ole.

Nättihän se on golffi, ehkä noi kromit kuitenkin peileistä jättäsin pois. Varmaan yleisin mk4:n väri mitä liikenteessä näkee mutta jostain syystä harvemmin on tällee laiteltuna :) Kivasti passaa kiiltovanteet ton vaaleen kanssa.

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 4.6.2012 9:37

Kiitoksia kommenteista.

Markku M.
Itelläkin on ollut mielessä, että jos laittais jotkut hillityt helmat tuohon. Esim. nämä http://www.slamit.net/product/4085/bora ... bs--muovia
tai nämä:
http://tuningdesign.shop.wosbee.com/Pub ... =g4-skrjub
Mielipiteitä?

Mulla on silmä alkanu jo tottua kusivaloihin ja kyllä ne saa nyt tämän kesän siinä olla, tuosta takaspoilerista oon samaa mieltä, se on hiukan overi, mutta kuten aiemmin olen tuolla maininnut caracteren spoileri oli nin kallis etten kehdannu sitä laittaa.

Peilien kromikuoret saa kyllä näköjään miinus ääniä melkein joka kommentissa, ja mielessä onkin, että jos koittais värjätä alkuperäiset kuoret vaikka kiiltävän mustaksi, voisi sopia noiden teipattujen pilarien kanssa. Tai hopeiset samaan sävyyn kattokaiteiden kanssa???

Tuo lohkolämppärin pistoke ei itseäni häiritse niin paljon, että jaksaisin moiseen operaatioon alkaa, toki jos tuo etupuskurin maalaus tulee ajankohtaiseksi, niin sitten voisi tuota muutosta harkita.

Fallingdown Bra on siinä vain ja ainoastaan ukonäkösyistä, toiset tykkää ja toiset ei, ja kuten arvata saattaa itse kuulun tuohon ensimmäiseen ryhmään.

Jukifi juuri näin ulkönäkösyistä ainoastaan, ja peilin kuoriin saattaa olla muutos tulossakin, kun niin kovaa kritiikkiä saavat osakseen ;)

Noh ettei kaikki menisi niin kuin elokuvissa, niin eilen sattui sitten pikkanen vahinko, Appiukko alkoi trimmeröimään pihaa liian lähellä autoa, olin justiin vaimon auton penkkejä höyrypesurilla pesemässä ja sanoin vaimolle, että käy siirtämässä auto ennen kun käy mitään, sitten katoin oman auton suuntaan siinä appiukko ja vaimo kattelee kun lasi on auton sisällä... vaikka trimmerissä oli siimapää paikoillaan niin sieltä jotain lähti liikkelle kovaa Naps:

Kuva

Kuskin etulasi paskaks... vähän harmittaa... ois menny tuulilasi, se alkais olla vaihtokunnossa...

Nooh ei auta, uusi lasi tilattu käyttöautolta hintaan 79€ eli ei nyt mikään mahdottoman kallis kuitenkaan...

Ja sitten samalla kun tuli purettua ovi ja imuroitua lasinsiruja niin otin lukkolaitteen irti, sisävalot ei ole enää hetkeen pelanneet kun kuskin oven avaa, joten ajattelin korjata sen samalla, kuitenkin avattuani lukkolaitteen selvis, että tinauksissa ei ole vikaa vaan se isompi mikrokytkin joka tarkkailee onko ovi auki vai kiinni on rikki, joten tein sellaisen ratkaisun, että AHW-Shopista uusi lukkolaite tilaukseen ja laitetaan tuokin nyt kunnolla kuntoon kerralla, tuon vanhan saa sitten korjata varalle, tai voishan sen myydäkin jos jotakuta kiinnostaa.

Nyt sitten odotellaan, että lasi saapuu keskiviikkona ja toivottavasti lukkolaite tulisi kans tällä viikolla, ennen ei viitti ovea kasata.

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 5.6.2012 20:51

Laitetaanpa tässä ajankuluksi muutama huonolaatuinen kännykkäkuva "tiiseri" tuosta kaarimankelista...

Kuva

Kuva

Aika järeä tuosta tulee, tuli tuo kopioitua jostain netistä löytyneestä valokuvasta arvioimalla mitat, mutta ainakin joku paikka antaa periksi kun tuolla alkaa runttaamaan.

Vielä siis puuttuu muutama tangosta tehtävä osa ja pätkä ruuvitankoa, muutama ruuvi ja hitsisaumat... eiköhän se siitä valmistu...

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 12.6.2012 22:12

Päivitetäämpäs tämä ajan tasalle, viikonloppuna tuli ahkeroitua auton kanssa, ja tilaukset AHW-shopista saapui kuin saapuikin viikossa juuri sopivasti perjantaiksi, myös kaarimankeli valmistui viimein ja sain takakaaria hieman ulospäin, vähän pitää vielä lisää mankeloida kun jaksaa, mutta jo nyt ero on huomattava entiseen., nyt pystyy jo ajella kohtuu mukavasti ilman jatkuvaa raapimista. Ja tietysti mankeli saa vielä maalit päälle kun ehtii.

Mankelointia:
Kuva

Siitä se lähti:

Kuva

Sitten niitä sisustakuvia:

etu:

Kuva

taka:

Kuva

Peräluukku:

Kuva

Sisälle tuli AHW-shopista TT-poljinpinnat, R-matot ja sportline vaihdekepinnuppi, sekä kuskin oveen uusi lukkolaite, lisäksi käyttöautolta uusi sivulasi kuskinpuolelle. Peräluukun asennus ei ole mikään hienoin mahdollinen, mutta en ole siihen jaksanut panostaa, tieysti kun löytäis jotain sopivasti ylimääräisen sivupaneelin, niin voiisi siihen askarrella tuon subin... katotaan nyt.

Tuli tuossa pestyä tuo toinenkin ajopeli, kolmatta kesää alla Honda CB Seven Fifty, uutta tekis kovaa mieli, mutta kattellaan, kävin tuossa viikko pari takaperin ajamassa uutta Hayabusaa ja kuume sen kuin paheni:

Kuva

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 19.6.2012 21:23

Päivitelläänpäs taas...

Eilein tuli mankeloitua takakaaria vähän lisää, ja samalla tuli vaihdettua taakse takaisin VMAXX alustasarjan jouset, on tullut huomattua, että nuo JOM:it on vaan huomattavan löysät ja tuota raapimisongelmaa ei meinannut saada noilla jousilla kuriin.

Noh nyt on Vmaxx jouset takana ja korkeussäädöt takana samassa kun viime kesänäkin ja hyvältä vaikuttaa, nyt pystyy taas kohtuu huolettomasti ajella.

Sitten enemmän tai vähemmän yleisön pyynnöstä tuli vaihdettua peilinkuoret, värjäsin auton alkuperäiset peilinkuoret kiiltävän mustaksi, ihan paukkupullo värillä tuli vedettyä.

Reseptinä vesihionta -> puhdistus rasvanpoistajalla -> (valkoinen pohjamaali -> kiiltävä musta maali -> kirkas lakka -> nämä kaikki siis spray maaleja). Saas nähä kuinka nuo pysyy, täytyy sitten maalata oikealla automaalilla jos menee heti heikkoon kuntoon. Kommentteja paraniko? en oikeen keksinyt muutakaan väriä mitä tuohon olisi sotkenut, mattamustaa mietin, mutta kun pilarien teipitkin kiiltävät niin ajattelin jatkaa samaa linjaa.

ja tässä muutama kuva:

Kuva

Kuva

Kuva

Loput kuvat löytyy täältä: http://pakkiz.kuvat.fi/kuvat/VW%206_2012/

Vähän tummia kuvia sateisesta kelistä johtuen, vähän oudolta näyttää nyt mutta katotaan nyt josko noihin tottuu... onneksi on helppo homma vaihtaa.

Tänä kesänä on kyllä pätenyt hyvin, jos haluaa varmistua, että seuraavana päivänä sataa, niin kun edellisenä iltana pesee auton niin sade on taattu, ja niihän siinä tänäänkin kävi.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 19.6.2012 22:52

Parempi noin (ainakin mun mielestä). Nyt enää kusikalvot roskikseen ja tuo takaspoileri mäkeen. :D Tilalle ehkä jotain tummaa ajovaloa, kun on tuolla musta/kulta linjalla menty..?
Tosta vannevalinnasta voi olla montaa mieltä myön, ei kyllä omaan silmään oikein istu. Ehkä jotain väriä keskiöön, niin voisi olla paljonkin parempi?
Muuten kyllä ihan perussiisti vekotin! :)

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 20.6.2012 10:16

Markku M. Oma silmä vaatii vielä totuttelua noihin mustiin peilinkuoriin, toki tuossa on tuo ikkuna "alue" pilareineen tuollaista tummahkoa joten ihan OK nuo sopii kyllä ei hypi niin silmille.

Kusikalvot varmasti tulee pysymään ainakin tämän kesän, pitää sitten katsella jos jotain muuta keksisi, tuo tummat valot ehdotus voisi toimia, mutta vaatisi kaverikseen sitten melkein mustan merkin maskiin ja myös takaluukkuun, ja itse en ole tuota takaluukun merkkia mustana löytänyt mistään varianttiin lieko niitä myynnissäkään?

Mun mielestä sitten molemmat merkit pitäis olla mustat jos sille tielle lähtee. Ja spoileri saa kaikesta overiydestään huolimatta olla, kun kontin luukusta löytyy reijät sen takia... jos jostain sais edullisesti caracteren spoilerin niin sen hankkimista voisin harkita, mutta 300-400€ en siitä maksa.

Vannevalinta jakaa mielipiteet varmasti, koska ovat kromiset ja toinen asia on sitten tuo umpinaisuus, tykkään itse vanteiden ulkonäöstä juuri tuon umpinaisuuden takia, mutta olen itekin vähän miettiny keskiosien värin vaihtamista esim teippaamalla, mutta maalaamaan ei noita kromisia viitti alkaa... mut katellaan, tämä kesä varmasti mennään näin.

Ja jos mennään vanhalla kaavalla niin ensi kesänä sitten jotain muuta vannetta alle, pari kesää olen vanteilla yleensä ajellut, eli noin yhdet renkaat.

Vannepuolella tekis mieli jotain koottavaa, ja umpinaiset vaihtoehdot kiehtoo edelleen esim TH-line, toki BBS RS on yksi sellainen pitkällinen haave myös, ovart vain niin pirun kalliita ja harvassa ainakin suomessa.

Pakkiz
-
Viestit: 91
Liittynyt: 30.3.2010 23:48

ViestiKirjoittaja Pakkiz » 20.7.2012 9:36

Päivitelläämpä pitkästä aikaa, vaikka paljoa kerrottavaa ei olekaan. tuli hommattua raksa auto joten tämän puikoissa ei ole juuri ehtinyt sen hankinnan jälkeen ollakaan, luultavammin menee seisontaan talveksi.

Mutta kuitenkin tuli hommattua foorumilta R32 helmat, ne pitäisi saada maaleihin ja paikalleenkin.

Onko suosituksia sopuhintaisista maalareista Seinäjoen alueella tai lähikunnissa? kyllä nuo itsekin väriin saa, mutta talonrakennus alkaa viedä jo valtaosan vapaa-ajasta, että nuo voisi jättää maalarin tehtäväksi jos järkihinnalla saisi niihin maalit päälle, ja mieksei paikalleenki eli suosituksia tulemaan jos hyviä paikkoja tiedossa?

Sitten kysymys millä noita kannattaa kiinnitellä, haluaisin sellaisen kiinnityksen, että helmat saa kohtuu siististi irtikin tarvittaessa, ja onko porukalla tietoa kuuluuko alkuperäisiin R32 helmoihin jotkut asennusmuovit tms joihin helma sitten kiinnittyisi? nämähän on replicat joten näissä ei sellaisia tullut. Itse olen miettinyt asennukseen tuota Wurthiltakin saatavaa 2-puolista silikoni teippiä tai mitä nyt onkaan... mutta pysyykö? Toinen kysymys sitten, että millä olette leiponeet helman asennon oikeaksi, pitääkö tuonne värkätä jotkut asennuspalat, että helman saa asettumaan oikeaan asentoon, ettei mene liian sisälle?


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa