Corrado G60

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

Corrado G60

ViestiKirjoittaja Pheo » 1.5.2011 16:24

Tuli sitten hankittua otsikon mukainen Corrado huhtikuussa 2010 Rovaniemeltä. 500Km kerty mittariin ennen ahdin remonttia (lue= ahdin paskaks uus hakuun saksasta). Saksan kontaktin avulla otettiin yhteyttä VAG:n varastoon ja saatiin kuulemma saksanmaan viimeinen VAG:n myymä ahdin? Ahtimen toimituksen takia jäi paljon luppoaikaa temmeltää auton kanssa pihassa mitä pystyi, korkeussäädettävä alustasarja löysi tiensä alle kuin myös uusi ja isompi välijäähdytin. Tässä vaiheessa myös innostuin että teempä vanhasta rikkinäisestä puskurista oikein hienon muotin kuitupuskurille joten siinä kohtaa alkoi uretaania kulumaan ja muotti hakeen muotoaan. Intin takia ei viime talvena (2010-2011) paljon aikaa ollut autoa tehdä joten puskurikin jäi puoleksi vuodeksi hyllyyn pölyttyyn.
Kevään valjettua alkoi taas innostus autoa kohtaan nousemaan, joten päätin kaivaa puskurinkin hyllystä ja alkaa sitä taasen työstämään, mutta siinä kohta alkoi jo mietityttään että tästähän on tulossa juurikin sellanen "kylä corolla" överi korisarjoillaan jos tämmösen aion kuiduttaa.... No, siihen se sitten jäikin ja orkkis puskuri tuli haettua tilalle.
Auton maalipinta on _todella_ huonossa kunnossa. ruostetta ei ole nimeksikään, mutta miljoona kiveniskemät iskevät silmään aika pahasti mustassa maalipinnassa. Koko auto tarvitsisi siis maalata uudelleen (uus etupuskuri joka tapauksessa kun onkin jo väärän värinen)
Lisäksi entinen/entiset omistajat eivät nähtävästi tiedä mitään autosähkö hommista. "Asennuksiin" kun on sähköt ryöstelty ties mistä ja johdot menevät aivan sekasin ja suojaamatta hankautumiselta joka paikassa.

vaihdettua osaa:
TA technix korkeussäädettävä alustasarja.
musta pohjaset takavalot
annelin silmä lyhdyt keulas
uus isompi keulacooleri + ahtoputket
tummat sivuvilkut
"race" ratti joka luultavasti tulee väistymään jonkun vähän fiksumman näkösen tieltä pois.
DLS(?) erillis-sarja


tällä hetkellä (1.5.2011) auto on pihassa perä ilmassa takajarrusatuloitten vaihdon takia. oli männät niin jumissa että ei liikkunu sitten mitenkään. yks männän puristin paskottiinki niitä sisään painettaessa.

Kuva
Kesä 2010. cooleri kiinni ja ahtoputkien suunnittelua.

Kuva

vähä huono kuva perseestä. mut ainaki jotain suuntaa näyttäää :)

Must do list:
Uudet vanteet+kumit mallia kesä ( saa ehdotella mitkä vanteet sopis) mielessä ois Borbet A 16x9
Ahtoputket ahtimelta saakka rosterista
peltipakosarja
uus putkisto
G60 helma + kaarilevikkeet
takapuskuriin se pieni jatke

Ehkä sit joskus tulevaisuudes:
BBM Lysholm + 16V kansi
tai
1,8 turbo tekniikka G-laderin tilalle <-- OSTETTU :)

PÄIVITYS 29.9.11

Kertokaa toki mikä miellyttää silmää ja mikä ei näytä hyvälle, kun tässä vaiheessa ei vielä todellakaan puhuta valmiista projektista. Ja omasta mielestähän auto ei ikinä ole täydellinen, aina jonkun asian haluisi olevan toisin.
Viimeksi muokannut Pheo, 29.9.2011 13:32. Yhteensä muokattu 14 kertaa.

PIFu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.7.2009 16:40

ViestiKirjoittaja PIFu » 1.5.2011 17:01

kuvat ei näy koska
1. sulla on kauttaviiva tossa
2. väärä linkki

oikeen linkin saat menemällä tohon osotteeseen mikä sulla noissa on, klikkaamalla kuvaa oikealla ja valitsemalla "näytä kuva" ja siitä sitten otat linkin

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

ViestiKirjoittaja Pheo » 17.7.2011 20:42

http://img845.imageshack.us/img845/9601/img6567j.jpg
Vanteet on talvivanteet kitkoilla joten älkää niistä kauheesti välittäkö :)

http://img855.imageshack.us/img855/6776/img6568q.jpg

http://img18.imageshack.us/img18/2968/img6570sw.jpg
kai se tän päivänen vahaus jotain teki?

Sisätilat
Sisätilat on ihan peruskunnos, ratin suojamuovit on irti ku tuli vaihdettua virtalukon pohja ku ei enää käyntiin halunnu lähtee. Radio ei myöskään ole kiinni.

coupet
corrado ja trans am :) kuin veljekset, molemmat yhtä kovia alustaltansa
Viimeksi muokannut Pheo, 29.9.2011 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

ViestiKirjoittaja Pheo » 29.9.2011 13:28

Tänään sit tuli haettua tommonen. Eli jossain vaiheessa (kun pääsen töihin ja saa taas rahaa jostain) alan väsäileen G60 ---> 1,8 20vT projekti stooria tuonne projekti osastolle

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 29.9.2011 14:02

Miten meinasit hoitaa koneen kiinnityksen?
Imusarjasta päätellen pitkittäiskone kyseessä.

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

ViestiKirjoittaja Pheo » 29.9.2011 14:26

AEB kone siis on kyseessä. en oo viä sen tarkemmin kerennyt perehtyyn minkälaiset kannakkeet tuossa nyt on, mutta jos ei löydy valmiita kannakkeita vanhemmista vehkeistä niin sit teetän ne. muistelisin lukeneeni että joku on käyttäny mk3 golffin moottorin kannakkeita? korjatkaa joku jos oon väärässä

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 29.9.2011 14:32

Viisaammat kertokoon paremmin mutta väittäisin että pitkittäismoottori ei sovi poikittaisen tilalle ainakaan oem-kiinnikkeillä. Myöskään poikittaiskoneen vaihdelaatikon sopivuus pitkittäismoottoriin lienee vähän niin ja näin.

Poikittaiset 1.8T-koneet sensijaan tipahtavat suoraan alkuperäisiin paikkoihin orkkis kannakkeilla. Myös vaihteisto on p'n'p poikittaiskoneiden kesken.

Mutta kuten todettua, tämä ei ollut 100% faktaa vaan mutua ja muistikuvaa.

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

ViestiKirjoittaja Pheo » 29.9.2011 14:37

Joo en ajatellutkaan että sopisi oem- kiinnikkeillä kun pitkittäismoottorista on kyse.
Dona ja pajalle.comin äijjät ainakin käyttänyt AEB:tä ja mielestä ovat käyttäneen myös alkuperäistä lootaa joten eiköhän se oo plug and play.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 29.9.2011 14:40

Voipi olla. Onhan niitä pitkittäismoottoreita poikittain asenneltu joten eipä se nyt tekemätön paikka ole. Vähän enemmän joutuu askartelemaan.
AEB taitaa olla isoreikäisellä kannella joten hyvä viriaihio :)

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

ViestiKirjoittaja Pheo » 29.9.2011 14:43

Vähän enemmän joutuu askartelemaan.

eikös pieni askartelu ole aina hyvästä ;)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 29.9.2011 14:46

Kyllä AEB-koneen saa poikittain asennettua, mk2/mk3 kannakkeiden paikat löytyvät lohkosta valmiina. Vaihtamaan vaan joutuu paljon kamaa: imusarjan, laturin ja sen telineen (+ muut apulaitteet), öljypohjan ja taisi vesipumpunkin joutua vaihtamaan?

AGU on paras vaihtoehto swappiin, valmiimpi paketti ja siinäkin on isompaa kanavaa ja muuta höpöhöpöä ;)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 29.9.2011 17:39

Allrightey then. Muistelin että pitkittäislohko on kiinnikkeiden paikkojen osalta erilainen..
Noh, oppia ikä kaikki.
Suodattimen jalkakin taitaa olla peräti eri pitkäkoneessa?

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

ViestiKirjoittaja Pheo » 16.1.2012 0:10

Tännekin sen verran tullut päivitystä, että eilen kävin Donalta hakeen sen vanhan imusarja, pakosarjan ja apulaitetelineen tohon uuteen koneeseen. Kaikkee pientä muutenkin saatu tehtyä. Varmaan kevään mittaan vois pientä projektikertomusta alkaa väsäileen


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa