IV R32

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

IV R32

ViestiKirjoittaja kepukka » 24.2.2011 15:12

Tulihan sekin aika eteen että emäntä palaa äitiyslomilta töihin ja omii Passatin itselleen pidemmän työmatkan johdosta. Webastohan häntä ei houkuttanut myöskään juuri ollenkaan. Siinä sitten yhteistuumin (itsekseni) aloitettiin toisen auton metsästäminen. Kriteereinä oli oikeastaan pelkästään bensalla liikkuvat laitokset. Tovin kippoja selailtuani otettiin määränpääksi etelä ja lähdettiin katsomaan 03:sta R32:sta manuaaliaskilla, 100 000 ajettuna, navilla, kokonahka Königeillä ja muilla hipleillä varustettuna.

Paikan päälle päästiin, koeajot suoritettiin, auto tarkastettiin nosturilla jne. Eipä siinä sitten kuin papereiden tekoon ja maksua suorittamaan. Tämän tehtyämme käynnistin auton ja kappas... Viha/Rakkaus-suhde alkoi välittömästi ja vitospytyn puola pimeni. Päivähän oli tietenkin viikonlopulla ja sopivaa puolaa ei löytynyt mistään vaikka sitä todellakin yritettiin ja kaikkea mahdollista kokeiltiin. Kiitos kuuluu myös Slamitin pojille kovasta yrityksestä! Tässä puolan metsästyksen välissä otin jo ensimmäisen projektin ja aloitin todella komeiden kromilistojen irroituksen ympäri autoa (oli muuten tiukassa). Kaikesta huolimatta auto joutui kuitenkin jäämään myyjän hoiviin odottamaan uutta puolaa ja me jatkoimme kirjaimellisesti tyhjin taskuin kotia kohti.

Maanantaina myyjä sai autoon uuden puolan, tuikkasi sen paikalleen ja kaikki jälleen bueno. Onneksi kaverini sattui juuri olemaan etelässä ja suostui auton sieltä ajamaan tänne susirajalle.

Tiistaina töiden jälkeen lähdin tietenkin tekemään sen oikean koeajon autolle. Eipä aikaakaan kun moottorin merkkivalo taas välkkyy ja auto sivuun. Seuraavana päivänä auto tutkinnan alle ja TAAS vitospytyn puola palanut. Sulattaen samalla itsensä kiinni liittimeen ja tehden neljästä johdosta yhden kauniin mytyn. Eipä siinä sitten kun uudet puolat, tulpat, puolan liitin ja vähän johtoa hankkimaan ja kasailemaan. Nyt kaikki on pelannut tämän jälkeen kuin unelma (kop kop) ja toivottavasti pelaa tästä eteenkin päin. :)

Kuvat ostokuosissa, lisää kuvaa klikkaamalla.
Kuva

Tästähän sitä sitten taas jatketaan kun sen aika on. Tänään on tarkoitus lähteä virittämään soittimeen piuhat että saa mp3-soittimen kiinni Auxiin. Saa nähdä miten käy.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 24.2.2011 16:03

Nyt löyty komee laitos :P Onko kesälle jotain villejä vanne/alusta suunnitelmia olemassa? Kai meni myyjän laskuun nuo uudet puolet ja tulpat?

tanttu
-
Viestit: 436
Liittynyt: 28.7.2003 0:40

ViestiKirjoittaja tanttu » 24.2.2011 16:06

Tämä sininen väri on kyllä yksi parhaista G4 R32:seen! Hyvä että puolahommat selvis ;)

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 24.2.2011 16:17

Onhan niitä visioita aina. :D Katsellaan mitä kevät tuo tullessaan. Pitää kait se nuo Bentleyn pyörät ainaki kokeilla miten ne tämmöseen istuu.

Päästiin myyjän kanssa yhteisymmärrykseen osista. Ei jääny mitään hampaan koloon suuntaan eikä toiseen.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 24.2.2011 17:44

Do dii, kuulin että maailmalla on jonkinlainen puolien uusinta kampanja menossa. Jostakin sen luin. Puolat on kaikki hyvä vaihtaa kerralla. Muutamassa autossa on käynyt niin että kun yksi menee niin sitten menee 1000km sisällä muutkin. Hieno peli. Muistelisin että tämä yksilö olisi ollut muutaman kerrankin nettiautossa.
Nuo sumarit lieneen Bora R:stä? Tai ei sittenkään ole koska on kaiketi reijät tehty vain verkkoon. Onkos toi keskituki audin? Eli hieman lyhyempi, mutta leveämpi ja korkeampi. Itse en oikeen tykkää noista tunatuista puhaltimistakaan, puhumatta kromilistoista. Lienee sitten maku asioita.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 24.2.2011 21:09

Sumarit on taatusti jotain pilipalia... Uudet ritilät on jo tulossa eli ne sheivataan sieltä pois.

Nuo puhaltimien hipleet on ainakin vielä paikallaan mutta keväämmällä täytyy miettiä niiden kohtalo uusiksi.

Kyynärnojasta ei ole kyllä mitään havaintoa minkä se on. Eikä se tuossa autossa ole omaan mieleen missään asennossa hyvin, toisin kuin Passatissa.

Oli nettiautossa joo useamman myyjän toimesta ja tiedossa on myös mistä syystä.

Stepa
-
Viestit: 58
Liittynyt: 4.1.2009 10:08

ViestiKirjoittaja Stepa » 24.2.2011 22:39

En tiiä, jotenki mun mielestä r32:ssa bentleyn pyörät ois ehkä turhan bling, itse oon sitä mieltä et näihi pitää olla jotai sellasta hieman race henkistä :D en tiedä ilmasinko itseni oikee, mut pointti tuli varmaa selväks. Onnittelut muuten hankinnasta, makee peli!

RaabForRehab
-
Viestit: 142
Liittynyt: 15.1.2011 17:15

ViestiKirjoittaja RaabForRehab » 25.2.2011 0:09

Tuo on juurikin hyvä noin koriltaan. Ei muuta kun muutaman sentin tontitus ja jotkut jo mainitut race-henkiset valssit alle niin avot!
Väri on paras mahdollinen R32:een!!!

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 25.2.2011 5:17

Hieno Golffi, väri on mainio! Tuota kun korottaisi muutaman centin sopivan jäykän alustan kera ja varustaisi rengas/vannepolitiikan sen mukaiseksi niin tuollahan päästelis jo möykkelikkötietäkin melko vauhdikkaasti :) Hieman kyseenalaista lähteä tuollasen ärrän ajettavuutta hirveästi huonontamaan madalluksella, tai oikeastaan herää kysymys että mitä tuollaisella kohtuu ripeällä nelikolla ylipäätänsä tekee vähän liian matalana jos useampiin paikkoihin pitää madella :P

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 25.2.2011 8:31

herää kysymys että mitä tuollaisella kohtuu ripeällä nelikolla ylipäätänsä tekee vähän liian matalana jos useampiin paikkoihin pitää madella :P

Se on muuten ihan hälläsunhailee onko siellä tehoa 1 vai 1000hv siinä kohtaa kun madalletulla autolla pitää madella, eihän se reilukaan madallus normaalia ajamista haittaa.

Nätti peli!

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 25.2.2011 10:35

Kovasti näyttää audin nojalta, Sinne saa sellasen puhelintelineen sisälle. Hommaa jotkut kevyet vanteet, tuntuu paljon paremmalta ajaa. Viittisitkö testata kuin monta kierrosta sun ratti kääntyy päästä päähän? Onko 2,7?

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 25.2.2011 14:15

Kovasti näyttää audin nojalta, Sinne saa sellasen puhelintelineen sisälle.


Kyllä sen on saanut ihan Golf IV ja Borankin kyynärnojan sisälle,mulla on bor4ssa tehdasasennettu Nokialainen siellä.

Ihan hieno aihio Kepukalla,vannetta ja tontitustahan toi vaatii,19" BBS LM:t (juu maksaa eikä ole paljoa tarjolla) ja kunnon alusta alle vaan.

Misanthor
-
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2006 0:32

ViestiKirjoittaja Misanthor » 25.2.2011 14:25

Stillauton SR500 tai Alession F1. Noista kahdesta lähdetään vaan keskustelemaan. Muut on sekundaa.

Mut hieno peli. Eiku vaan onnellisia kilometrejä tätäki kautta. :)

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 25.2.2011 15:45

http://img80.imageshack.us/img80/7518/sivuuai4.jpg

Näin tän ni ajattelin ensimmäisenä tota Mikon golffia & Tracereita :P Noi olis tähän kyl aika nappivalinta, tai ainakin samantyyliset.

Toisaalta taas noi orkkikset on niin loistavat että en tiiä kaipaako tää mitään muuta :)

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 25.2.2011 15:49

Pahasti nyt näyttää siltä että 18" kiekkoihin päädytään koska on tallissa joutavana 225/40 18 Contin SportContactit. Yhdet 18" CH:t on nyt kiikarissa, saa nähdä miten käy.

Jotain japsityylisiä pyöriä oon kans katellu mut aika heikosti tuntuu löytyvät järkibudjetilla mitään sopivan kokoista sarjaa.

Niin ja tuo ratti kääntyilee about. sen 2,5 kierrosta päästä päähän.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 26.2.2011 17:33

MP3-soittimen asennuksesta sen verran että tilasin johdon joka näytti tältä -> Kuva

Tuota vasemmassa alareunassa olevaa liitintä piti sen operoida vähän että sen sai istumaan tähän -> Kuva

Ja loputhan onkin itsestään selvää. Johdon veto mankan takaa haluamaansa paikkaan ja 3,5mm plugiin mp3-soitin kiinni. Ei tarvitse kalliita Solistoja yms. rimpuloita kun selviää näin helpolla :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.2.2011 17:38

kummasta soittimesta nyt niitä biisejä valitaan?

jubatsu
-
Viestit: 47
Liittynyt: 28.3.2009 12:59

ViestiKirjoittaja jubatsu » 26.2.2011 17:40

Mp3 soittimesta varmaan ku on kerran ihan normi kuulokeliitin.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 28.2.2011 11:16

Ämppärisoittimesta juu. Sen takia hommaankin näytöllisen soittimen ja asennan sen johonkin kohtaan järkevästi näpelöitäväks. Jos sais hyödynnettyä tuota kännykkätelinettä niin hyvä ois.

Pistettiin Briteistä tulemaan 9x18 CH:t. Saa nähdä miten mahtuu.

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 28.2.2011 20:36

Hieno peli! Vielä kerkesit talviliukkaille ;) Mistäs noita ritilöitä tilasit? Itsellä toisesta pari klipsiä katkennut pitäisi joko fiksailla tai jos järkevään hintaan saa niin ostan uuden ritilän.

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 28.2.2011 21:08

kyllä tämä laite huutaa jotain nättiä ja kevyttä.

esim:
-oz superleggera tai ultra leggeroita :D

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 28.2.2011 22:56

Nätit vanteet tulossa! Jouduitko köyhtymään paljonkin? Aika harvinainen leveys, yleensä ne on 8,5 leveitä... :D

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 1.3.2011 11:45

Ritilät Slamitilta ja hintaa tais olla joku 10 e kipale.

Talviliukkaille tosiaan. Ei niinku pienintäkään järjen hiventä laittaa ton kokoseen autoon 225/40 18 kokoisia kitkoja.

Repaleet on noi CH:t eli eivät ole kalliit ja siksi ne ovatkin 9" leveitä. Koeistutus tehdään näillä ja sit aloitetaan uusien vanteiden metsästys kun tietää mitä sinne alle mahtuu. :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 1.3.2011 11:54

Mikolla oli tossa mun autossa 9x19 joka kulmassa kun ostin sen, ET en muista tarkalleen. Olisikohan alkuperänen et ollut 58 ja siihen edessä 25 tai 30 limppu ja takana 30 tai 35 limppu. Kuitenkin 5 isompi takana. Auto oli silloin hyvin madallettu (paljon enemmän kuin nyt). Nyt mulla on 9x18 ET30 takana ja edessä 8x18 ET30 . Hyvin mahtuu. Voin ottaa kuvia jos tahdot?

Eikös ne halvemmat ollut CK ja CH ne kalliimmat (n 1500e kirros minimissään)?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 1.3.2011 13:21

^Edessä oli ET30 ja takana ET25 225/35 kumeilla.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 1.3.2011 18:43

Laita vaan MTBE kuvia etupään osalta.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 3.3.2011 8:22

Tämä taisi tulla tänään vastaan aamulla kutostiellä?

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 3.3.2011 9:05

Puol kasiks töihin Reijolasta Pamilonkadulle että voip hyvin pitää paikkansa. :)

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 3.3.2011 18:16

Äsken bongattu matkahuollon risteyksessä, hienolta näyttää :)

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 10.3.2011 11:41

Tämmösethän sieltä tulla tupsahti.

Kuva

PKo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 23.7.2003 15:14

ViestiKirjoittaja PKo » 10.3.2011 18:42

Erinomainen valinta!

tanttu
-
Viestit: 436
Liittynyt: 28.7.2003 0:40

ViestiKirjoittaja tanttu » 10.3.2011 20:32

Hyvä valinta! Plussaa kyllä että ovat 9":t.

JHirvonen
-
Viestit: 66
Liittynyt: 16.10.2006 8:01

ViestiKirjoittaja JHirvonen » 11.3.2011 17:44

Hyvännäköinen menopeli ja paranee vaan vielä kun ajokorkeus ja vannepolitiikka päivittyy "kesä-malliin". Erottuu muuten kivasti liikenteessäkin muista sinisistä neloskopista... ;)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 11.3.2011 17:59

Tossa olis Mikon kuva (sori Mikko kun ryöstin tän sulta)
Mikon 9"
omat 8"
oma2
oma3
oma3
oma4

Onkos noi ihan orginaali BBS? Hyvältä näyttää!!!

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 11.3.2011 18:17

On ne ainakin aavistuksen erilaiset kuin esim. nämä

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 11.3.2011 18:25

Hyvä ET valinta, CH:t pitää olla ehdottomasti mahdollisimman pienellä ET:llä ainakin takana!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.3.2011 18:30

Onkos noi ihan orginaali BBS? Hyvältä näyttää!!!


Jos ylempänä mainittu "repaleet" meinaa replicoita niin ei ole.

Onkos noilla paljonkin eroa alkuperäisiin?

On ne ainakin aavistuksen erilaiset kuin esim. nämä


ainakin tuumakoko. =)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 11.3.2011 18:31

Katos niin olikin, ajattelin että on vaan repaleen näköiset. En siis tajunu olevan replikoita :D

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 11.3.2011 19:11

Loistava vannevalinta! Mistäs tollasia replicoita saa :P Paljonko muuten painaa vanne? Että onko niin "motorsport" ;)

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 11.3.2011 19:16

ainakin tuumakoko. =)

Noi mun on 8½ x 17, ET35 ja ilmeisesti aidot.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 11.3.2011 19:17

Briteistä tuli nämä. En muista firman nimeä.

Kyllä ne vaan normi CH:n kanssa aika hyvin taistelee. Kuulemma 8,5 x 18 aito CH painaa 11,11 kg. Mittasin oman eli 9 x 18 ja se painaa 11,5 kg. Ei siis ainakaan painon puolesta voi haukkua.

Tänään kävin etukaaret rullaamassa mankelilla ja otin kilven ja puskurin välistä tuon laatikon pois. Ilkivallan takia auto menee ensi viikolla maalaukseen mutta mitään muita muutoksia en aio autoon tehdä.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 11.3.2011 21:02

Vanne valintaa en voi kehua,tietyistä syistä.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 11.3.2011 22:01

^haha, Jone ei tunnetusti tue piratteja :)
Viimeksi muokannut samza, 11.3.2011 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JAR1
-
Viestit: 232
Liittynyt: 5.10.2005 19:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja JAR1 » 11.3.2011 22:16

joko sen jo joku kerkes kateudesta vihreenä pistää uuteen kuosiin?

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 11.3.2011 23:50

Ai jos nämä olikin feikit niin ei tule täältäkään pisteitä! kovin aidoilta äkkiä katottuna näyttävät.

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 12.3.2011 1:14

Repaleet on noi CH:t eli eivät ole kalliit ja siksi ne ovatkin 9" leveitä. Koeistutus tehdään näillä ja sit aloitetaan uusien vanteiden metsästys kun tietää mitä sinne alle mahtuu. :)

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 15.3.2011 9:02

Mistä saa Velcron tarranauhaa? Mielellään tuota Hook & Loop versiota?

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 15.3.2011 9:20

Kangaskaupoista. Itse olen Joensuusta ostanut siitä Tivolin vieressä olevasta liikkeestä, joka tosin taitaa nykyään vaikuttaa Anttilan luona.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.3.2011 9:20


kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 15.3.2011 10:05

Onko se kangaskaupoissa ihan sitä aitoa Velcroa vai jonkun muun valmistajan kuraa?

Tuonne Nauhatehtaalle laitoin sähköpostia mut luulen että myyvät vaan kilometrin rullina sitä. Saa nähdä miten käy.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 15.3.2011 15:00

Teollisuusvelcroa en ole kangaskaupoista löytänyt, mutta kaikkiin omiin tarpeisiin on niiden tarjonta riittänyt.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 5.4.2011 19:10

Vanteet ei mahdu auton alle eli ovat siis kaupan. Laittelen myynti-ilmoitusta illemmalla.

Nyt täytynee sitten alkaa metsästämään jotain muuta...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.4.2011 9:31

Mistäs sopivuus jäi kiinni?

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 6.4.2011 10:00

Edessä sisällä kiinni tolpassa ja jarrussa. 3mm spacerilla tästä eroon ja sitten oltiinkin 1,5cm kaaresta pihalla. Naapurin TT:n alle menivät helposti. Todetaan siis että Ärrässä on ilmeisesti leveempi raideväli kun muissa IV-korisissa.

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 6.4.2011 10:59

^ http://www.autowiki.fi/index.php/Volksw ... _mk4#Mitat Jos rinnastetaan tuohon 4motion malliin niin ei ole eri raideleveys.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 6.4.2011 11:24

Kaveri katseli konttorilla raideväleistä infoa ja vaikutti siltä että kaikki IV 4-motion Golfit samalla raidevälillä MUTTA R32 ei löydy tietoja. TT:ssä oli leveämpi raideväli 3,2 moottorilla kun noissa Golfeissa. Oletettiin siis että tuon 3,2 moottorin yhteydessä tulee leveämpi raideväli mutta kori kaikissa Golfeissa sama.

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 6.4.2011 11:30

Mikä on muuten iskarin halkaisija ärrässä? Tuossa omassa 4motionissa 50mm, ihmettelen vaan kun monissa alustasarjoissa on kaks vaihtoehtoa iskarille tuo 50mm ja 55mm.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 6.4.2011 13:43

^ Tuo on V koppaisen alustassa tuo 50 ja 55mm tolppa. IV:ssä on aina sama.

Kyllä se raideväli on ihan sama tuossa mun entisessä V6 4Motionissa ja R32:ssa ja sinne tosiaan tuo 9x19" ET30 upposi ihan heittämällä...tuntuu melko oudolta, jos ei ärrään sopisi yhtä leveä vanne. Kokeilitko ihan kumin kanssa vai pelkällä vanteella?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.4.2011 14:20

Itselllä tuli kakkiksen kans aikoinaan huomattua että vanteen reuna hivenen erimuotoinen.

2 eri vannetta oli samoilla spekseillä, toinen otti iskariin kiinni ja toinen ei.
Tosin samaisten vanteiden kans oli ongelmana että toiset otti edessä jarrusatulaan kiinni ja toiset ei. Puolien muoto sisäpuolella poikkesi.

Tiedä sitten nuista.

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 6.4.2011 14:34

Mikko S. kun tilasin v-maxxin alustan slamitista niin jouduin valitsemaan iskarin halkaisijan, nytten ei näköjään enään sieltä voi valita, toivottavasti tulee oikeeta tavaara perille :)

Ja takas aiheeseen. Onko jo uudet vanteet kiikarissa?

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 6.4.2011 16:02

Ilman kumia kokeiltiin tuota 9 leveetä ja sit kokeiltiin 8x18 et35 vannetta 225/40 kumilla joka jäi about kaaren tasaan.

Ei ole vielä mitään päätöksiä uusien pyörien suhteen tehty. Kahtoo sitten kunhan alusta saadaan alle.

Tässä kuvassa Ärrän alla 7,5 x 18 et35 ja ei tuokaan tajuttoman sisällä ole!

Kuva

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 6.4.2011 19:15

Tossa Bor4 8.5"x18" ET25 vanteella 225/35-18" kumella.Leveempikin menisi vielä samalla ET luvulla.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.4.2011 19:37

Kepukka: Ilmoittele sitten kun saat selville paljonko leveämpi raideleveys tossa R32:ssa on normaaliin nelosgolffiin verrattuna.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 6.4.2011 21:05

Pitänee tässä vielä lähipäivinä laittaa noi Bentleyt 15mm lätyllä kokeiluun. Niitä pystyy jo vertaamaan hyvin Mikko S:n ex 2.8 motioniin kun vanteen leveys on sama 9 tuumaa ja kumikin sama 225/35 eikä et:kään muutu kun 4mm ulommas. Veikkaan kuitenkin kun Mikolla noi oli aika hyvin tasan kaarella niin itsellä se napottaa ainakin 2 cm ulkona.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 6.4.2011 22:33

Ilman kumia kokeiltiin tuota 9 leveetä ja sit kokeiltiin 8x18 et35 vannetta 225/40 kumilla joka jäi about kaaren tasaan.

Samaan kohtaanhan se 225/40 kumi jää 9" vanteella jos et on sama...? :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.4.2011 22:41

Onhan joku jo verrannut ETKAsta osia että ne ei oo samoja jolloin raideleveydessä oikeasti voisi olla eroa?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.4.2011 23:13

Alatukivarsisssa on eri numerot.
Normi on 1J0407151C, normaalit ja 4motion mallit, mut sit R32 on 8N0407715D.
Toi oli katottu -03vm kohdalta.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 7.4.2011 6:06

Eli tuki varsien numero vetää juurikin sinne TT:n suuntaan.

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 7.4.2011 8:16

R32:ssa on näemmä valutukivarret edessä, kuten myös TT:ssä. Normi golffeissa taas peltiset, mutta tuovatko ne eroa raideväliin onkin toinen juttu. Muistaakseni siinä yhdessä kaksivärisessä diesel nelos farkussa oli vaihdettu TT:n tukivarret eteen. Jos raideväli muuttuu niin miten käy vetarien kanssa, riittääkö toleranssit?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 7.4.2011 14:01

TT:n alusta ärrässä on mutta ei se pitäisi tosiaan siihen leveyteen vaikutta...tiedä siitä sitten.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 7.4.2011 16:34

Kepukka noi vanteet taitaa olla oz ultraleggerat, ja jos on alkuperäset niin koko on 8x18 et 35.

Mullapas on tt ja normi golfin tukivarret täälä :) Pitäisiköhän käydä mittaamassa tuolta varastolta normi golfin tukivarret? Yksi mahdollisuus on etuapurunko, on eri varaosanumerolla kuin normi golf. R ja TT on samalla numerolla, mutta se voi olla ihan siitäkin kun tt ja r32 käyttää eri puslaa apurungossa tai sitten se on leveämpi.

TT ja R32 käyttää myös eri napoja kuin normaali golf, navat voivat olla pidemmät. TT alkoi käyttämään näitä napoja 2000 vm jälkeen.

TT ja R32 on myös omat olka-akselit joitka voi viedä ulommas, tosin tätä en oikein usko. Useat käyttää TT ja R32 olka-akseleita, tukivarsia vakio vetoakseleilla. Tämän tiedon perusteella loogisinta olisi jos navoissa on eroa--->tulevat ulommas. Toki on mahdollista että sielä on pituudessa eroa, sillä sinnehän tulee vain mutteri kiinni joka kiristetään momenttiin jolloin teoreettisesti toleranssi vois olla mahdollista. Kerron sitten keväällä miten kävi itelle kun vaihdan tuon etu R32 setupin itelleni
Kuva

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 14.4.2011 21:07

Karvakäsi alkaa olemaan nujerrettu!!!

Kuva

Kuva

Kuva

Jv^
-
Viestit: 83
Liittynyt: 1.9.2008 14:12

ViestiKirjoittaja Jv^ » 16.4.2011 16:16

Onkyl naurettavan näkönen takaa noi kapeilla kumeilla hyi yök.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 16.4.2011 16:39

Tuo kuvakulma takaa ei ole mitenkään mairitteleva R32:lle, edes tarpeeksi leveillä nakeilla. Nimim. huomattu on kun omaa kiesiä kattoo takaapäin. :D

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 16.4.2011 17:16

R32 säväyttää aina,oli sitten enempi tai vähempi laiteltu.

Todella hienoa että kilvissä ei ole sitä hirveää fin logoa..

onkos yhtä helppoa kun noissa vanhemmissa,että tilaa vaan uudet kilvet ilman logoja?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.4.2011 20:21

onkos yhtä helppoa kun noissa vanhemmissa,että tilaa vaan uudet kilvet ilman logoja?


On. En käsitä miksi jotku maahantuodessa haluavat laittaa finnilliset kilvet.

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 8.5.2011 18:15

Moro. mitkäs tulpat laitoit tähän kun itsellä samanlaista vikaa eli tuntuu käyvän viidellä ja merkkivalo vilkkuu.. tarttis ny ainaki tulpat alkuun laittaa vaihtoon

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 8.5.2011 19:17

En oo tottunu käyttämään ku alkuperäisiä osia. Tulppien valmistajasta en osaa sen enempää sanoa.

Kannattanee ettiä vika pikimmiten sille viidelle käymiselle, saattaa (KALLIS) katti olla aika äkkiä entinen jos tolleen ajelee.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 9.5.2011 0:10

mk2 GTI: kato ne puolat, siel on se yleisin vika noissa koneissa, kuten Kepukka jo huomasikin. Jengi työntää tonne NGK iridium tulppia. 2.8 aqp (24v) oli alk.peräset ja perässä luki NGK, nekin oli iridium+platina tulppii. Joten veikkaan R32 olevan NGK:ta orkkikesena. Se katti oli muutama vuosi sitten vaihto-osana yli 1800€.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 18.5.2011 19:42

Huomenna lyödään uusiin pyöriin Nitromorssit pintaan, toivotaan parasta ja toivottavasti hyvän tuloksen jälkeen vanteet lähtee viikonloppuna maalarille. Kun ne saadaan sieltä sen jälkeen alkaa "armoton" hinkkaaminen...

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 19.5.2011 22:28

Joo homma hoitu mallikkaasti kun sain sen ajettua volkkarille, parin päivän päästä tuli viesti että auton voi hakea. Olivat vaihtaneet kaikki puolat, ja meni tehtaan laskuun. Kerrankin näin päin. Nyt pelittää taas :) kiitoksia tiedoista

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.6.2011 15:31

Myynti-ilmoitusta katsellessa pisti silmään kuljetuskapasiteetti joka mainittiin että 4kpl ihmisiä?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 21.6.2011 21:30

AI perkales tämäkin on jo myynnissä. Alkoiko kyllästyttää? Vaihdetaanko :)

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 22.6.2011 16:42

Niihän tuo on neloseks lipsahtanu. Ei liene niin oleellinen tieto.

Ei nyt ehkä kyllästymisestä voi puhua vaan lähinnä siitä etten ehdi sillä ajamaan... Välttäisi näille ajoille ihan mikä vaan romu joka olisi halvempi seisottaa tallissa. Alustankin saamisen kanssa kun tuli ongelmia ja vanteet on edelleen vesihiomalla 400-600 paperien välissä niin ei tästä nyt tälle kesälle taida enää mitään tulla.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 7.8.2011 18:58

MYYTY!


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa